🏴هیات امام حسن (علیه السلام)
دادیم به حکاک عقیق دل و گفتیم/
حک کن به عقیق دل ما «حضرت زهرا»
#هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_732
⏱ #زمان:
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷
🔻شروع: ۱۹:۳۰
#قرائت_قرآن
#مداحی
#سخنرانی
🔺پایان: ۲۱:۳۰
🏠 #مکان:
قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا
‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند.
🎙 #سخنران:
حجةاالاسلام و المسلمین #عابدینی
⬅️جلسات #شرح_آداب_الصلاه امام خمینی(ره)
#جلسه3
🎙 #مداح:
حاج مهدی #تدینی
‼️ توجه: مرثیه و مداحی ابتدای مراسم میباشد.
@KhaneTolab
سخنرانی-حاج آقا ناصری.mp3
6.82M
🔈 #صوت_هیأت
🔈 #سخنرانی
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_731
🎙 سخنران: حجةالاسلام و المسلمین #شیخ_جعفر_ناصری
⏱ زمان: ۲۸ آذر ۱۳۹۷
@KhaneTolab
مداحی-جواد احمدی.mp3
11.66M
🔈 #صوت_هیأت
🔈 #روضه
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_731
🎙 مداح: کربلایی #جواد_احمدی
⏱ زمان: ۲۸ آذر ۱۳۹۷
@KhaneTolab
مداحی-مهدی تدینی.mp3
7.37M
🔈 #صوت_هیأت
🔈 #مداحی
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_731
🎙 مداح: حاج مهدی #تدینی
⏱ زمان: ۲۸ آذر ۱۳۹۷
@KhaneTolab
🔆ثواب این چایی کمتر از آن زیارت نیست🔆
📎آفات زندگی خانوادگی طلاب ...
منبع: دو هفته نامه عهد/شماره۵۸
💢💢کانال خانه طلاب جوان🔻🔻
@KhaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 #پرونده_ویژه_اقبال_لاهوری (۱) 🔆
🔴مفهوم ((خودی)) در نظر اقبال لاهوری/ ((خودی)) جایش در دنیای اسلام خالی بود/به نظر من، ((خودی)) اول به عنوان یک تفکر انقلابی به ذهن اقبال می آید بعد سراغ فلسفی کردن این تفکر می رود.
🔆...اولین کاری که اقبال لاهوری لازم بود بکند، این بود که جامعه ی هندی را به #هویت_اسلامی اش، به ((من)) اسلامی اش، به #شخصیت_اسلامی اش، بلکه به #شخصیت_انسانی اش متوجه کند. بگوید: تو، هستی؛ چرا این قدر غرقی؟! چرا این قدر مجذوبی؟! چرا این قدر خودباخته ای؟! #به_خود_بیا!
🔴...اقبال طرح یک #فلسفه را ریخت. (( #خودی )) فلسفه ای از نوع #فلسفه_های_ذهنی مورد نظر ما نیست؛ مفهوم ((خودی)) یک مفهوم #انسانی_اجتماعی است که در پوشش تعبیرات فلسفی و با آهنگ یک تبیین فلسفی بیان شده. برای اینکه اقبال بتواند در شعر خودش، در غزل خودش، در مثنوی خودش، به ((خودی)) به عنوان یک اصل، به عنوان یک مفهوم، تکیه بکند، احتیاج به این دارد که این ((خودی)) را تبیین فلسفی بکند.
⭕️ خودی در مفهوم مورد نظر اقبال، عبارت است از #احساس_شخصیت، #درک_شخصیت، #خودنگری، #خوداندیشی، #خودشناسی. درک خود، مفهوم خودیِ اقبال است؛ منتها این را در شکل یک بیان فلسفی، یک مفهوم فلسفی بیان می کند.
💢♨️... به نظر من، #خودی اول به عنوان یک #تفکر_انقلابی به ذهن اقبال می آید بعد سراغ فلسفی کردن این تفکر می رود. خودی، همین چیزی است که جایش در #هند خالی بود، و در یک دید کلی، در #دنیای_اسلام جایش خالی بود. یعنی ملت های اسلامی، در حالی که نظام ارزشی اسلام را داشتند، به کل آن را فراموش کرده بودند، پاک باخته بودند، و به یک نظام ارزشی #بیگانه، مومن، معتقد، فریفته و علاقه مند شده بودند. لازم بود به #خودشان برگردند، یعنی به #نظام_ارزشی_اسلام.
📖 منبع: اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلابی/نشر صهبا/ ص۵۹_۵۷
#امام_خامنه_ای
#پرونده_ویژه_اقبال_لاهوری
#مفهوم_خودی
#تفکر_انقلابی
📖📖📖📖کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰
https://eitaa.com/howzah114
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
راه پختگی سیاسی .MP3
1.29M
↖️ چگونه میتوانید به یک «تحلیلگرِ پُختهٔ سیاسی» تبدیل شوید؟
راهکار استاد میرباقری را بشنوید.
(۵۳ ثانیه)
☑️ @mirbaqeri
🔆امام خمینی(ره) داغ دین داشت🔆
🔴 آیت الله جوادی آملی:
اگر می بینیم حرف یک روحانی مانند حضرت امام(ره) اینچنین در جامعه اثر داشت و حرف دیگران نه، به همان دلیل است که وقتی مادر کودک از دست داده ناله میزند ناله او بیش از هر مداح دیگری در همه اثر می گذارد و همه را به گریه می اندازد چون این مادر، داغ دیده است و از #اعماق_دل ناله می زند.
🔆 امام رضوان الله تعالی علیه، نیز #داغ_دین داشت و به همین دلیل سخنش در دل ملت اثر می گذاشت.
@khaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔆 #پرونده_ویژه_اقبال_لاهوری (۲) 🔆
🔴فلسفه 《بی خودی》 اقبال/ نبوت را به عنوان مایه ی اصلی #تشکیل_امت می داند🔴
✳️ دنباله خودی، (( #بی_خودی )) است. فلسفه بی خودی، یعنی وقتی که ما درباره خود و تقویت هویّت یک انسان بحث می کنیم، معنایش این نباید باشد که انسان ها، #جدای_از_دیگران، به دور خودشان یک حصاری بکشند و #خودها زندگی بکنند، نه؛ این خودها باید در مجموعه ی یک #جامعه، #بی_خود بشوند و فرد بایستی ارتباط پیدا کند با جامعه، و این (( #رموز_بی_خودی )) است.
📖 کتاب ((رموز بی خودی)) کتاب دوم اقبال است که بعد از ((اسرار خودی)) سروده شده و منتشر شده و نشان دهنده ایده ی اقبال در باب #نظام_اسلامی است، که افکار اقبال در باب تشکیل یک #نظام_اسلامی، در رموز بی خودی از همه جای دیگر بیشتر است.
⭕️...ما امروز وقتی که نگاه می کنیم به آن مضامینی که در ذهن اقبال هست، در رموز بی خودی، می بینیم دقیقا همان معارفی است که امروز بر ذهنیت جامعه ی اسلامی ما حاکم است:
1⃣رسالت امتِ توحید در #نشر_اسلام، یکی از شورانگیزترین نظرات اقبال این است. معتقد است که مسلمان ها و امت اسلامی، بایستی #رسالت_اسلام را منتشر بکنند و بایستی نیاسایند، تا اینکه این کار را انجام بدهند.
2⃣یکی از مفاهیمی که در رموز بی خودی روی آن تکیه می کند، #لزوم_متصل_شدن_فرد_به_جمع و #حل_شدن_فرد_در_جمع است.
♨️ #نبوت را به عنوان مایه ی اصلی #تشکیل_امت می داند. می گوید این طور نیست که وقتی افراد دور هم جمع شدند، یک ملت به وجود بیاید، یک #تفکر لازم است تا این تار و پود ملیت را مجتمع کند، و بهترین تفکرها و اساسی ترین آنها، #تفکر_نبوت است، که انبیای الهی آمدند و آن را مطرح کردند. این بهترین چیزی است که می تواند پایه ی تشکیل ملت را به وجود بیاورد، که به جمع، #فکر می بخشد، #ایمان می بخشد، #وحدت می بخشد، #تربیت و #کمال می بخشد.
3⃣ یکی از مفاهیمی که باز روی آن تکیه می کند، #نفی_بندگی است، بندگی خداوندان تخت و محراب.
📖منبع: اقبال لاهوری متفکر و مصلح انقلاب/نشر صهبا/ ص۷۷_۷۰
#امام_خامنه_ای
#پرونده_ویژه_اقبال_لاهوری
#مفهوم_بی_خودی
#تشکیل_نظام
#رسالت_امت_توحید
#متصل_شدن_فرد_به_جمع
#نفی_بندگی
📖📖📖📖کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰
https://eitaa.com/howzah114
🔴باید عالم و با سواد شد...
