نسخه قابل چاپ - بیانات در دیدار طلاب حوزه_های علمیه سراسر کشور.pdf
289.4K
#جزوات_طلبگی (۴۷)
📖 متن بیانات رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزههای علمیه ۹۸/۲/۱۸
🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
04- نظام اندیشه اسلامی -استاد عابدینی -رمضان98.mp3
39.79M
🌷 جلسه ۴ 👆
🔸 انسانشناسی قرآنی
#نظام_اندیشه_اسلامی| #استادعابدینی
🔻 پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۸
🔻 ۳ ماه رمضان المبارک ۱۴۴۰
🌐 #موضوعات : تعلیم اسماءالله همان نفخه روح / اِنباء آدم از اسماء ملائکه ظهور علم او به غیبِ ملائکه و غیب آسمان و زمین / علم حضوری آدم به غیب ملائکه موجب شئون وجودی شدن و ساجد شدن ملائکه نسبت به وجود آدم / سجده ملائکه برای خدا عبودیتاً و برای آدم اکراماً و طاعتاً / طریق استقرار آدم در زمین با طی کردن مراحل خلقت / اول چشیدن حیات انسانی در تفضیل بر ملائکه و تعلیم اسماء و سجده ملائکه و سکونت در جنت، و سپس توجه یافتن به حیات حیوانی در نهی از قرب به شجره و اکل از آن و هبوط و ظهور سوآت / علت درک سوآت و شرم از عورت حیوانی بدلیل نگاه از منظر حیات طیبه انسانی به حیات ارضیه حیوانی / انسان در حفظ جهتِ مَلَکی و روحیاش «لایبقی إلا بالأمر و النهی» / دو مرتبه هبوط: اول هبوط حیوانی، سپس توبه و بعد هبوط انسانی با یافتن هدایت الهی
🔸 @abedini
🔈🔈 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 #پرونده_ویژه_سلوک_انقلابی (۲۰)
❌ مهم ترین نیاز امروز ما ❌
🔴 رشد معنوی را در کار تشکیلاتی نمی بینند 🔴
🔻کلیپ مهم از سخنرانی در محضر رهبر انقلاب
#استاد_پناهیان
#سلوک_انقلابی
#تشکیلات
🎙🔈 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
آثار مقوله #تحقق_دین در علوم حوزوی
🌱شاید اساسی ترین تفاوت جریان فکری حضرت امام در علوم حوزوی با دیگر جریانات را بتوان به مقوله تحقق دین، نسبت داد. موضوعی که رهبری در اولین دیدار رمضانی خود با طلاب به آن اشاره کردند.
🌱امام در کتاب «حکومت اسلامی» خود، #هویت_طلبه را #اقامه_کننده_دین معرفی میکند. او معتقد است عالم دین اگر ورثه انبیا است اگر امناالرسل است اگر خلیفه انبیا است اگر حصن دین است به تعبیر روایات متعدد به دلیل آن است که او نیز چون پیامبران در پی تحقق دین است. او دنبال سخن خود را برای میگیرد و به مساله گویی صرف اکتفا نمیکند.
🌱مقدمه کتاب جنود عقل و جهل امام نقد دانش های حوزوی از این زاویه است او معتقد است همه علوم اگر مقدمه و ابزار تحقق عملی #توحید باشند علم الهی اند چه فقه و حکمت و چه علوم دانشگاهی. علم اخلاقی که درمان باشد نه صرف نسخه، علم اخلاق واقعی است.
🌱اندیشه او در علم فقه که فرمود الاسلام هو الحکومه بشوونها و حکومت را فلسفه عملی همه فقه میداند ناشی از همین نگرش است. او #فقه_ولایی و یا #فقه_حکومتی را طرح میکند. فقهی که به اقامه میپردازد لذا زمان و مکان برایش مهم است. #فقه_پویا است. مساله #مصلحت به تعبیر فقهی و #مراعات به تعبیر عرفانی برایش حیاتی است و به تغیر موضوعات توجه دارد.
🌱در عرفان و حکمت توجه به جریان این دو دانش برای پشتیبانی شریعت مساله اصلی کتابهای او است. در #مصباح_الهدایه عمق مقوله نبوت و خلافت و ولایت را تبیین میکند و در #شرح_دعای_سحر به جایگاه انسان کامل و نسبت حقیقت او که در مرکز عالم است با حقایق تفصیل یافته که متن عالمند تبیین میشود. همه در #آداب_الصلوه و هم #سرالصلوه به همین ماموریت میپردازد. او حکمت و عرفان را برای فهم عمیق شریعت به کار میبرد و معتقد است اگر فقه را چنین نفهمیم اصلا او را نفهمیده ایم و منحرفش خواهیم کرد.
