فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓اصلی ترین راه برد برای بسط ولایت ولی در جامعه توسط چه کسانی انجام می گیرد؟
🎙 حجت الاسلام و المسلمین #کاظم_زاده / دوره اسلام ناب۱۳۹۷
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
📚 اردوی معرفتی تشکیلاتی #اسلام_ناب 1398(آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه ی امامین انقلاب اسلامی) 📚
🔍 ویژه:
1⃣ تشکل های دانشجویی انقلابی
2⃣ طلاب جوان انقلابی
3⃣ دانشجویان انقلابی خارجی
🏡 #مکان اردو:
1⃣ آبعلی (اردوگاه سیدالشهدا(ع) (ویژه برادران)
2⃣ گیلانوند (اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) (ویژه خواهران)
📅 #زمان: نیمه دوم تیرماه 1398
🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
1⃣ سایت: http://eslamenaab.ir
2⃣ شماره تماس: 02166062276
3⃣ شناسه در تمام پیامرسان ها: @islamenab_admin
🔆🔆 خانه طلاب جوان 👇👇
@khaneTolab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 پاسخ رهبر انقلاب به دانشجویی که #تصویب_برجام را به رهبری نسبت داد چه بود؟
🔻 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان و نمایندگان تشکلهای دانشجویی:
🔹️ در صحبتها بود که تصویب #برجام را به رهبری نسبت دادهاند؛ شما که خب چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را میفهمید.
📩 نامهای که دربارهی برجام نوشته شد و شرایطی که ذکر شده که در این صورت تصویب میشود را ببینید. منتها اگر این شرایط اجرا نشده، وظیفهی رهبری این نیست که وارد بشود.
👈 نظر ما این است که #رهبری وارد #کار_اجرایی نشود، مگر جایی که به حرکت کل انقلاب ضربه میزند.
🔺️ اما آنطور که برجام عمل شد، من خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به #رئیس_جمهور و #وزیر_خارجه گفتیم و تذکر دادیم. ۹۸/۳/۱
💻 @Khamenei_ir
▪️ پاسخ رهبر انقلاب به دانشجویی که تصویب برجام را به رهبری نسبت داد چه بود؟
💢 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان و نمایندگان تشکلهای دانشجویی: در صحبتها بود که تصویب برجام را به رهبری نسبت دادهاند؛ خب شما چشم و گوش دارید و همهچیز را میبینید.
💢 نامهای که دربارهی برجام نوشته شد و شرایطی که ذکر شده که در این صورت تصویب میشود را ببینید. منتها اگر این شرایط اجرا نشده، وظیفهی رهبری این نیست که وارد بشود.
💢 نظر ما این است که رهبری وارد کار اجرایی نشود، مگر جایی که به حرکت کل انقلاب ضربه میزند.
💢 اما آنطور که برجام عمل شد، من خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به رئیس جمهور و وزیرخارجه گفتیم و تذکر دادیم.
⭕️ ۹۸/۳/۱
#امام_خامنه_ای
#برجام
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
📎📎 دریافت نامه رهبری 🔰🔰🔰
خانه طلاب جوان
▪️ پاسخ رهبر انقلاب به دانشجویی که تصویب برجام را به رهبری نسبت داد چه بود؟ 💢 رهبر انقلاب در دیدار
🔴 الزامات اجرای برجام 🔴
#امام_خامنه_ای
#برجام
✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
▪️ پاسخ رهبر انقلاب به دانشجویی که تصویب برجام را به رهبری نسبت داد چه بود؟ 💢 رهبر انقلاب در دیدار
❌ تایید مشروط ❌
🔴 الزامات ۹گانه ی اجرای برجام 🔴
#امام_خامنه_ای
#برجام
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
❌ اوجِ عرفان اجرا کردن خلافت الهی در زمین است ❌
🔴 در #عرفان_حماسی_حسینی ، آخرین مدارجِ انسان کامل آن است که #شمشیر به دست میگیرد تا دین الهی را #اجرا کند. اوج عرفان این است که #خلافت_الهی را بخواهند در زمین #اجرا کنند. در دنیای شیعه مسئله امام حسین علیه السلام مطرح است. لذا وقتی امام خمینی(ره) به عنوان یکی از داعیه داران بزرگ عرفان این حرکت عظیم انقلاب را شروع می کند، این تلقی مورد قبول واقع می شود.
