🔻پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
في ذِكرِ صِفاتِ المُؤمِن: لا يَقبَلُ الباطِلَ مِن صَديقِهِ ، و لا يَرُدُّ الحَقَّ مِن عَدُوِّهِ .
باطل را [حتّى] از دوستش نمى پذيرد و حق را [حتّى] از دشمنش انکار نمى كند .
بحار الأنوار : ج 67 ص 310 ح 45
📩 حقیقت غدیر یعنی اداره امور بشر یک امر الهی است
✏️ رهبر انقلاب: حقیقت غدیر و حقیقت این نصب، یکی همین مسأله است که اداره امور بشر، یک امر الهی است و بشری نیست و با همه مسایل دیگر انسان، تفاوت دارد. کسانی ممکن است از این جنبه، سوء استفاده کنند و بسیاری از خلاف کاریها و کجرفتاریها را به حساب ارتباط با خدا بگذارند. البته در مورد همه حقایق عالم، ممکن است چنین سوء استفادههایی اتّفاق بیفتند. از خودِ مسأله نبوّت هم کسانی سوء استفاده نمودند؛ ادّعای نبوّت کردند و کسانی را به گمراهی کشاندند... خودِ این، یک نکته است که مسأله اداره امور اجتماع و مسیر و سرنوشت و آنچه که سازنده دنیا بشر است، چیزی است که به معدن اراده الهی و نصب الهی ارتباط پیدا میکند.
۱۳۷۶/۰۲/۰۶
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻باز هم برخورد پلیسی اردوغان با طرفداران گولن
🔻دستگیری و استرداد رئیس سابق سازمان «دیالوگ» به اتهام وابستگی به فتح الله گولن
مقامات تاجیکستان فعالیتهای دیالوگ را در پی کمپین راهاندازی شده توسط مقامات ترکیه علیه سازمانهای خارجی مرتبط با فتح الله گولن متوقف کردند.
۱۷ تیر ۱۴۰۲
گولن
«امسال کوچ» شهروند ترکیه و رئیس سابق سازمان علمی و فرهنگی «دیالوگ» در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، ربوده شد. به گزارش بولد مدیا، او با هواپیما به استانبول فرستاده شد و به پلیس استان ارزروم ترکیه منتقل شد. سازمان دیالوگ به ادعای مقامات ترکیه به جنبش گولن واسته است.
فیروزه خدادودووا، همسر امسال کوچ و شهروند تاجیکستان، در توییتر گفت که روز یکشنبه دوم ژوئیه، شوهرش به خانه برنگشت. او باخبر شد که وقتی کوچ از محل کار خارج شده، افراد ناشناس او را سوار یک ماشین سیاهرنگ کرده و به فرودگاه دوشنبه بردند. مدتی بعد، پلیس ارزروم با بستگان کوچ تماس گرفته و پیشنهاد داده که وسایل اضطراری و اولیهای را برای برای امسال کوچ بیاورند.
به گزارش بولد مدیا، امسال کوچ در سال ۱۹۷۰ در ارزروم به دنیا آمد و از دانشکده ادبیات دانشگاه آتاتورک فارغالتحصیل شد. در سال ۱۹۹۴ به تاجیکستان آمد و در آنجا با یک ساکن محلی ازدواج کرد و به مدت ۱۱ سال در در مدارس تاجیک-ترکی در تاجیکستان تدریس کرد.
کوچ همچنین مدیریت سازمان علمی و فرهنگی «دیالوگ» را بر عهده داشت. به گفته کوچ «هدف اصلی این سازمان ایجاد زمینه گفتگو بین نمایندگان اقشار مختلف جامعه است.» به نقل از آسیا پلاس، کوچ گفته «ما طرفدار صلح و وحدت در تاجیکستان هستیم».
«دیالوگ» در سال ۲۰۰۷ در وزارت دادگستری تاجیکستان به ثبت رسید و در سال ۲۰۱۶ مقامات تاجیکستان فعالیتهای آن را در پی کمپین راهاندازی شده توسط مقامات ترکیه علیه سازمانهای خارجی مرتبط با فتح الله گولن متوقف کردند. دولت ترکیه مدعی است که این سازمان با فتح الله گولن که ترکیه او را تروریست میداند، در ارتباط است. اما امسال کوچ هرگونه ارتباط با فتح الله گولن را رد کرده است. کوچ تاکید کرد: «مرکز ما هیچ ارتباطی با سازمانهای ترکیه ندارد و در چارچوب قوانین تاجیکستان فعالیت میکند.»
کوچ تا سال ۲۰۲۵ در تاجیکستان اجازه اقامت دارد. در هفت سال گذشته او در یک انبار کار کرده است.
مقامات ترکیه پیش از این بیش از هزار حکم بازداشت را به اتهام ارتباط با گولن صادر کردهاند. در ژوئیه 2021، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، طی سخنانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی TRT، اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نفر از بسیاری از کشورهای جهان به عنوان بخشی از مبارزه با جنبش گولن به ترکیه آورده شدهاند. در هنگام پخش این سخنان، عکسی از رئیس سابق شبکه مدارس «ساپات» در قرقیزستان، اورخان ایناندا، که در ۳۱ مه ۲۰۲۱ در بیشکک ناپدید شد، روی صفحه نمایش داده شد. اردوغان تصریح کرد که ایناندی در نتیجه یک عملیات ویژه موفقیتآمیز بازداشت و به ترکیه منتقل شد.
