چریک تربیتی(8).mp3
26.93M
👇#دورهمی_تربیتی_با_موضوع
🎙 #چریک_تربیتی(۸)
• مهارت قدرت تمرکز برای خودسازی
• مشغولنکردن فکر به امور بیهوده
• اهمیت حضور قلب در نماز
• تمرکز قوی و بالا در جهاد اکبر
• الان بهترین فرصتِ کار تربیتی
• دنیا تشنه معارف دینی ماست.
• گسترش معارف دینی در طرحخدا
• مربّی باید نظام فکری داشته باشد.
• تسیبح را کامل به متربّی بده
• جدایی دین از سیاست چرا ؟!
• منافقین مشکل اصلی جامعه مومنین
• مربّی مواظب فردیتگرایی باشد.
• خطاب «علیکم انفسکم» به جامعه مومنین است.
• دینسیاسی اولین جهاد تبیین.
• مشکل حجاب و تفکر مقاومت؟!
• دین تولید قدرت میکند.
• نحوه دینداری سید حسن نصرالله و یحیی السنوار
📆جلسه هشتم | ۱۴۰۳/۸/۲
⌚️ مدت زمان ۲۸:۰۱ #پایانی
🕌 خانه طلاب ابوتراب علیهالسلام
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir
📡 جهتگیری فرهنگیِ «تکنوکراتها»، زیرپوستی و نهانی میباشد و از طریق تغییر بافت اقتصادی و مناسبات مادّی، «انقلابزدایی» میکنند، اما «لیبرالهای اصلاحطلب»، شتابزده و آشکار هستند و میخواهند در «کوتاهمدّت»، به نتیجه برسند.
در نظر تکنوکراتها، فرهنگ هیچ انگاشته میشد و «اقتصاد»، اصل و اساس بود و در نظر لیبرالها، «سیاست»، عامل تعیینکننده بود. این دو جریان در پی آن بودند از فرهنگ بهعنوان یک «کاتالیزور» در راستای طرحهای تجدّدی خود استفاده کنند؛ یکی به دنبال «توسعه» و دیگری به دنبال «دموکراسی».
این دو جریان، بعدها تا حدی تلفیق شدند و به الگوی «توسعۀ دموکراتیک» رسیدند، اما از آغاز،هر دو در گرایش به «لیبرالیسمفرهنگی»، مشابه بودند و تفاوتشان فقط در روش بود یکی «محافظهکار» بود و دیگری «رادیکال».
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
پرواز منتظر(6).mp3
43.69M
🔊 #پرواز_منتظر(۶)
* تغییر انسان به کمک دین
* اندازهٔ تغییرها در مسافرتجمعی
* کمکدین، انتخاببرتر در تعارضها
* حضور منافقین در جامعه مؤمنین علت تغییر و تحول مؤمنان
* اقلیّتِ منافقین علیمُ لّسانِ زیرک
* پیامبر اکرم(ص) فرمودند:
حُبُّ الْجاهِ وَ الْمالِ يُنْبِتانِ النِّفاقَ فِى الْقَلْبِ كَما يُنْبِتُ الْماءُ الْبَقْلَ»
علاقه شديد به مقام و مال، نفاق را در قلب انسان مى رويانند، همان گونه كه آب سبزه را مى روياند.
* اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ
* آمریکا برای بقا پیوسته در حال جنگافروزی است
* امام صادق(ع) میفرماید: «هیچ آیهای دربارۀ منافقین نازل نشده است، مگر اینکه این آیه دربارۀ
شیعۀ منافق نیز هست؛
مَا أَنْزَلَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ وَ تَعَالَى آیَةً فِی الْمُنَافِقِینَ إِلَّا وَ هِیَ فِیمَنْ یَنْتَحِلُ التَّشَیُّع»(رجال کشی/۲۹۹)
* وَيُعَذِّبَ الْمُنَافِقِينَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْمُشْرِكِينَ وَالْمُشْرِكَاتِ الظَّانِّينَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ (آیه۶ سوره فتح)
* وَيَقُولُ الَّذِينَ آمَنُوا لَوْلَا نُزِّلَتْ سُورَةٌ ۖ فَإِذَا أُنْزِلَتْ سُورَةٌ مُحْكَمَةٌ وَذُكِرَ فِيهَا الْقِتَالُ ۙ رَأَيْتَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ نَظَرَ الْمَغْشِيِّ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ ۖ فَأَوْلَىٰ لَهُمْ( آیه۲۰ محمد)
📆 جلسه ششم | ۱۴۰۳/۸/۳
⌚️مدتزمان ۴۵:۲۹ #پایانی
🕌 هیئت حسنابنعلی علیهالسلام
#امام_زمان
#پیشنهاد_استماع👌
🆔 @khandozi_ir
🔹 امیرالمومنین علیهالسلام:
يَا أَيُّهَا النَّاسُ، طُوبَى لِمَنْ شَغَلَهُ عَيْبُهُ عَنْ عُيُوبِ النَّاسِ؛ (نهج البلاغه، خ۱۷۶)
اى مردم خوشا به حال كسى كه «عيبشناسى نفس»، او را از «عيبجويى ديگران» باز دارد.
ای خُنُک جانی که عیبِ خویش دید!
هر که عیبی گفت، آن بر خود خرید
شیخی به زنی فاحشه گفتا: مستی.
هر لحظه به دام دگری پابستی؛
گفتا؛ شیخا، هر آنچه گویی هستم،
آیا تو چنانکه مینمایی هستی؟
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🗓 بزرگترین و متمایزترین داشته ایران، «اراده تاریخی»اش است؛ انقلاب اسلامی توانسته «عالَمی» را بیآفریند که در آن انسانهایش با همه وجود خویش دریافتهاند که میتوانند «پیچ تاریخی» ایجاد کنند و «جهان» را به سوی دیگری سوق بدهند.
از متن این انقلاب تاریخساز، «کنشگران تاریخساز» برآمدهاند؛ کسانی که خود را ذیل «عالَم تجدد» نمیبینند، بلکه «اراده» کردهاند که از ظلمات و اوهام «عالَم غربی» درگذرند و «مقدمات ظهور انسان کامل» را فراهم کنند.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🗣 مدرسه طلوع نهایی برگزار میکند
دوره " #چریک_تربیتی" سخنران
حمیدرضا خاندوزی در ۸ جلسه ارائه گردید.
💐 ویژه والدین، طلاب، معلمان، فعالان فرهنگی و عموم علاقمندان حوزه تربیتی
🔻 برای دسترسی آسان و استماع روی موضوع بزنید👇
چریک تربیتی۱
چریک تربیتی۲
چریک تربیتی۳
چریک تربیتی۴
چریک تربیتی۵
چریک تربیتی۶
چریک تربیتی۷
چریک تربیتی۸
🕌 مسجد سید الشهداء علیه السلام
🆔 @khandozi_ir
📻 سخنرانی حمیدرضا خاندوزی در
هئیت محترم حسن ابن علی علیه السلام با موضوع #پرواز_منتظر در ۶ جلسه ارائه گردید.
🔹 برای دسترسی آسان و استماع روی موضوع بزنید👇
پرواز منتظر۱
پرواز منتظر۲
پرواز منتظر۳
پرواز منتظر۴
پرواز منتظر۵
پرواز منتظر۶
🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات(13).mp3
29.39M
🎧 #مدرسه_تشکیلات(۱۳)
🎤 کار تشکیلاتی باید تفکّر جهانی داشته باشد و شرط تفکر جهانی عدم قنوط است.
📆جلسه سیزدهم | ۱۴۰۳/۸/۶
⌚️مدت زمان ۳۰:۳۵
🕌 تهران. محفل طلوع نهایی
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir
🔹آیت الله العظمی جوادی آملی:
حضرت امیر (علیه السلام) فرمود:
«الْحَجَرُ الْغَصِيبُ فِي الدَّارِ رَهْنٌ عَلَى خَرَابِهَا»؛ یعنی اگر کسی «دیواری» چید، اما یک آجرش «غصبی» است، شرعاً «صاحب آجر» می تواند آجر را از دیوار دربیاورد گرچه دیوار «فرو بریزد»!
اگر خدای نکرده در هیئت [دولت] یک آجر «فاسد» باشد، در «زیر مجموعه» یک آجر فاسد باشد، روزگار این آجر فاسد را در می آورد گرچه «دولت فرو بریزد»!
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
📜 رهبر انقلاب مأموریتی را به دانش آموزان و دانشجویان محول کردند: جوانهای ما با «همتایان» خودشان در کشورهای دیگر «تماس» داشته باشند؛ دانشآموزان ما با «دانشآموزان» کشورهای اسلامی در منطقه، دانشجویان ما با «دانشجویان» کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه و حتّی «فراتر از منطقه» تماس داشته باشید.
امروز امکانات «تماس» کم نیست؛ میتوانید ارتباط برقرار کنید؛ «حقایق» را برای آنها روشن کنید؛ آنچه را وظیفهی همهی جوانان دنیا است، به آنها یادآوری کنید تا یک «حرکت عمومی» و عظیمی در دنیا «علیه استکبار» به وجود بیاید،و به وجود خواهدآمد.۱۴۰۳/۸/۱۲
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🔊 سخنرانی حمیدرضا خاندوزی با محوریت تفسیر تسنیمِ آیتالله جوادی آملی در خانه طلاب ابوتراب علیهالسلام با موضوع #جریان_سجده آیه ۳۴ سوره مبارکه بقره» در ۴ جلسه ارائه گردید.
📚"وَإِذْقُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُو إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ"
🔻 برای دسترسی آسان و استماع روی موضوع بزنید👇
جریان سجده۱ (بخش اول)
جریان سجده۱(بخش دوم)
جریان سجده۲
جریان سجده۳
جریان سجده۴
🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(45).mp3
38.46M
📚 #درنگی_در_تفسیر_تسنیم(۴۵)
1⃣ "فَأَزَلَّهُمَا الشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ ۖ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَىٰ حِينٍ"
• به فعلیت انسان با وجود ابلیس
• وسوسه، زمینهٔ خروج و هبوط
• دو نحوه هبوط شیطان
• محاورهٔ آدم و حوا با شیطان
• هبوط از جایگاه ملائکه و بهشت
• اغوای آدم و حوا، فلسفه حضور ابلیس در بهشت نزولی
• هبوط شیطان و نزول آدم با حفظ کرامت
• "لاٰتَقرَباٰ"، دلایل نهی ارشادی
• "الیٰحینالموت" یا "الیحینالبعث"
• دعوای بندگی سر "أحسنُعملاً"
•ازلال، اذلال، اضلال و اظلالشیطان
• اهمیت تقوا در نگاه حضرت امیر
• انسان متمرّد هم شیطان است.
• اندیشه و فکر، راه نفوذ شیطان
• تمدن غرب؛ تجربهٔ هبوط از زمین
📆جلسه چهلوپنجم| ۱۴۰۳/۸/۷
⌚️ مدت زمان: ۴۰:۰۱
🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام
#امام_زمان
#سوره_بقره
🆔 @khandozi_ir