🔵یکی از کارهای دیگر ما که مهم است، #کسب_مهارتهای_دینی است. ما باید در رشته و حرفهی خودمان مهارت پیدا کنیم. باید #عالم و با سواد بشویم؛ فارسی اش این است. در دوران مبارزات و بحبوحهی مبارزات - که دائم ما را میگرفتند و آزاد میکردند - یک مشت طلبهی جوان با ما مرتبط بودند و ما با اینها کار سیاسی میکردیم. من به اینها میگفتم: بی مایه فطیر است. باید #درس را هم بخوانید. آن رفقایی که آن وقت ما در مشهد داشتیم - که از لحاظ سیاسی و انقلابی با ما مرتبط بودند - همهشان جزو طلبههای درسخوان بودند. باید با سواد شد و درس خواند.
🔴البته من اعتقادم بر این است که این درس خواندن، باید یک #تحول_عمیق و وسیع و همهجانبهای در کیفیت تدریس و تدرّس ما در سطح حوزههای کشور به وجود آورد، که حالا جای آن حرف اینجا نیست. ما نقصها و کمبودهای زیادی داریم که باید نظام درسی ما، آن کمبودها را جبران کند؛ نباید هم بگذاریم دیر بشود؛ اما به هر حال #درس_خواندن، با سواد شدن، با کتاب و سنت آشنا شدن، با مبانی معرفت دینی آشنا شدن؛ چه فقه، چه فلسفه، را باید یاد گرفت. باید انسان بتواند در میدان چالشهای فکری امروزِ دنیا سینه سپر کند.
⚫️ امروز دنیا، دنیای #تعارض_فلسفهها و #فکرهاست. یکی از دلایلی که انقلاب اسلامی توانسته است در مقابل کارشکنیهای غرب ایستادگی کند - که امروز هم پیش از ظهر اشارهی مختصری کردم - همین است؛ ما #فکر به میدان آوردیم؛ ما مثل یک #کودتا عمل نکردیم. امروز #تفکرات_اجتماعی و #سیاسی جمهوری اسلامی، تفکرات سیاسی و اجتماعی غرب را به طور جد به چالش کشیده است؛ همین مسئلهی مردمسالاری دینی و مسئلهی پیگیری عدالت...
⚜۱۳۸۵/۰۸/۱۷
#امام_خامنه_ای
#کسب_مهارتهای_دینی
#علم
#درس_خواندن
#تحول
🔵🔴⚫️⚪️کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰
@khaneTolab
خانه طلاب جوان
🔴تاریخ انتشار فیلم فوق امروز (۸ دی ماه ۱۳۹۷) می باشد...
🚨 فوری | بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب در روز ۳۰ تیرماه ۸۸ درباره فتنه۸۸، سخنان میرحسین موسوی و خاتمی و... برای اولین بار منتشر شد.☝️
📖 روایت کامل این دیدار در کتاب فتنه تغلب منتشر شده است.
👈 رهبر انقلاب: آقای موسوی اعلام کرد که در این انتخابات تقلب شده و این منشأ همهی حرفهای بعدی شد.
❓ سوال این است: شما از کجا فهمیدید در انتخابات تقلّب شده، چه دلیلی اقامه شد؟
خود من هم خیلی سعی کردم، همان روز شنبه عصر که ایشان ظهرش اطلاعیه داده بود، فرستادم یک نفر را پیش ایشان، برگشت حرفهایی که زد من را خیلی متعجب کرد، خیلی متعجب کرد...
💻 @Khamenei_ir
خانه طلاب جوان
📖 بمناسبت ۹دی؛ کتاب فتنه تغلب منتشر شد. 📥 معرفی و خرید کتاب👇 http://book-khamenei.ir/index.aspx?pag
🔴فتنه تغلّب🔴
📖روایتهایی از متن و فرامتن فتنهی 88
✴️درباره کتاب«فتنه تغلب»
شامل برخی #سخنان_منتشرنشدهی رهبر انقلاب است؛ از جمله در طلیعهی کتاب که دیدگاهی کلان به موقعیت نظام اسلامی در برابر نظام سلطه عرضه میکند.
