eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 بزودی در کانال خانه طلاب جوان منتشر می شود...... 🌿 🌿 📖 خاطرات چهل سال حیات انقلابی هنرمند جهادگر 📖 🔆 با ما همراه باشید...... ♨️♨️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🎥 مستند 🔹 مدیر اجرایی این کاروان درباره هدف از شکل‌گیری «کاروان روایت فتنه» اظهار داشت: تثبیت روایت سره از وقایع فتنه ۸۸ یکی از اهداف شکل گیری کاروان روایت فتنه است چرا که اگر در هر برهه از تاریخ، مبنای وقایع و حقایق آن از طرف افرادی که به صورت مباشر در لایه‌های مختلف درگیر آن واقعه بودند نقل و روایت نشود احتمال تحریف و مصادره آن وجود دارد. 🔹 مدیر اجرائی کاروان روایت فتنه با اشاره به اینکه بحث فتنه یکی از مقولات پیچیده و مولفه‌ای پر محتوا درانقلاب اسلامی است، افزود: کاروان روایت فتنه ۸۸ اقدامی مشابه راهیان نور است که چند سال اخیر جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و دانشجویان تصمیم به راه اندازی آن گرفتند تا اینکه بعد از چند سال این واقعه مطابق با واقعیت و اخباری که بوده نقل شود و در حافظه مردم کشورمان به درستی ثبت شود. 🔹 او با اشاره به اینکه شعار «زینب تعلمنا» نماد کاروان راویان فتنه است، گفت: با اقتدا به حضرت زینب (س) که بعد از واقعه عاشورا روایت آن حادثه را به دوش گرفتند و به درستی به روایتگری آن پرداختند، اقدام به راه اندازی این کاروان کردیم چرا که اگر این کار صورت نمی‌گرفت واقعه عاشورا به این سرانجام و جریان سازی تمدنی نمی‌رسید. 🔹 وی افزود: قالب برنامه کاروان راویان فتنه تاریخی – تحلیلی است و سلسله نشست‌های کاروان(در سال ۱۳۹۴) در ۱۲ نقطه از تهران درباره افرادی که از مظاهر فتنه بودند، با حضور ۱۶ نفر از راویان و ۸ نفر از تحلیل گران فتنه ۸۸ طی دو روز با حضور ۱۰۰ نفر از طلاب حوزه علمیه قم برگزار شد. ⬇️ مستند 👇 〰〰〰〰〰 https://www.aparat.com/v/t4Wj3 〰〰〰〰〰 @KhaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کاروان روایت فتنه.... 🚌حرکت طلاب از قم به تهران.... ⛔️چه نکته ای میرحسین را وادار به موضع گیری علنی در قبال این حرکت کرد؟ ⭕️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴به خاطر عدم آگاهی علما خیلی ضربه خوردیم🔴 🔍 و و استفاده از موقعیت ها برای هر عالِمی چه باشد، و چه کسی که در یک محله، احکام دین را به چند نفر تعلیم می دهد ضروری است؛ منتها هر چه مقام بالاتر باشد، آگاهی های بیشتر و وسیع تری مورد لزوم است. 🔴 ما در طول تاریخ تشیع، به خاطر از حقایق جریانات دنیا، خوردیم، به خصوص در که دنیا شکل جدیدی پیدا کرد و استعمار پدید آمد و سیاست ها عوض شد و دولت های اروپایی وارد میدان سیاست جهانی شدند و به کشورهای اسلامی تعرض کردند. ❌⭕️ هرگاه ما عالم دین و تقی و باهوش و زرنگ و دقیقی مثل و داشتیم، از شرّ دشمن محفوظ می ماندیم و برنده بودیم، ولی آن جا که قدری و در کار بوده است، ضرر می کردیم که آن ضرر به یک نفر و یک حوزه و یک مجموعه و یک شهر و یک سال و چند سال محدود نمی شد؛ بلکه در برخی موارد اثرش تا پنجاه سالِ تمام، جامعه ی اسلامی را تحت فشار قرار می داد. 📗بصیرت و استقامت/نشر صهبا/ ص۳۴ 💠💠💠💠کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
