eitaa logo
خادمین امیرالمومنین(ع)
411 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
7.6هزار ویدیو
256 فایل
🔸🔶 ارتباط با ادمین 🔶🔸 جهت ارائه: ❓سؤالات 📬 انتقادات و پیشنهادات روی آی دی زیر کلیک کنید ⬇️ @Khademin_amiralmomenin ✅ مشتاقانه منتظر پیام های سازنده شما هستیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
4.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 خواهر زن نخست وزير اسبق انگليس در سفر به قم مسلمان شد و در لندن با حجاب كامل از هواپيما پياده شد! 🔸برخی هم با دستمال كوچكی روی سر از تهران پرواز ميكنند و با سر و پای برهنه در فرودگاه های خارج پياده ميشوند ...!
حضرت آیه الله شاه آبادی فرموند: بنده سال ۱۳۴۰ بدستان مبارک حضرت امام خمینی(رضوان الله علیه ) معمم شده ام و در جلسه ای که معمم شدم ،رهبر معظم انقلاب هم حضور داشتند. ایشان افاضه فرمودند : در سال ۹۴ بنده در جلسه ی خصوصی محضر رهبر معظم انقلاب بودم حضرت آقا فرمود : آقای شاه آبادی مراسم عمامه گزاری تان را بیاد دارید؟ عرض کردم بله فرمود شما که از محضر امام(ره) بعد از معمم شدن خارج شدید امام به من فرمود: آقای خامنه ای یک شب (دهه ی بیست شمسی )در محضر استادم آیت الله العظمی میرزا محمد علی شاه آبادی بودم ایشان فرمود : آقا روح الله امشب به مدد جدتان حضرت امام موسی کاظم(علیه افضل الصلوات و التحیات و البرکات) دریچه ای از غیب بروی شما باز خواهم کرد بعد تصرفی فرمودند: و من دیدم که قیام کردم، تبعید شدم ،برگشتم ،انقلاب پیروز شد،جنگ شد ،حتی نخل هایی که بر اثر اصابت گلوله های توپ و تانک سرشان قطع شده بود را دیدم و بعد فوت خودم را!!! بعد استادم فرمود : انقلاب تو فراز و فرود زیاد خواهد داشت تا برسد بدست صاحب اصلی خودش(صلوات الله علیه) و فرمود آقا روح الله این ها امانت پیش خودت باشد تا بعد از مرگ من اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 🔰 🌹چادر 🔹یکی از پرستاران دوران دفاع مقدس به نام سرکار خانم موسوی تعریف می کردند که: 🔺یک روز که در بیمارستان بودیم حمله شدیدی صورت گرفته بود... 🔺مجروحین زیادی را به بیمارستان ما منتقل می کردند. اوضاع مجروحین به شدت وخیم بود. 🔺در بین همه آنها وضع یکی از آنها خیلی بدتر از بقیه بود. رگ هایش پاره پاره شده بود... 🔺وقتی جراح این مجروح را دید به من گفت که بیارمش داخل اتاق عمل و برای جراحی آماده اش کنم. 🔺من آن زمان چادر به سر داشتم. دکتر اشاره کرد که چادرم را در بیاورم تا راحت تر بتوانم مجروح را جابه جا کنم. 🔺همان موقع که داشتم از کنار او رد می شدم تا بروم توی اتاق و چادرم را در بیاورم، مجروح که چند دقیقه ای بود به هوش آمده بود به سختی گوشه چادرم را گرفت و بریده بریده و سخت گفت: "من دارم می روم که تو چادرت را در نیاوری. ما برای این چادر داریم می رویم." 🔺چادرم در مشتش بود که شهید شد... 🔹 از آن به بعد در بدترین و سخت ترین شرایط هم ... 📗کتاب کلید اسرار _ ص ۳۷۶🌿 🌷بیاد این شهید و همه شهدا صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه شرح حکمت ٣١ (آیت الله مکارم) شاخه هاى شك:⬇️ سپس امام(علیه السلام) به سراغ بیان شاخه هاى شک مى رود و مى فرماید:🔻 «شک نیز بر چهار پایه استوار است: ▪️بر مراء (گفت و گوى بى حاصل)، ▪️ترس (از کشف حقیقت) ▪️و تردید (در تصمیم گیرى)، ▪️تسلیم (خودباختگى)»; (وَالشَّکُّ عَلَى أَرْبَعِ شُعَب: عَلَى التَّمَارِى، وَالْهَوْلِ، وَالتَّرَدُّدِ، وَالاِْسْتِسْلاَمِ). در واقع کسانى که به حق نمى رسند و در کفر مى مانند و غوطه‌ور مى شوند داراى این ضعف ها هستند. منظور از «مراء» گفت و گو کردن در چیزى است که شک و تردید در آن وجود دارد و به جایى نمى رسد در حالى که «جدال» به معناى گفت و گو کردن توأم با برترى جویى بر طرف مقابل است. منظور از «هول» ترس و وحشت از روشن شدن حقایق و تصمیم گیرى بر طبق آن است. «تردد» اشاره به نوعى از وسواس است که به انسان اجازه نمى دهد حق را بشناسد و بر آن استوار بماند. «استسلام» همان خودباختگى است که هر کس هر چه مى گوید، در برابر آن تسلیم مى شود و به همین دلیل نمى تواند حق را از میان آنها برگزیند و بر آن استوار بماند. بدین ترتیب، امام(علیه السلام) سرچشمه هاى شک را در چهار چیز خلاصه مى فرماید: ⬇️‼️⬇️ ⚠️عادت کردن به بحث و گفت و گوهاى بى حاصل و آمیخته با لجاجت، ترس از جستجوگرى و تحقیق، وسواس و دودلى، و تسلیم شدن در برابر شبهات و در حالت انفعالى فرو رفتن. ــــــــــــــــــــــــــــ ◼️ آن گاه امام(علیه السلام) به شرح آثار هر کدام از این صفات سوء چهارگانه مى پردازد و مى فرماید: 🔻🔻 👈«آن کس که مراء و گفت و گوى بى حاصل را عادت خود قرار دهد ظلمت و تاریکى شبِ شک او را به روشنایى روزِ یقین نمى رساند»; (فَمَنْ جَعَلَ الْمِرَاءَ دَیْدَناً لَمْ یُصْبِحْ لَیْلُهُ). 🔰زیرا این عادت زشت و شوم مانع از رسیدن به علم و یقین است و در واقع، حجاب خطرناکى میان او و یقین ایجاد مى کند و بارها کسانى را از نویسندگان یا گویندگان که گرفتار این حالتند دیده ایم که عمر خود را به شک و تردید گذرانده اند. ــــــــــــــــــــــــــــ ▪️ درباره دومین صفت ذمیمه این گونه اشخاص مى فرماید:🔻🔻 «آن کس که از حقایق پیش روى خود وحشت کند (و از تصمیم گیرى صحیح بپرهیزد) به قهقرا باز مى گردد»; (وَمَنْ هَالَهُ مَا بَیْنَ یَدَیْهِ نَکَصَ عَلى عَقِبَیْهِ). 🔰انسان محقق، مخصوصاً در مسائل اعتقادى و آنچه مربوط به مبدأ و معاد است باید حقایقى را که پیش روى او قرار دارد به رسمیت بشناند و بدون ترس و وحشت به جستجوگرى برخیزد تا حرکت به پیش را آغاز کند و اگر در این مورد کوتاهى کند عقب گرد خواهد کرد و آنچه را دارد نیز از دست مى دهد.‼️ ــــــــــــــــــــــــــــ ▪️ درباره سومین مانعِ برطرف ساختن شک مى فرماید:🔻🔻 👈 «آن کس که در تردید و دودلى باشد (و در تصمیم گیرى وسواس به خرج دهد) زیر سم شیاطین له مى شود»; (وَ مَنْ تَرَدَّدَ فِی الرَّیْبِ وَطِئَتْهُ سَنَابِکُ الشَّیَاطِینِ). 🔰«سَنابِک» جمع «سُنبُک» به معناى قسمت پیشین سم اسب است و از آنجایى که اسب به هنگام شتاب، بیشتر در حرکت خود روى این قسمت تکیه مى کند این واژه را به هنگام شدت عمل به کار مى برند و به این ترتیب امام(علیه السلام) وسواس و دودلى بى جا را امرى شیطانى شمرده که صاحب آن را به نابودى مى کشاند و این معنا را نیز در افراد وسواسى آزموده ایم که گاه آنها تا آخر عمرشان نتوانسته اند درباره مسئله واضحى مثل خداپرستى تصمیم بگیرند و عقیده اى اختیار کنند. ــــــــــــــــــــــــــــ ▪️ آن گاه امام(علیه السلام) درباره چهارمین رذیله اخلاقى این گونه افراد مى فرماید:🔻🔻 👈 «کسى که در برابر عوامل هلاکت خویش در دنیا و آخرت تسلیم گردد (و به مبارزه بر ضد اسباب شک و شبهه بر نخیزد) در هر دو جهان هلاک خواهد شد»; (وَمَنِ اسْتَسْلَمَ لِهَلَکَةِ الدُّنْیَا وَالاْخِرَةِ هَلَکَ فِیهِمَا). 🔰مى دانیم شیاطین جن و انس سعى دارند از طریق شبهه افکنى، افراد را در عقاید دینى خود به شک و تردید بکشانند. ‼️اگر انسان در مقابل آنها حالت تهاجم منطقى بگیرد بر آن شبهات غالب مى شود و عقاید حق را مى پذیرد; اما افراد ترسو و بزدل در حالت انفعالى قرار مى گیرند و همچون پر کاهى که در مقابل تندباد قرار گیرد هر روز به سویى کشیده مى شوند و نمى توانند عقیده حق را برگزینند. ✨🔻✨ مرحوم سیّد رضى پس از پایان این حدیث مى گوید:⬇️ «بعد از این کلام سخنان دیگرى بوده که ما از بیم اطاله سخن و خارج شدن از هدف اصلى در این باب از آنها صرف نظر کردیم»; (قال الرَّضىُ: وَبَعْدَ هذا کَلامٌ تَرَکْنا ذِکْرَهُ خَوْفَ الاْطالَةِ وَالْخُرُوجَ عَنِ الْغَرَضِ الْمَقْصُودِ فِی هذا الْبابِ). ــــــــــــــــــــــــــــ ✨ خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه شرح حکمت ٣١ ادامه شاخه های شک:‼️⬇️‼️ 🔰 همان گونه که در آغاز این گفتار حکیمانه آوردیم در منابع دیگر، این حدیث با اضافات فراوانى نقل شده است. 🔰ابن ابى الحدید بعد از ذکر این گفتار حکیمانه مى گوید: بسیارى از عارفان اسلامى تعلیمات خود را از این سخن امام(علیه السلام) گرفته اند و در گفتار جمعى از آنها که مى نگریم مى بینیم که کلمات امام(علیه السلام) در این حدیث شریف مانند ستاره هاى پرنورى در سخنان آنان مى درخشد. 🔰در شرح نهج البلاغه مرحوم شوشترى مى خوانیم که در کتاب التنبیه الکبرى آمده است هنگامى که امام(علیه السلام) ایمان را در پاسخ سؤالى به این صورت جالب و جاذب و مشروح تفسیر فرمود به قدرى در حاضران اثر گذاشت که مردى از آن میان برخاست و سر مبارک امام را بوسید. نكته:⬇️ اركان نفاق: در بخش ديگرى از اين روايت مهم كه در كتاب كافى و بعضى منابع ديگر ذكر شده، اركان نفاق و صفات منافقان مشروحاً آمده است و در آغاز آن مى فرمايد:⬇️ «نفاق (نيز) بر چهار پايه استوار است:🔻 ▫️بر هواى نفس، ▫️سستى و تهاون، ▫️تعصب ▫️و طمع»; (وَالنِّفَاقُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى الْهَوَى وَالْهُوَيْنَا وَالْحَفِيظَةِ وَالطَّمَع). سپس براى هوا چهار شعبه:⏬ ▪️(بغى، ▪️عدوان، ▪️شهوت ▪️و طغيان) و براى سستى و تهاون چهار شعبه: 🔻 🔸(مغرور شدن، 🔸آرزوهاى دور و دراز، 🔸ترس از غير خدا 🔸و مماطله و سستى) و براى حفيظة (تعصب) چهار شعبه ذكر شده:🔻 ▪️«كبر، ▪️تفاخر، ▪️خودبزرگ بينى ▪️و عصبيت» و براى طمع نيز چهار شاخه آمده است:🔻 🔹(شادى (از زر و زيور دنيا)، 🔹خودباختگى، 🔹لجاجت 🔹و فزون طلبى) ــــــــــــــــــــــــــــ ✨ خادمین امیرالمومنین(ع) در ایتا 👇 http://eitaa.com/khademineAmiralmomenin