💎 برگهای ماندگار حاج شیخ غلامرضا حسنی
✅ حسنی پدرش را در ۱۴ سالگی از دست میدهد و دو سال بعد از آن به توصیه مادرش یک اسلحه ورندل تهیه میکند تا بتواند از خود و خانوادهاش در برابر رخدادها دفاع کند. این نخستین آشنایی این طلبه جوان با اسلحه است که بعدها هیچگاه از وی جدا نمیشود.
✅ او از سال 1324 علیه حکومت پهلوی مبارزه میکرده است. کریم حنیف، قائم مقام صداوسیمای آذربایجان غربی در این زمینه میگوید: «قبل از انقلاب با تعدادی حزباللهی در ارومیه گروهی تشکیل میدهد و از سال 57 رسما گروه مسلح مبارزین ژنرال حسنی در ارومیه و در استان شکل گرفت و من هم به آنها ملحق شدم و در تیمهای دونفره و چهار نفره سازماندهی شدیم. ماموریت این گروهها حمایت از مردم شرکت کننده در تظاهرات در مقابل تعرض عوامل مسلح حکومتی بود. بیشتر این عملیاتها توسط آقای حسنی به عنوان فرمانده ارشد طراحی میشد و مردم به ایشان لقب ژنرال حسنی را داده بودند.»
✅ یکی از کارهای شگفت او در نزدیکی انقلاب آن است که روی منبر به آموزش استفاده از سلاح پرداخته است.
او میگوید: «در این هنگام مردم حیرت زده شده بودند چون تا آن وقت در رویا هم ندیده بودند که آخوندی در بالای منبر و در آن فضای اختناق ستم شاهی با آنان چنین سخن بگوید.»
✅ رشید حسنی پسر بزرگ ملا حسنی است. رشید حسنی به سازمان کمونیستی چریکهای فدائیان خلق گرایش داشت. بنا به روایتی که ملا حسنی نقل میکند، خودش پسرش را به دادگاه انقلاب معرفی میکند. حسنی در خاطراتش میگوید: «وقتی خبر اعدامش را شنیدم، اصلا ناراحت نشدم چون به وظیفه خود عمل کردم.»
✅ «ملا حسنی» از همان روزهای اول انقلاب با حکم امام خمینی (ره) نماینده ایشان در ارومیه شد. براساس این حکم، وظیفه برگزاری نماز جمعهها بر دوش او بود. بعد از رحلت امام خمینی (ره) حکم وی از طرف مقام معطم رهبری، آیتالله خامنهای، تمدید شد. آیتالله حسنی در سالهای متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه بار هدف ترور قرار گرفته بود ولی در هر سه مورد ضد انقلاب در رسیدن به هدف خود ناکام مانده بودند. او با 77/9 درصد آرا نماینده دوره نخست مجلس شورای اسلامی بودهاست. همچنین سالهای سال یکی از خطبای معروف در فضای سیاسی کشور بود و خطبههای او بعدا به صورت کتاب منتشر شد و فروش خوبی داشت.
✅ سرانجام در شامگاه دوشنبه 31 اردیبهشت 97 خبر رسید وی دار فانی را وداع گفته است.
#بصیرت_سیاسی
#فقیه_انقلابی
#طلبه_سیاسی
جهت آشنایی بیشتر به آدرس زیر👇مراجعه کنید:
http://www.khanetolab.ir/content/9645
خانه طلاب جوان
@khanetolab
هدایت شده از کانال امام خمینی (ره)
4.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#فیلم_اختصاصی| آیه ای که پیغمبر را پیر کرد
امام خمینی: نبرد خود با ابرقدرتها را ادامه دهید
.
🔗 مشاهده سایر ویدئوها در #آپارات 👇
🌐 http://llink.ir/80hb
✅ @EMAM_COM
⁉️چگونه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؟
شهید علی صیاد شیرازی:
📣 بنده به عنوان مسؤول در قرارگاه کربلا، مرکز عملیات مشترک ارتش و سپاه انقلاب اسلامی و به عنوان یک رزمنده کوچک اسلام، شاهد و ناظر بودم که «خداوند خرمشهر را آزاد کرد» و هیچ دلیل دیگری را قبول نمیکنم.
📣 میخواهم درباره عملیات بیتالمقدس و این که چطور شد که این عملیات 25 شبانه روز انجام گرفت، برایتان بگویم. اگر بخواهم مراحل مختلف و مقدمات آن را برایتان بگویم، حداقل با برآوردی که من دارم و طی شناسایی عملیات 3 یا 4 جلسه دو ساعته میخواهد بدون تنفس هم باشد تا من بتوانم شروع ماوقع را برایتان بازگو کنم. چون این حادثه بهگونهای بر ما حاکم شد و آن طور بر ما تأثیر گذاشته که الحمدا... هنوز ذهنمان اجازه میدهد مطالب را عمدتاً و به ترتیب و توالی خودش بیاوریم ...
#معنویت_انقلابی
فتح خرمشهر به روایت شهید صیاد شیرازی👇
http://www.khanetolab.ir/content/9646
خانه طلاب جوان
@khanetolab
حقیقت تقوا در زندگی حضرت خدیجه (س)
دو رکن اساسی تقوا
✅ در اندیشه ناب اسلامی، تقوا بر دو رکن اساسی بنا شده است. رکن اول جمع آوری قدرت و اهتمام به امور دنیایی و سعی در کسب ارکان قدرت دنیایی است و رکن دیگر خرج کردن و به کارگیری این امور کسب شده در راه اهداف اسلام و پیاده شدن احکام اسلامی. در واقع، در یک کلمه، تقوا به معنای عبور از دنیا است. برای عبور از دنیا ابتدا باید امور دنیایی کسب شده باشد و پس از آن عبور اتفاق بیفتد و این همان #معویت_انقلابی است.
⛔️ حرکت نکردن به سمت دنیا ، به این معنا، نه تنها با اصل تقوا در تضاد است بلکه نوعی روحیه راحت طلبی و کاهل پروری را به دنبال دارد. و آنهایی که تقوا را به معنای قطع ارتباط از امور دنیایی معنا میکنند ،به ایجاد و افزایش نوعی روحیه تنبلی در افراد دامن میزنند و این خود سبب تقویت هوای نفس انسان است. این قطع ارتباط با امور دنیوی نشانه بارز #معنویت_متحجر است.
کلام مقام معظم رهبری در توصیف حضرت خدیجه(س)
📣 «اوّلاً خودِ این نفْس ایمان آوردن به پیغمبر یک امتیاز بزرگ است، یک ارزش بسیار بالایى است؛ عبور کردن و صرفنظر کردن از عقایدى که انسان سالهاى متمادى با آنها زندگى کرده آسان نیست، براى ما پیش نیامده یک چنین چیزى تا بفهمیم چقدر مشکل و مهم است. ایشان با آن فطرت پاک، صدق قضیّه را، حقّانیّت قضیّه را بلافاصله فهمید.»
📣 «خب قرآن دربارهى کسانى که قبل از فتح و بعد از فتح انفاق میکنند [میگوید] «یستَوى مِنکُم مَن اَنفَقَ مِن قَبلِ الفَتحِ وَ قاتَل»؛ این «قَبلِ الفَتح»، قبل از فتح مدینه است؛ یعنى قبل از آنکه مدینهاى در اختیارِ پیغمبر قرار بگیرد و زندگىاى، راحتى، حکومتى، تسلّطى، قدرتى در اختیار آن بزرگوار باشد؛ در حال نهایت شدّت، ایشان انفاق کردند؛ هم مالشان را، هم جانشان را، هم راحتشان را. خب اینها واقعاً فضایل مهمّى است.»
📣 «[ایشان] همهى ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد، و تأثیر این کار را کسانى مىدانند که در مبارزات و دوران اختناق نقش کمکهاى مالى را به مبارزین تجربه کردند. که اگر کمکهاى خدیجه علیهاالسلام نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفهى عمدهاى به وجود مىآمد. بعد هم با رسول خدا و همهى مسلمین به شعب ابىطالب تبعید شدند و چند سال، دو- سه سال زندگى دشوار و طاقتفرسا را در آنجا تحمل کرد و در همان شعب ابىطالب هم دعوت حق را لبیک گفت.»
سخن استاد
📢 به قول استادمان تقوا همانند نگه داری یک سینی چای میباشد. بعضی برای اینکه این سینی چای را صحیح و سالم نگه دارند -بدون اینکه ذره ای از آن بریزد- اصلا دست به آن نمی زنند در نتیجه چای اصلا قابل استفاده نیست و در واقع کاری نکرده اند. اما بعضی دیگر که به فکر مصرف درست و ارائه آنها هستند، طرحی میریزند که این سینی چای را در حال حمل و پذیرایی صحیح و سالم نگه دارند. در این صورت به غایت آن هدف که استفاده از این چای هاست ، هم توجه کرده اند.
#اسلام_ناب
#حقیقت_تقوا
#عبور_از_دنیا
#معنویت_انقلابی
#معنویت_متحجر
#حضرت_خدیجه_س
خانه طلاب جوان
@khanetolab
مردم سالاری دینی در عرفان نظری (قسمت اول)
🎤 گفتگو با استاد امینی نژاد ، استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان اسلامی
📣 امام رحمة الله علیه ریشه انقلاب را انقلاب درونی میدانند و میفرمایند تا وقتی این انقلاب درونی باشد، ارزش ها پابرجایند.
برای تحول درونی هم چند محور برمیشمرند:
تحول از خوف به شجاعت ، از یأس به اطمینان و امید ، از توجه خود به توجه به خدا و از تفرقه به اجتماع.
📣 ایشان میفرمایند از خود گذشتن و به خدا پیوشتن رمز پیروزی است. این بیان دارد به جوهره کار امام اشاره میکند ، چه در مقیاس فردی و چه در مقیاس اجتماعی.
من اینگونه برداشت میکنم که امام (ره) ریشه همه پیشرفتها را در استقلال طلبی جستجو میکند و در مقابل این روحیه استقلال خواهی و استقلال طلبی که درقالب ظلم ستیزی و شهادت طلبی مجسم میشود ، روحیه وابستگی را امّ المفاسد میداند.
📣 به لحاظ فردی ما مسأله ای به نام اعتماد به نفس داریم که در فضای عمومی و اجتماعی به ظلم ستیزی ، عزت خواهی ملی و استقلال ترجمه میشود، و همین اساس کار است. و حضرت امام (ره) مقیاس پیشرفت ملت ها و اجتماعات را همین روحیه میداند.
ایشان معتقد است تمام تحولات اجتماعی به تحول فردی برمیگردد یعنی تحولات اجتماعی از تحول فردی شروع میشود و منطقی که حضرت امام (ره) در این جریان مشاهده میکند همان سنت الهی قرآنی است: «ان اللهَ لایُغیرُ ما بِقومٍ حتّی یُغیروا ما بِاَنفُسِهِم»
وقتی تحولات فردی شکل بگیرد اجتماع بستر لازم را در برای تحول در حوزه ملت پیدا میکند و ملت آماده تحول خواهد شد.
📣 ایشان روند را در ایران و به لحاظ مردم ایران به شکل یک معجزه تلقی میکند. یعنی دائما پافشاری میکند که این یک امر عادی نبوده است. امر الهی و عنایت غیبی خاص بوده است.
شما میتوانید سرّش را در کلمات حضرت امام (ره) پیدا کنید، ایشان احساس میکند که اینجا یک سنت دیگر در حال رخ دادن است.
#انقلاب_درونی
#عرفان
#مردم_سالاری
#مکتب_امام
#سنت_الهی
#استاد_امینی_نژاد
🗞 مصاحبه از نشریه #خط_14و15 ص46
متن کامل مصاحبه👇
http://www.khanetolab.ir/content/9647
خانه طلاب جوان
@khanetolab
💎 علم نورانی و علم ظلمانی
🎤 سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع طلاب مدرسه فیضیه و مبلغان
📣 شما آقایان، که در راه اسلام و علم قدم برمیدارید و متلبس به لباس اسلام و لباس انبیا شدهاید و متلبس به لباس روحانیت شدهاید، گمان نکنید که درس خواندن بدون اینکه #قرائت_به_اسم_رب باشد برایتان فایده دارد. گاهی ضرر دارد. گاهی علم غرور میآورد. گاهی علم انسان را پرت میکند از «#صراط_مستقیم».
📣 اینهایی که دینساز بودند اکثراً اهل علم بودند. اینهایی که دعوت بر خلاف واقع کردند اکثراً از اهل علم هستند. چون علم #قرائت_به_اسم_رب نبوده است. انحراف داشته است از اول. این راه انحرافی هر چه پیش رفت، بیشتر انحراف حاصل میشود؛ دورتر میشود از انسانیت. چه بسا یک نفر آدم فیلسوفِ اعظم است، به حسب نظر مردم، فقیه اکرم است به حسب نظر مردم، همه چیز میداند، انبار معلومات است، لکن چون #قرائت_به_اسم_رب نبوده است، از #صراط_مستقیم دورتر شده است. و از همه دورتر. هر چه انبار زیادتر وِزرش زیادتر. هر چه انبار بزرگتر وزر و ظلماتش بیشتر. ظُلُمَاتٌ بَعضُهَا فَوقَ بَعضٍ . گاهی علم ظلمت است؛ نور نیست. آن علمی که شروع بشود به #اسم_رب، آن نور هدایت دارد.
📣 آن علمی که برای این است که یاد بگیرد، آن خوبش این است که میخواهد یاد بگیرد. و الّا میخواهم مَسند بگیرم؛ میخواهم امام جماعت بشوم؛ میخواهم اهل منبر باشم؛ میخواهم مقبول عامه باشم، مقبول مردم باشم. انحراف است. اینها انحرافات است. و همه دقیق! #صراط_مستقیم، به حسب وصفی که شده است، باریکتر از موست. بسیار دقیق است. چه بسا انسان یک عمر در ریا بوده و خودش نفهمیده. یک عمر هر عملی کرده ریا بوده است، و نفهمیده خودش ریاسْت. این قدر دقیق است که خود آدم هم نمیفهمد! موازین دارد برایش. آنهایی که اهل عمل هستند موازین تعیین نکردند که ما بفهمیم که چه هستیم و خودمان را تشخیص بدهیم. در علم انبیا که علم انسانسازی است، موازین دارد اینها. اسلام را به این زودی نمیشود شناخت.
📣 شما حالا آقایان، از قراری که گفتند، بنا دارید که تشریف ببرید در قُرا و قصبات و شهرها برای ترویج، برای هدایت. توجه داشته باشید اگر قدمی بر خلاف موازین، بر خلاف رضای خدا بردارید، یک جرمی است که به این زودی نمیتوانید جبران بکنید. شمایی که به اسم «هدایت» بین مردم میروید. شمایی که برای هدایت میروید شما رسول از طرف اسلام هستید؛ رسولِ رسول خدا هستید. باید بفهمید که در این رسالت چه باید بکنید. این کارهایی که بنا دارید بکنید آیا به #اسم_رب است؟ آیا از اول که شروع میکنید به اینکه هدایت کنید مردم را، اسلام را معرفی کنید به مردم، و لو همین قدر که میدانید، آیا این به #اسم_رب است؟ از اسم خدا شروع میشود؛ یا خدای نخواسته نفسانیت آدم در آن دخالت دارد.
📼 امام خمینی (ره)؛ 07 تیر 1358
#حجاب_علم
#قرائت_به_اسم_رب
#اقرأ_باسم_ربک
#اسم_رب
#صراط_مستقیم
#مکتب_امام
خانه طلاب جوان
➖➖➖➖➖
@khanetolab
📜 شیخ شریعت،صادر کننده فتوای تحریم کالای خارجی
🗒 «شیخ فتحالله شریعت اصفهانی» فرزند ملامحمدجواد معروف به آقا شریعت و شیخ الشریعه، یکی از مراجع بزرگ شیعه در قرن چهاردهم هجری است که پس از رحلت میرزا محمد تقی شیرازی، یگانه مرجع جهان تشیع شد.
🗒 «شیخ الشریعه» علاوه بر فضایل علمی، مجتهدی روشن بین و متعهد بود و به سرنوشت سیاسی و اجتماعی جهان اسلام و ترفندهای استعمار وقوف کامل داشت. او به عنوان مبارزه با استیلای استعمار بر بازارهای مسلمانان در 1315 ق فتوای تحریم خود را در خصوص استفاده نکردن از کالاهای فرنگی صادر کرد.
🗒 شریعت اصفهانی همانند مراجع مشروطه خواه نجف، نظام مشروطیت ایران را تایید و از آن حمایت نمود و مردم ایران را به شرکت در انتخابات و حفاظت از آن فراخواند. وی بر ضد استعمارگران ایتالیایی در حمله به لیبی (از متصرفات عثمانی)، حمله متجاوزان روسی به شمال ایران و کشتار آزادیخواهان (1911م)، حمله متفقین به عثمانی(1914)، و حمله نیروهای انگلیسی به عراق و اشغال بصره (1920)، جمعاً هشت فتوای جهاد صادر کرد و در آنها مسلمانان سراسر جهان اسلام را به مقاومت در برابر استعمارگران فراخواند.
🗒 او همچنین اعلامیه ای بر ضد متجاوزان ایتالیایی منتشر کرد و در آن خطاب به همه مسلمانان جهان اهداف عمده استعمار در سرزمینهای اسلامی را بر شمرد:
1- بیگانگان استعمارگر با ملایمت و روش دوستانه، دلهای مردم نادان را جلب کردند.
2- آنها با آوردن ساخته ها و دستاوردهای خود به بازار، مردم مسلمان را در همه امور زندگی، به خود نیازمند کردند.
3- کتاب های ضد دینی خود را در میان مسلمانان به رایگان و یا به بهایی ارزان منتشر کردند.
4- زر و سیم مسلمانان را گرفته، به جای آن کاغذ و اشیاء تجملی و مصرفی به آنان دادند.
5- مسلمانان را به مصرف مواد غیر لازم مانند قند، شکر، چای و بعضاً زیان آور مانند سیگار نیازمند کردند.
6- اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» را به کار برده، بدان وسیله بسیاری از سرزمینهای اسلامی را اشغال کردند.
7- با کسب امتیازات و دادن وامها و انعقاد قراردادهای گوناگون نفوذ خویش را در کشورهای اسلامی می گسترانند.
8- روحانی نمایان خود را به لباس روحانی درآورده، ادعای دانش می کنند. آنها این علما را در ردیف علمای واقعی قلمداد کرده و فسادی را که آن علمای دروغین مرتکب می شوند به حساب بدی مذهب اسلام می گذارند و بدین وسیله مردم را به سرپیچی از اوامر علمای حقیقی اسلام می خوانند.
#فقیه_انقلابی
🗞نشریه عهد، شماره 52
متن کامل را در ذیل بخوانید👇
http://www.khanetolab.ir/content/9638
خانه طلاب جوان
@khanetolab
مردم سالاری دینی در عرفان نظری (قسمت دوم)
🎤 گفتگو با استاد امینی نژاد ، استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان اسلامی
📣 سنت معجزه یعنی سنت جریان اراده خاص الهی در بستر اراده عام الهی ، یعنی سنت جریان اراده روشن الهی در بستر اراده عمومی الهی. چون ارده عمومی الهی برای همه روشن و قابل فهم نیست لکن معجزه به گونه ای است که همه به اعجاز آن میتوانند پی ببرند همه آنچه در نظام هستی جریان دارد بر اساس سنن الهی است، منتهی این سنن الهی در چندین طبقه منظم شده اند. عام ترین وجه سنن الهی همین مجموعه قوانینی است که در سطح اولیه در حال جریان است و تمام علوم بر اساس همین سنت ها پیاده میشود. همه دانش هایی که در جریان هستند ، در واقع اراده عام الهی را میشکافند و جلو میروند. مثلا انواع روابطی که علم اقتصاد به دنبال کشف آن است یا علم سیاست . یا علوم اجتماعی ، یا حتی علوم تجربی و پزشکی.همه اینها به منزله اراده های عمومی پروردگار و سنن جاریه در سطح اول هستند. ولی سنن دیگری هم در طبقات بالاتر وجود دارد.اگر در همان بحث اراده عمومی الهی یک تلاش هایی صورت بگیرد و بستر هایی فراهم شود ، به یک مقطعی خواهیم رسید که محل جریان اراده خاص پروردگار است. یعنی یک سنت ویژه تر آنجا بروز میکند.و معجزه شکل میگیرد.
📣 این که ما میگوییم خرق عادت ، نسبت به این طبقه خرق عادت محسوب میشود. ولی خود این معجزه هم ذیل قوانین وتحت انظباط است.شاید بتوان قواعد این ها را هم استخراج کرد. مثلا مریضی که به لحاظ متعارف و عادی خوب نمیشود با دعای یک ولی خدا خوب میشود. این ، جریان سنت طبقه حاکم است بر سنت عمومی که در حال جریان است.
📣 ریشه این اعجاز و سنت حاکم بر سنن عمومی را قابلیت خود مردم ایجاد میکند. منتهی نکته اینجاست که مردم اگر مطابق این نظام ویژه متحول شوند و یک گام به سمت خدا بردارند ، خداوند متعال به لحاظ سنن برتر اقبال شدیدی به آنها خواهد کرد و این همان حقیقت اعجاز ، کرامت یا امر خارق عادت است. پس امام (ره) معتقد است یک چنین تحولی در مردم ایران به وجود آمده است که ریشه اش برمیگردد به ظلم ستیزی و در مقابل ظلم ایستادن که جوهره حقیقی آن، همان روح استقلال خواهی یک ملت است. این روحیه مقاومت چنین ثمرات شگفت انگیز و اعجاز گونه ای را به دنبال دارد.
📣 در مرتبه بعد امام (ره) مرتب متذکر میشوند که مردم باید این مدل را حفظ کنند، وآیه شریفه «فاستقم کما امرت» را مطرح میفرمایند. درست است ک همه کارها از حضرت حق است و خودشان هم میفرمایند ، همه امور دست خدا است، لکن درکنار آن ، امام (ره) معتقد است که این اراده ویژه خداوند متعال مرهون خود مردم است ، یعنی یک چیز در خود مردم اتفاق میفتد و این کلید اصلی است.
📣 نقطه اصلی و ثقل تاکید همین تحول است که میفرمایند باید حفظ شود. اگر در کار امام (ره) دقت کنیم میبینیم که ایشان انقلابی گری را محور همه پیشرفتها میداند. انقلابی گری از نظر امام (ره) یعنی در مقابل ظلم ساکت نایستادن. ظلم را به معنای وسیع کلمه بگیرید. امام(ره) ریشه همه پیشرفتها را همین نکته میداند.
#روحیه_مقاومت
#عرفان
#مردم_سالاری
#مکتب_امام
#سنت_الهی
#استاد_امینی_نژاد
🗞 مصاحبه از نشریه #خط_14و15 ص46
متن کامل مصاحبه👇
http://www.khanetolab.ir/content/9647
خانه طلاب جوان
@khanetolab
11.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ تصویری به مناسبت رحلت امام خمینی(ره)
📢 حضرت آیت الله خامنه ای(دام عزّه): «آنجا که دلهای بزرگ بیتاب میشوند، آنجا که انسانهای بزرگ دستوپا گم میکنند، آنجا که صحنه، از بیقراری میلیونها و میلیونها انسان پُر است، کدام زبان و قلم انسانی است که بتواند نمایشگر و صحنهپرداز گردد؟»
#پیوند_امام_و_امت
@khanetolab
📛 خطر ناامیدی در شرایط «اجمال»
✅ روزي كه امام انقلاب را شروع كرد با سركوب سنگين و كشتار گسترده مردم در #15_خرداد مواجه شد و خود تبعيد گرديد. فضا به گونهاي شد كه تقريباً همه علما و بزرگان نيز بر اين باور شدند كه نميتوان انقلاب كرد و از همين رو بود كه حضرت امام در نجف نيز تحت فشار بود و ارتباط با ايشان از طرف بدنه مذهبي نيز مورد سوال قرار ميگرفت!
در چنين شرايطي كه فضا مبهم و مجمل است و حقايق به روشني و وضوح قابل رويت نيست و قله درخشان در پس ابرهاي تيره زمانه، پنهان گشته است و خصوصا سيطره شيطاني حكومت بر تمام مناسبات جامعه سايه افكنده است، طبيعي است كه نفوس ضعيف، هر چند مومن، از ادامه راه مأيوس گردد.
اگر باور نداشته باشي، خطر شرايط «اجمال» آن است كه شيطان دائماً نااميدي را در گوشَت زمزمه ميكند... .
✅ حتي سال 56 هم كه تحت تاثير مرگ مشكوك فرزند امام، مراسماتي در كشور ترتيب داده شد عده اي هنوز دم از لزوم مواظبت از خون مردم و عدم تحريك حكومت ميزدند! يك سال نگذشت كه انقلاب به پيروزي رسيد و نشانهاي شد بر وعدههاي امام. حالا ياران كودكستاني امام بزرگ شده بودند و جان بر كف، گوش به فرمان او داشتند.
اگر باور نداشته باشي، خطر شرايط «اجمال» آن است كه شيطان دائماً نااميدي را در گوشَت زمزمه ميكند... .
✅ آن قدر مشكل داخلي و شورش بر سر انقلاب ريختند و خصوصاً با وقوع جنگ تحميلي، چنان فشارها سنگين شد كه باز همان ها كه باورشان ضعيف بود، شك كردند و زمزمه تعامل با جهان و كنار آمدن با آمريكا سر دادند. گويي كه آيات قرآن درباره قوم ناشكيب و ناسپاس بني اسرائيل در وصف آنان نازل شده بود.
اگر باور نداشته باشي، خطر شرايط «اجمال» آن است كه شيطان دائماً نااميدي را در گوشَت زمزمه ميكند... .
✅ جنگ به پايان رسيد و فرزندان روحالله از آن پيروز و سربلند بيرون آمدند. امام سخن از بيداري جهان اسلام و فروپاشي شرق و غرب ميداد و انتظار ميكشيد كه فتح فلسطين نيز به بركت آغاز اين انقلاب اتفاق بيفتد. باز هم همان شكاكان ديرباور، لبخند طعنه به گوشه دهانشان نشست!
اگر باور نداشته باشي، خطر شرايط «اجمال» آن است كه شيطان دائماً نااميدي را در گوشَت زمزمه ميكند... .
✅ امروز بيداري اسلامي به تحقق نشسته و خيلي از وعده هاي آن مرد خدا به تحقق رسيده و اين نيست جز در پرتو صبر باورمندان به او كه خط او را چنان صبورانه ادامه دادند.
حال جانشين امام سخن از تمدن اسلامي و شرايط پيچ تاريخي و تغيير اساسي در جهان ميزند و متاسفانه شكاكان امروز هم كم نيستند!
آري اگر باور نداشته باشي، خطر شرايط «اجمال» آن است كه شيطان دائماً نااميدي را در گوشَت زمزمه ميكند؛
چرا كه اگر به وضع موجود بنگري، جبهه حق را تحت فشار و در حاشيه مييابي حال آنكه عارف چون چشم جامعنگر دارد، جوانههاي سبزي را كه در ميان اين گل و لاي تيره سربرآوردهاند، ميبيند و در جهت تفصيل و تحقق اين اجمال گام برميدارد.
💎 نگاه ملكوتي حضرت امام به عالم باعث شده بود كه ايشان، از ظاهرگرايي و اكنونزدگي رهايي يابد و حركت جهان را بر اساس سنن الهي تحليل كند و آينده را چنانكه وعده خدا به مجاهدان است روشن ببيند. «ألا إن نصر الله قريب»
#نصرت_الهی
#روحیه_مقاومت
#پیروزی_جبهه_حق
#مکتب_امام
خانه طلاب جوان
@khanetolab
محور بیانات رهبر انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام(ره).pdf
حجم:
1.09M
📎محورهای بیانات رهبر انقلاب در حرم امام خمینی از سال ۶۸ تا ۹۶
🌐 کاری از پايگاه اطلاعرسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيتاللهالعظمی سيدعلی خامنهای (مدظلهالعالی)
✅ جمع بندی سخنرانی های #14_خرداد در طی 29 سال در سالروز رحلت امام خمینی(ره) به صورت #نموداری
@khanetolab