❌همچنین روایتهایی از برخی سخنان و کنشهای ایشان را در بر میگیرد که دیگران آنها را بیان نمودهاند؛ از جمله حجتالاسلام #حمید_پارسانیا شرحی از جلسهی صمیمانه و گفتوگوهای صریح تعدادی از #فضلای_حوزهی_علمیه با رهبر انقلاب در اواخر تیرماه ۸۸ را ارائه نموده است.
آقای #حسن_رحیمپور_ازغدی، خطبهی ۲۰ شهریور ۸۸ آیتالله خامنهای در نماز جمعهی تهران را که به دستهبندی مخالفان سیاسی و روش برخورد با آنها مطابق سیرهی اهلبیت علیهمالسلام اختصاص داشته، تحلیل کرده است.
♨️علاوه بر این دو مصاحبه، کتاب حاوی بخشی از خاطرات منتشرنشدهی دکتر #علی_آقامحمدی است که همراه با گروهی از دوستانش -که همگی مورد اعتماد مهندس موسوی بودهاند- در دو مقطع از سال ۸۸ به رایزنی برای رفع ابهامات و حل مناقشات پرداخته است؛ روندی که هم مورد توافق ارکان نظام مانند رهبر انقلاب و شورای نگهبان و هم مورد حمایت کسانی همچون مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی بوده است.
آقایان #محسنی_اژهای و #سیدمهدی_خاموشی نیز که گفتوگوهایی نزدیک و فشرده در چند برهه از سال ۸۸ با نامزدهای انتخابات داشتند، مذاکرات خود را در این کتاب تشریح نمودهاند. روایت مذاکرات این دو تن که از دو موضع مختلف با سران معترض انجام شده، هم نشانگر زاویهی دید آقایان #موسوی و #کروبی و هم نشانگر ریشههای #تردیدها و تصمیمهای ایشان است.
📖یادداشتی بلند با عنوان «#چرا؟» در ۱۶ بند به قلم آقای علیرضا شمیرانی، از دیگر مطالب این کتاب است. وی تلاش میکند تا با کنار هم قرار دادن سطور گفته و ناگفتهای از رخدادها و کنش - واکنشهای سال ۸۸ که دربرگیرندهی بیانات رهبر انقلاب در کنار اظهارات دیگرانی همچون مقامات مسئول کشور، برخی اعضای دفتر رهبری و چهرههای سیاسی هوادار نامزدها است، مخاطب را با تبیینی استفهامی به تأمل دربارهی آنچه رخ داده، برانگیزد.
💢بازخوانی زمینهها و پیامدهای خطبهی ۲۹ خرداد ۸۸ و روایتهایی از چند گفتوگوی رودرروی رهبر انقلاب اسلامی با برخی منتقدان عملکرد نظام در جریان فتنهی ۸۸، بخشهای دیگری از این کتاب به قلم آقایان #مصطفی_غفاری و #حسین_شهسواری است.
📎بخش پیوست «فتنه تغلب» شامل پنج خردهروایت است که بیانات و مواضع رهبر انقلاب اسلامی دربارهی این موضوع را از یکم فروردین ۱۳۸۸ تاکنون تلخیص و تنظیم نموده و میتواند راهنمایی برای علاقهمندان به فهم دقیقتر منظومهی فکری و عملکردی حضرت آیتالله خامنهای دربارهی فتنه باشد.
❌اما یکی از مهمترین بخشهای این کتاب، بازنشر متن کامل نشست رهبر معظم انقلاب با نمایندگان ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ است که این روزها برخی رسانهها آن را -که احتمالاً از نسخهی پیشنویس کتاب برداشت شده- منتشر نمودهاند. این موضوع با واکنش دستپاچهی رسانههای بیگانه و حامی فتنه مواجه شد. آنها نهفقط به تفسیر بلکه به روایت متن و حاشیهی آن بهزعم خود پرداختند؛ درحالیکه با فرض صحت، هیچ کدام نفیکنندهی آنچه از مضامین صریح این دیدار منتشر شده، نیست.
منبع: http://book-khamenei.ir/index.aspx?pageid=208&description=639051
🔶🔶🔶🔶کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
📖 بزودی در کانال خانه طلاب جوان منتشر می شود...
🗒 بسیار می بینیم که هر یک از اساتید به شاگردانشان توصیه هایی می کنند؛ حفظ قرآن، خواندن المیزان، تبلیغ رفتن، اطلاع از اخبار جامعه، مکالمه عربی، ورزش، برنامه ریزی برای خانواده و ... . همچنین رویدادهای جامعه مثل انتخابات، موضوعات سیاسی سرنوشت ساز و... مسئولیت هایی را بر دوش ما می گذارد که هر یک به نوبه خود مهم و ضروری است.
