eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.8هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.4هزار ویدیو
307 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆🌿 آینده روشن ایران 🌿🔆 #جوانها_به_چشم_خود_خواهند_دید @khaneTolab
شیخ جعفر ناصریسخنرانی-حاج آقا ناصری.mp3
زمان: حجم: 6.82M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #سخنرانی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_731 🎙 سخنران: حجةالاسلام و المسلمین #شیخ_جعفر_ناصری ⏱ زمان: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ @KhaneTolab
حاج مهدی تدینیمداحی-مهدی تدینی.mp3
زمان: حجم: 7.37M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #مداحی 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_731 🎙 مداح: حاج مهدی #تدینی ⏱ زمان: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ @KhaneTolab
🔆ثواب این چایی کمتر از آن زیارت نیست🔆 📎آفات زندگی خانوادگی طلاب ... منبع: دو هفته نامه عهد/شماره۵۸ 💢💢کانال خانه طلاب جوان🔻🔻 @KhaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 (۱) 🔆 🔴مفهوم ((خودی)) در نظر اقبال لاهوری/ ((خودی)) جایش در دنیای اسلام خالی بود/به نظر من، ((خودی)) اول به عنوان یک تفکر انقلابی به ذهن اقبال می آید بعد سراغ فلسفی کردن این تفکر می رود. 🔆...اولین کاری که اقبال لاهوری لازم بود بکند، این بود که جامعه ی هندی را به اش، به ((من)) اسلامی اش، به اش، بلکه به اش متوجه کند. بگوید: تو، هستی؛ چرا این قدر غرقی؟! چرا این قدر مجذوبی؟! چرا این قدر خودباخته ای؟! ! 🔴...اقبال طرح یک را ریخت. (( )) فلسفه ای از نوع مورد نظر ما نیست؛ مفهوم ((خودی)) یک مفهوم است که در پوشش تعبیرات فلسفی و با آهنگ یک تبیین فلسفی بیان شده. برای اینکه اقبال بتواند در شعر خودش، در غزل خودش، در مثنوی خودش، به ((خودی)) به عنوان یک اصل، به عنوان یک مفهوم، تکیه بکند، احتیاج به این دارد که این ((خودی)) را تبیین فلسفی بکند. ⭕️ خودی در مفهوم مورد نظر اقبال، عبارت است از ، ، ، ، . درک خود، مفهوم خودیِ اقبال است؛ منتها این را در شکل یک بیان فلسفی، یک مفهوم فلسفی بیان می کند. 💢♨️... به نظر من، اول به عنوان یک به ذهن اقبال می آید بعد سراغ فلسفی کردن این تفکر می رود. خودی، همین چیزی است که جایش در خالی بود، و در یک دید کلی، در جایش خالی بود. یعنی ملت های اسلامی، در حالی که نظام ارزشی اسلام را داشتند، به کل آن را فراموش کرده بودند، پاک باخته بودند، و به یک نظام ارزشی ، مومن، معتقد، فریفته و علاقه مند شده بودند. لازم بود به برگردند، یعنی به . 📖 منبع: اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلابی/نشر صهبا/ ص۵۹_۵۷ 📖📖📖📖کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
راه پختگی سیاسی .MP3
زمان: حجم: 1.29M
↖️ چگونه می‌توانید به یک «تحلیل‌گرِ پُختهٔ سیاسی» تبدیل شوید؟ راهکار استاد میرباقری را بشنوید. (۵۳ ثانیه) ☑️ @mirbaqeri
🔆امام خمینی(ره) داغ دین داشت🔆 🔴 آیت الله جوادی آملی: اگر می بینیم حرف یک روحانی مانند حضرت امام(ره) اینچنین در جامعه اثر داشت و حرف دیگران نه، به همان دلیل است که وقتی مادر کودک از دست داده ناله میزند ناله او بیش از هر مداح دیگری در همه اثر می گذارد و همه را به گریه می اندازد چون این مادر، داغ دیده است و از ناله می زند. 