سلام مهربانترین مولایم!
زمين در انتظار توست..
و منِ شرمنده نیز!!
زمان به سويت قدم بر می دارد..
آسمان ساکت است و این سکوت نشان از نياز دارد! نياز به ياری دستانی مهربان!!
اينجا هر صدايی از هر کجا و هر چيز که بلند شود تو را می خواند!
چشمهای مان بارانی!
و...
تو تمام بودن!
سمبل وجود!
بی تو زندگی مجهول است...
ای ندای خوشِ کوچه های بارانی ام!
صبح ها سرود سلام را از تو می آموزد و روز، سبزی سخاوت را از دستهايت میگیرد!
تو ای پایِ رفتنم!
ای پر پروازم!
اميد به زندگی ام..
فصل طراوتم..
تو که هستی و نيستی!
تو که ميشنوی، می بينی، اما مهتاب رويت را به اين شب زده ی خسته ام نمی نمايانی !!
دنيا! ذره ذره می سوزد در انتظار حضورت...
لحظه ها جان می سپارند و میمیرند ولی نمی آیی!
شعله ی انتظار را با نفس پر مهرت بميران که دردی دارد که تنها تو درمانش دانی !
بيا مولایم!
بيا که چشمهای ما، روشنايی را در مسير قدمهای تو دنبال میکنند..
سلام بر دل غمگین و مهربانتان مولایم!
سلام بر آل یاسین!
ح.و
#قرار_بیقراری
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج_والعافیة_والنصر
@Keyfonas
#حقوق_حیوانات_در_اسلام
نتیجه مهربانی به یک سگ ولگرد
✅روزی امام حسین(ع)، بردهای را در باغی دیدند که به یک سگ غذا میداد.
آن برده به امام حسین گفت:
«ای فرزند رسول خدا! من اندوهگین هستم و میخواهم با مهربانی به این سگ و شادکردنش #شاد شوم. صاحب من یک یهودی است و دوستدارم آزاد شوم.»
امام حسین(ع) به #قصد خریداری غلام، نزد صاحبش رفتند و پیشنهاد دادند که به دویست دینار، #غلام را به او بفروشند.
مرد #یهودی که از حضور فرزند رسولالله شادمان شده بود گفت:
« این غلام، باغ و دویست دینار را به شما بخشیدم.»
امام حسین(ع) به #غلام فرمودند:
« من نیز تو را آزاد می کنم و دویست دینار و باغ را به تو میبخشم.»
آن مرد یهودی و #همسرش با مشاهده اخلاق امام حسین(ع) مسلمان شدند.
📚بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۱۹۴
@Keyfonas
آیا پیامبر اسلام(ص)، امام علی(ع) و عائشه در #سفری با هم زیر یک لحاف خوابیدند؟ اگر چنین است، چگونه در #روایات دیگر آمده است که اگر دو نفر در زیر یک #لحاف باشند، باید #شلاق بخورند؟!
#پاسخ
✅ حکم #تعزیر دو فردی که در زیر یک لحاف خوابیدهاند، برگرفته از #روایاتی از این دست است:
امام صادق(ع): «دو زن نمیتوانند در زیر یک #لحاف بخوابند، مگر اینکه بین آنها مانعی وجود داشته باشد، اما اگر خوابیدند؛ ابتدا به آنان #هشدار داده میشود و اگر باز هم چنین رفتاری را #مرتکب شدند، بر هر کدامشان حد #شرعی جاری میشود ...»
📚المحاسن ج 1، ص 114،
✅در جمعبندی این روایات، برخی فقها، حکم را #محدود به زمانی کردهاند که هر دو، یا یکی از آنان، برهنه در زیر لحاف باشد، و #شواهد و قرائنی نیز بر ارتکاب عمل #نامشروع توسط آنان وجود داشته باشد:
لخت خوابيدن دو نفر غير ذى رحم در زير يک #لحاف و مانند آن بايد از سى تا نود و نه تازيانه بزنند بر حسب #اختلاف حال #معصيت كار به نظر حاكم شرع.
📚مجمع المسائل المسائل، ج 3، ص 205
✅ اما آیا این حدیث #اساسا صحت دارد؟
این روایت اگرچه در منابع کهن نیز بدان اشاره شده، اما به لحاظ #سندی؛ #معتبر نیست؛ بنابر این نمیتوان آنرا از موضوعات مسلّم #تاریخی دانست.
@Keyfonas
آیا این حدیث #صحت دارد که پیامبر اسلام فرموده: اکثریت اهل جهنم را #زنان تشکیل میدهند!؟
#بخوانید
در حديثي از پيامبر(ص) گزارش شده كه اكثر جهنم را جمعيت زنان تشكيل ميدهند. چرا بايد اين طور باشد؟ با پذيرش اين مطلب چرا قرآن بيشتر مردان را مخاطب قرار ميدهد و زنان را كه به ظاهر خطاكارتر هستند، بيشتر مورد سرزنش و نصيحت قرار نميدهد؟ و دیگر احادیث در این باب....
✅اول:
اين گونه تعبيرها كه با لفظ "اكثر" در برخي روايات از جمله اين حديث ذكر شده، نسبي است،نه مطلق، مثلاً اگر در اين حديث گفته شده كه اكثر اهل آتش زنان هستند، در حديث ديگر فرموده است:
"اكثر اهل النار العزاب؛
بيشتر اهل جهنم عزبها هستند".
در روايت ديگري امام صادق عليه السلام فرموده اكثر اهل بهشت زنان ضعيف هستند.
از اين رو #نميتوان نتيجه قطعي گرفت و يك حكم كلي را استخراج كرد. و مي توان گفت مراد بيان كثرت و زياد بودن است نه اكثريت.
دوم: با توجه به صدر روايت كه زنها را به #استغفار دعوت مي كند معلوم است كه خطاب به زنهايي است كه حدود اسلامي را رعايت نمي كنند و مرتكب عصيان الهي هستند. در روايت ديگري علت دوزخي بودن ايشان را ناسپاسي در حق همسر ذكر فرموده است.
✅سوم:
شاهد بر اينكه مراد #اكثريت زنها نمي باشد و كلام معصوف به زنان گنهكار و ناسپاس است.
كلام امام صادق(ع) در #پاسخ به سوال فضيل است كه پرسيد: مردم مي گويند #اكثر اهل دوزخ زنها مي باشند امام فرمود : چگونه اينگونه باشد در حالي كه هر مرد بهشتي چندين #همسر دارد
اين كلام #دلالت دارد به بيشتر بودن واقعي زنها در بهشت است
✅چهارم:
برخي از اين #احاديث مربوط به زمان و مكان يا افراد خاصي بوده است، يعني پيامبر و امامان(ع) در زماني خاص برخي از #سخنان را در مورد بعضي بيان فرمودهاند. از اين رو نميتوان يك حكم كلي و قطعي نتيجه گرفت و آن را به زمانهاي ديگر و همه زنان سرايت داد؛ شايد مربوط به زنان باشد كه مورد خطاب پيامبر بودند.
✅پنجم:
علاوه بر اين #مطالب مي توان گفت زنها اگر تقواي الهي را مراعات نكنند بيشترين عامل گناه و فساد در جامعه مي باشند و اين مطلب در زمان فعلي بسيار بهتر قابل درك مي باشد آمار تكان دهنده طلاق و #سقط جنين و......كه اكثرا محصول بي بند وباري و فحشا و بي تقوايي زنها مي باشد .
در مورد خطابات قرآن نيز،اگر چه ظاهر الفاظ #قرآن به صورت لفظ مذكر آمده،اما مخاطب آن تمام انسانها و از جمله زنان ميباشند؛ بنابراين احكام و دستورهايي كه در قرآن آمده،اختصاص به مردان ندارد.
#خطابات قرآني نسبت به مردان و زنان مساوي است گاهي نيز با توجه به مورد خاص مردان را مورد خطاب انذار و هشدار ميدهد و گاهي زنان را ، و زنان و مردان آفريده خدا هستند و در راستاي حركت #تكاملي به سوي معنويت و انسانيت، نياز به پيامهاي الهي دارند و هيچ يك از انسانها بينياز از آنها نيست.
✅ از نگاه #قرآن هر انساني (زن و مرد) با تقواتر و خداترس باشد، از ديگري بهتر و نزد خداوند گراميتر است 6 و جنسيت در آن دخالت ندارد. بنابراين نه #زنان به لحاظ خلقت مشكل دار هستند و نه مردان. اعمال و كردار، آنها را با مشكل رو به رو ميكند.
📚مستدرك الوسائل، ج : 14 ص: 243،
📚من لا يحضره الفقيه، ، ج : 3 ص: 468،
@Keyfonas
#اخلاق_مومنانه
هیئت همراه
✅روزی حضرت محمد(ص) به طرف قبرستان بقیع رهسپار شدند.
اصحاب حضرت نیز به دنبال ایشان به راه افتادند.
حضرت محمد وقتی #متوجه حضور اصحاب، پشت سرشان شدند، ایستادند و به آنها دستور دادند جلوتر بروند.
آن گاه خود، پشت سر #اصحاب حرکت کردند.
وقتی از ایشان، علّت چنین کاری را پرسیدند، فرمودند:
من صدای پای شما که #پشت سرم میآمدید را شنیدم و ترسیدم چیزی از تکبّر، به #وجودم راه پیدا کند
📚میزان الحکمه، ج ۱۰ ، ص ۳۰
@Keyfonas
آیا عزرائیل هر روز بارها #انسان را صدا کرده و او را از نزدیکبودن #مرگش آگاه میکند؟
✅روایاتی #وجود دارد که در آنها گزارش شده که حضرت عزرائیل(ع) روزی پنجبار به #سراغ انسان میآید و او از نزدیک بودن #مرگش با خبر میسازد. به عنوان نمونه:
1. پیامبر(ص) فرمودند:
هیچ خانه اى نیست، مگر اینکه ملک الموت روزى #پنج مرتبه به آنجا سرکشى مىکند. پس هر وقتى که یکى از مردم، مدّت زندگانىاش تمام شده و رزق دنیائی او نیز به پایان رسیده باشد، غم و اندوه #مرگ بر او افکنده خواهد شد.
2. در همین زمینه امام باقر(ع) از پیامبر(ص) و آنحضرت از #عزرائیل فرمود:
هیچ خانهای در ده و #بیابان و خشکى و دریا نیست، جز اینکه من در هر شبانهروز پنجبار هنگام پنج وقت نماز آنرا بازرسی میکنم، بهگونهای که کوچک و #بزرگشان را از خودشان بهتر میشناسم.
📚کافی ج 3، ص 137
@Keyfonas
آیا مسلمانان، در #سقیفه بر خلافت ابوبکر اجماع و اتحاد نظر داشتند؟
#استناد_منابع_اهل_سنت
در رابطه با سئوال مي توان به تاريخ طبري، جلد 2، صفحه 456 و عقد الفريد، جلد 3، صفحه 62و السيره الحلبية، جلد 3، صفحه 482 مراجعه كرده و اين موارد اختلافات را در سقيفه ببينید.
واقعا دردآور است؛ يعني نام اين شورا و گفتگو را هر چيزي مي توان گذاشت جز گفتگوي دوستانه يا شوراي خبرگان و ريش سفيدان یا اهل حل عقد.
عبارت طبري را ببينيد طبري كه مورد تاييد همه أهل سنت است حتي خود إبن تيميه، نقل مي كند از عبدالله إبن عبد الرحمن:
بعد از آن #گفتگوهاي كه شد آمدند با ابوبكر بيعت كنند در اين حال سعدبن عباده را در زير دست و پا #له كردند
يكي از ياران سعد گفت مواظب باشيد سعد زير دست پا له نشود عمر گفت سعد بن عباده را بكشيد خدا #مرگش دهد.
عمر بالاي سر سعد #رئيس انصار ايستاد وگفت من ميخواستم طوري به تو #لگد بزنم كه تمام اعضاي بدنت متلاشي و له شود.
سعد بن عباده با #مريضي كه داشت ريش عمر را گرفت وكشيد عمر گفت:
سعد گفت اگر يك مو از ريشم كنده شود يك دندان #سالم در دهانت باقي نمي گذارم.
عمر آرام باش امروز جاي تندي نيست
بعد سعد مي گويد:
قسم به خداي عالم اگر چنانچه نيرو داشتم يك #لحظه نمي گذارم در مدينه بماني و تورا به همان مكاني كه در آن زاده شدي و آنجا دنباله رو بودي و كسي به تو اهميت نمي داد تبعيد مي كردم.
و بعد گفت من را ببريد به منزلم و بعد ابابكر فرستاد براي #بيعت گرفتن از او سعد گفت به خداي عالم حاضرم تمام تيرهايي كه در كمان دارم را حاضر كنم به كمان گذارم و با شما مي جنگم و با شمشيرم در برابر شما #قيام كنم.
✅ اما آن قضاياي #ترور و كشتن مخالفين و همين سعد بحث ديگري است كه بعدا بحث مي شود.
📚إبن أبي الحديد در شرح نهج البلاغه، جلد 20، صفحه 21، إبن عقيل در نصايح الكافية، صفحه 172 به اين مطالب صراحت دارند كه عمر برگشت و گفت:
سعد را بكشيد كه او #منافق است.
خيلي در آور است كه جناب عمر در آنجا يك صحابي جليل القدر را منافق خطاب مي كند. آيا اين اهانت نيست.
@Keyfonas
👌کار نکردن و سود بردن ...
◾️قال الامام الصادق علیه السلام : أَنَّهُ سُئِلَ عَنِ الرَّجُلِ يَتَقَبَّلُ بِالْعَمَلِ فَلَا يَعْمَلُ فِيهِ وَ يَدْفَعُهُ إِلَى آخَرَ فَيَرْبَحُ فِيهِ قَالَ لَا إِلَّا أَنْ يَكُونَ قَدْ عَمِلَ فِيهِ شَيْئا .
🔸از امام صادق یا امام باقر علیهما السلام سوال شد : فردى كارى را بر مى دارد ؛ اما خودش آن را انجام نمى دهد ؛ بلكه به ديگرى وا مى گذارد و در اين ميان سود مى برد. فرمود: نه، مگر آن كه خودش نيز مقدارى از آن كار را انجام دهد .
📚کافی (ط-الاسلامیه) ج ۵ ، ص ۲۷۳ و ۲۷۴ ، ح ۱
@Keyfonas
👌رعایت آداب معامله و تاثیر بر برکت معامله ...
◾️قال رسول الله صلی الله علیه وآله الْبَيِّعَانِ بِالْخِيَارِ مَا لَمْ يَفْتَرِقَا فَإِنْ صَدَقَا وَ بَيَّنَا بُورِكَ لَهُمَا فِي بَيْعِهِمَا وَ إِنْ كَتَمَا وَ كَذَبَا مُحِقَ بَرَكَةُ بَيْعِهِمَا .
🔸خريدار و فروشنده ، تا از يكديگر جدا نشده اند ، اختيار [فسخ معامله را] دارند. اگر راست بگويند و [عيب را] آشكار بگويند ، داد و ستد براى هر دو ، بركت خواهد داشت ، و اگر [عيب را] بپوشانند و دروغ بگويند بركتِ دادوستدشان خواهد رفت .
📚مستدرک الوسایل و مستنبط المسایل ج ۱۳ ، ص ۲۹۸ ، ح ۱۵۴۱۰
@Keyfonas
#سیاست_های_زنانه
مردها نیز نیازمند توجه هستند...
اگر میخواهی شوهرت
کم کم به نیازهای تو آری بگوید
به او توجه کن...
وقت بگذار
تا معجزه عشق را ببینی
@keyfonas ❤️❤️❤️❤️