eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
344 دنبال‌کننده
20.7هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام مهربانترین مولایم! زمين در انتظار توست.. و منِ شرمنده نیز!! زمان به سويت قدم بر می دارد.. آسمان ساکت است و این سکوت نشان از نياز دارد! نياز به ياری دستانی مهربان!! اينجا هر صدايی از هر کجا و هر چيز که بلند شود تو را می خواند! چشمهای مان بارانی! و... تو تمام بودن! سمبل وجود! بی تو زندگی مجهول است... ای ندای خوشِ کوچه های بارانی ام! صبح ها سرود سلام را از تو می آموزد و روز، سبزی سخاوت را از دستهايت میگیرد! تو ای پایِ رفتنم! ای پر پروازم! اميد به زندگی ام.. فصل طراوتم.. تو که هستی و نيستی! تو که ميشنوی، می بينی، اما مهتاب رويت را به اين شب زده ی خسته ام نمی نمايانی !! دنيا! ذره ذره می سوزد در انتظار حضورت... لحظه ها جان می سپارند و میمیرند ولی نمی آیی! شعله ی انتظار را با نفس پر مهرت بميران که دردی دارد که تنها تو درمانش دانی ! بيا مولایم! بيا که چشمهای ما، روشنايی را در مسير قدمهای تو دنبال میکنند.. سلام بر دل غمگین و مهربانتان مولایم! سلام بر آل یاسین! ح.و @Keyfonas
نتیجه مهربانی به یک سگ ولگرد ✅روزی امام حسین(ع)، برده‌ای را در باغی دیدند که به یک سگ غذا می‌داد. آن برده به امام حسین گفت: «ای فرزند رسول خدا! من اندوهگین هستم و می‌خواهم با مهربانی به این سگ و شادکردنش شوم. صاحب من یک یهودی است و دوست‌دارم آزاد شوم.» امام حسین(ع) به خریداری غلام، نزد صاحبش رفتند و پیشنهاد دادند که به دویست دینار، را به او بفروشند. مرد که از حضور فرزند رسول‌الله شادمان شده بود گفت: « این غلام، باغ و دویست دینار را به شما بخشیدم.»  امام حسین(ع) به فرمودند: « من نیز تو را آزاد می کنم و دویست دینار و باغ را به تو می‌بخشم.»  آن مرد یهودی و با مشاهده اخلاق امام حسین(ع) مسلمان شدند. 📚بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۱۹۴ @Keyfonas
آیا پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع) و عائشه در با هم زیر یک لحاف خوابیدند؟ اگر چنین است، چگونه در دیگر آمده است که اگر دو نفر در زیر یک باشند، باید بخورند؟! ✅ حکم دو فردی که در زیر یک لحاف خوابیده‌اند، برگرفته از از این دست است: امام صادق(ع): «دو زن نمی‌توانند در زیر یک بخوابند، مگر این‌که بین آنها مانعی وجود داشته باشد، اما اگر خوابیدند؛ ابتدا به آنان داده می‌شود و اگر باز هم چنین رفتاری را شدند، بر هر کدامشان حد جاری می‌شود ...» 📚المحاسن ج 1، ص 114، ✅در جمع‌بندی این روایات، برخی فقها، حکم را به زمانی کرده‌اند که هر دو، یا یکی از آنان، برهنه در زیر لحاف باشد، و و قرائنی نیز بر ارتکاب عمل توسط آنان وجود داشته باشد: لخت خوابيدن دو نفر غير ذى رحم در زير يک و مانند آن بايد از سى تا نود و نه تازيانه بزنند بر حسب حال كار به نظر حاكم شرع. 📚مجمع المسائل المسائل، ج 3، ص 205 ✅ اما آیا این حدیث صحت دارد؟ این روایت اگرچه در منابع کهن نیز بدان اشاره شده، اما به لحاظ ؛ نیست؛ بنابر این نمی‌توان آن‌را از موضوعات مسلّم دانست. @Keyfonas
