هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
💌 تجربههای شما از آشنایی با (عینصاد)
من کتاب خواندن را بسیار دوست دارم؛ مهمتر از آن، حرف زدن در مورد کتابها را. دوستی دارم که هر وقتی با هم خلوت میکنیم، در مورد کتابها و شخصیتها سخن میگوییم. این برای هر دوی مان بینهایت لذتبخش و سرگرم کننده است. شاید آنچه من و او را به هم رسانده و تا هنوز کنار هم نگهداشته، همین علاقمندی به کتابخوانی و سرکزدن در مورد زندگی و اندیشههای اندیشمندان است. اولین بار توسط همین دوست کتابخوان و کتابدوستم با «عین_صاد» آشنا شدم. به صورت گذرا و نه خیلی جدی در مورد ایشان با من حرف زد و منم چندان اهمیت ندادم؛ اما وقتی با عکسنوشتههایی از ایشان روبهرو شدم، توجهم را جلب کرد و رفتهرفته شیفته و دلبستهاش شدم. احتمالا اولین عکسنوشتههایی که از ایشان خواندم، که البته برایم بسیار جالب و پرمحتوا به نظر آمد، اینها بود: «ما به اندازهای رنجمان کافریم و به اندازهای کفرمان در عذابیم» یا «دین از غربت انسان شکل میگیرد» و یا هم «دل آدمی بزرگتر از این زندگی است و این راز تنهایی اوست». و...
بهنظر میرسد استاد علی صفایی در ایران غریب است و در سایر کشورها مخصوصا افغانستانِ ما، غریبتر و ناشناختهتر. به قول آیتالله حائری شیرازی: مطهری محتوای نوشتههایش خوب بود ولی فرمش ضعیف، در مقابل شریعتی فرمش عالی بود ولی محتوایش ضعیف؛ اما نوشتههای علی صفایی حائری، هم محتوای عالی دارد و هم فرم عالی. به همین دلیل آنچنان که باید و شاید شناخته و شناسانده شود. خودم در این زمینه قصد دارم کتابهای علی صفایی را بخوانم و یکبهیک در فصلنامه یا ماهنامهای به معرفی بگیرم. امیدوارم مسئولین و دستاندرکاران پخش و نشر آثار ایشان، برای معرفی و دسترسی آسان به آثار جناب استاد صفایی، در سطح بینالملل دست به کار شوند و برنامههایی را پیش رو بگیرند.
✍🏻 ”نصرالله مظفری“
🔺شما مخاطبین گرامی میتوانید نحوهی آشنایی با اندیشه "عین.صاد" و نیز تاثیری که این اندیشه در زندگی و حیات شما گذاشته را برای ما ارسال کنید تا برای عموم مخاطبین منتشر کنیم.
👇🏻👇🏻👇🏻
👤 : @ad_einsad | 🔗: عضویت کانال
هدایت شده از حرف حساب
✳ شیطان، مؤمن را رها نمیکند!
🔻 انسان در سير و سلوك خويش مراحلى را طى نموده است. حركتى داشته و موانعى را هم پشت سر گذاشته است. حلية المتقين را پيدا كرده است. موانع اهتمام و هدايت را هم برداشته است. آن درگيرىها را هم كنترل نموده است، به فضل و عنايت حق هم در طريق راه پيدا كرده است و رزق و فرقان را هم خواستار شده است و... ولى اينك شيطان او را رها نمىكند. او بيكار نمىنشيند. فعاليت دارد. به همان اندازه كه سير انسان بالا مىرود، به همان اندازه هم شياطين فعاليت خود را زياد مىكنند.
‼ در روايت آمده است كه وقتى مؤمنى از دنيا مىرود، به اندازۀ طائفۀ «ربيعه» و «مضر»* شياطين راحت مىشوند؛ يعنى در اطراف هر مؤمنى اين قدر از شياطين هستند.
👤 #استاد_علی_صفایی_حائری
📚 از کتاب «نظام اخلاقی اسلام؛ مروری بر دعای مکارم الاخلاق»
* قبیلههای «ربیعه» و «مضر» دو قبیلهٔ بسیار پرجمعیت شبه جزیرهٔ عربستان بهشمار میآمدند و هر کجا که سخن از مبالغه در جمعیت بود، به عدد افراد این دو قبیله مثال آورده میشد.