فتحالله گولن، روحانی مخالف دولت ترکیه و مقیم آمریکا است. گولن در طول عمر خود مشغول تدریس نسخهای از اسلام با عنوان «اسلام آناتولیایی» بود که مبتنی بر آموزههای یک عالم اسلامی به نام سعید نورسی بوده است. گروه پیرو گولن متهم به سازماندهی کودتای ناکام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ علیه دولت ترکیه هستند.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻شیخ ابراهیم زکزاکی:
غدیر شاه کلید تشخیص حق از باطل است
◻️همانگونه که شیعیان با اهتمام و تلاش خود اجازه ندادند که مسئله عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) به حاشیه رانده شود در مسئله غدیر و عید ولایت نیز باید سنگ تمام بگذارند و این روز را به احسن وجه گرامی بدارند تا دشمنان نتوانند با شبهه افکنی و خصومت واقعه غدیر را خدشه دار کنند.
🔹به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم جمعی از وکلا و اعضای جنبش اسلامی نیجریه با شیخ ابراهیم زکزاکی در محل اقامتگاه وی در شهر ابوجا دیدار و گفتوگو کردند.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
⭕️ اظهارات جنجالی دبیر کل رابطة العالم الاسلامی عربستان درباره قرآنسوزی
محمد العیسی، دبیرکل رابطة العالم الاسلامی، سوزاندن قرآن را اینگونه توجیه کرد که عامل آن از آزادی بیان استفاده کرده و قانون اساسی کشور سوئد را نقض نکرده است و روشن است که قانون اساسی سوئد که بیانگر اراده مردم سوئد است باید مورد احترام قرار گیرد.
محمد العیسی برای کماهمیت جلوه دادن جنایت قرآنسوزی تأکید کرد که «در واقع این اقدام سوزاندن تنها یک نسخه از قرآن بوده است و نه سوزاندن قرآن کریم».
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۰۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
🔸سیره عرفانی و عملی عرفاء و حکیمان مسلمان
🔸خاطرات شگفت از علامه حسن زاده آملی، آیت الله بهاءالدینی، علامه طباطبائی و دیگر علماء
🔸کرامات و مکاشفات معنوی علامه حسن زاده آملی
🔸تصرفات معنوی آیت الله بهاء الدینی
🔸سیره و روش علم آموزی در بیان عرفاء و حکیمان
🔸حیات سیاسی عارفان و حکیمان مسلمان
🔸و صد ها نکته ناگفته از زندگی استاد علامه حسن زاده آملی
🔹حدیث سهر (خاطرات و بیانات استاد حسن رمضانی)
عضو شوید🔻
https://eitaa.com/joinchat/1003880808Ced8f51898c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#نماهنگ_دوم
♨️♨️معرفی کتـــاب "#انقلابی_بمانید"♨️♨️
📢 کتاب انقلابی بمانید همزمان با #صد_سالگی حوزه علمیه قم منتشر شد...
✅"جستاری پیرامون هستیشناسی و ضرورت نسبت حوزه و انقلاباسلامی از بیانات امامان انقلاب"
📚 مجموعه دوجلدی "#انقلابی_بمانید"
◀️نگاهی نو به خاستگاه و هویت حوزهوروحانیت
◀️نقش و جایگاه آن در انقلاب اسلامی،
◀️آسیبشناسی روند فعلی و راه عبور از آن، از منظر اسلامناب است.
📌روش تهیه و خرید کتاب:
🔸کتابـفروشی انتشارات انقلاباسلامی؛ روبروی مدرسه دارالشفاء
🔸تارنمای اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی به نشانی زیر:
🌐 http://mmhe.ir
🔸ارتباط با ادمین کانال ایتا به نشانی زیر:
📲https://eitaa.com/mmhe_ir
#انقلابی_بمانید
┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈
💠مرکزحـوزهوإنْقِلٰابِـــــإسْـــلٰامِی
🆔 @mmhe_ir
🌐 mmhe.ir
🌀 رسانه ما باشیــد...
🔻پیامبر خدا صلیالله علیه و آله:
"مَن نَظرَ إلی ما فی أیدی النّاسِ طالَ حُزنُهُ، و دامَ أسَفُهُ."
هر که چشمش به دست مردم باشد، اندوهش دراز و افسوسش پایدار شود.
میزان الحکمه ج ۳ ص ۶۲.
🔰جهاد در فضای مجازی
امام خامنه ای میفرمایند :
✅ بازار شبهات رواج دارد؛ هم فضای مجازی کمک میکند و هم انگیزه سیاسی برای ترویج آن وجود دارد؛ برای این جهاد خود را آماده کنید.
۹۵/٠۲/۲۵
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
♨️نظر مجله تایم در مورد رهبر انقلاب
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻پیشنهاد علیرضا پناهیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی:
🚨 فردای عید غدیر را «روز مشارکت سیاسی زنان» اعلام کنید
🔸اولینبار در تاریخ بشر، بانوان در غدیر همپای مردان در سیاست مشارکت جدی داشتند
🔸رسولخدا(ص) در غدیر، رأی زنان را در کنار رأی مردان در عرصۀ سیاسی، مؤثر قرار داد
🔸بیعت یعنی «مسئولیتپذیری مردم، مانند مسئولیتپذیری ولیّخدا»؛ در مسئولیتپذیری هم فرقی بین زن و مرد نیست
🔸ولایت یعنی مسئولیتدادن و عزتدادنِ خدا به همۀ مردان و زنان و افتخاردادن به آنها که خلیفهالله باشند
ــــــــــــــــــ
#علیرضا_پناهیان در اجتماع بزرگ بانوان ۱۲۰ کشور در عید غدیر در حرم حضرت معصومه(س):
مناسب است که در ایام عید غدیر، یک روز به بانوان اختصاص داده بشود، کما اینکه رسولخدا(ص) در غدیر خم هم یک روز را برای بیعت کردن بانوان با امیرالمؤمنین(ع) اختصاص دادند؛ یعنی بانوان، یک به یک آمدند و دست خود را در ظرف آبی قرار دادند که امیرالمؤمنین(ع) از سوی دیگر دست خود را در آن ظرف قرار داده بودند.
