eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
641 دنبال‌کننده
548 عکس
320 ویدیو
98 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏞 چگونه کربلایی شویم؟ 📚 | ص ۲۱۷ #️⃣
در سفر اربعین همه می خواهند بروند، کسی نمی خواهد بماند، هر کی را می بینی از جایی رسیده و می‌خواهد به جای دیگری برود. انگار همه در حرکتند. حتی غذا خوردن و استراحت شان هم فرق می کند، کوتاه و مختصر برای اینکه زودتر بروند. هر جایی پیدا کنند می‌خوابند هرچه باشد می خورند، هر جایی بشود می نشینند سخت گیری ندارند که حتما باید جای خوابم فلان باشد و غذایم بهمان باشد. چرا؟ چون می خواهند بروند قرار نیست بمانند. این حالت خیلی قشنگ است این همان حالی است که به ما گفته اند در کل زندگی دنیا داشته باشید. به فکر رفتن باشید، به مقصد بعد از دنیا فکر کنید و اینجا را سخت نگیرید. فرصت اربعین تمرین خوبی است برای یاد گرفتن زندگی در حال حرکت، زندگی مومنانه. 🇮🇷 @Sh_Aviny ✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
سخنرانی.mp3
36.9M
♨️مجلس عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام 📜شرحی بر فرازهای زیارت عاشورا با نگاه توحیدی 🎙حجت الاسلام حاجی ابراهیم(شب اول) ❇️ @Aqr_Javanan
سخنرانی.mp3
39.55M
♨️مجلس عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام 📜شرحی بر فرازهای زیارت عاشورا با نگاه توحیدی 🎙حجت الاسلام حاجی ابراهیم(شب دوم) ❇️ @Aqr_Javanan
سخنرانی.mp3
40M
♨️مجلس عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام 📜شرحی بر فرازهای زیارت عاشورا با نگاه توحیدی 🎙حجت الاسلام حاجی ابراهیم(شب سوم) ❇️ @Aqr_Javanan
سخنرانی.mp3
35.03M
♨️مجلس عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام 📜شرحی بر فرازهای زیارت عاشورا با نگاه توحیدی 🎙حجت الاسلام حاجی ابراهیم(شب چهارم) ❇️ @Aqr_Javanan
سخنرانی.mp3
41.16M
♨️مجلس عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام 📜شرحی بر فرازهای زیارت عاشورا با نگاه توحیدی 🎙حجت الاسلام حاجی ابراهیم(شب پنجم) ❇️ @Aqr_Javanan
هدایت شده از نوجهان
تربیت عاشورایی-تقلید-استاد غنوی.mp3
3.72M
🔸این خیلی شنیدنیه.... تفاوت مهمی که قاسم بن الحسن(ع) با نوجوان های امروز داره می دونی چیه؟ چطور میشه که بچه ها اینقدر با هم متفاوت میشن؟ 🔅برای ورود به کانال، کلیک کنید
🔰 کارگاه آشنایی مقدماتی با فقه اجتماعی با سرفصل های؛ ▫️قرائت های فقه اجتماعی؛ حجت‌الاسلام دکتر ربانی ▫️مسائل فقه اجتماعی؛ حجت‌الاسلام دکتر غفاری‌فر ▫️روش شناسی فقه اجتماعی با رویکرد هنر؛ حجت‌الاسلام دکتر میرخندان ▫️رابطه فقه اجتماعی و علوم اجتماعی؛ حجت‌الاسلام دکتر آقاجانی ▫️منطق حاکم بر روابط اجتماعی از منظر فقه؛ حجت‌الاسلام دکتر خیری 💢جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانید از طريق پیام به آیدی مجازی @mhd_p135 در تلگرام و بله و یا ایتا یا تماس با شماره 09307861971 اقدام نمایید. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شبی که گذشت شب اول ماه ربیع الاول « لیلة المبیت » 🔻بعد از دو ماه عزاداری و پیاده‌روی و موکب‌داری و هزینه و... ✨شب مقایسه و سنجش 🔺السَّلاَمُ عَلَى يَعْسُوبِ الْإِيمَانِ وَ مِيزَانِ الْأَعْمَالِ ⚡️مقایسه: 🔻مایه گذاشتن‌های خودمان 🔺با ایثار و جانفشانی امیرالمومنین علیه السلام ارواحنا فداه فداکاری‌ای و خالصانه جزا و شکور و اذی و سرشار در آن تاریخی (صلی الله علیه وآله وسلم) را نمودند تا تاریخی خود را شروع نمایند و متولد شود. 💐 🔺به نقل مفسران بزرگ شیعه و نیز اهل سنت شب نزول آیۀ ۲۰۷ سوره بقره است: 📗 "وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَئُوفٌ بِالْعِباد" 📚حاکم نیشابوری،المستدرک علی الصحیحین، ج۳، ص۵؛ عیاشی، تفسیر العیاشی، ج۱، ص۱۰۱؛ زرکشی، ش البرهان، ۱۹۵۷م، ج۱، ص۲۰۶. حداقل حاصل با این مقایسه برای ما می‌تواند : احساس و باشد. تنها با این حالت، دل برای روئیدن آماده‌تر می‌شود تنها با این میتوان سال جدید قمری را آغاز کرد. که حتی خیال نای اسماعیل خود را همسایه با تصویری از خنجر نکردیم !! مرحوم با این مقایسه و زمینه می‌توان به استجابت دعای زیبای این ساعات امیدوارتر بود: که " وَ اجْعَلْنَا فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِین‌" "معبودا بحق محبوبان درگاهت بحق الحسین علیه‌السلام رستگارمان کن" 💐 🌷🇮🇷🌷