📝 سعی می کنیم با برنامه ریزی دقیق آنها را در برنامه زندگی خود بگنجانیم؛
🚧امّا وقتی به #حجم_درس_ها_و_وظایف_طلبگی نگاه می کنیم، عملا می بینیم زمان کافی برای موارد توصیه شده نداریم.
نتیجتاً -جدای از اینکه نمی دانیم کدام یک از این مولفه ها و برنامه ها، برای زندگی ما واقعا لازم است- یا از بسیاری از بایدهای واقعی صرف نظر کرده و به وقت دیگری موکولشان می کنیم.
(که عملاً هم هیچ وقت توفیق انجام بسیاری از آنها را پیدا نکرده و نهایتاً #طلبه_ای_با_رشد_کاریکاتوری می شویم.) 🚫
یا اینکه به هر کدام ناخنکی می زنیم و بعد از مدتی دلزده می شویم.
رهایش می کنیم، و سراغ برنامه ای دیگر می رویم.
بعد از چند سال هم می بینیم که هیچ کدام از کارهایی که کرده ایم فایده کافی نداشته و به نتیجه مطلوبی نرسیده ایم. 📉
این مسئولیت های بر زمین مانده همواره ذهن مان را به خود مشغول کرده و #احساس_ترس_از_ناکارآمدی رهایمان نمی کند.
🔽🔽🔽🔽🔽🔽🔽
⁉️ آیا می شود این بایدهای بسیار طلبگی را در زندگی خود عملی کرد؟
⁉️ چگونه در مرحله اجرا، مشکل جمع بین کارهای متکثر را حل کنیم؟
⁉️ وقتی یک برنامه ریزی دقیق هم نمی تواند پاسخگوی جمع این همه مسئولیت باشد، چه راه حل دیگری داریم؟
✅ #جزوه «از محدودیت های زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی»؛
🎙پاسخ های استاد #حجت_الاسلام_عالم_زاده_نوری است، به پرسشهای طلاب #دفتر_عهد مدرسه معصومیه
🔴🔆🔴🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻امام خمینی(ره):
🔸همه ایّام مال خداست؛ لکن بعضی از ایّام یک خصوصیتی دارد که برای آن خصوصیت «یوم الله» میشود.
🔸روزی که پیغمبر اکرم هجرت کردند به مدینه، این روز «یوم الله» است. روزی که مکه را فتح کردند «یوم الله» است.
🔸یومِ قدرتنمایی خداست ...
#یوم_الله
#یوم_الله_۹_دی
@KhaneTolab
خانه طلاب جوان
📖 بزودی در کانال خانه طلاب جوان منتشر می شود... 🗒 بسیار می بینیم که هر یک از اساتید به شاگردانش
📖 #جزوه 《 از محدودیت های زندگی تا بایدهای بسیار طلبگی》🔰🔰🔰
از محدودیت های زندگی، تا بایدهای بسیار طلبگی2.pdf
1.69M
📖 #جزوات_طلبگی (۱)
🔴 #از_محدودیت_های_زندگی_تا_بایدهای_بسیار_طلبگی🔴
🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔆 بزودی در کانال خانه طلاب جوان منتشر می شود......
🌿 #نسل_برخاسته 🌿
📖 خاطرات چهل سال حیات انقلابی هنرمند جهادگر #سید_محمد_ساجدی 📖
🔆 با ما همراه باشید......
♨️♨️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab
🎥 مستند #کاروان_روایت_فتنه
🔹 مدیر اجرایی این کاروان درباره هدف از شکلگیری «کاروان روایت فتنه» اظهار داشت: تثبیت روایت سره از وقایع فتنه ۸۸ یکی از اهداف شکل گیری کاروان روایت فتنه است چرا که اگر در هر برهه از تاریخ، مبنای وقایع و حقایق آن از طرف افرادی که به صورت مباشر در لایههای مختلف درگیر آن واقعه بودند نقل و روایت نشود احتمال تحریف و مصادره آن وجود دارد.