🎙 ۲۶ اردیبهشت۱۳۹۸/ بزرگداشت آیت الحق مرحوم حداد(ره)/مشهد مقدس
http://ghasednews.com/fa/tiny/news-9111
#استاد_امینی_نژاد
#عرفان_حماسی
#اوج_عرفان
#سلوک_انقلابی
🎙🎙 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیدار رهبر انقلاب با دانشجویان, جلسهای پر از صراحت و صمیمیت, از جنس دیدارهای پدر و فرزندی
📺📺 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 انسان زمانی میتواند خداوند را بیابد که ... 🔆
🎙 #استاد_فیاض_بخش/ دوره اسلام ناب ۱۳٩٦
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
📚 اردوی معرفتی تشکیلاتی #اسلام_ناب 1398(آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه ی امامین انقلاب اسلامی) 📚
🔍 ویژه:
1⃣ تشکل های دانشجویی انقلابی
2⃣ طلاب جوان انقلابی
3⃣ دانشجویان انقلابی خارجی
🏡 #مکان اردو:
1⃣ آبعلی (اردوگاه سیدالشهدا(ع) (ویژه برادران)
2⃣ گیلانوند (اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) (ویژه خواهران)
📅 #زمان: نیمه دوم تیرماه 1398
🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
1⃣ سایت: http://eslamenaab.ir
2⃣ شماره تماس: 02166062276
3⃣ شناسه در تمام پیامرسان ها: @islamenab_admin
🔆🔆 خانه طلاب جوان 👇👇
@khaneTolab
35.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بدون تعارف ترین دیدار
✳️✳️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🔴 عده ای در قم مانده اند و اثری هم بر ایشان مترتّب نیست🔴
💠 #هجرت به آنجا که باید هجرت کرد، یعنی #نچسبیدن به یک مکان. شاید امروز مصداقِ این هجرت برای طلاّب علوم دینیّه و فضلای محترمی که در حوزهها متمکّن و مستقرّند، این باشد که برای #تبلیغ به اکنافِ بلادِ اسلامی هجرت کنند.
✅ عدّهای هستند که میتوانند در شهری مستقر شوند و آن را هدایت کنند. اینها در خلال هزارها یا صدها نفر مثل خودشان، در قم ماندهاند و اثری هم بر ایشان مترتّب نیست. حداکثر این است که درسی بگویند، که اگر هم نگفتند، آن چند نفری که به درس اینها میآیند، به یک درس دیگر میروند. یعنی همان درس را از دیگری خواهند شنید. الان در کشور ما، شهرها و روستاهایی وجود دارد که محتاجِ عالِمِ دینی است و علمای دینی باید به آنجاها بروند. البته بدون #پیش_شرط. چون بعضی به ما میگویند باید فلان امکانات، فلان تسهیلات، چه و چه، فراهم باشد تا ما برویم! ما نمیگوییم که احتیاج به امور مادّی و شرایط زندگی نیست. البته که احتیاج هست. اما این را باید جزو #طلبات_قهری دانست. خوب؛ این در همه جا وجود دارد. پس، نباید آن را به عنوان «پیش شرط» فرض کرد. باید راه بیفتند و باید همّت گماشته شود.
✴️ البته، این یک امر فردی هم نیست. ممکن است پنجاه نفر بگویند: «دیگر مسلّم شد که باید پا شویم برویم» و پا شوند بروند. خوب؛ پنجاه نفر این کار را کردند، بعد متوقّف خواهد شد. این، باید در حوزه علمیه قم و به تبع آن در سایر حوزهها، به #حرکت و #جریان تبدیل شود. راه بیفتند و بروند. مدیریّت حوزه علمیه و اکابر و اعیان و متشخّصین حوزه، این کار را راه بیندازند. اوّل هم از خودشان شروع کنند. بعضی از #بزرگان هستند که اگر به شهرهای دیگر بروند، وجودشان در آنجاها انفع از قم خواهد بود. حتی درباره بزرگان هم چنین چیزی وجود دارد. خوب؛ یک نفر مثل آیةالله میلانی رضوانالله تعالی علیه، از کربلا که دَمِ گوش نجف بود و مثل ایشان در نجف و کربلا تعداد زیادی بودند، پا شد آمد مشهد و حوزه علمیه بزرگی را به وجود آورد. این، یک واقعیّت است. حقیقتاً از برکات الهی برای حوزه مشهد، وجود مرحوم آیةالله میلانی بود. خوب؛ ایشان میتوانست تا آخر عمر در کربلا بماند. آن وقت، عالمی در ردیف چندین نفر مثل خودش بود. یعنی بعضی اگر علماً هم جلوتر نبودند، شاید از جهات دیگر، جلوتر از ایشان بودند. لکن ایشان به مشهد آمد و مایه برکت شد. پس، این حرف، حتی درباره شخصیتهایی مثل مرحوم آیةالله میلانی هم جاری است؛ تا از تراکم جلوگیری شود. این هم هجرت؛ هجرت به جاهایی که احتیاج هست: به شهرها، حوزهها، حوزههای بزرگ و حوزههای کوچک، و بعد به داخل دستگاههای دولتی، داخل ادارات، داخل کارخانهها - آنجاها که طلبی و تمایلی هست - و بعد هجرت به خارج از کشور. امروز یکی از مصادیق هجرت، ممکن است این باشد.
🔆۱۳۷۳/۰۶/۲۰
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#هجرت
🌕🌕🌕🌕 خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
🔴 معجزه ی انقلاب 🔴
🔆 ملّت ایران نشان داده که میتواند کارهای بزرگ را بخوبی انجام بدهد، از عهده بربیاید؛ ملّت ایران #انقلاب را راه انداخت، #تشکیل_جمهوری_اسلامی را راه انداخت؛ اینها مثل #معجزه است. تشکیل جمهوری اسلامی در دنیای دوقطبیِ کاپیتالیسم و کمونیسم -که آن روز بود- مثل یک معجزه است؛ واقعاً شبیه معجزهی عبور از دریا برای بنیاسرائیل یا عصای موسیٰ است؛ مثل یک معجزه است. خب ملّت ایران این کار را کردند؛ این یک ظرفیّت خیلی مهمّی است. بعد [هم] توانستند این را #نگه دارند.
🎙۱۳۹۸/۰۳/۰۱
#امام_خامنه_ای
#تشکیل_جمهوری_اسلامی
#معجزه
✴️✴️ خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🔴 این که ما خیال کنیم حتماً بایستی یک نفر بیست سال و یا بیست و پنج سال در حوزه علمیّه سر کند؛ این گونه نیست 🔴
🌕 بزرگانی که در رأس شورای عالی حوزه علمیّه هستند، باید به صحنه دنیا و داخل کشور نگاه کنند و ببینند چه #نیازهایی وجود دارد و چگونه میتوان این نیازها را تأمین و افرادی که رفع این نیازها را میکنند، تربیت کرد. اگر ما کتاب لازم داریم، پس مؤلّف میخواهد. یک مؤلّف خوب چگونه تربیت میشود؟ باید روش تربیتش در برنامههای حوزه گنجانده شود. اگر ما مبّلغان مسلّط میخواهیم - البته نه به میزان پنج تا و ده تا و صد تا، بلکه هزارها مبلّغ - تا بتوانند در هر نقطه دینا این کارها را انجام دهند؛ تربیت آنها چه شرایطی دارد؟ این شرایط در یک انسان چگونه و با چه عواملی تأمین میشود؟ آن موارد در #برنامهریزیها منظور شود.
