🔻 پيامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله: و إذا وَعَدتُمُوهُم شَيئا فَفُوا لَهُم فَإنَّهُم لا يَرَونَ إلاّ أنَّكُم تَرزُقُونَهُم
◻️ هنگامى كه به كودكان قولى میدهيد، به آن #عمل كنيد؛
زيرا آنان میپندارند شما روزيشان میدهيد.
📚 وسائل الشيعه، ج ۲۱، ص ۴۸۳
☀️ #رهبر_معظم_انقلاب: قرآن کتاب قرب به خداست
☀️باید به قرآن نزدیک شد. شما جوانهای عزیز و همهی جوانهایی که این حرف را در سرتاسر کشور میشنوید، بدانید در قرآن حکمت هست، نور هست، شفاء هست. عقدههایی که بر اثر چالشهای موجود مادی دنیا در دل و جان انسان بهوجود میآید، سرانگشت حکمت قرآنی میتواند همهی این عقدهها را باز کند؛ این واقعیت است؛ دلها را باز میکند، شرح صدر میدهد، امید میدهد، نور میدهد، عزم راسخ برای حرکت در صراط مستقیم میدهد. با قرآن باید مواجه شد و اینها را گرفت.
۱۳۷۳/۱۰/۱۴
☀️نشر با منبع
☀️درس اخلاق امام خامنه ای
☀️ @darsemamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️پاسخ کانال شرح حال به نق زدنهای زیباکلام ۱
✍️تقصیر حکومت مذهبی در بیدینی و مشکلات مردم...
🔰صادق زیبا کلام در پستهایش نوشته بود:
👈«ماکان نوه یکسالهام سرماخورده بود و ناآرامی میکرد. غروب بهاتفاق دخترم مریم بردیمش پارک کوچک سعادتآباد نزدیک منزلمان. خیلی شلوغ بود صدها نفر آنجا بودند. پایین پارک مسجدی هست رفتم آنجا برای نماز. خشکم زد.۲۰نفر هم نیامده بودند که ۱۰،۱۵نفرشان بهواسطه کهولت سن پشت صندلی نماز میخواندند. چه کردهایم؟» برخی دوستان حزباللهی در واکنش به این مطلب، مسئولیت یا در حقیقت قصور را متوجه عملکرد مرحوم هاشمیرفسنجانی، لیبرالها،خاتمی، روحانی و حتی احمدینژاد دانسته بودند و مرقوم فرموده بودند که حزباللهیها نقشی در اداره کشور نداشتهاند.
✅ و جواب داده بود که:
👈جریان فکری و اجرایی که قدرت اصلی را ظرف ۴۰ سال گذشته برعهده داشته است هیچ وقت نمیخواهد کوچکترین مسئولیتی را در قبال عملکرد خود بپذیرد.
✅ بعد هم نام مجموعه نهادهاییمختلفی که به ادعای او در دست حزبالهیها است را یادآور شده بود.
................
🔰 زیبا کلام یک ادعای غلطی دارد و از میان پاسخهایی که به او داده شده برخی را گزینش میکند و یک جواب اشتباه حواله میکند.
✅ در واقع اگر مطالب زیبا کلام را دنبال کنید ادعای کامل او این است که در سعادت آباد نزدیک یک پارک شلوغ، یک مسجد خلوت بوده است و این شاهدی بر این است که دینداری در این کشور تضعیف شده است پارکها شلوغ و مسجدها خلوت شده است و علت این تضعیف دینداری هم حکومتی شدن دین و حاکم شدن رجال مذهبی است.
⁉️ اما سوال اول اینکه مثلا در آذربایجان یا عراق یا ترکیه کشورهای عربی خلیج که حکومت در دست رجال مذهبی نیست، وضعیت ۴۰ الی ۵۰ سال گذشته چطور بوده است؟ روند دینداری با این شاخصههایی که معمولا شما ارائه میکنید چطور است؟ الان در آذربایجانی که بیش از ۸۰ درصد شیعه هستند و همجنسگرایان آزادانه در خیابان رژه تدارک میبینند، مقصر حاکمیت دینی است؟!
⁉️ اصلا اروپا و آمریکا چه؟ پیشنهاد میکنم فیلمها و عکسهای ۸۰ تا ۹۰ سال پیش از این اروپا و آمریکا را در کنار سواحل و خیابانها ببینید که چه پوشش کاملی داشتهاند! و لابد در زمان حال از شهرکهای متعدد کاملا برهنه آنها که با فروشگاه، جنگل، ساحل، هتل و ... همه لخت مادرزاد هستند، هم خبر دارید! آنجا هم لابد حاکمیت دینی موجب تضعیف دینداری مردم شده است؟!
🤔 اگر بنا به قضاوت روند وضعیت دینداری مردم ایران است، باید سیل عظیم فساد اخلاقی و بیبند و باری که تمام دنیا را دارد با خود میبرد دید، باید تقویت شدن این سیل با متصل شدن شبکههای مجازی و راحت شدن نفوذ آن به خانهها را هم دید، باید کوچک شدن دنیا و افزایش سرسام آور شبکههای مروج انواع فیلمهای مستهجن و وارد شدن سیل عظیم آن به دهکده کوچک جهانی را هم دید! تا متوجه شویم این روند بیحجابی یا خلوت شدن برخی مساجد خصوصا در مناطق مرفه نشین شهرها متاثر از فضای جاری در عالم است نه متاثر از حاکمیت دینی! و کشورهایی که هیچ حاکمیت دینی در آنها نیست، به مراتب وضعیت بدتری را نسبت به ما دارند.
⁉️ و اما سوال دوم؟!
در این سیل عظیم، شما وضعیت کنونی ما را با وضعیت چه زمانی میخواهید مقایسه کنید؟ چرا ابتدای انقلابی که به یک باره به علت یک شور و هیجان فضای انقلاب، بخش زیادی از مردم حزبالهی چادری و انقلابی در متن اجتماع حاضر شدند و طیفهای خاکستری را نیز با خود همراه کردند را ملاک قرار میدهید؟! خوب است بدانید در همان موقع مساجد مناطق مرفه نشین وضعیت حجاب در دانشگاهها و پرستاران و زنان بالاشهری یا سواحل شمال و... چندان تعریفی هم ندارد! تا جایی که در همان زمان راهپیماییهای چندین روزه علیه حجاب داریم.
شما در امروز پارک شلوغ کنار مسجد خلوت در یک منطقه مرفه نشین و خوش آب و هوا را مثال میزنید، من سینما و کاواره شلوغ در کنار مسجد خلوت در یک منطقه متوسط شهر را در پیش از انقلاب برای شما مثال میزنم. چرا شما وضعیت کنونی ما را با پیش از نقلاب مقایسه نمیکنید؟!
