eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30.1هزار ویدیو
36.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
15.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴قرارگاه بزرگ فرهنگی دچار اختلال... گزارش امشب 20:30/تلنگر بر يک نهاد فرهنگی و کم کاری مسئولین درپی پخش آهنگی مبتذل در برخی مدارس از دولتی که کوچک ترین اهمیتی به فرهنگ کشور نمیده و جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی رو تعطیل کرده بیشتر از این انتظار نمیره 🆔 @Clad_girls
هدایت شده از خانه طلاب جوان
01- نظام اندیشه اسلامی -استاد عابدینی -رمضان98.mp3
32.58M
🌷 جلسه اول👆 🔸 انسان‌شناسی قرآنی #نظام_اندیشه_اسلامی| #استادعابدینی 🔻 دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ 🔻 ماه رمضان المبارک ۱۴۴۰ 🌐 #موضوعات : حقیقت انسان در مبدأ روح الهی، سیر نزول از مبدأ به دنیا ، حرکت در دنیا ، و سیر عروج از دنیا به مقصد 🔸 @abedini 🎙🎙 خانه طلاب جوان 🔰🔰 @khaneTolab
هدایت شده از لب المیزان
🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 🌸امام محمد باقر علیه السلام: لکل شیء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان؛ هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است. 🍁معرفی استادطاهرزاده 🍁باموضوع ماه 🔺روزه دریچه ای به عالم معنا http://lobolmizan.ir/book/1193 🔺اسماء حسنی دریچه های نظر به حق http://lobolmizan.ir/book/1372 🔺رمضان دریچه رؤیت - ﺳﻴﺮ الی ﷲ در ﺳﺎﻳﻪی ﺟﻮع، ﺻﻮم و ﻣﺎه رﻣـﻀﺎن http://lobolmizan.ir/book/1390 🔺اعتکاف و چگونگی ورود به عالم آن http://lobolmizan.ir/leaflet/1297 🔺جایگاه معرفتی شب قدر http://lobolmizan.ir/post/1140 🔺زندگی؛ لیلة القدری است تا مطلع ‌الفجرِ قیامت http://lobolmizan.ir/post/1159 🔺ماه رمضان ، عِیدَ اَوْلِیاءِ اللهِ http://lobolmizan.ir/post/1229 🔺ماه رمضان؛ ماه نظر به حق http://lobolmizan.ir/post/1230 🔺یک ماه زیر سایه‌ی حق و عید فطر http://lobolmizan.ir/post/1246 🔺معنای تقوا در پرتو روزه ماه رمضان http://lobolmizan.ir/post/1470 http://lobolmizan.ir/quest/cat/79# http://lobolmizan.ir/special/cat/58#tab5 🌐www.lobolmizan.ir 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
هدایت شده از گام دوم انقلاب
724995_-210320.pdf
4.76M
📚 کتاب الکترونیکی «سی روز، سی آیه»، به توضیح و تفسیر آیات با تفسیر رهبر انقلاب، متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و بیانیه گام دوم می پردازد. @gamedovomenghelab ✨ رهبر انقلاب می فرمایند: «مسئله قرآن، مسئله بسیار مهمّ ما است؛ مسئله همیشه دنیای اسلام و امّت اسلام است. ما باید به قرآن تمسّک کنیم. امّت اسلامی اگر از قرآن استفاده نکند و اعراض کند -کمااینکه متأسّفانه در برهه های زیادی از تاریخ ما این اتّفاق افتاده است- ضربه خواهد خورد، سیلی خواهد خورد؛ همچنان که خورد. امروز ما به قرآن احتیاج داریم؛ راه صحیح زندگی جوامع اسامی و امّت اسامی، عمل به قرآن است.» 🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 ☄کانالی متفاوت برای #جوانان 🔥کانال #گام_دوم_انقلاب 🔥
هدایت شده از دروس حوزوی همدان
980216_بیانات_در_محفل_انس_با_قرآن.mp3
6.66M
🎙 بشنوید| صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در محفل انس با قرآن کریم در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان. ۹۸/۰۲/۱۶ 🎙صوت قرائت‌ها👇 http://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=42437
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی: ✖️ بنزین #دونرخی و #سهمیه‌ای در مجلس رأی نیاورد ● در خصوص دادن کارت سوخت بدون اینکه سهمیه بندی صورت گیرد مجلس رأی داد و داشتن کارت سوخت نیز لازم شد. ● انتقادی که در این دو دوره به وزارت نفت وارد این است که نباید به صرف اینکه دولت قبلی کارت را ایجاد کرده از ابتدا کارت‌های سوخت را برمی‌داشت، که امروز شاهد قاچاق بی‌رویه حامل‌های انرژی باشیم. http://hawzahnews.com/detail/News/491539
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🌟 روایت رهبر انقلاب از غوغای همدان پس از حادثه شهادت طلبه همدانی ⚠️ عده‌ای می‌گویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند، اما واقعیت چیز دیگری است 🔻 رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه: 🔸 امروز وظیفه‌ی حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است؛ علت هم این است که نیاز و قبول بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلکه خارج از اسلام هست. 🔹 سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. در تهران شیخ فضل‌الله را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود. 🔸 حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبه‌ی همدانی؛ چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازه‌ی مطهر در تبریز و تهران و بقیه‌ی کشور هم می‌آمد همان‌طور تشییع میشد. 🔹 حالا بعضی میگویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند. ما که طلبه بودیم، هیچ‌وقت در هیچ شهری در هیچ جلسه‌ای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده میکنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت. 👈 وجوهاتی که امروز مردم میدهند نشان میدهد که مردم متدین هستند. 🔺 حرفهای بدون معیار علمی گفته میشود، لکن روحانیت محترم است و علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی که انجام میشود، واقعیت چیز دیگری است؛ این وظیفه را سنگین میکند. ۹۸/۲/۱۸ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از طلاب سراسر کشور: ✅ با افزایش معرفت جامعه، گفتمان های انقلابی را تقویت کنید ✅ همراهی طلاب و بزرگان حوزه با نهضت امام(ره) جزو وظایف ذاتی و هویتی حوزه بود 🔹علما در مقام ورثه‌ی انبیا باید برای عملی شدن توحید و اقامه‌ی قسط، کنند. 🔹شناساندن معارف دینی به مردم بخشی از وظایف حوزه‌های علمیه است و بخش دیگر این وظیفه، محقق کردن معارف دینی در متن زندگی مردم است. 🔹وظیفه پیامبر فقط بیان معارف اسلام نیست، به همین علت نبی مکرم اسلام برای عملی شدن توحید و اقامه قسط، مجاهدت و مبارزه می کند تا اسلام در معنای جامع و کامل آن محقق شود. 🔹 کاری که حوزه و بزرگان حوزه در زمان مبارزات منتهی به تشکیل جمهوری اسلامی انجام دادند، دقیقاً جزو وظایف ذاتی و هویتی حوزه بود. 🔰 وظایف کنونی حوزه‌ها: ▫️بعد از تشکیل اسلامی ▫️باید اسلامی به معنای واقعی کلمه ▫️سپس اسلامی ▫️و بعد از آن حقیقی اسلامی به‌وجود آید که حوزه‌ها باید با فکر و تعمق، این وظایف را درک و برای ادای آنها برنامه ریزی و تلاش کرد. 🔹حرفهای خوبی را که امروز درباره «سبک زندگی»، «حکمرانی اسلامی»، «استقرار توحید در جامعه»، «مبارزه با طواغیت» و مسئله مهم «عدالت» بیان کردید، به میان مردم سراسر کشور ببرید و با افزایش معرفت جامعه، گفتمان های انقلابی را تقویت کنید. http://hawzahnews.com/detail/News/491564 ☑️ @HawzahNews
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از طلاب سراسر کشور: ⚠️ اختلاف نظر علمی و سیاسی در حوزه اشکالی ندارد اما نباید به درگیری منجر شود ✳️ «چیستی و هویت حوزه»: حوزه مرکزی است که عالم دینی پرورش می دهد تا او با تسلط بر معارف اسلامی برای وارد میدان عمل شود، بنابراین همه برنامه ریزی ها و کارهای حوزه باید در چارچوب این هویت و شاکله اصلی انجام شود. 🔹فقه و درس خواندن را کاملاً جدی بگیرید. اجتهاد روش نظام‌مند درک و استنباط معارف از منابع نقلی و عقلی است. عالم دین باید بداند معارف و حقایق دینی را چگونه از منابع به دست آورد. قوه اجتهاد نیازمند کار و تمرین فراوان است. اگر این مِتُد درست آموخته شود آن وقت ارزشهای اخلاقی نیز درست استنباط می شود. 🔹 در حوزه‌ها در «مسائل عملی، جهت گیری های فکری و مسائل سیاسی» اشکالی ندارد؛ مهم این است که این اختلافات مدیریت شود تا به درگیری و تشنج منجر نشود، همانگونه که بزرگان فقه، فلسفه و عرفان در حوز‌ ها در طول تاریخ با وجود اختلافات، همواره برای خدا به معنای واقعی کلمه داشتند. 🔹استفاده از ظرفیتها و خلاقیتهای طلاب جوان و تأسیس یک از این ظرفیتها پیشنهادی بسیار خوب است. 🔹فقه استخوان بندی و ستون فقرات زندگی اجتماعی و سیاسی است و در این زمینه نتایج خوبی خواهد داشت اما باید مراقب برخی عیوب تخصص گرایی نیز بود. 🔹حضور چند ده هزار طلبه فاضل خواهر در خانواده ها و در میان زنان جامعه، بسیار مغتنم است، ضمن آنکه باید از ظرفیت این طلاب در مراکز رسمی و فرهنگی استفاده شود. مشروح بیانات رهبرمعظم‌انقلاب:👇 http://hawzahnews.com/detail/News/491564 ☑️ @HawzahNews
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
13980218_27112_64k.mp3
20.67M
🎙 صوت| بیانات امروز رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزه‌های علمیه ۹۸/۲/۱۸ ▶️ @Hawzahnews
هدایت شده از دروس
📝 مستند خوب «عابدان کهنز» و غفلت از نقش محوری روحانی 💠 مستند «عابدان کهنز» یکی از بهترین مستندهایی بود که تاکنون دیده ام. موضوع ، یکی از مهمترین و ضروری ترین موضعاتی است که می بایست به آن پرداخته شود و تاکنون مستندهای خوبی نیز در این موضوع ساخته شده است. 💠 ایده و موضوع عابدان کهنز، به تصویر کشیدن «سیر تربیتی یک انسان کامل را از کودکی تا شهادت» است که به زیبایی نیز این سیر را نشان می‌دهد. آن هم سیر در بهترین مکان تربیتی، یعنی مسجد. و چه حقایق و معارفی نهفته است در این کلمه: . 💠 عابدان کهنز، بهترین سند و دلیل بر این مدعا است که «مسجد، تنها محل عبادت نیست.» و عابد فقط یک عبادت‌کننده خشک‌مقدس و ظاهرگرا نیست. بلکه مسجد محل تربیت انسان است در تمام شئون زندگی و عابد، انسان تربیت شده‌ای است در تمام شئون زندگی. (کارگردان این مستند که نیز گفته بود که در عابدان کهنز، مسجدی را می‌بینیم که یک دانشگاه واقعی است. اما به نظر می‌رسد اگر قرار است تشبیهی صورت بگیرد، «مشبّه به» مسجد است نه دانشگاه) ❌ اما این مستند زیبا، یک دارد. هر کار تربیتی، به مربیانی دین شناس، روشمند، دلسوز، خیرخواه و صبور نیاز دارد. آنچه در این مستند نشان داده شده است، این نقش (با این ویژگی های یک مربی نمونه)، تنها به جناب آقای خدایار بهرامی (فرمانده عزیز پایگاه) اختصاص داده شده است. ایشان «نقش اساسی» در تربیت این جوانان تراز انقلاب اسلامی داشته اما کارگردان محترم از پرداختن به نقش محوری‌تر و اساسی‌تر این کار تربیتی، یعنی «روحانی» و «امام جماعت» غفلت کرده و نقش روحانی و امام جماعت به طور کلی نادیده گرفته شده است. 💠 هر چند این مستند پیامهای تربیتی و فرهنگی بسیار خوبی را به مخاطب القا می کند؛ اما این اشکال اساسی، پیامهای بدی را نیز همراه خود دارد. این مستند اگر این پیام را در ضمیر ناخودآگاه مخاطب جای داده باشد که: «یک کار تربیتی با این عظمت را می توان بدون حضور و نقش مهمترین رکن مسجد، یعنی «امام جماعت» انجام داد و اصولاً نیازی به امام جماعت و کسی به نام طلبه نیست»، یکی از بدترین پیامها را به مخاطب القا کرده است. 💠 بهتر بود کارگردان محترم، به طور موازی و در کنار مصاحبه طولانی که با آقای بهرامی داشتند، مصاحبه‌ای به همان میزان با امام جماعت نیز انجام می‌دادند. ✍ برات محمد هدایتی، استاد حوزه علمیه مشهد 🌐 منبع و متن کامل: وبلاگ نیش و نوش طلبگی: bmhedayati.blog.ir/post/77/نقدی-به-مستند-عابدان-کهنز ✅ کانال دانش‌پژوهان از انتشار یادداشت‌های جریانات مختلف استقبال می‌کند. اگر نیز یادداشتی در مخالفت یا موافقت با یادداشت فوق، یا یادداشتی تحلیلی در هر زمینه‌ای از موضوعات مرتبط با دارید، به آیدی @S_1357 ارسال کنید تا بررسی و در صورت امکان منتشر کنیم. 🆔 دانش‌پژوهان: نگاه‌های تحلیلی به حوزه علمیه و روحانیت از منظر جریانات مختلف 👇 http://eitaa.com/joinchat/2663841793C48065b7d17
هدایت شده از دروس
♨️ حذف سخنرانی آیت‌الله مکارم از 💠 امسال بر خلاف سال‌های قبل، بیانات آیت‌الله مکارم شیرازی بعد از افطار از شبکه سه سیما پخش نمی‌شود. 💠 فتوای آیت‌الله مکارم مبنی بر برنامۀ «برنده باش» و حذف این برنامه از کنداکتور شبکه سه، در رسانه‌ها در کنار این خبر، داغ شده است. 🌐 ghatreh.com/news/nn47217826/غیبت-آیت-الله-العظمی-مکارم-شیرازی-لحظات-افطار-شبکه 🆔 دانش‌پژوهان: نگاه‌های تحلیلی به حوزه علمیه و روحانیت از منظر جریانات مختلف 👇 @dph110