💠 باید بررسی شود که تدریسِ چه دروسی زیادی است و لازم نیست، تا حذف شود. دورهها باید طوری باشد که اگر کسی توانست بخشی از چند دوره را طی کند، همان مقداری را که طی کرده است، برای او #مفید باشد. این که ما خیال کنیم حتماً بایستی یک نفر بیست سال و یا بیست و پنج سال در حوزه علمیّه سر کند؛ این گونه نیست. بعضی از نیازها با ماندن #چهار_سال در حوزه تأمین میشود. بعضی از نیازها با ماندن #ده_سال تأمین میشود. برخی دیگر با ماندن #پانزده_سال و بعضی هم ممکن است با ماندن #بیست_سال در حوزه تأمین شود. چرا آن کسی را که با چهار یا پنج سال تحصیل در حوزه میتواند بخشی از نیازهای ما را برطرف کند، #بیجهت ده سال در حوزه نگه داریم؟ باید برنامه ریزی کنیم و کسانی را به این حد برسانیم. امتیازاتی را قائل شویم و هر کس هم مشخّص باشد که چه نیازی را میتواند تأمین کند.
🔆۱۳۷۴/۰۶/۱۴
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#برنامه_ریزی
#رفع_نیاز
🌕🌕🌕🌕 خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ چالش های روز جوانان ❌
📺 با حضور حجت الاسلام و المسلمین #قمی (رئیس سازمان تبلیغات اسلامی) 📺
⭕️♨️ زمان: از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ شبکه ۳
📺📺 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 حالِ مخصوصِ شب قدر 📺
🔶 در شب قدر چگونه باشیم... 🔶
#استاد_پناهیان
📺📺 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ شب قدر به نیات از شهید محسن حججی ♨️
تصور کن که روی بازویت #لبیک_یا_زینب(س)
و نامت نام فرزند امیرالمونین باشد...
جوابم را ندادی ای برادرجان، چه خواهی کرد!؟
تصور کن تو باشی، شمر باشد، دوربین باشد!
📺📺 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
❌ منتشر شد... ❌
📖 کتاب 《غناء》
📝 متن #درس_خارج_فقه رهبر معظّم انقلاب اسلامی اسلامی حضرت آیتالله العظمی سیدعلی خامنهای(مدظلهالعالی) در موضوع غناء و موسیقی
🔍 درباره کتاب:
این کتاب دربردارندهی 75 جلسهی درس خارج فقه رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدّظلّهالعالی) در موضوع #غناء و #موسیقی است که در سال تحصیلی 87- 88 حوزه برگزار شده است. بهگونهای میتوان این کتاب را #جامعترین کتاب در این موضوع و با این سطح علمی دانست. از اختصاصات این کتاب، بررسی تمام #روایات مربوط به بحث غناء و موسیقی و رقص است. طلّاب و دانشجویان و عموم علاقمندان به فقه اسلامی میتوانند از مباحث علمی این اثر فاخر بهرهمند شوند.
📢 رهبر معظم انقلاب(مدظله) در جلسه اول این درسها میفرمایند:
⭕️ بحث غناء جزو مباحث مهمّه است. خود مسئله، مسئلهی مشکلی است. مقدار روایتی که از ائمّه(علیهمالسّلام) در باب غناء وارد شده است، دربارهی کمتر محرّمی از محرّمات وارد شده است. اینهمه سخن، موعظه و تحذیر از ائمّه(علیهمالسّلام) درمورد غناء، نشاندهندهی اهمّیّت مسئله است. به اینکه چرا این اندازه اهمّیّت دارد، در خلال بحث باید برسیم. علاوهبراینکه در دوران ما، با این وسایل ارتباطیِ گوناگونی که وجود دارد، مسئلهی غناء از گذشته اهمّیّتش بیشتر است.
💳 خرید کتاب 🔰🔰
http://book-khamenei.ir/index.aspx?&fkeyid=&siteid=1&pageid=208&description=709059
📖📖📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند "عابدان کهنز" روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمونین(ع) شهریار را در سایت های معتبر تماشا کنید:
🔸فیلیمو: yon.ir/caSJh
🔹فیلمنت: yon.ir/uFYVk
🔹عماریار: yon.ir/te
#عابدان_کهنز
📺📺 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🔴 توصیه قطعی من: اگر صد مورد از این حوادث دیدید ناامید نشوید 🔴
✴️ یک چیزهایی ممکن است شما مشاهده کنید که برای شما ناپسند باشد؛ فرض کنید #گرایش_سیاسی فلان شخصیّت یا #اِشکال در کار فلان مسئول در فلان قوّه برای شما ناخوشایند است. اگر صد مورد از این حوادث را هم مشاهده میکنید، #ناامید نشوید؛ این آن توصیهی #قطعی و #اصلی من است. ناامید نشوید!
🌺 همه چیز #امیدبخش است برای ما، همه چیز #نویددهنده است برای ما. همان طور که اشاره کردم، ما یک ملّتی هستیم که عوامل #مژدهدهنده در پیرامون ما و در درون ما بمراتب بیشتر است از عوامل مأیوسکننده و ناامیدکننده. این عوامل مژدهدهنده را ببینید، پیدا کنید، به آنها دلگرم بشوید، به خدای متعال #توکّل کنید، قصدتان را و نیّتتان را خالص کنید و بدانید که خدای متعال شما را کمک خواهد کرد و مدد خواهد کرد. انشاءالله همهی شماها #زوال_دشمنان_بشریّت، یعنی همین تمدّنِ آمریکاییِ منحط و #زوال_اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید.
🎙 ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
#امام_خامنه_ای
#امید
🌺🌺 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
🔴 تقسیم طلاب بر حسب اهداف 🔴
❇️ تقسیم تدریجی طلّاب بر حسب #اهداف است. آماری که من دریافت کردم، حدود بیست و سه چهار هزار طلبه را در حوزه نشان میدهد. اگر این آمار را ملاک محاسبه قرار دهیم، از این تعداد، حدود هفت، هشت هزار نفر جزو #فضلای_بزرگ و #علما هستند که در این تقسیم بندی نمیگنجند. این افراد، کسانی هستند که مراحلی را گذراندهاند و به مدارج عالی علمی رسیدهاند. بخش دیگر، کسانی هستند که در جوانی اهل درس خواندن نبودند و حالا هم دیگر وقتش را ندارند.
❎ فرض کنید اگر پانزده هزار طلبه در قم وجود داشته باشد، بر اساس ضابطهی قبلی، حدود #هزار_نفر از آنها را گزینش کنیم تا #فقیه و #مجتهد بزرگ تربیت شوند. البته این کار باید در زمان و وقت خودش انجام گیرد. مثلاً یک دورهی بیست ساله را در نظر بگیریم که طبیعتاً هر سال، جمع جدیدی اضافه خواهند شد و جمع دیگری هم خارج خواهند گردید؛ ولی میانگین تقریباً همین #بیست_سال است. این افراد باید افراد مستعدی باشند که #استعداد و #شوق_فقاهت داشته باشند و اهل انصراف از فقاهت نباشند. باید اینها را گزینش کرد و روی آنها کار ویژهی فقاهتی انجام داد. از بین اینها، مدرّسین و مؤلّفینِ بزرگِ فقه و مراجع تقلید در خواهند آمد. هزار نفر فقیه، کم نیست که این حوزه بتواند در ظرف مدت بیست سال بیرون بدهد. این، خیلی زیاد است.
