eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
306 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📃 متن پیام آیت الله خامنه ای به حُجّاج: بسم‌اﷲ‌الرّحمن‌الرّحیم و الحمد للّه و الصّلاة علی رسوله المصطفی و آله الاطهار الابرار و صحبه الاخیار. قال اللّه تعالی: وَ اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجِّ یَأتوکَ رِجالًا وَ عَلی کُلِّ ضامِرٍ یَأتینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ × لِیَشهَدوا مَنافِعَ لَهُم وَ یَذکُرُوا اسمَ اللهِ فیِّ اَیّامٍ مَعلومات. این آهنگ عرشی همچنان دلها را فرامیخواند و از فراز قرنها و دورانها، بشریّت را به گرد آمدن بر محور توحید دعوت میکند. همه‌ی آحاد انسان، مخاطب این فراخوان ابراهیمی و مفتخر به آنند؛ اگرچه گوشهایی آن را نشنوند و دلهایی زیر حجاب غفلت و جهالت، از آن محروم بمانند، و اگرچه کسانی صلاحیّت ورود در این ضیافت جهانی و همیشگی را در خود فراهم نکنند و یا به هرجهت توفیق آن را نیابند. اکنون شما از این موهبت برخوردار گشته و در وادی امن میهمانسرای الهی قدم نهاده‌اید. عرفات و مشعر و منیٰ، صفا و مروه و بیت، مسجدالحرام و مسجدالنّبی، جای‌جای همه‌ی این مناسک و مشاعر، هریک قطعه‌ای از زنجیره‌ی معنویّت و عروج روحی برای حج‌گزاری است که قدر این توفیق را دانسته و از آن برای طهارت خود بهره گیرد و برای بقیّه‌ی عمر خود توشه بردارد. نکته‌ی مهمّی که هر انسان اندیشه‌ورز را کنجکاو و حسّاس میکند، تعیین یک میعادگاه دائمی برای همه‌ی مردم و همه‌ی نسلها و در همه‌ی سالها، در یک نقطه‌ی معیّن و در یک محدوده‌ی زمانی واحد است. این وحدت زمان و مکان، یکی از رازهای اصلی فریضه‌ی حج است. بی‌شک یکی از برترین مصداقها برای «لِیَشهَدوا مَنافِعَ لَهُم» همین دیدار سالیانه‌ی آحاد امّت اسلامی در کنار خانه‌ی خدا است. این، رمز وحدت اسلامی و نماد امّت‌سازی اسلام است که باید در زیر سایه‌ی بیت‌اللّه قرار داشته باشد. خانه‌ی خدا متعلّق به همگان است: سَواءً العاکِفُ فیهِ وَ الباد. حج، در این مکان و در این محدوده‌ی زمانی، همیشه و در همه‌ی سالها، با زبان رسا و منطق آشکار، مسلمانان را به اتّحاد فرامیخواند. و این در نقطه‌ی مقابلِ خواست دشمنان اسلام است که در همه‌ی دورانها و بویژه در این دوران، مسلمانان را به صف‌آرایی در برابر یکدیگر تشویق میکرده‌اند و میکنند. امروز به رفتار آمریکای مستکبر و جنایتکار بنگرید. سیاست اصلی آن در برابر اسلام و مسلمین، جنگ‌افروزی است. خواست و تلاش خباثت‌آلود آن، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است. ظالمانی را به جان مظلومانی انداختن، از جناح ظالم پشتیبانی کردن، به دست او جناح مظلوم را بیرحمانه سرکوب کردن، و آتش این فتنه‌ی هولناک را همواره تیزوتند کردن. مسلمانان باید هشیار باشند و این سیاست شیطانی را خنثی کنند. حج زمینه‌ساز این هشیاری است، و این است فلسفه‌ی برائت از مشرکان و مستکبران در حج. یاد خدا روح حج است. در همه حال دلهای خود را با این باران رحمت، زندگی و نشاط بخشیم و توکّل و اعتماد