eitaa logo
بیداری طلاب
61.3هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
86 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️جدال فلسفه با سلفیه در خاستگاه محمدبن عبدالوهاب 🔻به بهانه برگزاری سومین کنگره فلسفه در عربستان ✍️سیّدعلی بطحائی 🔹ریاض پایتخت عربستان، برای سومین بار در روزهای اخیر شاهد برگزاری کنگره بین المللی فلسفه با رویکرد «فلسفه در جهان چند قطبی» با حضور چهره های سرشناس فلسفی جهان بود. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در مورد این همایش و جایگاه فلسفه ورزی در عربستان پساسلفیه خواهیم پرداخت. 1⃣ یکم: این همایش، با عنوان «مؤتمر الرياض الدولی للفلسفه ۲۰۲۳» درتاریخ هفتم تا نهم دسامبر ۲۰۲۳ میلادی و با مشارکت «کتابخانه ملی ملک فهد» در ریاض برگزار شد. رویدادِ فرهنگی که برخی از فلاسفه ی عرب در آن شرکت کردند. اهتمام عربستانی ها با وجود سیطره تفکر سلفی - که مخالفت جدی به فلسفه ورزی دارد - قابل توجّه و حکایت از تحوّلات فکری – فرهنگی عربستان پساسلفیه دارد که به جاست به صورت مستقل بررسی شود. 2⃣ دوم: حضور و سخنرانی «سایمون کریچلی» [از بریتانیا و متخصص در فلسفه قاره ای که در باب فلسفه کاربردی و مضاف از نیهیلیسم و مرگ گرفته تا سینما، طنز و فوتبال دست به قلم شده] به عنوان سخنران اصلی حائز اهمیت بود. جالب اینکه کریچلی در عربستانی که ضد تصوف است، از مزایای تصوف و ارتباط آن با فلسفه گفت و در مهد تفکر آنتی تصوف، از ضرورت توجه عربستان به تصوف سخن راند. «روبرت برناسکونی» که سارتر خوان قهاری است در زمینه «آینده فلسفه وزری در جزیره العرب» پرداخت و تلاقی فرهنگ عرب و فلسفه مدرن در عربستان را به فال نیک گرفت. «حسام نایل» برنده جائزه اتحاد الكُتاب فی الترجمه در سال ۲۰۱۹ و مترجم اصلی آثار فلاسفه غرب به زبان عربی درمورد ضرورت «توجه به اخلاق نسبیت در مواجه با جهان مدرن» پرداخت و ضرورت توجه به فکر فلسفی عربستان را نوید داد. یکی از مهمترین سخنرانی این همایش با موضوع «عدالت و قانونگذاری در جهان چندفرهنگی: بررسی موردی حقوق و اخلاق» بود که توسط دکتر فهد الدبیان ارائه شد. همچنین دکتر عبدالرحیم الدقون، فاطمه نورا و دکتر ولید الزمیل در مورد «نقش قانون در شکل گیری اندیشه، اخلاق و سنت های اخلاقی»، «عدالت بین ارزش های حق و خیر و رابطه آن با اخلاق» و «نقش حاکمیت در شکل‌دهی اندیشه و سنت‌های اخلاقی» سخنرانی کردند. «هانا آرنت و عبور فرهنگی» ملک الجهانی از سخنرانی های پر مخاطب بود. 3⃣ سوم: از مباحث حاشیه ای این همایش بخش فلسفه برای کودک و ایده های جدید برای کاربردی کردن فلسفه بود. توجه ویژه دست اندرکاران مؤتمر ریاض به نماد «سیزیف» و افسانه معروف او در مورد اینکه پیروزی در فلسفه ورزی و کنار زدن راز خدایگان است را نمی توان به تعریض آنها به سلفی ها بی ارتباط دانست. با این حساب، سیزیف و افسانه او که آلبر کامو فرانسوی نوشته، بسان سرّ مگویی است که در نسخه ی عربستانی این مؤتمر، به رویارویی فلسفه با سلفیه منتج خواهد شد. 4⃣ چهارم: به طور کلّی کشورهای ثروتمندِ حاشیهٔ خلیج فارس در مقایسه با سایر کشورهای جهان اسلام، از جهت فلسفی بسیار فقیرند. کم برگ و بار بودن میراث فلسفی در این خطّه و قلّت اندیشوران متعمّق در فلسفه، در این منطقه شاهد خوبی بر این مدعاست. در حالی که قرن هاست که غرب جهان اسلام، ایران، شبه قاره هند و... سیراب از فلسفه ورزی شده است و موضوعاتی دربارهٔ جامعه، سیاست، دین و همه چیز مورد مداقّه متفکّران فیلسوف قرار گرفته است؛ امّا سهم کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس و بویژه عربستان در این روند بسیار ناچیز است. 5⃣ پنجم: اهمّ مباحث عالمان این خطّه، آکنده از مباحثی است که هیچ ارتباطی با فلسفه یا حتّی ضد آن ندارد. در این منطقه، موضوعاتی پیرامون ایمان و قلمرو آن به وفور بحث و بررسی شده است؛ ولی عقلانیّت علمی یا تفکّر فلسفی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که تمدّن‌ها تنها بر دو رکن فکری استوارند؛ علم و ایمان یا به عبارتی دین و فلسفه. ریاض دریافته است تا زمانی که تنور فلسفه ورزی رونق جدّی نگیرد، خمیر ایمان و نان دینداری نمی تواند جان تازه ای ببخشد و تا مادامی که چراغِ فلسفه کم سو است؛ مشعلِ ایمان پرفروغ نخواهد بود. 6⃣ ششم: ارزیابی خیزش فلسفی کشورهای حاشیه خلیج و به ویژه عربستان در این رویداد فکری بسیار زود است. تا زمانی که جرقهٔ فلسفی اخیر به جریانِ فلسفی پایدار تبدیل نشود و متن های سخنرانی های این همایش مورد بررسی دقیق قرار نگیرد، نمی توان از یک جهش فلسفی برای جبران عقب ماندگی ها سخن در عربستان سکولار پساسلفیه سخن گفت. هر چند که نقش فیلسوف های اجاره ای و دو تابعیتی در فلسفه ورزی عربستان را نمی توان به استقرار یک نظام فلسفی منسجم در عربستان منتج کرد. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