این معنا خیلی عجیب و عمیق است که اولاً بانوان باید در جریان بیعت شرکت کنند، ثانیاً اینکه تک تک باید با امیرالمؤمنین(ع) بیعت کنند و این بیعت به صورت نمادین انجام بشود.
اینکه در غدیر خم، بانوان در بیعت شرکت میکنند، یعنی این اولین بار در تاریخ بشر است که بانوان همگام با مردان، در سیاست مشارکت جدی داشتند.
بیعت یک امر سیاسی است. رسولخدا(ص) نفرمود که در این مسئلۀ سیاسی، مشارکت آقایان کافی است و خانمها به منزل بروند! بیعت یعنی «من قرار میگذارم که ولیّ خدا را یاری کنم» بیعت یعنی «من میدانم بدون مشارکت آحاد مردم، کار جلو نخواهد رفت» بیعت یعنی «مسئولیتپذیری مردم، مانند مسئولیتپذیری ولیّ خدا» و در جریان مسئولیتپذیری مردم، فرقی بین زن و مرد نیست.
بنده خدمت شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد میکنم که فردای عید غدیر (یا پسفردای عید غدیر) را روز مشارکت سیاسی زنان اعلام کنند. رسولخدا(ص) این روز را برای مشارکت سیاسی زنان بنا نهاد و این را در غدیر خم مشاهده کردیم. در این روز بود که رسولخدا رأی زنان را دوشادوش رأی مردان، در عرصۀ سیاسی، مؤثر قرار داد.
بیعت یعنی پذیرفتن مسئولیت ولایت از جانب مردم. همانطور که خداوند در قرآن، مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان را در کنار مشارکت اجتماعی و سیاسی مردان، جداگانه و صریحاً بیان میفرماید «الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» (توبه، 71) این ولایت عرضی یعنی ولایت مؤمنین بر یکدیگر در کنار ولایت طولی یعنی ولایت ولیاللهالاعظم بر مردم، در کنار هم و مکمل هم هستند.
غدیر خم فقط جشن مسئولیتپذیری امیرالمؤمنین(ع) به عنوان ولیّ جامعۀ دینی نیست، رسول خدا(ص) فقط به علی بن ابیطالب مسئولیت ندادند بلکه به آحاد امت اسلامی مسئولیت دادند؛ به تعبیر دیگر، ما هم به ولایت منصوب شدیم و همۀ ما نمایندگان خدا روی زمین هستیم.
وقتی خلیفۀ رسول خدا(ص) معرفی میشود یعنی کار ایشان به عنوان امام این است که همۀ مردم را به جانشینی خدا برساند؛ البته انسانها جانشین خدا هستند ولی این جانشینی باید عملاً تحقق پیدا کند.
این افتخار در غدیر خم فقط برای امیرالمؤمنین(ع) نبود که ریاست امت اسلامی را پذیرفت، بلکه ما هم افتخار پیدا کردیم که مسئولیت نصرت امام را بپذیریم و در امر جامعه مشارکت کنیم.
اگر بخواهند یک روز را در تاریخ بشریت و در تاریخ اسلام، به عنوان روز مشارکت سیاسی زنان ثبت کنند، روز بیعت زنان در غدیر خم با امیرالمؤمنین(ع) است که یا فردای روز عید غدیر بود یا روز بعد از آن بود. و تجمع شما بانوان همین معنا را میدهد.
بروید برای همه تعریف کنید که ولایت امیرالمؤمنین(ع) یعنی عزت دادن و احترام گذاشتن برای تکتک انسانها، مسئلۀ عزت دادنِ خدا به انسانها است و افتخار دادن به آنها که خلیفه الله باشند و در اینباره فرقی بین زنان و مردان نیست.
این بیعت به حدی اهمیت و ارزش داشت که علت مظلومیت علی(ع) وفاداری ایشان به این بیعت و بیوفایی مردم به این بیعت بود. وقتی ما میگوییم که «یابن الحسن ما آمادهایم که شما تشریف بیاورید» یعنی ما مشارکت خواهیم کرد، ما با تو بیعت میکنیم و بعد هم در ادارۀ جامعه مشارکت میکنیم.
چقدر زیباست که این سنت حسنه در عید غدیر زنده بشود که مؤمنین با هم دست برادری و بانوان با هم دستِ خواهری بدهند و با هم همپیمان شوند. هر یک از ما اگر تک تک بخواهیم برای امیرالمؤمنین(ع) کار کنیم کارمان پرثمر نخواهد بود، بلکه باید با هم باشیم.
