eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
مردم دو دسته هستند .mp3
4.13M
🎧 استاد میرباقری | قطعه صوتی 💠 کسانی که با کسالت و به‌زحمت بندگی می‌کنند، در امتحانات و فتنه‌ها زمین‌گیر می‌شوند! 💠 بعضی‌ها تمام هنرشان این است که نماز صبحشان قضا نشود و یا اگر قضا شد، بخوانند! در محراب عبادت هم اهل نشاط نیست؛ تمام خستگی‌هایش و خمیازه‌هایش و تفکراتش و حل معادلات روزانه‌اش را در همین ۵ دقیقه نماز انجام می‌دهد! ⚡️ یک نامحرم و یک صحنهٔ هیجان‌انگیز و مُحرّک که پیش می‌آید، باید خودش را به آب و آتش بزند که بتواند سرش را پایین بیندازد و از کنار این صحنه عبور کند!! همهٔ سرمایه‌گذاری او در مسیر عبادت، همین است! پیداست که با این روزمرگی، بار انسان بسته نمی‌شود! و چنین فردی، در صحنه‌های امتحان و فتنه زمین‌گیر خواهد شد. 💠 با «سرمایه‌های معنوی» است که می‌توان عاقبت‌به‌خیر شد. ۸ دقیقه ۴ مگابایت ☑️ @mirbaqeri
⚡️ دعای افتتاح، انسان را در طرح ولیِ خدا قرار می‌دهد و برای تحقق فرج، ایجاد انتظار می‌کند. ⚡️ دعا امیدها و ترس‌های ما را ارتقا می‌دهد و نیازهای ما را سامان‌دهی می‌کند. ـــ استاد سید محمّدمهدی میرباقری @mirbaqeri
دعای افتتاح.pdf
107.7K
📜 متن دعای افتتاح (از دعاهای شب‌های ماه مبارک رمضان)
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
980219.mp3
9.57M
ماه مبارک رمضان 🔈 صوت کامل جلسه دوم ۹۸/۰۲/۱۹ 🌙 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
بسته یک.mp3
2.01M
پخش شده در نمازجمعه 20اردیبهشت تهران ✅ ملت ایران ملتی نیست که بنشیند تماشا کند علیه او توطئه کنند و ساکت بنشیند. #نماز_جمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
بسته دوم)ویرایش.mp3
6.81M
پخش شده در نمازجمعه 20 اردیبهشت تهران ✅ ماه رمضان با روزه اش، با ذکر و دعا و ثنای الهی، با تلاوت قرآن، با حسنات فراوان دیگر که انسان مؤمن از آن برخوردار می شود دل را نورانی می کند. #نماز_جمعه_تهران @vadegahmomenan
هدایت شده از  نماز جمعه تهران
◀️ حجة الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان؛ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه 20 اردیبهشت تهران: 🔹 جاهایی مثل وزارت فرهگ و ارشاد باید غذاهای مسموم فرهنگی را کنترل کنند. 🔹 دولت‌ها همانقدر که موظف هستند زیرساخت‌های جامعه را فراهم کنند تا برقراری عدالت در زمینه‌های مختلف شکل گیرد و مردم بتواند آزادانه زندگی و انتخاب کنند؛ در امر معنویت هم این زیرساخت‌ها باید فراهم شود. @vadegahmomenan
فقه الحدیث - خدامیان.ppsm
4.38M
پاورپوینت تدریس شده در درس فقه‌الحدیث، مجتمع آموزش عالی امام خمینی @khoddamiyan
دانش رجال - خدامیان آرانی - جدید.pdf
1.69M
#فایل جزوه تدریس شده در درس آشنایی با دانش رجال، مجتمع آموزش عالی امام خمینی @khoddamiyan
فقه الحدیث جدید - خدامیان.pdf
26.34M
#فایل پی دی اف تدریس شده در درس فقه‌الحدیث، مجتمع آموزش عالی امام خمینی @khoddamiyan
آشنایی با نهج البلاغه - خدامیان.pdf
1.46M
#فایل جزوه درس آشنایی با نهج البلاغه، تدریس شده در دوره‌های متعدد تربیت مربی و تربیت مدرّس نهج البلاغه @khoddamiyan
اختلاف الحدیث - خدامیان.pdf
1.08M
#فایل جزوه تدریس شده در درس احادیث متعارض (اختلاف الحدیث)، مجتمع آموزش عالی امام خمینی @khoddamiyan
هدایت شده از .
ارسال شده از سروش+: sapp.ir/komeil_hosein_edalat_beyzaii سلام علیکم،طاعاتتون قبول باشه،عذر خواهم بابات مزاحمتم کانال شهیدان بیضایی و عدالت اکبری(همراه با حرف دل و مطالب مذهبی...) کانال در حال عضو گیری و تبلیغ هستش ممنون از حمایتتون التماس دعای فرج یاحق
📛 از دغدغه های ده سال پیش آقا درباره حوزه چه خبر؟ 🔻 دغدغه‌ها و مطالبات ۱۲ سال گذشته رهبر انقلاب در آذر ۸۶ نسبت به وضعیت حوزه علمیه! ۱- تحول اجتناب ناپذیر است، ما امروز باید به فکر حوزه قم یا اصفهان یا مشهد یا بقیه شهرها در بیست سال آینده باشیم، در ۳۰ سال آینده باشیم. ۲- اگر حوزه بخواهد از تحول بگریزد منزوی خواهد شد، اگر نمیرد، اگر زنده بماند... تحول حتمی است؛ منتها تحول دو طرف دارد، تحول در جهت صحیح و درست، تحول در جهت باطل و غلط. ما مدیریت کنیم که این تحول در جهت درست انجام گیرد... در شیوه آموزش، در شیوه پژوهش، در شیوه پذیرش، در کتاب درسی، همه اینها تحول‌ می‌خواهد. ۳- بنده جزء کسانی هستم که از اوائل بر روی مدرک مستقل حوزه ای تکیه کردم، الآن هم اصرار دارم مدرک، خود حوزه با اعتبار خودش نه به اعتبار وزارت علوم. ۴- مدرک زدگی آفت مدرک است. طلبه برای مدرک درس بخواند، این عیب بزرگی است. این همان خط میانه تحول است. مسئول، حوزه علمیه است، مسئولِ دینداری مردم روحانیت است، روحانیت هم مولود و ساخته دست حوزه علمیه است. با این نگاه مسئولیت را بسنجید. ۵- این مدیریت تحول است در زمینه مدرک. مدرک بدهیم، از مدرک گرایی و مدرک زدگی که همیشه عیب تعلیمات جدید، ما‌ می‌دانستیم، پرهیز کنیم. ۶- خوب کفایه را تبدیل کنیم به کفایه جدید چه اشکالی دارد؟ مکاسب را که در او شیوه شیخ در بیان مطلب، هی آمد و رفت اجتهادی است، خوب درس خارج شیخ است، مکاسب را دست کم نباید گرفت، درس خارج شیخ انصاری است، حالا کی مثل شیخ انصاری است؟ ...مکاسب را تسهیل کنند، همان مطالب شیخ را بیاورند در یک کتاب دیگری، منتها سرراست، روشن، تحقیق شیخ را در هر مسئله ای قشنگ بیان کنند، متعبد و مقید باشند به همان که شیخ بیان کرده، آن را بیان کنند در این کتاب جدید، این‌ می‌شود مکاسب جدید. ۷- یک چشم انداز روشنی برای آینده حوزه علمیه باید ترسیم بشود. یک چشم انداز بیست ساله، ده ساله، برای حوزه تشکیل بدهید، این کار شورای عالی حوزه علمیه است. ۸- یکی از کارهایی که در سازماندهی حوزه لازم است، آمارگیری است. ما از حوزه آمار درستی نداریم، به طریق اولی آن وقت از مجموعه روحانیت آمار درستی نداریم. تعداد روحانیون در کشور، حدود تحصیلی اینها، میزان فضل اینها، تواناییهای تبلیغی اینها، تأثیرگذاری اینها در محیطشان، اینها چیزهایی است که اصلاً در آمارهای ما، در اطلاعات ما منعکس نیست. ما آمارگیری نداریم. یکی از کارهایی که باید حتما انجام بگیرد، سریع هم باید شروع بشود و چند سال هم طول خواهد کشید اما برکاتش خیلی زیاد خواهد بود، همین مسئله آمارگیری است. ۹- چرا این کرسیهای آزاداندیشی در قم تشکیل‌ نمی‌شود؟ چه اشکالی دارد؟ حوزه‌های علمیه ما مرکز و مهد آزاداندیشی علمی بوده، همیشه، هنوز که هنوزه ما افتخار‌ می‌کنیم و نظیرش را نداریم در حوزه‌های درسی غیر حوزه علمیه که شاگرد پای درس به استاد اشکال کند، پرخاش کند و استاد از او استشمام دشمنی و غرض و مرض نکند. طلبه آزادانه اشکال‌ می‌کند، هیچ ملاحظه استاد را هم‌ نمی‌کند، استاد هم مطلقا از این رنج‌ نمی‌برد و ناراحت‌ نمی‌شود. این خیلی چیز مهمی است. در قم باید این جوری باشد. خوب نظر فقهی یک نفری‌ می‌دهد، خوب نظر شاذی است، خیلی خوب، قبول ندارید کرسی نظریه پردازی تشکیل بشود و مباحثه بشود، پنج نفر، ده نفر فاضل بیایند این نظر فقهی را رد کنند با استدلال اشکال ندارد. نظر فلسفی داده‌ می‌شود همین جور، نظر معارفی و کلامی داده‌ می‌شود همین جور، مسئله تکفیر و رمی و این حرفها را بایستی از حوزه برانداخت. ۱۰- یکی هم مسئله منزلت اجتماعی فضلا و اساتید است که این هم جزء مشکلات ماست. (باید) هیئت علمی تشکیل بشود در قم؛ یعنی هیئتهای علمی برای سطوح مختلف، برای رشته‌های مختلف رسمیت پیدا کنند که یک نفری به یک حدی که رسید، از یک آزمونی که عبور کرد، جزء هیئت علمی قم بشود، این یک عنوانی باشد. ۱۱- تشکیل یک مؤسسه آموزشی است برای تبلیغات بین المللی (هم مهم است) حالا این گوی و این میدان. شما بروید در قم یک مدرسه برای تربیت مبلغین دینی برای دنیای خارج از ایران در قم برنامه ریزی بکنید و عَلَیَّ نَفَقَةُ عِیالِه. 💠 👇 🇮🇷 @ejtehad_jame
شناخت سنت های الهی 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله أيّتها الامّة إنّي لا أخاف عليكم فيما لا تعلمون و لكن انظروا كيف تعملون فيما تعلمون. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: اى امت من از آنچه نمى‌دانيد بر شما بيم ندارم ولى بنگريد آنچه را مى‌دانيد چگونه عمل مى كنيد. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله أبَى اللَّهُ أن يَرزُقَ عَبدِه المُؤمِنِ إلّا مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ؛ رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: خدا روزى بنده مؤمن خويش را از جايى كه انتظار ندارد ميرساند. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إذا كثرت ذنوب العبد فلم يكن له من العمل ما تكفّرها ابتلاه اللَّه بالحزن ليكفّرها عنه. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى گناهان بنده فزونى گيرد و كار نيك آنقدر نداشته باشد كه گناهان را جبران كند خداوند او را بغم مبتلا سازد تا گناهانش را جبران كند. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله تداركوا الهموم و الغموم بالصّدقات يكشف اللَّه تعالى ضرّكم و ينصركم على عدوّكم. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: از رنج و غمها بوسيله صدقه جلوگيرى كنيد تا خدا رنجتان را بر طرف كند و شما را بر دشمنان فيروزى دهد. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله البلاء موكّل بالمنطق فلو أنّ رجلا عيّر رجلا برضاع كلبة لرضعها. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: بلا بسخن وابسته است اگر كسى ديگرى را بشير خوردن از سگى سرزنش كند از او شير خواهد خورد. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله الحمّى حظّ كلّ مؤمن من النّار و حمّى ليلة تكفّر خطايا سنة. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: تب، بهرۀ مؤمن از آتش جهنم است. تب يك شب گناهان يك سال را محو ميكند. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله إنّ أعجل الطّاعة ثوابا صلة الرّحم ؛ رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: ثواب نيكى با خويشاوندان را از همه كارهاى نيك زودتر مى دهند. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله ما عظمت نعمة اللَّه على عبد إلّا اشتدّت عليه مؤنة النّاس فمن لم يحتمل تلك المئونة للنّاس فقد عرض تلك النّعمة للزّوال. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: وقتى نعمت خدا بر بنده اى بزرگ شود حاجت مردم بر او بيشتر شود و هر كه اين حاجات را تحمل نكند نعمت خويش را بمعرض زوال آورده است. 👈. قال رسول‌الله صلی الله علیه وآله حدّ يعمل في الأرض خير لأهل الأرض من أن يمطروا أربعين صباحا. رسول‌خدا صلی الله علیه وآله فرمودند: حدى كه در زمين اجرا شود براى زمينيان بهتر از آنست كه چهل روز باران ببارد. 👇👇👇👇👇👇 🆔 @ejtehad_jame
com.farasai.ahadithmanavi-1.apk
4.27M
اپلیکیشن بسیار زیبا معنوی و ده چهل حدیث در موضوعات متنوع @ejtehad_jame
اپلیکیشن احادیث معنوی مقدمه استاد مصطفی نیک اقبال بر کتاب احادیث معنوی: هو الحق طی سالها تتبّع در صدها هزار حدیث گاهگاه به احادیثی برمیخوردم که بسیار به دل می‌نشست، مرهم درد و حیات قلب بود، گویی دل را دگرگون میکرد و نوری در آن خلق می‌نمود. گویی مرکز ثقل معرفت آدمی را تعالی می‌داد. گویی آدم بعد از شنیدن آن کلام بی اغراق آدمی دیگر می‌شد. آدمی که شنیده ، دانسته، نوشیده، و حیران شده. این احادیث را برمی‌گزیدم و درجایی گرد میاوردم. این کتاب حاصل بیست سال گرد آوری چنین احادیثی است: «احادیث معنوی». و حال که کار به پایان رسیده می‌بینم از میان بیش از چهارصد هزار حدیث، بیش از چهارهزار گردآمده‌اند. یعنی برای یافتن هر حدیث در این مجموعه بیش از صد حدیث را تتبع کرده‌ام. که براستی مشکل بود. سخت است صفحات بسیار بخوانی و مکررات و واضحات و بدیهیات و منسوخات و متشابهات و مشکوکات و فقهیّات وطبیعیات و مغیبات و مضیّات و مستقبلات و تمثیلات و اسرائیلیات را واگذاری و با زبخوانی و بخوانی تا به آنچه خاصّ، خالص و چون گوهر درخشنده است برخوری. آنچه را عقل انسان ، بما هو انسان، صرف نظر از آیین و زمان، حسن و زیبایی‌اش را وجدان میکند. آنچه را میشود بر سر در هر سرایی در هرکجای این گیتی نوشت و به آن عمل کرد و به سعادت رسید. آنچه هرکس شنید پرسید که چنین زیبا گفته؟ کلامی که خود نور است و دلیل ذوالنور بودن صاحبش. به این معنا این کتاب معجزه ای است ا زمعجزات نبوت نبی ما و وصایت امامان ما. کتاب احادیث معنوی مجوعه‌ای است از یکصد و ده چهل حدیث. هر یک از این چهل حدیث‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که تا حد امکان حدیث یکم به موردی خاص و حدیث دوم به موردی دیگر اشعار داشته باشد الی آخر که تفصیل آن به این صورت است: حدیث ۱: توکل، تفویض، رضا، تسلیم، یأس از غیر خدا، اخلاص. حدیث ۲: راستی، صدق، خوش‌نیتی، حسن ظن، نیک پنداری، پاک‌نیتی. حدیث۳: عفو، بخشش. حدیث ۴: بردباری، شکیبایی، صلح، مدارا. حدیث ۵: خاموشی، نیک‌گفتاری، سرّداری، ستاری.حدیث ۶: ترک خواست و زهد در دنیا. حدیث ۷: نماز، نیاز، عجز، دعا. حدیث ۸: جستجوی علم دین. حدیث ۹: سخاوت و بخشندگی. حدیث ۱۰: شناخت مردم. حدیث ۱۱: عبادت، تهجد. حدیث۱۲: نظم وتقسیم اوقات. حدیث ۱۳: جماعت، همکاری، وظایف اجتماعی. حدیث ۱۴: احسان به والدین، صله ارحام. حدیث ۱۵: - وفا و امانت‌داری. حدیث ۱۶: خوراک و پوشاک و مسکن ، نظافت و پاکیزگی. حدیث ۱۷:-خوش‌خلقی، مهربانی. حدیث ۱۸: نیکی کردن. حدیث ۱۹: خانواده. حدیث ۲۰: کسب و کار و معیشت. حدیث ۲۱: شکر و جبران. حدیث ۲۲: ادب و تواضع، ترک خودخواهی و خودپسندی. حدیث ۲۳: انس با قرآن. حدیث ۲۴: پرهیز از گناه. حدیث ۲۵: شناخت سنت‌های خدا. حدیث ۲۶: قبول ولایت. حدیث ۲۷: محاسبه و تفکّر. حدیث ۲۸: انصاف و پذیرش. حدیث ۲۹: مراقبه،ذکر و حضور. حدیث ۳۰: صلۀ نیکان. حدیث ۳۱ الی ۴۰: الباقی. بنابراین هم میشود در یک مجلس چهل حدیث گونه‌گون با نظر به مراتب و ابعاد مختلفی که در تعالی آدمی موثر است خواند و هم میتوان برای پیگیری مطلبی خاص ، مثلا احسان به والدین، که حدیث‌های ۱۴ متکفل آنند، همان مدخل را در یکصد و ده چهل حدیث دنبال کرد. راجع به مصدر احادیث: مسیری که در قرائت و برگرفتن احادیث طی بیست سال طی شده این بوده که اکثر کتب روایی شیعه بررسی گشته اما بر کتابهایی تأکید شده منجمله از بحارالانوار جلدهای اول الی هشتم شامل کتاب عقل، کتاب علم، کتاب توحید، کتاب عدل، و کتاب معاد و سپس هفت جلد مربوط به ایمان و کفر شامل جلدهای شصت و چهار الی هفتاد و سپس سه جلد مربوط به کتاب عشرت و آداب و سنن شامل جلدهای هفتاد و یک الی هفتاد و سه و سپس سه جلد مربوط به روضه و نواهی شامل جلدهای هفتاد و چهار الی هفتاد و شش به طور کامل و با دقت بیشتر خوانده شده و در جلسات گروهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. پس از آن کتابهای نهج‌البلاغه، نهج‌الفصاحه و سپس یازده جلد کتاب میزان‌الحکمه و پس از آن سی جلد کتاب آثارالصادقین مورد بازبینی دقیق قرار گرفته است. سپس از کتاب وسایل الشیعه مجلدات مربوط به جهاد نفس و عشره بررسی دقیق گشته است. در این تحقیق مستقیما به مراجع اهل سنت مانند صحاح ستّه و کنزالعمّال مراجعه نکرده‌ام بلکه از روایات عامّه همانها که در میزان‌الحکمه نقل شده بررسی و از آنها انتخاب کرده‌ام. بدلیل اینکه امروزه با جستجویی ساده‌ای در رایانه، مصادر و اسناد احادیث قابل احصاء است از درج آنها خودداری کردم و البته عمدی دیگر هم در کار بوده و آن اینکه احادیث منتخب، مطابق حسن عقلی و وجدان فطری است و میشود بجای آنکه برای درستی آنها از وجاهت قائل کمک گرفت، خود دلیل بر وجاهت و امامت و عصمت و علم بی‌کران قائل‌ باشند. در مقدمه رساله‌ای در علم حدیث آورده‌ام که برای اهلش قابل استفاده و راه‌گشاست. @ejtehad_jame
4_5834943393532216956.apk
3.56M
ترجمه تفسیری و پیام رسان قرآن کریم حجت الاسلام و المسلمین استاد علی ملکی # نخستین بار است که ترجمه قرآن برای جوانان و نوجوانانِ جویا انتشار می‌یابد؛ البته بزرگ‌سالانِ عزیز نیز ترجمه خواندنی قرآن را فهمیدنی و روان خواهند یافت. زبان این ترجمه قرآن بسیار گویاست و به‌راحتی می‌توان پیوسته‌ خواندش. ربط آیه‌ها با همدیگر به‌خوبی آشکار است و بندبندِ این ترجمه قرآن از تفسیر المیزان وتسنیم و… برمی‌خیزد. از خواندن این ترجمه قرآن با نام ترجمه خواندنی قرآن و وصفِ ترجمه تفسیری و پیام‌رسان لذت  ببرید. @ejtehad_jame
هدایت شده از سفیران هـدایـت
🔰 ترجمه و شرح فارسی «مغنی الأدیب» 🔹نویسنده: «غلامعلی صفایی بوشهری» 🔻به همّت مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه 📌درخواستی اعضا 💠 @b_e_safiran 💠 دانلود🔰🔰🔰
هدایت شده از سفیران هـدایـت
🔰 جزوه کامل نموداری «سیوطی» 💠کاری از استاد «محمد تهرانی» 🔗 جزوه بسیار مختصر، مفید و جامعی از کتاب «البهجةالمرضیة فی شرح الفیه»(سیوطی) 📌فوق العادس، حتماً دانلود کنید. 💠 @b_e_safiran 💠 دانلود🔰🔰🔰