eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
6⃣ 🎞 گزارش تصویری اردوی یک روزه زیارتی معرفتی 📍 گلزار بهشت زهراء (سلام الله علیها) 🕌 حرم مطهر امام خمینی(ره) 🎤 استاد: حجت‌الاسلام وعده با امام و نصرتی لکم معده ... خمینی با ما همراه باشید 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
7⃣ 🎞 گزارش تصویری اردوی یک روزه زیارتی معرفتی 📍 گلزار بهشت زهراء (سلام الله علیها) 🕌 حرم مطهر امام خمینی(ره) - گعده های طلبگی - ناقوس جنگی - کالک عملیات جهاد حوزوی با ما همراه باشید 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
8⃣ 🎞 گزارش تصویری اردوی یک روزه زیارتی معرفتی 🕌 اردو با عهد جمعی و عکس دسته جمعی در حرم مطهر امام خمینی(ره) 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
0001-alkafi-01-aql-o-jahl-vdars-abedini.mp3
18.05M
🔴 جلسه و مطالب مهم از پیرامون ضرورت و مقدمه مطالعه حدیث 💠 فهم روایات اهل بیت برای ایجاد حرکت و هجرت بسوی خدا و رسول باشد نه فقط ایجاد علم حصولی ✅ معنای انا معاشر الانبیاء أمرنا أن نکلم الناس علی قدر عقولهم ❇️ زبان تکوین بودن روایات اهل بیت 🔅 شأن امام معصوم شدن با اطاعت از روایات 🌀 غربت ائمه این است که به آن ها بصورت ٢۵٠_ساله نگاه نکردیم! 🗓 ؛ سلسه جلسات تفسیر کتاب شریف 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
ضرورت آموزش سه وجهیِ دین، به جای معرفی دو وجهی اصول و فروع دین 🔻 یک خلأ مهم در آموزش دین، عدم توجه به «موقعیت‌شناسی» است! برای اینکه بدانم «الان تکلیفم چیست؟» باید بدانم «الآن در چه موقعیتی هستم؟» 🔻 دین معمولاً دو وجهی معرفی می‌شود: «اعتقادات یا همان اصول دین» و «احکام یا همان فروع دین»، وجه سوم دین که مغفول مانده «شناخت امتحان در هر موقعیت خاص» است. تشخیص موقعیت خاصی که در آن هستی، در تشخیص تکلیف تو حرف اول را می‌زند. 🔻 اینکه «الان در بین احکام الهی کدامش را باید انجام بدهیم؟» بستگی به موقعیت‌شناسی دارد. گاهی ابلیس، آدم‌های خوب را با کارهای خوبی که اولویت ندارد، فریب می‌دهد. 🔻 معمولاً در آموزش دین، «اصول و فروع دین» را بیان می‌کنند، در اصول دین، اعتقادات و جهان‌بینی را می‌گویند و در فروع دین هم احکام را. لذا تلقی خیلی‌ها این می‌شود که دین یعنی «من این عقاید را داشته باشم و به این احکام عمل کنم»! 🔻 دستورات و احکام دین، در خلأ نیستند بلکه در هر موقعیتی یک تکلیفی ایجاد می‌شود. جهان‌بینی و عقاید هم وقتی در موقعیت‌های خاص قرار می‌گیریم معلوم می‌شود که آیا آن عقاید را داریم یا نه؟ 🔻 قرآن می‌فرماید: «يَمْحُوا اللَّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْکِتابِ» خدا هر چیزی را بخواهد محو می‌کند، هر چیزی را بخواهد اثبات می‌کند. یعنی خدا اوضاع عالم را تغییر می‌دهد. مثلاً تصمیم گرفته بوده این اتفاق بیفتد اما تغییرش می‌دهد. چرا خدا اوضاع عالم را تغییر می‌دهد؟ برای اینکه هر لحظه باید ما را در یک موقعیتی قرار بدهد و در آن موقعیت خاص، از ما امتحان بگیرد. 🔻 موقعیتی که در آن قرار داریم تعیین می‌کند که «الآن چه حکمی از احکام الهی برای ما اولویت دارد و کدام حکم را باید جلو بیندازیم؟ حتی به کدام حکم نباید توجه کنیم و به‌جایش به آن یکی حکم باید توجه کنیم.» 🔻 در زمان جنگ، امام(ره) فرمود: اجازۀ پدر برای مسافرت رفتن فرزندان لازم نیست درحالی‌که قبلاً اگر پدر اجازه نمی‌داد سفر حرام بود. امام(ره) آن حکم را کنار گذاشت؛ به دلیل موقعیت. 🔻 فقط دانستن احکام و عقاید کافی نیست. این وسط، دانستن امری به نام «موقعیت» هم لازم است؛ اینکه در چه موقعیتی خدا می‌خواهد ما را امتحان کند؟ 🔻 تشخیص موقعیت خاصی که در آن هستی، در تشخیص تکلیف تو حرف اول را می‌زند. برای اینکه بدانیم الان «چه‌کار باید کنیم و تکلیف ما چیست؟» باید بدانیم که «الآن در چه موقعیتی هستیم؟» 🔻 یکی از نتایج بی‌توجهی به موضوع موقعیت‌شناسی و تشخیص تکلیف این می‌شود که ابلیس، آدم‌های خوب را با کارهای خوب، گول می‌زند؛ کار خوبی که الان وقتش نیست و اولویت ندارد. می‌گوید «آفرین، الان این کار خوب را انجام بده...» 🔻 الآن موقع چیست؟ موقع کدام عمل اجتماعی است و موقع کدام عمل فردی است؟ این را باید از تشخیص موقعیت درآورد و بر اساس آن به تشخیص تکلیف رسید. 🔻 اینکه «الان در این موقعیت، کدام تکلیف ترجیح دارد؟» جزو مباحث مهم دینی است. یکی از ویژگی‌های این است که تکلیف معین می‌کند. 🔻 رهبر انقلاب، گاهی به یک موضوعی تصریح می‌کند و می‌فرماید «الآن موقعیت این است و باید به این موضوع بپردازیم...» ولی می‌بینیم که خیلی‌ها توجه نمی‌کنند؛ حتی می‌بینیم آنهایی که معتقدند و در این راه هستند، به موضوعات دیگر می‌پردازند. 🗓 حجت‌الاسلام ؛ دانشگاه علامه طباطبائی ۱۴۰۰/۰۹/۲۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
قرآن وسیله خروج از ظلمات به نور 🔻 عزیزان من! 🔸 نور است و حقیقتاً دل و روح را روشن می‌کند. اگر با قرآن پیدا کنید، می‌بینید که دل و جان شما نورانی می‌شود. به برکت قرآن بسیاری از ظلمات و ابهام‌ها از قلب و روح انسان زدوده می‌شود. آیا این بهتر نیست؟ «یخرجهم من الظّلمات الی النّور». 🔸 به‌ وسیله‌ی قرآن است که خدای متعال می‌فرماید: «اللَّه ولیّ الّذین امنوا یخرجهم من الظّلمات الی النّور». به برکت قرآن است که انسان از ظلمات اوهام، اشتباهات، خطاها و غلط‌ها، به نور هدایت راه پیدا می‌کند. قرآن، کتاب معرفت است. 🔸 ما در زمینه‌ی زندگی، در زمینه‌ی آینده، در زمینه‌ی تکلیف کنونی، در زمینه‌ی هدف از بودن و در بسیاری از زمینه‌های دیگر، خیلی از مسائل را نمی‌دانیم. بشر مشحون به جهالت‌هاست و قرآن برای انسان معرفت می‌آورد. قرآن کتاب نور، کتاب معرفت، کتاب نجات، کتاب سلامت، کتاب رشد و تعالی و کتاب قرب به خداست. 🗓 بیانات در مراسم اختتامیه‌ی مسابقات قرآن؛ ۱۳۷۳/۱۰/۱۴ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
اطاعت از خدا یعنی... 🔸 عبارت است از این‌که عبودیت غیر خدا باید نفی بشود. یعنی توحید در هر دینی و در دعوت هر پیغمبری معنایش این است‌که انسان باید از غیر خدا -چه آن غیر خدا یک شخص باشد مثل فرعون؛ چه غیر خدا یک تشکیلات و یک نظام باشد مثل نظام غیر الهی، چه غیر خدا یک شیء باشد، چه غیر خدا هوی ها و هوس های خود او باشد، چه غیر خدا عادت ها و سنت های رایج غیر الهی باشد- اطاعت نکند و فقط از خدای متعال اطاعت کند. 🔸 اطاعت از خدا به این معناست که احکام الهی را عمل کند، نظامی را که الهی است و رهبر و زمامدار بداند و از او اطاعات کند. 🗓 برشی از کتاب آزادی یعنی آزادی - رهبر معظم انقلاب 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 🔻 💠 لینک خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصد: 🌐 https://b2n.ir/q94463 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 🔺 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#جهاد_تبیین 1⃣1⃣ #دوگانه‌های_سرنوشت‌ساز [ذکر این مطالب برای این است که این عناوین، این سرفصل‌هایی
2⃣1⃣ 🔸 امام حسین(ع) را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین(ع) است. 🔸 به او، امر به معروف او، نهی از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در همان منی و عرفات، خطاب به ، خطاب به ، حضرت بیانات عجیبی دارد که در کتاب‌ها ثبت و ضبط است، بعد هم در راه به سمت ، هم در خود عرصه ‏ی کربلا و میدان کربلا، باید شناخت. 🔸 در خود عرصه ‏ی کربلا حضرت اهل بودند، می‏رفتند، صحبت می‏کردند. حالا میدان جنگ است، منتظرند خون هم را بریزند، اما از هر فرصتی این بزرگوار استفاده می‏کردند که بروند با آن‏ها صحبت بکنند، بلکه بتوانند آن‏ها را بیدار کنند. 🔸 البته بعضی خواب بودند، بیدار شدند؛ بعضی خودشان را به خواب زده بودند و آخر هم بیدار نشدند. آن‏هائی که خودشان را به خواب می‏زنند، بیدار کردن آن‏ها مشکل است، گاهی اوقات غیر ممکن است. 🗓 ۱۳۸۸/۵/۵ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
1⃣ "به مناسبت ایام اولین سالگرد حضرت آیت الله مصباح یزدی" ▫️ را شاید بتوان دوران نقش آفرینی استاد مصباح یزدی در تقابل با جریان دانست. ▫️ او نیز که از روشنفکران حوزوی بود با جریان مقابل خود درگیر شد و باید مدعی شد امروز و ترویج اندیشه "" را مرهون تلاش های مجاهدانه او هستیم. ▫️ او که برای پر کردن همین خلأ اندیشه ای در جوانان، سال هاست به صورت دوره های آموزشی و تربیتی اجرا می شود، محصول تلاش این است. 🗓 بخشی از کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
💠 قلب‌هایمان را بیازماییم 🔸 خدای سبحان دو ولا را در یک دل جمع نمی‌کند، دو عشق محوری را در یک قلب جا نمی‌دهد؛ یا حب خدا، یا حب دنیا. حب خدا و حب دنیا در یک دل در کنار هم قرار نمی‌گیرند. 🔹 قلب‌هایمان را امتحان کنیم. به‌سراغ قلبمان برویم و امتحانش کنیم، آیا به سبحان زنده است یا با زندگی می‌کند؟ اگر با عشق خدا زندگی می‌کند، سعی کنیم این عشق را عمیق‌تر و استوارتر کنیم و اگر - پناه بر خدا - با حب دنیا زندگی می‌کند، تلاش کنیم که از این بیماری فاجعه‌بار و مرض کشنده نجات پیدا کنیم. 🗓 کتاب حوزه و بایسته‌ها، 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
نامه خانه طلاب جوان قم به رئیس جمهور محترم، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی "با توجه به سفر رئیس جمهور محترم، در روزهای آتی به شهر مقدس " 🔸 بستر تعامل میان و را فراهم کنید. 🔸 طرحی برای ارتباط هدفمند میان حوزه و دولت؛ 🔻 این تعامل، شفافیت مدیریت در کشور و حاکمیت عقلانیت بر مطالبه‌گری را تضمین می‌کند. 🔻 ایجاد را به جریان می اندازد. 🔻 حوزه های علمیه را به خواهد آورد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ متن نامه خانه طلاب جوان، خطاب به رئیس جمهور محترم، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بسم الله الرحمن الرحیم ⏪ محضر حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی ادام الله توفیقاته با عرض سلام و ادب 🔸 دغدغه ی تشکیل دولت مردمی که از اصول محوری ره می‌باشد مکررا از جانب حضرتعالی مورد اشاره بوده است. اقدامات و بیانات شما نیز تاکنون موید عزم ویژه ای در این جهت می‌باشد. 🔸 متاسفانه یکی از کاستی‌های سبک مدیریت دولت محترم پیشین این بود که ارتباط بین دستگاه اداره و برنامه ریزی، با عقلانیت و اراده عمومی مردم کمرنگ شده بود و این باعث مشکلات جدی در تصمیم گیری مدیران و حرکت و نقش مردم می‌گردید. 🔸 مشکلات عدیده کشور در این سال‌ها معلول عدم اتصال دولت به منبع قدرت لایزال مردم بوده. به راستی تجربه این سال‌ها مرور عملی یک درس تاریخی بود که حضرت به همه دولت‌ها آموخت که امید به مردم امید حقیقی است و امید به دیگران امیدی است کاذب و زایل شدنی. و البته همواره کشور با همین قدرت مردمی و الهی با وجود همه بی مهری ها و اشتباهات مدیران از همه چالش‌ها عبور کرده است. این همان قدرتی است که در کنار عقلانیت مردم در این سال‌های پر فشار تحریم، خود را در قامت یک هویت عزیز و صبور به خوبی نشان داده است و این همان قدرتی است که اساسا موجب پیشرفت چشم نواز چهل و چند ساله این کشور بوده و بعد از این نیز خواهد بود، ان شاء‌ الله. 🔸 ایده مرکزی مقام معظم رهبری برای تحقق حکمرانی مردمی، نظریه «» است. حلقه های جوانان انقلابی برآمده از مردم و متصل با حاکمیت که بار های کشور را بر می‌دارند و در قالب هیات‌های اندیشه ورز و برنامه ریز، مدد کار برنامه ریزان و مدیران کشورند و صحنه‌ای شفاف بین مردم و دولت مردان شکل داده و در این بستر، مطالبه گرانه برنامه‌ها و سبک مدیریت را نقد می‌کنند و در یک کلمه پیشران دوران پیشرفت و عدالت می‌باشند. 🔸 همواره نقش جدی در ایجاد جریان‌های فعال اجتماعی و مردمی داشته است. این جریان چه در اصل شکل گیری انقلاب اسلامی، چه در دوران ، چه در زمانه تهاجم فرهنگی و چه در مشکلات اقتصادی و بحران‌هایی مثل سیل و زلزله و کرونا همواره برخاسته از مردم و جلودار و الهام بخش حرکتهای مردمی بوده است. 🔸 در این جهت با توجه به ظرفیت حوزه‌های علمیه و طلاب و فضلای جوان، پیشنهاد می‌شود که با توجه به سفر قریب الوقوع حضرتعالی به قم، زمینه شکل گیری یک «بستر تعامل فعال بین دولت و حوزه» را فراهم نمایید. 🔸 اتصال حوزویان با مدیران و برنامه ریزان دولتی باعث خواهد شد از یک سوی، بستر ایجاد شفافیت در عرصه مدیریت کشور برای عموم مردم فراهم شده و صحنه برای ایجاد جریان های مطالبه‌گر حقیقی و اندیشکده‌های نخبگانی مهیا شود و جوشش حلقه‌های میانی را شاهد باشیم و به این ترتیب یک گام موثر به سمت تحقق دوران برداشته شود. 🔸 و از سوی دیگر این تعامل، زمینه اتصال حوزه علمیه به مسائل اصلی و کلان کشور را فراهم نموده و بستر را برای تسریع تحول حوزه علمیه مهیا می‌کند، تحولی مناسب با رسالت تاریخی و انقلابی و برخاسته از هویت ‍اقامه کنندگی و حمایت‌گری از نظام مقدس اسلامی. 🔸 شایان ذکر است با توجه به تجربیات گذشته، شایسته است این بستر تعاملی محدود بین دولت و مجموعه‌های روشنفکری حوزوی و یا دولت و مسؤولین ارشد حوزه، نباشد. بلکه این ارتباط بین کارشناسان میانی دولت و فضلای جوان حوزه و مراکز حوزوی مربوطه شکل بگیرد. ارتباطی که غرض اصلی‌اش، گزارش نو به نو و واقعی از مسائل مهم ملی و بین المللی در امور اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد یک فضایی برای هم فکری بیشتر بر روی مسائل کشور است. با سپاس مسوول خانه طلاب جوان قم مهدی عباسی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f