🌱متاسفانه آثار امام در علوم اسلامی هنوز آنطور که باید در متن کار حوزه قرار نگرفته ولی معتقدم حضرت امام انقلابی در همه علوم حوزوی رقم زده و دوران دیگری به لحاظ دانشی ایجاد کرده . کلیدواژه اصلی این دوران علمی، #اقامه است. انقلاب او فی جمیع السماوات و الارض بوده و این واقعه به مرور دارد خود را نشان میدهد.
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | وظایف طلبگی
🔺️ ۸ وظیفه طلبگی در بیانات اخیر رهبرانقلاب در دیدار طلاب. ۹۸/۲/۱۸
💻 @Khamenei_ir
🔴 این چه توقّع بی جایی است...امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، کافر به نعمت الله است 🔴
💠 این درست است که تا در یک گوشه، مختصر نابسامانیای به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود، ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن!؟ تا یک مشکل در ادارهای برایش پیدا شد، یا یک مأمور دولتی، چپ نگاهش کرد، یاوه بسراید که: حالا هم مثل زمان فلان است!؟ این ناشی از #نفهمیدن آنچه که واقع شده است نیست!؟ این، ناشی از عدم معرفتِ نعمتِ خدا نیست!؟ یا خدای ناکرده، ناشی از #انکار_نعمت خداست؟ «یعرفون نعمتالله ثم ینکرونها» این جفا نیست به این حرکتِ به این عظمت!؟ مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد؛ در سراسر این حکومت همهی کارها درست خواهد بود!؟ از کجا چنین چیزی ثابت شده است!؟ در زمان امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام که مثال عدل و تقواست دیگر شما از امیرالمؤمنین که کسی را عادل تر و با تقواتر سراغ ندارید مگر حُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیهالصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، آدمهای عوضی بودند. تاریخ را بردارید نگاه کنید!
✴️ این، تاریخ است. یکی از استانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» بر منطقهی وسیعی حاکم بود. بسیاری از این قبیل، در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام، سردار بزرگ جنگش «عبیدالله بن عباس» بود که میدانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! امروز اگر یک سرباز شما به دشمن پناهنده میشود، چگونه دربارهاش قضاوت میکنید؟ شب خوابیدند، صبح بلند شدند دیدند فرماندهی کلّ نیروهای امام حسن علیهالصّلاةوالسّلام، از خیمه بیرون نمیآید. یک ساعت، دو ساعت... بعد رفتند داخل خیمه، دیدند نیست! دقّت کردند، دیدند آن طرف خیمه، شکافته است. بعد، قضیه روشن شد. در رأس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیهالصّلاةوالسّلام.
🔴 این چه توقّع بیجایی است که اگر یک رئیس، یک مرؤوس، یک قاضی، یا مسؤول بخش خاصی از کشور، از تشکیلات حکومت اسلامی، پایش را کج بگذارد، آن آقایی که با او مواجه میشود، فوراً شروع میکند به #اصل_نظام_اسلامی، اصل جمهوری اسلامی، اصل حکومت اسلامی اهانت کردن! البته به فضل الهی، مثل همیشه، از اوّل انقلاب تا به حال، اکثر مردم خوبند. اغلب علما و روحانیون، خوبند. اکثر با انصافند. اکثر متوجّه حقایقند. اما در گوشه و کنار، کسانی هم پیدا میشوند که این گونهاند. این ناشی از چیست؟ ناشی از نشناختن #قدر_جمهوری_اسلامی است.
⚫️⚪️ امروز هر کس با جمهوری اسلامی سرسنگین باشد، #کافر به نعمت الله است. البته کافر به نعمت الله، به معنای کافر بالله نیست. کافر نعمت است و کفر نعمت در مقابل ذات مقدّس باریتعالی، یکی از گناهان بزرگ است. خدا کند که ما دچار چنین گناهی نشویم.