به او را که اصل و سرچشمه‌ی قدرت و شکوه و عدل و زیبایی است، در دل خود ریشه‌دار کنیم. دراین‌صورت بر کید دشمن پیروز خواهیم شد. حجّاج عزیز! دعا برای امّت اسلامی و مظلومان را در سوریه و عراق و فلسطین و افغانستان و یمن و بحرین و لیبی و پاکستان و کشمیر و میانمار و دیگر نقاط فراموش نکنید و قطع دست آمریکا و دیگر مستکبران و ایادی آنان را از خداوند بخواهید. والسّلام علیکم و رحمة اللّه سیّدعلی خامنه‌ای ۲۸ مردادماه۱۳۹۷ مصادف با ۷ ذی‌الحجّة ۱۴۳۹ @KhaneTolab
🔸🔸 📗 کتاب «نوبهار جان و دل» ✍ جملات قصار درباره‌ی حج از مقام معظّم رهبری 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ دانلود نسخه الکترونیکی 👇 @KhaneTolab
نوبهار جان و دل.pdf
1.62M
🔸#معرفی_کتاب🔸 📗 نسخه #الکترونیکی کتاب «#نوبهار_جان_و_دل» ✍ جملات قصار درباره‌ی حج از مقام معظّم رهبری ✅ این کتاب حاوي هفتاد و هفت عبارت برگزيده از پيامها و بيانات معظّمٌ ‌له در موضوع حج در طول سالهاي 1368 تا 1388 مي‌‌باشد. 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ توضیحات برای آشنایی بیشتر با کتاب 👇 @KhaneTolab
خانه طلاب جوان
🔸#معرفی_کتاب🔸 📗 نسخه #الکترونیکی کتاب «#نوبهار_جان_و_دل» ✍ جملات قصار درباره‌ی حج از مقام معظّم رهب
📗 درباره کتاب: این کتاب حاوي هفتاد و هفت عبارت برگزيده از پيامها و بيانات معظّمٌ ‌له در موضوع حج در طول سالهاي 1368 تا 1388 مي‌‌باشد. اهميّت حج، اغتنام فرصتي استثنايي، اهميّت برائت از مشركان، وحدت مسلمين، خودداري از تبديل فرصت حج به امور تجاري و بازرگاني و توصيه به خودسازي معنوي از جمله محورهاي اين عبارات مي‌باشد. 📗 موضوعات مهم: اجتماع دلهای شیفته از سراسر جهان در جوارخانه‌ی معبود یا محبوب/ پا به پای پیامبر(ص)/ تحکیم برادری و وحدت کلمه و برحذر بودن از کید دشمن/ هجرت از "منیّت" به مقام عبودیّت/ اهمیّت برائت از مشرکان/ خودداری از تبدیل فرصت حج به امور تجاری 📗 صفحاتی از کتاب: 🔹پا به پای پیامبر(ص) در حج، در مدينه و مكّه، در اُحد و منى و حرا، در اين سرزمين كه قدم مبارك رسول اكرم (ص) و اصحاب كرامش بر آن نهاده شده و شاهد آن رنجها و در به دري ها و مبارزات و خون دلها بوده و در قدم به قدم سرزمين وحى و جهاد و قرآن و سنّت، در آن گذشته ها به تدبّر بپردازيد؛ خود را با آن پيوند دهيد؛ در پرتو آن، راه و جهت را بيابيد؛ با تجربه ى آن، نتيجه و سرانجام راه را ببينيد؛ و به حول و قوّه ى خدا و با توكّل به او و اميد به نصرت او و اعتماد به توانايى خود، در آن راه و به سمت آن هدف قدم گذاريد؛ «وَ الله مَعَكُمْ وَ لَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمالَكُم». 🔹آهنگ برادری آيه ى شريفه ى «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» را كه توصيه ى تمسّك به دين و رعايت وحدت كلمه در آن است، همواره به ياد داشته، هر دو توصيه ى آن را نصبالعين خود قرار دهيد و از كيد دشمن در اين باب برحذر باشيد. 🔹تو خود حجاب خودی حج، يك هجرت است. هجرت از خود ماست؛ هجرت از منيّت ماست؛ هجرت از آن زندانى است كه ما را احاطه كرده و گوهر يكدانه‌ ي بى نظير انسانى را در وجود ما مخفى و پنهان نگهداشته است. حج، هجرت از خودپرستي هايى است كه از هوا و هوس ناشى مى شود؛ هجرت از خودخواهي هايى است كه ما را از خدا دور مىكند؛ هجرت از طبقه بندى ها و مرزبندي هايىست كه زندگى انسانها را از هم جدا مى كند و فقير و غنى، شريف و وضيع، بزرگ و كوچك ـ بر طبق معيارهاى عاميانه مردمى ـ را به هم نزديك مىكند و در كنار هم قرار مى دهد و وجه مشترك همه انسانها، يعنى عبوديّت را در همه زنده مىكند. 🔹برائت، روح حج برائت، حقيقتاً از اركان حج است. بالاتر از اركان حج است؛ روح حج است؛ معنا و هدف و جهت حج است. خطاست اگر كسى خيال كند كه مى شود هر يك از اركان و اعمال حج را با روح حج و جهت كلّى آن مقايسه كرد. @KhaneTolab
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
مراسم پرفیض دعای #عرفه 💠 مناجات و مداحی توسط: 🔸 کربلایی نریمان پناهی 🔸 حاج حسین هوشیار 🔸شیخ علی مهديان 📆 سه شنبه ۳۰ مردادماه، از ساعت ۱۶ 💠 هیأت زوارالزهراء (س) ✅ @ZovvarAlzahra
🏴 ⚜برگزاری مراسم دعای عرفه⚜ ⏱ : شروع مراسم ساعت ۱۶ 🕌 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت @KhaneTolab
💐 عید سعید #قربان مبارک 🔰 امام خمینی(ره): پدرِ توحید و بت شکنِ جهان به ما و همه انسانها آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید، و دین خدا را و عدل الهی را برپا نمایید. ۱۲شهریور۱۳۶۲ 👥 بازخوانی بدون تحریف مواضع امام خمینی 👇 ✅ @EMAM_COM
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) عید قربان باشد و هنگام قربانی شدن / در نگاه مهربانان وقت مهمانی شدن از علی(ع) خواهم شرابی تا که سرمستم کند / جرعه ای خواهم از آن دریای عرفانی شدن : چهارشنبه 31 مرداد 1397 ساعت 20 الی 22:30 شروع هیأت همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء 🏠 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت ‼️: با توجه به کوتاه بودن شبها لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab
حجةالاسلام عالم زاده نوری - ذنب امام.mp3
2.07M
▪️ذنب امام امت▪️ 🎙 حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری 🏴 #هیأت_امام_حسن_علیه_السلام #اراده_جمعی #نصرت_امام #ذنب_امام #صلح_امام_حسن_ع #قبول_حکمیت #تجربه_برجام #تقیه #نفاق خانه طلاب جوان @KhaneTolab
خانه طلاب جوان
▪️ذنب امام امت▪️ 🎙 حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری 🏴 #هیأت_امام_حسن_علیه_السلام #اراده_جمعی #
▪️ذنب امام امّت▪️ 📣 فرمودند که «مَن أَحَبَّنا فهُو مِنّا اَهَل البيت» راوی با تعجب می پرسد «جُعِلتُ فِداك،مِنکُم؟» حضرت میفرماید «مِنّا و الله، اَما سَمِعتَ قَولَ ابراهيم (عليه السلام): فَمَنْ تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی؟» یعنی هر که با ما برقرار کند از ما میشود و جزء شخصیت ما میشود البته همان و در نتیجه یک پدید می آید که با آن میشود یک کار بزرگ انجام داد. آنگاه حرکت ما میشود . از آن طرف کندی های ما میشود ، ضعف های ما میشود وبال گردن امام، بدی های ما میشود . 📣 این تعبیر قرآن در مورد پیامبر(ص) که میفرماید « لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ ما تَأَخَّر» ، این چیست؟ این مربوط میشود به آن شخصیت جمعی پیامبر(ص) که خود پیامبر(ص) با همان «مَنْ تَبِعَنِي» یک را پدید آورده اند که کوتاهی های هر فرد به پای جمع و به پای امام نوشته میشود. 📣 صلح را ملاحظه کنید. این صلح یک عبادت بزرگ است و افتخار است برای امام حسن(ع) تا دامنه قیامت که برخلاف خواسته خود این صلح را پذیرفت. اما برای چه؟ برای امت ننگ است تا دامنه قیامت که در آن شرایط حساس آن حضرت را تنها گذاشتند و حضرت مجبور به پذیرفتن این صلح شد. 📣 پذیرش حکمیت برای افتخار است و یک عبادت بزرگ است. آن حضرت علی رقم میل باطنی خود و داشتن یارانی مانند مالک اشتر و داشتن توان مقابله ،حکمیت را می پذیرد. اما برای یک لکه ننگ است که در تاریخ ثبت شده است. 📣 قبول هم مانند همین است، برای کسی که در آن شرایط بر خلاف میل خود آن را قبول کرد، یک سجده تاریخی بزرگ است. اما برای خواصی که همراهی نکردند و کار را به آنجا رساندند یک ننگ بزرگ است و در تاریخ میماند. آن کسانی که که از چرخه ولا یت خارج شدند، آن کسانی که داعیه ولایت را به زبان و ادّعا و سخنرانی داشتند اما در واقع وجودشان جبهه دیگری را تقویت میکرد و وجودشان خرج یک جبهه دیگری میشد. اینها هرقدر عبادت های فردی داشته باشند فایده ای ندارد. 📣 و چقدر این مرد شبیه جدشان امیرالمومنین است. مجبور کردند آن حضرت را به در حالی که داد، فریاد زد ،موعظه کرد اما زیر بار نرفتند. بعد که مجبور به اجازه دادن شد فرمود رضایت میدهم چون میشود برای امت و بعد از آن کلی گذاشت که رعایت نکردند. اما بعد از اینکه نتیجه نداد به حضرت علی(ع) گفتند «تو حکمیت را قبول کردی و باید توبه کنی». 📣 در اینجا دو مفهوم و هم مشخص میشود و شکل میگیرد. مفهوم برای جایی است که جریان جاری در حکومت جریان فاسدی است که شخص باید طوری عمل کند که هم خودش را و هم دینش را حفظ کند و هم وجودش خرج این جریان فاسد نشود. اما مفهوم برعکس تقیه است. جریان جاری در جامعه جریان صالحی است که شخص طوری عمل میکند که وجودش خرج دستگاه دیگری میشود و فقط ظاهراً به این جریان منتسب است و بر میباشد و ادعایش هم این است که من در این جریان هستم. 📣 و ما فدای آن آقایی بشویم که کوتاهی های ما را بر دوش میکشد و کندی ها و کوتاهی های ما را به خود نسبت میدهد و مجبور است تحمل کند. این جمله منسوب به است که فردی به خدمت ایشان رسیده بودند و از ایشان پرسیده بود که «شما از طلبه ها راضی هستید؟» و در جواب ایشان فرموده بود «اگر راضی نباشم چه کنم؟» 🎙 گوشه ای ازسخنرانی حجة الاسلام عالم زاده نوری در هیأت امام حسن(علیه السلام) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
⚔ مبارزه سنجیده امام هادی(علیه السلام) ⚔ ✳️ حضرت را از مدینه به سامره آوردند تا زیر نظر خودشان باشد؛ لیکن دیدند فایده ای ندارد. شما اگر حالات این سه امام(امام جواد،امام هادی و امام عسکری (علیهم السلام)) را در «مناقب» (مناقب آل ابی طالب(ع) از ابن شهر آشوب) و جاهای دیگر ملاحظه كنید، متوجه میشوید كه در زمان این بزرگواران، ، بیشتر از زمان امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) بوده است. از اقصی نقاط دنیا، نامه میفرستادند، پول میفرستادند و دستور میگرفتند؛ درحالی كه اینها در بودند. حضرت امام هادی(علیه السلام) در سامره محبوب مردم شده بود. همه ایشان را احترام می کردند و اهانتی در كار نبود. بعد هم، در وفات آن حضرت و همچنین امام عسکری (علیه السلام)، شهر غوغا شد. اینجا بود كه حكام فهمیدند رازی وجود دارد، آن را باید بشناسند و علاج كنند. آنها به مسئله «قُدسیت» پی بردند. ✳️ متوكل، حضرت را به مجلس شراب كشاند، تا خبر همه جا بپیچد كه، علی بن محمد، میهمان متوكل بود؛ بساط شراب و عیاشی هم در مجلس چیده شده بود! شما ببینید این خبر چه تأثیری بر جا می گذاشت. حضرت، با دیدِ یک انسان مبارز به قضیه نگاه كرد و مقابل این توطئه ایستاد. حضرت به دربارِ متوكل رفت، و مجلسِ شراب او را به مجلس تبدیل كرد. یعنی با گفتن حقایق و خواندن شعرهای شماتت بار، متوكل را مغلوب كرد؛ به طوری كه در آخرِ حرفهایش، متوكل بلند شد، برای حضرت غالیه(مرکب از مشک و عنبر) آورد و او را با احترام بدرقه كرد. حضرت به او گفت :«تو خیال میکنی اینجا نشسته ای، پنجه مرگ تو را فرا نخواهد گرفت؟ » و همینطور مراتبِ عمل موت را تا كرمهایی كه به جان متوكل خواهد افتاد، بیان فرمود. حضرت، مجلس را به كل متحول كرد و از دربار بیرون رفت. در مبارزه ای كه شروع كننده آن، خلیفه ای تندخو و قدرتمند بود و طرف دیگر، یك جوان بی دفاع، طرفِ به ظاهر ضعیف تر، دست به یک زد؛ ای كه در آن نیزه و شمشیر كاربُرد ندارد. ما اگر بودیم اصلاً نمیتوانستیم این كار را بكنیم. این امام است كه میتواند موقعیت را بسنجد و طوری سخن بگوید كه خلیفه را خشمگین نكند. ممكن بود حضرت مثلاً بلند شود و همه شیشه های شراب را به زمین بریزد. این، عكس العمل خوبی نبود و نتیجه ای هم از آن گرفته نمی شد، اما حضرت، طوری دیگر عمل كرد. این بُعد قضیه خیلی مهم است. ✳️ باید به این نكته در زندگی ائمه توجه داشته باشید كه این بزرگواران، دائم در حال مبارزه بودند؛ ای كه روحش بود. زیرا كسی هم كه در مَسند حكومت نشسته بود، مدعی دین بود. او هم ظواهر دین را ملاحظه میکرد. حتی ، گاهی اوقات نظر دینی امام را هم میپذیرفت. مثل قضایا یی كه در مورد مأمون شنیده اید كه صریحاً نظر امام را قبول كرد. یعنی اِبایی نداشتند كه گاهی نظر فقهی را هم قبول كنند. چیزی كه موجب میشد این مبارزه و معارضه با اهل بیت وجود داشته باشد، این بود كه اهل بیت، خودشان را «امام» میدانستند. میگفتند:«ما امامیم» اصلاً بزرگ ترین مبارزه علیه حكام همین بود. چون كسی كه حاكم شده بود و خود را امام و پیشوا میدانست، میدید شواهد و قرائنی كه در امام لازم است، در حضرت هست و در او نیست و این موجود را برای حكومت، خطرناك میشمرد؛ چون مدعی است. حكام، با این روحِ مبارزه میجنگیدند و ائمه(علیهم السلام) هم مثلِ كوه ایستاده بودند. 📎کتاب «انسان 250 ساله»/نشر صهبا خانه طلاب جوان @KhaneTolab