۱۶ تیر۱۴۰۲، حرم حضرت معصومه(س)
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
✅ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستار آزادی متحصنان جلوی ساختمان قوه قضاییه شد
🔸دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از دادستان مومن و انقلابی کل کشور خواست تا هرچه سریعتر دستور آزادی متحصنان جلوی ساختمان قوه قضاییه را صادر نماید.
🔸دکتر محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همایش بزرگ حامیان عفاف و حجاب در کرج با اشاره به بازداشت شب گذشته تعدادی از متحصنان جلوی مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه خواستار آزادی این افراد شد و از دادستان کل کشور خواست تا حرف مردم متدین و دغدغه مند را بشنود.
🔸وی تأکید کرد: امروز برای همه این سوال است چرا کسی که کشف حجاب کرده آزادانه در جامعه میچرخد اما یک مطالبهگری که خواسته اش بحق است ولی روش مطالبهاش شاید جای بحث باشد براحتی بازداشت میشود؟!
🔸دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: این روش برخورد با آمران به معروف و ناهیان منکر که همواره حامی نظام، انقلاب و رهبری بودند، مناسب نیست و سبب ناراحتی متدینان میشود.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️واکنش حمید رسایی به خبر بازداشت طلاب متحصن و معترض به انفعال قوه قضاییه
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
👓 ❗️ اصلاحیه یادداشت تحصن با دو تیغ افراط و تفریط
🔹 افراطیها کسانی هستند که میگویند ق.قضائیه #هیچ اقدامی برای مجازات خاطیان نکرده و همواره بجای برخورد با هنجارشکنان با متدینین برخورد کرده است!
❗️ درباره این گزاره باید گفت: اگرچه نقدها به ق.قضائیه در موارد زیادی درست است و مثلا نسبت به افرادی که به آمران جسارت میکنند یا با تیپهای نیمه عریان(نه صرفا کشف حجاب) در معابر حاضر میشوند، مجازات #بازدارنده و اقتدار ق.قضائیه را مشاهده نمیکنیم و صرفا به یک توبیخ یا جرایم نقدی کوچک جریمه میشوند!
این نقد صحیحی است.
اما اینکه گفته میشود بیحجاب ها را کاری ندارند و متدینین را دستگیر میکنند این هم حرف درستی نیست!
شما به نظرتان اگر ده مکشفه جلوی ق.قضائیه تحصن کنند قوه آنها را همان روز اول دستگیر نمیکند؟!
ولی متدینین محترم حدود ۵روز این تحصن را ادامه داده بودند و پس از تشبیهات متعدد قوه به لشکر یزید! با آنها اقل برخورد صورت گرفت!
🔹 نکته بعدی هم اینکه افراطیهای این مسئله میگویند همینکه ما مطالبه حجاب داریم پس تحصنمان قانونی است! به نظر میرسد این استدلال نیز صحیح نیست؛ آیا امکان دارد هر قشری برای هر مطالبه به حقی روزهای متوالی جلوی مراکز مختلف تجمع کنند؟!
اینطور سنگ روی سنگ بند میشود؟!
ضمنا مگر تجمعات پرشور به نفع حجاب در ورزشگاه آزادی و میدان امام حسین بارها صورت نگرفت و اتفاقا حمایت هم شد و نشان داد کثرت مطالبه گران حجاب را!
چرا این دوستان همان تجمعات را تقویت نکردند؟!
چرا شبیه تجمعات واکسن کاری میکنند که میدانند با آن برخورد خواهد شد؟!
آیا احترام به قوانین نظام نشان بصیرت نیست؟!
🔹 اما از آن سو عدهای هم اهل تفریط هستند و هرکاری که به نحوی جنبه مطالبه گری داشته باشد را مردود میشمارند!
❗️ به نظر میرسد حتی اگر با شیوه مطالبه گری این حضرات مخالف باشیم، انتظار این بود که مسئولی ولو در مشاور یا رئیس شعبه پس از چند روز تحصن جلسهای با اینها میداشت و به سخنانشان گوش میداد؛ اهمیت دادن به مطالبه متدینین و آرام کردن فضای آنان هم مثل حضور در بین سایر مردم است و انتظار بود برای دقایقی این اتفاق بیافتد.
🔹 ققضائیه نتوانسته است فضای متدینین را خوب مدیریت کند و اکنون هم مکشفهها از او ناراضی هستند هم متدینین و این سبب رادیکال شدن فضا میشود. چون هر دو گروه از اقدامات قانونی فاصله میگیرند و این همان خواست دشمن و هرج و مرج است! که با هرج و مرج نه حجابی خواهد بود نه احکام اسلامی!
❗️ و تنها عامل بازدارنده برخورد قاطع قوه با هتاکهاست! نه لزوما مکشفهها!
برخورد قاطع با هتاک و اعلام رسمی و فوری آن که در قانون حمایت از آمران هم دادگاههای هتاکها بینوبت و جرایمشان بدون عفو است!
همین را اجرا نمایید خود به خود فضا آرام خواهد شد!
❌ مهم مهم مهم: با توجه به اعلام رسمی قوه قضائیه مبنی بر اینکه دادستان تهران #شخصا میان این حضرات حضور یافته و بارها دعوت از اشخاص شده که با مسئولان جلسه داشته باشند اما آنها قبول نکردند، از همین رو نقدی به مسئولان قوه از جهت عدم دیدار با متحصنین وارد نیست و به نظر میرسد متحصنین اصرار بر ادامه این روند داشتند و قولها و دیدار مسئولین نیز دردی از آنان دوا نمیکرد!
@HozeTwit
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🟩برای تبلیغات در بزرگترین
⬜️کانالخبریتحلیلیحوزهبا
🟥۹۰۰۰۰جمعیترویکلمهتبلیغات بزنید
❌تبلیغات ۱۰صبحتمامخواهدشد
🛍 مرکز فروش زیورالات .🎁
🌹#نیم_ست 🌹#النگو 🌹#دستبند
🌹#گوشواره 🌹#انگشتر 🌹#سرویس
بهترین جنس و کمترین قیمت
💥#برند_ژوپینگ 💥#برند_طلاروس
✨✨✨رنگ ثابت و ضد حساسیت✨✨✨
ارسال به سراسر کشور ✈️
✅تخفیفهای ویژه💯
😎حتما عضو شوید.💍❤️
ادرس کانال:
https://eitaa.com/joinchat/4277534733C69e848c1e5
🏃♀سریع عضو شین تا تبلیغ پاک نشده🏃♂
🔻پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید:
«یَلزَمُ الوالِدَینِ مِن عُقوقِ الوَلَدِ ما یَلزَمُ الوَلَدَ لَهُما مِن العُقوق.
همان گونه که فرزند نباید به والدین خود بی احترامی کند، والدین نیز نباید به او بی احترامی کنند.
من لایحضره الفقیه، شیخ صدوق، ج3، ص483، ح4705
✅ چه عاملی انسان را از انسانیت دور کرده و به حیوانیت نزدیک می کند؟
🔻امام خامنه ای:
گناه، انسان را از اوج اعتلاى انسانى ساقط مى كند. هركدام از گناهان، ضربه اى به روح انسان، صفاى انسانى، معنويت و اعتزاز روحى وارد مى آورند و شفّافيت روح انسان را از بين مى برند و آن را كدر مى كنند. گناه، آن جنبه ى معنويتى را كه در انسان است و مايه ى تمايز انسان با بقيه ى موجودات اين عالم مادّه است، از شفّافيت مى اندازد و او را به حيوانات و جمادات نزديك مى كند.
۱۳۷۵/۱۰/۲۸
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻حجت الاسلام و المسلمین تسخیری، علامه جعفری، استاد برجسته عرفان و فلسفه حجت الاسلام و المسلمین یزدان پناه و دکتر پارسانیا برگزیدگان ویژه چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی
🔹اخلاق، ادیان و عرفان
محمدرضا اسدی، «الگوی تحقق عدالت اجتماعی در اسلام و مسیحیت؛ مطالعه موردی: گفتمان انقلاب اسلامی ایران و الهیات رهایی بخش آمریکای لاتین»
مریمالسادات رضوی، «بررسی تولید غذاهای اصلاح شده ژنتیکی از منظر اخلاقی با تأکید بر منابع اسلامی»
🔸تاریخ، جغرافیا و باستانشناسی
کمالالدین نیکنامی، «شیوههای روشمند بررسی میدانی در باستانشناسی»
امین محمدی، «عوامل بحران در نظام پرداخت حقوق و مزایا پس از انقلاب مشروطه»
🔹حقوق
محسن نیکبین، «جایگاه و کارکرد اصول کلی حقوق در حقوق بینالملل سرمایهگذاری»
مهدی مرادی برلیان، «دولت مدرن اسلامی»
🔸 زبان، ادبیات و زبانشناسی
محمد حسندوست، «فارسی باستان»
🔹علوم اجتماعی و علوم ارتباطات
مهشید طالبی ، «حکمرانی آب در ۵۰ سال اخیر و تأثیرات اجتماعی و سیاسی آن بر جامعه» (با تمرکز بر طرح انتقال بین حوضهای دز
🔸علوم اقتصادی، مدیریت
محمد توحیدی و سیدعباس موسویان، «بورسبازی از نگاه شریعت»
🔹علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی
خسرو باقری نوعپرست، «عاملیت انسان: رویکردی دینی و فلسفی»
ضحی حاجیها، «کشف فرآیند وسوسه، لغزش و عود در زنان سوءمصرف کننده مواد و
طراحی بسته پیشنهادی پیشگیری از عود: یک مطالعه نظریه زمینه بنیاد
🔸علوم سیاسی، روابط بینالملل و مطالعات منطقهای
محسن مهاجرنیا «غیبت امام عصر و تکوّن دانش سیاسی شیعه»
سیدمحمدصادق کاظمی «مبانی و الزامات انتخابات در فقه سیاسی شیعه»
🔹 فقه و اصول
حمید واسطی، «اجتهاد تمدنی: چیستی، چرایی چگونگی»
🔸فلسفه، منطق و کلام
محمدعلی مبینی «خدا، ارزش، عقلانیت»
🔹 مطالعات نظری فناوری اطلاعات، کتابداری
مرتضی محمدی استانی، «طراحی فرانمای ریزدادهای نسخههای خطی بافت اطلاعاتی ایرانی-اسلامی و بررسی واکنش موتورهای کاوش وب به پیشینههای مبتنی بر آن»
🔸مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)
محمدهادی حمیدیان «صورتبندی و بررسی عقلورزی در نظریه ولایت فقیه»
🔹 مطالعات هنر و زیباییشناسی
محمدرضا مریدی «گفتمان هنر اسلامی مدرن: مطالعه جامعهشناختی هنر مدرن و معاصر سرزمینهای اسلامی»
سهند سلطاندوست «سیر تحول و دورهبندی مکتوبات فارسی در باب موسیقی ایرانی»
💠 پیشگامان علوم انسانی و اسلامی
علامه محمدتقی جعفری در فیلسوف، الهیدان، مفسر و فقیه
آیتالله سیدحسن مصطفوی، فلسفه و کلام اسلامی
مرحوم دکتر علیرضا صدرا، علوم سیاسی و فلسفه سیاسی
مرحوم حجتالاسلام علی رجبی دوانی، تاریخ اسلام
💥شخصیتهای پیشتاز علوم انسانی و اسلامی
حجتالاسلام سید یدالله یزدانپناه متخصص فلسفه اسلامی و عرفان نظری
دکتر احد فرامرز قراملکی فلسفه و کلام اسلامی، اخلاق حرفهای و فلسفه اخلاق
حجتالاسلام دکتر حمید پارسانیا، جامعهشناسی
دکتر حمیرا مشیرزاده، روابط بینالملل
🔸سایر
مترجم برتر(عربی به فارسی): دکتر موسی اسوار
مترجم برتر: دکتر حسین ملانظر
مترجم معکوس (فارسی به انگلیسی): دکتر سیدصدرالدین موسوی جشنی
نظریهپرداز برتر: دکتر عبدالحمید معرفی محمدی
انجمن علمی برتر (دانشگاهی): انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران
انجمن علمی برتر(حوزوی): انجمن مطالعات سیاسی حوزه
نشریه علمی برتر(دانشگاهی): دوفصنامه بینالمللی حقوق بشر
نشریه علمی برتر(حوزوی): فصلنامه علوم سیاسی
جایزه منشور توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه پژوهش و آموزش عالی
علی مدبر (اسلامی) «خشونت اجتماعی از منظر قرآن کریم با رویکرد شبههپژوهی»
جاسم دِریس «تبیین و تحلیل مدل ارتباطی قرآن کریم با توجه به مدلها و نظریههای رایج رسانه»
هادی سلیمی «تفسیر تحلیل گزارههای اقتصادی در ترتیب نزول قرآن» (مطالعه موردی: جامعهسازی اقتصادی)
محمدحسن شیرزاد «کاربرد الگوهای انسانشناسی حمل و نقل در تفسیر قرآن کریم»
سید حسین فخر زارع با کتاب «جهان فرهنگی قرآن»
نشریه برگزیده: «تحقیقات علوم قرآن و حدیث» از دانشگاه الزهراء(س)
🔸موارد برتر بخش بینالمللی (شخصیتهای پیشرو خارجی)
طاهر اُلوچ در حوزه اسلامشناسی و ایران شناسی از کشور ترکیه
سامی امین العَریان در حوزه اسلام شناسی از کشور فلسطین/ساکن ترکیه
جعفر المهاجر در حوزه اسلام شناسی از کشور لبنان
مولیادی کارتانگارا در حوزه اسلامشناسی از کشور اندونزی
آذرمیدخت صفوی در حوزه ایران شناسی از کشور هند
نورالدین ابولحیه در حوزه اسلامشناسی از کشور الجزایر
تحقیق برتر خارجی
محمد العاصی در حوزه اسلامشناسی با کتاب «تفسیر قرآن» (۱۴ جلد) از کشور لبنان/ساکن آمریکا
🏆جایزه صلح و دوستی
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی تسخیری در حوزه تقریب مذاهب اسلامی از ایران
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️سوژه حج امسال چیست و که بود؟
«ابراهیم ریچموند» کشیش تازه مسلمان از آفریقای جنوبی که سه ماه پیش به اسلام گرویده است
«ابراهیم ریچموند» به مدت 15 سال ریاست یک جمعیت دینی در کلیسایی در آفریقایجنوبی را برعهده داشت.
ریچموند در بیان داستان مسلمان شدنش، گفت: «در اتاق کوچکی در کلیسا میخوابیدم، سپس صدایی شنیدم که میگفت، به مردان خود بگویید لباس سفید بپوشند». گفتم: «لباس مسلمانان!» او انتظار داشت که این فقط یک رویا باشد، اما بیشتر از یکبار تکرار شد.
یک کلیپ که توسط برنامه «شبکات» در تاریخ بیست و ششم ژوئن (5 تیرماه) منتشر شد، نشان میدهد که ابراهیم ریچموند به تعداد زیادی از مردان و زنان در سالن کلیسا شهادتین را در حالی که لباس سفید پوشیده بودند، آموزش میدهد.
@yahyajahangiri
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻امیرمؤمنان علی علیه السلام:
اللَّهَ اللَّهَ فِی الْأَیْتَامِ فَلَا تُغَیِّرُوا أَفْوَاهَهُمْ وَ لَا تضیعوا [یَضِیعُوا] بِحَضْرَتِكُمْ فَقَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ یَقُولُ مَنْ عَالَ یَتِیماً حَتَّى یَسْتَغْنِیَ أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ بِذَلِكَ الْجَنَّةَ كَمَا أَوْجَبَ اللَّهُ لِآكِلِ مَالِ الْیَتِیمِ النَّار؛
(بحارالأنوار، ج 42، ص 199)
درباره یتیمان از خدا بترسید. مبادا كه گرسنه بمانند و در جمع و جامعه شما تباه شوند من از پیامبر خدا شنیدم كه مى فرمود: اگر كسى یتیمى را، تا آنجا كه بى نیاز شود، سرپرستى كند خداوند به پاداش این كار، بهشت را بر او واجب مى كند. چنانچه اگر كسى مال یتیم را بخورد، خداوند- سوختن در- آتش را بر او واجب مى فرماید.
مقام معظم رهبری :
امروز یکی از مهمترین مسائل ما، مبارزه با فساد است. این را باید همه مسئولان کشور بفهمند. فساد یعنی چه؟ فساد یعنی این که کسانی با زرنگی، با قانون دانی، با زبان چرب و نرم و با چهره حق به جانب به جان بیتالمال این ملت بیفتند و کیسههای خود را پُر کنند.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔻چگونه ترکیه با اقتصاد، مذهب و تسلیحات به یک بازیگر کلیدی در آفریقا تبدیل شد؟
ترکیه در آفریقا علاوه بر ساخت بناهای مذهبی، هزینه مدارس و بیمارستانها را در جای جای این قاره تامین میکند.
ترکیه در افریقا
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، که انتخاب مجدد او توسط بسیاری ناظران پیشبینی شده بود، کشورش را به یک بازیگر اصلی در سراسر آفریقا تبدیل کرده است.
از زمان به قدرت رسیدن رئیسجمهور ترکیه در سال ۲۰۰۳ او سخت تلاش کرده است تا کشورش را به شریکی کلیدی در آفریقا تبدیل کند.
همانطور که اینفوگرافیهای زیر نشان میدهد، در طول دو دهه سلطنت اردوغان، نفوذ ترکیه در زمینههای مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و مهمتر از همه نظامی به شدت افزایش یافته است.
دیپلماسی بشردوستانه و دینی
اردوغان کارهای زیادی را برای شرکای آفریقایی خود انجام داده است.
به عنوان مثال در سال ۲۰۱۱ آنکارا به کمک سومالیِ گرفتار قحطی آمد و دیپلماسی بشردوستانهاش را با بعد مذهبی همراه کرد. یا افتتاح مسجد باشکوه «آبی» در آکرا، پایتخت غنا، در سال ۲۰۲۱ که به طور کامل توسط ترکیه تامین مالی شده است یکی از دیدنیترین تجسمهای فعالیت ترکیه در آفریقا است.
آنکارا علاوه بر ساخت بناهای مذهبی، هزینه مدارس و بیمارستانها را در سراسر قاره آفریقا نیز تامین میکند.
همچنین این کشور اقداماتی سادهتر اما دارای پتانسیل بسیار بالا مانند توزیع غذا در هنگام افطار در ساحل عاج در سال ۲۰۲۲ را در کارنامه خود دارد.
ممکن است ترکیه هنوز به اندازه شرکای سنتی اصلی آفریقا، یعنی چین، هند، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، جایگاه محکمی نداشته باشد اما این هنر استادانه مانور دادن و استفاده از تمام اهرمهای قدرت نرمی که در اختیار دارد، قابل توجه است. ترکیه قدرت نرم خود را برای پیشبرد اهداف خودش در جبهه اقتصادی و اخیراً نظامی و دیپلماسی به کار گرفته است.
ارزش مبادلات تجاری ترکیه با این قاره در طول دو دهه ۹ برابر شده است.
هلدینگهای ترکیه مانند ترکیش ایرلاینز یا غولهای ساختمانی مانند Summa و Limak و AlBayrak خود را در بخشهای کلیدی اقتصاد ثابت کردهاند.
در بخش امنیتی، آنکارا از طریق امضای توافقنامههای نظامی، فروش تجهیزات، به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین و مشارکت در عملیاتهای رزمی به پایتختهای ساحل صحرا در آفریقا، به ویژه باماکو در جنوب غربی مالی و اوگادوگو پایتخت بورکینافاسو نزدیک شده است.
این نفوذ چشمگیر گاهی اوقات نگرانیهایی را در پایتختهای غربی ایجاد کرده است. در سال ۲۰۲۰، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، حتی شباهتی بین استراتژیهای نفوذ ترکیه و روسیه در آفریقا ترسیم کرد.
این کشور آنکارا و مسکو را متهم میکند که میخواهند پیوند بین فرانسه و کشورهای غرب آفریقا را با بازی کردن با خشم پسااستعماری تضعیف کنند.
راه سوم
به طرز متناقضی، این همان قدرتهای غربی هستند که به نوعی آنکارا را برای یافتن متحدان جدید تحت فشار قرار دادهاند. اگر صنعت تسلیحات ترکیه به چنین سطحی توسعه یافته است که آن را قادر میسازد با بازیگران اصلی سنتی رقابت کند، به دلیل تحریمهای اتحادیه اروپا است که به طور کامل در را به روی ادغام نهایی آنکارا در این اتحادیه بست و دسترسی آنها به برخی تجهیزات حساس محدود شد. این سیبب شد تا ترکیه با موفقیت پهپاد Bayraktar TB2 را تولید و صادر کند.
ترکیه از نظر ژئوپلیتیکی نسبت به چین یا روسیه «بیطرفتر» است و از نظر بسیاری از رهبران آفریقایی کمتر از قدرتهای استعماری سابق متکبر هست.
ترکیه همچنین نسبت به ایالات متحده یا کشورهای اروپایی نسبت به مسائل حقوق بشر یا استفاده نهایی از سلاحها و تجهیزات نظامی فروخته شده در این قاره توجه کمتری دارد. این نشاندهنده «راه سومی» است که اردوغان دست کم در سخنرانیهایش هرگز از آن را مطرح نکرده است.
منبع آمارها
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اذعان مهدی خزعلی، فعال سیاسی اصلاحطلب در مناظره با براندازان به درایت رهبر معظم انقلاب:
پس از فجایع سال گذشته آشوبگران در کشور، مردم میگویند باید کفش آقای خامنهای را بوسید.
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب
🔺حوزه علمیه و سه رویکرد ممکن برای دیدار با رهبرانقلاب
▫️بدون شک حوزه علمیه و روحانیت، نرم افزار نظام اسلامی بوده و از علل محدثه و مبقیه انقلاب نیز بشمار میرود. ۲۱ تیرماه، رویداد مهمی برای این نهاد مقدس و رکین محسوب میشود. دیدار طلاب و روحانیت با مقام معظم رهبری در این تاریخ مقرر شده که در نوع خودش یک ملاقات راهبردی می تواند تلقی شود. بطور معمول یک آنالیز فشرده از وضعیت شناسی حوزه و روحانیت، مسیری که طی شده، نقاط ضعف و قوت و استراتژی های ممکن و مرجح برای مطلوب ترین آینده این نهاد در این دیدار چندساعته مطرح خواهد شد.
🔹اما چه رویکردهایی برای رقم زدن یک دیدار ویژه و الهامبخش را می توان تصور کرد؟ چگونه می توان از مدل دیدارهای تشریفاتی و کلاسیک و کم اثر فاصله گرفت و راهبردیترین تاثیر برای تحول حوزه و بهرهبرداری جامعه را از این ملاقات خاص با رهبری و آقای خاص امت اسلامی برنامهریزی و برداشت نمود؟
1️⃣رویکرد توصیفی و مدل گزارشی: در این سبک، محوریت برنامه حول فعالیت هایی است که پیرامون حوزه در نسبت با روحانیت، جامعه، نظام و فضای بین الملل اتفاق افتاده است. مرور پیشرفت ها و ارائه بازخورد از مسیرهایی که طی شده و برنامهریزی هایی که در ستاد و صف حوزه به وقوع پیوسته یا درحال تحقق است. ایجاد امیدواری و اطمینان و دلگرمی و جلب توجه و پشتیبانی، از آثار چنین رویکردی در دیدار مذکور می تواند باشد.
2️⃣رویکرد تحلیلی و مدل گفتمانی: در این سبک نیز بیشتر گفتگوها به گونه ای تنظیم میشوند که شامل دغدغه های کلان حوزه در نسبت با جامعه و نظام باشد. رویکردی نظری و چه بسا انتقادی و جذاب که با انتخاب شخصیتهای فرهیخته حوزوی برای ارائه در محضر رهبرانقلاب(زید عزه) اتخاذ می شود. نتیجه چنین رویکردی نیز باعث اتصال نظری و گفتمانی حوزه به ارکان تصمیم سازی نظام میشود و بیشتر، خیر و برکت علمی خواهد داشت.
3️⃣ رویکرد تجویزی و مدل حکمرانی: این سبک برای بازنمایی نوین از حوزه های علمیه ضروری است. خارج شدن از لاک سازمانی و تحلیل های بیرونی و گفتمانی به فاز حکمرانی و ارائه پیشنهادهایی که بُعد گرهگشایی در سطوح مختلف اجتماعی داشته باشد، میتواند حوزه را به سمت تعامل نزدیکتر و موثرتر با نظام اسلامی رهنمون کند. چابک سازی حوزه در تعاملات راهبردی با سران نظام می تواند چهره جدی تری از حوزه های علمیه در سطح مسئولین سیاسی، نخبگان اجتماعی و افکارعمومی دست و پا کند.
🔸اینکه بر حوزه و در حوزه چه گذشته و دستاوردهایش چه بوده و چندهزار مبلغ اعزام کرده یا کرسی های درسیاش چقدر افزایش یافته، ایستگاه خوبی برای روایت و بازنمایی است ولی بوی انفعال و آرشیو میدهد. طرح این مسائل که جامعه و نظام چرا در فلان مساله به نقطه منفی یا مثبت انجامیده هم خوب است ولی مزیت رقابتی چه بسا محسوب نشود و نهایتا پایگاه فکری حوزوی را در ردیف بقیه نهادها بازتولید میکند. در واقع بایستی در چنین دیدارهای ویژهای، حوزه علمیه را بخشی از راه حل در مسالههای نظام روایت کرد نه صورت مساله.
🔸اگر قرار بر این باشد که از دیدارهای آرشیو چاقکن و رمانتیک به ملاقاتهای جدی در ساحت تصمیمگیریهای کلان برسیم، بایستی دست پُری در حد چانهزنیهای راهبردی داشته باشیم و هویت حوزه را در سطح یک بازیگر اصلی، قابل اتکا و افقگشا برای نظام، بازنمایی کنیم. رویکرد عبور از چیستیهای سازمانی و چراییهای اجتماعی به سمت چگونگیهای سیستمی میتواند منتخبین ارائه در محضر رهبرانقلاب را هم تدبیر کند. امید که در کاربست و بیعت عملیاتی با فرامین امام حاضر انقلاب، مصداق "السابقون السابقون اولئک المقربون" باشیم.
✍️ حجت الاسلام علیرضامحمدلو
🔻🔻عضو شوید🔻🔻
♨️بزرگترینکانالخبریتحلیلیطلاب