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از بیداری ملت
✳️ درسِ پیروزی
🔻 يكى از رهبران جنگ فلسطين گفته بود: ما اينقدر شكست مىخوريم تا طرز شكست دادن را ياد بگيريم!
🔸 آنهايى که مىخواهند گل پيروزى را زود بچينند، بدون آنكه هيچ تيغى به دستشان برود، گمان كنم بايد بخوابند و در خواب، چنين صحنهاى را ببينند!
👤 #استاد_علی_صفایی_حائری
📚 از کتاب «جمعها و حاصلجمعها»
#⃣ #غزه #طوفان_الاقصی
پ.ن: «طوفان الاقصی» نشان داد فلسطینیها طرز شکست دادن رژیم موقت صهیونیستی را خوب یاد گرفتهاند.
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
✔️ #پرونده_ویژه | بسته محتوایی تربیتی، در آینه ییانات استاد علی صفایی حائری
📍ورزش، عرفان و تربیت
https://eitaa.com/ssadad/3342
📍جلوه خدا در داستان های قرآن
https://eitaa.com/ssadad/3344
📍چرا صفایی؟!
https://eitaa.com/ssadad/3345
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
پیش نیازشناسی و وظیفهشناسی مربی تربیت دینی در اندیشههای استاد علی صفایی حائری.pdf
2.69M
مقاله:
تبیین اندیشههای استاد صفایی حائری بر پایه پیشنیازشناسی و وظیفهشناسی
چکیده:
🔺هدف پژوهش حاضر تبیین اندیشههای استاد صفایی حائری بر پایه پیشنیازشناسی و وظیفهشناسی مربی در تربیت دینی بوده تا مربیان کنونی را به غفلتها و ضعفهای خود آشنا و برنامهای برای بهبود وضعیت موجودشان ارائه کند.
🔺روش پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده و اطالعات به دست آمده از محیط
مطالعه یعنی آثار مستقیم و دست اول استاد صفایی حائری در حوزه تربیت مورد بررسی قرار گرفته است.
🔺نتایج نشان داد که شناخت روحیهها، ارزیابی و شناسایی، آشنایی و دوستی، جذب و صمیمیت و زمینهسازی، پیشنیازهای تربیت دینی متربی برای مربی هستند.
پس از فراهم کردن پیشنیازها، مربی باید متربی خود را از اسارتهایی چون غرایز و امیال، برداشتها و سخنان مردم، جلوههای دنیا و شیطان رهایی داده و وظایف
خود را ذیل تزکیه، تعلیم و تذکر متمرکز کند.
🔺کلیدواژهها: تربیت دینی، توحیدگرایی، مربی، تربیت مربی، صفایی حائری
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از 🔸️راهبری فرهنگ🔸️
33.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کارگاه آشنایی با فقه اجتماعی؛
▫️جلسه سوم
💢ارائه:
حجت الاسلام دکتر میرخندان
💢موضوع:
روش شناسی فقه اجتماعی با رویکرد فقه هنر
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید.
@rahbariefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅👈 عظمت وجودی انسان
🆔👉@cheshmeyejarie
هدایت شده از موسسه فرهنگی حیات طیبه
🔰 آغاز طرح رویش ۲
🍃 سلسله کارگاه های تبیین اندیشه های استاد علی صفایی حائری 🍃
🌱 نخستین کارگاه
موضوع: ضرورت تربیت وحیانی
استاد: حجتالاسلام والمسلمین محمدتقی هادیزاده
🗓 کارگاه پنجشنبه ۲ آذرماه ،ساعت ۱۹ الی ۲۰:۳۰ بصورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.
⏰ زمان ثبت نام از طریق ارسال نام و شماره تماس به نام کاربری روابط عمومی موسسه 👈
@Hayatpv
📚 داوطلبان جهت بهره شایسته، مناسب است با مطالعه و طرح پرسش درجلسه حضوریابند
منابع:
۱-مجموعه آثار استاد صفایی حائری (مباحث نظام تربیتی از کتب مسئولیت و سازندگی ، حرکت و انسان در دوفصل...)
۲-کتب: ضرورت تربیت وحیانی ومفهوم تربیت وحیانی ازاستاد هادیزاده
https://eitaa.com/hayatpv
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
حاجقا آخرش غزه -AudioConverter.mp3
3.15M
🔺سئوال: حاج آقا آخرش غزه چی میشه؟
🔺پاسخ دهنده:
استاد مهدی طائب
(نویسنده کتاب تبارشناسی انحراف با محوریت یهود تا دوران قبل از خلفا)
✨ما نمیدونیم چه اتفاقی میفته اما برا هر اتفاقی آمادهایم !
قُلْ مَا كُنْتُ بِدْعًا مِنَ الرُّسُلِ وَمَا أَدْرِي مَا يُفْعَلُ بِي وَلَا بِكُمْ ۖ إِنْ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَىٰ إِلَيَّ وَمَا أَنَا إِلَّا نَذِيرٌ مُبِينٌ ﴿٩﴾ سوره مبارکه احقاف
بگو: از میان فرستادگان خدا فرستاده ای نوظهور نیستم [که گفتار و کردارم مخالف گفتار و کردار آنان باشد، بلکه به من هم چون آنان وحی می شود] و نمی دانم با من و شما [در دنیا و آخرت] چه خواهد شد، من فقط از آنچه به من وحی شده پیروی می کنم.
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
🎞 به ما اجازه کار نمیدهند!
🎙 عینصاد (علی صفایی حائری)
در بله ببینید 👇👇
نظام مباحث آموزشوپرورش
♻رویکردی کلان به نظام تربیت رسمی و عمومی
📰 انتشار اخبار تعلیم و تربیت
📮 @sariuo_j
https://ble.ir/nezammabahes
👤استاد علی صفایی حائری
📚کتاب فقر انفاق ،صفحه۶
📊 طراح: خانم زهرا صادقی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
🆔 eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
هدایت شده از بیداری طلاب
🔰خبر خوب برای طلاب،دانشجویان و فعالين فرهنگی کشور
▫️دوره ى سپهبد فرهنگی با حضور اساتید برجسته کشورى برگزار می گردد.
🔺همراه با اعطاء مدرک از ۳ نهاد رسمی و معتبر
▫️این دوره در شيراز به صورت «حضوری» و در سایر نقاط کشور به صورت «مجازی» برگزار خواهد شد.
📎جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال «سپهبد فرهنگی» بپیوندید
https://eitaa.com/sepahbodd
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
🌄 او ساکن نبود!
✍🏻 عینصاد
❞ حضرت امیر در مدت ۲۳ سال ساكت بود، اما ساكن نبود؛ از بین دشمنانش، نيروهاى خودش را تربيت كرد و خط محاصره را شكست.
📚 #روزگار_ستمگر | ص ۵۰
#️⃣ #عکس #عکس_نوشته #امامت
▫️ @einsad
هدایت شده از حسینیه شهید محسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دیر آمدم، دیر آمدم... در داشت می سوخت. 😭
🔹شعرخوانی بغض آلود شاعر طلبه آقای حسن بیاتانی در محضر مقام معظم رهبری
🌷🏴🌷
هدایت شده از اشتیاق طلبگی
شیوه طلبگی
۵ فایل صوتی
استاد غنوی
مشاهده در وب سایت روزبرگ:
http://ruzbarg.morsalat.ir/podcast/o6grd4enpx48kyeq
#روزبرگ
#شیوه_طلبگی
هدایت شده از قرارگاه سایبری حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آیا ما وارث رسولیم؟!
🎙 عینصاد
#شهادت_امام_حسن_مجتبی
#شهادت_پیامبر_اکرم
#شهادت_امام_حسن
📌قرارگاه سایبری حاج قاسم
@GHGhasem
هدایت شده از گامهای تاجرانه زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳ فقط چند ثانیه به صدای #موسیقی_متنِ هستی و زمزمههای پرندهها پشت سر هم گوش کن‼️
🔺چی میشنوی⁉️
🔺آری؛ #سرود_آفرینش را⁉️
🔺چی میگن؟ نمیفهمم 😇
🔺 دارن همه با هم ✨رازِ خلقت را برات میگن 🧐
✅ خلاصهی ترجمهی متنِ این #سمفونی_بزرگ اینه:
🌷ما از آن تو؛ تو از آنِ کیستی ⁉️🌷
🔺اِنَّ اللّه َجل جلاله يَقُولُ: عَبْدى! خَلَقْتُ الأَشياءَ لِأَجْلِك وَ خَلَقْتُكَ لِأجْلى 💕
🔺خداوند متعال مى فرمايد:
بنده من!
همه اشياء را به خاطر تو آفريدم و
تـو را بـه خـاطر خـودم . 💕
📗الجواهر السنيّه ، ص ۲۸۴.
#تدبر_کلید_زبان_هستی
#گامهای_تاجرانه_زندگی
🌷🇮🇷🇵🇸🇮🇷🌷
هدایت شده از هادیانه ها
#گزارش_جلسه_دانشگاه_تهران ۲
📌 #حواشی قبل جلسه
🔹قبل جلسه یک دوری در #کتابخانه_دانشکده زدیم
🔹سپس دیدار کوتاهی با #دکتر_مصطفی_مرادی در اتاق کارشان
داشتیم
ایشان از اعضای جدید هیأت علمی دانشگاه هستند
اهل مطالعه متراکم و آشنا با مباحث و شاگردان آقای #علی_صفایی _ همانطور که در عکس قابل مشاهده است یک ردیف از قفسه کتاب دم دست ایشان به آثار آقای صفایی اختصاص دارد
این استاد دانشگاه که خود حافظ قرآن است از جاذبه مباحث تفسیری عین صاد میگفت _ تعریف میکرد از اولین آشنایی اش با آثار استاد صفایی ؛ می گفت بعد از خواندن اکثر کتب آقای مطهری و دکتر شریعتی، احساس خلأی داشتم؛ وقتی با قلم صفایی مواجه شدم آن را طور دیگری یافتم و این شد آغاز مطالعاتم
دکتر از آشنایی اش با استاد #غنوی هم گفت _ وقتی از استاد #هادیزاده و تحقیقات جدیدشان در مباحث روش شناسی فقه معارف و به تعبیری #اصول_فقه_معارف گفتم؛ مشتاقانه پیگیری مطالعه آثار شدند
دکتر از روی علاقه اش، به قدری با آثار و نزدیکان شیخ انس پیدا کرد که تایپ یکی از آثار را عهده دار شد
در ادامه پیشنهاد کردند جلسه ی گفتگویی بین #دکتر_خسرو_باقری و استاد هادیزاده هماهنگ کنیم که هماهنگی با دکتر باقری را خود عهده دار شدند
@hadianeha
هدایت شده از هادیانه ها
#گزارش_جلسه_دانشگاه_تهران ۳
📌گزارش متن جلسه
🔹حدود ساعت ۱۰ و ربع جلسه آغاز شد
تقریبا ۱۵ نفر به صورت حضوری
و در همین حدود به صورت مجازی در جلسه حاضر بودند
🔹#دکتر_وحدتی از اعضای جدید هیأت علمی دانشکده نیز از ابتدای جلسه حاضر شدند
🔹خانم #دکتر_شهین_ایروانی از اعضای باسابقه هیأت علمی دانشکده و دارای آثار گرانسنگ هم تا نیمه ارائه من، متواضعانه جلسه را همراهی کردند
🔹بحث با سوال درگیر کننده #جایگاه_وحی_در_تربیت آغاز شد و بعد از اظهار نظر نیمی از اعضای جلسه و ترسیم سه رویکرد متفاوت در نگاه مخاطب ادامه پیدا کرد
🔹با بیش از یک ساعت #ارائه بحث همراه با رفت و برگشت برخی سوالات، تجربه زنده و با نشاطی از جلسه را تجربه کردیم _ به لطف خدا در این زمان تقریبا بخش عمده ای از آنچه لازم بود ارائه شد
🔹ادامه جلسه میدان رد و قبول های جدی و چالشی مورد انتظار بود؛ دانشجویان اهل فکر به واکاوی جدی و #طرح_سوالات قوی و پایه ای مباحث پرداختند _ انتظار هم از بچه های نخبه فوق لیسانس و دکتری دانشگاه تهران همین بود
🔹#جمع_بندی حقیر از فضای جلسه و گفتگوهای فردی بعد از آن در مجموع مثبت بود؛ البته منتظر رسیدن بازخوردهای بعدی هستم
🔹به نظر زمینه آشنایی و پیگیری برخی (که مبنای مخالف جدی اتخاذ نکردند) با #گفتمان_تربیت_وحیانی فراهم شد؛ از جمله این افراد یکی از دانشجویان نخبه ارشد بود که در نمازخانه منبع مطالعاتی بیشتر برای دین حداکثری طلب می کرد
📌در پست های بعدی
۱_فایل صوتی ارائه بحث
۲_فایل پرسش و پاسخ ها
۳_ تصویر پاور ارائه شده
را تقدیم میکنم
@hadianeha