هدایت شده از انسان جاری
موسوی444444.mp3
14.98M
#جلسه_شنبه_شبها
🎙 استاد سید محمد موسوی
🗓 ۲۹مهر۱۴۰۲
🗒 موضوع:
اصولی برای احساس رضایت و خوشبختی در زندگی➖جلسه سوم
+ طرح بحث «رنج ، بلا و شرح صدر» در تفسیر سوره انشراح
6⃣ کوچکسازی(تقسیم) مشکلات برای تحمل آسان آنها
7⃣ پرهیز از مقایسه زندگی با بالاتر از خود
8⃣ کشف نکات مثبت زندگی
9⃣ واقعیت شناسی سختیها
0⃣1⃣ سعی در داشتن نشاط و افکار شاد
🔸↙️ برخی از عوامل ایجادکننده نشاط:
۱- داشتن جهانبینی و ایمان صحیح
۲- زهد و قناعت
۳- نظم و برنامهریزی در زندگی
۴- ارتباط با عالمان فرهیخته و دوستان باوفا
۵- آشتی و برقراری ارتباط عاشقانه و صمیمانه با خدا از طریق مناجات
۶- داشتن جسم سالم
۷- ارتباط با طبیعت
۸- ارتباط با هنر و ادبیات
۹- گفتن و شنیدن لطایف
۱۰- کمخوری و کمخوابی و خور و خواب اصولی
🌿 @ensan_jari | انسان جاری
هدایت شده از انسان جاری
موسوی0000000.mp3
12.89M
#جلسه_شنبه_شبها
🎙 استاد سید محمد موسوی
🗓 ۶ آبان۱۴۰۲
🗒 موضوع:
روشهای انس با قرآن و نکاتی از ارتباط با قرآن + توضیحی قرآنی و نکاتی درباره یهود
➖استدلال از قرآن(طلب هدایت و راهنمایی)
➖مجالست با قرآن
➖خود را مخاطب ملامت قرآن قراردادن
➖تکلم با قرآن
➖حمل قرآن(نه صرفا حفظ)
➖و...
🔅پانوشت:
(صفحات بر اساس قرآن عثمانطه و برای سهولت دسترسی است)
بنیاسرائیل با موقعیت، هدایت و نعمات ویژه، بر عالم برتریدادهشده بود :
🔰 بقره۴۷(ص۷)
🔰 بقره۱۲۲ (ص۱۹)
🔰 مائده۲۰ (ص۱۱۱)
🔰 اعراف۱۴۰ (ص۱۶۷)
🔰 جاثیه ۱۶ (ص۵۰۰)
اما نقض میثاق و ادا نکردن حق این نعمات و کفرشان باعث ▪️لعن
و 🔺غضب خداوند برآنها :
🔺 بقره ۶۱ (ص۹)
▪️ بقره ۸۸ (ص۱۳)
▪️ بقره ۸۹
🔺 بقره ۹۰
🔺 آل عمران۱۱۲ (ص۶۴)
▪️ نساء ۴۶ (ص۸۶)
▪️ نساء ۴۷
▪️ نساء ۵۱و۵۲
▪️ مائده ۱۳ (ص۱۰۹)
▪️🔺 مائده ۶۰ (ص۱۱۸)
▪️ مائده ۶۴
▪️ مائده ۷۸(لعن دو پیامبر خدا)
🔺 اعراف ۱۵۲ (ص۱۶۹)
🔺 طه ۸۱ (ص۳۱۷)
🔺 شوری ۱۴-۱۶ (ص۴۸۴)
🔺 مجادله ۱۴و۱۵ (ص۵۴۴)
🔺 ممتحنه ۱۳ (ص۵۵۱)
و مهر خوردن(طبع) بر دل آنها شد:
🔹 نساء ۱۵۵ (ص۱۰۳)
و یهودیان در درجه اول شدیدترین دشمنان مومنان معرفی شدهاند: 🔸 مائده ۸۲ (ص۱۲۱)
💠 @ensan_jari | انسان جاری
هدایت شده از ندای تهذیب
📚سیر مطالعاتی آثار استاد علی صفایی حائری(ره)
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
1️⃣ فصل اول سیر مطالعاتی:
تولد انسان از خود
👈 کتاب های اصلی این فصل شامل ۹ عنوان میباشد.
https://eitaa.com/einsad/4385
#موشن_گرافی فصل اول
https://eitaa.com/einsad/4388
2️⃣ فصل دوم سیر مطالعاتی:
بلوغ انسان در جامعه
👈کتاب های اصلی این فصل شامل ۸ عنوان میباشد.
https://eitaa.com/einsad/4386
#موشن_گرافی فصل دوم
https://eitaa.com/einsad/4389
3️⃣ فصل سوم سیر مطالعاتی:
فهم عمیق مبانی رشد
👈کتاب های اصلی این فصل شامل ۱۶ عنوان میباشد.
https://eitaa.com/einsad/4387
#موشن_گرافی فصل سوم
https://eitaa.com/einsad/4390
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
روش شناسی استنباط اولویت های اخلاقی براساس روایات «افعل تفضیل».pdf
321.4K
✍ مقاله: روششناسی استنباط اولویتهای اخلاقی براساس روایات «افعلتفضیل»
🔺نویسندهها:
امیر غنوی
رضا حبیبی
محمدرضا حقشناس
https://www.noormags.ir/view/fa/keyword/considering_the_different_levels_of_moral_values_in_islam
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 #استوری
📎 «همواره شاکر بر بلا بود»
🔸خاطرهای عجیب و تأملبرانگیز از مرحوم صفایی حائری(عین_صاد) از زبان حجت الاسلام غنوی
▫️برنامه تلویزیونی کلمه
🏷️@kalame_tv1
ما در مدرسه عین صاد بر آن شدیم تا راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری باشیم.
این مدرسه برای شما مخاطبان آثار استاد و با هدف تبیین دیدگاهها و نظام اندیشه ایشان، فعالیت خود را آغاز میکند.
با ما همراه باشید؛ قرار است رویدادهای آموزشی متنوعی را با هم تجربه کنیم.
#عین_صاد
https://eitaa.com/einsadschool
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
💌 تجربههای شما از آشنایی با (عینصاد)
من کتاب خواندن را بسیار دوست دارم؛ مهمتر از آن، حرف زدن در مورد کتابها را. دوستی دارم که هر وقتی با هم خلوت میکنیم، در مورد کتابها و شخصیتها سخن میگوییم. این برای هر دوی مان بینهایت لذتبخش و سرگرم کننده است. شاید آنچه من و او را به هم رسانده و تا هنوز کنار هم نگهداشته، همین علاقمندی به کتابخوانی و سرکزدن در مورد زندگی و اندیشههای اندیشمندان است. اولین بار توسط همین دوست کتابخوان و کتابدوستم با «عین_صاد» آشنا شدم. به صورت گذرا و نه خیلی جدی در مورد ایشان با من حرف زد و منم چندان اهمیت ندادم؛ اما وقتی با عکسنوشتههایی از ایشان روبهرو شدم، توجهم را جلب کرد و رفتهرفته شیفته و دلبستهاش شدم. احتمالا اولین عکسنوشتههایی که از ایشان خواندم، که البته برایم بسیار جالب و پرمحتوا به نظر آمد، اینها بود: «ما به اندازهای رنجمان کافریم و به اندازهای کفرمان در عذابیم» یا «دین از غربت انسان شکل میگیرد» و یا هم «دل آدمی بزرگتر از این زندگی است و این راز تنهایی اوست». و...
بهنظر میرسد استاد علی صفایی در ایران غریب است و در سایر کشورها مخصوصا افغانستانِ ما، غریبتر و ناشناختهتر. به قول آیتالله حائری شیرازی: مطهری محتوای نوشتههایش خوب بود ولی فرمش ضعیف، در مقابل شریعتی فرمش عالی بود ولی محتوایش ضعیف؛ اما نوشتههای علی صفایی حائری، هم محتوای عالی دارد و هم فرم عالی. به همین دلیل آنچنان که باید و شاید شناخته و شناسانده شود. خودم در این زمینه قصد دارم کتابهای علی صفایی را بخوانم و یکبهیک در فصلنامه یا ماهنامهای به معرفی بگیرم. امیدوارم مسئولین و دستاندرکاران پخش و نشر آثار ایشان، برای معرفی و دسترسی آسان به آثار جناب استاد صفایی، در سطح بینالملل دست به کار شوند و برنامههایی را پیش رو بگیرند.
✍🏻 ”نصرالله مظفری“
🔺شما مخاطبین گرامی میتوانید نحوهی آشنایی با اندیشه "عین.صاد" و نیز تاثیری که این اندیشه در زندگی و حیات شما گذاشته را برای ما ارسال کنید تا برای عموم مخاطبین منتشر کنیم.
👇🏻👇🏻👇🏻
👤 : @ad_einsad | 🔗: عضویت کانال
هدایت شده از حرف حساب
✳ شیطان، مؤمن را رها نمیکند!
🔻 انسان در سير و سلوك خويش مراحلى را طى نموده است. حركتى داشته و موانعى را هم پشت سر گذاشته است. حلية المتقين را پيدا كرده است. موانع اهتمام و هدايت را هم برداشته است. آن درگيرىها را هم كنترل نموده است، به فضل و عنايت حق هم در طريق راه پيدا كرده است و رزق و فرقان را هم خواستار شده است و... ولى اينك شيطان او را رها نمىكند. او بيكار نمىنشيند. فعاليت دارد. به همان اندازه كه سير انسان بالا مىرود، به همان اندازه هم شياطين فعاليت خود را زياد مىكنند.
‼ در روايت آمده است كه وقتى مؤمنى از دنيا مىرود، به اندازۀ طائفۀ «ربيعه» و «مضر»* شياطين راحت مىشوند؛ يعنى در اطراف هر مؤمنى اين قدر از شياطين هستند.
👤 #استاد_علی_صفایی_حائری
📚 از کتاب «نظام اخلاقی اسلام؛ مروری بر دعای مکارم الاخلاق»
* قبیلههای «ربیعه» و «مضر» دو قبیلهٔ بسیار پرجمعیت شبه جزیرهٔ عربستان بهشمار میآمدند و هر کجا که سخن از مبالغه در جمعیت بود، به عدد افراد این دو قبیله مثال آورده میشد.
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از بیداری ملت
✳️ درسِ پیروزی
🔻 يكى از رهبران جنگ فلسطين گفته بود: ما اينقدر شكست مىخوريم تا طرز شكست دادن را ياد بگيريم!
🔸 آنهايى که مىخواهند گل پيروزى را زود بچينند، بدون آنكه هيچ تيغى به دستشان برود، گمان كنم بايد بخوابند و در خواب، چنين صحنهاى را ببينند!
👤 #استاد_علی_صفایی_حائری
📚 از کتاب «جمعها و حاصلجمعها»
#⃣ #غزه #طوفان_الاقصی
پ.ن: «طوفان الاقصی» نشان داد فلسطینیها طرز شکست دادن رژیم موقت صهیونیستی را خوب یاد گرفتهاند.
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
✔️ #پرونده_ویژه | بسته محتوایی تربیتی، در آینه ییانات استاد علی صفایی حائری
📍ورزش، عرفان و تربیت
https://eitaa.com/ssadad/3342
📍جلوه خدا در داستان های قرآن
https://eitaa.com/ssadad/3344
📍چرا صفایی؟!
https://eitaa.com/ssadad/3345
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
پیش نیازشناسی و وظیفهشناسی مربی تربیت دینی در اندیشههای استاد علی صفایی حائری.pdf
2.69M
مقاله:
تبیین اندیشههای استاد صفایی حائری بر پایه پیشنیازشناسی و وظیفهشناسی
چکیده:
🔺هدف پژوهش حاضر تبیین اندیشههای استاد صفایی حائری بر پایه پیشنیازشناسی و وظیفهشناسی مربی در تربیت دینی بوده تا مربیان کنونی را به غفلتها و ضعفهای خود آشنا و برنامهای برای بهبود وضعیت موجودشان ارائه کند.
🔺روش پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده و اطالعات به دست آمده از محیط
مطالعه یعنی آثار مستقیم و دست اول استاد صفایی حائری در حوزه تربیت مورد بررسی قرار گرفته است.
🔺نتایج نشان داد که شناخت روحیهها، ارزیابی و شناسایی، آشنایی و دوستی، جذب و صمیمیت و زمینهسازی، پیشنیازهای تربیت دینی متربی برای مربی هستند.
پس از فراهم کردن پیشنیازها، مربی باید متربی خود را از اسارتهایی چون غرایز و امیال، برداشتها و سخنان مردم، جلوههای دنیا و شیطان رهایی داده و وظایف
خود را ذیل تزکیه، تعلیم و تذکر متمرکز کند.
🔺کلیدواژهها: تربیت دینی، توحیدگرایی، مربی، تربیت مربی، صفایی حائری
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
33.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کارگاه آشنایی با فقه اجتماعی؛
▫️جلسه سوم
💢ارائه:
حجت الاسلام دکتر میرخندان
💢موضوع:
روش شناسی فقه اجتماعی با رویکرد فقه هنر
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅👈 عظمت وجودی انسان
🆔👉@cheshmeyejarie
هدایت شده از موسسه فرهنگی حیات طیبه
🔰 آغاز طرح رویش ۲
🍃 سلسله کارگاه های تبیین اندیشه های استاد علی صفایی حائری 🍃
🌱 نخستین کارگاه
موضوع: ضرورت تربیت وحیانی
استاد: حجتالاسلام والمسلمین محمدتقی هادیزاده
🗓 کارگاه پنجشنبه ۲ آذرماه ،ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ بصورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.
⏰ زمان ثبت نام از طریق ارسال نام و شماره تماس به نام کاربری روابط عمومی موسسه 👈
@Hayatpv
📚 داوطلبان جهت بهره شایسته، مناسب است با مطالعه و طرح پرسش درجلسه حضوریابند
منابع:
۱-مجموعه آثار استاد صفایی حائری (مباحث نظام تربیتی از کتب مسئولیت و سازندگی ، حرکت و انسان در دوفصل...)
۲-کتب: ضرورت تربیت وحیانی ومفهوم تربیت وحیانی ازاستاد هادیزاده
https://eitaa.com/hayatpv
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
حاجقا آخرش غزه -AudioConverter.mp3
3.15M
🔺سئوال: حاج آقا آخرش غزه چی میشه؟
🔺پاسخ دهنده:
استاد مهدی طائب
(نویسنده کتاب تبارشناسی انحراف با محوریت یهود تا دوران قبل از خلفا)
✨ما نمیدونیم چه اتفاقی میفته اما برا هر اتفاقی آمادهایم !
قُلْ مَا كُنْتُ بِدْعًا مِنَ الرُّسُلِ وَمَا أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلَا بِكُمْ ۖ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَىٰ إِلَيَّ وَمَا أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُبِينٌ ﴿٩﴾ سوره مبارکه احقاف
بگو: از میان فرستادگان خدا فرستاده ای نوظهور نیستم [که گفتار و کردارم مخالف گفتار و کردار آنان باشد، بلکه به من هم چون آنان وحی می شود] و نمی دانم با من و شما [در دنیا و آخرت] چه خواهد شد، من فقط از آنچه به من وحی شده پیروی می کنم.
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