فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹نقشه راه
۱۹ شاخصه نماینده در تراز انقلاب اسلامی ایران در بیان رهبر معظم انقلاب
#نقشه_راه
#آیت_الله_خامنه_ای
#نماینده_انقلابی
#انتخابات
روابط عمومی مرکز آموزش مجازی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
@iķvu_ac_ir
5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓یک سوال اساسی:
اگر امروز از رهبری بپرسیم در رابطه با حجاب چه #کار_اثرگذاری انجام دهیم، ایشان چه پاسخی میدهند؟!
📝 پاسخ رهبر معظم انقلاب چند روز قبل از شروع فتنه۱۴۰۱:
در این هفته در خیلی از خطبههای نماز جمعه #مسئلهی_حجاب مطرح شد...خب، در این زمینهها خیلی باید متین، منطقی و دور از #احساسات_بیمورد برخورد کرد
شما در این جور موارد، آن #منطق_استعماری_غربی را که آتشبیار معرکه است، افشا کنید؛ آن را با دلایل روشن برای مردم #تبیین کنید.
🗓 ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
و تاکید بر این مطلب بعد از فتنه:
خیلی از کسانی که #کشف_حجاب میکنند [نقشه دشمن] را نمیدانند؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم.
🗓 ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
📚 کتاب #ناگفته_های_صورتی ، ماحصل بررسی صدها کتاب و مقاله ترجمه نشده از نویسندگان و اندیشمندان معتبر جهانی میباشد و نشان میدهد که چگونه حقوق و خواستههای زنان در دورانهای متفاوت تاریخی، دستمایه سرمایهداران برای تشویش و #گمراهی_افکار_مردم به ویژه خود زنان بوده است.
همچنین این کتاب، خارج از هیاهوی رسانهای، با نگاهی منطقی به #منطق_استعمار_در_مسئله_زنان میپردازد، در نهایت به بررسی نتایج این همراهی پرداخته و بیان کرده است که چه ثمراتی برای مردم به ویژه زنان بعد چند سال همراهی با #برهنگی_اجباری و پذیرش سبک زندگی غربی به همراه داشته است.
🔆 کتاب #ناگفته_های_صورتی، نگاه شما را با هر تفکری، به #مسأله_زن، و ظلم به او تغییر خواهد داد
_____________
❇️ارتباط با ادمین 👇👇👇
@soada_shop2
🔸سعداءپلاس|معرفی آثار اندیشکده راهبردی سعداء🔸
👇👇👇
🆔 @soada_shop
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمانِ شاه، ظاهر و باطن یکی بود!
⁉️ زمان شاه، مردم منافق نبودن؛ اهل #مشروب میرفت کاباره و اهل #نماز میرفت مسجد... اما الان چی؟
🔸 دریافت نسخه با کیفیت
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
💠اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
چرا رهبری #مشکلات_اقتصادی را حل نمیکند؟ و چرا برخی مسئولینی که توسط رهبری گذاشته میشوند بد عمل میکنند؟
#پاسخ_به_شبهات
✅ وظایف #ولی_فقیه، قوای سه گانه، سازمانها و نهادها و ...، همه در قانون اساسی تبیین شده است. آیا انتظار میرود رهبری تمامی ساختار اداره کشور را به هم بزنند، قوانین را ملغی کنند و خودشان از رئیس جمهور، نمایندگان و رئیس مجلس، تا تمامی مسئولان و کارمندان را عزل و نصب نمایند؟! آیا تمامی مشکلات و انحرافات، با عزل و نصبها برطرف میشود؟!
1. کار رهبری در #انتصاب، این است که رئیس یا مسئولی متناسب با مقتضیات و امکانات برای یک مجموعهای انتخاب و منصوب نماید و کار اجرایی با ایشان نیست.
🔸 بدیهی است که اگر قرار باشد برای هر نهاد یا مجموعهای مسئولی بگمارند و سپس خودشان وارد عملیات اجرایی گردند، نه آن انتصاب معنا و مفهومی دارد و نه این کار شدنی است. این توقع، مثل این است که گفته شود: چون رئیس صدا و سیما را ایشان منصوب میکنند، پس تمامی مدیران، کارگردانان، بازیگران، فیلمنامه نویسان، مجریان اخبار و گزارشگران ورزشی و ... را نیز ایشان انتخاب کنند و در مقابل کوچکترین کارهای این مجموعه هم باید رهبری پاسخگو باشد! #قانون فقط عزل و نصب برخی نهادها را بر عهده رهبری گذاشته است.