🔹 مدیر اجرائی کاروان روایت فتنه با اشاره به اینکه بحث فتنه یکی از مقولات پیچیده و مولفهای پر محتوا درانقلاب اسلامی است، افزود: کاروان روایت فتنه ۸۸ اقدامی مشابه راهیان نور است که چند سال اخیر جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و دانشجویان تصمیم به راه اندازی آن گرفتند تا اینکه بعد از چند سال این واقعه مطابق با واقعیت و اخباری که بوده نقل شود و در حافظه مردم کشورمان به درستی ثبت شود.
🔹 او با اشاره به اینکه شعار «زینب تعلمنا» نماد کاروان راویان فتنه است، گفت: با اقتدا به حضرت زینب (س) که بعد از واقعه عاشورا روایت آن حادثه را به دوش گرفتند و به درستی به روایتگری آن پرداختند، اقدام به راه اندازی این کاروان کردیم چرا که اگر این کار صورت نمیگرفت واقعه عاشورا به این سرانجام و جریان سازی تمدنی نمیرسید.
🔹 وی افزود: قالب برنامه کاروان راویان فتنه تاریخی – تحلیلی است و سلسله نشستهای کاروان(در سال ۱۳۹۴) در ۱۲ نقطه از تهران درباره افرادی که از مظاهر فتنه بودند، با حضور ۱۶ نفر از راویان و ۸ نفر از تحلیل گران فتنه ۸۸ طی دو روز با حضور ۱۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد.
⬇️ #دانلود مستند #کاروان_روایت_فتنه 👇
〰〰〰〰〰
https://www.aparat.com/v/t4Wj3
〰〰〰〰〰
@KhaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کاروان روایت فتنه....
🚌حرکت طلاب از قم به تهران....
⛔️چه نکته ای میرحسین را وادار به موضع گیری علنی در قبال این حرکت کرد؟
⭕️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰
@khaneTolab
🔴به خاطر عدم آگاهی علما خیلی ضربه خوردیم🔴
🔍 #بصیرت و #علم_به_زمان و استفاده از موقعیت ها برای هر عالِمی چه #اعلم_العلماء باشد، و چه کسی که در یک محله، احکام دین را به چند نفر تعلیم می دهد ضروری است؛ منتها هر چه مقام بالاتر باشد، آگاهی های بیشتر و وسیع تری مورد لزوم است.
🔴 ما در طول تاریخ تشیع، به خاطر #عدم_آگاهی_علما از حقایق جریانات دنیا، #خیلی_ضربه خوردیم، به خصوص در #دویست_سال_اخیر که دنیا شکل جدیدی پیدا کرد و استعمار پدید آمد و سیاست ها عوض شد و دولت های اروپایی وارد میدان سیاست جهانی شدند و به کشورهای اسلامی تعرض کردند.
❌⭕️ هرگاه ما عالم دین و تقی و باهوش و زرنگ و دقیقی مثل #میرزای_شیرازی و #شیخ_انصاری داشتیم، از شرّ دشمن محفوظ می ماندیم و برنده بودیم، ولی آن جا که قدری #غفلت و #ناآگاهی در کار بوده است، ضرر می کردیم که آن ضرر به یک نفر و یک حوزه و یک مجموعه و یک شهر و یک سال و چند سال محدود نمی شد؛ بلکه در برخی موارد اثرش تا پنجاه سالِ تمام، جامعه ی اسلامی را تحت فشار قرار می داد.
📗بصیرت و استقامت/نشر صهبا/ ص۳۴
#امام_خامنه_ای
#بصیرت
#علم_به_زمان
#عدم_آگاهی_علما
💠💠💠💠کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰
@khaneTolab
📖 بزدوی در کانال خانه طلاب جوان منتشر می گردد...
⛔️ بیایید #طلبه_ای_با_رشد_کاریکاتوری نباشیم ⛔️
🔴 تا حال به #برنامه_ریزی_ماموریت_گرا فکر کرده اید؟
❌ با #سرگردانی، #خروجی_های_کم و دیر هنگام طلبگی چه کنیم؟
✳️ رسالت تخصصی و تیپ تخصصی ما چه باید باشد؟
🔴آیا فکری برای دوران #رشد و دوران #خدمت طلبگی کرده ایم؟
📖پاسخ تمامی سئوالات در جزوه🔰🔰🔰
🔴”برنامه ریزی #مأموریت_گرا🔴
🌿برنامه ریزی #منابع_محور“🌿
♨️درنگی در تنوع گزینه های برنامه ریزی♨️
📖 #دانلود_جزوه بزودی در کانال خانه طلاب جوان🔰🔰
@khaneTolab