⁉️ و سوال سوم اینکه اگرچه ما عقبرفتن در ملاکهایی مثل نماز و شلوغی مساجد و حجاب را قبول نداریم و میگوییم بنا به شواهد و برخی آمار در مقیاس جمعیت، تعداد نمازخوان و مساجد و مسجدیها نسبت به پیش انقلاب افزایش پیدا کرده است اما از شما میپرسیم حتی اگر هم در این ملاکها عقب رفته باشیم، مگر ملاک برای دینداری فقط شعائر مذهبی مثل حجاب و مسجد است؟ شعائری چون زیارت و مراسمات اعتکاف و عزاداری، شرکت در امور خیریه و اردوهای جهادی و... که کثرت آن با حتی دو دهه قبل هم قابل مقایسه نیست را هم ببینید! در نظام اولیتهای دین کدام مورد اهمیتش بیشتر است؟
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️پاسخ کانال شرح حال به نق زدنهای زیباکلام ۲
🔻با توجه به اینها باید به جمهوری اسلامی یک آفرین و خسته نباشید حسابی گفت که در این دنیای رو به فساد و سیل بنیانکن اینطور مقاوم ایستاده است و پیشرفت کرده است.
🔰 اما تذکری هم در باب آن جواب گزینشی و پاسخی که به آن داده بودید: قبول داریم که بخش کوچکی از مجموعههایی نظارتی و اجرایی در دست مجموعههای حزبالهی بوده و هست اما کارنامه آنها چطور است؟ هرجا سیل و زلزله و کرونا و سازندگی و محرومیت است، این مجموعهها حاضر هستند، هرجا مردم به کمک و حمایت نیاز دارند این مجموعهها اولین نفر هستند، گزارش عملکرد خود را هم میدهند نه اینکه مثل شما میلیاردها از مردم پول بگیرند که برای مردم مستضعف خانه بسازند و معلوم نشود چه شد و چه نشد؟ هرجا دست رد شده و درمانده آقایان مقابل غرب است این حزبالهیها و مجموعههایشان حاضر هستند، هرجا پرچم افتخار بلند است، واکسن باشد یا امنیت یا هستهای، این حزبالهیها و مجموعههایشان حاضر هستند.
📌کارنامه عملکرد آقایانی که شما برایشان سینه چاک میدهید با اینکه بیش از ۹۵ درصد بودجه کشور در دستشان بوده است، در کنار کارنامه همه مجموعههای مذهبی (با کمتر از نیمدرصد بودجه) و نظامی (با نزدیک فقط ۳ درصد بودجه) که ذکر کردید، برای هر منصفی واضح است.👇
https://basirat.ir/fa/news/327117
https://www.mehrnews.com/news/5100605
@sharhe_hal
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
📸مراقبه شهید سیدمصطفی خمینی در مقابل نامحرم
پس از اینکه من ازدواج کردم ایشان مقید بود که به منزل ما بیاید. مواقعی هم به خانه ما می آمد که زن نامحرمی در منزل نباشند. به صورت خودمانی، از احوال ما می پرسید و سوال می کرد که مشکلی ندارید و دوست داشت اگر حرفی داریم با ایشان در میان بگذاریم. به دلیل بزرگتر بودن سنش از ما، احساس وظیفه می کرد و لازم می دانست با ما همدردی کند و همیاری داشته باشد.
(خاطرات خانم فریده مصطفوی، یادها و یادمان ها، ج ٢، ص ٣٨٢ و ٣٨٣)
🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇
@bonyadtarikh
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
#صدای_شما
سلام
حقیر مهدی عنایتنژاد، معاون تهذیب و پژوهش حوزه امام صادق(ع) محمودآباد هستم، متأسفانه مشکلی برای کادر حوزههای علیمه کشور پیش آمده که مدتهاست پیگیرهستیم و جواب نگرفتیم.
🔻 دفتر شهریه رهبری و همه مراجع شهریه و بیمه ما را به بهانه شاغل بودن قطع کردند در حالیکه واقعا در شهرستان با ماهی دو الی سه تومن چه میشه کرد؟
◾️واقعا شرائط سختی داریم ... این در حالیه که روزانه ۷ الی ۱۰ ساعت کار میکنیم و این انصاف و عدالت نیست.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻حضرت محمد صلیاللهعلیهوآله: اَلا اَدُلُّكُمْ عَلى خَيْرِ اَخْلاقِ الدُّنيا وَ الآخِرَةِ؟ تَصِلُ مَنْ قَطَعَكَ وَ تُعْطى مَنْ حَرَمَكَ وَ تَعْـفُو عَمَّـنْ ظَلَمَكَ
◻️آيا شـما را به بهترين اخلاق دنيا و آخرت راهنمايى كنم؟ آن است كه:
◻️با هركس كه از تو گسسته است، بپيوندى،
◻️به هركس كه تو را محروم كرده، عطا كنى و
◻️ هركس را كه به تو ستم كرده است، عفو كنى.
📚 تحف العقول، ص ۴۵
☀️بیانات مقام معظم رهبری
☀️استغفار کردن در وقتی است که گناهی از انسان صادر میشود. شب و روز ما مبتلا است به معاصی و ذنوبِ کوچک و بزرگ؛ بعضی را میفهمیم، بعضی را هم خودمان ملتفت نیستیم، عادی شده برایمان! از آن ذنب و گناهی که وقتی انجام دادیم و ملتفت شدیم، بلافاصله استغفار کنیم؛ استغفار هم فقط گفتنِ «استغفر اللّه و اتوب الیه» نیست؛ یعنی واقعاً عذرخواهی کنیم. استغفار یعنی عذرخواهی از پروردگار، معذرتخواهی؛ [یعنی] پروردگارا! معذرت میخواهم؛ این استغفار است. این موجب میشود که موانع استجابت دعا برداشته بشود، موانع صدور دعا برداشته بشود، موانع تضرّع برداشته بشود. خصوصیّت استغفار این است: اَللّهُمَ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَهتِکُ العِصَمَ، تُنزِلُ النِّقَمَ، تُغیِّرُ النِّعَمِ، تَحبِسُ الدُّعاء.
۱۳۹۷/۰۷/۰۱
#اخلاقی
#استغفار
#دعا
☀️نشر با منبع
☀️درس اخلاق امام خامنه ای
☀️ @darsemamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻راه اندازی پیام رسان نشاط برای تعامل بیشتر طلاب
مرکز مدیریت حوزه های علمیه، با هدف ایجاد
تعامل، ارتباط و همکاری بیشتر بین طلاب و اساتید در فضای مجازی، و همچنین اشتراگذاری، تعامل و همکاری بیشتر بین کارکنان این مرکز در فضای امن، اقدام به راه اندازی شبکه ارتباطی اختصاصی طلاب با نام "نشاط" کرده است.
طلاب و اساتید با استفاده از این پیام رسان میتوانند در سامانه آموزش مجازی با یکدگیر به تبادل اطلاعات بپردازند.
نشاط یک شبکه ارتباطی قدرتمند مبتنی بر بستر وب، اندروید و ویندوز است که کاربران آن میتوانند به ارسال پیام متنی به همراه تصویر، ویدئو، لینک و فایل اقدام داشته باشند.
همچنین از قابلیتهای این شبکه ارتباطی میتوان به امکان ساخت گروه، کانال و همچنین ساخت فرم جهت برگزاری آزمون و نظرسنجی اشاره کرد.
در حال حاضر تمامی طلاب و اساتیدی که در سامانه پیشخوان حوزههای علمیه با آدرس: login.ismc.ir عضو هستند می توانند از این شبکه استفاده کنند.
اولین نسخه اندرویدی نشاط به صورت آزمایشی عرضه گردید. از تمامی کاربران دعوت میشود بازخوردها، پیشنهادات و مسائل نرم افزار را به واحد پشتیبانی گزارش نمایند.