خلا‌صه فدک در تاریخ.mp3
35.89M
🔻پادکست «انقلاب فاطمی» 🎧 خلاصه کتاب «فدک در تاریخ» 🖋 تألیف آیت الله شهید سید محمدباقر صدر 🎙عطا یاوری ♨️ آنچه خواهید شنید: 🔻معرفی نویسنده و ماجرای کتاب 🔻ماجرای فدک و وضعیت مالکیت آن 🔻ابعاد عاطفی، سیاسی و تاریخی سقیفه 🔻ماهیت واقعی فدک 🔻مخالفین سقیفه و سرنوشت‌شان 🔻چرا علی علیه السلام دست به قیام مسلحانه نزد؟ 📻 رادیو مناهج👇🏻 @Manahejj_Radio 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️شعار مرگ بر صهیونیسم برای اولین بار در اروپا 🔻این ویدیو از تظاهرات سوئد نکات خیلی جالبی دارد. 🔹در ثانیه های آخر، در این شعار شعرگونه و حزن انگین، مردم خسته و عصبانی استکهلم شعار مرگ بر صهیونیسم می دهند. 🔸برای منی که سالهای سال در اسکاندیناوی زندگی کرده ام و فضای راهپیمایی های اروپایی در حمایت از فلسطین را دیده ام، این نقطه عطف و شگرفی است. 🔹این اولین بار است که در این گونه تظاهرات ها شعار مرگ بر صهیونیسم و مرگ بر اسرائیل سر داده می شود. 🔸مرزهای روشن بینی مردم اروپا جابجا شده و به درستی فهمیده اند که مساله، دیگر تنها مساله آزادی یا زنده باد فلسطین نیست. مساله نابودی موجودیتی است ضدانسانی که تمامی ارزش های بشری از ابتدای تاریخ را زیر سوال برده است. 🔹مساله، مساله نابودی توحش نژادی و خودبرتر بینی بیمارگونه یک قوم به غایت کثیف و درنده خو است. هاتف خالدی 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺همسر علامه طباطبایی درگذشت ▫️خانم منصوره روزبه، همسر مرحوم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان به رحمت الهی پیوست. 🔻مراسم تشییع آن مرحومه امروز دوشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۱۱ در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد. 🔻مرحومه روزبه متولد ۱۳۱۱ و از نوادگان شیخ‌الاسلام عبدالوهاب تبریزی بود که در سال ۱۳۴۴ با علامه طباطبایی ازدواج کرد و علامه همیشه نسیت به فداکاریهای ایشان قدردانی داشتند. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️وحدت حوزه و دانشگاه یا شبیه‌شدن حوزه به دانشگاه؟! ✍️هادی مصری‌پور 🔸 در ایام سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، برخی اساتید ابراز گلایه کرده بودند که همچنان پس از چند دهه، حوزه برای «وحدت حوزه و دانشگاه» برنامه‌ای ندارد. ‼️ اما می‌خواهم بگویم اتفاقا امروز پس از سی سال، به همت شورای عالی و مرکز مدیریت، «حوزه» از هرروز دیگری به دانشگاه شبیه‌تر شده است و بجای حفظ سنن حوزوی و تعامل با دانشگاه، دچار اتحاد حوزه با برنامه دانشگاه شدیم: 1️⃣ چه به لحاظ آموزشی و سیستم سرطانیِ ترمی واحدی؛ 2️⃣ چه به لحاظ مدرکی که دیگر خروجی حوزه‌ها آیت الله و حجت‌الاسلام نیستند (یادداشت «دکتر بوشهری و دکتر اعرافی»)؛ 3️⃣ چه به لحاظ هویت حوزوی و طلبگی که کاری کرده‌ایم که طلاب حس کنند برای اینکه هویت و بها پیدا کنند لاجرم از داشتن مدرک دانشگاه هم هستند؛ چون وقتی هویت تحصیلی و مدرکی ذیل سیستم دانشگاهی تعریف شد، همه اصالت‌ها هم به ظاهر با دانشگاه خواهد بود و خودبخود حوزه را در سایه‌‌ی دانشگاه، هویت‌بخشی کرده‌ایم. ♨️ استمرار همین روند خسارت‌بارِ خالی از ایده و برنامه، کم‌کم باعث بدبینی بسیاری از بزرگان و فضلای سنتی حوزه به رهبری شد؛ چراکه اساسا شورای عالی و مرکز مدیریت به فرمایش رهبری ایجاد شدند برای ارتقای حوزه‌های علمیه، اما آنچه در عمل رخ داد ترقی معکوس یا به تعبیر رهبری ارتجاع بود (عقبگرد و ارتجاع حوزه در آموزش). ⛔️ خناسان و یاوه‌گویان (متحجرینی که خون‌کردن دل امام را به ارث برده‌اند و فقط وقتی آرام می‌گیرند که حوزه را برای همیشه به قهقرا برده باشند) نیز از این مجالِ کم‌کاری و ترک فعل شورای عالی و مرکز مدیریت، نهایت سوءاستفاده را داشتند در جهت بدنام‌ساختن و بی‌اعتبار جلوه‌دادن رهبری بین علما و فضلایی که روزبروز نگران ازدست‌رفتن سنن حوزوی و بی‌مایه و سردشدن فضای حوزه بودند، فضایی که کم‌کم تبعات خسرانش در کمیت و کیفیت حوزه نمایان شد. 🔺 فضایی که در آن دیوان‌سالاری اداری و بی‌اعتمادی شدید و غلیظ نسبت به استاد و طلبه حاکم شد؛ تا جایی که استاد را مثابه یک رباتی دید که بیاید درسی بگوید و برود، لذا حتی امتحان و نمره استاد را ارجی نمی‌نهند و سیستم دیوان‌سالارانه خودش باید امتحان کتبی و شفاهی (آن هم به بی‌کیفیتی که همگان مطلع‌اند) برگزار کند. 🔻 ساختاری که همه‌چیز را متمرکز تعریف کرد؛ جالب اینکه همه‌چیز را دانشگاهی کرد الا نقاط قوتی که دانشگاه داشت و حوزه خیلی پیش‌تر داشت: «اعتماد به استاد» و یا حتی برخی اختیارات در تعیین سرفصل و گرفتن امتحانات و ارزشیابی غیر متمرکز و بطور کلی «هویت استاد» که در دانشگاه وجود دارد را از «استاد حوزه» دریغ کردیم. حال بعد از سی‌سال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارت‌هایش؟! 🔴 بی‌انگیزه‌شدن طلبه برای حاضرشدن در دروس را با حضور و غیاب اجباری بدون هرگونه ایده خلاقانه‌ای اجرا کردیم، ساختار متمرکز برای امتحانات شفاهی و پایان‌نامه تعریف کردیم، حال بعد از سی‌سال باید ببینیم آثار مثبت این روند بیشتر بوده یا خسارت‌هایش؟! (یادداشت «جذب و ماندگاری در حوزه و دو مانع بزرگ!) ❇️ امروز رهبری، تمامی مراجع و علما و فضلای حوزه انتظار دارند این روند اشتباه سی‌ساله «در دانشگاهی‌کردن حوزه» هرچه زودتر خاتمه داده شود و توضیح داده شود، با چه مجوزی این طور سریع‌السیر سنت‌های حوزوی را منسوخ ساختیم. @Manahejj 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
گفتگو با شیخ فرهاد فتحی.mp3
46.69M
🎙دوقطبی‌سازی کاذب 🔻مصاحبه با برنامه رؤیت 🔹 دوقطبی سم پیشرفت کشور است. 🔹چرا از مطالبه حجاب جواب نمی‌گیریم؟! 🔻شیخ @sheikh_farhad_fathi 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر گفتگوی صدای حوزه با حجت الاسلام رئوفی درباره دعاوی اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد؛ 📽 چرا از بغض جمهوری اسلامی، دین خدا را تحریف می کنید؟! ▫️شما رویکرد تحول در حوزه را هم متأسفانه با توهین به بزرگان شروع کردید، همان جا معلوم شد که شما انقلابی نیستید. 🔹چه کسی دین شناسی شما را تأیید می کند؟ شما چه سابقه سیاسی و راهبردی دارید؟ 🔸ما از امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب عذر می خواهیم که اجازه دادیم افرادی که خودشان را یک درصد شما هم نساخته اند حالا بیایند و در حوزه های علمیه به شما پرخاش کنند! 🔺زمانی همه را متهم می کردید و رهبر انقلاب را برتر می دانستید، حالا رهبری متهم می کنید و دین را برتر می دانید، می ترسم روزی برسد که شما مدرنیته را برتر بدانید و دین را متهم کنید! ➕ آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید! 🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/39495 ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
✍نقد شیخ فرهاد فتحی به نوع سلبریتی مداری تلوزیون 🔻این داستان؛ و از یک طرف مدعی هستند سکوهای خارجی مثل اینستاگرام را فیلتر کردند و اکثر مردم دسترسی ندارند، از طرف دیگر مدعی هستند روبیکا و ایتا مخاطب میلیونی دارد، و همچنان مدعی هستند سلبریتی ها از بازیگر و فوتبالیست بدنه ی مردمی ندارند ولی نهایتا صدا و سیما از همین سلبریتی ها تا پسری که با کیکه یا واگعیه در اینستاگرام معروف شد برای گرم کردن برنامه های یلدا استفاده میکند و مخاطبان میلیونی روبیکا و ایتا هیچ سهمی در برنامه های صدا و سیما ندارد. روزگار رسانه است و رسانه هم یعنی مخاطب، مخاطب هم همراه همین آدم ها است و شما هرچقدر مدعی باشید که نه ما فلانیم نهایتا برای گرم کردن برنامه هایت مجبوری از همین ها استفاده کنی، از طرفی هم اگر کسی در جبهه انقلاب بخواهد مخاطب بالایی داشته باشد و به سلبریتی میلیونی تبدیل شود همه احساس خطر میکنند و اجازه ی رشد به او نمیدهند و بخاطر ۱ درصد اختلافی که با او دارند نهایتا حذفش میکنند و مجبور میشوند از قاب رسانه ی