eitaa logo
حمیدرضا خاندوزی
1.4هزار دنبال‌کننده
675 عکس
325 ویدیو
98 فایل
ادمین @khandozi315
مشاهده در ایتا
دانلود
💠رهبر انقلاب در مورد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به حضور افراد «برجسته» و «نخبه» و «صاحب‌نظر» گفتند: با وجود «غنا» و «تراز بالای» افراد حاضر در این شورا، اما «هویت جمعی» شورای‌عالی به تناسب اعضای آن، «بروز» لازم را ندارد و لازم است «تأثیرگذاری» شورا در مسائل فرهنگی کشور «تقویت» شود.(۱۴۰۱/۹/۱۵) 🆔 @khandozi_ir
صبر، تداوم حیات مربّی(5).mp3
46.18M
↩️ 🎙‌‌ (۵) ✓ مربّی و جاسازیِ مفاهیم دینی ✓ مربّی باید متفکر مصلح باشد. ✓ تزکیه، مأموریت اصلی مربّی ✓ مربی نباید درخت کریسمس باشد. ✓ اختیار،تذکرِ انبیأ و وسوسه‌شیطان ✓ محل تعالی، بین دو گرایشلوکیشن صبر و راحت‌طلبی ✓ تفاوتِ صبر ژنتیکی و صبر قرآنیراحتی‌طلبیِ در روز با بیداریِ بین الطلوعین به دست می‌آید‌. ✓ صبر، مهمترین محک ایمان ✓ دین؛ مدیریت گرایش‌های سطحی ✓ صبر در فتنه‌های آخرالزمان در اوج زیبایی گرایش‌های سطحی ✓ توجّه امام زمان به صبر ما، برای دادن مأموریت 📆جلسه پنجم | ۱۴۰۳/۹/۵ ⌚️ مدت زمان ۴۰:۳۹ 🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
روضه ایام فاطمیه(2).mp3
11.58M
🏴 (۲) هزار بار نگفتم ميا به دنبالم؟ ميا به كوچه دويدن به تو نمي آيد 📅 ۱۴۰۳/۰۸/۲۵ 🕌 هیئت محترم حسن ابن علی علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
🔹مردم مدینه در فاطمیه دچار «امّعه» شدند! النِّهاية : «فيهِ : اُغدُ عالما أو مُتَعَلِّما و لا تَكُن إمَّعَةً» الإمَّعَةُ ـ بكسر الهمزة و تشديد الميم ـ : الذي لا رأيَ له فهو يتابع كلَّ أحدٍ على رأيِهِ ، و الهاء فيه للمبالغة ، و يقال فيه إمَّعٌ أيضا ، و لا يقال للمرأة : إمَّعَةٌ ··· و قيل : هو الذي يقول لكلِّ أحدٍ : أنا مَعكَ ، و منه حديثُ ابنِ مسعودٍ رضى الله عنه«لا يَكونَنَّ أحَدُكُم إمَّعَةً . قيلَ : و ما الإمَّعَةُ ؟ قالَ : الذي يقولُ : أنا مَع الناسِ» .[النهاية : 1/67.] النهاية : در حديث آمده است: «يا دانشمند باش يا دانش آموز و اِمّعه مباش». اِمّعه ـ به كسر همزه و تشديد ميم ـ كسى را گويند كه از خود رأى و اراده اى ندارد و از نظر اين و آن پيروى مى كند. هاء در اين كلمه براى مبالغه است [نه تأنيث ]و به همين جهت اِمَّع نيز گفته مى شود و چنين نيست كه براى زن اِمّعة بگويند [بلكه اِمّع هم گفته مى شود زيرا هاء آن براى مبالغه است نه تأنيث]··· بعضى گفته اند: امّعه كسى است كه به همه مى گويد: من با تو هستم. از اين معناست حديث ابن مسعود رضى اللّه عنه: «هرگز كسى از شما اِمّعه نباشد. گفته شد: امّعه چيست؟ فرمود: كسى كه مى گويد: من با مردم [و تابع جماعت ]هستم». 🆔 @khandozi_ir
الهیات مقاومت(6).mp3
43.63M
🔊 (۶) * حقیقت قدرت، روح مقاومت است. * سازوکار دین برای قدرت‌آفرینی * آزادی بدون قدرت، بزرگترین فریبِ تمدن غرب به ابناء بشر * تمدن غرب؛ آزادیِ هوای نفس تمدن اسلامی؛ مبارزه با هوای‌نفس * جهاد اکبر عقبهٔ الهیات مقاومت * نمایش قدرت روحی در برنامه عصر جدید * نحوهٔ مبارزه با هوای‌نفس در فوتبال * آزادی واقعی در تمدن غرب و اسلام * تأثیر مبارزه با هوای نفس بر قوی شدن و افزایش فرهنگ مقاومت * مذاکره با یمن نه آمریکا!!! * أشجَعُ النّاسِ مَن غَلَبَ هَواهُ * ظرافت‌های بسیار زیاد مبارزه با هوای نفس * سرگرمِ مبارزهٔ درونی خود باشیم. * نکاتی برای پُرخوری و پُرخوابی * امام‌صادق علیه السلام:الْهَوَی عَدُوَّ الْعَقْلِ وَ مُخَالِفَ الْحَقِّ وَ قَرِینَ الْبَاطِل‌ * کسی که زیر بار هوای نفس خود و دیگران نمی‌رود، قوی می‌شود * معنای هوای نفس چیست؟ 📆 جلسه ششم | ۱۴۰۳/۹/۸ ⌚️مدت‌زمان ۵۲:۴۹ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
♻️ما در شُرُف «تحول» عظیمی در جهان هستی هستیم که از آن با عنوان تغییر «نظم جهانی» یاد می‌شود. یعنی «نظم مستقر» در جهان در حال تغییر و نظم دیگری در راه است. ما باید خودمان را برای «ایفای نقش» در این تحول عظیمی که پیش رو است آماده کنیم که بخشی از آن، «تدوین الهیات» این نظم جدید و «الهیات مقاومت» است. 🆔 @khandozi_ir
روضه ایام فاطمیه(3).mp3
9.48M
🏴 (۳) بی سبب نیست شب جمعه شب رحمت شد مادری گفت "حسین جان"، همه را بخشیدی 📅 ۱۴۰۳/۰۹/۰۳ 🕌 هیئت محترم حسن ابن علی علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
🏴مشکلی که حضرت فاطمه(س) با آن مواجه بود مشکل «یکی دو نفر» نبود؛ مشکل اصلی مربوط به «جامعه» و «مردم» بود که «فریاد» حضرت را شنیدند و «سکوت» کردند. امیرالمؤمنین(ع) در هنگام دفن حضرت زهرا(س) خطاب کرد به پیغمبر (ص): «سَتُنَبِّئُكَ ابْنَتُكَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِكَ عَلَی هَضْمِهَا‏»؛ فرمود دخترت به حضور شما می ‌آید در حالی که «امّت اجتماع» کردند که «فاطمه» را «هضم» و «حذف» کنند. 🏴 @khandozi_ir
مناجات کمیل (1).mp3
38.75M
🔊 (۱) 🏴روضه حضرت‌زهرا سلام‌الله‌علیها زهرا به جای نان غم ما را درست كن حلوای ختم شیر خدا را درست كن 📅 ۱۴۰۳/۰۹/۰۸ 🕌 هیئت محترم حسن ابن علی علیه السلام 🆔 @khandozi_ir
الهیات مقاومت(7).mp3
53.2M
🔊 (۷) * تبیین تئوری مقاومت، اولویت‌اول * جنگ‌افروزی، عامل بقای تمدن‌غرب * نظر من اینِ ناو آمریکایی رو بزنید‌. * قرائتِ اسلامِ رحمانی و داعشی * اثربخشی و نیازسنجی با مقاومت * فرهنگ مقاومت، در پشت جبهه * کار دشمن؛ تضعیف روحیه‌مقاومت * عوامل زمینه‌سازِ فرهنگ مقاومت * تکنیک‌های ابلیس بر رهایی‌مقاومت * آیا در فرهنگ مقاومت، غصه خوردن یک گناه تلقی می‌شود؟ * ایمان به خدا، یکی از عوامل فرهنگ مقاومت * المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ(مؤمن،چونان کوه استوارِ که طوفان‌ها او را تکان نمی‌دهد) * ایمان به خدا، آدم را قوی می‌کند. * غصه‌خوردن، از علائم ضعف ایمان 📆 جلسه هفتم | ۱۴۰۳/۹/۱۴ ⌚️مدت‌زمان ۴۶:۱۷ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
۱_نبوّت بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند و موجبات «انهدام تدریجیِ باطن دین»، فراهم خواهد آمد و جز «پوسته‌ای ظاهری»، چیزی نخواهد ماند. «امامت»، هرگز قابل‌فروکاهیدن به «خلافت» نیست. فقط سخن در این نیست که چه کسی باید «ریاست» و «حکومت» را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که «نبوّت» رقم زده است در اختیار آنان که «شایسته نیستند» قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و «جامعه»، گرفتار «بیراهه‌ها» می‌گردد. 1⃣ @khandozi_ir
۲_توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در «انتظار» رحلت رسول اکرم(ص) نشسته بودند و می‌خواستند با صحنه‌آرایی و فریب، «حقیقت امامت» را پنهان نگاه دارند و به «قدرت سیاسی» دست یابند.این عدّۀ اندک، در «کمین» نشسته بودند تا در لحظۀ بحران، آخرین «توصیۀ رسول» را از نظرها دور سازند. 2⃣ @khandozi_ir
۳-عوام، از «تأمّل» بی‌بهره‌اند و به‌آسانی، به این سو و آن سو می‌روند و تابع و تسلیم اقتضاها هستند که «خواص» می‌آفرینند. بی‌اراده و مطیع و «دنباله‌رو» هستند و نسبتِ بی‌واسطه با حقیقت ندارند. «تودۀ ساده‌دل» که منزلتِ «امامت» را درنیافته بود با «اقلیّت زیرک منافق» همراهی کرد و «تسلیمِ توطئۀ غصب» گردید. 3⃣ @khandozi_ir
۴-اقلیّتِ زیرکِ منافق، «حقیقت» را بلعیدند و «عقل امّت» را ربودند و «تاریخ قدسی» را به سوی «تاریخ عرفی» سوق دادند و «نبوّت» را ناتمام و رهاشده نهادند. و از طرفی «صداهای مخالفی» که به عدد انگشتان دست نمی‌رسیدند، در «گلو خفه» شدند و «امامت» که جان و حقیقت دین بود، به «مرداب غفلت جمعی» سپرده شد. 4⃣ @khandozi_ir
۵-اما فاطمه(س) نمی‌توانست «فریاد» برنیاورد، از همان روزهای آغازین برآشوبید و «عَلَم مخالفت» برافرشت و «فریاد اعتراض» برآورد. او در اوج «غربت» و «تنهایی»، در برابر «جامعۀ خواب‌زده»‌ای قرار داشت که نمی‌خواست برای حقیقت، «هزینه» بدهد و با «توبۀ جمعی»، به «ارادۀ خدا» بازگردد. او احساس کرد که «خاموشی»، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار، از «جان» درگذرد و هرچه هم که پیش آید از امامت علی(ع) درنگذرد. 5⃣ @khandozi_ir
الهیات مقاومت(8).mp3
45.05M
🔊 (۸) * استضعاف، یکی از راههای کنترل جوامع توسط قدرت‌ها * ارزیابی خوبی‌های ظاهری در جوامع غربی * تبیین کارکردِ دنیوی دستورات دینی * قدرت تمرکز ذهن، کارکرد نماز * تمرکز ذهنیِ چند ضلعی در ما * عدم تبیین کارکرد دنیوی دین، علت دین‌گریزی جوانان * فاطمیه؛ روش مدیریتی اداره جوامع بشری * آثار و فواید دنیوی ولایت در مدل اداره جوامع بشری * ترویج تفکر مقاومت یعنی احیای ولایت در ادارهٔ جوامع بشری * کرامت و بزرگواری انسان در مدیریت ولایی برای جوامع بشری * وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ * از عوامل مؤثر در تضعیف انسان؟ * کم کردن کنترل‌ها در مدیریت‌ولایی * مدیریت ما دست کیست؟ دنبال این جنس از آزادی باشیم‌. * مدیریت‌حسینی یا مدیریت‌یزیدی؟ * علت تأخیر در مدیریت مهدوی؟؟ 📆 جلسه هشتم | ۱۴۰۳/۹/۱۵ ⌚️مدت‌زمان ۴۶:۴۹ 🕌 هیئت حسن‌ابن‌علی علیه‌السلام 🆔 @khandozi_ir
۱-دولت بشار اسد، نه «بدنۀ اجتماعی» و «مردمیِ» چندانی داشت و نه وجه «ایدئولوژیک» و «اعتقادی»، به همین دلیل از درون خویش پوسیده بود. تنها امری که می‌توانست «مولّد قدرت» برای وی باشد، همراهی‌اش با «جبهۀ مقاومت» بود و اگر «حمایت‌های ایران» در یک دهۀ پیش در میان نبود، در همان برهه، «برچیده» شده بود. ایران به سبب این‌که «زوال دولت اسد»، موجب آسیب‌دیدن «جبهۀ مقاومت» می‌شد، به حمایت از «تداوم قدرت» وی برخاست و در این باره، موفق نیز شد. البته بیش از هر چیز، حس «تکلیفِ شیعیِ» ایران نسبت به پاسداری از حرم حضرت زینب(س) در این «معادلۀ سیاسی»، مؤثّر بود. 1⃣ @khandozi_ir
