eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰گزارش تصویری از جلسه افتتاحیه سیر مطالعاتی صراط 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
آیا زن انسان است 2.pdf
1.82M
⁉️ جزوه آیا «زن» انسان است!؟ 🔻 بررسی نگاه غرب و شرق، از یونان باستان تا ظهور اسلام به زن 👤 استاد رحیم‌پور ازغدی 🌐 •┈••✾🔹✾••┈• 💠 خانه طلاب جوان را همراهی کنید 🔰 🆔 https://ble.ir/khanetolab 🆔 http://eitaa.com/Khanetolab 🆔 https://rubika.ir/khanetolab
🟢 آیا پیامبر اکرم(ص) از پایان‌یافتن ماه صفر خوشحال بود؟ ▫️يکي از دانش‌های ناظر به «فقه الحديث»، دانش «اسباب ورود حديث» است. اين دانش به منزلة دانش «شأن نزول» در تفسير قرآن است. هدف اصلی از دانش اسباب ورود حديث، شناخت شأن صدور روايات و فهم قرائن موجود به هنگام صدور روايات است. توضیح آنکه به صرف فهم معنای لغوی و اصطلاحی الفاظ و ترکيب‌های به کار رفته در احاديث نمی‌توان مدعی «فهم درست» آنها شد. در برخی از موارد برای فهم درست معنای احاديث، بايد اسباب ورود حديث را دانست. يعنی علت و زمينه‌ و بافت صدور آن سخن از معصوم را بايد فهميد. چرا که «شرايط زمينه‌ای» در فهم مراد معصومان حتماً نقش‌آفرين است. به تعبير ديگر، بايد قراين مقامی (شرايط اجتماعی و تاريخی و فرهنگی و حالات مخاطب و گوينده و ... ) را در نظر گرفت. ▫️متأسفانه بسياری از ناقلان اوليه احاديث و جامعان کتاب‌های حديثی، از نقش‌آفرينی قراين مقامی در فهم مراد معصومان غافل بودند و اهتمامی به ذکر آنها نداشته‌اند. به همين دليل، برای فهم مراد واقعی معصومان، يک حديث‌شناس محقق بايد تلاش بيشتری کند و حتی‌الامکان قرائن را در منابع موجود به دست آورد. مراجعه به منابع حديثی ساير فرق و مذاهب اسلامی يا مراجعه به منابع تاريخی و فهم درست تاريخ صدر اسلام و اوضاع فرهنگی‌ و اجتماعی حاکم بر قبايل و اقوام آن زمان و امثال آن می‌تواند پاره‌ای از گره‌ها را بگشايد. ▫️به عنوان مثال، در پاره‌ای از منابع اهل سنت حديثی از (ص) نقل کرده‌اند که فرموده باشد: «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ؛ هر کس مرا به پایان یافتن آذار بشارت دهد، من او را به بهشت بشارت می‌دهم.» آذار از ماه‌های رومی است؛ مصادف با خرداد شمسی است؛ برخی آن را به معنای دانسته‌اند و از این حدیث نحسی ماه صفر! و سعدی ماه ربیع الاول را نتیجه گرفته‌اند! ▫️این حدیث، به خودی خود و بدون آگاهی از بافت و زمینه‌های بیان آن، از نظر مضمونی آنقدر عجیب هست که حتی پاره‌ای از اهل حديث و ظاهرگرايانی مثل احمدبن حنبل نتوانسته‌اند با مضمون آن کنار بيايند و آن را تأييد کنند؛ به همين دليل گفته‌اند که اين حديث اصل و اساسی ندارد! اما اگر احمدبن حنبل قرائن مقامی صدور چنين سخنی را می‌دانست، چنين حکم قاطعی را صادر نمی‌کرد. از علت صدور چنين سخنی را به اين صورت نقل می‌کند که: «روزی پيامبر خدا(ص) با اصحاب خود در مسجد قبا نشسته بود و به آنان گفت: نخستين فردی که اکنون بر شما وارد می‌شود از بهشتيان است. برخی‌ از اين افراد چون اين سخن را شنيدند بيرون رفتند تا شتابان باز گردند و به سبب اين خبر از بهشتيان شوند! پيامبر اين را فهميد و به آنان که مانده بودند فرمود: اکنون چند نفر بر شما وارد می‌شوند که هر يک از ديگری سبقت می‌جويد؛ از ميان آنان هر کس به من بشارت دهد که ماه آذار تمام می‌شود اهل بهشت است. پس آن گروه بازگشتند و وارد شدند و نيز با آنان بود. پيامبر خدا(ص) به آنان فرمود: ما در کدام ماه رومی هستيم؟ ابوذر پاسخ داد: «ای پيامبر خدا آذار تمام شد.» پيامبر گفت: «ای ابوذر اين را می‌دانستم اما دوست داشتم که امت من بدانند تو بهشتی هستی.» ▫️به هر حال این حدیث هیچ ربطی به سعدی و نحسی ماه‌های صفر و ربیع الاول ندارد! اصل داستان چیز دیگری بوده است که در تحلیل مرحوم شیخ صدوق کاملاً واضح است. ✍ نویسنده: احمدحسین شریفی •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
✅ اسلام به دنبال اقامه حکومت عدل‌گستر 🔻 نگاهى اجمالى بر احكام و قوانين اسلام و بسط آنها در همه شؤون جامعه، اعمّ از احكام عبادى و قوانين اقتصادى، حقوقى، اجتماعى و سياسى، ما را بر اين واقعيت آگاه مى‌سازد كه اين آيين آسمانى، تنها در و دستورات اخلاقى خلاصه نمى‌شود؛ اين عقيده غلط، از تبليغات زهرآگين گسترده و مستمرّ بيگانگان و مزدوران آنها، در طول تاريخ، در ميان مسلمانان ناشى شده است. 🔻 حال آنكه ابعاد سياسى و اجتماعى مربوط به اصلاح زندگى دنيوى، نه تنها در احكام حقوقى، سياسى، اجتماعى و اقتصادى اسلام ملحوظ است، بلكه حتّى احكام عبادى اسلام، كه همانا وظايف خاصّ بندگان خدا در قبال آفريدگارشان است، نيز عارى از عنصر سياست نيست. 🔻 به عنوان نمونه، در احكام صرفا عبادى، همچون نماز و حجّ، نيز وجوه سياسى و اجتماعى مربوط به زندگى دنيا لحاظ شده است. 🔻 بنابراين، بر تمام مسلمانان و پيشاپيش آنان بر و طلّاب حوزه‌هاى علميّه اسلامى واجب است كه عليه سمپاشهاى دشمنان اسلام، به هر وسيله ممكن، قيام كنند، تا اينكه بر همگان آشكار شود كه اسلام براى اقامه حكومتى عدل‌گستر آمده است. 🗓 امام خمینی ره؛ کتاب البیع؛ مبحث ولایت‌فقیه •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
هدایت شده از نشریه عهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاظمی‌آشتیانی یا ؟ دانش‌آموزان ما کدام را بیشتر می‌شناسند! لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64
🔰 هدف پیامبر از تشکیل نظام اسلامی! 1⃣ ⁉️ پیغمبر سیزده سال کرد؛ هدف از این مبارزه چه بود و چه نبود؟ 🔻هدف مبارزه این نبود که فقط یک اعتقادى جاى خودش را به یک اعتقاد دیگرى بدهد؛ صرفاً این نبود، این مبارزه نمیخواست. قبل از پیغمبر و در دوران خود پیغمبر هم کسانى بودند که عقیده‌‌ى قریش را قبول نداشتند و قریش هم میدانستند که اینها عقیده‌‌ى آنها را قبول ندارند. مسئله این نبود که پیغمبر فقط بخواهد عقیده‌‌ى به شرک را به عقیده‌‌ى به خداى واحد تبدیل کند؛ [یعنی] صرفاً [تغییر] یک عقیده نبود. 🔻مسئله فقط این نبود که پیغمبر بخواهد قدرت را و را از دست کفّارى که در رأس کار بودند -سران قریش- بگیرد و خودش حاکمیّت کند؛ این ‌هم نبود؛ چون بارها به پیغمبر گفتند که تو اگر براى قدرت این کار را میکنى، خب تو مرد جوان نیرومند عاقل کریم شجاعى هستى، بیا حکومت را در دست بگیر، پیغمبر میگفت نه، من براى این مبارزه نمیکنم؛ هدف پیغمبر اینها نبود. 🔻اینکه ما خیال کنیم پیغمبر فقط و فقط میخواست ذهن افراد را عوض بکند، این خطا است؛ در [تغییر] ذهن افراد، دعوا نبود، مبارزه نبود، کوبیدن پیغمبر از طرف کفّار و مخالفین نبود. هدف پیغمبر عبارت بود از ایجاد یک صحیح بر پایه‌‌ى اسلام؛ در این نظام که نظام ایدئال نبوّت است، باید تمام پیاده بشود و بشر به سبک الهى اداره بشود و این یک پایگاهى بشود براى دو حرکت. درست توجّه کنید! 🔻، خودش باز هدف نیست، [بلکه] است؛ یک پایگاهى است، یک خاستگاهى است، یک نقطه‌‌ى عزیمتى است براى دو هدف دیگر که آن دو هدف، هر دو از اصل تشکیل نظام اسلامى بالاترند. 🗓 بیانات در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ۱۳۶۷/۰۷/۱۷ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
🔰 هدف پیامبر از تشکیل نظام اسلامی! 2⃣ ⁉️ پیغمبر سیزده سال کرد؛ هدف از این مبارزه چه بود و چه نبود؟ 🔻 یک هدف عبارت است از ؛ یعنى در سایه‌‌ى نظام اسلامى، انسانها فرصت پیدا کنند که خودشان را کامل کنند، متخلّق به اخلاق الهى بشوند، معرفت خدا و عشق به خدا را در خودشان به وجود بیاورند و به خدا واصل بشوند؛ سعادت بشر و فلاح حقیقى بشر در این است و این جز در آن‌چنان جامعه‌‌اى و از آن سکّوى پرشى امکان‌‌پذیر نیست. 🔻 و هدف دوّم این است که جامعه‌‌ى بشرى و تاریخ بشر یک قدم به سمت آن کمالى که تاریخ بشرى در جهت آن دارد حرکت میکند، نزدیک‌‌تر بشود و پیش‌تر برود؛ مسئله این است. یعنى با تشکیل نظام اسلامى، باز همان کاروانى که قبلاً گفتم از نَفَس افتاده و دیگر قادر به پیشروى در جهت نیست، یک تکانى پیدا میکند، یک خیزشى پیدا میکند، یک حرکتى پیدا میکند که در مورد بعثت رسول اکرم، این حرکت دیگر تمام‌‌نشدنى است و این دلایلى دارد که حالا ان‌‌شاءالله اگر یادم ماند، به بعضى از آنها اشاره میکنم. 🔻 پس هدفِ اوّلىِ پیغمبر تشکیل نظام اسلامى است، امّا هدف از خود تشکیل نظام اسلامى، هدایت فردى انسانها و تکامل فردى انسانها و نیز تکامل عمومى جامعه‌‌ى بشر، یعنى پیشرفت بشر به سمت آن نهایتى که در پایان تاریخ بشرى در انتظار او است؛ یعنى کمال. پس پیغمبر براى اینکه به این دو هدف برسد، باید نظام اسلامى و حکومت اسلامى و جامعه‌‌ى اسلامى را تشکیل بدهد. 🗓 بیانات در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ۱۳۶۷/۰۷/۱۷ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هدف پیامبر از تشکیل نظام اسلامی! ⁉️ پیغمبر سیزده سال کرد؛ هدف از این مبارزه چه بود و چه نبود؟ 🗓 بیانات در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ۱۳۶۷/۰۷/۱۷ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 با من سخن بگو دوکوهه 💠 «بامن سخن بگو دوکوهه» به تعبیر فیلم‌ساز حکایت‌گر دوران هوشیار بعد از مستی است؛ دوران پس از جنگ. 💠 دوکوهه پادگانی در نزدیکی اندیمشک است. جایی که زمانی دراز در طول سا‌‌ل‌های جنگ رزمندگان لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) تهران را در خود جای می‌داده است. ۷ ماه پس از جنگ. گروهی از رزمندگان لشکر به دیدار پادگان آمده‌اند؛ پادگانی ساکت، خشک، کم‌دارودرخت، با ساختمان‌هایی سیمانی که درِ آن‌ها قفل است. 💠 ظاهر ماجرا چیزی بیش از این نیست. «با من سخن بگو دوکوهه» سفری به باطن این ماجراست. •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
☑️ روایتی از امام حسن عسکری(علیه‌السّلام) در معرفی حضرت مهدی(علیه‌السّلام) 🔻 در روایتی، احمد بن اسحاق بن سعد اشعری (قمی) نقل میکند که حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) در پاسخ به سوال وی از امام بعدی، امام مهدی (علیه السلام) را در سن سه سالگی به وی نشان دادند و معرفی نمودند و فرمودند: «يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ مَثَلُهُ فِي هَذِهِ الْأُمَّةِ مَثَلُ الْخَضِرِ وَ مَثَلُهُ مَثَلُ ذِي الْقَرْنَيْنِ وَ اللَّهِ لَيَغِيبَنَّ غَيْبَةً لَا يَنْجُو مِنَ الْهَلْكَةِ فِيهَا إِلَّا مَنْ ثَبَّتَهُ اللَّهُ عَلَى الْقَوْلِ بِإِمَامَتِهِمْ وَ وَفَّقَهُ لِلدُّعَاءِ بِتَعْجِيلِ الْفَرَج» ای احمد بن اسحاق، مَثَل امام مهدی در میان این امت همان مَثَل و است به جهت طول غیبتش، قسم به خدا که غیبتی خواهد داشت که در آن از هلاکت نجات نمی یابند مگر کسانی که خداوند آنها را در راه اعتقاد به امامت ثبات دهد و موفقشان کند به دعا برای تعجیل فرج. 🔻کسی از این غیبت در امان نمیماند مگر آنکه را محکم کرده باشد. یعنی راه این است که امامت های سابق را، محکمات سابق را محکم نگه دارد تا راه برایش باز بشود. از آنجا راه پیدا میکند. محکماتی که از طریق حضرات معصومین القا شده است را باور و عمل کند. و دیگر اینکه انتظار دائم داشته باشد مثل کسی که منتظر است محبوبش برسد. بعد احمد بن اسحاق میپرسد که آیا میشود علامتی هم برای اطمئنان قلبم قرار دهید، آنگاه امام مهدی به نطق آمد و به لسان فصیح فرمود: «أَنَا بَقِيَّةُ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ وَ الْمُنْتَقِمُ مِنْ أَعْدَائِهِ» منم بقیة الله در زمین خدا و منتقم از دشمنان خدا. 🔻بعد از این احمد ابن اسحاق میگوید که بسیار مسرور و خوشحال شدم و خارج شدم از نزد حضرت و فردایش دوباره خدمتشان آمدم و به حضرت امام حسن عسکری (ع) گفتم سرورِ من بسیار شد از منّتی که بر من گذاشتید، سوالی هم دارم که آن سنّت خضر و ذی القرنین جاری در امام مهدی (علیه السلام) چیست؟ حضرت فرمود: طول غیبتش. 🔻احمد بن اسحاق میگوید باز پرسیدم که مگر غیبتشان طولانی میشود؟ حضرت فرمود: «إِي وَ رَبِّي حَتَّى يَرْجِعَ عَنْ هَذَا الْأَمْرِ أَكْثَرُ الْقَائِلِينَ بِهِ فَلَا يَبْقَى إِلَّا مَنْ أَخَذَ اللَّهُ عَهْدَهُ بِوَلَايَتِنَا وَ كَتَبَ فِي قَلْبِهِ الْإِيمَانَ وَ أَيَّدَهُ بِرُوحٍ مِنْهُ يَا أَحْمَدَ بْنَ إِسْحَاقَ هَذَا أَمْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللَّهِ وَ غَيْبٌ مِنْ غَيْبِ اللَّهِ فَخُذْ ما آتَيْتُكَ وَ اكْتُمْهُ وَ كُنْ مِنَ الشَّاكِرِينَ تَكُنْ مَعَنَا غَداً فِي عِلِّيِّين» آرى، به خداوند سوگند او به اندازهاى در پشت پرده غيبت بماند تا آنگاه كه گروهى از معتقدين امامت از عقيده خود برگردند، و جز افرادى كه خداوند ميثاق ولايت ما را از آنان گرفته و را در آن تقويت فرموده ثابت نخواهد ماند؛ اى احمد اين غیبت امری از خداست و سرّی از اسرار خداوند است و غیبی از غیب خداوند است، اكنون اين سر را نگهدار و کتمان کن و از شاکرین باش تا فرداى قيامت با ما در مقام علیّین باشى. 🔻حضرت میفرمایند در دوره غیبت تنها کسانی نجات می یابند که به ما ثابت باشند و خداوند آنان را به روح ایمان تأیید کرده است «مَنْ أَخَذَ اللَّهُ عَهْدَهُ بِوَلَايَتِنَا وَ كَتَبَ فِي قَلْبِهِ الْإِيمَانَ وَ أَيَّدَهُ بِرُوحٍ مِنْه». قرآن کریم تعبیر «أَيَّدْناهُ بِرُوحِ الْقُدُس» را در مورد عیسی روح الله (علیه السلام) به کار برده است، و در این روایت و نیز در سوره مجادله نسبت به این مؤمنین میفرماید که مؤید به همان روح الهی میشوند یعنی این ها جزء خواص میشوند، مثل انبیاء سابق، چرا که رتبه محضیت در ایمان را پیدا میکنند: «لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ كانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشيرَتَهُمْ أُولئِكَ كَتَبَ في قُلُوبِهِمُ الْإيمانَ وَ أَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ يُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُون» (مجادله،۲۲). 🗓 حجت‌الاسلام ▪️هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(علیه‌السّلام) را تسلیت عرض می‌کنیم. •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
💠 کرامت امام حسن عسکری (علیه السلام) ▪️متوکل عباسی، امام حسن عسکری علیه السلام را زندان کرد. در همان ایام بنا شد مردم نماز استسقاء بخوانند، مسلمانان رفتند نماز استسقاء خواندند اما باران نيامد. ▪️مسيحي ها گفتند يک فرصت هم به ما بدهيد، يکشنبه را براي مسيحي ها گذاشتند آنها رفتند نماز را خواندند و باران آمد. مسلمان ها خيلي مضطرب شدند، يکي دو هفته ي ديگر مسلمانان برای نماز رفتند اما باران نيامد. باز مسيحي ها رفتند دوباره باران آمد. ▪️متوکل خدمت امام علیه السلام آمد گفت: آقا به داد دين جدت برس. حضرت فرمودند به يک شرط من قبول مي‌کنم. فرمودند به این شرط که هر چه زنداني داري آزاد کنی. متوکل گفت باشد و همه را آزاد کرد. بعد حضرت فرمودند بگو يک بار ديگر مسیحی ها برای نماز بیایند وقتی مسیحی ها به همراه کشيش خود آمدند و مشغول نماز شدند، ابرهاي سياه شروع کرد بالای سرشان جمع شد. ▪️حضرت فرمودند: دست این کشیش را باز کنید و نگه داريد. دستش را نگه داشتند، بعد حضرت جلو رفتند و تکه استخواني که در دستش مخفی کرده بود را برداشتند. بعد حضرت فرمودند که اين استخوان يک پيامبر است که باید پوشيده باشد زير آسمان که برده می شود رحمت خدا اقتضا مي کند که باران بیاید. این ها اين را پيدا کرده اند و از آن استفاده می کنند. بعد حضرت فرمودند اين استخوان را از او بگيريد. وقتی از او گرفتند حضرت به کشیش مسیحی فرمودند حالا برو دعا کن که دیگر بارانی نیامد. (إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات؛ ج‏۵ ؛ ص۴۷) 🗓 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ▪️هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(علیه‌السّلام) را تسلیت عرض می‌کنیم. •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
🔰امام در عسکر 🖼 حضرت عسکری را در سامرا چندین سال نگه می‌دارد و تحت فشار و در نظام، در عَسْکر ... در جُند ایشان را نگه می‌دارد و محبوس است امام- علیه السلام- در آنجا.این از باب این [بود] که نماز می‌خواست بخواند؟ خوب، خود آنها هم نماز می‌خواندند، به نماز چه کار داشتند؟ 🗓 حضرت امام خمینی ره؛ ۱۳۵۷٫۰۷٫۲۳ 🏴 شهادت جانگداز امام حسن عسکری (علیه‌السلام) تسلیت باد. 🏴 🌐 @mmhe_ir •┈••✾🔹✾••┈• 💠 خانه طلاب جوان را همراهی کنید 🔰 🆔 https://ble.ir/khanetolab 🆔 http://eitaa.com/Khanetolab 🆔 https://rubika.ir/khanetolab
🌸 آغاز امامت و ولایت قطب عالم امکان، فخر زمان، امان مردمان، صاحب العصر والزمان امام مهدی(عج) مبارک باد 🔰 " آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد." 🗓 ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️از وقتی چشم باز کردم و خودم را شناختم، دیده‌ام. با آن‌ها بزرگ شده‌ام. آن‌ها رفقای پدرم و همکارانش بوده‌اند. ماهم با آن‌ها همسایه و همسفره بوده‌ایم. بچه‌هایشان همبازی‌های زمان کودکی‌مان بودند و همسرانشان رفقای مادرمان... ▫️شاید اگر بخواهم توی یک جمله معرفی‌شان کنم و نتیجه مشاهداتم را بگویم این است که: "آن‌ها واقعی‌اند". آن‌ها همه چیزشان واقعی است. فیلم بازی نمی‌کنند. یک طورِ بدون آلایش و بی ادا اطوار. لباس پوشیدنشان، حرف زدن و خنده‌هایشان، خشم و عصبانیتشان، همه چیز... ▫️شاید واقعی بودن چیزی باشد شبیه همان "". آن‌ها اخلاصشان را هم داد نمی‌زنند اما تو از تُن صدایشان از شکل نگاهشان و از هُرم نفَسشان می‌فهمی. عجیب هم نیست نفَس بهشان خورده. ▫️دلم می‌خواهد تجربه‌های معنوی خودم را به اشتراک بگذارم. تجربه معنوی از جنس شنیدن خاطرات یک رزمنده. پیشنهادم اینکه: از لینک زیر فیلم کامل "" با روایتگری حاج احمد مقیسه را دانلود کنید و با خانواده ببینید؛ دلی به باد دهید و حظ کنید... 🌐 https://www.aparat.com/v/2tVio ✍ محمد صالحی 🌐 @talabenegasht •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت علامه‌ مصباح یزدی: خودت را روبروی آقا امام زمان ببین! 🌸 نهم ربیع‌الاول آغاز امامت و ولایت قطب عالم امکان، فخر زمان، امان مردمان، صاحب العصر والزمان امام مهدی(عج) مبارک باد. 📱 @mesbahyazdi_ir •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
82-06-01.mp3
8.91M
🗓 به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه 🎙 بیانات پیرامون "وظایف طلاب به‌عنوان سربازان امام زمان‌(عجل‌الله‌فرجه)" در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه همدان *۱۳۸۲/۰۶/۰۱* 🔖 پیشنهاد می شود این صوت را در زمان و حال مناسب گوش دهید. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 📌 سرفصل های این جلسه: 🔻علما؛ ادامه‌دهنده راه انبیا و ائمه اطهار‌(ع) 🔻دشواری‌های پیمودن راه انبیا و ائمه(ع) 🔻تلاش‌ها و زحمات بی‌نظیر علمای شیعه 🔻امام خمینى‌(ره)؛ افتخار عالم تشیع 🔻امروز نوبت من و شماست؛ ما چه کردیم؟! 🔻سمبل روحانیت، نوكرى سید الشهدا‌(ع) و امام زمان(عج) 🔻لازمه نوکری در دستگاه سیدالشهدا‌(ع) 🔻اگر كوتاهى كنیم مسئولیم! 🔻انقلاب اسلامی؛ عزت بخش حوزه و روحانیت 🔻کیمیای نوکری امام زمان‌(عج) 🔻افتخار شهادت در راه دین ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای ازدواج پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) 🎙حجت الاسلام والمسلمین انصاریان 🌸 به مناسبت فرا رسیدن ۱۰ ربیع الاول، سالروز پیوند آسمانی پیامبر ختمی مرتبت (ص) با ام‌المومنین خدیجه کبری (س‌) •┈••✾🔹✾••┈• 💠 خانه طلاب جوان را همراهی کنید 🔰 🆔 https://ble.ir/khanetolab 🆔 http://eitaa.com/Khanetolab 🆔 https://rubika.ir/khanetolab
یه خبر عالی براتون داریم 🎉 💢 به بهانه هفته و ماه تصمیم گرفتیم یه هدیه‌ جذاب به مخاطبین خوب تقدیم کنیم؛ مخاطبینی که همیشه همراه ما بودن و هستند و برامون ارزشمندند. 🔸 شما هم می‌تونید این پیام رو برای اونهایی که دوستشون دارین بفرستین : 👇👇👇👇 "هفته دفاع مقدس هدیه بگیرین عدد ۳۱۳ را به ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ پیامک کنید. هدیه ویژه باشگاه مخاطبین " . 📌 انتشارات‌شهیدکاظمی 🖇 شبکه بزرگ تولید و توزیع کتاب خوب درکشور 🆔https://eitaa.com/joinchat/1573650433C72276e8cc1 •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.
دو نکته کلیدی در بحث مهدویّت 🔹 در مجموعه‌ی این عرصه‌ی وسیعی که امروز در مورد مسئله‌ی و مهدویّتِ خاص به این معنا که گفته شد وجود دارد، دو نکته برای ما قابل توجّه است که دل انسان را به خود جذب میکند: 1⃣ یک نکته عبارت است از شرح دیدارهایی که از سوی بندگان خالص و مؤمن با آن بزرگوار شده است؛ نه اینکه حالا هر کسی ادّعا کرد که من خدمت حضرت رسیدم، یا خیال کرد که خدمت حضرت رسیده است -بعضی دروغ نمیگویند، خیال میکنند- ما اینها را تصدیق کنیم؛ نه، ولیکن موارد قطعی‌ای وجود دارد که جای کمترین تردیدی نیست؛ ذکر اینها، یادآوری اینها، دل را روشن میکند... 2⃣ نکته‌ی دوّم این است که انگیزه‌ها برای مبارزه‌ی با فکر مهدویّت در همه‌ی زمانها وجود داشته است؛ لکن به دلایلی در دوران ما، و در کشور ما، این انگیزه‌ها بیشتر بوده است و دارد تلاش میشود و قبلاً هم تلاش میشده است. 🗓 دیدار بامسئولان، کارکنان و خانواده‌های اعضای دفتر رهبری؛ ۱۳۹۳/۳/۲۲ •┈••✾🔹✾••┈• 🌀🌀 خانه طلاب جوان را در "ایتــا" "بلــه" "روبیـکا" دنبال کنید.