تنها موردی که علاوه بر عزل و نصب مدیران، فرماندهی آن نیز به عهده رهبری است، امور #نظامی میباشد، زیرا ایشان در قانون اساسی فرمانده کل قواست. لذا میتوان #دستاوردها و نقاط ضعف نیروهای نظامی را با دستاوردهای کلیه امور غیر نظامی مقایسه کرد تا تفاوت مدیریت رهبر انقلاب با سایرین مشخص شود.
2. بازوان اجرایی ولیّ فقیه، چه کسانی هستند؟ آیا به جز #قوای_سهگانه، نهادها و سازمانهای رسمی و مردم که هر کدام وظایف مشخصی دارند؟! آیا میتواند از آسمان نیرو بیاورد، یا باید با همینها کار کند؟ همه نهادهای انتصابی و انتخابی به عنوان بازوهای رهبری به شمار میروند. بنابراین اگر ضعیف عمل کنند، رهبری نمیتواند حکومت دیگر و مستقلی ایجاد نموده و شخصاً وارد امور اجرایی گردد.
🔸 گاهی مدیریتها، از رهبری گرفته تا منصوبین یا منتخبین، همه عالی هستند، اما بدنه ضعیف است، حال یا ضعف ناشی از کمبود #قوانین است، یا ضعف برنامهریزی، یا ضعف نیروی اجرایی، یا ضعف بودجه و به طور کلی ضعف بدنه! حال رهبری چه کند؟!
3. ولی فقیه، در بالاترین افق و قلّۀ «رصد» قرار دارند؛ به لطف الهی به خاطر #ایمان، تقوا، دانش، بینش، شجاعت و سایر کمالات، دوست و دشمن، خیر و شر، راهکارهای کلّی برای عبور از مشکلات، مسیر صحیح رشد و #پیشرفت را میشناسند و میشناسانند. اما توجه، دقت و عمل، کار امّت است، چه نهادها و مسئولان و چه مردم.
🔸 اصلیترین و مهمترین کار در جلوگیری از انحرافات، #تبیین آنها و تذکر به آنها و روشن کردن راهکارها و تلاش برای مساعد نمودن شرایط جهت هدایت در صراط مستقیم و جلوگیری از انحرافات میباشد که در تبیین سیاستهای کلّی نظام محقق میگردد. لذا #رهبری نه وظیفه دارد و نه اصلاً میتواند که در اجرا، از تمامی انحرافات جلوگیری نماید.
4. ولی فقیه، خود بارها به پرسش دربارۀ #وظایف_رهبری پاسخ دادهاند: «من هم بارها قبلاً گفتهام که رهبری نمیتواند در تصمیمگیریهای موردیِ دستگاههای گوناگون دولتی مدام وارد بشود و مدام بگوید این باشد، این نباشد؛ این نمیشود. نه قانون این اجازه را میدهد، نه منطق این اجازه را میدهد.» (12/4/1395).
رهبر انقلاب، این موضوع را اینگونه تبیین مینمایند:
در واقع رهبری، یک مدیریت کلان ارزشی است. همین طور که اشاره کردم، گاهی اوقات فشارها، مضیقهها و ضرورتها، مدیریتهای گوناگون را به بعضی از انعطافهای غیر لازم یا غیر جائز وادار میکند؛ رهبری بایستی مراقب باشد، نگذارد چنین اتفاقی بیفتد. این مسئولیتِ بسیار سنگینی است. این مسئولیت، مسئولیت اجرائی نیست؛ دخالت در کارها هم نیست. حالا بعضیها دوست میدارند همین طور بگویند؛ فلان تصمیمها بدون نظر رهبری گرفته نمیشود. نه، اینطور نیست. ... دستگاههای گوناگون - قوهی قضائیه، قوهی مجریه، قوهی مقننه - مثل همهی دنیا، کارهای موظف قانونی خودشان را دارند انجام میدهند، با اختیارات کاملی که در #قانون_اساسی معین شده؛ اما حرکت کلان و کلی #نظام_اسلامی به سمت آن آرمانها باید منحرف نشود؛ اگر منحرف شد، باید گریبان رهبری را گرفت، او را بایستی مسئول دانست؛ او مسئول است که نگذارد. (24/7/1390)
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انقلابی كه اروپا را بیحجاب كرد!!!
♨️ فراز و فرود #پوشش_زنان_غرب در گذرگاه تاریخ!
💢 از جنبش My Body, My Choice تا جنبش Me Too
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی و استاد #رحیمپور_ازغدی
🔸 دریافت نسخه با کیفیت
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
8.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تنها گروهی که هلاک نمیشوند!
♨️ توصیه مهم و کاربردی #آیت_الله_بهجت به جمعی از جوانان
✅ راهکاری ساده برای افزایش معرفت
_______________
📚 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت سالروز ارتحال آیتالله #بهجت
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
🌺 تناقضی از ابنسینا و داستان ناگفتهای در مذهب او 🌺
🌸 تناقض او:
دو نوشته از الشَّیخُ الرَّئِیسُ ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا در کتابهای اوست که با هم نمیخوانَد!
💧یکجا نوشته است:
علیبنابیطالب در میان صحابهی پیامبر که آقاترین و شریفترین قبیلهها [ و مردمِ ] عالَم بودند، مانند معقول در میان محسوس بود. (معراجنامه،ص۱۵)
💧 اما جای دیگر نوشته است:
بزرگترین صفتی که برای فرد جانشینِ پیامبر باید به آن تکیه کرد، عقل و حکمرانی خوب است.
و اگر کسی در این دو صفت برتر بود اما در صفات دیگر، میانه بود، ...، برای جانشینی سزاوارتر از کسیست که در این دو صفت کم دارد اما در صفات دیگر، برتر است.
پس در این وضع، [ فردِ خردمندتر، باید جانشین پیامبر شود و ] بر انسان داناتر، لازم است که با او مشارکت کرده و او را کمک کند و بر [ خلیفه که ] عاقلتر است، لازم میباشد که از کسی که داناتر از اوست، کمک بخواهد و برای راهنمائی به وی مراجعه کند؛ مانند عمر و علی. (!!! اِلاهیات شِفاء،ج۲،ص۴۵۲)
🌸 ناگفتهای در مذهب او:
حجهالاسلام س. ( که "درس خارج" میدهد ) برای نگارنده نقل کرد:
💧زمانی که من خردسال بودم، ارواح را میدیدم و میتوانستم با آنان گفتوگو کنم.
💧آن زمانها خانوادهام مرا پیش مرحوم آیهالله بهجت هم آوردند ...
💧و پدر و مادرم برای آزمایش من، مشخصات و نشانههای پدر و مادر خودشان را که پیش از زادهشدنِ من، از دنیا رفته بودند، هنگام دیدن ارواح آنان میپرسیدند و گفتههای من نیز مطابق واقع بود و آنان مطمئن شده بودند که👇
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
👆راست میگویم.
💧در آن زمانها مرا بر مرقد باباطاهر عریان همدانی بردند و روح باباطاهر به من گفت: "من از این افرادی که بر مرقدم حاضر میشوند، نبودم. [ یعنی درویش و صوفی و در زنجیرهی این درویشان نبودم. ]"
💧همچنین در آن روزگار، مرا بر مرقد ابنسینا هم بُردند و روح ابنسینا به من گفت: "من شیعه بودم و در کتابم به نام ... [؟] این اعتقادم را نوشتهام اما مردم گمان میکنند من عُمَری بودم!"
- - - - - - - - - - -
✍ ۱. استدلالهای شیخ رئیس در جاهای دیگر، بیشتر با مبانی شیعه سازگار است تا عامه.
اصلاً همین تکیهاش بر برهان و استدلال، گوشهای به شیعهبودن دارد.
و به گواهی تاریخ،
۲. در زادگاهش نیز، مذهب عامه رواج نداشته؛ بلکه شیعهی اسماعیلی، و تا اندازهای باورهای زیدی رایج بود.
۳. و پدر او با محفلهای شیعهی اسماعیلی رفت و آمد داشت و بلکه شیعهی اسماعیلی بود.
۴. خودش نیز با حکومتهای شیعی یا دوستار شیعه، همکاری میکرده و بلکه از حکومتهای سقیفی دوری میکرد.
۵. نام خودش و پدر و اجدادش هم قابل توجه و شیعهگُزین است.
پس دور نیست که نسخهنویسان در اِلاهیات شِفای او زَهر تحریف ریخته باشند.
۶. بااینکه هیچ فرزندی برای ابنسینا شناخته نشده اما پس از هفت - هشت قرن، مرحوم شیخ ابوعلی محمدبناسماعیل حائری مازندرانی نوشته است: "پدرم میفرمود: تبار و نسَب ما به شیخرئیس ابوعلی سینا میرسد." (منتهیالمَقال، ج۷، ص۲۱۳)
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
🌺 ختم موثری از شیخ انصاری و ظرافتهای آن 🌺
🌸 اگر کسی با وضو و توجه، رو به قبله در یک مجلس به عدد نام "فاطمه" که ۵۳۰ است، این صلوات را بگوید، حاجتروا میشود:
اللَّهمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَه وَ اَبِیها وَ بَعلِها وَ بَنِیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُکَ
🌸 ممکن است برخی با یکبارگفتن به حاجت خود برسند و برخی با چند بار و برخی نیاز به یک چله گرفتن در گفتنِ این صلوات دارند.
🌸 اما برابر گفتهی آیةالله علی معصومی ( مشهور به آخوند همدانی ) "اذنداشتن" شرطِ موثربودنِ این ختم است. (یاد فَنا، ص۱۰۰)
- - - - - - - - - -
✍ ملاحَظههای مهم:
💧۱. این ختم در کتابهای قدیمی نیست؛ گر چه دعائی که الفاظ نزدیک به این صلوات را دارد، از آیةالله سیدمرتضی رضوی کشمیری نقل شده است ( نگ: یادِ فنا، ص۱۰۰ به نقل از غایهالقصوی، ج۱، ص۵۸۴)
و آیةالله مرعشی نوشته است: از چیزهائی که نویسندگان کتابهای سیره و روش اهلُالبیت به خواندن آن در قنوت سفارش کردهاند، این دعاست: اللّهُمَّ اِنِّی اسالک بفاطمةَ و أبیها و بعلها و بنیها و السّرّ المستودعِ فیها ان تصلّی ... (الغایةالقُصوی،ج۱،ص۵۸۴؛در این جا گفته که پدرش و دیگران، آن را از سیدمرتضی رضویکشمیری و او نیز با سندهای خود از حضرت فاطمه نقل کرده است و افزوده که حضرت فاطمه، خود نیز آن را میخواندند و نیز گفته: این دعای فرشتهها در قنوت است؛ اما سند این سخنان کجاست؟!)
و آقامجتهدی سیستانی گفته است: این صلوات از شیخ اعظم، مرتضی انصاری نقل شده است و به احتمال قوی از امامزمان سرچشمه گرفته است. (صحیفهی مهدوی، ص۴۰۹) 👇
هدایت شده از حدائِقَ ذاتَ بَهجةٍ
👆💧۲. گر چه در پارهای نقلها، عبارت "وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیها" در این صلوات نقل نشده است ( نگ: آ...، ص۱۶۶ که آن را از علامه طباطبائی و ا...، ص۵۳ که از آخوند همدانی بیآن فراز نقل کردهاند ) اما این فقره مطمئناً جزء صلوات است و افزون بر دو داستانی که در ادامه خواهد آمد و وجودِ آن را اثبات میکند، در همان کتابِ ا ...، ص۳۱۸ آمده است که "این فقره زمانی میآید که ما خدا را به حضرت فاطمه - علیهاالسلام - قَسَم دهیم"!
که پیداست "واو" را واوِ قسَم پنداشته است! درحالیکه این واو، واوِ عطف است و صلواتفرست در این صلوات به پنجتنِ آلِکساء و بقیهالله که در میان چهاردهمعصوم - علیهمالسلام - کَالکَوکَبِ الدُّرِّی میدرخشد، درود میفرستد. (نه اینکه به پنجتن صلوات بفرستد و برای درود یا حاجت خود، خدا را قَسَم دهد!)
💧۳. در همان کتابِ ا...، ص۳۱۹ باز بهخطا آمده که عدد این صلوات ۴۳۰ بار است! درحالیکه مطمئناً این صلوات به عدد نام حضرت فاطمه که ۵۳۰ است، بنا شده است.
💧۴. برای آیةالله علی معصومی این پرسش مطرح بوده که مقصود از "السر المستودع" در این صلوات، اماممهدیست یا ولایت یا رازهائی که در باطن خود حضرت فاطمه به ودیعت نهاده شده است؟ (همچو سلمان، ص۱۲۲)
و آیةالله حسین وحید - دامظله - مقصود از "رازِنهفتهدرحضرتفاطمه" را خود حضرت فاطمه میداند ( سایت ایشان، گفتار میوهی درخت طوبی )
اما نگارنده از مرحوم حجةالاسلام فاطمینیا شنید که مقصود از آن، اماممهدی - عجلاللهفرجه - است و همین بهنظر درست میرسد. 👇