📖 بزدوی در کانال خانه طلاب جوان منتشر می گردد... ⛔️ بیایید نباشیم ⛔️ 🔴 تا حال به فکر کرده اید؟ ❌ با ، و دیر هنگام طلبگی چه کنیم؟ ✳️ رسالت تخصصی و تیپ تخصصی ما چه باید باشد؟ 🔴آیا فکری برای دوران و دوران طلبگی کرده ایم؟ 📖پاسخ تمامی سئوالات در جزوه🔰🔰🔰 🔴”برنامه ریزی 🔴 🌿برنامه ریزی “🌿 ♨️درنگی در تنوع گزینه های برنامه ریزی♨️ 📖 بزودی در کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🌿 🌿 📖 خاطرات چهل سال حیات انقلابی هنرمند جهادگر 1⃣ ✴️ خوابی که درست تعبیر شد... 🎙شمیسه اخباری.مادر: محمد را باردار بودم. خواب دیدم به دنیا آمده و رو به قبله سجده کرده. در خواب به پدرم گفتم ببین بچه ام چه طور مشغول سجده کردن است! بیدار که شدم خیلی نگران شدم، چون پدرم از دنیا رفته بود. خودم فکر می کردم این بچه هم از دست می رود. چند روز بعد خدمت یک عالم بزرگواری رسیدیم، تعبیر عجیبی کردند که خیلی من را آرام کرد. گفتند این بچه انجام می دهد که خیراتش به پدر شما می رسد. 📖منبع: کتاب هنرمند جهادگر/ص۱۹ ♨️♨️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
درنگی در تنوع گزینه های برنامه‌ریزی.pdf
486.6K
(۲) ✅ ((برنامه ریزی ماموریت گرا)) و ((برنامه ریزی منابع محور)) 🔷درنگی در تنوع گزینه های 📖استاد فلاح شیروانی ✴️منبع: سایت: beheshteandisheh.ir بهشت اندیشه ♨️♨️♨️کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰 @khaneTolab
🔴بعضی به این فکرها نیستند، و بیش از اینکه «ولا الضالین» را خوب ادا کنند فکری ندارند🔴 ⭕️ بسیاری از اسلام منشأ خدمات و است. عبادتهای اسلامی اصولاً توأم با و است. مثلاً و اجتماع و# جمعه در عین و آثار اخلاقی و اعتقادی، حائز آثار است. 🌕اسلام اینگونه اجتماعات را فراهم کرده تا از آنها بشود؛ عواطف و افراد تقویت شود؛ بیشتری پیدا کنند؛ برای مشکلات سیاسی و اجتماعی خود# راه_حلهایی بیابند؛ و به دنبال آن به و بپردازند. ♨️در کشورهای غیر اسلامی، یا حکومتهای غیر اسلامی در کشورهای اسلامی، هرگاه بخواهند چنین اجتماعاتی فراهم آورند، مجبورند میلیونها از ثروت و بودجۀ مملکت را صرف کنند. تازه اجتماعات آنها و و عاری از آثار است. ❇️اسلام ترتیباتی داده که هرکس خودش آرزو می کند به حج برود، و راه افتاده به حج می رود. خودش با اشتیاق به نماز جماعت می رود. باید از این اجتماعات به منظور و و اعتقادی و سیاسی اسلامی استفاده کنیم. ❌⭕️ بعضی به این فکرها نیستند، و بیش از اینکه «ولا الضالین» را خوب ادا کنند فکری ندارند. حج که می روند، به جای اینکه با برادران مسلمان خود کنند، و را دهند و برای مصایب و مشکلات عمومی مسلمانان چاره ای بیندیشند، و مثلاً برای آزاد کردن که وطن اسلام است اشتراک مساعی کنند، به دامن می زنند! در حالی که مسلمین صدر اسلام با اجتماع حج و با جماعت جمعه کارهای مهم انجام می دادند. ✴️در خطبۀ روز «جمعه» اینطور نبود که فقط یک سوره و دعایی بخوانند و چند کلمه ای بگویند؛ با خطبه های جمعه بسیج سپاه می شد، و از مسجد به می رفتند. و کسی که از مسجد به میدان جنگ برود، فقط از خدا می ترسد و بس؛ و از کشته شدن و فقر و آوارگی نمی ترسد. و چنین سپاهی سپاه فاتح و پیروز است. هرگاه خطبه هایی را که راجع به جمعه است و خطبه های حضرت امیر(ع) را ملاحظه کنید، می بینید که بنا بر این بوده که مردم را به راه بیندازند و به حرکت درآورند و به مبارزه برانگیزند؛ برای اسلام و  بسازند؛ و گرفتاریهای مردم دنیا را برطرف کنند. اگر هر روز جمعه مجتمع می شدند، و مشکلات عمومی مسلمانان را به یاد می آوردند و رفع می کردند، یا تصمیم به رفع آن می گرفتند، کار به اینجا نمی کشید. امروز باید با جدیت این اجتماعات را ترتیب دهیم، و از آن برای تبلیغات و تعلیمات استفاده کنیم. به این ترتیب، نهضت اعتقادی و سیاسی اسلام# وسعت پیدا می کند و اوج می گیرد. 📕ولایت فقیه/صص۱۳۱و۱۳۲ 📚📚📚📚کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
🌿 #نسل_برخاسته 🌿 📖خاطرات چهل سال حیات انقلابی هنرمند جهادگر #سید_محمد_ساجدی 2⃣ 🖌 مداد رنگی... 🎙 شمیسه اخباری. مادر: درس نمی خواند. یک بار التماس می کرد یک مداد رنگی برایش بخرم، می گفتم: (( اول درست را بخوان، بعد )) چندبار اصرار کرد و دید فایده ندارد، یک تکه از موهای خواهرش را چید، با یک تکه حلبی و مداد، قلم مو درست کرد. با لاجورد و زردچوبه هم رنگش را درست کرد. شد جای مداد رنگی ای که قرار بود ما برایش بخریم. 📖منبع: کتاب هنرمند جهادگر،ص ۲۲ 📗📗کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
سخنرانی-استاد عابدینی.mp3
10.15M
🔈 🏴 🎙 : حجة الاسلام و المسلمین : ۵ دی ۱۳۹۷ جلسات امام خمینی(ره) : 🔶 موضوع بحث: 🔶 قوت سلوک در عظمت ربوبیت 🔶انسان بودن انسان تابع درک و شعور عظمت ربوبیت 🔶عالم وجود خاضع مطلق نسبت به خداوند 🔶سلوک الی النفس @KhaneTolab
مداحی-حاج مهدی تدینی.mp3
13.48M
🔈 #صوت_هیأت 🔈 #روضه 🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام #جلسه_732 🎙 مداح: حاج مهدی #تدینی ⏱ زمان: ۵ دی ۱۳۹۷ 🔺مناجات با #امام_زمان_عج 🔺روضه #حضرت_زهرا_س @KhaneTolab
🔴۸ توصیه رهبری به طلاب🔴 1⃣ اوّل این‌که را جدّی بگیرید...درس بسیار جدّی است؛ درس بسیار مهم است؛ علم و سواد است؛ بدون آن نمیتوانید ایفا کنید، یا نمیتوانید ایفا کنید. نقش‌آفرینی غلط، از نقش‌آفرین نبودن به مراتب خسارتبارتر است. 2⃣حفظ  است. زىّ طلبگی چیست؟ من زىّ طلبگی را در دو جمله میتوانم معرفی کنم: با عزّت، و در تحصیل و زندگی...طلاّب - چه آنهایی که برخوردارند، چه آنهایی که دچار سختیهایی هستند - باید زىّ طلبگیشان محفوظ بماند؛ یعنی حالت پارسایی و قناعت، همراه با عزّت نفس؛ این یک. دوم، نظم در تحصیل و به تبع آن نظم در زندگی؛ که خصوصیت طلبگی نظم است. 3⃣ باید را، هم بشناسیم - همه‌مان؛ این دیگر پیر و جوان ندارد؛ اما جوانها بیشتر و بهترند - و هم تحلّی به حلیه‌ی اخلاق پیدا کنیم...هر کسی خودش باید با دل خود، با رفتار خود، به طور دائم مشغول تهذیب و مشغول کشتی گرفتن با بدیها و زشتیهای وجود خودش باشد.  4⃣ از لحاظ و همچنین از لحاظ ، باید اعتماد به نفس کاملی را در خودتان به وجود آورید...