۱_نبوّت بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند و موجبات «انهدام تدریجیِ باطن دین»، فراهم خواهد آمد و جز «پوستهای ظاهری»، چیزی نخواهد ماند. «امامت»، هرگز قابلفروکاهیدن به «خلافت» نیست.
فقط سخن در این نیست که چه کسی باید «ریاست» و «حکومت» را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که «نبوّت» رقم زده است در اختیار آنان که «شایسته نیستند» قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و «جامعه»، گرفتار «بیراههها» میگردد.
#ویراست
1⃣ @khandozi_ir
۲_توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در «انتظار» رحلت رسول اکرم(ص) نشسته بودند و میخواستند با صحنهآرایی و فریب، «حقیقت امامت» را پنهان نگاه دارند و به «قدرت سیاسی» دست یابند.این عدّۀ اندک، در «کمین» نشسته بودند تا در لحظۀ بحران، آخرین «توصیۀ رسول» را از نظرها دور سازند.
#ویراست
2⃣ @khandozi_ir
۳-عوام، از «تأمّل» بیبهرهاند و بهآسانی، به این سو و آن سو میروند و تابع و تسلیم اقتضاها هستند که «خواص» میآفرینند. بیاراده و مطیع و «دنبالهرو» هستند و نسبتِ بیواسطه با حقیقت ندارند. «تودۀ سادهدل» که منزلتِ «امامت» را درنیافته بود با «اقلیّت زیرک منافق» همراهی کرد و «تسلیمِ توطئۀ غصب» گردید.
#ویراست
3⃣ @khandozi_ir
۴-اقلیّتِ زیرکِ منافق، «حقیقت» را بلعیدند و «عقل امّت» را ربودند و «تاریخ قدسی» را به سوی «تاریخ عرفی» سوق دادند و «نبوّت» را ناتمام و رهاشده نهادند. و از طرفی «صداهای مخالفی» که به عدد انگشتان دست نمیرسیدند، در «گلو خفه» شدند و «امامت» که جان و حقیقت دین بود، به «مرداب غفلت جمعی» سپرده شد.
#ویراست
4⃣ @khandozi_ir
۵-اما فاطمه(س) نمیتوانست «فریاد» برنیاورد، از همان روزهای آغازین برآشوبید و «عَلَم مخالفت» برافرشت و «فریاد اعتراض» برآورد. او در اوج «غربت» و «تنهایی»، در برابر «جامعۀ خوابزده»ای قرار داشت که نمیخواست برای حقیقت، «هزینه» بدهد و با «توبۀ جمعی»، به «ارادۀ خدا» بازگردد.
او احساس کرد که «خاموشی»، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار، از «جان» درگذرد و هرچه هم که پیش آید از امامت علی(ع) درنگذرد.
#ویراست
5⃣ @khandozi_ir
الهیات مقاومت(8).mp3
45.05M
🔊 #الهیات_مقاومت(۸)
* استضعاف، یکی از راههای کنترل جوامع توسط قدرتها
* ارزیابی خوبیهای ظاهری در جوامع غربی
* تبیین کارکردِ دنیوی دستورات دینی
* قدرت تمرکز ذهن، کارکرد نماز
* تمرکز ذهنیِ چند ضلعی در ما
* عدم تبیین کارکرد دنیوی دین، علت دینگریزی جوانان
* فاطمیه؛ روش مدیریتی اداره جوامع بشری
* آثار و فواید دنیوی ولایت در مدل اداره جوامع بشری
* ترویج تفکر مقاومت یعنی احیای ولایت در ادارهٔ جوامع بشری
* کرامت و بزرگواری انسان در مدیریت ولایی برای جوامع بشری
* وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ
* از عوامل مؤثر در تضعیف انسان؟
* کم کردن کنترلها در مدیریتولایی
* مدیریت ما دست کیست؟ دنبال این جنس از آزادی باشیم.