♨️ اگر شما بیست سال یا چهل سال پیش تاکنون را نگاه کنید، متوجّه میشوید هزار فقیه زبدهی برجستهی بزرگی که بتوانند دنیای اسلام را از لحاظ فقاهت علمی بپوشانند و هزار نفر متکلّمِ مجتهد در کلام، نیازهای جهان اسلام را تأمین کنند؛ کم نیستند. کسانی که شوق و علاقه دارند، اینها را پیدا کنند. باید به اینها #درسِ_مخصوص داده شود. اگر لازم است، دورههای خارج بروند و یا در دانشگاهها بورسیه شوند و بورس بگیرند.
✳️ از این تعداد که بگذریم، در مرحلهی بعد، #پنج_هزار_نفر_عالم_شهری در حدود متوسّط تربیت کنیم. در میان این افراد، مجتهد و قریب الاجتهاد و مجتهد متجزّی هست و آنچه که لازم دارند، تأمین میشود. البته این هم یک دورهی مشخّص خواهد داشت. ممکن است مثلاً یک دورهی بیست ساله لازم داشته باشند. اگر آن دو دستهی اوّل، حدود بیست سال طول میکشد، این دستهی دوم کمتر خواهد بود. همهی اینها قابل برنامه ریزی است.
*⃣ #پنج_هزار_نفر هم به عنوان #مبلّغ و #منبری و #نویسنده و گویندهی عالِم و فاضل انتخاب شوند و #سه_هزار_نفر هم به منظور #تبلیغ_در_خارج_از_کشور و در سطح دنیا گزینش شوند. مجموع اینها پانزده هزار نفر میشود.
✅ البته، فردا این کار نخواهد شد. اگر ما امروز شروع کنیم، ممکن است پنج سال دیگر بتوانیم چنین تقسیمبندی ای را بکنیم؛ لیکن حوزه باید به اینجا برسد و بالاخره هر روز که چنین کاری را انجام ندهیم، دیر است. میدانم که کار پیچیده و دشواری است؛ اما اگر حوزه - نه یک نفر - تصمیم بگیرد، این کار خواهد شد.
🔆۱۳۷۴/۰۹/۱۳
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#تقسیم_بندی_هدفمند
#فقیه
#مبلغ
#عالم_شهری
🔴🔵💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔻🔰🔻
@khaneTolab
✳️ پاداش دعا در حق دیگران ✳️
امشب در حق دیگران دعا کنیم
خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab
4_264833889699103015.mp3
4.15M
⚫️ حضرت صادق(ع) فرمود: «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیلَةِ الْقَدْرِ» اَلَّیلَةُ فاطِمَةُ و القدرُ اللهُ فَمن عَرَفَ فاطِمَةَ حَقَّ مَعرِفَتِها فَقَد اَدْرکَ لَیلَةَ القَّدر و اِنّما سُمِّیت فاطِمةٌ لانَّ الخَلقُ فُطِمُوا عَن مَعرِفَتِها؛ (این که خداوند می¬فرماید) ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم (مراد از) شب، فاطمه و مراد از قدر خداوند، در نتیجه هر کسی فاطمه را آن چنان که باید بشناسد به حقیقت شب قدر را درک نموده است و این که فاطمه، فاطمه نامیده شده است برای این است که مخلوق از (کنه) معرفت او عاجز است ⚫️
🔈 روضه مادر
#استاد_قاسمیان
⬛️⬛️ خانه طلاب جوان 🔽🔽
@khaneTolab
🔴 مگر عالِم دین می تواند نسبت به حکومت بی اعتنا باشد؟؟! 🔴
💠 امروز اگر روحانیت در قبال حکومت، بی اعتنا و بی مبالات باشد، هم خودش ضایع خواهد شد و هم حکومت اسلامی تضعیف میشود.
♨️ حکومت اسلامی، حکومت #قرآن و حکومت #فقه و #فقیه و حکومت #علم و #عدل است. حکومت برای گسترش #آرمانهای_اسلامی است. تشکیل حکومت اسلامی، #آرزوی همه اولیاءالله در طول تاریخ بودهاست. هر فرد مؤمنی وظیفه دارد از آن دستگاه سیاسی که اسلام را ترویج و احکام آن را پیاده میکند، حمایت کند.
💢 مگر عالِم دین میتواند نسبت به حکومت اسلامی بی اعتنا بماند؟! افراد کافر به اسلام، در مقابل حکومت طاغوتی بی اعتنا میمانند. «طاغوت» یعنی کسی که در مقابل خدا، دستگاهی برپا میکند: اندادالله، شرکاءالله. کسانی که خود را بنده مطیع خدا میدانند، برای تحقّق اهداف خدایی تلاش میکنند و صبح و شام در مقابل پروردگار پیشانی خضوع به خاک میسایند که به آنها توفیق دهد #خدمتگزار_دین او باشند. اگر اینها در کشور، زمام قدرت را به دست گیرند، همه وظیفه دارند که مانند یک #عبادت، از آنان حمایت کنند.
🔴 در گوشه و کنار، شاید افرادی هستند که خیال میکنند این نشانه #زهد و #علم آنان است که از کار کنار بکشند و کاری با حکومت نداشته باشند. مگر چنین چیزی امکان دارد؟! البته چون میخواهیم نسبت به مسائل، حُسن ظن داشته باشیم، میگوییم: «این، نشانه #بیخبری و #غفلت آنان است.» والّا اگر غفلت و بیخبری نباشد، نشانه چیزهای خیلی بدی خواهد بود.
🔆۱۳۷۴/۰۹/۱۶
#امام_خامنه_ای
#حوزه
#حکومت_اسلامی
#حمایت
📚📚📚📚 خانه طلاب جوان ⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
🔴 امام(ره) توحید مجسّم را یادآوری میکردند و توحید را در ضمن اراده های مردم معرفی کردند 🔴
♨️ یکی دیگر از مصادیق تعلیم توحید در تاریخ انقلاب اسلامی محقق شد. امام( رحمة الله علیه)، چه در دوران انقلاب و چه بعد از انقلاب کلاس #توحید_مفهومی برگزار نکرد. اما مرتب #توحید_مجسم را یادآوری میکرد. مانند جریان طبس یا حمله صدام که بعد از بمباران فرودگاههای ما فرمود یک دزدی آمده است از سر دیوار، سنگی انداخته و رفته. در شرایطی که آتش نا امیدی در میان دوستان انقلاب بود، سخن امام امید و بعثی را ایجاد کرد.
❌ امام با همین نگاه، هنگام محرم فرمود: ماه پیروزی خون بر شمشیر است.
یعنی توحید را در ضمن #اراده_های_مردم معرفی کرد. همانطور که مقام معظم رهبری میفرمایند: امروز #جنگ_اراده_هاست، آن روز در جریان ماه پیروزی خون بر شمشیر امام جنگ اراده ها را نشان داد که جنگ اراده هاست. سلاح اینجا اثر ندارد. اینکه در زمان ظهور سلاح ها از کار می افتد، نه فقط به این معناست که سلاح شلیک نمیشود. بلکه مغز کسی که میخواهد سلاح را شلیک کند تحت تاثیر قرار میگیرد. تحت تصرف قرارمیگیرد. او منقلب میشود.
⭕️ امام توحید را در مصداق محقق کرد و مردم منقلب شدند. در جریان جنگ تحمیلی #توحید_مصداقی محقق شد.
📖 منبع: جلسه۱۲ نظام اندیشه اسلامی
#استاد_عابدینی
#توحید_مجسم
#جنگ_اراده
📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰
@khaneTolab