لینک دانلود نرم افزار اندروید
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️اولین واکنش طالبان به بیانات رهبر انقلاب
محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: طالبان از سخنان آیتالله خامنهای، رهبر جمهوری اسلامی ایران که خواستار وحدت بیشتر میان سنیها و شیعیان در افغانستان شده است، استقبال میکند.
وی ادامه داد: انشاءالله توطئه دشمنان برای از بین بردن وحدت میان شیعه و سنی خنثی خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکتکننده در کنفرانس بینالمللی وحدت اسلامی، در بخشی از بیاناتشان علت تأکیدهای مکرر بر مسئله وحدت را فاصله زیاد بین مذاهب و تلاشهای جدی دشمنان برای افزایش فاصلهها خواندند و گفتند: امروز کلمه شیعه و سنّی در ادبیات سیاسی آمریکاییها هم وارد شده در حالیکه آنها با اصل اسلام مخالف و دشمن هستند.
رهبر انقلاب با اشاره به تلاشهای آمریکا و عوامل دستآموز آن برای ایجاد فتنه در هر جای دنیای اسلامی، خاطرنشان کردند: انفجارهای تأسفبار و گریهآور اخیر در مساجد افغانستان علیه مردم مسلمان و نمازگزار از جمله همین حوادث است که به دست داعش انجام شد و آمریکاییها صراحتاً بیان کرده بودند ما داعش را ایجاد کردیم.
ایشان گردهمایی و اجتماعات سالانه در موضوع وحدت را کافی ندانستند و افزودند: در این زمینه باید بحث، تبیین، تشویق، برنامهریزی و تقسیم کار دائمی انجام شود و بهعنوان نمونه در همین قضیه افغانستان، یکی از راههای جلوگیری از حوادث، حضور مسئولان محترم کنونی این کشور در مراکز و مساجد و یا تشویق برادران اهل سنت به حضور در اجتماعات مشترک است.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️آیتالله جنتی در جلسه شورای نگهبان:
🔻مقام معظم رهبری آگاه، به روز و مسلط به اوضاع هستند
🔻مناسبتهای مذهبی تجدید حیات تشیع است
🔺️آیتالله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه امروز چهارشنبه (۵ آبان ۱۴۰۰) این شورا با تبریک به مناسبت روز پرخیر و برکت ۱۷ ربیعالاول فرارسیدن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) گفت: الحمدلله یکی از امتیازات فرهنگ غنی تشیع وجود مناسبتهای گوناگون همچون اعیاد و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام است که در دیگر فرهنگها چنین چیزی وجود ندارد.
🔺️امروز شاهد هستیم که در هر مناسبت مذهبی در شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها مردم مراسم جشن و عزاداری برگزار میکنند و ما خوشحالیم که از این فرهنگ برخورداریم و سایه اهل بیت علیهم السلام بر سر ما گسترده است.
🔺️آیتالله جنتی با اشاره به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار عمومی ربیعالاول خاطرنشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری نشان از اشراف و درک جامع ایشان از مسائل امت اسلامی داشت و ایشان شخصیتی آگاه، به روز و مسلط به اوضاع هستند که دعا برای سلامتی و طول عمر با عزت ایشان برای ما فرض است.
کانال رسمی شورای نگهبان
✅ @shora_gc
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
❌خبر عجیب رسانه تحول حوزه از یک نمایشگاه پر طمطراق
🔻نمایشگاه عمومی یا اختصاصی!!!
🔻دستاوردهای واقعی یا آماری؟!!
🔻نمایشگاهی برای مسئولین
🔻دو روز پیش، یعنی سوم آبان خبرگزاری حوزه پیامی را با عنوان «نمایشگاه دستاوردهای علمی واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی» به اشتراک گذاشت. دیروز برای اطلاع از آخرین دستاوردهای علمی مراکز تخصصی، راهی نمایشگاه در محوطۀ مسجد جمکران شدیم. همان ورودی، قبل از شروع غرفهها، آمار و ارقامی از رشتههای تخصصی، تعداد شعبههای این مراکز در استانها دیگر و ... به صورت بنر در معرض تماشا بود. خواستیم با تلفن همراه چند عکسی از این آمارها [که ظاهرا محرمانه هم نبودند] بگیریم که آنی شخص معمّمی از راه رسید و مانع شد. بگذریم که نحوۀ تذکر ایشان جالب نبود و میتوانست مؤدبانهتر و صمیمیتر باشد. ایشان گفتند اصلا شما اینجا چکار میکنید؟ گفتیم خب طلبه هستیم و بنابر پیامی که از نمایشگاه دیدهایم برای بازدید آمدیم که ایشان گفتند نخیر این نمایشگاه خصوصی است و برای برخی از مسئولان است و آن پیام به اشتباه عمومی شده است! از آنجا گذشتیم و شروع به بازدید از غرفهها کردیم. در همان آغاز بازدید، روحانی دیگری آمد و همان تذکرات فرد اوّلی را متذکر شد البته با ادبیاتی بهتر؛ اما ایشان هم با تکان دادن سر، منّت گذاشته و گفتند حالا که آمدید اجازه میدهیم بازدید کنید ...
🔔 اما سؤالاتی در باب این نمایشگاه برایمان مطرح شد که با شما در میان میگذاریم:
1️⃣ هدف از برگزاری این نمایشگاه چه بوده است؟ اگر غرض در جریان قرار گرفتن آیت الله اعرافی و سایر مسئولین از خروجی مؤسسات تخصصی است، خب سؤال میشود که مگر ایشان گزارش عملکرد سالیانۀ این مؤسسات را دریافت نمیکنند که اتفاقا هم آسانتر و هم کمهزینهتر برای در جریان قرار گرفتن این خروجیها و تولیدات است؟ چه اشکالی داشت که بازدید از نمایشگاه برای طلاب آزاد بود؟ وقتی طلبهای این مؤسسات را در کنار هم ببیند و نسبت به آثار تولیدی و خروجی علمی آنها مطلع شود، طبیعتا، هم میتواند توان علمی مؤسسات را باهم مقایسه کند و هم انگیزۀ بیشتری برای شناخت آنها پیدا کند؟
2️⃣ تنها از چند شهر محدود که شاید ده مورد بیشتر نبود، در این نمایشگاه غرفه داشتند و بقیه همه از قم بودند. چرا این مراکز تخصصی در قم متمرکز شدهاند؟ از طرفی میگویید طلاب در قم نمانند و از سوی دیگر در شهرستانها و حتی مراکز استانها محروم از تحصیل رشتههای تخصصی هستند.
3️⃣ با چه ساز و کاری این مؤسسات به نمایشگاه دعوت شدند؟ اگر ملاک، تولیدات علمی بهروز است، آنچه دیده میشد به غیر از چند مؤسسه که واقعا کارهای خوبی ارائه کرده بودند، بقیه همان کارهای پیشین و البته با تغییر شکل را آورده بودند. مثلا یک مجموعه چندجلدی از یک نویسنده را به کتابهایی با اسمهای متفاوت تبدیل کردهاند، بدون اینکه واقعا تولید علمی باشد.
📌 به هر حال جا دارد مسئولین مربوطه توضیحاتی را در این زمینه برای روشن شدن طلاب و فضلای حوزه ارائه دهند.
🖋 رسانه «تحول حوزه»
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️واکنش قوه قضاییه به تجمعات مخالفان گرانفروشی لوازم خانگی
🔻دستور قاطع محسنی اژه ای به دادستان ها برای کمک به تعزیرات در جهت مبارزه با گرانفروشی های کلان
🔻گرانفروشانی که در توزیع ارزاق و مایحتاج عمومی اخلال ایجاد می کنند با دستگاه قضا طرفند
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
☀️پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله: الزُّهْدُ فِي اَلدُّنْيَا قَصْرُ اَلْأَمَلِ وَ شُكْرُ كُلِّ نِعْمَةٍ وَ اَلْوَرَعُ عَنْ كُلِّ مَا حَرَّمَ اَللَّهُ
زهد به دنيا ، عبارت است از: كوتاه كردن آرزو، گزاردن شكر هر نعمتى، و پرهيز از هر آنچه خداوند ، حرام كرده است.
تحف العقول ج1 ص58
☀️راهگُشایی ذکر الهی
☀️رهبر انقلاب: شما ذکر خدا بگویید، خدای متعال هم بر شما صلوات میفرستد، به شما درود میگوید؛ هم خود ذات اقدس الهی، هم ملائکهی او به شما مؤمنین درود میگویند. و بدانیم که ذکر و یاد خدا راهنما، راهگشا و دستگیر است، میتواند ما را قادر بر گرهگشایی کند؛ گره زیاد داریم و دست قدرت و پنجهی تواناییِ خود ما انسانها است که باید این گرهها را باز کند امّا این توانایی را خدا به ما میدهد.
۱۳۹۵/۰۲/۰۸
☀️نشر با منبع
☀️درس اخلاق امام خامنه ای
☀️ @darsemamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پشت تریبون درباره مصادیق فساد حرف نزنید!!!!
اظهارات حجت الاسلام حاجعلیاکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره ماجرای جابجایی امام جمعه لواسان، بدون ذکر اسم ولی صریح!
او صریحا با سبک امام جمعه سابق لواسان در پیگیری مطالبات عدالتخواهانه مخالفت میکند، درحالی که در بیانیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره «تغییر امام جمعه لواسان» موارد دیگری چون پایان دوره مسئولیت، ساکن نبودن در منطقه و... ذکر شده بود
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️مراسم بزرگداشت اربعین ارتحال حکیم متاله حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی در قم
⏰زمان: پنجشنبه ۶ آبان
🕌مکان: حرم مطهر، شبستان سوم مسجد اعظم
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
❗️آقای حاج علی اکبری اینها را هم منع کنید❗️
۱از۲
می فرمایند: "طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل [مبارزه با فساد و عدالت خواهی] بصورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!"
❗️آقای حاج علی اکبری بر این اساس از نشر این خطبه ها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید:
1⃣ امام جمعه کوفه!
ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه بعنوان مرکز حکومت؛ از ضرورت:
- خراب کردن مسجد برای بازگرداندن #خانه_جعفر به ورثه اش!
- بازگرداندن زمین های تقسیم شده #خیبر بین عده ای معلوم !
سخن گفته اند.(۱)
می بینید بشدت مصداقی و معین است! نمونه های بیشتر هم در مجموعه خطبه های ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهج البلاغه سانسورش کنند تا امام جمعه ای تأسی نکند!
2⃣ امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)!
فرموده اند: "طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است #بین_بزرگراه_بابائی_تا_ارتفاعات_قوچک ، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا می روم و ارتفاعات را حرکت می کنیم، راه می رویم. هر وقت آنجا می روم دلم می لرزد، چون می دانم ده ها چشم طمع کار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! می دانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش می لرزد، یک بوستان بزرگ شاید چند صد هکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به #ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و #وزارت_اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد"(۲)
این امام جمعه تهران از پدیده کوه خواری در شهر سابقشان مشهد هم گفته اند!
❓آقای حاج علی اکبری بگوید؛ آن امام جمعه "عدالتخواه مصنوعی(!)" چیزی غیر از این جنس حرفها درباره منطقه خود می گفت؟!
❗️آقای حاج علی اکبری بجای طرح فسادها(زمین خواری ها و کوه خواری های آشکار و...) در خطبه ها، #صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح می کند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. میفرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه می دانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد!
❓وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمی کند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان می تواند مانع فساد کوه خواری و... در منطقه اش شود؟!
❗️اگر یک در هزار مثل همین نمونه یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی میشود مسأله را حل کرد؟!
در خوشبینانه ترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بی خبرید!
🔘 ورودهای مصداقی مذمومی که منع نمی شود!
⏪ ادامه در بخش بعد
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
❗️آقای حاج علی اکبری اینها را هم منع کنید❗️
۲از۲
🔘 ورودهای مصداقی مذمومی که منع نمی شود!
از ورود موردی و منطقه ای در تبعیض و فساد (مثل هفت تپه ها و هپکو ها و کوه خواری ها و...) منع می کنند؛ در حالیکه باید از ورودهای جناحی بنا به دستور صریح امامین انقلاب منع کنند که نمی کنند و نماز جمعه را حتی برای همه گرایش های اصولگرا نگذاشته اند!
این دستور صریح رهبر انقلاب است:
"من فقط دو سه نکته را مورد تأکید قرار میدهم: یکى، این #حالت_پدرانه برخورد کردنِ آقایان در شهرها و در مراکز نماز جمعه [است]؛ این واقعاً مهم است. یکى از خطرهایى که انقلاب را تهدید میکند -که انشاءالله اگر یادم نرود دو سه جملهاى عرض میکنم- همین است که مردم دچار دودستگى بشوند و جناحبندى و صفبندى و خط و خطوط بر مردم حاکم بشود.
اگر امامجمعه به زبان بگوید که من به جایى وابسته نیستم، جناحى را تقویت نمیکنم، حتّى در نماز جمعه این را تأکید هم بکند، امّا در واقع اینجور نباشد، مردم میفهمند. اینجور نیست که ما که در تریبون نماز جمعه هستیم، به مردم بگوییم ما به هیچ طرف وابستگى نداریم، با کسى کارى نداریم، از کاندیدایى -کاندیداى مجلس- حمایت نمیکنیم، ما پدر همه هستیم، امّا در کنار حرفهایمان، با تعبیراتمان، با گوشه کنایههایمان، با بعضى از کارهاى جنبى برخلاف این گفته و ادّعا عمل کنیم! مردم زود میفهمند. این اشتباه است که ما خیال کنیم که مردم به زبانْ فریب میخورند و خیال میکنند ما به یک طرفْ گرایش خاصّى، به یک جناحْ تمایل خاصّى یا تقویت خاصّى نداریم؛ نه، مردم این را حس میکنند و اختلاف بین قول و عمل امامجمعه اثر معکوس هم خواهد بخشید. من عرض میکنم واقعاً باید آقایان ائمّهی جمعه، پدرانه برخورد کنند."(۳)
❗️اگر آقای حاج علی اکبری از نمونه های خروج از این دستور و ورودهای مصداقی جناحی مذموم بی خبرند تا جوانان انقلابی برایشان از برخی ائمه جمعه مشهور فهرست و مستند کنند!
❗️در برخی مراکز استانها کار به جایی کشیده که بسیاری از نیروهای انقلابی و حتی اصولگرا در نماز حاضر نمیشوند، چون امام جمعه محترم فقط یک گرایش از اصولگرایی را قبول و تقویت می کند و لیست و گروه فعال دیگر را شدیدا نفی و طرد می کند!
❗️برخی سابقین شان رسما و علنا در تشکلی سیاسی برای لیست بندی انتخابات حضور هم یافتند و این اصلا پدیده نادری نیست!
❗️واقعا عجیب و جالب است که رئیس شورای سیاست گذاری نماز جمعه در این ورودهای مصداقی مذموم هیچ عملکرد و خط کشی ای ندارد و ورود موردی و منطقه ای علیه تبعیض و فساد را با آن طاق زده است!
.........................
۱.الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهج البلاغه آورده است
۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb
اگر ملانقطی نگوید این سخنان امام جمعه تهران در خطبه انشاء نشده است!
۳.https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2124
📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۸/۶
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻در برابر استفادهی ابزاری از مرجعیّت
✍مهدی جمشیدی
🔹 یادداشت این حقیر در نقد سخن یکی از بزرگان گرانقدر حوزه، با واکنشهای مختلفی روبرو گردید. از آن جمله، برخی نیروهای سیاسیِ حوزوی که وابسته به جریانِ «چپِ سیاسی» هستند، هوچیگری به راه انداختند و نسبتهای ناصوابی را روا داشتند که بر من دشوار آمد. برای کسیکه «مقلّد» است و دل در گروی «اسلام» دارد و «اسلامِ منهای روحانیّت» را «اسلامِ منهای اسلام» میداند و مرجعیّت را «قلّۀ عظمت شیعه» میانگارد، تلخ است چنین برداشتهای سوگیرانه و تفسیرهای غرضورزانهای که جز در «سیاسیکاری» و «معادلاتِ غیرمعرفتی» ریشه ندارند.
🔹 جریانهای «تکنوکرات» و «لیبرال» که در خاک ناپاکِ دولتهای سازندگی و اصلاحات روییدهاند، همواره در پیِ این بودهاند که از مرجعیّت، یک نیروی «منتقد» و «در برابر انقلاب» بیافرینند تا به این واسطه، فشار را تشدید کنند و انقلاب را به راهی که بیراهه است سوق بدهند. در واقع، برنامۀ ناگفتۀ آنها، «سوءاستفاده از مرجعیّت شیعه» است؛ میخواهند سخنشان از «زبان مرجعیّت» گفته شود تا مخالفتها و مقاومتها خاموش شوند. آنها به دنبال «توجیهسازیهای دینی» برای نسخۀ سیاستیِ خویش هستند و ازاینرو، «چشم طمع» به مراجع دارند و خواهان «استفادۀ ابزاری» از آنها هستند. پس مسألۀ آنها، «سپرکردن مراجع» است برای هدفهای تجدُّدیشان، نه «دلسوزی» برای مراجع و «حمایت» از آنها.
🔹 هر چند مراجع بزرگوار، اهل تشخیص و تمیز هستند، امّا چنانچه سخنی از ایشان در جامعه منتشر گردید که به دستمایۀ «استفادۀ ابزاریِ لیبرالها و تکنوکراتها» تبدیل شد، چه باید کرد؟! آیا باید سکوت کرد تا این توطئۀ نانوشته و مخرّب، تثبیت شود؟! یا باید «دلسوزانه» و «صمیمانه» موضعگیری کرد و توصیۀ به حقّ کرد و مجال نداد که جریانهای سیاسیِ بدنام و بدپیشینه و نفوذیهای این دفتر و آن دفتر، و پارهای آقازادههای بیگانه با زهد و بیتعلّقیِ مراجع بزرگوار، فرصتطلبی کنند؟! «حقّ» و «صلاح» کدام است؟!
🔹 جالب است که نیروهای تکنوکرات و لیبرال که پرچم «آزادی» و «دموکراسی» را در ایران به دست گرفته و به «لوترها و کالونهای معمّمِ» نقشۀ رفورمِ دینی تبدیل شدهاند و بر منبرهایشان، «مواعظ جان لاکی» میخوانند، یک سخن منتقدانه را بر نمیتابند و برای «سرکوب منتقد»، نمایش مبتذلِ رسانهای میسازند و از دین و «اسلام» و «اخلاق» و «مرجعیّت» و «روحانیّت» و «حوزه» هزینه میکنند! اینهمه ولخرجی و گشادهدستی بدان سبب است که دست در انبانِ «اعتبارِ اجتماعی و قدسیِ حوزه» بردهاند، نه جیب خویش. «دینسازی» و «دینفروشی» میکنند تا «اسلامِ انقلابی» را مغلوب، و «لیبرالیسم» را مسلّط کنند. دیروز، در صف «مارکسیسم منافق» بودند و امروز در صف «لیبرالیسم منافق». و چهها که نمیکنند با «ضروریّات و مسلّماتِ اسلام» تا جامۀ «لیبرالیسم» به اندام آن موزون افتد. بیجهت نبود که آیتالله خامنهای تصریح کرد که دشمن در پیِ «استحالۀ نظامِ جمهوری اسلامی» است؛ چنانکه ممکن است حتّی فردی «معمّم» در رأس آن قرار گیرد، امّا هیچ خاصیّتِ قدسی و سیاستی بر این حضورِ نمادین، مترتّب نشود. و بیدلیل نیست اینهمه تأکید آیتالله خامنهای بر «نظریۀ نظام انقلابی» و اینکه حوزۀ مطلوب، «حوزۀ انقلابی» است.
🔹 یادداشت این حقیر، تند و گزنده بود، امّا این غلظت و تعدّی معطوف به جریانهای «تکنوکرات» و «لیبرال» بود که نان مردم را ربودند و سقف معیشت را بر سرشان فرو ریختند و وضع ناگوار امروز را رقم زدند. اینان که رسم «شارلاتانیسم مطبوعاتی» را از روزنامههای زنجیرهای عهدِ تاریک اصلاحات به ارث بردهاند و نام و نشان حوزوی را نیز ضمیمۀ خویش ساختهاند، یادداشتی را که آمرش، «وجدان اسلامی و انقلابیام» بوده است را به آمر «بیرونی» نسبت میدهند و مرا که تعلّق و تعهّد عمیقِ ایمانی به اصالتهای اسلامی و حوزوی دارم، «در برابر مرجعیّت» تعریف میکنند تا بازیِ سیاسیِ آلوده و منفعتطلبانهشان کامل شود، غافل از اینکه همان یادداشت نحیف، محاسباتشان را در هم ریخت و غرضشان را نقش بر آب کرد. قصد آن داشتند که بهتدریج، از ظرفیّتِ مرجعیّت برای «بازیسازی سیاسی» و «بازسازیِ سیاسیِ» خویش بهره ببرند و مرجعیّت را هزینه و هیزمِ آتشِ فتنۀ خویش سازند، امّا گمان نمیبردند که کسانی به بازی وارد شوند که دلنگران «حریم» و «اعتبارِ» مرجعیّت شیعه هستند و «صادقانه» و «خالصانه»، سخن حقّشان را با آنها در میان میگذارند؛ هر چند رسانههای لیبرالها و تکنوکراتها، سیل دشنامها و تهمتها را نصیبشان کند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام محمد باقر عليهالسلام:
ما مِنْ شَیْءٍ يُِعْبَدُ اللهُ بِهِ يَوْمَ الجُمُعَةِ أحَبُّ إلَيَّ مِنَ الصَّلاةِ عَلَی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ
❇️ هيچ عبادتی نزد من در روز جمعه دوست داشتنیتر از #صلوات بر محمد و آل محمد نيست
📚 وسائل الشيعه، جلد ۷، صفحه ۳۸۸۰
☀️بیانات مقام معظم رهبری
[رفتار با] پدر و مادر خیلی مهم است. خیلی از شماها جوانید، بحمدالله پدر و مادر هم دارید؛ قدر پدر و مادرها را بدانید و غنیمت بشمرید ثواب الهی را که در خدمت به آنها، به شما وعده داده شده است. این یکی از آن [خصوصیّات] است؛ [مثلاً] پول دارد، برای پدر و مادرش خرج میکند، با آنها مهربانی و رِفق و ملایمت به خرج میدهد، به آنها نیکی میکند و آنها را اندوهگین نمیکند.