* مدیریتحسینی یا مدیریتیزیدی؟
* علت تأخیر در مدیریت مهدوی؟؟
📆 جلسه هشتم | ۱۴۰۳/۹/۱۵
⌚️مدتزمان ۴۶:۴۹ #پایانی
🕌 هیئت حسنابنعلی علیهالسلام
#امام_زمان
#فاطمیه_دوم
🆔 @khandozi_ir
۱-دولت بشار اسد، نه «بدنۀ اجتماعی» و «مردمیِ» چندانی داشت و نه وجه «ایدئولوژیک» و «اعتقادی»، به همین دلیل از درون خویش پوسیده بود. تنها امری که میتوانست «مولّد قدرت» برای وی باشد، همراهیاش با «جبهۀ مقاومت» بود و اگر «حمایتهای ایران» در یک دهۀ پیش در میان نبود، در همان برهه، «برچیده» شده بود.
ایران به سبب اینکه «زوال دولت اسد»، موجب آسیبدیدن «جبهۀ مقاومت» میشد، به حمایت از «تداوم قدرت» وی برخاست و در این باره، موفق نیز شد. البته بیش از هر چیز، حس «تکلیفِ شیعیِ» ایران نسبت به پاسداری از حرم حضرت زینب(س) در این «معادلۀ سیاسی»، مؤثّر بود.
#ویراست
1⃣ @khandozi_ir
۲-کشش قدرت دولت اسد از لحاظ روانی و انگیزشی، به پایان رسیده بود و تاکنون نیز به واسطۀ قدرتهای بیرونی، پابرجا مانده بود.«سکولاریسم سیاسی» که حاصلش مقاومتِ غیرایدئولوژیکِ خوشباور نسبت به وعدههای سیاسیکارانه بود و «تکثّر هویّتی» که ریشه درفقدان نقطۀ مرکزی داشت، سوریه را اینچنین «خاکسترنشین» کرد.
#ویراست
2⃣ @khandozi_ir
۳-سقوط بشار، ناشی از «تزلزل درونی قدرت» او بود، نه «قدرت مخالفانش». مخالفان، بدون جنگ و درگیری، وی را «ساقط» کردند و این یعنی در میدان مواجهه، پیروز نشدند، بلکه از ضعفهای درونی و داخلی او، بهره بردند. مقاومت، «دلیل» میطلبد و آن دلیل، باید ریشه در «ایمان دینی» داشته باشد تا «شهادت»، معنا یابد.
دولت و ارتش سوریه، با چنین معانی و معارفی، «بیگانه» بودند و از این جهت، «قدرت مقاومت» نداشتند.
#ویراست
3⃣ @khandozi_ir
۴-ایران یکی از «اقمار سیاسی» خویش را در جبهۀ مقاومت از دست داد، اما این وضع، حاصل شرایطی بود که در «ارادۀ ایران» نبود. ما همۀ شرایط را «تعیین» نمیکنیم و «نمیتوانیم» به یک دولت-ملّت دیگر، «ارادۀ خویش» را تحمیل نماییم. این امکانها و بضاعتهای طرف مقابل است که مسیر را بر «همافزایی» ما میگشاید.
#ویراست
4⃣ @khandozi_ir
۵-اینجا، «نقطۀ پایان» نیست و این داستان، صحنههای دیگری نیز خواهد داشت و ایران، همچنان یک «هستۀ سختِ الهامبخش» و «مولّد» برای «ایدئولوژی مقاومت» است. ممکن است مقاومت در سراشیبی قرار گرفته باشد، اما پایان نیافته است. در این نزاع، هر دو طرف، گزند دیدهاند و نمیتوان گفت «جبهۀ تجدّد»، کامیاب شده است.
#ویراست
5⃣ @khandozi_ir
۶-شهدای«مدافع حرم»، هرگز ضرر نکردند؛ تکلیف دیروز،«ایستادن» بود و اما امروز، معادله تغییر کرده است. هیچ صلح و معاهده و عقبنشینیای در این جهان، اجر و فلاح آنها را تضییع نخواهد کرد. مسألۀ خمینیِ کبیر و جنودِ عاشوراییاش، همواره «تکلیف» بوده و نه نتیجه.ما آموختهایم که مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه.
#ویراست
6⃣ @khandozi_ir
۷-کسانی مبتلا به «خسران» و «تباهی» هستند که در ذهنیّت جمعی مردم، «بذر تردید» میپاشند و گمان میکنند که باید دربارۀ شهادت و شهدا، بر اساس «محاسبات مادّی» و «معادلات دنیایی» قضاوت کرد. «سلسلۀ» جنگهای میان جبهههای حق و باطل، تا «ظهور» ادامه خواهد یافت.(چقدر زود فاطمیه را فراموش کردیم). #تمام
#ویراست
7⃣ @khandozi_ir
🇮🇷 مدرسه طلوع نهایی برگزار میکند
دوره " #الهیات_مقاومت" سخنران
حمیدرضا خاندوزی در ۸جلسه ارائهگردید.
