🔆 #پرونده_ویژه_چهل_سالگی_انقلاب (۹) 🔆
🔴ملت ما امروز سربلند است این بزرگترین دستاورد برای یک کشور است🔴
🌿 انقلاب کار بزرگی در کشور انجام داد: کشور را از حالت #فلاکت خارج کرد، ملّت را از حالت #توسریخوری و #ذلّت و #سرافکندگی خلاص کرد؛ ملّت ما امروز #سربلند است و این #مهمترین_دستاورد برای یک کشور و برای یک ملّت است.
⭕️ [البتّه] از این قبیل زیاد است؛ یک فهرست طولانی وجود دارد، [امّا] همینطور که عرض کردم، #تبلیغات_ما_ضعیف_است. من توصیه میکنم مسئولین نه با زبان مبالغه، نهفقط با گزارش زبانی، [بلکه] بهصورت عملی، بهصورت هنری، گزارشهای صحیح دربارهی انواع و اقسام پیشرفتهای کشور را مطرح کنند، تا هم بعضی افرادی که تشکیک میکنند و غافلند، خودشان متوجّه بشوند -بعضی هم البتّه غافل نیستند؛ تعمّداً خدشه میکنند- هم مردمِ جاهای دیگر بفهمند که انقلاب چه به وجود آورده است.
🔊۱۳۹۶/۱۱/۲۹
#امام_خامنه_ای
#پرونده_ویژه_چهل_سالگی_انقلاب
#مهم_ترین_دستاورد
#ملت_سربلند
#خارج_شدن_از_فلاکت
⚪️⚫️🔴🔵کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰
https://eitaa.com/howzah114
درنگی در تنوع گزینه های برنامهریزی.pdf
486.6K
✅ ((برنامه ریزی ماموریت گرا)) و ((برنامه ریزی منابع محور))
🔷درنگی در تنوع گزینه های #برنامه_ریزی
📌یادداشتی مهم از #استاد_فلاح_شیروانی
https://eitaa.com
58.pdf
5.66M
⬇️ دانلود نشریه #عهد_58
🖊 #حجاب و #چهل_سالگی_انقلاب
💠رضاشاه بینالمللی
💠نامسئله حجاب
💠آیا بدحجابتر شده ایم؟
💠شیطنتهای آماری
#نشریه_عهد
#عهد_58
@KhaneTolab
هدایت شده از محمدعلی قدس
جلسه2 - 01 دی.mp3
13.63M
سلسه نشت های #چهل_سالگی، #بعثت_انقلاب
#صوت_جلسه
#جلسه_دوم
شنبه، 1 دی ۱۳۹۷
باحضور استاد #مهدیان
#قراگاه_جنت_انقلاب_اسلامی
@KhaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_چهل_سالگی_انقلاب (۱۰) 🔆
🔴عملکرد مسئولین، خوب است🔴
🌿امّا در مورد کارکردهاي مسئولان کشور؛ کارنامه در باب عملکرد اجرائی مسئولان. در باب #امنیّت و #ثبات، کارکرد، کارکرد #بسیار_خوبی است؛ در باب #علم و #فنّاوري، کارکردها #بسیار_خوب است؛ در باب #زیرساخت_هاي کشور -یعنی
راه هاي ارتباطی، سدها، نیروگاه ها، بنادر و امثال اینها- کارکرد، #بسیار_کارکرد_خوبی است؛ در باب #صادرات_غیرنفتی،در باب #سرانه_ناخالص_ملّی، سرانه ي ناخالص ملّی نسبت به دوران قبل از انقلاب، تقریباً به دو برابر رسیده است، یک کارنامه ي مطلوبی در این زمینه ها وجود دارد؛ در باب #توسعه_اجتماعی همین جور؛ یعنی در عملکردها، در بخشهاي مختلف، آمارهاي خرسندکننده اي وجود دارد.
🔴 البتّه #تبلیغات، غیر از این را نشان میدهد؛ در تبلیغات، دشمنان سعی میکنند مردم را از #واقعیّتهاي_مثبت دور کنند، براي اینکه دلهاي آنها را نسبت به انقلاب اسلامی و نسبت به نظام و نسبت به اسلام چرکین کنند؛ واقعیّت این است که عرض کردیم.
🔊۱۳۹۷/۰۱/۰۱
#امام_خامنه_ای
#پرونده_ویژه_چهل_سالگی_انقلاب
#عملکرد_مسئولین
⚪️⚫️🔴🔵کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰
https://eitaa.com/howzah114
8.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️زندگینامه آیت الله هاشمی شاهرودی⚫️
🔴 خط کلی نظام اسلامی رسیدن به تمدن اسلامی است...دو عنصر تمدن اسلامی...در تمدن اسلامی نقش علمای دین برجسته تر است 🔴
💠 خط کلّی #نظام_اسلامی چیست؟ اگر بخواهیم پاسخ این سؤال را در یک جمله ادا کنیم، خواهیم گفت خط کلّی نظام اسلامی، رسیدن به تمدن_اسلامی است.