۱۳۹۷/۰۲/۰۲
#اخلاقی
#پدرومادر
☀️نشر با منبع
☀️درس اخلاق امام خامنه ای
☀️ @darsemamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️نگرانی استاد علوی بروجردی از استقلال حوزه
🔸 حوزه مستقل است.
🔸 مرجعیت مستقل است.
🔸 نظام ولید حوزه است.
🔹 ایشان (حضرت آیت الله صافی) در دیدار این مسؤول (دکتر قالیباف) فقط احوالپرسی و تعریف و تمجید کند؟
🔹 این روزگار مردم که اینجور هست! این فقر و فاقه، این مصیبتها... این مرجع نسبت به اینها نمیتواند ساکت باشد و باید احساس مسؤولیت کند و باید تذکر بدهد.
✍مناهج
🔻دغدغه و غیرت نسبت به حفظ ساحت مرجعیت بسیار پسندیده و بلکه لازم و ضروری است. قبلا هم گفتیم نقد و تذکر به آن نویسنده برای رعایت حرمت و حریم مرجعیت درست است.
⚠️ اما رعایت انصاف در نقد نیز بسیار لازم است:
کسی ادعا نکرده حوزه مستقل نیست؛ کما اینکه کسی ادعا نکرده مرجعیت باید خدای ناکرده مجیزگوی مسؤولین باشد.
این نحو بیانات استاد علوی بروجردی بگونهای داغکردن فضا و افزودن بر تشنجات است.
🔻 واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند چرا وقتی خود به همراه هیأت همراه (اعضای نشست اساتید) خدمت آقای روحانی (رییس جمهور وقت) رسیدند یکسره قدردان و مجیزگو شدند و امروز دم از فقر و فاقه مردم میزنند؟
❓چرا آن جلسه را تبدیل به انتقال دغدغههای مردم نکردند و استقلال هویت خویش و استقلال حوزوی بودن خویش را عیان نساختند؟
❓جناب علوی بروجردی! چرا با مسبب وضع موجود و بانی فقر و فاقه مردم برخورد انتقادی و جدی نداشتید؟!!
❓چرا به دولت قبل نگفتید همه هستی و معیشت مردم را به ارتباط با آمریکا گره نزند؟ و رابطه با آمریکا را رابطه با دنیا جلوه ندهد؟
@Manahejj
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️دغدغههای مطرحشده توسط سران نشست اساتید در دیدار با دولت روحانی
👤 استاد #علوی_بروجردی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای ۱۲ ساله نشست اساتید، در رابطه با راه کارهای مقابله با گروههای تکفیری مطالبی را بیان نمود!!
👤 استاد #هادوی_تهرانی ایده شکل گیری مجموعهای از نمایندگان تشکل های حوزوی برای #ارتباط_علمی_با_دولت را مطرح نمود.
👤 استاد #نائینی نیز از اینکه در سفر هیأت محترم دولت به قم صداهای مختلف گروه های حوزوی شنیده شد #قدردانی کرد.
👤 استاد یثربی کاشانی نیز خواستار ارتباط مستمر دولت با علمای بلاد شد و پیشنهاد تشکیل مجموعه ای از فضلای حوزوی برای کار علمی بر روی #شعار_اعتدال را مطرح کرد.
🌐 منبع: سایت رسمی نشست اساتید
Neshasteasatid.com/node/1107
✍مناهج
‼️ افرادی که مدام دم از استقلال حوزه میزدند و میزنند، وقتی خدمت حسن روحانی میرسند به دنبال کار علمی و تئوریزه کردن «شعار اعتدال» روحانی و ارتباط مستمر با دولت هستند!!
❗️ای کاش اندکی از فقر و فاقه مردم و فقر و فاقه طلاب که پایینترین استضعاف مالی در جامعه را دارند نیز میگفتید.
🔻 واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند چرا وقتی خود به همراه هیأت همراه (اعضای نشست اساتید) خدمت آقای روحانی (رییس جمهور وقت) رسیدند یکسره قدردان و مجیزگو شدند و امروز دم از فقر و فاقه مردم میزنند؟
#نشست_اساتید
@Manahejj
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️آقای علوی بروجردی؛ اینجا جمهوری اسلامی است نه اروپای قرون وسطی
🔹نقد رجانیوز به مواضع حضرت آیتالله صافی گلپایگانی حفظه الله در دیدار با رئیس مجلس، واکنشهای زیادی به همراه داشته است. یکی از این واکنشها مربوط به سخنان آقای علوی بروجردی است که متاسفانه اصل نقد و محتوای آن را به حاشیه برده و در فضایی غیرمنطقی به مساله پرداخته است.
🔹آقای علوی بروجردی با حرارت بالا از دغدغه مرجعیت برای مردم سخن میگوید و میپرسد آیا انتظار دارید ایشان در دیدار با مسئولان فقط تعریف و تمجید کنند؟ همانگونه که گفته شد، اصل سخن رها شده و با استفهام نابجا مسیر نقد منحرف شده است. چه کسی گفته باید در حضور مسئولان فقط تعریف و تمجید کرد؟ اتفاقا نکته همینجاست که چرا در هشت سال گذشته در برابر مسیر غلطی که پیگیری میشد سخنی شنیده نشد؟ نقد اینجاست که چرا مفاهیم بلند انقلاب از جمله «استکبارستیزی» به «قهر» با دنیا فروکاسته میشود؟
🔹آقای علوی! کسی انتظار تمجید و تعریف ندارد، بگذریم از اینکه عدهای هشت سال در این کشور هر چه خواستند کردند و جز تعریف و تمجید نشنیدند، حتی زمانی که از جواز نقد پیامبر(ص) سخن گفتند، ولایت امیرالمومنین(ع) را ناشی از مقبولیت مردمی دانستند و درباره مذاکره سیدالشهداء(ع) با عمرسعد نظریه دادند.
🔹آقای علوی بروجردی؛ مساله دقیقا همین است که برخی حضرات علما و مراجع معظم تقلید غیر از زمانی که کسی به دیدارشان نرفته، سخنی برای مردم ندارند. چرا در سالهای طولانی که پایههای استقلال نظام با اقدامات دولت روحانی به لرزه درآمده بود کسی به یاد مردم نبود؟ در آبان ۹۸ و سیل و زلزله چرا کسی به یاد مردم نبود؟ زمان تاراج اموال بیتالمال توسط نزدیکان دولت روحانی و فروش کشور چرا کسی به یاد مردم نبود؟
🔹امروز لباس «حمایت از مردم» به تن کسانی که سقف دغدغهشان در اوج غربت نظام اسلامی و خرد شدن استخوان مردم زیر بار تورم و گرانی از «تعطیلی فلان مناسبت» و «جشنهای نهم ربیع» بالاتر نرفت، کمی زار میزند.
🔹جنابعالی چنان از استقلال حوزه سخن میگویید که گویا نظام را بدهکار حوزه میدانید و فراموش کردهاید که حمایتهای جمهوری اسلامی باعث احیای حوزههای علمیهای شد که در سالهای میانی حکومت پهلوی در آستانه تعطیلی و حذف کامل بود. هر چند ناکارآمدی، سستی و فاصله عمیق جریان سنتی حوزه از مبانی انقلاب به حدی بود که امروز بخش مهمی از حوزه علمیه را به وضعیتی دچار کرده که فرسنگها با حوزه مطلوب فاصله دارد.
🔹مردم از آن چه در سالهای قبل گذشت فهم روشنی دارند و به خوبی کسانی که دغدغه مردم را داشتند به خاطر سپرده است. تئوری تعامل گسترده با دنیا! را هم سنجیدهاند و بدون اینکه نیاز به گفتن کسی باشد، آثار آن را در زندگی روزمره خود مشاهده میکنند. جای تعجب است که در چنین شرایطی و پس از هشت سال دوباره قرار باشد چنین توصیههایی آن هم به بهانه حمایت از مردم به گوش برسد و صدای کسی هم درنیاید. اینجا جمهوری اسلامی است و مناسبات آن با کلیسای قرون وسطی و تکفیر منتقدان کشیشها بسیار تفاوت دارد.
🔹قبلا گفتیم و باز هم میگوییم، انقلاب خمینی آن اسلامی که استکبارستیزی را قهر با دنیا میداند را به رسمیت نمیشناسد. جمهوری اسلامی برای «نابودی طاغوت» و «محو استکبار» طرح و برنامه دارد و این را با رفاه مردم در تعارض نمیبیند. هشت سال گذشته کارنامه روشنی است از عملکرد کسانی که با حمایت همین تفکر، استکبارستیزی را به قهر با دنیا تقلیل دادند و رفاه مردم را هم نابود کردند. اینجا جمهوری اسلامی است، نه اروپای قرون وسطی!
🔹ضمنا؛ مژدگانی که گربه زاهد شد، این روزها اصلاحطلبان هم نگران مرجعیت شدهاند!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️یکبام و دو هوا در دفاع از ذخایر حوزه
✍حجت الاسلام احمدحسین شریفی
🔷چندروزی است که یکی از نویسندگان جوان و دغدغهمند (دکتر مهدی جمشیدی)، در نقد یکی از موضعگیریهای سیاسی آیتالله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله) نکتهای مختصر در کانال ایتایی خودش منتشر کرده است. اما بلافاصله پس از انتشار آن مطلب کوتاه ایتایی، شاهد به جوش آمدن غیرت اسلامی بسیاری از گروههای سیاسی و علمی حوزوی هستیم. آنان به حق در دفاع از شأن مرجعیت و لزوم حفظ حرمت مرجعیت سخن میگویند و مینویسند. خداوند از همه آنان این غیرت دینی را قبول کند.
جالب است که پیش از همه جریانهای سیاسی و علمی حوزوی و حتی پیش از نهادهای رسمی حوزوی، «جریان سیاسی غربگرا» در کشور ما، که در عمل هیچ اعتنایی به توصیههای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مراجع بزرگوار، از جمله حضرت آیتالله العظمی صافی گلپایگانی، نداشتهاند، به حمایت همهجانبه از این مرجع بزرگوار قیام کردهاند و خواستار «برخورد سخت» با آن نویسنده جوان هستند. البته امیدوارم که این حمایتها و غیرتها فقط به دفاع از یک موضعگیری سیاسی (که به زعم و خیال باطل آنها در راستای موضعگیریهای سیاسیشان بوده است) منحصر نشود. بلکه جرأت و شجاعت حمایت از همه دیدگاههای این مرجع عالیقدر و عظیم الشأن از جمله دیدگاههای ایشان درباره حجاب و موسیقی و ربا و فعالیتهای اجتماعی زنان و حقوق اسلامی و ... را نیز داشته باشند. یعنی فی المثل اگر کسی در نقد دیدگاه این عالم عظیمالشأن در باب حجاب یا موسیقی هم سخنی گفت، نه تنها با همین شدّت و حدّت علیه او موضعگیری کنند! بلکه دست کم خودشان در گفتار و نوشتار و رفتار به دیدگاههای فرهنگی و اقتصادی این مرجع بزرگوار پایبند باشند؛ تا این حمایت آنها شائبه سوء استفاده سیاسی از این مرجع بزرگوار را نداشته باشد.
🔶در عین حال، به عنوان یک طلبه ناچیز، گلایهای از بزرگان حوزوی هم دارم و آن اینکه حتماً به خوبی میدانید که از روز رحلت #علامه_حسنزاده آملی تاکنون به صورتی بیوقفه، سیل تهمتها و افتراها و لعنها و ناسزاها از سوی عدهای از مخالفان ولایت و همچنین عدهای از روحانیان مخالف فلسفه و عرفان به سوی آن علامه ذوفنون و افتخار علمی حوزههای علمیه و جهان تشیع روانه شده است! (تهمتها و ناسزاهایی که یک میلیونیوم آنها در نوشته این نویسنده جوان در نقد آیتالله صافی گلپایگانی وجود ندارد). عدهای از سکولارهای عمامه به سر و بعضاً خارجنشین، علامه حسنزاده را به جرم دفاع از حریم ولایت و حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، به باد تهمت و ناسزا و فحاشی گرفتهاند. و عدهای از مخالفان حوزوی فلسفه و عرفان هم، از هیچگونه حرمتشکنی و هتاکی و ناسزایی علیه آن مرد بزرگ دریغ نورزیدهاند. شخصیتی که رهبر فرزانه انقلاب او را «عالمی ربانی» و «سالکی توحیدی» و «از چهرههای نادر و فاخری» معرفی کردند که «نمونههای معدودی از آنان در هر دورهای چشم و دل آشنایان را مینوازد». اما دریغ از یک موضعگیری رسمی از سوی نهادهای حوزوی یا حتی عالمان بزرگ حوزوی در محکومیت این رفتارها!
از خدای بزرگ میخواهم به همه توفیق «شناخت حق»، «عمل به حق» و «نشر و گسترش حق» را عنایت بفرماید.
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
@Ahmadhoseinsharifi
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻امام على عليه السلام: إذا عاتَبتَ الحَدَثَ فَاترُك لَهُ مَوضِعا مِن ذَنبِهِ لِئلاّ يَحمِلَهُ الإخراجُ عَنِ المُكابَرَةِ
◻️ هرگاه نوجوانى را سرزنش میكنى، جايى براى #عذرخواهى از گناهش براى او باقى بگذار تا نيافتن راهى براى عذرخواهى، او را به ستيزهجويى نكشاند.
📚 بحارالأنوار، ج ۲۰، ص ۳۳۳
🗓به مناسبت روز بزرگداشت شخص مبهم کوروش
☀️رهبر معظم انقلاب
تخت جمشید، یک اثر معماری است؛ انسان، اثر معماری را تحسین میکند و چون متعلّق به ایرانیهاست، به آن افتخار هم میکند؛ اما این غیر از آن است که ما دلها و ذهنها و جانهای مردم را متوجّه به نقطهای کنیم که در آن خبری از معنویت نیست، بلکه نشانه طاغوتیگری است! در همان ساختمانها که امروز بعد از گذشت ۲۰۰۰سال، ویران است، زمانی به مناسبت نوروز، خدا میداند که چقدر بیگناه، در مقابل تخت طاغوتهای زمان به قتل میرسیدند اینطور چیزی افتخاری ندارد.
☀️فرنگیها اصرار داشتند تخت جمشید هخامنشیها را بالا بیاورند و مطرح کنند و کوروش و داریوش را اولِ تاریخ بدانند؛ حتّی مادها را هم از خاطر بردهاند. کار مستشرقان اروپایی در این زمینه خیلی صادقانه نبوده، لیکن حفاریها و نشانههای گوناگون تمدنی به ما نشان میدهد که در سرتاسر ایرانِ کنونی ما تمدنهای بسیار قدیمی که بعضی از تمدن مصر هم قدیمیتر، وجود دارد؛ تمدنهای ۷۰۰۰ساله از جمله در همدان و سیستان است، بنابراین نمیشود قاطع گفت تخت جمشید تنها دولت متمرکز یا اولین دولت متمرکز وجود داشته؛ اینها حدسیات است. آنچه مسلّم است، این است که همدان ٣هزار سال زنده بوده است؛ سه هزار سال مشغول ساختن و تولید تمدن و علم و زندگی بوده است؛ این خیلی مهم است.
۸۳/۴/۱۹
☀️امام راحل عامل احیای روحیه خودباوری در ملت ایران بود. حکومتهای استبدادی و فردی، سالهای متمادی ملت ما را ملتی توسریخور کردند؛ ملتی که از استعداد جوشان برخوردار است و در طول تاریخ بعد از اسلام، این همه افتخارات علمی و سیاسی دارد. قدرتهای خارجی روس و انگلیس، و پس از آن امریکا ملت ما را تحقیر کرده بودند. ملت ما هم باور کرده بود که قابلیت و لیاقت کارهای بزرگ را ندارد و دیگران باید بر او آقایی کنند و به او زور بگویند! بنابراین، روح غرور و افتخار ملی را در ملت ما کشته بودند؛ امام بودکه روح افتخار ملی را در ملت ایران زنده کرد، در همان حال که ملت ما از احساسات بیجای ناسیونالیستی که استکبار عامل آن، و رژیم منحوس پهلوی مروجش بود، مبرا هستند، امروز ملت ما جوانهای ما احساس میکنند که خودشان میتوانند کشورشان را بسازند و در مقابل تحمیلها و زورگوییهای شرق و غرب بایستند. این روح عزت و خودباوری و غرور ملی و افتخارات حقیقی و اصیل را امام در ملت ما زنده کرد.
۶۸/۴/۲۳
#Jahade_tabeini
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️آیا رهبری مخالف عدالتخواهی مصداقی است؟
🔻تقطیع بیانات رهبر انقلاب برای توجیه یک موضع غلط!
🔹پس از انتشار سخنان عجیب رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر ممنوعیت بیان مصداقی فساد در خطبههای نماز جمعه، برخی رسانهها برای اثبات درستی این گفته، بخشی از سخنان رهبری را به عنوان استناد مواضع او منتشر کردند. اما واقعیت ماجرا چیست؟
🔹این بیانات رهبر انقلاب مربوط به پاسخ ایشان به شکایت دانشجویی است که گفته بود در صورت مبارزه ما با فساد، دادستان علیه ما اقدام میکند و با ما از طریق قانونی برخورد میشود
🔹رهبری در توضیح خواسته خود از دانشجویان درباره عدالتخواهی، میفرمایند که شما مصداقسازی نکنید که اولا شاید ادعای شما نادرست باشد و ثانیا «قانوندانانِ قانونشکن» نتوانند شما را گیر بیاندازند. در حقیقت توصیه رهبری برای عدم ورود مصداقی در برخی موارد فساد، به دلیل حفظ امنیت افشاگران فساد بوده است نه آن که از اساس مخالفتی با ذکر موردی فساد وجود داشته باشد
🔹البته خط قرمز مبارزه مصداقی با فساد و افشاگری آن باید توجه به مسائل شرعی و اخلاقی باشد اما این به هیچ وجه معنای ممنوعیت ذکر مصداق را ندارد!
🔹بیان چنین سخنانی و انتشار ناقص بیانات رهبری، آن هم در شرایطی که دستگاههای تقنینی و قضائی کشور در حال تمهید پشتیبانیهای قانونی از افشاگران فساد هستند، نشانگر عمق فاصله این نگرش با واقعیتهای جاری است
🔹ادعای ممنوعیت مبارزه مصداقی با فساد از سوی رسانههایی که سابقه انتشار صورت بانکی یک دستفروش و اسناد دارایی اهالی ده ونک را در کارنامه دارند نیز در نوع خود جالب توجه است
✍رجانیوز
♨️ @khabarehowzeh
♨️نهضت تحول در نمازجمعهها لازم است
✍امیر حسین ثابتی: خطبه های نماز جمعه تهران به امامت حجه الاسلام ابوترابی را گوش دادم.
🔹نه از صبوری و همراهی مردم در ماجرای اخیر بنزین تشکر شد، نه هشداری به مسئولان درباره فامیل بازی هایشان داده شد، نه تملق های اخیر در برابر رییس بانک ملی و وزیر صمت محکوم شد!
🔹طبق معمول حرفهای کلی و "همه راضی کن"
🔹با این وضعیت خلوت بودن نمازجمعه ها و عدم استقبال مردم نه تنها جای تعجب ندارد، بلکه کاملا عادی است. مردم چرا باید در مراسمی شرکت کنند که از اول تا اخر آن حرفهای تکراری و کلی گفته میشود و هیچ انتقاد صریح و بی پرده ای نسبت به اشتباهات مسئولان نمیشود؟
🔹حتی به لحاظ محتوا نیز حرف قابل توجه و خاصی بیان نمیشود که بشود امیدوار بود با گوش دادن خطبه ها سطح بینش و دانش مردم رشد میکند.
🔹بسیاری از کسانی که در حال گوش دادن خطبه ها هستند از خطبای محترم باسوادتر و حتب خطیب تر هستند. این مدل برگزاری نمازجمعه ها دقیقا کدام مشکل از جامعه اسلامی و مردم را حل میکند؟ "تقریبا هیچ"
🔹نهضت تحول در نمازجمعه ها باید راه بیفتد...
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh