eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
1.4هزار دنبال‌کننده
674 عکس
325 ویدیو
98 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آیت الله مصباح یزدی(قدس سره): «من واقعا در مقابل سید حسن نصرالله احساس حقارت می کنم.» ۱۳۸۸/۱۲/۲۴ 🏴 رهبر معظم انقلاب: ما در این روزها عزاداریم؛ به خصوص بنده به جد عزادار هستم. حادثه‌ای که اتفاق افتاد، حادثه کوچکی نیست؛ فقدان آقای سیدحسن نصرالله حادثه کمی نیست و جداً ما را عزادار کرده است‌. ۱۴۰۳/۷/۱۱ 🏴 @khandozi_ir
💠«حضوری فراتر از وعده صادق۱و۲» ✓ رهبر معظم انقلاب در زمانی که ایران، آشکارا از طرف اسرائیل،«تهدید» به حملۀ نظامی شده، فردا به نماز جمعۀ تهران می‌آید و در «وسط میدان» و در «میان مردم» با آنها سخن می‌گوید. این کنش در «عالَم سیاستِ غربی» که آمیخته به «مصلحت‌سنجی» و «محافظه‌کاری» است، معنایی ندارد و موجّه نیست. 🆔 @khandozi_ir
✓ اواخر دهۀ‌هفتاد رهبر انقلاب فرمودند: اگر جبهۀ دشمن، فشار فراوان بر ما وارد آورد و قصد کند که «انقلاب» را برچیند، «حادثۀ جنگ امام حسین علیه‌السلام» رخ خواهد داد و «نه حادثۀ صلح امام حسن علیه‌السلام». ✓ رهبری با این سخن، به دشمن فهماند که انقلاب، هیچ راهی برای «بازگشت به گذشته» باقی ننهاده و نیامده که «عقب‌نشینی» کند و آمده تا «بایستد» و در این راه، «مصلحت» و «محاسبه» و «مداهنه‌ای» در میان نیست. 🆔 @khandozi_ir
🔻 آیت‌الله خامنه‌ای به‌ گفتۀ خودشان، «انقلابی‌ست» و نه دیپلمات، قواعد مواجهه و تقابل را تغییر داده و با آمدنش، «عیار» و «اتقان» گفته‌هایش را اثبات می‌کند. ایشان «بی‌واهمه» و «بی‌هراس»، پا به میدان نهاده و می‌خواهد امنیت و شرافت و عزّت و استحکام و اطمینانِ ایران را به «نمایش» بگذارد و نشان بدهد که «تمدّن غربی»، «تهی‌مایه» و ازدست‌رفته و «متزلزل» است. 🆔 @khandozi_ir
✅ اصل حضورِ میدانی و عینیِ رهبر معظم انقلاب، حامل این پیام تاریخی است که «ایران ایستاده» و نمی‌خواهد در برابر هیچ فشاری، به عقب بازگردد و اندوخته‌ها و داشته‌هایش را به باد بدهد. کاری که این آمدن می‌کند، «صد سخن» نخواهد کرد. پایان انقلاب، «پایان خودِ ماست» و میان این دو، جدایی و فاصله نخواهد افتاد. اگر بنا باشد که انقلاب از حرکت بازایستد، «کربلای سال شصت‌ویک هجری تکرار خواهد شد» و «خون»، سخن آخرِ ما را خواهد گفت. 🆔 @khandozi_ir
🔹 نماز جمعهٔ تاریخی این هفته، «رخ‌نماییِ تفاخرآمیزِ بدنه‌ی اجتماعی انقلاب» بود. موج خروشان و گسترده‌ای از مردم، آمده بودند که پایان و کرانه نداشتند.‌ هیچ جایی از مصلّا، خالی از «جمعیّتِ متراکم» نبود. فوران موج انسانی، حیرت‌آور بود. «قدرت بسیج‌گری»، همچنان وجود دارد. و این‌همه، به «اعتبار قدسی» و «وزانت معنویِ آیت‌الله خامنه‌ای» در نظر و دل مردم بازمی‌گردد. 🆔 @khandozi_ir
✍ امروز در نماز جمعه، اقیانوسی از «جماعتِ حماسی»، جلوه‌گری کرد، درحالیکه هیچ‌یک از «دولت‌های غربی»، توانایی پدید آوردن چنین «خیزشی» را ندارند؛ چه رسد به دولتِ صهیونیستی که به‌جای «ملّتِ ریشه‌دار»، «مهاجرانِ آواره» دارد و «ساختگی» و «پوشالی» است. از این «ظرفیت‌ِ اجتماعی» که مزیّت و فضیلت ما نسبت به غرب است، «کارهای بزرگ» و «تاریخی» برمی‌آید. 🆔 @khandozi_ir
❇️ تاریخ را آن لایه از مردم جامعه می‌سازند که میل به «مقاومت» و «ایستادن» و «از خود گذشتن» دارند،لایه‌ی فعّال و زنده و مؤثّر و متعهّد، نه لایه‌ی از مردم جامعه که سر در لاک «زندگیِ شخصیِ» خویش فروبرده‌اند و جز به خود نمی‌اندیشند و با «عالم تجدّد»، «هم‌داستان» و «هم‌فکر» هستند. چنین لایه‌هایی، «مؤثر» و «میدان‌دار» نیستند و از دغدغه‌ها و علایق شخصی‌شان پا فراتر نمی‌گذارند و مبدأ هیچ «تحوّل» و «جنبشی» نبوده و نیستند.اینان، «کمیّت خنثی» هستند و نه «کیفیّت کنشگر». 🆔 @khandozi_ir
🗒 در نظمِ سیاسی شیعی، «امام» هستهٔ مرکزی «امّت» می‌باشد که در «مرکز قدرت» می‌نشیند و قوّه‌ها و استعدادهای اجتماعی را «به فعلیت» می‌رساند و نیروها را در یک جهت، «مجتمع» می‌سازد و امّت را به سوی عینیت‌ها ‌و فعلیت‌ها سیر می‌دهد و قدرت استقرار ساختاری و حاکمیتی می‌یابد و این باعث مجرای «خیرات عینی» و «برکات عملی» می‌شود. اکنون در هیچ‌یک از جوامع اسلامی، چنین وضعی حاکم نیست و ایران از این جهت، «منزلت منحصربه‌فرد» دارد. وجوه تمایز دیگر ایران، «فرع» بر این خصوصیت هستند. 🆔 @khandozi_ir
مدرسه تشکیلات(12).mp3
25.25M
🎧‌‌ (۱۲) 🎤 کار تشکیلاتی باید صدای سکوت امام جامعه را بشنود در غیر اینصورت ناشنواست. 🏴 بررسی مهمترین ویژگی‌ شهید سید حسن نصرالله 📆جلسه دوازدهم | ۱۴۰۳/۷/۱۱ ⌚️مدت زمان ۲۶:۱۱ 🕌 تهران. محفل طلوع نهایی 🆔 @khandozi_ir
🎬 مگر باید از جامعه، «توقّع هماهنگی» و «همراهی مطلق» داشت و معیار را «یکدستی محض» دانست؟! تنوّع و تکثّر، حقیقت دارد، لایه‌ایی از جامعه، مؤثر و میدان‌دار نیستند و از دغدغه‌ها و «علایق شخصی‌شان» پا فراتر نمی‌گذارند اما تاریخ را آن لایه از جامعه می‌سازد که میل به «مقاومت» و ایستادن و «از خود گذشتن» دارد. 🆔 @khandozi_ir
🔻 طبیعتاً جنگ، محتاج «طرح» و «تدبیر» است و باید برای پیروزی، «عقلانیّت» را به کار گرفت و «تجربه» اندوخت و بر سرِ «جان» و «حیات» انسان‌ها، اهمال نکرد، همگی صواب هستند و در هیچ‌یک، «جای تردید نیست». اما صحنۀ جنگ، صحنۀ «مرگ» و «زندگی» است و خواه‌ناخواه، کسانی در این معرکه، جان خود را از دست خواهند داد. اینجاست که قرآن مفهوم «شهادت» را به میان می‌آورد و شهادت را می‌ستاید و آن را «فضیلت» و «کامیابی» می‌شمارد. 🆔 @khandozi_ir
💢 مفهوم «شهادت»، هرگز به معنی طرد و انکار نقشه و طرح نیست و نباید شکست‌ها را نادیده انگاشت و به‌عنوان این‌که شهادت، فضیلت است، از آنها استقبال کرد، بلکه به معنی این است که اگر «پیروزی ظاهری» به دست نیامد، به دلیل این‌که جنگ ما، جنگ معطوف به حقّ و خیر و صلاح و دین بوده، کشته‌شدن در آن نیز «پیروزی» است. 🆔 @khandozi_ir
💠 منطق فضیلت شهادت، برخاسته از منطق «ما مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه» است.آری باید نتیجه را محاسبه کرد و فرض‌ها و فرصت‌ها و چالش‌ها را دید و دربارۀ آنها تأمّل کرد، اما حقیقت این است که«وصول قطعی» به نتیجه،در اختیار ما نیست و شاید با وجود همۀ پیش‌بینی‌ها و گمانه‌های ما، نتیجۀ اراده‌شده به دست نیامد. دراین‌حال، نباید نامید شد و حسرت خورد؛ چون به تکلیف، عمل شده است و انجام تکلیف، خودش کمال و فضیلت است. انجام تکلیف، همواره با پیروی ظاهری همراه نیست، بلکه گاه، به شهادت می‌انجامد و نتیجۀ مادّی و ظاهری، تحقّق نمی‌یابد. اینجاست که سخن از شهادت به میان می‌آید. 🆔 @khandozi_ir
🪐 ارادۀ «عالَم تجدّد» از جنسِ ارادۀ معطوف به «قدرت» است و می‌خواهد با «تصرّف» و «تعدّد»، خویش را «جهانی» سازد. ارادۀ معطوف به قدرت، «جوهرۀ» عالَم تجدّد است و این اراده، هیچ غیر و دیگری‌ای را برنمی‌تابد و چون «میل به بی‌نهایت» دارد، در هیچ نقطه‌ای از تمنّا‌وخواستن،«متوقف»نمی‌شود. زبانِ «گفتگو»، نمای بیرونی و ظاهریِ عالَم تجدّد برای «فریفتن» و «اغوای» کسانی است که از مواجهه و چالش و رویارویی و «جنگ» گریزانند و می‌خواهند دستاویزی برای «اعتماد خویش» بیابند. 🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حسن نصرالله: من سخنرانی عبدالملک حوثی را گوش می دادم که می‌گفت، ما می‌خواهیم نان خود را با مردم فلسطین تقسیم کنیم، من واقعاً از نظر عاطفی تحت تأثیر قرار گرفتم😭 و من میگویم که یا سید، شما محاصره هستید آیا اصلاً نانی هم دارید تقسیم کنید با مردم فلسطین 🆔 @khandozi_ir
🗓 جنگ امروز، «جنگ اراده‌هاست» و طرفی که اراده‌اش را در برابر دشواری‌ها و چالش‌ها و تنگناها نبازد، «فاتح معرکۀ نبرد تاریخی» خواهد بود. «قطعیت‌های معنوی» ما، «واقعیت‌های مادی» را «منفعل» خواهند کرد؛ همان‌گونه که تاکنون، این‌چنین بوده و ایران از «جزیره‌ ثبات غرب» به «گرانیگاه تمدن اسلامی» تبدیل شده است. 🆔 ‌@khandozi_ir
🕸 شهید سید حسن نصرالله: والله اسرائیل از خانه‌عنکبوت سست‌تر است. 🖇 ثواب قرائت این آیات از سوره عنکبوت، هدیه به سید مقاومت. 🏴 @khandozi_ir
🔸 یا دَهر! اُفّ لَک مِن خَلیلی وای بر تو ای دنیا که بهترین ها را صید می‌کنی. «نشسته پشت دو پلکم هزار اقیانوس رها کنید مرا تا وسیع گریه کنم». 🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(41).mp3
36.86M
📚 (۴۱) 1⃣ "وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِكَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِيسَ أَبَىٰ وَاسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ"تشریع ریشه در تکوین دارد. • داستان آدم، یک حقیقت تکوینی و ظهور تشریعی باید و نبایدها را تشریع، بود و نبودها را تکوین گویند. • دروغ و ریا در جایگاه تکوینی •نظر به جنبهٔ‌وجودی امر و نهی الهی • سعی برای اتصال تکوین و تشریعدینداری؛ سیر به سوی باطن‌عالمعدم درک حقایق تکوینی، علت پشت کردن به اهل‌بیت علیهم‌السلام • علامه‌طباطبایی: شیعه از آن جهت که به ائمه وصل است، افتخارش این است که متوجه است که اعتباریات شریعت، به حقیقت وصل است، یعنی شیعه یک سیر باطنی در احکام شریعت قائل است. • حافظ شریعتِ بی‌باطن، عامل منزوی شدن اهل بیت علیهم السلام • سقیفه، نقطهٔ آغازین سکولاریسمنیهیلیسم و بودن آن در تمدن‌غربآدم که مسجودِ ملائکه قرار می‌گیرد، صورتِ همهٔ انسان‌ها است. • قصهٔ نزدیک‌شدن به شجرهٔ‌ممنوعه، قصهٔ همه ما انسان‌هاست. 📆جلسه چهل‌ویکم | ۱۴۰۳/۷/۹ ⌚️ مدت زمان: ۳۸:۱۷ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
🌀 در جریان انقلاب اسلامی، برخی صاحب‌نظران به «امام خمینی» هشدار می‌دادند که وقوع انقلاب، قطعی نیست و ادامۀ «بسیج انقلابی»، فایده‌ای ندارد. امام خمینی نیز در پاسخ به آنها می‌گفت نشانه‌ها و نمودها، حاکی از این هستند که «انقلاب»، پیروز خواهد شد. اما بر فرض هم که چنین نشد و «شهادت» نصیب ما شد، همچون واقعۀ «جنگ صفین» و «جنگ کربلا»، از آنجا که به «تکلیف خود» عمل کرده‌ایم، در حقیقت، «پیروز » هستیم. 🆔 @khandozi_ir
28.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 1⃣ اختلاف شدید درون دولت یهود / نتانیاهو، باعث خسارات جبران‌ناپذیر 2⃣ در مدت اخیر، بیش از ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش فناوری کاهش یافته! 3⃣ از انتخابات قبل تا کنون، قیمت بنزین ۵ برابر شده است! 4⃣ ایران، حملات متعددی به ما انجام داده که از زمان هولوکاست تا کنون بی‌سابقه است! 5⃣ تو مقصر ضعیف‌ترین دولت یهود هستی! 🆔 @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 سخنرانی عربی حجت الاسلام پناهیان 🔹سیدحسن‌نصرالله:چرا عربی صحبت نمی‌کنی؟ 🕌حرم مطهر حضرت معصومه(س) 🗣 خطاب به جوانان لبنان @khandozi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺. 🔹 دین فرمود: «الْجَنَّةُ تَحْتَ أَقْدَامِ الْأُمَّهَات» یعنی «خط مشی»، مادر است که کودک را «بهشتی» می‌ کند. اگر کودک بخواهد به بهشت برود، بخواهد نه بی راهه برود و نه راه کسی را ببندد، باید ببیند «خط مشی مادرش» کجاست. 🔹 تمام «خیرات» و «برکات» و «تغذیه‌‌ای» که در طی این شش ماه یا نُه ماه به کودک می ‌رسد، از راه «نفس مادر» می ‌رسد. هر غذایی که در دوران بارداری مادر یعنی آن شش ماه یا نُه ماه به کودک می ‌رسد، از راه «نفس‌مادر» می ‌رسد. 👈 این کودک دارد دوره شش ماهه یا دوره نُه ماهه می ‌بیند، بعد دو سال هم که در تحت «تدبیر شیرخوارگی» اوست، جمعاً حدود سی ماه! این «بهشتی پرور» است. 🔹 خانم‌ها این وظیفه را دارند. اینکه نه نامحرمی را ببیند و نه نامحرمی او را ببیند، این خط‌مشی است! «تنها نام خوب» گذاشتن و امثال نام خوب گذاشتن نیست؛ «شیر دادن» پاک همین است، دادن «غذای پاک» همین است. «استاد کل کودک، مادر است»: «الْجَنَّةُ تَحْتَ أَقْدَامِ الْأُمَّهَات». مگر روح، امر کوچکی است؟ این روح، به وساطت «روح مادر» به فرزند می‌ رسد. این مادر است! 🆔 @khandozi_ir