eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
1.8هزار دنبال‌کننده
706 عکس
334 ویدیو
100 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓 به صحنه آمدن «منتقدان حاکمیت» و «نیروهای سیاسیِ زاویه‌دار» که از جنس انقلاب نیستند بلکه متمایل با «لیبرالیسم مذهبی‌»اند، نشانگر بازیابی یک لایه سیاسی در «قدرت رسمی» است؛ لایه‌ای که دیروز برای تحریک جامعه در برابر نظام، فتنه‌انگیزی کرد و امروز که طمع مقام و منزلت دارد، از «وفاق» سخن می‌گوید. 🆔 @khandozi_ir
🗓 پیش فرض‌های ناصوابی که نظریهٔ «دولت وفاق ملی» دربارهٔ جامعه و حاکمیت دارد این است که جامعه دچار «قهر» و «گسست» و «شکاف» شده است. در نظر آنها ما با یک جامعهٔ به شدت «متکثّر» و «ناهمساز» و «چندپاره» و «تکه‌تکه» روبرو هستیم و راه‌حل را توزیع و تقسیم «قدرت» به هر یک از «لایه‌ها» برای وحدت می‌دانند. متأسفانه این فهم غلط از وضع اجتماعی، «گرهٔ اجتماعی خیالی» را به «گرهٔ سیاسی واقعی» تبدیل میکند. نتیجه این تفکر این است که دین به «متغیّر بی‌منزلت» در سیاستِ نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهد شد. 🆔 @khandozi_ir
🗓 سیاست فرهنگیِ لیبرال‌های مذهبی، «تساهل‌وتسامح» است که به معنی رهاسازی جامعه از لحاظ فرهنگی و مجال‌دادن به هویّت‌های معارض برای تسخیر جامعه است. دورۀ حاکمیّت لیبرال‌های مذهبی در تجربۀ اصلاح و اعتدال، دوره نفوذ و رخنۀ فرهنگی بوده است، نه پیشروی فرهنگی در چهارچوب‌ روش‌های خلاقانه. «نمیشود خوش‌بین بود.» 🆔 @khandozi_ir
🗓 به بیان «استاد مطهری»، تجربه‌های تاریخی نشان می‌دهند که همواره، فساد و تباهی و انحراف، از «لایۀ بالایی جامعه» به توده‌ها و عامّه راه یافته است. این سرآمدان و شهره‌گان سیاسی و فکری هستند که بر اراده و خواست جامعه اثر می‌گذارند و «بنیان‌های تفکّر انقلابی» را در ذهنیّت جامعه، «متزلزل» می‌سازند. امیر‌المؤمنین (ع): «الناس بأُمرائهم أشبه منهم بآبائهم» مردم به «حاكمانشان» بیش از پدرانشان شباهت دارند. 🆔 @khandozi_ir
💢 سپس فرمود: دهمین و چیست دهمین؟ به او گفته شد: چيست؟فرمود: «احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است». 🆔 @khandozi_ir
🔻 نزدیک شویم 🆔 @khandozi_ir
🗓 به دنبال رهبری نبود اما «تقدیر» چنین خواست، بعد که به قدرت رسید با مخالفان و منتقدانش «مدارا» کرد و خود را نه فقط قابل مقایسه با حضرت امیر، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت «فروتر» می‌داند.او «قانون» را محترم و فصل الخطاب دانسته است و «قدرت» را نه تنها تجمیع و انباشته نکرد بلکه آن را در اُمّت «توزیع» کرد. او «مردمی‌سازی‌حکومت» را سازوکارِ نافع و قطعی نظام قلمداد می‌کند امّا عده‌ای شعار ساختارشکنانه «مرگ بر دیکتاتور» سردادند و در خیابان «حرمت» او را شکستند و «حریمش» را درنوردیدند اما او نه تنها «واکنشی» نشان نداد بلکه هیچ سخنی در «دفاع از خود» نگفت و «زبان انتقاد» نگشود‌. 🆔 @khandozi_ir
حضرت ولایت(5).mp3
48.28M
🔊 (۵) * دینداری؛ آزادی از تمام ترس‌ها * وجود ولایت مساوی تحقق آزادی * بدحجابی بیانگر واقعیت آزادی * عالم دوگانه آزادی / بردگی * به بردگی نرفتن، فلسفه دین * آزادیِ تمدن غرب، هبوط دوم * دینداری کردن برای نصرت امام * فلسطین، شفافیت راه حق‌و‌باطل * خذف انتظار از آموزه‌های دینی * دینداری منفعت‌طلبانه، علت نپذیرفتنِ شرایط آخرالزمان * سه میلیون زائر چرا ؟! * لو نرفتنِ اخبار مثبتِ آخرالزمان * آلوده نشدن به وجه منفی آخرالزمان، علت اخبار منفی آخرالزمان * خواستگاری رفتن آیه‌الله حق‌شناس * ماجرای فرج در داستان حضرت‌نوح * دینداری بدون انتظار علت توقف 📆 جلسه پنجم | ۱۴۰۳/۶/۸ ⌚️مدت‌زمان ۵۷:۲۱ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
🗓 شاید راز شکل‌گیری تمدن غرب واژه «آزادی» باشد آنان در این باورند که «فطرتِ» انسان‌ها در «طلبِ آزادی» است و برای «تسخیر» و «به اسارت کشیدن» و «مدیریت ابناء بشر»، «آزادی تقلّبی» را که «انواع اسارت‌ها» است به صحنه آوردند تا بتوانند بر عالم «حکومت» کنند.می‌توان گفت دینداری؛ تحقق «آزادی ناب» است. 🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(38).mp3
46.64M
📚 (۳۸) 2⃣ "وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ " • تحمل و تعلیمِ‌بی‌واسطه حقایق غیبی عالم • اسم «علیم» محور اسماء الحسنی • ؛ عدم تحمل و استعداد ادراکِ اسماء کُلها • وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللَّهِ إِلَّا وَهُمْ مُشْرِكُونَ(آیه۱۰۶ یوسف) • علم و معرفت، کمال عبادت • علم👈 اخلاص👈 عبادتِ‌نابمِدادُالْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِالشُّهَداءتحقق‌اخلاص با کسب‌علم و معرفت • الْعِلْمُ‏ سَبْعَةٌ وَ عِشْرُونَ‏ حَرْفاً • خلیفةالله‌مطلق،مظهرِمطلق‌اسماءانسان کامل مظهر همهٔ اسماء • خلیفهٔ خلیفه الله؛ متقین به واسطه انسان‌کامل به خلیفه‌الهی می‌رسند. • چرا انسان؟ چرا ملائکه نه؟ • اللَّهُمَّ ارْحَمْ خُلَفَائِي ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فَقِيلَ لَهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ قَالَ الَّذِينَ‏ يَأْتُونَ‏ مِنْ‏ بَعْدِي‏ وَ يَرْوُونَ عَنِّي أَحَادِيثِي وَ سُنَّتِي فَيُعَلِّمُونَهَا النَّاسَ مِنْ بَعْدِي 📆جلسه سی‌‌و‌هشتم | ۱۴۰۳/۶/۱۲ ⌚️ مدت زمان: ۴۸:۲۸ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
💠 استاد مطهری: آن تذکّرات رسولانه «خمینی»، بیت‌الغزل انقلاب ایران بود که «فطرت‌های غبارگرفته» و «جان‌های به‌خواب‌رفته» را احیاء کرد و به صحنۀ انقلاب آورد. این انقلاب، چنین گرانیگاه و مداری داشت و بدون او، امکان «چرخش تاریخی» فراهم نبود و او به «قبلۀ آمال» و «تعلّقات» و «ارادهای مردم» تبدیل گردیده بود. 🆔 @khandozi_ir
🔻استادمطهری: «جانِ خمینی»، معادل جانِ صد میلیون نفر است.این گفته،ارزش و اعتبار او را در مقام انسان قدسی‌ای که می‌تواند تاریخ را وارد «عهد دینی» نماید، نشان می‌دهد، به‌طوری‌که اگر او در میان نباشد، تاریخ در «مردابِ‌توقف» فروخواهد افتاد و زمانه در انتظار درآمدن کسی چون او،باید مدّت‌ها در انتظار بنشیند. 🆔 @khandozi_ir