ملی افرادی را ببینند که ۹۹ درصد باهاشون اختلاف نظر دارند و هیچوقت در مواقع حساس به داد شما نمیرسند. به عبارت ساده تر ما خودمان به برخی کمک میکنیم دیده شوند و فالور میلیونی بگیرند و نهایتا هیچ جا کمک کار ما نباشد ولی افرادی که بدون کمک ما میتوانند فالور میلیونی داشته باشند و مواقع حساس به نظام کمک کنند را با برچسب زنی و پرونده سازی جلویش را میگیریم. دیروز عکسی با سید یاسر جبرائیلی منتشر کردیم و همان جا پیش بینی کردیم که چه اتفاقی خواهد افتاد، بیش از صدتا پیام به سیدیاسر و بنده فرستادند، به ایشون میگن چرا با این آخوند نفوذی و صورتی و مشکوک که شهوت دیده شدن دارد جلسه داشتید، میدونی ایشون کیه! به منم گفتند چرا با این کمونیست و بیسواد و عامل بدبختی مردم جلسه گذاشتی! حالا ما همدیگر را میشناسیم و اعتنا نمیکنیم، حالا یکی واقعا نشناسد یهویی احساس خطر میکند و فکر میکند خبری است. خلاصه تا وقتی ما تناقضات و حماقت های خودمان را حل نکنیم و فالور داشتن را مذموم بدانیم و از محبوب شدن خودی ها احساس خطر کنیم باید به دیدن سلبریتی هایی که در فتنه ها و اغتشاشات ساکت هستند یا با دشمن همراهی میکنند عادت کنیم، چون رسانه ی ما مثل هر رسانه ی دیگر دنبال مخاطب است و متاسفانه شما در همین ایتا هم مخاطب ندارید و تلویزیون بین شما که مخاطب ندارید و کسی که مخاطب دارد ، قطعا او را انتخاب میکند که بخاطر او برنامه اش دیده شود و اگر سراغ امثال ما هم بیاید که مخاطب داریم از صدجا بهشون فشار میارن که چرا این نفوذی مشکوک صورتی کراواتی را دعوت کردید. به قول ناصر خسرو "از ماست که برماست". 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻رشد حسرت انگیز جمهوری اسلامی از نظر ضدانقلاب بهت و حیرت شهرام همایون از حمایت جهانی از فلسطین و نماز جماعت گسترده در آمریکا؛ 20 سال پیش گفتم، روزی چشم باز می‌کنید و می‌بینید دور تا دورتان را جمهوری اسلامی گرفته! 🌏 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 از نظر یک ضد انقلاب رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای برای ایران چه کرده است؟ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مردم خوزستان و کرمان ۱ 📩کسانی که مخاطب دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد 🔻همه‌ی کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه‌ دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، علمای اعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتی‌ها، جوانها، افراد در داخل خانواده، اینها همه میتوانند منادی انتخابات باشند، مردم را، مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند، انتخابات آن وقت انتخابات پرشوری خواهد شد. 🔻اگر مشارکت ضعیف باشد مجلس ضعیف خواهد شد، مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر میخواهیم مشکلات برطرف بشود باید مشارکت را بالا ببریم، این وظیفه‌ی همه است. هر که میخواهد مشکلات کشور برطرف بشود راهش این است. 📩 رهبر انقلاب: رقابت یعنی میدان باز باشد برای مسابقه جناحهای سیاسی، جوانها و افراد باتجربه و با سابقه مجلس قوی آن مجلسی است که هم از جوانها داخل آن باشند و هم از مجرب‌ها 🔻رقابت یعنی جناحهای سیاسی برای شرکت در انتخابات با هم مسابقه بگذارند، گرایشهای گوناگون سیاسی و اقتصادی در انتخابات با هم مسابقه بگذارند. 🔻میدان باز باشد برای مسابقه‌ی جناحهای سیاسی و نگاههای سیاسی و نظرات سیاسی، همچنین اقتصادی، همچنین فرهنگی. این معنای رقابت است. 🔻رقابت یعنی جوانهایی که میخواهند وارد میدان انتخابات بشوند مسابقه بگذارند با افراد سابقه‌دار و با تجربه، اینها تلاش کنند، آنها هم تلاش کنند و یک مجلس خوب و قوی آن مجلسی است که هم از این جوانها در آن باشند، هم از آن مجرّبها و با سابقه‌ها در آن باشند. 🔻رقابت یعنی همه بتوانند تبلیغات کنند، منتها تبلیغات درست. تبلیغات بایستی همراه با اخلاق و دیانت باشد، تبلیغات غیر از تهمت زدن است، غیر از دروغ گفتن است، غیر از وعده‌ی خلاف دادن است، تبلیغات یعنی انسان نظرات خودش را برای مردم بیان کند این تبلیغات است. ♨️رهبر انقلاب چهار خصوصیت الزامی برای انتخابات پیش‌رو را برشمردند؛ مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت 🔻بنده چهار خصوصیت را در اول امسال راجع به این انتخابات به ملت ایران عرض کردم. 