استاد انصاریان-۵.m4a
852.4K
✨8⃣ خاطره شنیدنی استاد حاج شیخ #حسین_انصاریان 👌
🔺بیست و سومین نکوداشت استاد #علی_صفایی
🌷 @khatereazalisafaee 🌷
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
نظرات مقاممعظمرهبری #سیدعلی_خامنه_ای
در رابطه با #علی_صفایی_حائری
👤 #سیدمسعود_پورسیدآقایی :
🔹 در رابطه با همین نوشتهٔ روزنامهی
#جمهوری_اسلامی در دوران
ریاست جمهوری مقام معظم رهبری
بود که با جمعی از دوستان، آقایان:
لاجوردی، نقدی، تجلی، موسوی،
نیکخواه و محمودی در دفتر
#ریاست_جمهوری خدمتشان رسیدیم.
آقایموسوی از شاگردان سابق مقام
معظم #رهبری بود و همو واسطه این
دیدار بود.
🔹 ایشان با گرمی از همه ما استقبال کردند.
یکی از دوستان گفت: در روزنامهای که
شما مدیر مسئول آن هستید، در مورد آقای
صفایی چنین چیزی نوشته شده است.
ایشان گفتند: «من اطلاع ندارم». یکی از
دوستان #روزنامه را به ایشان داد. ایشان
با دقت خواندند و در حین خواندن گفتند: «عجب! عجب!»... بعد فرمودند: «من آقای #صفایی را از نزدیک میشناسم، ایشان
منزل ما در #مشهد آمده است. من هم منزل
ایشان(در #قم) رفتهام. ایشان در تفسیر
قرآن صاحب نظر است؛ هم چنان که علامه
طباطبایی صاحب نظر است. از قول من به
ایشان سلام برسانید و بگویید این یک
موجی است که فرو خواهد نشست؛
در مقابل آن نایستند، زودگذر است.
🔸ما به امثال ایشان در #حوزه ها نیازمندیم.
امثال ایشان باید در حوزه ها بمانند و
پاسخگوی نیازهای حوزه و سؤالات
و شبهات باشند...
#⃣ #عین_صاد #در_نگاه_دیگران #متن
•═══••@Einsad••═══•ْْْْْْْْْْْْْْْْ
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
2683815_854.pdf
1.82M
👆نسخه PDF دعای عرفه امام حسین علیه السلام، دعای آسان با متن و ترجمه روان
✅◽️ محیط گرافیکی زیبا
✅◽️نگارش ساده جملات دعا
✅◽️تقسیم بندی به عبارات کوتاه
✅◽️ترجمه و توضیح ساده
🇮🇷 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 🇮🇷
هدایت شده از دوره تابستانی احیاء ۷ - تابستان ۱۴۰۳
🔰 عاقبت نبود برنامه
🔹آنچه که کارها و حرفها و حالهای گوناگون و پراکنده را وحدت میدهد و دوام میدهد، همین طرح و تقدیر است.
آنها که لیلة القدری دارند و در شب بحران، حساب نعمتها و حالتها و مسؤولیتهای خود را میرسند و برای تمامی عمر خود برنامه میریزند، اینها به سلام میرسند و فرشتههای نازل، آنها را به سلام میرسانند.
🔹کسی که طرح ندارد و پیش بینی ندارد و برنامه ندارد، نه از امکانات خود بهرهمند میشود، که بی حساب و کتاب خرابکاری و دوبارهکاری و کندکاری، حتمی است و نه از طرح و نقشهی نقشه دارها و برنامه ریزها، ایمن میماند که آنها برای صدای تو، برای موی تو، برای اندام تو، برای هوش تو، برای مهربانی و ارتباط گرم تو، حساب باز میکنند؛ و از تو، بدون اطّلاع تو بهره برمی دارند. و به خاطر بهرهبرداری مطمئن، تو را ذلیل و اسیر میسازند و در بند میاندازند و به گرو میگیرند. حال با وعده و وعید و یا تعریف و تشویق و یا شیطنت و دسیسه و یا باندها و دستهای پنهان و آشکار. و تا چشم باز کنی، فرورفتهای و گرفتار شدهای و راه بازگشت هم نداری.
❛❛ عینصاد
📚 #نامه_های_بلوغ
#️⃣ #عاقبت_نبود_برنامه
🆔 @ehya_1401
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 او منتظر ماست...
#منبر
@Fars_plus
هدایت شده از مدیا استاد هادیزاده
شرح دعای عرفه استاد هادیزاده-980519.mp3
17.47M
شرح شنیدنی دعای عرفه استاد هادیزاده- 980519 ✨پاسخ جذاب و دلچسب به اين كه در روز عرفه چه بايد كرد؟ چگونه بايد دعا خواند؟ و بسياري از سوالات ديگر.... #دعای_بامعرفت #زمینه_سازی_برای_دعا 🌷🇮🇷🌷🤲
هدایت شده از مدیا استاد هادیزاده
كامل الزيارات فضل زیارت در عرفه.pdf
377.3K
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
2683815_854.pdf
1.82M
👆نسخه PDF دعای عرفه امام حسین علیه السلام، دعای آسان با متن و ترجمه روان
✅◽️ محیط گرافیکی زیبا
✅◽️نگارش ساده جملات دعا
✅◽️تقسیم بندی به عبارات کوتاه
✅◽️ترجمه و توضیح ساده
🇮🇷 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 🇮🇷
هدایت شده از مطیع
🦋 خدای ابراهیم نمیخواهد
اسماعیلها کشته شوند
او میخواهد ابراهیمها
آزاد شوند...
#عید_قربان
#استوری
🌿 @motigraphic | Motigraphic.ir
16-masooliat با اکثریت کار کردن غلط است - شیوه رواج فساد در جامعه .mp3
3.15M
✨روش کار فرهنگی در جامعه
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
🔰 ریشهی اضطرار #نامه_های_بلوغ ☑️ |اینستاگرام| |تلگرام| |کستباکس| |آپارات| •═══••@Einsad••═
🔸وقوف یعنی چه؟
توقف از حرکت.
یعنی دارم حرکت می کنم و می ایستم
باز ایستادن از حرکت
🔺وقوف یک معنای دیگر هم دارد؟ اطلاع یافتن. میگویند من بر این قضیه واقف نبودم. نمی دونستم.
روایت:
واقفش کردم بر خطایش و گناهش.
یعنی مطلعش کردم.
همانطور که در مسیر گناه می رفت یک جایی در مسیر برایش توقف ایجاد کردم. متوجه شد که خطا دارد می کند.
روایت دیگر داریم:
المومن وقاف.
الوقاف الذی لا یستعجل فی الامور.
ربط معنای این ایستادن با آن اطلاع یافتن این است.
✨به هر نوع آگاه شدن را نمی گویند وقوف. وقتی وقوف به کار می رود که آگاهی نتیجه یک بار از حرکت ایستادن و درنگ کردن است.
🔺وقوف یعنی درنگ و تأمل. آگاهی یافتن در نتیجه از حرکت باز ایستادن و درنگ کردن.
🔺وقوف دو عنصر مفهومی دارد:
۱- آگاهی که برخاسته از درنگ و توقف است
۲- آگاهی که پایدار است.
گاهی شما یک سال برای کسی منبر می روید هیچی در ذهنش نمی ماند ولی در جایی در شرایط مناسب یک نکته ای متوجه اش می کنی این می شود همان وقوف که میماند.....
🇮🇷
هدایت شده از تسنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آب خوردن
🎙استاد عالی
#درس_اخلاق
✅کانال سبک زندگی👇
https://eitaa.com/joinchat/1979252750C33ed740bf9
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
🎥 آب خوردن 🎙استاد عالی #درس_اخلاق ✅کانال سبک زندگی👇 https://eitaa.com/joinchat/1979252750C33ed740
#توفیر و #تصعید را در آثار مرحوم #استاد_صفایی جستجو کنید. 👌 لذت ببرید از آگاهی های نابی که این نکته استاد #عالی را #تکمیل میکند.
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️مومن خودش را پای ثروتش نمیگذارد، ثروت را پای خودش میگذارد!
حرفهای دلنشین استاد صفایی حائری❤️
@Fars_Plus
هدایت شده از رادیو زیارت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مثل سنگی در مرداب...
🔸حجتالاسلام صفایی حائری
به رادیو زیارت، صدای مهر و معرفت بپیوندید:
👇
@RadioZiyarat
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨پیام تهذیبی
📢حجتالاسلام صفایی حائری:
📃خاصیت بلا⬆️
#روابط_عمومی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تهذیبی
📢حجتالاسلام صفایی حائری:
📃دو هدایت برای بندگان خدا
#روابط_عمومی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تهذیبی
📢حجتالاسلام صفایی حائری:
📃برادران علی علیهالسلام منتظر امکانات نمیمانند...
#روابط_عمومی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تهذیبی
📢حجتالاسلام صفایی حائری:
📃شیرینترین امکانی که به آدم بدهند اینکه ولی از او سراغ بگیرد...
#روابط_عمومی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تهذیبی
📢حجتالاسلام صفایی حائری:
📃 رنجهای ما در توقعها و در تعلقهای ماست...
#روابط_عمومی
🌺🌺
🌴
@masoumiyeh
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📝 #دلنوشته های شما: (سری چهاردهم)
🔵 سالها قبل از آشنایی با حضرت استاد طلبه بودم ولی از وقتی با ایشان و آثارشان آشنا شدم تازه متوجه شدم که راه چیست و هدف کجاست
تو این سالها خیلی از دوستانم را با مکتب استاد آشنا کردم و مستمر برای هدیه به دوستان آثار استاد را به فراخور حالشان تقدیم میکنم
استاد زندهاند و هر روز جاودانهتر...
چون مکتبشان جاودان است
✍🏻 ”علیرضا خوشی خوانساری“
🔴 من تا ۲۰ سالگیم هیچ شناختی ازشون نداشتم. فقط از کوچیکیم تا ۲۰ سالگی عکس استاد را میدیدم که پدرم به کتابخونش زده بود.
با وجود این که هیچ شناختی نداشتم، اما عکسشون خیلی خیلی به دلم می نشست.
تا ۲۰ سالگیم توفیق نداشتم ببینم کیه.
بالاخره از پدرم پرسیدم گفتم ایشون کیه؟
پدرم گفت: این کیه؟ ای بابا... ایشون استاد صفاییه. مغز متفکر...
گفتم: آثارش چیه؟
گفت: یکیش مشکلات حکومت دینیه...
همونو رفتم تهیه کردم و خوندم و باهاش آشنا شدم و این شد نحوهی آشنایی من.
و از پدرم تشکر میکنم که اون عکس استاد را در کتابخانهاش گذاشته بود تا من باهاش آشنا بشم.
از قم، متولد ۱۳۷۳
✍🏻 ”مسعود“
🟡 قصه من و عینصاد از آیههایسبز شروع شد...
ورق به ورقش حکم نوشیدن میداشت و مستم میکرد
چقدر پیامبرگونه از آسمان، آیه حکایت میکرد و زردیام را سبز میکرد
با خواندن تطهیر با جاری قرآنش فهمیدم که تا به حال، هرچه قرآن خواندهام چیزی جز گردش زبان و گذران زمان نبود!
از چشمه زلال مطهری و مصباح و صدر و بهشتی نوشیده بودم. خروش مواج شریعتی را شنیده بودم اما صفایی خود خود دریا بود. دریایی که نه حاصل بارش باران بلکه جوشیده در دل کویر بود و تشنگان همواره دویده در پی سراب را آب حیات و نجات نوشاند
دریایی که در آن غرق میشدم و هرگز خیال بازگشت به ساحل را نداشتم
سالها بعد صوت داودیاش هم به گوشم رسید
گرچه برای منی که در وادی حیران، سرگردان بودم حکم نهیب را داشت. و اوف بر این چشمان که توفیق دیدارش را نیافت!
گاهی از خدا گلایه میکنم که چرا انقدر زود، این آیه سبزت را از بندگان پریشانت گرفتی؟
گرچه باید شکور باشیم که هنوز صدایش در گوشمان میپیچد و دلمان را میبرد به همان جا که خودش ساکن است؛ ملکوت اعلی...
باشد که این دنیا در روزگار رجعت، دوباره از حضور صفایی مصفی شود
ما نیز گرچه در دنیا از جاری معرفتش شفا یافتیم مشتاق شفاعتش در آخرت هم هستیم
✍🏻 ”امیرحسین کریمی“
#⃣ #متن
╭✤ @Einsad ✤╮
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰 زندگینامه استاد #علی_صفایی_حائری
🔹 مرحوم استاد شیخ على صفایى حائرى معروف به #عین_صاد اندیشمندى فرهیخته و نویسندهاى توانا و دردآشنا و عارفى سالک، فرزند مرحوم حاج شیخ #عباس_صفایى_حائرى و نوهى شیخ محمد على صفایى حائرى در شهر مقدس #قم، در سال ۱۳۳۰ دیده به جهان گشود. در سنّ ۱۳سالگى شروع به تحصیل علوم دینى و حوزوى نمود. دروس سطح #حوزه را در مدت کوتاهى حدود ۳ سال و خوردهاى به اتمام رسانید. به نقل از خود استاد، عمدهترین و بزرگترین آموزگار ایشان در این قسمت، مرحوم پدرشان بودند که از ایشان بهرهها بردند و استفادهها کردند.
🔹 عباس صفایی حائری(پدر مرحوم استاد)
در مورد ایشان چنین مىگفت:« هر چه دارم از اوست. تمامى سوز تشیع و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت را از ایشان دارم. در عظمت نگاه ایشان حقارت دنیا را مىدیدم. هم اوست که برایم درسى بوده تا در تنهایى به تولدى و تولیدى برسم؛ و «نداریم و تکلیفى نیست» را به «نداریم و باید بسازیم و کارى کنیم»، راه بدهم. و همین اعتقاد، مرا بر آن داشته تا به #تربیت و #سازندگى فکر کنم و #مسئولیت هر آن چه هست را خود به عهده گیرم و به انتقاد نپردازم. و همین است که کار اساسى خود را یکى دگرگون کردن تلقى تودهها از خود و دیگرى به دست آوردن مهرههاى کارساز مىدانم».
و باز در مورد ایشان مىگفت: «در یکى از روزها که با هم به سمت شیخان مىآمدیم؛ ایستاد و گفت: بابا! کسى که در مقام اطاعت باشد. در همین #دنیا هم از تهمتها آزاد مىشود و همانها که متهمش مىکردند «اَلآنَ حَصْحَصَ الْحَقّ» مىگویند. بعد این جمله را گفت که تمام وجودم را گرفت؛ در حالى که چشمهایش از اشک پر شده بود. خندید که: بابا! مردم زیادند و پر توقع و #خدا یکى است و سریع الرضا. پس تو او را راضى کن، دیگران چیزى نیستند و سپس این آیه را خواند: «ءَ اَرْبابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ اَمِ اللَّهُ الْواحِدُ الْقَهّارُ.»(یوسف، 39.)
🔹 تسلط بر ادبیات معاصر
همزمان با شروع دروس حوزوى به مطالعهى سریع و دقیق و وسیع ادبیات معاصر و داستان نویسان ایرانى روى آورد:
«شاید سیزده ساله بودم که داستانهاى #صادق_هدایت را تمام کردم. داستانهایى که درد و رنج انسان را مشخص مىساخت و پوچى و بنبست او را نشان مىداد».
پس از آشنایى با ادبیات کودکان در سطح مجلههاى کودک آن روزگار و دستیابى به ادبیات نوجوان در سطح وسیع، حدود سن چهارده سالگى بود که به تاریخ ادبیات ایران و عرب و ژاپن و چین و یونان و اسپانیا و آفریقا و آمریکاى لاتین و کشورهاى غربى روى آورد و با نمونههایى از شاهکارهاى ادبى در هر دوره آشنا گشت.
در همین دوره بود که با حرفهاى #فرانتس_کافکا و صادق هدایت و تحلیلهاى پوچگراى غربى و آمریکاى لاتینى و طرحهاى نواگزیستانسیالیستى و مارکسیستى و تلفیقى از این همه آشنا شد و اینها را از زبان ادبیات مىشنید و جواب مىگفت.
مطالعهى این همه و بیش از #دویست_هزار صفحه ادبیات، آن هم در مدت زمان کوتاهى، بیشتر از آن جهت برایش ضرورى بود که احساس مىکرد دانشمندان و ادیبان شرق و غرب، ذهن انسان گرفتار جنگ و سرگشتهى ماشین و سرعت را، با ادبیات تغذیه مىکنند.
🔹 اولین تالیف
از آن جا که تربیت را مهمترین نیاز و زیربنایىترین حرکت هر انسان و جامعهاى مىدید و مباحث تربیتى را از ابتدایىترین و مقدمترین مباحث بر مباحث دیگر مىدانست، با #مسئولیت_و_سازندگى آغاز کرد و اولین نوشته و کتاب خود را تحت همین عنوان در حدود سن بیست سالگى(پیش از انقلاب) به رشتهى تحریر درآورد.
🔹 حضور در جبهه
در بهمن ماه سال 62 عازم جبهههاى جنگ شد که از اوائل بلوغ این کشش و این عشق و احساس به مرگ و شهادت را در خود احساس مىکرد و این عشق و احساس ریشه در تنگى دنیا و حالتهایى داشت که از پدر خویش نسبت به مرگ مشاهده مىکرد.
بارها شنیده بودیم که مىگفت:
«مَثَل من مَثَل مسافرى است که حتى بار و ساکش را زمین نگذاشته و هر لحظه آمادهى رفتن و حرکت است».
🔹 روح بی قرار و شیدای او در سحرگاه روز سه شنبه بیست و دوم تیر ماه ۱۳۷۸ در حالی كه طبق عادت همیشگی عازم زیارت مرقد مطهر حضرت ثامن الائمه(ع) بود، در سانحه تصادف از عالم خاکی رحلت نمود.
و پیكر آن فقید سعید در جوار قبر فرزند شهیدش #محمد_صفایی_حائری به خاک سپرده شد.
#⃣ #زندگینامه #متن
•═══••@Einsad••═══•
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🔰 واسطه ها
◼️ من در كودكى خيلى نحس و نق نقو بودم.
به هيچ صورت آرام نمىگرفتم.
برايم چيزهايى مىخريدند،
همهاش را مىخواستم، همهاش را مىگرفتم و با خود مىكشيدم.
خسته مىشدم و مىناليدم.
ازم مىگرفتند و مىدزديدند،
گريه مىكردم.
برايم نگه مىداشتند، بهانه مىگرفتم.
◽️ خلاصه هيچ راهى براى ساكت شدنم نبود.
تا اينكه آخر سر به فكر افتادند تا آنچه برايم مىگرفتند غير مستقيم به من بدهند.
◾️در منزل ما زيرزمينى بود با سوراخهايى بزرگ و كوچك.
همين كه گريه سر مىدادم
مىگفتند: فلانى برو ببين موشها برايت چيزى نياوردهاند و من را راهى مىكردند...
◽️اين خوب به يادم مانده كه در كنار سوراخها يك دانه فندق و يا گردو خودنمايى مىكرد
و من همين كه اينها را مىديدم ذوق مىكردم و كلى دلشاد مىشدم و هميشه از سوراخ موش روزى دريافت مىكردم و نقنق هم نمىزدم.
◾️ شايد تا وقتى كه بزرگ شده بودم، هنوز خيال مىكردم كه موشها برايم فندق مىآوردهاند
و از شما چه پنهان كه از موشها خوشم مىآمد و اگر آنها را مىكشتند ناراحت مىشدم،
◽️ ولى بعدها فهميدم كه نه بابا موشها فندق نمىآورند، كه فندقها را هم مىدزدند.
◾️من را به خاطر نحسى و بهانه گيرى ام اين گونه مىچرخاندند و غير مستقيم غذايم مىدادند.
◾️◽️ آنچه كه ما را در خود گرفته، همين واسطههايى است كه به خاطر بىظرفيتى ما، پيش ما گذاشتهاند و به خاطر بهانهگيرىها برايمان تنظيم كردهاند.
◽️◾️ و اين ماييم كه بايد با تفكر كشف كنيم كه اينها فقيرند و چيزى ندارند. موشها نه اينكه چيزى نمىدهند، كه چيزها را هم مىدزدند و از ما كم مىكنند.
🔻 داستان ما چنين داستانى است.
به كارمان، به شغلمان، به ماشين و دستگاهمان دل بستهايم و آن را حاكم گرفتهايم و مدار زندگى ما و محور تمام كارهاى ما شدهاند.
◼️ ما معبودهايى داريم كه حركتها و حالتهاى ما را كم و زياد مىكنند و در ما اثر مىگذارند.
به ما اميد مىدهند و يا ما را مىترسانند. شاد مىكنند و يا اندوهگين مىسازند. خسته مىكنند و يا به شور و شوق مىكشانند.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب صراط،صفحه ۴۵
▶️ @einsad
🛒 www.zekraa.ir
▶️https://instagram.com/ali.safaeihaeri
هدایت شده از طرح «عریف»
سنگ راه نشوید/ استاد علی صفایی
چند نکته از سخنان مرحوم علی صفایی درباره تعامل با دیگران
.
☘️در معاشرت ها باید از برخوردهای بی حاصل و یا زیان بار کم کنی و به سازندگی و بازدهی بپردازی.
☘️در معاشرت ها سعی کن که یا بهره بگیری و بیاموزی، یا بهره برسانی و تربیت کنی، خالی و بی بار حرکت ننمایی.
☘️باید سنگ راه دیگران نباشی و گرد وخاک بلند نکنی. سعی کن تا به گونه ای حرکت کنی که خلق خدا را گرفتار حالت ها و رفتارت نسازی و آنها را اسیر ننمایی که اگر کسی آلوده شد، این آلودگی دامان تو را میگیرد و تو را رها نمی سازد.
☘️حجاب تنها مخصوص زن نیست که مردها هم باید حساب شده حرکت کنند و گرد و خاک بالا نیاورند و دل ها را به خود گره نزنند. که هرکس در سر راه دل ها بنشیند، او راهزن است و طاغوت.
☘️حجاب یعنی همان دقت در برخورد که آلوده نشوی و آلوده نسازی، که اسیر نشوی و اسیر ننمایی.