🔴 برای ایجاد یک تمدّن اسلامی - مانند هر تمدّن دیگر - دو #عنصر_اساسی لازم است:
1⃣ یکی #تولید_فکر
2⃣یکی #پرورش_انسان.
🏷 #فکر_اسلامی مثل یک دریای عمیق است؛ یک اقیانوس است. هر کس که لب اقیانوس رفت، نمیتواند ادّعا کند که اقیانوس را شناخته است. هر کس هم که نزدیک ساحل پیش رفت و یا چند متری در آب در یک نقطهای فرو رفت، نمیتواند بگوید اقیانوس را شناخته است. سیْر در این اقیانوس عظیم و رسیدن به اعماق آن و کشف آن - که از کتاب و سنّت همهی اینها استفاده میشود - کاری است که همگان باید بکنند؛ کاری است که در طول زمان باید انجام گیرد. #تولید_فکر در هر زمانی متناسب با #نیاز آن زمان از این اقیانوس عظیم معارف ممکن است. یک روزی حرفهای مرحوم #شهید_مطهری که مطرح میشد، به گوش بعضی ناآشنا می آمد. حرفهای شهید مطهّری، حرفهای دین بود؛ حرفهای قرآن بود؛ حرفهای اسلامی بود؛ اما بسیاری از کسانی که با دین و قرآن و اسلام هم سر و کار داشتند، با آن حرفها آشنایی نداشتند! در همهی زمانها این امکان برای متفکّران آگاه، قرآنشناسان، حدیثشناسان، آشنایان با شیوهی استنباط از قرآن و حدیث، آشنایان با معارف اسلامی و مطالبی که در قرآن و در حدیث اسلامی و در سنّت اسلامی هست، وجود دارد که اگر به #نیاز_زمانه آشنا باشند، سؤال زمانه را بدانند، درخواست بشریّت را بدانند، میتوانند سخن روز را از معارف اسلامی بیرون بیاورند. #حرف_نو همیشه وجود دارد؛ تولید فکر، تولید اندیشهی راهنما و راهگشا برای بشریّت.
🌕 شرط دوم، #پرورش_انسان است. حال در آنجایی که فکر و انسان باید تولید شود، ببینید نقشآفرینان چه کسانی هستند. این #نقشآفرینان کسانی هستند که باید بتوانند افکار را #هدایت کنند. این یک بُعد قضیه است. چون این راه جز با پای ایمان و نیروی ایمان و عشق طی شدنی نیست، باید کسانی باشند که بتوانند #روح_ایمان را در انسانها پرورش دهند. بدون شک #مدیران جامعه جزو نقشآفرینانند؛ #سیاستمداران جزو نقشآفرینانند؛ #متفکران و #روشنفکران جزو نقشآفرینانند؛ #آحاد_مردم هر کدام به نحوی میتوانند در خور استعداد خود نقشآفرینی کنند.
🔴اما نقش #علمای_دین، نقش کسانی که در راه پرورش ایمان مردم از روش دین استفاده میکنند، یک #نقش_یگانه است؛ نقش #منحصر_به_فرد است. مدیران جامعه هم برای اینکه بتوانند درست نقشآفرینی کنند، به علمای دین احتیاج دارند. سیاستمداران و فعّالان سیاسی در جامعه نیز همینطور. محیطهای گوناگون علمی و روشنفکری نیز همینطور. برقی از سخن یک عالمِ دینِ پارسا و زمانشناس ممکن است بجهد، ظلماتی را از دلی یا دلهایی بزداید؛ چقدر هدایتها به این ترتیب اتّفاق افتاده است. این نقش، نقش یگانه است. نقشآفرینی را به علمای دین منحصر نمیکنیم؛ اما جایگاه نقشآفرینی علمای دین را از همهی جایگاههای دیگر #برجستهتر میبینیم؛ به این دلیل روشن که در این راه، اندیشهی دینی و ایمان دینی برای انسانها لازم است؛ تولید فکر اسلامی برای این راه ضروری و لازم است و اگر علمای دین سر صحنه نباشند، دیگری نمیتواند این کار را انجام دهد. البته عالم دین با آن شرایطی که نیاز به آن شرایط هست، ای بسا نتواند این نقش را ایفا کند؛ او هم اگر این شرایط را نداشته باشد، نخواهد توانست؛..البته در آحاد مردم هم نقشآفرینىِ دینی هست؛ از راه امر به معروف و نهی از منکر؛ از راه آمادهسازی خود برای اینکه در یک جایگاه نقشآفرین قرار گیرند.
🔗۱۳۷۹/۰۷/۱۴
#امام_خامنه_ای
#تمدن_اسلامی
#حوزه
#تولید_فکر
#پرورش_انسان
#نقش_علمای_دین
✳️❇️✳️❇️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab