eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
306 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔊🔊 گعده طلبگی🔊🔊 💠موضوع گعده این جلسه🔰🔰🔰 🔷🔹حوزه انقلابی 🔹🔷 ⬇️⬇️بحث های پیشنهادی⬇️⬇️ 🔶🔹 موانع شکل گیری حوزه انقلابی 🔹🔶 نقش علما و بزرگان حوزه در شکل گیری حوزه انقلابی 🔸🔷 آثار و برکات انقلابی شدن حوزه 🔸🔷 تفاوت های حوزه انقلابی و غیر انقلابی 🔸🔷نقش طلاب در ایجاد یا استمرار حوزه انقلابی 🔸🔷حوزه انقلابی از نگاه حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری 🔷🔸معیار و ملاک های حوزه انقلابی زمان: پنجشنبه ساعت 20 تا 23 🙏پیشاپیش از اینکه همه دوستان رعایت ادب و احترام و آداب مناظره را دارند صمیمانه متشکریم و بر اساس قوانین گعده و درخواست مکرر اعضا، افرادی که قوانین را رعایت نمی کنند از گروه حذف خواهند شد.🙏 💠 به گعده بپیوندید ⬇️⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/joinchat/4109238336C3d69322f40 @khanetolab
🔸 هیئات امام حسن مجتبی 🔹 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین طاهری ▪️ با نوای : حجت الاسلام مهدیان ▫️ زمان: چهارشنبه 12 آذر ساعت 19 ▪️ پخش از طریق صفحه اینستاگرامی خانه طلاب www.instagram.com/khanetolab_ir @khanetolab
🔴 موانع انقلابی بودن حوزه‌ها 🔘 گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین سپهری مسئول دفتر دبیرخانه دائمی حوزه انقلابی ◾️اسفند 94 رهبر معظم انقلاب، نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم را به محضر پذیرفتند، دیداری گرم و صمیمانه و پر از مهر و محبت بود و حقیر هم خداوند متعال توفیق داده بود یکی از مهمانان آن جلسه بودم. در آن جلسه رهبر معظم انقلاب از کلیدواژه‌ای با عنوان «حوزه انقلابی» رونمایی کردند. ◾️ بعدها رهبر معظم انقلاب همین بحث را ادامه دادند و در جمع خبرگان رهبری، خبرگان انقلابی، را مطرح فرمودند. این اهتمام و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به بحث حوزه انقلابی باعث شد که مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که مخاطب اصلی و فی‌المجلس بیانات آقا بودند، دبیرخانه‌ای را در مرکز و مهد مبارزات انقلاب اسلامی؛ یعنی مدرسه مبارکه فیضیه افتتاح کند. ◾️ از فعالیت‌هایی که تا به حال انجام گرفته الحمدلله سلسله نشست‌هایی بوده که در مدارس تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار کردیم. در این سلسله نشست‌ها اساتید بزگوار سخنرانی کردند، بسته فرهنگی و کتب مربوط به حوزه انقلابی توزیع شده و پرسش و پاسخ انجام شده که طلاب از بیانات اساتید انقلابی بهره جستند. ◾️ دبیرخانه یک کار بنیادی، وزین و ماندگار را به‌حول و قوه الهی در نظر دارد در سطح حوزه انجام بدهد و آن بحث طرح مبلغان و راویان انقلاب است. طلاب ما الان نسل دوم، سوم و چهارم انقلاب هستند که نه‌تنها زمان شاه و زمان جنگ تحمیلی را ندیدند، که زمان امام را هم درک نکردند، ولذا از نظر بنیه علمی در مسایل حوزه انقلابی و در بحث انقلاب، باید روی این‌ها کار شود ▪️ موانع انقلابی بودن حوزه‌ها: 1. کج‌فهمی از دین؛ حوزه‌ای که در آن، از مبانی دین کج‌فهمی باشد این حوزه، حوزه‌ای است که از انقلابی‌گری به دور است. 2. نگاه سکولاری به دین باعث می‌شود که حوزه را از انقلابی‌گری به دور کند. 3. بی‌اهتمامی به امور مسلمین، بی‌دغدغه‌ بودن و یا به تعبیری حس عافیت‌طلبگی؛ طلبه‌ای که عافیت‌طلب باشد، طلبه انقلابی نیست و حوزه‌ عافیت‌طلب، حوزه‌ انقلابی نیست. 4. اشرافی‌گری، بزرگ‌ترین مانع در راه انقلابی‌گری در بین حوزویان و طلاب است. 5. جمود، ایستاگرایی، عدم تحول مناسب با مقتضیات زمان از جمله موانعی است که حوزه را از مسیر انقلابی‌گری دور می‌کند و البته ایجاد شکاف و اختلاف دربین حوزویان. 6. تعابیری مثل روحانی حکومتی و غیرحکومتی که عده‌ای درست می‌کنند و از این دو تعبیر یک شکافی بین حوزویان ایجاد می‌شود، این هم باعث می‌شود که حوزه از مسیر انقلابی بودن دور بماند. @khanetolab
♦️🔷 اخلاق شخصی-اخلاق سیاسی♦️🔷 🔰پیامبر(ص) قبل از بعثت هم اخلاق خوب داشتند، اما چرا کسی با ایشان دشمنی نمی‌کرد؟ 🔹 اگر به اخلاق پیامبر(ص) بپردازیم ولی دربارۀ سیاست‌ورزی و سیرۀ سیاسی ایشان تأمل نکنیم، کار نابه‌جایی است؛ پیامبر(ص) قبل از هم خوب داشتند، اما چرا کسی با ایشان دشمنی نمی‌کرد؟ چرا قبل از بعثت کسی با ایشان جنگ نکرد؟ پس دعوا سرِ اخلاق پیامبر(ص) نبود، بلکه بعد از بعثت، چون سیاست‌ورزی پیامبر(ص) در عرصۀ جامعه شروع شد، دشمنی با ایشان هم شروع شد. ۹۵/۹/۲۷ @khanetolab
🔹السلام علیک یافاطمه المعصومه س ◼️🔅حجره های روضه در شب بی بی الله علیها 🔺با سخنرانی استاد مهدیان زید عزه ☑️ سلسه مباحث هویت و سبک زندگی طلبگی☑️ چهارشنبه 99/09/05 ساعت 16/45 پخش زنده با توجه به عدم امکان برگزاری حضوری عمومی از طریق لینک زیر ✅https://rubika.ir/hojrehayeroze آدرس کانال ایتا ✅@hojrehayeroze
3⃣♦️🔹درخواست یادداشت برای نشریه 70 عهد🔹♦️ 🌀موضوع کلی : 🔰🔰🔰 《شخصیت انقلابی امام موسی صدر》 📝ریز موضوعات 🔰🔰🔰 1⃣ نقش امام موسی صدر در فرآیند پیروزی انقلاب . 2⃣ امام موسی صدر و وحدت اسلامی 3⃣ تمدن سازی در اندیشه امام موسی صدر . 4⃣ دیدگاه امام خمینی(ره) درباره امام موسی صدر 5⃣ جنبش امل و امام موسی صدر ♦️شرایط نگارش 🔰🔰🔰 1⃣ یادداشت حداکثر 800 کلمه و حداقل 700 کلمه باشد. 2⃣ حداقل 70 درصد یادداشت تولیدی نویسنده باشد . 3⃣ یادداشت در قالب ورد و با ذکر نام و نام خانوادگی و شهر محل سکونت به آیدی زیر ارسال شود🔻🔻 @gohari_67 4⃣ مهلت ارسال یادداشت تا تاریخ 99/9/15 می باشد . ✴️✴️ نشریه عهد 🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔴هم اکنون 🎥فیلمبرداری تدریس کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» توسط استاد یاوری 🏠خانه طلاب جوان (منظومه فکری مقام معظم رهبری) @KHANETOLAB
📙📙📙مکتب امام خمینی📕📕📕 💠چرا شرح تحریرالوسیله را نوشتم؟ 🔰آیت الله العظمی فاضل لنکرانی 📌‏در زمینه علمی امام مقامات متعددی داشتند این از دیگر ویژگیهای ایشان بود که در رشته‏‏‌‏‏های گوناگون، ، ، ، ، و متخصص بودند. ولی از این رشته‏‏‌‏‏ها، آنی که با مقام تناسب داشت، فقه و اصول بود. متأسفانه افرادی آگاهانه یا ناخودآگاه در صدد بودند که برای جلوگیری از رشد و گسترش اندیشه‏‏‌‏‏های امام، مقام فقه و اصول ایشان را کوچک جلوه دهند و حتی صلاحیت مرجعیت تقلید را از ایشان سلب کنند. در این رابطه شخصاً حساسیت موضوع را درک کردم و از موقعیت تبعیدم در شهرستان یزد استفاده کردم و شرحی بر کتاب شریف «تحریرالوسیله» امام که در حقیقت یک دوره فقه از اول باب «طهارت» تا آخر باب «دیات» هست به رشته تحریر درآوردم. برای این کارم دو هدف در نظر داشتم اول اینکه اشتغالات علمی‌ام محفوظ باشد و دیگر تشریح موقعیت فقهی و اصولی امام و جایگاه بلندی که در این علم دارند. در همان اوایل تبعیدم تصمیم گرفتم که یک کاری که جنبه علمی و انقلابی دارد به انجام برسانم. البته با حفظ این معنا که ساواک پی به کارم نبرد.‏ (نشریه حضور شماره اول) @KHANETOLAB