* اندیشکده فرهنگ و تربیت دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می کند* 📌 *طرح مطالعاتی آثار استاد صفایی حائری (عین.صاد)* ⏱️ مدت زمان دوره: ۲۰ جلسه 📜 *سرفصل‌های دوره:* 🔹️ چیستی و چرایی، چگونگی تربیت 🔹️نظام تربیتی اسلام 🔹️ شناخت تيپ‌های شخصیتی مختلف در تربیت 🔹️ ویژگی‌های مربی ⭕️ *برای پاسخ به این سؤالات و ده ها سوال دیگر از منظر استاد صفائی حائری، دعوت می‌کنیم در این طرح مطالعاتی شرکت نمایید.* 📆 *مهلت ثبت نام:* تا ۷ مهر ماه 📲 این دوره به صورت *برخط* (آنلاین) برگزار میشود. 🔔 همراه با اعطای *گواهی* 🌐 *ثبت نام در سایت کرامت:* www.keraamat.irhttps://ble.ir/farhang_tarbiat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 لطافت رسول صلوات الله 🎙 عین‌صاد #⃣ به نقل از کانال استاد علی صفایی حائری
✨رساله «طراحی بسته معنادرمانی بر اساس دیدگاه آیت الله صفایی حائری و تعیین اثربخشی آن بر هویت دینی و خودکارآمدی تحصیلی» 📕فرانکل(1965) معتقد است انسان مدرن وسیله برای زیستن دارد اما معنایی که بخاطر آن زندگی کند ندارد. بیماری دوران ما بی معنایی یا خلا وجودی است( به نقل از کری، 1385). در برابر این بی بیماری قرن، معنادرمانی که یک رویکرد فلسفی درباره ی مردم و وجود انها است به مضامین و موضوعات مهم زندگی مانند معنای رنج، خلاء وجودی، مرگ و زندگی، آزادی و مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگری، معنایابی و کنارآمدن با بی معنایی می پردازد.
«...اگر در مملکتی هستی که تمامش تاریک است، این نشان می دهد که تو یک کبریت هم روشن نکرده ای. نباید مسئله را توجیه کنیم و بگوییم دیگران اقدام نکرده اند؛ که تو باید فرض کنی کسی جز تو در این عالم نیست. باید خود شروع کنی و هر مقدمه ای را که می خواهد، فراهم کنی.» استاد علی صفایی حائری (عین . صاد)
هدایت شده از 
استاد هادیزاده- شب شهادت امام حسن عسکری 1399.pdf
268.7K
متن سخنرانی استاد هادیزاده زید عزه 👌 شب شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام ۱۳۹۹ 🌷🏴🌷
هدایت شده از 
استاد هادیزاده- شب شهادت امام حسن عسکری 1394.pdf
190.9K
متن سخنرانی استاد هادیزاده زید عزه 👌 - 🔺شب شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام ۱۳۹۴ 🌷🏴🌷
🌱مربی بیدار 👤 به جای اینکه متربی را محبوس کنیم و از میکرب ها دور نگه داریم، به او واکسن بزنیم . 🌻|↫‌ 🌻|↫ 🌻|↫ ┈┈┈┈•✿🌼✿•┈┈┈┈ 🌱 برای تربیت وقت بگذاریم... ╔═••⚬🇮🇷⚬••══╗ @hamyar_e_tarbiyati ╚══••⚬🌍⚬••═╝
نامه هاى بلوغ، ص: 27 آفت‏ها، در كمين مَركب‏هاست. آفتِ جهل و غفلت و كفر و كفران و شكّ و وسواس، براى معرفت؛ و آفت جلوه‏هاى دنيا و ترس و غرور و يأس براى عشق و محبت؛ و آفت عُجب و كبر و حرص و حسد و بخل و فساد براى عمل؛ هميشه در كمين هستند.
جنگ با شكست تمام نمى‏شود كه آغاز مى‏شود، همانطور كه در جنگ احد پس از آن همه ضربه و خون و از دست رفتن آن همه قهرمان و نيرو، رسول با همان شكسته‏هاى زخم خورده، به دنبال دشمن آمد و اجازه نداد كه فرارى ‏ها و تمام شده ‏ها در اين آغاز دخالت كنند و اين صف را، آلوده كنند كه اين صف براى آنهايى است كه در شكست، آغاز شده‏اند و با شكست، شكسته و خسته نگرديده ‏اند. درسهايى از انقلاب (قيام)، ص: 234
آنها كه تنگى دنيا و قدرت بال‏هاى خود را باور كرده‏اند مگر مى‏توانند از خاك نكنند و پرواز را تجربه نكنند. آنچه ديگران را مى‏ترساند، اينها را مى‏شوراند، آنچه براى حقارت زده‏ها و قناعت پيشه ‏ها، غنيمت است براى اينها غرامت سنگين است، مرگ زودرس و مفلوك است. درسهايى از انقلاب (قيام)، ص: 234
كسانى كه خدا را از خون رگها و نفس سينه‏ هايشان، ضرورى‏تر احساس كرده ‏اند و به همين خاطر از خون و جان خود گذشته ‏اند و شمشيرها را برداشته‏اند، چگونه مى‏توانند با طلوع شكست و شكنجه و خون و مرگ از راه باز گردند و دوباره به ابتذال زندگى و تلاوت تكرار گردن نهند و هدف‏هاى خود را فراموش كنند و پيمان‏هاى خود را بگسلند؟ درسهايى از انقلاب (قيام)، ص: 233