eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
651 دنبال‌کننده
565 عکس
324 ویدیو
102 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 علامه صفایی حائری: زندگى، درگيرى‌ها و سختى‌ها و برخوردهايى دارد. وسوسه‌ها و تحريك‌ها هم هستند. در برخوردها، غرور خود و غرور همسرت را حاكم نگير. هر دو به ″حكومت خدا″ تن بدهيد و كلام او را دنبال كنيد. 📚 روابط متکامل زن و مرد/ص ۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کلیپکده تربیتی
🔳 کتاب های صوتی "عین_صاد" 🔳 کتاب صراط (با صدای نجم الدین شریعتی) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب رشد (با صدای نجم الدین شریعتی) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب اخبات (باصدای استاد صفایی حائری) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب انسان در دو فصل(باصدای استاد صفایی حائری) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب تربیت کودک (باصدای خانم رادمردان) 📲 : 👈🏻 دانلود کتاب روابط متکامل زن و مرد (باصدای خانم رادمردان) 📲 : 👈🏻 دانلود •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• رزرو مشاوره تلفنی (تربیت فرزند) @Moshaver3126 کانال کلیپکده تربیتی @ktarbeyati
مسئوليت و سازندگى، ص: 183 شكل‏ها اين است كه مؤمن هميشه كوشاست. «2» چه با روشنگرى و سازندگى‏ و چه با فريادگرى و امر به معروف‏ و چه با پنهان‌كارى و تقيه‏ و چه با درگيرى و جهاد. اين‏ها شكل‏هاى «3» گوناگون تلاش او هستند. —— پاورقی: (2)- حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ السَّكُونِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِيَّا الْجَوْهَرِيُّ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع يَقُولُ: الْمُؤْمِنُ عَلَوِيٌّ لِأَنَّهُ عَلَا فِي الْمَعْرِفَةِ وَ الْمُؤْمِنُ هَاشِمِيٌّ لِأَنَّهُ هَشَمَ الضَّلَالَةَ وَ الْمُؤْمِنُ قُرَشِيٌّ لِأَنَّهُ أَقَرَّ بِالشَّيْ‏ءِ الْمَأْخُوذِ عَنَّا وَ الْمُؤْمِنُ عَجَمِيٌّ لِأَنَّهُ اسْتَعْجَمَ عَلَيْهِ أَبْوَابُ الشَّرِّ وَ الْمُؤْمِنُ عَرَبِيٌّ لِأَنَّ نَبِيَّهُ ص عَرَبِيٌّ وَ كِتَابُهُ الْمُنْزَلُ بِلِسانٍ عَرَبِيٍّ مُبِينٍ وَ الْمُؤْمِنُ نَبَطِيٌّ لِأَنَّهُ اسْتَنْبَطَ الْعِلْمَ وَ الْمُؤْمِنُ مُهَاجِرِيٌّ لِأَنَّهُ هَجَرَ السَّيِّئَاتِ وَ الْمُؤْمِنُ أَنْصَارِيٌّ لِأَنَّهُ نَصَرَ رَسُولَهُ وَ أَهْلَ بَيْتِ رَسُولِ اللَّهِ وَ الْمُؤْمِنُ مُجَاهِدٌ لِأَنَّهُ يُجَاهِدُ أَعْدَاءَ اللَّهِ تَعَالَى فِي دَوْلَةِ الْبَاطِلِ بِالتَّقِيَّةِ وَ فِي دَوْلَةِ الْحَقِّ بِالسَّيْف. (3)- البته هر كدام از اين شكل‏ها، خود شاخه‏‌هايى دارند. از شاخه‏‌هاى روشنگرى و سازندگى در همين نوشته (کتاب مسئولیت و سازندگی) بحث مى‌‏شود.
شاغول‏ها اين شكل‏ها با سه عاملِ هدف و طرف و شرايط، مشخص مى‌‏شوند و در هر دوره با اين شاغول‏ها، ديوار جبهه‏‌ها و موضع‌گيرى‏‌ها سنجيده مى‌‏شود و بالا مى‌‏رود. با همين سه عامل مى‌‏توانيم به تمام رويدادها و انقلاب‏هاى تاريخى شيعه نقد بزنيم و آن‏ها را بررسى كنيم. و با اين كليدها مى‌‏توان درهاى بسته‏‌ى وقايع تاريخى را گشود و راه‏هاى تاريك را به نور بست؛ چون هر قدر هدف عالى‏‌تر و طرف بزرگ‏تر و شرايط محدودتر باشد، شكل تلاش و كوشش پيچيده‏‌تر و عميق‏‌تر خواهد گشت. اگر هدف در تلاش‏ها رفاه باشد و طرف، خطى كه بر روى كاغذ است، نه قلم و نه دست و نه مغز و شرايط و موقعيت‏ها آماده، در اين صورت شكل تلاش خيلى سطحى و راحت خواهد بود، به خلاف آن‏جا كه هدف از آزادى و رفاه گذشته و به رشد و شكوفايى استعدادها رسيده و به خلاف آن‏جا كه طرف، خطهاى سياه و حتى قلم‏ها و دست‏ها نيست، كه مغزها و علت‏هاست و به خلاف آن‏جا كه شرايط، سنگين و موقعيت‏ها محدود است، كه در اين هنگام، تلاش‏ها سخت و جانكاه و بنيادى و عميق خواهد بود. اين شكل‏هاى روشنگرى و فريادگرى و پنهانكارى و درگيرى وابسته به اين سه مسأله هستند و استوار بر ايمان و عشق به حق و بر توحيد عظيم و گسترده. و راستى كه آن هدف عظيم به چنين زيربناها و زمينه‏‌هايى نيازمند است. و آن هدف‏ها تنها با كمك فكر و پا و دست يك نفر و يا يك طبقه بدست نمى‌‏آيد، كه هر كس به حق رسيد بايد به حق برساند و هر كس كه از عشق او سرشار شد بايد ديگران را از اين عشق سرشار كند، آن هم نه شعارى و «بكن نكنى» بلكه ريشه‏‌دار و عميق. هر كس مى‌‏تواند و بايد از همان راهى كه خود ساخته شده و به آگاهى رسيده، ديگران را بسازد و به آگاهى برساند.
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
شاغول‏ها اين شكل‏ها با سه عاملِ هدف و طرف و شرايط، مشخص مى‌‏شوند و در هر دوره با اين شاغول‏ها، ديوا
تقدیم به دوستانی که میگن مبارزه در آثار آقای صفائی نیست. بله، مبارزۀ فله ای و متهورانه و زیدی مسلک نیست. اما مبارزه مبتنی بر تفقه فی الدین، بهتر از آقای صفائی کجاست؟
ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی استاد هادیزاده -1396- مجموعه تربیتی خواهران شاهرود اردوی قم - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه.pdf
644.2K
✨متن نشست علمی با عنوان «ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد تقی هادیزاده -1396- اردوی قم مجموعه علمی تربیتی خواهران از شاهرود - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه
ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی استاد هادیزاده -1396- مجموعه تربیتی خواهران شاهرود اردوی قم - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه..docx
53.1K
✨متن word نشست علمی با عنوان «ساختار روش تربیتی مرحوم استاد صفایی» با ارائه حجت الاسلام والمسلمین استاد محمد تقی هادیزاده -1396- اردوی قم مجموعه علمی تربیتی خواهران از شاهرود - متن پیاده شده صوت 138 دقیقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تیتراژ ابتدایی برنامه تلویزیونی «کلمه» 🔺اگر ما با حرکت فکری همراه می‌شدیم، و در خود می‌جوشیدیم، و مطلب‌ها و مفهوم‌ها را درک می‌کردیم، و آنگاه دربه‌در به دنبال کلمه‌ها می‌گشتیم، در آن لحظه که به می‌رسیدیم، از آن بهره می‌گرفتیم، و همچون تشنه‌های به‌آب‌رسیده، کلمه‌ها را قطره به قطره می‌چشیدیم و جذب می‌کردیم. 📚+ استاد علی صفایی حائری- کتاب رشد، ص۱۷ ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه» 🏷️@kalame_tv1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آدمی به اندازه ای که توسعه پیدا میکند دنیا برایش تنگ میشود...
ورزش و عرفان و تربیت استاد صفایی.pdf
325.4K
ورزش، عرفان و تربیت اثر استاد صفایی 👌
فتن و دوختن و پوشيدن و نمايش دادن و جالب بودن و در چشم‏ها نشستن است، آيا مى‏تواند كه خودش را در لباس محبوس كند و خودش را بپوشد؟ پوشش؛ يعنى مرگ، يعنى تمام شدن، يعنى پوچ شدن و به بن‏بست رسيدن، كه اينها جز سرگرمى و تنوع و لذت و نمايش و جالب بودن و در چشم‏ها و دل‏ها نشستن چيزى نمى‏خواهند؛ چون خودشان را بيشتر از اين نمى‏بينند و بالاتر نرفته‏اند. ✅زير بناى حجاب‏ زير بناى حجاب، همين دگرگون كردن بينش و عوض كردن تلقى و برداشت‏هاست. آن وقت آنچه سخت و رنج آلود است شيرين و مطلوب خواهد شد و راحت و آسان خواهد گرديد. هنگامى كه من با مقايسه‏ها، ارزش‏هاى بيشتر خودم را يافتم و با شهادت استعدادهايم، كار بزرگ خودم را شناختم و از تنوع و تكرار و از لذّت و خوشى، به تحرك و به خوبى‏ها رو انداختم، با اين بينش، ديگر هيچ تنوعى مرا ارضاء نخواهد كرد و هيچ چشمى و هيچ دهانى و هيچ دلى، جايگاه من نخواهد بود، كه من در اين تنگناها نمى‏گنجم و در اين‏ محدوده‏ها، محبوس نمى‏شوم. هنگامى كه با همين مقايسه، عظمت من مشخص گرديد و كار من نمودار گشت، ناچار من به شناخت دنيا راه مى‏يابم. اگر نقش من تحرك باشد و كار من حركت، ناچار دنيا راه من خواهد بود و در اين راه من نبايد گردى به پا كنم و دلى را بگندانم و كسى را به خود جلب كنم و خودم را در چشم‏ها بنشانم. آنچه امروز آرزوى من و تمام همّت مرا تشكيل مى‏دهد، با اين بينش، بزرگ‏ترين خيانت مى‏شود و نابودى وجود من و نفى ارزش‏هاى جديدى كه به آنها راه يافته‏ام. ✅حجاب؛یعنی همین دقت در برخورد،که آلوده نشوی و آلوده نسازی؛که اسیر نشوی و اسیر ننمایی.حجاب،فقط این نیست که زن خود را بپوشاند؛که زن و مرد،هردو باید در این دنیایی که راه است و میدان حرکت است کلاس و کوره است؛سنگ راه نباشند و دیگران را در خود اسیر نسازند و چشم ها و دل ها را نگه ندارند ودر دنیا نمانند.
☘️ تو پايان افتخارات گذشته هستى و من آغاز فردا
🌿ما در دنياى رابطه ‏ها هستيم. ما در نظام زندگى مى‏ كنيم. كوچك‏ترين كار ما و پنهان‏ترين خواسته ‏ى‏ ما و ساده ‏ترين حالت و صفتِ ما، بر تمام عوالم اثر مى‏ گذارد و ميوه مى ‏دهد؛ و حُصِّل ما فى الصدور. با مادى‏ ترين بينش‏ ها مى ‏توانيم اين روابط و اين عليت را بفهميم و با فهم اين عليت مى‏توانيم سنگينى عمل‏ها و حالت‏ها را بر ذرّه ذرّه ‏ى هستى احساس كنيم، كه: 👈ظَهَرَ الفساد فى البرِّ و البحرِ بما كَسَبَتْ أَيْدى النّاس؛ آنچه دست‏هاى ما بدست آورده، بر تمام دريا و دشت اثر دارد و اين اثر نهفته است و گاهى آشكار مى ‏شود تا انسان از دست پخت خودش‏ بخورد و بازگردد؛ لنذيقهم بعض الذى عملوا لعلهم يرجعون.
🌿توجه به اندازه ‏هاى موجود و ارزش‏هاى مطلوب، اساس برنامه ريزى است و آدمى، ناچار است تا براى هر نوع برنامه ريزى، خودش‏ را و اندازه هايش را و استمرارش را و ارتباط هايش را حتى اگر محتمل هم باشد، در نظر بگيرد و اگر در نظر گرفت و حتى با احتمال، به اندازه و استمرار و ارتباطهاى پيچيده توجه كرد، ديگر نمى ‏تواند اين دنيايى بماند و در هفتاد سال، محصور شود و در حصار بميرد.
🍂🌼🍂 🌼 🍂 سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم گرامی باد. 🌻 من همه زندگی مو مدیون اساتیدم هستم اساتیدی که،تو هر دوره ای،از زندگیم دستم تو دستشون بود واگه نبودامروز اینجا نبودم. اولین استادم پدرم بودن که هیچ وقت چیزی را به من تحمیل نکردن وبا عمل و اخلاق خیلی چیزها را بهم یاد دادن. 🌻🌻🌻 تو نوجوونی که هزار آفت و آسیب در کمینه، دستم تو دست استاد عزیزم حجة الاسلام هادی حق پناه بود،با ایشون هیات و دین را شناختم و از طوفان نوجوونی بسلامت عبور کردم، وارد حوزه شدم، 🌻🌻🌻 همون سالهای اول حوزه خدا استاد دیگه ای را بهم هدیه داد که راه و هدف زندگی منو تغییر داد و منو وارد عالم تربیت کرد. حجه الاسلام مجتبی وافی همون استادی بود که از پایه چهارم حوزه یه طلبه خام را با دلسوزی پرورش داد و راه و چاه خدمت به مردم و تربیت را یادش داد. 🌻🌻🌻 بعد از اون دو استاد دیگه خیلی برام موثر بودن یکی حجه الاسلام و المسلمین استاد هادیزاده شاگرد درجه یک مرحوم عین صاد و یکی هم حجه الاسلام و المسلمین استاد عابدینی شاگرد مرحوم آیت الله بهجت. فهم عمیق و دقت نظر استاد هادیزاده در کنار زندگی ساده ای که داشتن خیلی به من کمک کرد. هر جا گیر کردیم زیرزمین منزلشون پذیرای من و همه شاگردانشون بودن و با صبوری دستمون را گرفتن. استاد عابدینی همان همسایه قدیمی ما بودن که اخلاق و منش فوق العاده شون منو جذب کرد و بعدا که بیشتر نزدیک شدم و درس حدیث و تفسیرشون شرکت کردم متوجه شدم دریایی از علم و معارف و نورانیت هستن. من معلم های دیگه ای هم دارم که خیلی برام عزیزن ولی ازشون نامی نبردم. دست همه شون را می بوسم و این روز را به اونها و همه معلمین گمنام و زحمت کش تبریک میگم و از صمیم قلب از خدا میخوام بهترین اجر و پاداش را نصیبشون کنه و سایه شون را بر سر ما حفظ کنه. اردبیهشت ۱۴۰۲
هدایت شده از هادیانه ها
استاد هادی زاده (روز استاد).mp3
3.89M
سخنرانی کوتاه و پر مغز استاد روز راهبرد استاد ✅ پایه سخن استاد دو آیه ذیل بود👇 يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّبِيُّ إِنَّآ أَرۡسَلۡنَٰكَ شَٰهِدٗا وَمُبَشِّرٗا وَنَذِيرٗا وَدَاعِيًا إِلَى ٱللَّهِ بِإِذۡنِهِۦ وَسِرَاجٗا مُّنِيرٗا (احزاب _ ۴۵- ٤٦ ) اى پيامبر به راستى ما تو را [بر امت] و و فرستاديم و تو را ی به سوى خدا به فرمان او و فروزان [براى هدايت جهانيان] قرار داديم 🔹 تدریس دور باطل نیست به شرط این که در طرح باشد 🔹 ضرورت توجه به ظرفیت الگویی استاد گوش دادن این صوت رو به همه ها و معلم ها مخصوصا اساتید پیشنهاد می دم👌 @hadianeha
🌿انبياء از همين جا آغاز مى‏كردند و به آدمى نشان مى‏دادند كه ارزش او بيش از چيزى است كه مى‏خواهد به آن برسد و براى اين كار از معلومات بلاواسطه او استفاده مى‏كردند، نه تجربيات و معلومات با واسطه. رسول درودش را بر كسانى قرار داده كه اين ارزش را شناختند: «رَحِمَ اللَّهُ امْرَءً عَرَفَ قَدْرَه». على (ع) حد جهل را در همين مى‏داند كه انسان ارزش خود را نشناسد: «كَفَى‏ بِالْمَرْءِ جَهْلًا انْ لايَعْرِفَ قَدْرَه» ؛ براى جهل ما همين بس كه اندازه و قدر خود را ندانيم. اگر انسان اندازه خود را شناسايى و ظرفيتش را شناخته باشد، حركتش را شروع مى‏كند و اين حركت برايش حتى از تنفس ضرورى‏تر مى‏شود؛ چون با هر نفسش مى‏خواهد چيزى را به دست آورد.
هدایت شده از سید احمد مدارایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤صدای استاد صفایی حائری📻 ❓محرک های من چیست؟ رشد من در چیست؟ 🔰سید احمد مدارایی🔰 💠https://eitaa.com/ahmadmodaraeiir💠
هدایت شده از مباحث تربیتی
🌿وقتى كه من گم‏ شدم و ندانستم چه قدر ارزش دارم، هر كس مى ‏تواند مرا به هر قيمتى بخرد، با يك بارك‏ اللَّه از دست مى ‏روم ولى وقتى كه دانستم صد هزار تومان ارزش دارم، ديگر با پنجاه هزار تومان معامله نمى ‏كنم و اگر بدانم به بهشت مى‏ ارزم، با دنيا معامله نمى ‏كنم و اگر بدانم كه خدا خريدار من است و او را خريدار خود ببينم، ديگر حتى با بهشت هم سودا نمى ‏كنم. آن‏هايى كه مى ‏گويند: «يا نَعِيمى وَ جَنَّتى وَ يا دُنياىَ وَ آخِرَتِى»، با اين نگاه همراهند. 🌿رحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ وَ لَم يَتَعَدَّ طَورَهُ رحمت كند مردى را كه قدر خويش را بشناسد و از حدّ خود درنگذرد. رحم الله امرأ عرف قدر نفسه . «قِیمَهُ کُلِّ إمرئٍ ما یُحْسِنُهُ» https://eitaa.com/tarbeit
🔴 انتشارات لیله القدر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 🔴 📚 کلیه آثار در نمایشگاه کتاب حضوری ۲۰ درصد و مجازی با ۱۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان عرضه می شود. 🔺علاوه بر این تخفیف از طرف نمایشگاه به دانشجویان و طلاب گرامی ۶۰۰ هزار تومان بن تعلق می گیرد. 📌نشانی نمایشگاه کتاب حضوری: تهران ، مصلی امام خمینی(ره) ، راهروی ۱۴، غرفه ۳ 🔗 لینک نمایشگاه کتاب مجازی : 🌐: bookicfi ir 👈🏻 🛒 ثبت سفارش : 👇🏻 🤳🏻 : @einsadshop_ad 📨 پاسخ به سوالات : 👇🏻 👤 : @ad_einsad
هدایت شده از چشمه جاری
✅👈 بو می دهی‼️ 💠 یکی از مدرسین حوزه تعریف کرد: در یکی از سفرهای مشهد، شخصی همراه ما شد که رفتار بسیار خودخواهانه و مغرورانه ای داشت. 💠 استاد صفایی رحمة الله علیه هم بود، اما چیزی نمی گفت. چند بار برخورد لفظی بین ما و او پیش آمد. 💠 به هر حال به جایی رسیدیم و خواستیم استراحت کنیم. یکی از دوستان خربزه بزرگی خرید و آورد. 💠 آن شخص بدون آنکه به کسی توجهی کند، خودش سراغ خربزه رفت و آن را پاره کرد و شروع به خوردن نمود. 💠 مقداری که خورد، سرش را بلند کرد و گفت: مونده، بو میده. 💠 ناگاه حاج شیخ، که تا آن موقع نسبت به او ساکت مانده بود، گفت: باور داری که مانده است و بو می دهد؟ گفت: بله. 💠 استاد گفت:«تو هم مانده ای. بویش را می شنوی؟» 💠 آن فرد چنان به هم ریخت که گوشه ای رفت و مشغول فکر شد. 💠 بعدها خودش گفت: این مؤثرترین حرفی بو که تا آن زمان به من گفته بودند. 💠 پس از آن ماجرا واقعا حرکتی را شروع کرد و راه افتاد. چرا که یافته بود اگر بمانی، می گندی‼️ 📚 مشهور آسمان، ص ۱۱۴ 🆔 کانال👈 https://eitaa.com/cheshmeyejarie