هدایت شده از بر پا
#هندسه_ضعفها
☘اگر به مناجات امیرالمومنین هنگام جنگ و نبرد دقت کنیم متوجه میشویم که بخش عمده توجه او به ضعفهای جبهه خودی است. اللّهُمَّ إنّا نَشْكو إلَيكَ غَيْبَةَ نَبِيّنا ، وكَثْرَةَ عَدُوِّنا ، وتَشَتُّتَ أهْوائنا ...
☘حضرت ابالفضل العباس در میدان نبرد خود را مورد خطاب قرار میدهد این مصرع جزو رجزهایش هست که
یا نفس لا تَخشی مِن الکفار و اَبشِری بِرحمَه الجَبار
تخاطب با نفس در هنگامه نبرد با دشمن .
☘پیامبر اکرم به مجاهدین میگوید نبرد با نفس و جهاد اکبر که هنگام جهاد اصغر وجود داشت، هنوز باقی است. یعنی هنگام جنگ درگیر با نفس خود بودید.
☘آیات قرآن علت شکست جنگ احد را ضعفهای درونی میداند که فشلتم یعنی سستی کردید و تنازعتم یعنی اختلاف کردید و عصیتم یعنی حرف گوش ندادید.
☘اینها نشان میدهد در هنگامه نبرد باید ضعفهای درونی جبهه حق دیده و مداوا شود. و بلکه میتوان گفت بهترین زمان برای یافتن دردهای داخلی و مداوای آنها همین زمان جنگ است.
☘البته با تذکر این توجه مهم که این کار باعث ناامیدی جبهه حق و رشد جبهه باطل نشود.
☘اما این روزها باید توجه کنیم که روز نابودی همه سرابی است که برای مردم ساخته شده بود. روز شکست گفتمان معامله و تمسخر مقاومت بود.
☘همه امید آمریکا به این گفتمان بود. بیایید مرور کنیم ببینیم این گفتمان چه اضلاعی را برای خود دست و پا کرد.
🔺1. در پیشرفت: افول علمی و کند شدن سرعت رشد علمی کشور یعنی کند شدن سرعت پیشرفت در کشور.
🔺2. در سبک اداره: مدیریت پنهانی با تبختر که هر زمان لازم میبیند مخالف را بی حرمتی میکند و رسانه ها را ضایع میکند و علاقه به تریبونهای یک طرفه دارد. مدیریتی فرتوت و پیر و کند.
🔺3. در قانون گرایی و مردمسالاری: تطهیر سران ضد قانون و مستبد فتنه که رای مردم را هیچ گرفتند و قلدرمآبانه مقابل قانون و مردم ایستادند با هیاهو. همینطور اهانت گاه و بیگاه به انتخابهای مردم در دهه هشتاد.
🔺4. در مبارزه و تقابل با سلطنت طاغوتی غرب: بی تفاوتی و رهاسازی فضای مجازی و جنگ رسانه ای
بازکردن راه اسناد و قانونهای بین المللی مثل 2030 و فتف و امثالهم به صورت پنهانی و آشکار
تمرکز بر مذاکره به جای کار با ظرفیتهای داخلی.
🔺5.در بعد گفتمانی و اندیشه ای: جدی شدن خطر تحریف مکتب امام و تحریف انقلاب
مخالفتهای گفتمانی و گاه بیادبانه با رهبری
تحقیر توان داخلی و دستآوردهای ملی و القای حس حقارت در برابر نظام سلطه
🔺6.در بعد اجتماعی: دامن زدن به دوقطبی ها و ایجاد اختلافات شدید اجتماعی.
☘قطعا سیاهه ما بیش از این است اما اگر تهدیدها خوب فهرست شود و روی آن مطالعه شود شاید پیامهای جالبی داشته باشد.
☘آنچه مهم است بیماری ریشه داری است که در داخل باعث شکل گرفتن این مشکلات شد. خلاصه اش آن است که عده ای راه به دست آوردن رفاه و گشایش دنیایی را در مسیری به جز مقاومت میجستند.
🔸حالا خوب تماشا کنید امروز نه چرخ هسته ای را داریم نه سفره رفاه مردم. کلا هیچ. اگر این درس را با همه وجود فرابگیریم امروز را باید جشن بگیریم. چون روز عبرت همه ما است. روز #بازگشت_به_خویشتن.
🔸 اگر این درس به جانمان بنشیند با همه وجود انقلاب را میچسبیم و این یعنی #مقاومت. دنیا و آخرت ما در گرو مقاومت است و راهی جز این نداریم که به انقلاب بچسبیم.
ان ربی علی الصراط المستقیم
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
🚩 اختصاصی: روایت آیتالله اراکی از واکنش آیتالله شبیری به نامه آیتالله یزدی
🔹 بعضیها خیلی به این ماجرا دامن زدند و خواستند آن را به یک فتنه جدید تبدیل کنند
🔹 بعد از نامه آیت الله یزدی، آیت الله شبیری به یکی از بزرگان فرمودهاند که من ارادت قدیمی به آیتالله یزدی دارم و میدانم که ایشان دلسوز انقلاب و دین است و انسان متدینی است و ایشان را قبول دارم.
🔹 وقتی یک جریانی در حال تلاش برای سواستفاده از اقدام آیتالله شبیری زنجانی بود، آیتالله یزدی نگران سواستفاده از ایشان شدند و این نامه با این هدف نوشتند که کسی از رفتار ایشان سواستفاده نکند.
http://tn.ai/1869137
📡. @TasnimNews
خانه طلاب جوان
درگذشت برادر عزیزمان سیدمحمد ساجدی به همراه همسر و دو فرزند ایشان در مسیر بازگشت از زیارت کربلا راتسلیت عرض میکنیم.
پیکرهای پاکشان روز سه شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۵ ساعت ۱۰ صبح ازمسجد نو(واقع در میدان آستانه) تا حرم حضرت معصومه(س) تشییع میشوند؛و سپس به بهشت حضرت معصومه(س) منتقل خواهند شد.
به همین مناسبت در همان روز سه شنبه مورخ ۹۷/۰۸/۱۵ مجلس ختمی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد الغدیر واقع در بلوار الغدیر برگزار میگردد.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سید محمدساجدی هنرمند، طراح، معمار و از مسئولین گروه جهادی محبین الائمه طی سانحه ای دربازگشت از کربلا به دیار باقی هجرت کرد.
🔹همسر و دو فرزند وی نیز در این سانحه جان باختند.
@Farsna
🏴هیات امام حسن (علیه السلام)
ای امام لطف و مرحمت/نوکری است بهترین سِمت
کودک مرا ببر بگیر/میسپارمش به قاسمت
#هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_726
⏱ #زمان:
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷
بعد از نماز مغرب و عشا
🏠 #مکان:
قم ،بلوار الغدیر،کوچه ۱۰،روبروی مدرسه هدایت،منزل آقای ساجدی
‼️#تذکر:
لطفا سروقت حاضر شوید.
@KhaneTolab
سخنرانی حاج علی مهدیان.mp3
6.83M
سخنان حجةالاسلام علی مهدیان در وصف هنرمند جهادی، مرحوم #سیدمحمد_ساجدی
مراسم بزرگداشت - ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - مسجد الغدیر قم
@KhaneTolab
هدایت شده از بر پا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سیدمحمدساجدی
درباره مجاهدی گمنام که به همراه خانواده اش در سفر کربلا پر کشید و رفت.
هر که شد عبدالله
والی دل ماست
@ali_mahdiyan
مراسم یادبود مرحوم #سیدمحمد_ساجدی و شهید دهقانی
یکشنبه ۲۰ آبان، بعد از نماز مغرب و عشا
مدرسه علمیه امام حسین علیه السلام
@KhaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام)
بخوانم به سویت؛ بخوان؛ تا که راهی بگردم / نظر کن که در روضه هایت به آهی بمیرم
بیایم میانِ دو قبله مردّد بمانم / بخوانم اذانیّ و در این دو راهی بمیرم
#هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_727
⏱ #زمان:
چهارشنبه 23 آبان 1397
ساعت 19:30 الی 21
🏠 #مکان:
قم ،نیروگاه،خیابان جوادالائمه،پلاک 16،منزل مومنی
‼️#تذکر:
لطفا سروقت حاضر شوید.
@KhaneTolab
وظیفه حوزه در برهه کنونی - حجةالاسلام مهدیان.mp3
4.93M
🔈 #صوت_هیأت
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
🎙 سخنران: حجة الاسلام و المسلمین #مهدیان
🔆موضوع بحث: #وظیفه_طلاب هنگام مواجهه جامعه اسلامی با مشکلات و مصیبتها
@KhaneTolab
برادر محمد احمدیان.mp3
7.01M
🔈 #صوت_هیأت
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_727
🎙 سخنران: زرمنده دفاع مقدس،آقای #محمد_احمدیان
⏱ زمان: 23 آبان ۱۳۹۷
🔆موضوع بحث: یاری کردن #شهدا و #مومنین_مجاهد پس از هجرت از این دنیا
@KhaneTolab
حاج آقا مهدیان - خاطره از سید محمد ساجدی.mp3
2.35M
خاطره حجةالاسلام و المسلمین #قنواتی (مدیر مدرسه معصومیه س) از مرحوم #سیدمحمد_ساجدی
به نقل از حجةالاسلام #مهدیان
«کاش طلبه های ما اندازه این جوان اخلاص داشتند ...»
@KhaneTolab
هدایت شده از بر پا
تف
⚡️با پیروزی انقلاب یک بیماری، دائما ملت برخاسته، را رنج میداد. بیماری که در طرح رفراندوم اندیشه "جمهوری دموکراتیک اسلامی" را به عنوان خواسته خود طرح میکرد. از این کلمه "دموکراتیک" ساده نگذرید این کلمه محصول یک بیماری عمیق است در جان ما.
⚡️همان بیماری که بعد در قامت مقابله با قانون ولایت هم رخنمایی میکرد. همانکه بخش عمده ای از پیکره اولین دولت بعد از انقلاب را شکل میداد.
⚡️ بیداری دوم و انقلاب دوم ملت ایران این میزان #غرب_گرایی را تف کرد و این اندیشه مفتضح شد و کنار رفت. اساسا قصه انقلاب دوم ایران نتیجه یک خالص سازی جدی درونی در مردم بود.
⚡️قدم دوم با خون هفتاد و دو تن برداشته شد. بعد شهادت #بهشتی یعنی سیدالشهدای انقلاب. نامه بهشتی به امام تبیین کننده جریان غربگرای واداده است که در جان ملت ریشه دوانده بود. ملت پوست انداخت با عروج بهشتی. یک مرحله دیگر از پالایش نسبت به غربگرایی در کشور.
⚡️خدا رحمت کند امام را که گفت تا من هستم نمیگذارم لیبرالها در این کشور باقی بمانند. اما هیچ کس از خود نپرسید که مگر امام بعد رحلتش نابود میشود؟ او هست و تا او هست چه با دست سیدعلی چه با دست همین مردم قدم به قدم لیبرالها در حال عقب رفتنند.
⚡️داستان 88 را شوخی نگیرید سال 88 هویت لیبرالیسم پنهان در قبای نخبگان و مسوولین نمایان شد. هم هویت ضد قانونش هم هویت ضد مردمش و هم هویت ضد سید الشهدا. باز هم ملت در #نه_دی این زهر را قی کرد.
⚡️از من بپرسید درباره آینده میگویم مثل روز برایم روشن است چالش جدید کشور نیز قرار است چه بلایی بر سر این بیماری بیاورد. هر چه پیش میرویم حال مردم بیشتر از این جریان به هم میخورد. جریان فرتوت و تنبل و پر مدعا و بی خاصیت چهره#آخوندی را به یاد بیاورید ببینید احساس مردم به او چیست و جریان ذلیل و بی تدبیر و بی اعتماد به داخل پر اعتماد به خارج چهره مسوولین #وزارت_خارجه و #وزارت_نفت را تصور کنید.
⚡️رفقا! این خط و این نشان! یقین دارم کشور در حال پوست اندازی است باز هم خالص میشویم و توحیدی تر. و بنا است دوباره این زهرماری را قی کنیم و تف کنیم.
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 روایت محمد احمدیان از ماجرای کانال کمیل
▪️نامه ای که گویا شهدا در سال 61 برای امروز ما (سال 97) نوشتند ...
@KhaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام)
فروزان از دو مشرق در سحرگاهان دو ماه آمد/
دو خورشید جهان افروز در دو صبحگاه آمد.
#هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_728
⏱ #زمان:
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷
🔻شروع: ۱۹:۳۰
#قرائت_قرآن
#سخنرانی (ادامه جلسات آداب الصلاة)
#مناجات_شعبانیه و #مداحی
🔺پایان: ۲۱:۳۰
🏠 #مکان:
قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا
‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند.
🎙 #سخنران:
حجةالاسلام و المسلمین #عابدینی
🎙 #مداح:
حاج مهدی #تدینی
@KhaneTolab
هدایت شده از حوزه و تمدن سازی
🔴فاصله معنوی بین امام و سایر علما را چگونه می شود ترسیم کرد🔴
💠یادم میآید در گذشتهها، در دلم به دو نفر از علما افتخار میکردم. یکی #سید_مرتضی بود...چون در دنیای اسلام، تنها مذاهب رسمی، همین مذاهب اربعه اهل تسنّن بود؛ نقل شده که این بزرگوار گفته بود: «هشتادهزار دینار از مال خودم میدهم، برای اینکه شیعه را هم رسمی کنند». این، قدم بسیار بزرگی بود که البته عملی نشد. آنها قیمت را بالا برده بودند و ایشان هم نتوانسته بود بدهد و این کار، انجام نگرفت. من همیشه در دلم، به این مرد که اینگونه #بلند_اندیش بوده که میخواسته شیعه را به رسمیت برساند، افتخار میکردم و از جوانی، در قلبم هیجانی نسبت به او داشتم.
💠یکی هم مرحوم #علی_بن_موسی_بن_جعفر_بن_طاووس_حلی (رضوانا...علیه) بود. ایشان در یکی از کتابهایش مینویسد: «مردی از بنیهاشم و آل علی، قبل از قیام قائم، به #حکومت خواهد رسید. من، از جهات مختلف که به خودم نگاه میکنم، میبینم آن شخص، باید #من باشم». #ابنطاووس یک #زاهد است. کسانیکه ابنطاووس را میشناسند، میدانند که ابنطاووس مظهر زهد است و کسی است که با همه #فقاهت عالی که داشته، از ترس خدا و بهخاطر تقوا، فتوا نمیداده است. این مرد که چهره و وجهه او در بین علمای ما، وجهه زهد و تقوا و تعبّد و محو شدن در وظیفه شرعی است، اهل دنیا نبوده است. اما همین آدم، که اینگونه #فانی فیالله و اهل عبادت است، میگوید: «به نظرم میرسد آنکسیکه باید به این مقام دست پیدا کند -مقام حکومت شیعه و اسلام- قاعدتاً باید من باشم». یعنی خودش را برای این قضیه آماده میکرد. من همیشه افتخار میکردم که فکر یک عالم، اینگونه بیرون از #آفاق_مدرسه و #کتاب سیر کند و در این #عوالم باشد. معیارهای ما اینها بود. در تاریخ اسلام و علمای شیعه، وقتی آدمهایی را در این حد میدیدیم که چنین فکر و آرزویی را در سرشان میگذراندند، به آنها افتخار میکردیم.
💠حال شما اینها را با #امام مقایسه کنید. این فاصله را، فاصله #زمین و #آسمان بگوییم؟! فاصله بین #انسانهای_معمولی با #پیغمبران بگوییم؟! این فاصله را چگونه تعبیر کنیم؟ اصلاً این #فاصله_معنوی بین امام و سایر علما را چگونه میشود ترسیم کرد و چه کسی را میشود در این زمینهها با امام مقایسه کرد؟! اصلاً #شخصیت_امام یک چیز #عجیب و واقعاً #استثنایی است. نه #پیش از او چنین کسی آمده و نه گمان میکنم #بعد از او، چنین کسی بتواند بیاید، یا تا آن #حدود #پرواز کند. مثل او که #هیچ؛ تا آن #حدود هم کسی نمیتواند #پرواز کند. شخصیت امام، چنین شخصیتی است.
📕عبد صالح خدا/نشر صهبا/ص۹۹
#امام_خامنه_ای
#شخصیت_امام_خمینی
#فاصله_معنوی
🔰🔰🔰🔰کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰
https://eitaa.com/howzah114
🌿 سال ۱۳۹۷، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. با توجه به نظریه چرخش انقلابها و اظهار نظرهایی که در خصوص انقلاب اسلامی با توجه به پارهای از مسائل کشور انجام میشود؛ بررسی وضعیت انقلاب در چهل سالگی بسیار مهم است. آیا انقلاب اسلامی دچار بازگشت به عقب شده و حرکت آن به سمت آرمانها متوقف شده است؟
یا اینکه انقلاب اسلامی با حفظ ماهیت، بر اساس مبانی، اصول و شعارهای اصلی، حرکتش به سمت آرمانها و اهداف بیوقفه ادامه دارد؟
🌿 با توجه به این که یکی از عرصه های تقابل با دشمن عرصه فرهنگی و مسائلی مانند حجاب است قصد داریم در این شماره از نشریه عهد به این سوال پاسخ دهیم که آیا به نظر شما انقلاب اسلامی در چنین عرصه هایی هم دارای پیشرفت بوده است؟ آیا حرکت جامعه در زمینه مسائل اخلاقی و دینی هم رو به جلو بوده است؟
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در بیانات نوروزی در حرم مطهر رضوی، وضعیت انقلاب اسلامی در چهل سالگی را این چنین توصیف فرمودند: «چهل سالگی انقلاب دوران پیری انقلاب نیست، دوران عقبگرد انقلاب نیست، دوران پختگی و نشاط انقلاب است. انقلاب در چهل سالگی، بحمدالله با قدرت، با حفظ شعارها و با برافراشته بودن پرچمهای اصلی، همچنان دارد به پیش میرود.» شما تا چه مقدار و در چه زمینه هایی با این توصیف مقام معظم رهبری موافق هستید؟
✍ لطفا یادداشت های خود در پاسخ به این سوالات را به ادمین کانال «خانه طلاب جوان» به نشانی @Ali_qods69 ارسال فرمایید.
@KhaneTolab
حاج آقا عابدینی2.mp3
8.7M
🔈 #صوت_هیأت
🏴 #هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_728
🎙 #سخنران: حجة الاسلام و المسلمین #عابدینی
⏱ #زمان: ۷ آذر ۱۳۹۷
جلسات #شرح_آداب_الصلاه امام خمینی(ره)
#جلسه_دوم:
🔆موضوع بحث:
🔶جایگاه واجبات الهی
🔶حقیقت عمل چیست؟
🔶نماز، ستون مرکزی برای اعمال دیگر
🔶عمل، حقیقتِ حیّ ذی شعور
🔶اولین ادب قلبیه اعمال: عزت ربوبیت و ذلت عبودیت
@KhaneTolab
نبرد تن به تن
⚡️جنگ اقتصادی مثل همه نبردهای دیگر هم به مدیریت کلان کشور مربوط است هم به زندگی مردم. نقد به مدیریت اقتصادی کشور امروز شیوع زیادی دارد خیلی ها برای اینکه از هم جا نمانند و در تبری از دولت ضعیف کنونی از دیگران پیشی بگیرند، روا و ناروا به مسوولین میتازند. حرفی نیست. اما این نبرد سوی دیگری هم دارد و آن مردمند.
⚡️طرحهای دولت در رها سازی بازار یا شکل دادن به بازار ثانویه یا ورود حداکثری و غیر عادی دولت در بازار و قیمتها همه به شکست منجر میشود اگر توجه به این سوی درگیری نداشته باشیم.
⚡️اقتصاد مقاومتی فقط یک بسته مدیریتی نیست. بلکه یک #فرهنگ و #سبک_زندگی عمومی است. مردمی که بپذیرند در شرایط جنگ هستیم به گونه دیگری زندگی میکنند. باید قبول کنیم بنا است با شیوه زندگی خود به جنگ دشمن برویم.
⚡️من همه ضعفهای موجود در این صحنه را خلاصه شده در یک نکته میدانم و آن "سودجویی در شرایط جنگ" است. بقیه مسائل از دل همین یک مرض بیرون میآید. این فسادی است که خیلی هم قابل کیفر و مجازات رسمی نیست. بیماری که نرم و پنهان کم و بیش در زندگی ما رخنه میکند و جبهه حق را پوک و ضربه پذیر میکند.
⚡️آن کسی که از بازار بلبشوی امروز تلاش میکند سود بیشتری به دست آورد و پول و سرمایه اش را به گونه ای هدایت میکند که سود بیشتر کسب کند مصداق تابلو و روشن ماجرا است. مصداقهای دیگر هم وجود دارد.
⚡️اما در مقابل در میان فشار زندگی و نوسانات عجیب و غریب قیمتها بقالی را دیدم که اجناسش را به همان قیمتی میفروخت که از قبل میداد. میگفت ماه پیش این قیمت خریده ام این هم سودش. چرا گران کنم وقتی گران نخریده ام. احساس کردم خیلی ها به این سبک محاسبه میخندند
⚡️شما قطعا زیاد دیده اید آدمهایی که از ترس گرانی بیشتر میخرند تا در خانه ذخیره کنند. اما من کسی را میشناسم که هر کالایی را اگر تا قبل از آن بیشتر میخرید این روزها کمتر میخرد که دیگران اذیت نشوند.
⚡️حمایت از کالای ایرانی هم ملاک خوبی شده برای سنجش میزان سودگرایی در زندگی. حمایت از کالای ایرانی فقط به دولت ربط ندارد بلکه به زندگی مردم هم مربوط است. کسانی که دلیلشان بر نخریدن کالای ایرانی کیفیت است قطعا توجهی به مقوله مبارزه در سبک زندگیشان ندارند. حرفشان این است که من زندگی راحت و سود شخصی ام مهم است مابقی اش هم ربط به مسوولین دارد. اینها خود را در مبارزه کنار میکشند و خیال میکنند ضربه هایی که به کشور میخورد ربطی به این اخلاق و شیوه زندگی ندارد.
⚡️اساسا باید گفت ناکارآمدی و ضعف و سستی مدیریت کشور نیز برآمده از همین سبک زندگی است. اخلاق زیر بار مسوولیت نرفتن و سودگرایی باعث میشود مدیرانی به دست مردم انتخاب شوند که همین اخلاق را دارند "کما تکونوا یولی علیکم" هر طور که فرهنگ جامعه باشد شکل حکومت حاکمان و منتخبین همانگونه میشود چنین فضای مدیریتی فساد بیشتری را در خود تحمل میکند و فشلتر خواهد بود. راه چاره تغییر سبک زندگی ها است.
⚡️مردم باید باور کنند خرید و فروشهایشان و پسندهایشان و انتخابشان و محاسبات عادی زندگیشان و حتی قضاوتهایشان درباره یکدیگر و درباره دولت و درباره دشمن همه و همه عوامل تعیین کننده در نبرد امروز و شرایط ویژه کشور است.
⚡️کاش طلاب و نخبگان ما به این امور هم میپرداختند و نقاط قوت و داراییهای مردمی را در این نبرد به چشم میآوردند و دستورات دینی را نیز در چنین شرایطی به نحو قابل پذیرش در اجتماع گفتمان میکردند. به جز دولت خیلی ها باور نکرده اند شرایط جنگی است و خیلی ها هم ربط خود را به این جنگ پیدا نکرده اند و این شرایط را دشوارتر میکند.
🌐 منبع: کانال برپا (@ali_mahdiyan)
@KhaneTolab
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
📝 گزارش سلسله نشست های #تبیین_راه
🔹#جلسه_اول 🗓 ۷ آذر ۱۳۹۷
🔸#قسمت_اول
🔷 ابتدای جلسه سؤالی در مورد اینکه اساسا با چه منطقی مسیری را برای خدمت به جامعه انتخاب بکنیم و چطور می شود این مسیر را کوتاه تر کرد پرسیده شد که استاد در پاسخ به این سؤال بحث دو نوع #جهت_گیری_تخصصی را مطرح فرمودند:
1⃣ جهت گیری تخصصی #منابع_محور
ببین استعداد ها و زمینه هایت چیست با سخت گیری کم خودت را گیر بینداز، اگر قرار باشد درب این تامل باز باشد اینقدر ناخن می زنی که دیگر در این موقف هم مستقر نیستی.
یکی از رشته های تخصصی را انتخاب کن برو جلو به یک مدارجی برس، بعد آهسته آهسته صحبت از کار برایت می کنند. قبلش کسی تو را تحویل نمی گیرد.
این الگو الان دارد اجرا می شود مراکز تخصصی ای زده می شود، مثلا ده نفر می روند یک رشته تخصصی را می خوانند دو سه نفری با شکست تحصیلی مواجه می شوند یک چند تایی هم آدم های معمولی هستند و یکی دو نفر هستند که استفاده های اساسی می کنند.
می گویید نیاز جامعه چه می شود؟ می گوید اگر نیاز جامعه نبود اصلا به مرحله تخصص نمی رسید و یک مسیر سختی طول کشیده تا آمده یک رشته تخصصی شده است. این را الان یک عده بیرون منتظر آن هستند.
2⃣ جهت گیری تخصصی #مأموریت_گرا
یک الگوی دیگر این است که ما ضمن اینکه این تحصیلات عمومی را داریم می کنیم یکی از گره های نظام را انتخاب بکنیم روی آن متمرکز بشویم بعد از این بگوییم حالا چه باید بخوانم؟ اگر لازم باشد دو سه تخصص بگیرم.
یک ماموریت انتخاب می کنی و هر چیزی که برای آن ماموریت لازم است را جمع می کنی.
این ها انصافا خیلی هم سریع به موقف هایی مثل رهبری انقلاب نزدیک می شوند.
این ها مجبور هستند که دانشمند بشوند، مجبور هستند که تیمی کار بکنند.
🔷 بعد از طرح این بحث، سؤالی در مورد #منطق_انتخاب_مأموریت پرسیده شد، که استاد پاسخ دادند که در این مدل باید در ابتدا و یا همان اوایل ماموریت باید انتخاب بشود و سه جور می شود این اتفاق رخ بدهد:
1⃣ #نظام_آموزشی_مأموریت_گرا
نظام آموزشی که در آن هستید خود او یک مشت گره را شناسایی کرده، او منتظر است ببیند چه زمانی من می توانم با تو حرف بزنم، وقتش که شد می گوید بیا اینجا این قضیه را شنایایی کردیم تو هستی این را به عنوان ماموریت انتخاب بکنی؟
این یک الگوی متینی است و اصلش این است که ما باید اینطوری باشد که ما زجر نکشیم. الان حتی مجموعه های تربیتی هم اینطوری است که فقط تربیت می کنند و رها می کنند.
2⃣ #فی_البداهه و بدون منطق مشخص
همینطور یک کسی فی البداهه ماموریتی پیشنهاد می دهد، مثلا می گوید فناوری فرهنگی چند نفر می آیند دور هم جمع می وشوند و مطالعه و مباحثه و ... تا یک گروه شکل می گیرد و زندگی این ها می شود فناوری فرهنگی. یا بعدی اخلاق پزشکی و ...
3⃣ #فرد_مأموریت_گرا
خود فرد طوری تربیت شده است یا تربیت می کنیم که دنبال رصد گره ها و نیازهای اساسی نهضت اسلامی است نه اینکه دنبال تخصص ها باشد.
به او می گوییم گردن خود تو است، باید شناخت از خود و اطلاعاتت از جامعه را بالا ببری؛ تحصیلاتت را بر اساس قدر متیقن ها انجام بدهی ولی در نهایت باید نتیجه این شناخت ها و رصدهایت، انتخاب یک گره به عنوان ماموریت باشد.
[توسط استاد وعده داده شد که این قسمت را می توان مفصل تر هم بحث کرد]
⚠️ اگر ما بتوانیم محیط آموزشی خودمان را پر از جو ماموریت و احساس مسئولیت کنیم و از طرف دیگر پر از اطلاعات و آگاهی کنیم می شود توقع داشت که گروه های ماموریتی که گره های راهبردی نهضت اسلامی را هدف گرفته اند که حل کنند، را پدید آورد.
⚠️ در واقع خود همین نبود یک محیط آموزشی ماموریت گرا که دارد به همه ضربه می زند را یکی ماموریت خودش قرار بدهد.
📌 @fvtt_it
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
📝 گزارش سلسه نشست های #تبیین_راه
🔹#جلسه_اول 🗓۷ آذر ۱۳۹۷
🔸#قسمت_دوم
🔷 در ادامه چند نفر از طلاب بر اهمیت اینکه چه ماموریتی توسط طلاب انتخاب شود و سطح آن چه میزان باشد تاکید کردند که استاد با تایید این سخن فرمودند:
من موافقم که ما در واقع مسئله های مان از گره های سرنوشت ساز باید شروع شود، بسم الله خود همین را در یک فضایی که یک غنای تحلیلی اطلاعاتی دارد می توانید درست ابعادش را تشخیص بدهی. آن محیط را فراهم کن آن مسئله ها می آید بالا، بعد اگر رفتی به مسئله های درجه ۵ چسبیدی می آییم با تو دعوا می کنیم.»
استاد از طلاب خواستند که خود همین می تواند یک مطالبه ای از خود شما باشد، فضایی در همین جا درست کنید که اطلاعات و مسئله های در سطوح بالا و هیجان مسئولیتی بالا بیاید و مطرح شود و در چنین فضایی است که مسئله های اصلی کشور را می توان مطرح کرد. و فرمودند: «من سال ها است که به طلبه ها می گویم که اگر خودتان بسم الله بگویید می شود یک چنین فضایی برایتان فراهم کرد ولی باید خیز بردارید و پای این بایستید.»
🔷 بعد از این چند نفر از طلاب درخواست مطرح کردن تعدادی از این مسائل که در سطح گره های جدی نهضت اسلامی باشند را کردند که استاد بعد از اینکه بیان کردند که به نظر ما باید مسئله هایی که طلاب دردمند دنبال حل آن باشند #مسئله_های_تمدنی باشند، فرمودند:
«خود مجموعه ما احساسش این است که حوالی ۱۰۰ مسئله تمدنی را شناسایی کرده و بعضی ها را هم ورود کرده است.»
و سپس به دو نمونه از این مسائل اشاره فرمودند:
1⃣ #دانشگاه_اسلامی
ما به خاطر هم حضور و زندگی در دانشگاه و هم به خاطر این که از این جا دانشگاه را رصد کردیم یکی از مسئله هایی که متوجه شدیم این بود که ما در ایده ی دانشگاه خودمان نیستیم.
این چیزی که الان به عنوان دانشگاه در کشور ما است به طور کامل غیر بومی و غیر دینی است (نه ملی است و نه آیینی) مطلقا می گویم نه دانشگاه علوم انسانی، کلا دانشگاه در ایده ای تعریف شده که در ایده ی ما نیست. انبوهی از دانایی پشت ایده دانشگاه است که به ما ربطی ندارد.
ما شروع کردیم با این مسئله درگیر شدند. حضور مان در دانشگاه به خاطر این بود. این که کادر تربیت کنیم و... سالادش بود. رفتیم درگیر شدیم دیدیم که یک مقدار رستم تشریف دارد حالا دورخیز کردیم، ولی ول کن قضیه نیستیم.
حرف من این بود که اگر من فرزند امام خمینی هستم من حق ندارم بروم دانشگاه صرفا منبر بروم و یا بروم صرفا یک گروه مطالعات نهج ابلاغه راه بیندازیم.
علت ایجاد حوزه دانشجویی هم این بود که ما در محیط خودمان یک دانشگاه بزنیم. ما رفتیم درس های حوزه را آن جا تدریس می کردیم. ایده ی ما این بود که اهسته آهسته دانش دانشگاه شریف را بمکیم بیاوریم در حوزه دانشجویی.
یک مقدار که کلنجار رفتیم متوجه شدم آدم هایمان برای این عملیات کم هستند. الان در دورخیز هستم.
واقعا زندگی برای حوزه حرام است اگر این را مسئله ی خودش نداند.
باید هجمه در این فضا را زنده نگه بداریم. باید نیرو جذب بکنیم یک دفعه می بینیم صد نفر هستیم داریم به پوکاندن دانشگاه فکر می کنیم. مسئله من چیزی کمتر از این نیست که دانشگاه را منفجر بکنم. ما به حوزویان یاد بدهیم تا ۲۰۰ نفر به این فکر کنند که چطوری دانشگاه را بپوکانند. این ها آخرش کار خودشان را می کنند.
2⃣ #گفتمان_سازی_مکتب_امام
یک ماموریت دیگر که ساعت های زیادی برای آن وقت گذاشتم، یک گروهی هم پای آن هستند؛ مقوله گفتمان سازی مکتب امام است.
چند ساعت باید در این زمینه حرف بزنم که شما بتوانید تشخیص بدهید که چه دارد گفته میشود و تایید بکنید که ضریب اهمیت راهبردی آن خیلی بالا است. اگر کسی به طور حرفه ای وارد این فضا بشود فضا او را می بلعد و باید برود به صورت حرفه ای در این فضا کار بکند.
تردید ندارم که این یکی از ماموریت هایی است که سرنوشت کشور را عوض می کند.
استاد فرمودند: مکتب امام باید برای تان تقریر شود. دارایی ها و ویژگی های مکتب امام و نسبت امام با مکتب امام توضیح داده بشود که گفتمان چیست و اقتدار گفتمان چیست بعد پیوند این دو تا گفتمان مکتب امام چه می شود و با این چه کار می شود کرد؟ بعد بر اساس همین می شود تحلیل کرد که علت شکست ها و کندی ها و تشتت ها این است که مکتب امام را گفتمان نکردیم. توضیح معرفی این ماموریت ها طول می کشد.
3⃣ #حکمت_عملی
حکمت عملی را گروهی درگاه تولید علوم انسانی اسلامی می دانند. ما در موسسه یک مجموعه حرفه ای ۷ نفره درست کردیم.
🔴 بعد از پایان رسمی جلسه گفتگوهای غیر رسمی بین طلاب و استاد و طلاب با یکدیگر تا نیم ساعت بعد نیز ادامه داشت.
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
📌 @fvtt_ir
🏴هیات امام حسن (علیه السلام)
ز خاک پاک شهر قم بوي پيمبر آمده/
شهر قم از قدوم تو بهشت ديگر آمده/
سلام ما سلام ما بر تو و بر برادرت/
بر پدر و به مادرت، به تربت مطهرت ...
#هیات_امام_حسن_علیه_السلام
#جلسه_729
⏱ #زمان:
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷
🔻شروع: ۱۹:۳۰
#قرائت_قرآن
#سخنرانی (تحلیل #چهل_سالگی_انقلاب از زاویه #تربیت و #سلوک)
#مداحی
🔺پایان: ۲۱:۳۰
🏠 #مکان:
قم ، بلوار امین به سمت بلوار الغدیر بعداز میدان ارتش،کوچه ۱(اولین کوچه سمت راست)، فرعی اول،مدرسه صهبا
‼️ نکته: عزیزانی که از پردیسان می آیند،از دور برگردان قبل از میدان ارتش دور نزنند؛بلکه بعد از دوربرگردان یعنی از پشت چراغ قرمز وارد بلوار الغدیر شوند.
🎙 #سخنران:
استاد #علیپور از شاگردان استاد سعادت پرور
🎙 #مداح:
حجةالاسلام #مهدیان
@KhaneTolab
🔆 #پرونده_ویژه_چهل_سالگی_انقلاب (۱) 🔆
🌿 در بابِ ارزشهاي اصلیِ انقلاب و شعارهاي انقلاب و اصول بنیادین انقلاب، آنچه من میتوانم عرض بکنم این است که انقلاب، #امتحان_خوبی در این زمینه پس داده است؛ یعنی ملّت ایران توانسته است اصول بنیادین را و شعارهاي اصلی انقلاب را به همان استحکامِ اوّل، تا امروز #حفظ کند.
📢 شعارها و ارزشهاي اصلی اینها است: #استقلال، #آزادي،#مردم_سالاري، #اعتماد_به_نفس_ملّی و #خود_باوري_ملّی، #عدالت، و برتر و بالاتر از همه ي اینها #تحقّق_و_پیاده_شدن_احکام_دین_و_شریعت در کشور؛ این شعارها با همان طراوتِ اوّل حفظ شده است.
🔈۱۳۹۷/۰۱/۰۱
#امام_خامنه_ای
#پرونده_ویژه_چهل_سالگی_انقلاب
#حفظ_اصول_بنیادین
🔵🔴⚫️⚪️کانال حوزه و تمدن سازی🔰🔰🔰🔰
https://eitaa.com/howzah114