🔆 امام رضوان الله تعالی علیه، نیز داشت و به همین دلیل سخنش در دل ملت اثر می گذاشت. @khaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 (۲) 🔆 🔴فلسفه 《بی خودی》 اقبال/ نبوت را به عنوان مایه ی اصلی می داند🔴 ✳️ دنباله خودی، (( )) است. فلسفه بی خودی، یعنی وقتی که ما درباره خود و تقویت هویّت یک انسان بحث می کنیم، معنایش این نباید باشد که انسان ها، ، به دور خودشان یک حصاری بکشند و زندگی بکنند، نه؛ این خودها باید در مجموعه ی یک ، بشوند و فرد بایستی ارتباط پیدا کند با جامعه، و این (( )) است. 📖 کتاب ((رموز بی خودی)) کتاب دوم اقبال است که بعد از ((اسرار خودی)) سروده شده و منتشر شده و نشان دهنده ایده ی اقبال در باب است، که افکار اقبال در باب تشکیل یک ، در رموز بی خودی از همه جای دیگر بیشتر است. ⭕️...ما امروز وقتی که نگاه می کنیم به آن مضامینی که در ذهن اقبال هست، در رموز بی خودی، می بینیم دقیقا همان معارفی است که امروز بر ذهنیت جامعه ی اسلامی ما حاکم است: 1⃣رسالت امتِ توحید در ، یکی از شورانگیزترین نظرات اقبال این است. معتقد است که مسلمان ها و امت اسلامی، بایستی را منتشر بکنند و بایستی نیاسایند، تا اینکه این کار را انجام بدهند. 2⃣یکی از مفاهیمی که در رموز بی خودی روی آن تکیه می کند، و است. ♨️ را به عنوان مایه ی اصلی می داند. می گوید این طور نیست که وقتی افراد دور هم جمع شدند، یک ملت به وجود بیاید، یک لازم است تا این تار و پود ملیت را مجتمع کند، و بهترین تفکرها و اساسی ترین آنها، است، که انبیای الهی آمدند و آن را مطرح کردند. این بهترین چیزی است که می تواند پایه ی تشکیل ملت را به وجود بیاورد، که به جمع، می بخشد، می بخشد، می بخشد، و می بخشد. 3⃣ یکی از مفاهیمی که باز روی آن تکیه می کند، است، بندگی خداوندان تخت و محراب. 📖منبع: اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلاب/نشر صهبا/ ص۷۷_۷۰ 📖📖📖📖کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰 https://eitaa.com/howzah114
🔴باید عالم و با سواد شد... 🔵یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، است. ما باید در رشته و حرفه‌ی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید و با سواد بشویم؛ فارسی اش این است. در دوران مبارزات و بحبوحه‌ی مبارزات - که دائم ما را میگرفتند و آزاد میکردند - یک مشت طلبه‌ی جوان با ما مرتبط بودند و ما با اینها کار سیاسی میکردیم. من به اینها میگفتم: بی مایه فطیر است. باید را هم بخوانید. آن رفقایی که آن وقت ما در مشهد داشتیم - که از لحاظ سیاسی و انقلابی با ما مرتبط بودند - همه‌شان جزو طلبه‌های درسخوان بودند. باید با سواد شد و درس خواند. 🔴البته من اعتقادم بر این است که این درس خواندن، باید یک و وسیع و همه‌جانبه‌ای در کیفیت تدریس و تدرّس ما در سطح حوزه‌های کشور به وجود آورد، که حالا جای آن حرف اینجا نیست. ما نقصها و کمبودهای زیادی داریم که باید نظام درسی ما، آن کمبودها را جبران کند؛ نباید هم بگذاریم دیر بشود؛ اما به هر حال ، با سواد شدن، با کتاب و سنت آشنا شدن، با مبانی معرفت دینی آشنا شدن؛ چه فقه، چه فلسفه، را باید یاد گرفت. باید انسان بتواند در میدان چالشهای فکری امروزِ دنیا سینه سپر کند. ⚫️ امروز دنیا، دنیای و . یکی از دلایلی که انقلاب اسلامی توانسته است در مقابل کارشکنیهای غرب ایستادگی کند - که امروز هم پیش از ظهر اشاره‌ی مختصری کردم - همین است؛ ما به میدان آوردیم؛ ما مثل یک عمل نکردیم. امروز و جمهوری اسلامی، تفکرات سیاسی و اجتماعی غرب را به طور جد به چالش کشیده است؛ همین مسئله‌ی مردمسالاری دینی و مسئله‌ی پیگیری عدالت... ⚜۱۳۸۵/۰۸/۱۷ 🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
📖 کتاب #هنرمند_جهادگر 📎 روایت تصویری چهل سال حیات انقلابی #سید_محمد_ساجدی ✴️ جهت تهیه کتاب (خرید و پیش خرید) با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 1⃣ ۰۹۱۱۸۵۹۱۰۵۲ آقای حسین زاده 2⃣ ۰۹۱۳۳۱۱۲۵۹۱ آقای افراز