🔆۱۳۷۲/۰۵/۰۵
#امام_خامنه_ای
#نعمت_انقلاب
#کافر_نعمت
✳️❇️✳️❇️ خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
📚 اردوی معرفتی تشکیلاتی #اسلام_ناب (آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه ی امامین انقلاب اسل
🔆 کلیپ هایی از دوره اسلام ناب سال ۱۳۹۷ 🔰🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 کلیپ معرفی دوره اسلام ناب 📺
🔻خلاصه ای از دوره سال گذشته🔻
📚 اردوی معرفتی تشکیلاتی #اسلام_ناب 1398(آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه ی امامین انقلاب اسلامی) 📚
🔍 ویژه:
1⃣ تشکل های دانشجویی انقلابی
2⃣ طلاب جوان انقلابی
3⃣ دانشجویان انقلابی خارجی
🏡 #مکان اردو:
1⃣ آبعلی (اردوگاه سیدالشهدا(ع) (ویژه برادران)
2⃣ گیلانوند (اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) (ویژه خواهران)
📅 #زمان: نیمه دوم تیرماه 1398
🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
1⃣ سایت: http://eslamenaab.ir
2⃣ شماره تماس: 02166062276
3⃣ شناسه در تمام پیامرسان ها: @islamenab_admin
🔆🔆 خانه طلاب جوان 👇👇
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺♨️ یک دین چگونه میتواند تنفر برانگیز باشد؟!! ♨️📺
🎙 #استاد_پناهیان در نشست معرفت آموختگان دورههای اسلام ناب در بخشی از فرمایشاتشان این موضوع را تشریح کردند 🎙
📚 اردوی معرفتی تشکیلاتی #اسلام_ناب 1398(آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه ی امامین انقلاب اسلامی) 📚
🔍 ویژه:
1⃣ تشکل های دانشجویی انقلابی
2⃣ طلاب جوان انقلابی
3⃣ دانشجویان انقلابی خارجی
🏡 #مکان اردو:
1⃣ آبعلی (اردوگاه سیدالشهدا(ع) (ویژه برادران)
2⃣ گیلانوند (اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) (ویژه خواهران)
📅 #زمان: نیمه دوم تیرماه 1398
🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
1⃣ سایت: http://eslamenaab.ir
2⃣ شماره تماس: 02166062276
3⃣ شناسه در تمام پیامرسان ها: @islamenab_admin
🔆🔆 خانه طلاب جوان 👇👇
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 کمیته امداد جلوهای از بال عاطفی انقلاب! 📺
🎙 #مهندس_فتاح رياست كميته امداد امام خمينى(ره) در دوره #اسلام_ناب گذشته در بخشی از صحبتهایشان از #کمیته_امداد، نگاه امام به این نهاد انقلاب و از ولی نعمتان این انقلاب سخن گفتند.
📚 اردوی معرفتی تشکیلاتی #اسلام_ناب 1398(آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه ی امامین انقلاب اسلامی) 📚
🔍 ویژه:
1⃣ تشکل های دانشجویی انقلابی
2⃣ طلاب جوان انقلابی
3⃣ دانشجویان انقلابی خارجی
🏡 #مکان اردو:
1⃣ آبعلی (اردوگاه سیدالشهدا(ع) (ویژه برادران)
2⃣ گیلانوند (اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) (ویژه خواهران)
📅 #زمان: نیمه دوم تیرماه 1398
🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
1⃣ سایت: http://eslamenaab.ir
2⃣ شماره تماس: 02166062276
3⃣ شناسه در تمام پیامرسان ها: @islamenab_admin
🔆🔆 خانه طلاب جوان 👇👇
@khaneTolab
05- نظام اندیشه اسلامی -استاد عابدینی -رمضان98.mp3
38.22M
🌷 جلسه ۵ 👆
🔸 انسانشناسی قرآنی
#نظام_اندیشه_اسلامی| #استادعابدینی
🔻 یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۸
🔻 ۶ ماه رمضان المبارک ۱۴۴۰
🌐 #موضوعات :
/ اکل از شجره موجب آشکار شدن تمایلات حیوانی(سوآت)
/ دو مرتبه حیات آدم، اول مرتبهی جذبه ربوبی و نفخه روح و تعلیم اسماء، دوم مرتبهی توجه به بدن و اکل و آشکاری سوآت و هبوط
/ فریب شیطان با اولین دروغ و بدعت گذاری قسمِ دروغ
/ دروغ شیطان: مَنِ انسان را تَنِ او نشان داد، گفت تو بدنی، و در بدن هم که دیگر ابدیت و قدرت مطلق ممکن نیست
/ دو میل آدم که موجب حرکت اوست، میل به حیات ابدی (شجرة الخلد)، و میل به قدرت مطلق بلامنازع (مُلک لایبلی)، دو تقاضای فطریست که جوابشان در بهشت موعود اخرویست (لهم فیها ما یشائونَ خالدین)
/ تقاضای هر انسانی (مایَشاء و خواستنیهایش) تابع میزان علم و معرفت و ادراکِ اوست
/ هبوط توجه به بدن بود
/ با توبهی آدم هدایت آمد، و هبوط حیوانی تبدیل شد به هبوط انسانی، و حیات زمینی تألیف شد با حیات آسمانی
/ هبوط انسانی بعد از توبه، یعنی هبوط برگشت پذیر به دار جذبه الهی
/ تقدم توبه بر ایمان
🔸 @abedini
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
📖 پای درس استاد سید علی خامنه ای 📖
📎 امام دارای دو بال است:
یک بال، بال #فکری؛
یک بال، بال #سیاسی.
