شرح و گفت و گو کتاب
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
با حضور #استاد_طاهرزاده
یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰
جامعة المهدی(عج)
حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیرhttps://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir
جلسه شصت و هفتم_در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.MP3
45.95M
📅 24 مهرماه 1401
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_شصت_و_هفتم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
موسویان
متقی
نجات بخش
توکلی
خواهران محترمه
@khanehtolab
شرح و گفت و گو کتاب
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
با حضور #استاد_طاهرزاده
یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰
جامعة المهدی(عج)
حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیرhttps://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir
جلسه یازدهم استاد امام جمعه.mp3
39.96M
📅 26 مهرماه 1401
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه یازدهم
#ملاصدرا_و_نقشه_راه_خوانش_حکمت_متعالیه
#دکتر_امامی_جمعه
@khanehtolab
125- درک تمايزها و تفاوتها و فهم «ديگری»
جهان معاصر عرصه تمایزات و تفاوتهای چشمگیری است که نمیتوان آنها را نادیده گرفت و اینجا است که باید به راهکاری فکر کرد که جایگاه شخص «دیگری» را به طور منطقی و معقول مشخص میکند و اساساً هویت یک ملت و یک تمدن در جهان با نسبتی که آن تمدن و آن ملت با «دیگریِ» خود دارد، معنا میشود. حال ما خود را چگونه باید بفهمیم تا در نسبتی که باید با دیگری داشته باشیم گرفتار افراط و تفریط نگردیم؟
در بستر انقلاب اسلامی و در «جهان بین دو جهان»، ایستگاه نگاهمان به یکدیگر و جایگاه نگاهمان به تفاوتها و تمایزات، کدام است؟ حقیقتهای مورد اعتقادمان در دل حضور در «جهان بین دو جهان» در راستای پذیرش دیگرانی که با ما متفاوتند، کجا است، تا در همگرایی و درک متقابل با آنهایی که درکی متمایز از ما نسبت به ارزشهای ما دارند، قرار گیریم؟ یعنی در عین به رسمیتشناختن تفاوتها و درک همدیگر، در به رسمیتشناختن دیگری تا آنجا در دامن افراط نیفتیم که وقتی کسی شهید سردار سلیمانی را شهید و کس دیگری او را تروریسم میداند، به بهانه فرار از این دو قطبی به اینگونه تمایزات و تفاوتها فکر نکنیم و نتوانیم مرز بین دیگری که با حقیقت دشمنی ندارد و دشمن حقیقت را تفکیک کنیم.
126- نسبت انقلاب اسلامی و سرچشمه وجود ما
آیا میتوان گفت حضور در تاریخ انقلاب اسلامی و درک «جهان بین دو جهان»، از جهتی فلسفی و از جهتی دیگر عرفانی است؟ ولی در عین حال نه عرفانی و نه فلسفی است، بلکه امری است تاریخی از آن جهت که با تاریخی روبهرو هستیم که خاستگاه حقیقت است و ربطی تنگاتنگ با وجود ما دارد؟ امری که در این دوران از تاریخ، ما بدان تعلّق داریم و میتوانیم در آن قرار گیریم و در «وقتِ» خود مستقر شویم و هستی خود را از این طریق احساس نماییم؟ آن هستی که به لحاظ مفهومی غیر قابل فهم است ولی آن را به عنوان سرچشمه حضور خود، آری! تنها به عنوان سرچشمه حضور خود، احساس میکنیم، مشروط بر آنکه از طریق حضور در تاریخ انقلاب اسلامی و درک «جهان بین دو جهان»، متافیزیک را به عنوان وضعیت زمانه خود بفهمیم که چگونه مانع ارتباطی تابناک بین ما و وجودمان میشود زیرا میدانیم جانها به عنوان مرکز الهامبخش به انسانها باید همواره بدرخشند و نگاه متافیزیکی به عالم و آدم مانع این درخشش میباشد.
127- «جهان بين دو جهان» به جای هيچ چيز
آن کسی که به حقیقت انقلاب اسلامی آگاه است میداند در بستر انقلاب اسلامی چه چیزی را باید دنبال کند تا معنای تاریخی خود را بهدست آورد، زیرا نحوه عمل هرکس بستگی دارد به نحوه نگاه او به زمانهای که میشناسد و با شناخت درست زمانه، امکان شکوفایی انسان برایش فراهم میشود تا در عالَم بودن خود را دریابد و به جای گرفتارشدن در حرص و شتاب، با خود همراهی کند وگرنه بهرهکش حرص و شتابِ خود میشود و عملاً از آشکارشدن خود برای خود محروم میگردد، زیرا ابزار حرص و شتابِ خود شده است. پادزهرِ این نوع سرنوشت، حضور عالمانه در تاریخی است که انسان در آن بهسر میبرد و تلاش برای خارجشدن از روزمرّگی و بازیافتن خود است، تا متوجه شود به جای هیچچیز، «جهانی میان دو جهان» وجود دارد و میتواند در میانه این دو جهان باشد و احساس کند آن جهان به او بخشیده شده، تا از آن طریق خداوند دوباره به زندگیها برگردد.
انقلاب اسلامی به رغم اجمالی که دارد، برای آنانی که دیدگانی بصیر و آیندهنگر دارند، عالَمی است در حدّ موهبت الهی تا همه چیز در معنای واقعی آن فهمیده شود، بهخصوص انسانها که به عنوان افرادی مورد احترام باید فهمیده شوند. در «جهان بین دو جهان» چیزها به معنای واقعی آنها آشکار میشوند، با عرفانی که انسان مدرن و جهان مدرن را تجربه کرده و این بازگشت به عرفان گذشته نیست ولی بیرابطه با آن هم نیست، زیرا حقیقت با زمان نسبت دارد و اگر حقیقت، نسبت خود با زمان را از دست بدهد، تهی میشود و به همین جهت باید بر حضور در تاریخ انقلاب اسلامی تأکید کرد.
جلسه شصت و هشتم در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
45.06M
📅 1 آبان ماه 1401
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_شصت_و_هشتم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
موسویان
متقی
نجات بخش
توکلی
خواهران محترمه
@khanehtolab
هدایت شده از خبازی
جلسه دوازدهم استاد امامی جمعه.mp3
17M
📅 ۲ آبان ماه 1401
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_دوازدهم
#ملاصدرا_و_نقشه_راه_خوانش_حکمت_متعالیه
#دکتر_امامی_جمعه
@khanehtolab
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
شرح و گفت و گو کتاب
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
با حضور #استاد_طاهرزاده
یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰
جامعة المهدی(عج)
حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیرhttps://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir
جلسه سیزدهم استاد امامی جمعه.mp3
20.86M
📅 ۹ آبان ماه 1401
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_سیزدهم
#ملاصدرا_و_نقشه_راه_خوانش_حکمت_متعالیه
#دکتر_امامی_جمعه
@khanehtolab
نسبت انقلاب اسلامی و سرچشمه وجود ما.mp3
21.19M
📅 8 آبان ماه 1401
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_شصت_و_نهم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
https://lobolmizan.ir/sound/835
🔖عنوان:نسبت انقلاب اسلامی و سرچشمه وجود ما
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
متقی
بحرینیان
اصفا
نجات بخش
موسویان
خواهران محترمه
شاه سنایی
میرلوحی
🌾اشارات درجلسه به⬇️
@khanehtolab
شرح و گفت و گو کتاب
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
با حضور #استاد_طاهرزاده
یکشنبه ها ساعت ۱۴:۳۰
جامعة المهدی(عج)
حضورمجازی درجلسه از طریق لینک زیرhttps://www.skyroom.online/ch/sohasima/tafsir
جلسه هفتادم _ در راستای حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.MP3
45.32M
📅 ۱۵ آبان ماه 1401
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_هفتادم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جهان
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
متقی
مرکزی
اصفا
موسویان
@khanehtolab