🔻اولاً مشارکت قوی 🔻ثانیاً رقابت واقعی 🔻ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه 🔻و رابعاً امنیت انتخابات. 🔻این چهار خصوصیت باید انجام بگیرد. 📩 رهبر انقلاب: حادثه‌ غزّه پدیده‌‌ای فوق‌العاده در تاریخ اخیر دنیای اسلام است 🔻خونخواری رژیم صهیونیستی و صبر و مقاومت مردم غزه، دو سَمت بی‌نظیر بودن این حادثه هستند همین تسلیم نشدن مردم و مبارزان فلسطینی، آنها را پیروز میکند نشانه‌های پیروزی مردم غزه امروز دیده میشود دو ماه و نیم از شروع حادثه‌ی غزّه دارد میگذرد. این حادثه یک پدیده‌ی بی‌نظیری است در تاریخ اخیر دنیای اسلام. در تاریخ اخیر در این یک قرن اخیر شاید شبیه این حادثه ما دیگر نداریم، حادثه‌ی فوق‌العاده‌ای است. 🔻از دو سمت این حادثه بی‌نظیر است. از سمت رژیم صهیونیستی این حادثه بی‌نظیر است چرا؟ برای اینکه هرگز این جور سفّاکی، این جور جنایتگری، این جور خونخواری در این دوره‌ی تاریخی که اشاره کردم دیده نشده. این جور کودک‌کشی، این جور بمب سنگرشکن روی سر بیماران بیمارستانها انداختن، این جور بی‌رحمی‌، این جور خباثت بی‌نظیر است دیده نشده. این از طرف رژیم صهیونیستی. 🔻از طرف مقابل، طرف مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی. این جور ایستادگی، این جور صبر، این جور مقاومت، این جور دشمن را دیوانه کردن دیده نشده. مردم غزّه، مبارزان غزّه مثل صخره مثل کوه ایستادند، چیز مهمی است. آب نمیرسد، غذا نمیرسد، دارو نمیرسد، سوخت نمیرسد، آب نمیرسد ایستادند تسلیم نمیشوند خیلی مهم است. 🔻همین تسلیم نشدن آنها را پیروز میکند کمااینکه نشانه‌های پیروزی امروز دیده میشود. «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ» خدا با صبرکنندگان است. 🔻رژیم صهیونیست با آن همه تجهیزات با آن همه امکانات در مقابل مبارزان فلسطینی که تقریباً میشود تجهیزاتشان قابل مقایسه‌ی با تجهیزات رژیم صهیونیستی نیست ناتوان مانده. 🔻حوادث غزه فقط شکست رژیم صهیونیستی نیست، شکست آمریکاست 🔻آمریکا بی‌شرمانه قطعنامه شورای امنیت را برای آتش‌بس وتو می‌کند پیروزی بزرگ ملت فلسطین در این است که غرب و آمریکا و ادعاهای دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند. ۱۴۰۲/۱۰/۲ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مردم خوزستان و کرمان ۲ در این حادثه فقط شکست رژیم صهیونیستی نیست، شکست آمریکاست. امروز در دنیا هیچ کس تفاوتی نمی‌گذارد میان رژیم صهیونیستی و آمریکا یا انگلیس. همه میدانند اینها یکی هستند. 🔻آمریکا بی‌شرمانه قطعنامه‌ی شورای امنیت را برای قطع بمباران و آتش‌بس وتو میکند، بی‌شرمانه. اینها با هم فرقی ندارند، اینها یکی‌اند. یعنی چه وتو میکند؟ یعنی همدستی میکند در ریختن بمب بر روی کودک و زن و بیمار و پیر و مردم بی‌دفاع. آبروی آمریکا رفت، نقاب از چهره‌ی تمدن غربی افتاد در این حادثه. 🔻پیروزی بزرگ ملت فلسطین در این است که غرب را،‌ آمریکا را، ادعاهای دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند. امروز همه میدانند که باطن این ظاهرسازی‌ها، اسم حقوق بشر و انسان و اینها را بردن باطنش دیگر چیست. چهره‌ی زشت هیولای منحوس آمریکا و انگلیس روشن شد، برای همه‌ی مردم دنیا آشکار شد. 🔻اسرائیل بدون آمریکا نمی‌توانست دست بزند به این سفاکی، اگر آمریکا موافق نبود اسرائیل جرأت نمی‌کرد. 📩 کمک به مقاومت فلسطین وظیفه است، کمک به رژیم صهیونیستی جنایت 🔻ملت‌های مسلمان از دولتهای خودشان بخواهند که هرگونه کمکی به رژیم صهیونیستی را قطع کنند 🔻کمک به مقاومت وظیفه است، کمک به رژیم صهیونیستی جنایت است، خیانت است. 🔻بعضی از دولتهای مسلمان متأسفانه این جنایت را مرتکب میشوند. بدانند ملتهای مسلمان این را فراموش نخواهند کرد. 🔻امروز وظیفه است که دولتهای مسلمان نگذارند کالا و نفت و سوخت و -مانند- اینها به رژیم صهیونیستی برسد، همچنانی که او نمیگذارد آب به مردم غزه برسد. این وظیفه‌ی دولتهای مسلمان است. 🔻وظیفه‌ی ملتهای مسلمان است که از دولتهای خودشان بخواهند که هرگونه کمکی را قطع کنند، بلکه رابطه‌های خود را قطع کنند. اگر قادر نیستند رابطه‌ِی خود را به طور دائم قطع کنند، لااقل به طور موقت قطع کنند روابط خودشان را. فشار بگذارند روی این عنصر خبیث ظالم خونخوار سفاک. 🔻میبینید امروز وجدان دنیا به درد آمده، احساس درد میکند. در آمریکا، در کشورهای اروپایی مردم به خیابانها می‌آیند. در عین حال بعضیها باز همان کمکها را دارند به این رژیم ظالم و سفاک انجام میدهند. ۱۴۰۲/۱۰/۲ 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
39.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛ 🔺ادله تحریف سیره سیاسی اهل بیت(ع) در اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد / بخش نخست ▫️سه نقد به روایت مورد استناد برای استراتژی سیاسی ائمه علیهم السلام ▫️آیات مخالف استنادات تنش زدایی ▫️روایات و نقلهای تاریخی مخالف تنش زدایی 🔹چطور ممکن است روایتی در مقام تقیه صادر شده باشد و همین روایت راهبرد اهل بیت علیهم السلام باشد؟ ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
28.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛ 🔺ادله تحریف سیره سیاسی اهل بیت(ع) در اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد / بخش دوم ▫️در تاریخ موارد زیادی وجود دارد که پیامبر اسلام (ص) مواضعی تنش زا اتخاذ کرده اند؛ در مورد اهل بیت(ع) هم همین امر صادق است، مثل خطبه فدکیه و خطبه شقشقیه ▫️عمق ابتذال تحلیل با این ادعا که امیرالمؤمنین (ع) برای اصلاح دولت مقابل معاویه ایستاد!! ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
کلیپ اول کامل.mp3
20.24M
در دفتر پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه مطرح شد؛ 🎙 صوت | پاسخ حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی به اظهارات اخیر حجت الاسلام اکبرنژاد در مورد سیره سیاسی اهل بیت (ع) 📽 تماشای فایل تصویری: بخش اول و بخش دوم ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام رئوفی، استاد سطوح عالی در گفتگو با صدای حوزه مطرح کرد؛ 🔺نقد و بررسی تطبیق های غلط تاریخ اهل بیت(ع) بر انقلاب اسلامی ▫️اشتباهات تطبیقی در مقایسه فتح مکه توسط پیامبر(ص) و انقلاب اسلامی ایران ▫️تفاوتهای موقعیت جمهوری اسلامی با موقعیت مکه و پیامبر(ص) ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
👓 اظهارات عجیب آقای خسروپناه در دفاع از مقاله نویسی ❗️ کمّیت مقاله نویسی مهم است، باید کیفیت را هم بالا برد و قابل جمع است! 🔹 اگر منظورتان‌ این است مقاله را حذف کنیم و تنبل خانه شاه‌عباس درست کنیم ما مخالفیم! ❌ پی‌نوشت: استاد خسروپناه از سال ۹۰تا اخرسال ۱۴۰۱ دویست و سی مقاله منتشر کرده است!😵‍💫😱 یعنی هرسال حدود ۲۳مقاله یعنی ماهی دو مقاله! واقعا چطور فرصت کردند ماهی دو مقاله بنویسند! یا شخص دیگر نوشته و فقط اسم ایشان وجود دارد؟! آیا این روش پسندیده‌ای است؟! خود ایشان فرمودند کار علمی زحمت دارد و طباطبایی و ملاصدرا شدن اسان نیست! آیا طباطبایی و ملاصدرا مقاله می‌نوشتند آن‌هم‌به این سبک منسوخ یا بجای آن تحقیق می‌کردند و در کتابی خوب این تحقیق به ثمر می‌رسیده است؟! https://fararu.com/fa/news/690700/اظهارات-جدید-خسروپناه-از-تنبل‌خانه-شاه-عباسی-استادان-بی‌مقاله-تا-دعواهای-خاله‌زنکی-در-ماجرای-ساترا 👓 یه نکته عجیب در سخن‌های ایشون اینه که می‌گه استادها حال تحقیق ندارند می‌خواهند مقاله حذف بشه! ❗️ بزرگوار مگه الان استادها خودشون مقاله می‌نویسند؟! اصلا مگه خود شما ۲۳۰مقاله را نوشتید؟!! اصلا در بسیاری مجله‌ها در نویسندگان باید شخصی مدرک دکترا داشته باشد یا استاد راهنما و در نهایت اسم استاد کنار نویسنده اصلی ذکر می‌شود! مشخص است بسیاری مقالات را دانشجویان می‌نویسند و به اسم استاد می‌خورد! ❌ اتفاقا راه شما تنبل خانه درست کرده که دانشجویان بی‌چاره زحمت می‌کشند تا استاد ارتقا یابد! ارادتم به شما کم شد با حفظ احترام😞 💬 مردود @HozeTwit 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻اعتراض به نحوه طراحی آزمون‌های پایان‌ترم مرکز آموزش‌های غیرحضوری خواهران 💬 نام محفوظ: 🔸 برای امتحانات پایان‌ترم طلاب غیرحضوری مرکز آموزش‌های غیرحضوری خواهران تصمیمی اتخاذ شده، که بارم تمام سؤالات تستی به یک نمره ارتقا پیدا کند، این در حالی است که در سنوات گذشته این بارم بندی برای هر تست، ابتدا ۰/۲۵ و بعد ۰/۳۳ و بعد ۰/۵ نمره و در این ترم به یک نمره ارتقا یافت. 🔹 به نظر، این تصمیم غیرکارشناسی است، زیرا ضریب خطا و اشتباه در سؤالات تستی بالاست و نزدیک بودن گزینه‌ها، کار را دشوارتر هم می‌کند، اگر حقیقت امر بر سنجش آموخته‌های طلاب باشد، این معیار سنجش به شدت ناکارآمد و مغایر با اهداف آموزشی است. 🔺 ضمن اینکه با افزایش بارم سؤالات تعداد سوالات تقلیل خواهد یافت و این بدان معناست که طرح سؤالات محدود به بخش‌هایی از سرفصل‌ها خواهد شد و سنجش درستی از تمام محدوده مطالعاتی طلاب صورت نمی‌گیرد. 🔻 از استاد مجتبی فاضل درخواست می‌شود به فوریت در خصوص این موضوع ورود نمایند، زیرا از پیامدهای چنین تصمیمی، مشروط‌شدن بسیاری از طلاب و ناکارآمد جلوه‌دادن مرکز آموزش‌های غیرحضوری خواهران، نارضایتی بسیاری از طلاب و ... خواهد بود. وَكَفَىٰ بِرَبِّكَ هَادِيًا وَنَصِيرًا 🔻نظرات اعضا را بدون رد یا تأیید منتشر می‌شود؛ همچنین آمادگی داریم پاسخ مسؤولین را منتشر کنیم. 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
[001] صوت استاد ابوطالبی.mp3
23.69M
❇️ آیا علما و حوزه‌های علمیه با امام خمینی و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی؛ معاون پژوهش و مدیر گروه و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی ♨️ آنچه خواهید شنید (روی زمان‌ها کلیک کنید همان بخش از صوت پخش خواهد شد): 🔺 مواضع سیاسی علما در طول تاریخ 01:45 🔺 قیام ها زمان پهلوی 10:35 🔺 سکولاریسم در حوزه 12:07 🔺 آیا امام تنها بود؟ 13:15 🔺 شاگردان امام 19:57 🔺 موافقت یا مخالفت علما با تشکیل حکومت؟! 14:44 🔺 سکوت مقطعی برخی از علما 32:24 🔺 بیانیه آیت الله العظمی خویی 37:52 🔺 همراهی و موافقت علما تا به امروز 41:34 🎞 فیلم کامل:👇🏻 Aparat.com/v/tzqKi @Tanbiholomah 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
🔻پاسخی کوتاه به اتهامات آقای محسن هاشمی نسبت به مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره)و طرفداران ایشان: 📺 آقای محسن هاشمی در برنامه مناظره تلویزیونی این دروغ پر تکرار را بار دیگر تکرار کردند که از نظر آیت الله مصباح یزدی و طرفدارانشان نقش مردم در حکومت اسلامی زینتی است. 🔵 آنقدر طیف مطلوب آقای محسن هاشمی این دروغ را تکرار کرده اند که واقعا باورشان شده است که آیت الله مصباح یزدی(ره)، چنین نظری دارند. ✅ آنچه در این میان باعث تعجب شده این است که ببینید چه کسانی چنین دروغی را به چه کسی نسبت می دهند!! 1️⃣ کسی این نسبت دروغ را به ایشان می دهد که پدر مرحومش معتقد بود اگر مشارکت حداقلی باشد ولی ما سر کار باشیم بهتر از این است که مشارکت بالا باشد و ما سر کار نباشیم. این را با یک جستجوی ساده می توانید به نقل از حسن روحانی که از مریدان مرحوم هاشمی رفسنجانی است پیدا کنید.(آدرس لینک: B2n.ir/a61747 ) 2️⃣ کسانی این دروغ را به ایشان نسبت می دهند که در فتنه سال 88 نشان دادند که رای مردم در نظر آنها ارزش چندانی ندارد و نشان دادند، مردم که هیچ، حاضرند حتی نسبت به نظام جمهوری اسلامی اتهام تقلب بزنند اما خودشان را در اریکه قدرت نگه دارند. 3️⃣ کسانی که حاضرند حتی با ژست تحریم انتخابات و قهر با صندوق نیز نظرشان را به نهاد قانونی شورای نگهبان تحمیل کنند(هر چند در حد ژست باشد). این کارشان صدای برخی از دوستان خود را نیز به اعتراض بلند کرد و هشدار دادند که قهر با صندوق مساوی با حذف اصلاح طلبان از سیاست است. 4️⃣ کسانی این نسبت دروغ را می دهند که با حمایت قاطع خود از رئیس جمهور سابق و عملکرد بسیار ضعیف آن دولت، بیشترین تاثیر را در عدم مشارکت مردم رقم زده اند. ✅ مسئله دیگر این است که به کسی این نسبت دروغ را می دهند که اتفاقا در همین زمینه نظریه پردازی کرده است و کتاب ها و سخنرانی هایش کاملا مکتوب شده است و در سایت ایشان نیز وجود دارد. کسی که از طرف مقام معظم رهبری، لقب «استاد فکر» را گرفت و بعید است که این استاد فکر در مورد نقش مردم در حکومت اسلامی، فکر درستی نداشته باشد. ❇️ آیت الله مصباح نقش مردم در حکومت اسلامی را بسیار اساسی و حیاتی می دانند. ایشان به صراحت معتقدند که «اگر مردم موافق نباشند، حاکمیت دینی برقرار نمی‌شود؛ چراکه چنین حاکمیتی با قهر و غلبه تحقق نمی‌یابد.»(حکیمانه ترین حکومت، ص339) ❇️در مستند آن زمستان که در مورد زندگی علامه مصباح یزدی(ره) است ایشان در مورد نقش مردم می فرمایند: «حرف خدا این است که ما زمینه را آماده کنیم اما اینکه چه می شود، هرچه که مردم انتخاب کنند می شود... این سنت خداست که کارها با انتخاب مردم پیش برود وگرنه می توانست کاری کند که یزید سکته کند و امام حسین(ع) شهید نشود ولی این کار را نکرد.» (دقیقه 51 تا 55 مستند: B2n.ir/t89466 ) ❇️ خصوصیت بارز آیت الله مصباح این است که مسائل را به صورت جامع و منسجم می بینند لذا در عین اینکه نقش مردم را حیاتی می دانند اما مشروعیت حکومت اسلامی را مبتنی بر رای مردم نمی دانند و می فرمایند: «برگزاری انتخابات و مراجعه به آرای مردم، از دیدگاه عقیدتی ما هیچ‌گاه مشروعیت‌آور نیست تا با منفی‌شدن آرای عمومی، مشروعیت نظام باطل شود، بلکه آرای مثبت و موافق مردم، عامل تحقق حاکمیت دینی است»(همان) این بیانات ایشان همان چیزی است که در قانون اساسی کشور ذیل اصل چهارم و پنجاه و ششم آمده است.(لینکی برای اطلاعات بیشتر از دیدگاه آیت الله مصباح: B2n.ir/p89932 ✅مسئله آخر اینکه اگر نقش مردم صرفا در مقبولیت نظام(نه مشروعیت آن) به معنای زینتی دانستن رای مردم است، پس اکثر فقهای شیعه از جمله مقام معظم رهبری ( B2n.ir/b21296 ) و همچنین امام خمینی(ره) نیز رای مردم را زینتی می دانند. امام خمینی(ره) می فرمایند: « اصولاً آنچه باید در نظر گرفته شود خداست نه مردم، اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنان حرفی می زنند که بر خلاف اصول قرآن است، بایستید و حرف خدا را بزنید(صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۵۳)» و اساسا مسئله تنفیذ حکم توسط ولایت فقیه در قانون اساسی به همین معناست که رای مردم مقبولیت آور است نه مشروعیت آور. کافی است متن تنفیذهای امام خمینی(ره) را مرور کنیم تا دیدگاه ایشان در مورد نقش مردم را متوجه شویم ( B2n.ir/f14414 ) 🧐آقای محسن هاشمی! اگر رای زینتی همان چیزی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و فقهای شیعه می فرمایند ما چنین رای زینتی ای را به دموکراسی غربی شما ترجیح می دهیم. ✍ حجت الاسلام عیسی معلم؛ دانش پژوه دکترای گروه کلام و فلسفه دين 🔻واحد پاسخگویی به شبهات موسسه امام خمینی ره 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
♨️از کجا به کجا رسیدیم و آیا نزدیک قله هستیم یا نه این چند تا آمار را ببینید و توی بحث‌هایی که در مهمونی‌ها، محل کار، تاکسی، مترو و... در می‌گیره و میگن جمهوری اسلامی چه کار کرده میتونید پاسخ بدید و روشنگری کنید که نزدیک قله ایم 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب
👓 لبیک به ، زمانی مساوی با لبیک به انقلاب و مباحث مطروحه نظام بود که در دهه ۶۰ و تا حدودی دهه هفتاد تنفس می‌کرد، چراکه جامعه مدرسین بدنبال تحقق آرمان‌ها و نگاه‌های امام و رهبری در نظام و جامعه بود، در عمل جریانی تأثیرگذار بر حوادث و رخدادهای انقلاب و جامعه همچون انتخابات بلکه جریان ساز بود، صاحب رأی و نظری برای اقناع منطقی و باورپذیر برای جامعه و جریان‌ها بود؛ ⁉️ ولی جامعه مدرسین دهه هشتاد و نود و امروز آیا چنین جایگاه و موقعیتی بر جامعه و جوانان و جریانات تأثیرگذار در عرصه‌های فکری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد؟! آیا در این عرصه‌ها جریان‌ساز است؟! ♨️ اگر جامعه مدرسین التزامش را عملا به مطالبه و توصیه و تأکید طی سه دهه‌ی گذشته در جوان نگهداشتن بدنه خود با ورود فضلای خوش فکر و جوان نمایش می‌داد امروز باید همچنان شاهد جامعه‌ی مدرسینی جوان، پرتحرک، فعال، باابتکار و تأثیرگذار با پشتوانه‌ای از تجارب بزرگان حوزه می‌بودیم که مع‌الأسف امروز شاهد آن نیستیم. ✅ جامعه‌ی مدرسینی در تراز انقلاب و نهضت و نظام است که مدام در حال حیات و حرکت است، آن‌وقت است که لبیک گفتن به او مساوی بلکه مساوق با لبیک به انقلاب است. ✅ برای فردایی مشابه دیروز‌ها و متفاوت با امروزها باید قدری تعارفات و ملاحظات را کنار گذاشت و واقع بینانه به فکر بود و این مهم با اجلاسیه و نشست درون نهادی بی‌رمق حاصل نمی‌شود بلکه باید به بازخوانی و با آرایشی نو و متناسب با حرکت انقلاب التزام داشت. 💬 استاد سطوح عالی؛ نام محفوظ @HozeTwit 🔻🔻عضو شوید🔻🔻 ♨️بزرگترین‌کانال‌خبری‌تحلیلی‌طلاب