آیا این حدیث دارد که پیامبر اسلام فرموده: اکثریت اهل جهنم را تشکیل میدهند!؟ در حديثي از پيامبر(ص) گزارش شده كه اكثر جهنم را جمعيت زنان تشكيل مي‌دهند. چرا بايد اين طور باشد؟ با پذيرش اين مطلب چرا قرآن بيشتر مردان را مخاطب قرار مي‌دهد و زنان را كه به ظاهر خطاكارتر هستند، بيشتر مورد سرزنش و نصيحت قرار نمي‌دهد؟ و دیگر احادیث در این باب.... ✅اول: اين گونه تعبيرها كه با لفظ "اكثر" در برخي روايات از جمله اين حديث ذكر شده، نسبي است،‌نه مطلق، مثلاً اگر در اين حديث گفته شده كه اكثر اهل آتش زنان هستند، در حديث ديگر فرموده است: "اكثر اهل النار العزاب؛ بيشتر اهل جهنم عزب‌ها هستند". در روايت ديگري امام صادق عليه السلام فرموده اكثر اهل بهشت زنان ضعيف هستند. از اين رو نتيجه قطعي گرفت و يك حكم كلي را استخراج كرد. و مي توان گفت مراد بيان كثرت و زياد بودن است نه اكثريت. دوم: با توجه به صدر روايت كه زنها را به دعوت مي كند معلوم است كه خطاب به زنهايي است كه حدود اسلامي را رعايت نمي كنند و مرتكب عصيان الهي هستند. در روايت ديگري علت دوزخي بودن ايشان را ناسپاسي در حق همسر ذكر فرموده است. ✅سوم: شاهد بر اينكه مراد زنها نمي باشد و كلام معصوف به زنان گنهكار و ناسپاس است. كلام امام صادق(ع) در به سوال فضيل است كه پرسيد: مردم مي گويند اهل دوزخ زنها مي باشند امام فرمود : چگونه اينگونه باشد در حالي كه هر مرد بهشتي چندين دارد اين كلام دارد به بيشتر بودن واقعي زنها در بهشت است ✅چهارم: برخي از اين مربوط به زمان و مكان يا افراد خاصي بوده است، يعني پيامبر و امامان(ع) در زماني خاص برخي از را در مورد بعضي بيان فرموده‌اند. از اين رو نمي‌توان يك حكم كلي و قطعي نتيجه گرفت و آن را به زمان‌هاي ديگر و همه ‌زنان سرايت داد؛ شايد مربوط به زنان باشد كه مورد خطاب پيامبر بودند. ✅پنجم: علاوه بر اين مي توان گفت زنها اگر تقواي الهي را مراعات نكنند بيشترين عامل گناه و فساد در جامعه مي باشند و اين مطلب در زمان فعلي بسيار بهتر قابل درك مي باشد آمار تكان دهنده طلاق و جنين و......كه اكثرا محصول بي بند وباري و فحشا و بي تقوايي زنها مي باشد . در مورد خطابات قرآن نيز،‌اگر چه ظاهر الفاظ به صورت لفظ مذكر آمده،‌اما مخاطب آن تمام انسان‌ها و از جمله زنان مي‌باشند؛ بنابراين احكام و دستورهايي كه در قرآن آمده،‌اختصاص به مردان ندارد. قرآني نسبت به مردان و زنان مساوي است گاهي نيز با توجه به مورد خاص مردان را مورد خطاب انذار و هشدار مي‌دهد و گاهي زنان را ، و زنان و مردان آفريده خدا هستند و در راستاي حركت به سوي معنويت و انسانيت، نياز به پيام‌هاي الهي دارند و هيچ يك از انسان‌ها بي‌نياز از آنها نيست. ✅ از نگاه هر انساني (زن و مرد) با تقواتر و خداترس باشد، از ديگري بهتر و نزد خداوند گرامي‌تر است 6 و جنسيت در آن دخالت ندارد. بنابراين نه به لحاظ خلقت مشكل دار هستند و نه مردان. اعمال و كردار، آنها را با مشكل رو به رو مي‌كند. 📚مستدرك الوسائل، ج : 14 ص: 243، 📚من لا يحضره الفقيه، ، ج : 3 ص: 468، @Keyfonas
هیئت همراه ✅روزی حضرت محمد(ص) به طرف قبرستان بقیع رهسپار شدند. اصحاب حضرت نیز به دنبال ایشان به راه افتادند. حضرت محمد وقتی حضور اصحاب، پشت سرشان شدند، ایستادند و به آنها دستور دادند جلوتر بروند. آن گاه خود، پشت سر حرکت کردند. وقتی از ایشان، علّت چنین کاری را پرسیدند، فرمودند: من صدای پای شما که سرم می‌آمدید را شنیدم و ترسیدم چیزی از تکبّر، به راه پیدا کند 📚میزان الحکمه، ج ۱۰ ، ص ۳۰ @Keyfonas
آیا عزرائیل هر روز بارها را صدا کرده و او را از نزدیک‌بودن آگاه می‌کند؟ ✅روایاتی دارد که در آنها گزارش شده که حضرت عزرائیل(ع) روزی پنج‌بار به انسان می‌آید و او از نزدیک بودن با خبر می‌سازد. به عنوان نمونه: 1. پیامبر(ص) فرمودند:  هیچ خانه اى نیست، مگر این‌که ملک الموت روزى مرتبه به آن‌جا سرکشى مىکند. پس هر وقتى که یکى از مردم، مدّت زندگانى‌اش تمام شده و رزق دنیائی او نیز به پایان رسیده باشد، غم و اندوه بر او افکنده خواهد شد. 2. در همین زمینه امام باقر(ع) از پیامبر(ص) و آن‌حضرت از فرمود:  هیچ خانه‌ای در ده و و خشکى و دریا نیست، جز این‌که من در هر شبانه‌روز پنج‌بار هنگام پنج وقت نماز آن‌را بازرسی می‌کنم، به‌گونه‌ای که کوچک و را از خودشان بهتر می‌شناسم. 📚کافی ج 3، ص 137 @Keyfonas
آیا مسلمانان، در بر خلافت ابوبکر اجماع و اتحاد نظر داشتند؟ در رابطه با سئوال مي توان به تاريخ طبري، جلد 2، صفحه 456 و عقد الفريد، جلد 3، صفحه 62و السيره الحلبية، جلد 3، صفحه 482 مراجعه كرده و اين موارد اختلافات را در سقيفه ببينید. واقعا دردآور است؛ يعني نام اين شورا و گفتگو را هر چيزي مي توان گذاشت جز گفتگوي دوستانه يا شوراي خبرگان و ريش سفيدان یا اهل حل عقد. عبارت طبري را ببينيد طبري كه مورد تاييد همه أهل سنت است حتي خود إبن تيميه، نقل مي كند از عبدالله إبن عبد الرحمن: بعد از آن كه شد آمدند با ابوبكر بيعت كنند در اين حال سعدبن عباده را در زير دست و پا كردند يكي از ياران سعد گفت مواظب باشيد سعد زير دست پا له نشود عمر گفت سعد بن عباده را بكشيد خدا دهد. عمر بالاي سر سعد انصار ايستاد وگفت من ميخواستم طوري به تو بزنم كه تمام اعضاي بدنت متلاشي و له شود. سعد بن عباده با كه داشت ريش عمر را گرفت وكشيد عمر گفت: سعد گفت اگر يك مو از ريشم كنده شود يك دندان در دهانت باقي نمي گذارم. عمر آرام باش امروز جاي تندي نيست بعد سعد مي گويد: قسم به خداي عالم اگر چنانچه نيرو داشتم يك نمي گذارم در مدينه بماني و تورا به همان مكاني كه در آن زاده شدي و آنجا دنباله رو بودي و كسي به تو اهميت نمي داد تبعيد مي كردم. و بعد گفت من را ببريد به منزلم و بعد ابابكر فرستاد براي گرفتن از او سعد گفت به خداي عالم حاضرم تمام تيرهايي كه در كمان دارم را حاضر كنم به كمان گذارم و با شما مي جنگم و با شمشيرم در برابر شما كنم. ✅ اما آن قضاياي و كشتن مخالفين و همين سعد بحث ديگري است كه بعدا بحث مي شود. 📚إبن أبي الحديد در شرح نهج البلاغه، جلد 20، صفحه 21، إبن عقيل در نصايح الكافية، صفحه 172 به اين مطالب صراحت دارند كه عمر برگشت و گفت: سعد را بكشيد كه او است. خيلي در آور است كه جناب عمر در آنجا يك صحابي جليل القدر را منافق خطاب مي كند. آيا اين اهانت نيست. @Keyfonas
👌کار نکردن و سود بردن ... ◾️قال الامام الصادق علیه السلام : أَنَّهُ سُئِلَ عَنِ الرَّجُلِ يَتَقَبَّلُ بِالْعَمَلِ فَلَا يَعْمَلُ فِيهِ وَ يَدْفَعُهُ إِلَى آخَرَ فَيَرْبَحُ فِيهِ قَالَ لَا إِلَّا أَنْ يَكُونَ قَدْ عَمِلَ فِيهِ شَيْئا . 🔸از امام صادق یا امام باقر علیهما السلام سوال شد : فردى كارى را بر مى دارد ؛ اما خودش آن را انجام نمى دهد ؛ بلكه به ديگرى وا مى گذارد و در اين ميان سود مى برد. فرمود: نه، مگر آن كه خودش نيز مقدارى از آن كار را انجام دهد . 📚کافی (ط-الاسلامیه) ج ۵ ، ص ۲۷۳ و ۲۷۴ ، ح ۱ @Keyfonas
👌رعایت آداب معامله و تاثیر بر برکت معامله ... ◾️قال رسول الله صلی الله علیه وآله الْبَيِّعَانِ بِالْخِيَارِ مَا لَمْ يَفْتَرِقَا فَإِنْ صَدَقَا وَ بَيَّنَا بُورِكَ لَهُمَا فِي بَيْعِهِمَا وَ إِنْ كَتَمَا وَ كَذَبَا مُحِقَ بَرَكَةُ بَيْعِهِمَا . 🔸خريدار و فروشنده ، تا از يكديگر جدا نشده اند ، اختيار [فسخ معامله را] دارند. اگر راست بگويند و [عيب را] آشكار بگويند ، داد و ستد براى هر دو ، بركت خواهد داشت ، و اگر [عيب را] بپوشانند و دروغ بگويند بركتِ دادوستدشان خواهد رفت . 📚مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج ۱۳ ، ص ۲۹۸ ، ح ۱۵۴۱۰ @Keyfonas
روابط زن وشوهر,همسرداری 👫❤️ 👫❤️ 👫❤️ @keyfonas
مردها نیز نیازمند توجه هستند... اگر میخواهی شوهرت کم کم به نیازهای تو آری بگوید به او توجه کن... وقت بگذار تا معجزه عشق را ببینی @keyfonas ❤️❤️❤️❤️
جک و لطیفه 😜😁😝😬😃 @keyfonas