این‌طور نباشد که طلبه‌ی جوان در مواجهه‌ی با طوفانهای فکرىِ مخالف، به خود و احساس ضعف و وحشت کند. 5⃣ من شما عزیزان را در زمینه‌ی مسائل سیاسی، به دو چیز که گاهی با هم اشتباه میشود - دعوت میکنم. یکی این است که همچنان که بزرگان گفتند و میگویند و توصیه میکنند، ، لازم است. نباید بگذارید غیرت دینی از مجموعه‌ی حوزه‌ی علمیه و آحاد آن سلب شود. دوم این‌که از لحاظ سیاسی نشوید. اینها با همدیگر نبایستی اشتباه بشود. بعضی کسان دوست میدارند حوزه‌ی علمیه را عصبی و آشفته و دچار کارهای بیرویّه‌ی سیاسی مشاهده کنند. توصیه‌ی من این است که نگذارید. 7⃣ به برادران عزیز در حوزه‌ی علمیه توصیه میکنم که نگذارند توطئه‌ی و تقابل حوزه و دانشگاه بار دیگر به ثمر بنشیند. دانشگاه را همتای علمی خودتان بدانید؛ دو همتا.  8⃣ در ارتباطات خود با ، اصل و و و درعین‌حال و و را هرگز نباید فراموش کنید. خصوصیت طلاب حوزه‌ی علمیه و فضلای حوزه‌های علمیه همین است که بتوانند مردم را جلب کنند و مردم را تحت تأثیر سخن هدایت‌آمیز خودشان قرار دهند. اگر امر بعکس شد، نتیجه بعکس خواهد شد. اگر در مقامِ دادن فکر، حرف درستی ارائه نشود، متاع قابلی عرضه نشود؛ اما در مقامِ برخورد، برخورد طلبکارانه، متوقّعانه و خشن ارائه شود، دل جذب نخواهد شد؛ فکر هم تسلیم نخواهد شد. 🎙۱۳۷۹/۰۷/۱۴ 📚📚📚📚کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✉️ نامه توحیدی 🔹نامه #امام_خمینی(ره) در دی ماه ۱۳۶۷ 🔹پیام باید #باصلابت و #کلام_فولادین و به دور از رعب و وحشت از #قدرت_شوروی قرائت شود ... @KhaneTolab
4_6019071420355576448.pdf
441.8K
#جزوات_طلبگی (۳) 💎 #سیرمطالعاتی تحصیل و تحقیق فلسفه و عرفان اسلامی استاد علی #امینی_نژاد ( عضو مجمع عالی حکمت اسلامی ) 🍀 منبع: سایت آواز پر جبرئیل(دروس استاد امینی نژاد): efteghar.blog.ir 🔆🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
خانه طلاب جوان
#جزوات_طلبگی (۳) 💎 #سیرمطالعاتی تحصیل و تحقیق فلسفه و عرفان اسلامی استاد علی #امینی_نژاد ( عضو مجمع
سیر تحصیل فلسفه اسلامی-۱.jpg
523.7K
🔴ضرورت تحصیل حکمت اسلامی 📖آداب تحصیل حکمت اسلامی 📎برنامه درسی فلسفه و عرفان ❌نموداری ۹ جلسه درس استاد امینی نژاد 🔆کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🌿 #نسل_برخاسته 🌿 📖خاطرات چهل سال حیات انقلابی هنرمند جهادگر #سید_محمد_ساجدی 3⃣ ❓خیلی سئوال می کرد... 🎙 شمیسه اخباری. مادر: از همان نوجوانی خیلی سئوال می کرد. پنجشنبه ها که از تهران می آمد خانه، انبانی از سئوال بود. بیشتر سئوال هایش را هم از پدرش می پرسید. می گفتم تو مثل بزغاله دنبال بابات می گردی. در بحث هم خیلی بدقلق بود. راحت قانع نمی شد. عصبانی می شد. داد و بیداد می کرد. تا نمی فهمید هم دست بردار نبود. 📖منبع: کتاب هنرمند جهادگر،ص ۲۳ 📗📗کانال خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
📖 سلسه جلسات اخلاق کاربردی 📖 #استاد_عابدینی 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
📢 سلسله جلسات 🔊 📖 تابستان سال ۱۳۹۶ سلسله جلسات درس توسط استاد عابدینی(حفظه الله) در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان قم مربوط به نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها برگزار گردید. 🔴 درس اخلاق کاربردی و لینک دانلود: 🔈جلسه1⃣: حقیقت سیر و سلوک 🔈جلسه2⃣: مسالک اخلاقی (۱)_مسلک پسند عامه و مسلک انبیاء 🔈جلسه3⃣: مسالک اخلاقی(۲)- مسلک نبی ختمی(ص) 🔈جلسه4⃣: اصالت فرد یا اجتماع - فردِ شامل 🔈جلسه5⃣: حقیقت نیاز و حرکت 🔈جلسه6⃣: یقظه، بیداری و حرکت(۱) 🔈جلسه7⃣: یقظه، بیداری و حرکت(۲) 🔈جلسه8⃣: توبه(۱) - حقیقت توبه 🔈جلسه9⃣: توبه(۲)- مراتب توبه 🔈جلسه🔟: توبه(۳) - مراحل و ارکان توبه(۱) 🔈جلسه1⃣1⃣: توبه(۴) - مراحل و ارکان توبه(۲) 🔈جلسه2⃣1⃣: توبه(۵) - مراحل و ارکان توبه(۳) 🔈جلسه3⃣1⃣: توبه از رذائل(۱) 🔈جلسه4⃣1⃣: توبه از رذائل(۲)- حب دنیا(۱) 🔈جلسه5⃣1⃣: توبه از رذائل(۳)- حب دنیا(۲) 🔈جلسه6⃣1⃣: محبت الهی(۱)- حقیقت محبت الهی 🔈جلسه7⃣1⃣: محبت الهی(۲) - مسئله اخوت و ولایت(۱) 🔈جلسه8⃣1⃣: محبت الهی(۳) - مسئله اخوت و ولایت(۲) 🔈جلسه9⃣1⃣:  محبت الهی(۴) - مسئله اخوت و ولایت(۳) 🔈جلسه0⃣2⃣: مظاهر حب دنیا(۱) - پرخوری،پرگویی، پرخوابی، شهرت 🔈جلسه1⃣2⃣: مظاهر حب دنیا(۲) - غضب 🔈جلسه2⃣2⃣: طلب، شوق و مجاهدت 🔈جلسه3⃣2⃣: طلب، شوق و مجاهدت 🔈جلسه4⃣2⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۱) - واجبات و محرمات، نماز شب 🔈جلسه5⃣2⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۲)- طهارت و مراتب طهارت 🔈جلسه6⃣2⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۳)- نماز جماعت 🔈جلسه7⃣2⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۴)- تلاوت قرآن 🔈جلسه8⃣2⃣:  مراتب اجتناب از ریاء و مراتب اخلاص در عمل 🔈جلسه9⃣2⃣: عالم نیّات (و اخلاص در نیت) 🔈جلسه0⃣3⃣: مراقبه و عهد های جمعی(۵) - توسل به اهل البیت (علیهم السلام) 🎙🎙🎙🎙 جلسات🔰🔰🔰🔰 http://sokhanha.ir/%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B9%D8%A7%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C/ 📖📖📖📖کانال خانه طلاب🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
‍ ‍ ‍ 🔴فرق بین اسلام و آنچه به عنوان اسلام معرفی شده...تفاوت بین قرآن با رساله های عملیه🔴 💠برای اینکه کمی معلوم شود فرق میان و آنچه به معرفی می شود تا‏‎ ‎‏چه حد است، شما را توجه می دهم به تفاوتی که میان « » و ، با هست: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با‏‎ ‎‏رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ و‏‎ ‎‏اثری که در می تواند داشته باشد بکلی تفاوت دارد. نسبت ‏‎ ‎‏قرآن با آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث، که‏‎ ‎‏حدود پنجاه کتاب‎‏ است و همۀ احکام اسلام را در بردارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به‏‎# ‎‏عبادات و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به‏‎# ‎‏اخلاقیات است؛ بقیه همه مربوط به ، ، ، و و است.‏ 📌ولایت فقیه/ص۱۱ 📚✴️📚📖کانال خانه طلاب جوان⬇️🔰⬇️🔰 @khaneTolab