۲-کشش قدرت دولت اسد از لحاظ روانی و انگیزشی، به پایان رسیده بود و تاکنون نیز به واسطۀ قدرت‌‍‌های بیرونی، پابرجا مانده بود.«سکولاریسم سیاسی» که حاصلش مقاومتِ غیرایدئولوژیکِ خوش‌باور نسبت به وعده‌های سیاسی‌کارانه بود و «تکثّر هویّتی» که ریشه درفقدان نقطۀ مرکزی داشت، سوریه را این‌چنین «خاکسترنشین» کرد. 2⃣ @khandozi_ir
۳-سقوط بشار، ناشی از «تزلزل درونی قدرت» او بود، نه «قدرت مخالفانش». مخالفان، بدون جنگ و درگیری، وی را «ساقط» کردند و این یعنی در میدان مواجهه، پیروز نشدند، بلکه از ضعف‌های درونی و داخلی او، بهره بردند. مقاومت، «دلیل» می‌طلبد و آن دلیل، باید ریشه در «ایمان دینی» داشته باشد تا «شهادت»، معنا یابد. دولت و ارتش سوریه، با چنین معانی و معارفی، «بیگانه» بودند و از این جهت، «قدرت مقاومت» نداشتند. 3⃣ @khandozi_ir
۴-ایران یکی از «اقمار سیاسی» خویش را در جبهۀ مقاومت از دست داد، اما این وضع، حاصل شرایطی بود که در «ارادۀ ایران» نبود. ما همۀ شرایط را «تعیین» نمی‌کنیم و «نمی‌توانیم» به یک دولت-ملّت دیگر، «ارادۀ خویش» را تحمیل نماییم. این امکان‌ها و بضاعت‌های طرف مقابل است که مسیر را بر «هم‌افزایی» ما می‌گشاید. 4⃣ @khandozi_ir
۵-اینجا، «نقطۀ پایان» نیست و این داستان، صحنه‌های دیگری نیز خواهد داشت و ایران، همچنان یک «هستۀ سختِ الهام‌بخش» و «مولّد» برای «ایدئولوژی مقاومت» است. ممکن است مقاومت در سراشیبی قرار گرفته باشد، اما پایان نیافته است. در این نزاع، هر دو طرف، گزند دیده‌اند و نمی‌توان گفت «جبهۀ تجدّد»، کامیاب شده است. 5⃣ @khandozi_ir
۶-شهدای«مدافع حرم»، هرگز ضرر نکردند؛ تکلیف دیروز،«ایستادن» بود و اما امروز، معادله تغییر کرده است. هیچ صلح و معاهده و عقب‌نشینی‌ای در این جهان، اجر و فلاح آنها را تضییع نخواهد کرد. مسألۀ خمینیِ کبیر و جنودِ عاشورایی‌اش، همواره «تکلیف» بوده و نه نتیجه.ما آموخته‌ایم که مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه. 6⃣ @khandozi_ir
۷-کسانی مبتلا به «خسران» و «تباهی» هستند که در ذهنیّت جمعی مردم، «بذر تردید» می‌پاشند و گمان می‌کنند که باید دربارۀ شهادت و شهدا، بر اساس «محاسبات مادّی» و «معادلات دنیایی» قضاوت کرد. «سلسلۀ» جنگ‌های میان جبهه‌های حق و باطل، تا «ظهور» ادامه خواهد یافت.(چقدر زود فاطمیه را فراموش کردیم). 7⃣ @khandozi_ir
🇮🇷 مدرسه طلوع نهایی برگزار میکند دوره " " سخنران حمیدرضا خاندوزی در ۸جلسه ارائه‌گردید. 🔻 برای دسترسی آسان و استماع روی موضوع بزنید👇 الهیات مقاومت ۱ الهیات مقاومت ۲ الهیات مقاومت ۳ الهیات مقاومت ۴ الهیات مقاومت ۵ الهیات مقاومت ۶ الهیات مقاومت ۷ الهیات مقاومت ۸ 🆔 @khandozi_ir
🔻 قَالَ أَلَمْ أَقُلْ‌لَكَ إِنَّكَ لَنْ‌تَسْتَطِيعَ مَعِيَ‌صَبْرًا گفت: آیا با تو نگفتم که تو هرگز ظرفیت و مقام‌آنکه با من صبرکنی نخواهی‌داشت؟ هان‌ مَشو نومید چون واقِف‌ نِه‌ای از سِرِّ غیب باشد اندر پرده بازی‌هایِ پنهان غم مخور 🆔 @khandozi_ir