🔱 طرح مبارزاتی یکپارچه با حوادث گوناگون 🔱
✳️ در زندگینامه آن امام عالی مقام(امام کاظم علیه السلام)، سخن از حوادث گوناگون و بی ارتباط با یکدیگر و تأکید بر مقام علمی و معنوی و قدسی آن سلالة پیامبر(ص) و نقل قضایای خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمی و کلامی و امثال آن، بدون توجه به خط جهاد مستمری كه همه عمر سی و پنج ساله امامت آن بزرگوار را فرا گرفته بوده است، ناقص و ناتمام می ماند. تشریح و تبیین این خط است كه همه اجزای این زندگی پرفیض را به یکدیگر مرتبط میسازد و تصویری واضح و متكامل و جهت دار كه در آن هر پدیده ای و هرحادثه ای و هر حركتی، دارای معنایی است، ارائه می کند.
✳️ (به طور مثال) چرا (آن حضرت) به علی بن یَقطین كه صاحب منصب بلند پایه دستگاه هارون و از شیفتگان امام است، عملی #تقیه آمیز را فرمان میدهد؛ اما صفوان جمّال را بر خدمت همان دستگاه شماتت می کند و او را به قطع رابطه با خلیفه فرا می خواند؟ چگونه و با چه وسیله ای آن همه پیوند و رابطه در قلمرو گسترده اسلام، میان دوستان و یاران خود پدید می آورد و #شبكه ای كه تا چین گسترده است، می سازد؟ چرا منصور و مهدی و هارون و هادی، هر كدام در برهه ای از دوران خود، كمر به قتل و حبس و تبعید او می بندند؟ و چرا چنانكه از برخی روایات دانسته می شود، آن حضرت در برهه ای از دوران سی و پنج ساله، در اختفا به سر برده و در قُرای شام یا مناطقی از طبرستان حضور یافته و از سوی خلیفه وقت، مورد تعقیب قرار گرفته و به یاران خود سفارش كرده كه اگر خلیفه درباره من از شما پرسید، بگویید او را نمی شناسیم و نمی دانیم كجاست؟
✳️ اینها و صدها حادثه توجه برانگیز و پرمعنی و در عین حال ظاهراً بی ارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگی موسی بن جعفر(ع) هنگامی معنی میشود و ربط میابد كه ما آن رشته مستمری را كه از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظة شهادتش ادامه داشته، مشاهده كنیم. این رشته، همان خط #جهاد و #مبارزه ائمه(علیهم السلام) است كه در تمام دوران #250ساله و در شكل های گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، اولاً تبیین #اسلام_ناب و تفسیر صحیح قرآن و ارائه تصویری روشن از معرفت اسلامی است و ثانیاً، تبیین مسئله امامت و #حاكمیت_سیاسی در جامعه اسلامی و ثالثاً، تلاش و كوشش برای تشیكل آن جامعه و تحقق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام(ص) و همه پیامبران؛ یعنی #اقامه قسط و عدل و زدودن #اَندادُالله از صحنه حكومت و سپردن زمام اداره زندگی به #خلفاءالله و بندگان صالح خداوند.
#انسان_250ساله
#مبارزه
#تقیه
#اسلام_ناب
#حاکمیت_سیاسی
#اقامه
📎کتاب «انسان 250 ساله»/نشر صهبا
خانه طلاب جوان
@KhaneTolab
📢 تبلیغ جهادی محرم
🌴 گروه جهادی محبین ائمه علیهم السلام
(خانه طلاب جوان)
🏴 مکان : هیئات تهران
📝 پیش ثبت نام تماس با 09118591052
@KhaneTolab
🌱 آغاز قیام #رئیسعلی_دلواری
🔹 در سال 1906 میلادی که انقلاب مشروطه در ایران رخ میدهد و بعد از اینکه محمدعلی شاه، استبداد صغیر را ایجاد میکند و بسیاری از آزادیخواهان را سرکوب میکند. علمای نجف (آیت الله #آخوند_خراسانی و آیت الله #مازندرانی و...) جهت مقابله با محمدعلی شاه #فتوا صادر میکنند. روحانی به نام #سید_مرتضی_مجتهد_اهرمی مشهور به #علم_الهدی، که از روحانیون طراز اول آن زمان #بوشهر و در محله کوتی و در کنار عمارت امیریه ساکن بوده است. وی یکی از شاگردان #آخوند_خراسانی بوده است. وقتی در جریان مشروطه از فتوای آیت الله آخوند خراسانی خبردار میشود و به توصیه آیت الله #سید_عبدالحسین_لاری(رهبر مذهبی منطقه فارس) قیام میکند.
🔹 اگر بخواهیم دقیقتر اشاره کنیم باید بگوییم بعد از اینکه محمدعلی شاه قاجار مجلس را به توپ بست و آزادیخواهان را قتل عام کرد، در سراسر ایران یک سکوت مرگباری حاکم شد. همین #فتوای_آخوند_خراسانی باعث میشود که سید مرتضی اهرمی از رئیسعلی دلواری و نیروهای تحت امرش برای تصرف بوشهر و تسلط بر مراکز حکومتی ، دعوت به عمل بیاورد که همین گونه هم میشود. یعنی کاری که ستارخان و باقرخان تبریز و محمدعلی خان تنکابنی در شمال انجام دادند؛ #سید_مرتضی_اهرمی و #رئیسعلی_دلواری در بوشهر انجام میدهند. با تصرف بوشهر توسط این نیروها، گمرک بوشهر نیز از دست نیروهای #انگلیسی خارج شد و به مدت دو ماه در نیروهای مشروطه خواه به زعامت آیت الله سید مرتضی اهرمی بر بوشهر مسلط میشوند.
🔹 البته اسنادی هست که نشان میدهد زائر خضرخان اهرمی، رئیس عبدالحسن دشتی(رزمی) و خالو حسین دشتی و خیلی از مبارزین دیگر نیز در تصرف بوشهر نقش دارند.
#استعمار_انگلیس
#رئیسعلی_دلوارری
#فتوای_حکومتی
#آخوند_خراسانی
#سید_مرتضی_اهرمی
#سید_عبدالحسین_لاری
🌐 منبع: پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز
📒 مشاهده متن کامل :
http://yon.ir/xTMna
خانه طلاب جوان
@KhaneTolab
خانه طلاب جوان
▪️ذنب امام امت▪️ 🎙 حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری 🏴 #هیأت_امام_حسن_علیه_السلام #اراده_جمعی #
‼️بنابه درخواست مخاطبان صوت کامل سخنرانی حجة الاسلام عالم زاده نوری بارگذاری خواهد شد.
خانه طلاب جوان
‼️بنابه درخواست مخاطبان صوت کامل سخنرانی حجة الاسلام عالم زاده نوری بارگذاری خواهد شد.
180815_سخنرانی حجةالاسلام عالم زاده نوری.mp3
زمان:
حجم:
10.42M
🔈 #صوت_هیأت
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_718
🎙 #سخنران: حجة الاسلام عالم زاده نوری
⏱ #زمان: چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
@KhaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام)
خبر آمد ز مهی بوی خدا می آید / ماه داغ دل ما غرق نوا می آید
دل ببازید عزیزان که زمان الم است / ماه اشک و الم و کرب و بلا می آید
#هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_721
⏱ #زمان:
چهارشنبه 14 شهریور 1397
ساعت 19:45 الی 22:30
شروع هیأت همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء
🏠 #مکان:
قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت
🎙 #سخنران:
حجةالاسلام و المسلمین واحدی
‼️#تذکر:
با توجه به کوتاه بودن شبها لطفا سروقت حاضر شوید.
@KhaneTolab
🌸 علامت محبت 🌸
🔹مگر نمیگوییم که آن بزرگوار کاری کرد که سورهی دهر دربارهی او و شوهر و فرزندانش نازل شد؟ #ایثار نسبت به فقرا و کمک به محرومان، به قیمت گرسنگی کشیدن خود؛ «و یؤثرون علی انفسهم ولو کان بهم خصاصه»(حشر،آیه 9) ما هم باید همین کارها را بکنیم.
🔹این نمیشود که ما دم از #محبت فاطمهی زهرا(سلاماللهعلیها) بزنیم، در حالی که آن بزرگوار برای خاطر گرسنگان، نان را از گلوی خود و عزیزانش - مثل حسن و حسین(علیهماالسّلام) و پدر بزرگوارشان(علیهالسّلام) - برید و به آن فقیر داد؛ نه یک روز، نه دو روز؛ سه روز!
🔹ما میگوییم #پیرو چنین کسی هستیم؛ ولی ما نه فقط نان را از گلوی خود نمیبُریم که به فقرا بدهیم، اگر بتوانیم، نان را از گلوی فقرا هم میبُریم! این روایاتی که در باب #علامات_شیعه هست، ناظر به همین است؛ یعنی شیعه بایستی آنطوری عمل کند. ما باید زندگی آنها را در زندگی خود - ولو به صورت ضعیف - نمایش بدهیم.
🔺(بیانات مقام معظم رهبری ۱۳۷۰/۱۰/۰۵)
#علامت_شیعه
@KhaneTolab
2.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿 بهره روزهای سخت
🔻امام خمینی:
▪️هرضرری که به ما وارد شد،یک #نفعی هم پهلویش بود بزرگتر؛ یعنی ما عمده نظرمون این بود که برای اسلام #نتیجه بگیریم.
▪️ #17_شهریور -که امروز است- آن صدمه به ایران و اشخاص وارد شد و شاید اشخاص فکر میکردند که دیگر تمام شد، لکن بهره هایی که از آن برداشته شد،همون بهره هایی بود که از کشتن #سید_الشهدا_ع برداشت میشد.
#یوم_الله
@KhaneTolab
✔️ نقشه متفاوت رهبری
✖️ و ضعف جدی نخبگان
🔸سخنان رهبری با خبرگان فاصله کل بدنه انقلابی با ایشان را نشان میداد. تقریبا یقین دارم کمتر کسی از جریانها و نخبگان کشور تاکنون طرح رهبری را پیش میبرده است.
🔸اصلاح طلبها که در شرایط جدید احساس بی آبرویی میکنند راه چاره خود را در تبری جستن نسبت به دولت یافته اند. همین طرح را کارگزاران به گونه دیگری دارند.
🔸بهاریها فارغ از شامورتی بازیهایشان با قوه قضاییه، طرحشان شکل دادن جریانهای جوششی مردم و وادار کردن دولت به استعفا است.
🔸جریانهای سیاسی حزب اللهی مخالف دولت فرصت را برای مفتضح کردن دولت فراهم میبینند و تلاش میکنند به مردم یادآوری کنند که دیدید چه شد؟ تقصیر خودتان بود.
🔸دولت اما بدون پشتوانه و طرفداری احزاب و جریانها، اعتماد عمومی را هم از دست داده است.
🔸یک طرح این بود که دولت استعفا دهد. طرح دوم استیضاح مجلس بود طرح سوم حکم حکومتی به برکناری دولت خسته و بی پشتوانه بود. طرح چهارم دولتی موازی بود که همه یا بخشی از کار را بر عهده بگیرد. طرح دیگر کمتر کردن اعتماد عمومی به دولت بود تا مردم از اینها بیشتر متنفر شوند. همه این طرحها حل مشکل را به نوعی ابطال تصمیم سال گذشته مردم میدانند. نوعی استفاده از شوک اجتماعی در اکثر آنها وجود دارد. اما این طرح ها چقدر درست است؟
🔸نخبگان یا تلاش میکردند جلوداری خروشهای مردمی کنند یا از دولت تبری بجویند یا سکوت کنند.
🔸طرح رهبری با همه فرق میکرد. او میگفت دولت نباید برود اولا. جلوی اراده قانونی مجلس و دیگران برای کنار گذاشتن دولت را هم گرفت ثانیا. از همه مهمتر نخبگان کشور را فراخواند به ترمیم اعتماد عمومی مردم به چنین دولتی. البته در کنار نقدها و مطالبه گری و امثالهم ولی اصل را گذاشت بر ایجاد امید و اعتماد به دولت. که این وظیفه نخبگان و حزب اللهی ها را نیز روشن میکند. او معتقد بود مشکل کشور باید با همین نیروها و قوای سه گانه حل و فصل شود.
🔸چرا این طرح؟ روشن است چون هدف جنگ اقتصادی و به تبع رسانه ای دشمن تغییر اراده مردم است. احساس تشتت و به هم ریختگی و ابهام و شوک و امثالهم دشمن را در دستیابی به هدف کمک میکرد. قطع ارتباط با دولت به معنای این نیست که دولت بعدی لزوما یک اعتماد عمومی داشته باشد بعلاوه اینکه در فاصله این جابجایی قطعا شرایط کشور متشتت و مبهمتر میشد.
🔸ریشه اشکال را رهبری دو چیز میدانست اول ضعفهای دولت که اتفاقا خود را تازه نشان داده و دولت نمیتواند پنهانش کند. دولتی که ظاهرا بنا دارد بیشتر حرف گوش کند چون تنها پشتیبان او رهبری است. دوم بی اعتمادی اجتماعی که این نکته بهترین دولتها را هم زمین خواهد زد. این دومی محصول جنگ اقتصادی و رسانه ای است.
🔸نقشه رهبری بر اساس هدف دشمن تعیین میشد و توجه به وضعیت کل امت. خیلی ها نفهمیدند چطور دولتی که بیشترین اختلاف گفتمانی با رهبر را دارد و رهبر بیشترین حذر را نسبت به گفتمان آنها داده بود باید در این شرایط فلاکتش اینطور مورد پشتیبانی رهبر باشد. و چرا رهبر سخت ترین راه را انتخاب کرده است. با توجه به این طرح رهبری به وضوح میتوان مشاهده کرد کل نخبگان فاصله جدی با او دارند و خیلی ها در حال تکمیل طرح دشمنند.
🔸به نظرم سبک امام جامعه فقط زمانی درک میشود که در افق نگاه او قرار بگیریم. توجه به هدف دشمن در تحرکاتش بعلاوه فهم درست وضعیت کل امت. و الا با روحیه انقلابی و نیت الهی پازل دشمن را تکمیل خواهیم کرد. به نظرم نخبگان ما تا امروز نمره خوبی نگرفته اند.
🌐 منبع: کانال برپا در پیام رسان ایتا (@ali_mahdiyan)
@KhaneTolab
«#نظام_محاسبه»
✔️ یا به بیانات مقام معظم رهبری که توجه میکنیم، میبینیم امیدواری به آینده و رو به پیشرفت دانستنِ حرکت انقلاب، از مورد تأکیدترین موضوعات توسط ایشان است و تحلیلشان با تحلیلهای یأسآلود بسیاری از ما فاصلۀ زیادی دارد.
تفاوت در چیست؟ چه نکتهای در این اختلاف تحلیل وجود دارد؟
✔️ صرف نظر از پاسخی که به سوالِ پیشرفت یا پسرفت داده میشود و تحلیلی که در این زمینه انجام میشود، با کمی دقت متوجه خواهید شد که برای پاسخ به این نوع سؤالات و ارائه این جنس تحلیلها، خودآگاه یا ناخودآگاه از یک "#دستگاه_محاسبه" استفاده میشود.
دستگاه محاسبه در قالب مثال شبیه یک کارنامه است که سطرها و ستون هایی دارد؛ در هر ردیف یک مؤلفه نوشته شده که جلوی آن نمرۀ هر مؤلفه، ضریب و نمره نهایی آن نوشته شده است. در پایان میانگین این نمرات، عددی است که مشخص میکند شما به انقلاب نمره قبولی داده اید یا انقلاب را مردود یا مشروط میدانید.
این دستگاه محاسبه میتواند تک مؤلفه باشد یا اینکه مؤلفه های متنوع و گوناگون داشته باشد. بطور مثال افرادی هستند که با توجه به اهمیت پدیده ی امنیت ، در مقایسه با امنیت کشورهای دیگر ، انقلاب را موفق میدانند ؛ عده ای با دیدن فسادها و ناهنجاری های اجتماعی انقلاب را ناکارآمد میدانند؛ عده ای با توجه به مسائل اقتصادی و فقر اقشار و گروههایی از جامعه، انقلاب را ناموفق ارزیابی میکنند؛ عدهای هم پیچیده تر فکر میکنند و ترکیب همه ی عناصر را با یکدیگر میسنجند و جدولی از عناصر ایجاد میکنند و به هر عنصر نمرهای میدهند و نهایتا مهر قبول یا مردود بر کارنامه انقلاب اسلامی مینشانند.
✔️ به راستی کارنامۀ نهضت اسلامی چه مؤلفههایی دارد؟ جای مؤلفههای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، مذهبی کجاست؟ هر یک چه وزنی دارند؟ آیا قرآن و عترت نیز جدولی از این مؤلفهها ارائه داده اند؟ جای مؤلفه های الهی کجا است و هر کدام چه وزنی دارند؟ آنها بر چه اساسی قضاوت میکردند که در مسیر حرکت پیروز شدهاند یا شکست خورده اند؟!
و از همه مهمتر اینکه : دستگاه محاسبه ی ما چه نسبتی با دستگاه محاسبه ی قرآن و اهل بیت دارد؟ دستگاه محاسباتی امروز ما از کجا آمده است و چه کسی آن را ایجاد کرده است؟ چرا گاهی نظر ما درباره ی پیروزی یا شکست نهضت با رهبران نهضت متفاوت است؟
✔️ اینها گوشه ای از سئوالاتی است که بحث نظام محاسبه به آن میپردازد.
#نظام_محاسبه
خانه طلاب جوان
@KhaneTolab
خانه طلاب جوان
«#نظام_محاسبه» ✔️ یا به بیانات مقام معظم رهبری که توجه میکنیم، میبینیم امیدواری به آینده و رو به پ
🔸#معرفی_کتاب🔸
📗 کتاب «حساب و کتاب انقلاب»
✍ این جزوه در صدد تبیین منطق ارزیابی انقلاب اسلامی در دستگاه محاسبه توحیدی است.
📇 کاری از «حوزه علمیه و عملیه نهضت»
⬇️ دانلود نسخه الکترونیکی 👇
@KhaneTolab
خانه طلاب جوان
🔸#معرفی_کتاب🔸 📗 کتاب «حساب و کتاب انقلاب» ✍ این جزوه در صدد تبیین منطق ارزیابی انقلاب اسلامی در دست
حساب و کتاب انقلاب.pdf
حجم:
2.78M
🔸#معرفی_کتاب🔸
📗 نسخه #الکترونیکی کتاب «#حساب_و_کتاب_انقلاب»
✍ این جزوه در صدد تبیین منطق ارزیابی انقلاب اسلامی در دستگاه محاسبه توحیدی است که برای استفاده طلاب و سخنرانان گرامی تقدیم می شود.
📇 کاری از «حوزه علمیه و عملیه نهضت»
⬇️ توضیحات برای آشنایی بیشتر با کتاب 👇
@KhaneTolab