🔻 برای دسترسی آسان و استماع روی موضوع بزنید👇
الهیات مقاومت ۱
الهیات مقاومت ۲
الهیات مقاومت ۳
الهیات مقاومت ۴
الهیات مقاومت ۵
الهیات مقاومت ۶
الهیات مقاومت ۷
الهیات مقاومت ۸
🆔 @khandozi_ir
🔻 #خضر_و_موسی
قَالَ أَلَمْ أَقُلْلَكَ إِنَّكَ لَنْتَسْتَطِيعَ مَعِيَصَبْرًا گفت: آیا با تو نگفتم که تو هرگز ظرفیت و مقامآنکه با من صبرکنی نخواهیداشت؟
هان مَشو نومید چون واقِف نِهای از سِرِّ غیب
باشد اندر پرده بازیهایِ پنهان غم مخور
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
درنگی در تفسیر تسنیم(50).mp3
28.07M
📚 #درنگی_در_تفسیر_تسنیم(۵۰)
6⃣"فَأَزَلَّهُمَاالشَّيْطَانُ عَنْهَا فَأَخْرَجَهُمَا مِمَّا كَانَا فِيهِ ۖ وَقُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ ۖ وَلَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَىٰ حِينٍ"
• هفت فراز از ملاصدرا در رابطه با فرق بین الهام و وسوسه
۱-استحکامانسان در الهام یا وسوسه
۲- جنبههای ملکوتی و مُلکی قلب
۳- الهام یا وسوسه ؟
۴- فرق توفیق با خذلان؟
۵- راه تشخیص حقایق از خواطر
۶-چگونگی تثبیت الهام و دفع وسوسه
۷- دل، عرصهٔ تلاش شیطان و ملک
📆جلسه پنجاهم | ۱۴۰۳/۹/۱۲
⌚️ مدت زمان: ۲۳:۵۶
🕌 خانه طلاب ابوتراب علیه السلام
#امام_زمان
#سوره_بقره
🆔 @khandozi_ir
☔️ برای دسترسی آسان و استماعِ سخنرانیهای حمیدرضا خاندوزی از فروردین تا آذرماه ۱۴۰۳ بر روی عنوان کلیک کنید.
درنگی در تفسیر تسنیم (۴۹جلسه ادامه دارد...
وقتی قلب گریه میکند(۵جلسه)
حکیمانه ترین تربیت (۹جلسه)
میدان سیاست (۷جلسه)
اقلیّتِ منافقِ زیرک(۸جلسه)
مدرسه تشکیلات (۱۴جلسه)
استغفارترمیم و ترسیم(۳جلسه)
وحدتِ دلار اسلحه رسانه(۶جلسه)
وارستگیِ قبل از ظهور(۷جلسه)
فلسفه زندگی زمینی انسانها (۶جلسه)
مراحل مقدماتی تزکیه (۵جلسه)
سقیفه چرخش سیاسی (۶جلسه)
نقشه کلی هیئت(۱جلسه)
زنان محور تحول(۵جلسه)
نقطه زنی تربیتی (۷جلسه)
حجب و حیای نفس (۱جلسه)
کلبهٔ توکّل (۶جلسه)
فریاد علیه خاموشی(۱٠جلسه)
محفلی با نوجوانان(۳جلسه)
لایحهی نفس (۲جلسه)
در تکاپوی خوشفهمی (۱جلسه)
هدف عبادت چیست؟(۴جلسه)
غیرت دینی (۱جلسه)
قرائت تربیت هوشمندانه (۱٠جلسه)
چریک تربیتی (۸جلسه)
حضرت ولایت (۷جلسه)
مردابِ توقف (۳جلسه)
جریان سجده (۴جلسه)
پرواز منتظر (۶جلسه)
لذت مبارزه (۵جلسه ادامه دارد...
صبرتداوم حیات مربّی(۵جلسه ادامه دارد..
الهیات مقاومت(۸جلسه)
🆔 @khandozi_ir
💠بشار اسد گمان کرد که چون در «وضع ثبات» قرار گرفته و از «موقعیّت جنگی» عبور کرده، میتواند به دولتهای غربی «تکیه» کند و از «حمایت» آنها بهرهمند شود، اما ناگهان، از همین نقطه، «ضربۀ کاری» خورد و قدرت را واگذار کرد. «تجربهٔ اسد» همانند «برجام»، نشان داد که حاصل مذاکره، «قفلشدگی حاکمیّت» خواهد بود.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
🔹تکفیریها، هر «نام» تازه و متفاوتی که برای خویش برگزینند، همچنان دستپروردههای «دولت آمریکا» هستند و کارکردی جز گشودن «معبر» برای آن دارند. اسد میخواست با کمک دولتهای غربی، این «عروسکهای خیمهشببازی» را مهار کند و چنین بود که به پیشخریدِ «وعدهها»ی آنها رو آورد.
اسد پس از سالها «تجربۀ عینی»، خام شد و بهای این خامی نیز، «واگذاری قدرت» و گریختنش از سوریه شد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
💢مقاومت از «متن» و «عمق جامعه» میجوشد و «اجتماعی» و «گفتمانی» و «ریشهدار» است. اسد و ارتش وی، هیچ درکی از این نوع «منطق مواجهۀ نظامی» نداشتند؛ هرچه که جامعه، «همسوتر» و «همداستانتر» با مقاومت باشد، «پیشرویها» و «فتوحات»، فزونتر خواهد بود.
از طرفی باید قدر «بدنهٔ اجتماعی وفاداری» که از «عمق جامعه» برآمده است، را برای «دوام» و «بقای حاکمیّت»، دانست و «تقویت» کرد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
⏰اولویت الان ما؛ فرهنگ و روحیهٔ «مقاومت» را باید از نظر فکری و معرفتی، در جامعه «نهادینه» و «تثبیت» کرد؛ باید «باور» و «اعتقاد» و «ایمان» آفرید و جامعه را فراموش نکرد.
اگر «جامعه» نتواند با مقاومت، نسبتِ معنوی و هویّتی بیابد و مقاومت به «گفتمان اجتماعی» تبدیل نشود، دشواریهای «معیشتی» و روزمرّه، «ارادهها» را خواهد فرسود و جامعه را خسته و ناهمخوان و «چندتکه» خواهد کرد.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
36.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #مقاومت_قلّهٔ_دین
✓ روحیهٔ مقاومت، دستآوردِ بایدها و نبایدهای دینی
✓ دینداری واقعی در بستر مقاومت
✓ ما عاشقِ یحیی السنوار شدیم.
✓ رفتنِ راه صدساله با یک شب در بستر مقاومت
🎙 #حمیدرضا_خاندوزی
👇 دسترسی به سخنرانی کامل
👈 کلیک کنید الهیات مقاومت ۱
🆔 @khandozi_ir
لذت مبارزه(6).mp3
46.77M
↙️ #دورهمی_صمیمی_با_نوجوانان
🔊 #لذت_مبارزه(۶)
× دین، وسیلهای برای بلند همّتها
× باید احساس نیاز به دین کرد.
× حیاتشناسی و دینشناسی
× به حداقلها قانع نباشیم، دین برای حداکثرها است.
× خُلِقَ الْإِنْسَانُ مِنْ عَجَلٍ
× خلقت انسان برای؛ عالیترین، پایدارترین و بیشترین لذت
× بررسی یک سؤال: خدا، چرا ما را آفرید؟ اگر ما خلق نمیشدیم، نیازی هم به این کارها نبود.
× پاسخ این سؤال را باید شهود کرد. فقط در صورتی که انسان لذت ببرد، به پاسخ این سؤال رسیده است.
× لذت، خواسته محوری انسان و دین برنامهای برای رسیدن به لذت
× لذتپایدار لزوماً لذت نقد نیست.
× از نظر علوم تجربی و روانشناسی فیزیولوژی، انسان از لذت نسیه بیشتر لذت میبرد.
× افزایش دوپامین در دوران رسیدن به پاداش
× پیوندِ لذت نقد به لذت نسیه
× فاطمه (س) را چگونه همسری یافتی؟ علی (ع) گفت: «نِعْمَ الْعَوْنِ عَلی طَاعَةِ اللهِ»؛ «یاری کننده ای نیک، در راه اطاعت خداوند».
📆 جلسه ششم | ۱۴۰۳/۹/۱۲
⌚️مدتزمان ۴۰:۱۶
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir
🌹روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که خیلی جالب است. ایشان میفرمایند:
«أَنَّهُ نَظَرَ إِلَى بَعْضِ اَلْأَطْفَالِ فَقَالَ وَيْلٌ لِأَوْلاَدِ آخِرِ اَلزَّمَانِ مِنْ آبَائِهِمْ فَقِيلَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ مِنْ آبَائِهِمُ اَلْمُشْرِكِينَ فَقَالَ لاَ مِنْ آبَائِهِمُ اَلْمُؤْمِنِينَ لاَ يُعَلِّمُونَهُمْ شَيْئاً مِنَ اَلْفَرَائِضِ وَ إِذَا تَعَلَّمُوا أَوْلاَدُهُمْ مَنَعُوهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُمْ بِعَرَضٍ يَسِيرٍ مِنَ اَلدُّنْيَا فَأَنَا مِنْهُمْ بَرِيءٌ وَ هُمْ مِنِّي بِرَاءٌ»
(جامع الأخبار، جلد۱، ص۱۰۶)
پیغمبر اکرم(ص) در این حدیث برای «تربیت نسل آخرالزمانی» اظهار «نگرانی» کرده و میفرمایند وای بر «کودکانِ آخرالزمان» به خاطر «پدرانشان»! چون یکی از ویژگیهای پدر و مادرهای مؤمن آخرالزمانی این است که «واجبات دینی» را به فرزندان «یاد نمیدهند» و نظرشان را به مهارت و دانشهایی جلب میکنند که «درآمدزایی» داشته باشد و اگر فرزندانشان هم بخواهند دین را یاد بگیرند، آنها را «منع» میکنند.
#ویراست
🆔 @khandozi_ir
صبر، تداوم حیات مربّی(6).mp3
39.9M
↩️ #نشست_تربیتی_با_موضوع
🎙 #صبر_تداوم_حیات_مربّی(۶)
✓ ضرورت دو مهارت برای مربّی
✓ قالَ: اجْعَلْ لَيْلَكَ نَهاراً وَنَهارَكَ لَيْلاً.
قالَ: يارَبِّ! كَيْفَ ذلِكَ؟ قَالَ: اجْعَلْ ۱-نَوْمَكَ صَلاةً وَ ۲-طَعامَكَ الْجُوعَ.
✓ خداوند فرمود: شب خود را روز و روز خود را شب قرار بده. عرض كرد: چگونه چنين كنم؟ فرمود: خوابت را نماز و غذايت را گرسنگى قرار بده.
✓ اهمیت مراقبهٔ روز در بیداری شب
✓ یا ابْنَ عِمْرَانَ کذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ یحِبُّنِی فَإِذَا جَنَّهُ اللَّیلُ نَامَ عَنِّی
ای فرزند عمران، دروغ می گوید کسی که خیال می کند مرا دوست دارد وقتی که شب شد می خوابد.
✓ حکومت نظام تن بر نظام نفس!!
✓ غذایی از جنس گرسنگی
✓ ریشهٔ نزاع تمدنها و ارادهها
✓ فلسفهٔ امام در صبر اجتماعی
✓ دعوا در تفسیر و روایت از انسانِ
✓ فَلَا وَرَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتَّىٰ يُحَكِّمُوكَ فِيمَا شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لَا يَجِدُوا فِي أَنْفُسِهِمْ حَرَجًا مِمَّا قَضَيْتَ وَيُسَلِّمُوا تَسْلِيمًا(۶۵ نساء)
✓ امید دشمن به بی صبری ما در کنار ولایت است.
✓ جهان، تشنۀ رهبری واحد است.
✓ کربلا عالی ترین نمونۀ صبر در کنار ولایت
📆جلسه ششم | ۱۴۰۳/۹/۱۲
⌚️ مدت زمان ۳۴:۱۵
🕌 خانه طلاب ابوتراب علیهالسلام
#امام_زمان
🆔 @khandozi_ir