✳️ امام با یک دست مکتب را #تبیین می کند، با دست دیگر #زمام جامعه ی اسلامی را در دست می گیرد و به سوی هدف می برد.
#امام_خامنه_ای
#انسان_۲۵۰_ساله
📖 منبع: انسان۲۵۰ ساله/حلقه سوم/ص۳۰
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
⛔️ استفاده از ماشین های گران قیمت ⛔️
🔴 حرمت اسراف برای همه است، هر کسی در هر حدّی چه غنی، چه متوسط یا فقیر ممکن است اسراف کند و اسراف، عمل حرام است. این ماشینهای گرانقیمت حرام است.
❌ توجه کنید! عمل، ورع، اجتهاد، زهد، بیرغبتی، نرفتن به دنبال زخارف مادّی و زیبائیهای ظاهریِ زندگی، وظیفهی اصلیِ ماست.
🎙 ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
#امام_خامنه_ای
🚫🚫 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
وظیفه دانشگاه.mp3
3.61M
🔴 کلیپ صوتی "وظیفه دانشگاه " 🔴
🎙 وحید جلیلی/اردوی اسلام ناب ۱۳۹۶
📌وظیفه دانشگاه نسبت به مسائل اجتماعی چیست؟
📌پرچم عدالتخواهی باید به عهده چه کسانی باشد؟ نسبت علم و عدالت چیست؟
📌راه پیدا کردن تکلیف مان چیست؟
📚 اردوی معرفتی تشکیلاتی #اسلام_ناب 1398(آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه ی امامین انقلاب اسلامی) 📚
🔍 ویژه:
1⃣ تشکل های دانشجویی انقلابی
2⃣ طلاب جوان انقلابی
3⃣ دانشجویان انقلابی خارجی
🏡 #مکان اردو:
1⃣ آبعلی (اردوگاه سیدالشهدا(ع) (ویژه برادران)
2⃣ گیلانوند (اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) (ویژه خواهران)
📅 #زمان: نیمه دوم تیرماه 1398
🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
1⃣ سایت: http://eslamenaab.ir
2⃣ شماره تماس: 02166062276
3⃣ شناسه در تمام پیامرسان ها: @islamenab_admin
🔆🔆 خانه طلاب جوان 👇👇
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
🔴 آیت الله بهجت؛ پدر معنوی حزب الله 🔴 📖 کتاب پدر معنوی حزب الله؛ خاطرات و تحلیلیهای سیدحسن نصرالله
🔆 #پرونده_ویژه_سلوک_انقلابی (۲۱)
♨️ #بهجت_سیاسی (۱) ♨️
🔴 آیا می توانیم بدون اهتمام به امور مسلمانان، به #مقصود برسیم؟ 🔴
#آیت_الله_بهجت
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
⛔️ دینِ راحت طلبانه ⛔️
❌ یکی از ویژگیهای روحی انسان که به فکر و اندیشۀ او اصابت میکند، #راحتطلبی است. اگر کسی راحتطلب باشد، همیشه سعی میکند راحتطلبی را تئوریزه و توجیه کند.
⭕️ لذا کسی که میخواهد طلبه شود، باید با تنبلی و راحتطلبی خود مبارزه کنند. چون آخوندی که تنبل و راحتطلب باشد، دین را راحتطلبانه تفسیر میکند، آنوقت آیات #صلح در نظرش، بالاتر از آیات #جهاد قرار میگیرد.
🎙 ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
#استاد_پناهیان
🔅🔆 خانه طلاب جوان 🔻🔻
@khaneTolab
4_5922240141421708160.pdf
500.3K
#جزوات_طلبگی (۴۸)
📖 ظرفیت شناسی حکمت متعالیه برای دانش کلام 📖
🖊 #استاد_امینی_نژاد
📕📗 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab