eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.7هزار عکس
29.7هزار ویدیو
35.4هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ طلبه‌ها و روحانیان باید لااقل بر علامه مسلط باشند و روایات آن را دقیق بخوانند و بررسی کنند و با موشکافی علمی و دقیق، صحیح و ناصحیح آن روایات را تشخیص بدهند. ✅ ولی با اتلاف وقت طلاب و با تماشای فیلم و سریال و با گذران عمر و جوانی در بخش بیهوده فضای مجازی، هیچ کس به این درجات علمی و معنوی نخواهد رسید. کار و تلاش شبانه‌روزی می‌خواهد؛ البته تقوا و ارتباط با خداوند هم باید ضمیمه آن شود. 📝آیت‌الله‌العظمی مظاهری ┏━━☘️🌸☘️━━ @ehyaisfahan ┗━━
هدایت شده از Shabani_ir
آیت الله شعبانی در خطبه های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان 🔹 مسئولان جامعه اسلامی امروز بیش از گذشته نیازمند بازخوانی صحیفه نور و اندیشه‌های والای امام (ره) هستند 🔹 اگر اندیشه‌های ناب اسلامی امام(ره) که برخواسته از قران و نهج البلاغه بود عملیاتی شود قطعا جامعه ما به مدینه علوی دست خواهد یافت. 🔹 امام (ره) در مبارزات خود فرمودند که جامعه اسلامی باید در برابر استکبار بایستد و مرکز این مبارزه را نیز مبارزه با آمریکا و اسراییل قرار دادند. 🔹 طرح معامله قرن به معنای نادیده گرفتن آرمان فلسطین و خیانت به این کشور است 🔹 استکبار با اجرای طرح معامله قرن مقدمات تجزیه خاورمیانه را دنبال می‌کند 🔹 از مسئولان استان دعوت می‌کنیم حضورشان در نماز جمعه را پر رنگ‌تر کنند تا ارتباطشان با مردم افزایش یابد 🆔️ @paigah_ir
هدایت شده از Shabani_ir
اصول هفتگانه امام (ره) 🔸️ ۱_ اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی 🆔️ @paigah_ir
هدایت شده از Shabani_ir
🔶میزان زکات فطره در همدان، هر نفر ۹ هزار تومان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اعلام کرد میزان زکات فطره برای هر نفر، قیمت معادل ۳ کیلو گرم قوت غالب است. بر این اساس افرادی که قوت غالب آنان برنج است، قیمت معادل ۳ کیلوگرم از آن نوع برنج را به عنوان زکات فطره پرداخت کنند. همچنین افرادی که قوت غالب آنان نان می باشد، معادل ۳کیلوگرم قیمت گندم باید پرداخت کنند که در همدان حدودا معادل ۹۰۰۰ تومان است.
هدایت شده از Shabani_ir
اصول هفتگانه امام (ره) 🔸️ ۲_ اعتماد به صدق وعده الهی 🆔️ @paigah_ir
⚡️⚡️ راه کشف حقایق قرآن 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «از بزرگی نقل شد که شاگرد ایشان (که او نیز انسان بزرگی بود) از او پرسید: قدماء وقتی قرآن می‌خواندند، حقائقی بر ایشان مکشوف می‌شد، ما چرا قرآن می‌خوانیم چیزی برایمان واضح نمی‌شود؟ فرموده بودند: آن‌ها می‌ایستادند، قرآن را بر دست می‌گفتند و مؤدب و سرپا می‌خواندند، ولی شما زیر کرسی دراز می‌کشید می‌خوانید! در مورد معارف، انسان باید آداب، مکان و زمان و طهارت ظاهری را رعایت کند. غیر از آداب ظاهری، آداب باطنی‌ای هم برای این کار وجود دارد.» ☑️ @mirbaqeri
⚡️⚡️ مزیتِ افرادی که قرآن در جیب دارند... 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «این‌که قرآن همراه انسان باشد یا نباشد، متفاوت است. افرادی که قرآن در جیب دارند شیطان از آنها دور می‌شود، به‌شرطِ این‌که ادب حضور در قرآن را هم داشته باشند، یاد قرآن باشند و این کتابی که همراهشان هست را فراموش نکنند.» ☑️ @mirbaqeri
⚡️⚡️ هنگام نزول سوره انعام، ۷۰ هزار ملک او را تا عالم دنيا مشايعت کردند. ⚡️⚡️ وقتی سوره حمد، آية‌الکرسي، آيه شَهِد الله و آيه ملک می‌خواستند نازل شوند، به عرش آویختند و عرض کردند: خدایا ما را به‌سویِ اهل گناه می‌فرستی؟ 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «قرآن يک حقيقتي است که وقتي روز قيامت متمثل مي‌شود، همه مي‌گويند از ما بالاتر است. در روايات آمده که هنگام نزول سوره انعام، ۷۰ هزار ملک او را تا عالم دنيا مشايعت کردند. آيات نوراني سوره حمد، آية الکرسي، آيه شهد الله و آيه ملک را وقتي خداي متعال مي خواست نازل کند، تا از عالم بالا بيايند و در دسترس ما قرار بگيرند، در روايت فرمود اين آيات نوراني به عرش الهي معلق شدند. (پيداست که موجودات زنده و حي و داراي درک هستند.) به خداي متعال عرض کردند خدايا ما را مي‌فرستي به سوي انسانهايي که اهل گناه هستند؟ ما بايد برويم با آنها مأنوس شويم؟ خداي متعال فرمود شما برويد، من بندگاني دارم که اينها به شما متوسل و متمسک مي‌شوند و بعد از نمازهايشان شما را تلاوت مي‌کنند.» ☑️ @mirbaqeri
⚡️⚡️ علامه مجلسی یک «روشنفکر دینی» است. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: «روشنفکر کسی است که در سير خودش، به دغدغۀ‌ تکامل اجتماعي مي‌رسد و به دنبال راه‌هاي رشد جامعه به سمت کمال و سعادت حرکت مي‌کند. قاعدتاً درک چنين انسان‌هايي از جامعه و حوادث اجتماعي و آسيب‌هايي که در جامعه وجود دارد، عميق‌تر از حدّ متعارف مي‌شود. کم‌کم به لايه‌هاي عميق‌تر جامعه و حوادث اجتماعي توجّه مي‌کند و يک نوع احساس مضاف بر احساس عمومي نسبت به جريانات اجتماعي، پيدا مي‌کند. گويا لايه‌هاي پنهاني جريانات اجتماعي هم با حسّ او درگير مي‌شود و احساسي از جريان‌هاي باطني جامعه در او شکل مي‌گيرد؛ لذا آسيب‌هاي اجتماعي و مسير حرکت اجتماعي و حتي حرکت آينده جامعه را بر اساس احساس خودشان بهتر مي‌شناسند، تحليل مي‌کنند، حتّي نسبت به آينده به پيش‌بيني‌هايي مي‌رسند؛ بنابراين، اين دغدغه‌ها از او شخصيت نسبتاً ممتازي مي‌سازد که درکش از حوادث اجتماعي و مسير حرکت جامعه و آسيب‌ها و آيندۀ جامعه يک درک جامع‌تر، عميق‌تر و توأم با نوعي احساس، نسبت به حوادث پنهان شکل مي‌گيرد، گويا يک محسوساتي بالواسطه دارند که آن محسوسات، از حوزه درک ديگران خاج است. اين روشنفکري اگر همه‌جانبه‌نگر باشد آرام‌آرام دغدغه‌اش، به اصطلاح امروزي، تا حدّ مباحث تمدّني پيش مي‌رود؛ يعني به فکر دگرگوني تمدّني جامعه مي‌افتد و دست‌کم دغدغه پيدا مي‌کند که جامعه را وارد تحوّلات تمدني کند و مسير جامعه را به سمت يک تحوّل تمدّني همه جانبه هدايت مي‌کند. 👈 اين روشنفکري اگر توأم با دغدغۀ خداپرستي و بندگي خداي متعال نباشد، تبديل مي‌شود به جرياني که بر اساس انگيزه‌هاي مادّي به دنبال اصلاح جامعه است که در طول تاريخ اين نوع انسان‌ها کم نبوده است. واقعاً اين نوع فداکاري چقدر ارزش دارد و چه دستاوردهايي براي بشريت داشته؟ کاملاً واضح است که نگاه ما نسبت به اين نوع روشنفکري، نگاه مثبتي نيست. اگر روشنفکري توأم با دغدغه‌هاي ديني باشد - يعني توأم با انگيزه پرستش خداي متعال باشد توانست با همان نگاه و گرايش، جامعه را آسيب‌شناسي کند، جريان‌هاي باطني جامعه را بشناسد، به دنبال رفع آسيب‌هاي اجتماعي و حرکت جامعه به سمت نقطه‌هاي کمال باشد، قاعدتاً به يک تحليل جديد و سازوکارهاي جديدي مي‌رسد که بين «دين» و «تکامل اجتماعي» مي‌خواهد نسبت برقرار کند. در اين جريان فکري «دغدغه تکامل اجتماعي» با «دغدغه دينداري» به هم گره مي‌خورد؛ يعني از بستر دينداري تکامل اجتماعي دنبال مي‌شود و ترکيب بين اين دو منظور نظر قرار مي‌گيرد. اما کسانی که مسير هدايت جامعه را جداي از انبيا و قرب و پرستش خداي متعال قلمداد مي‌کنند اين گروه روشنفکر ديني به شمار نمي‌روند. افرادي با شاخصه‌هاي روشنفکري ديني در طول تاريخ ما وجود داشته است. در سده‌هاي و دهه‌هاي اخير نيز نمونه‌هاي فراواني را مي‌توان برشمرد. گاهي در بين جامعه روحانيت از اين گونه افراد را مي‌بينيد و گاهي نيز در بيرون از جامعه روحانيت. ولي يک تحوّل جدي بعد از انقلاب اسلامي در فضاي روشنفکري ديني، پيدا شد. از آنجا که بعد از انقلاب اسلامي مقياس مطالبات و دغدغه‌هاي ديني گوناگون گسترده شد و چنان‌که در طول تاريخ تشيع تجربه‌هاي از آن ديده شده است. به عنوان مثال، بر خلاف تفکّر برخي، شخصي مثل مرحوم مجلسي، به نظر من يک روشنفکر ديني است. زيرا دغدغه بازسازي جامعه تشيع را بعد از شکل‌گيريِ يک حکومت شيعي دارد، طبيعتاً دغدغه او دغدغه ايجاد يک حکومت ديني نبود؛ ولي دغدغه اصلاح داشت و مي‌خواست به مجموعه تفکر شيعه سر و سامان بدهد شيعه‌اي که بعد از قرن‌ها زندگي پاتيزاني به دولت رسيده، مرکزيت جغرافيايي پيدا کرده، اقتدار اجتماعي يافته و لو اين که اين اقتداري نيست که انگيزه جاري‌سازي همۀ شئون مکتب اهل بيت (عليهم‌السلام) را در جامعه داشته باشد؛ ولي بالأخره دغدغه کلي صيانت از مرزهاي فرهنگي تشيع را دارد.» ☑️ @mirbaqeri
هدایت شده از حوزه علميه همدان
🔰پاسخ شبهات☝️☝️☝️ در ارتباط با شهادت امام جمعه کازرون
هدایت شده از حوزه علميه همدان
⭕️ اعلام برائت خانواده قاتل امام‌جمعه کازرون خانواده قاتل امام جمعه کازرون با انتشار نامه‌ای خطاب به بیت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند و مردم این شهرستان، از فرد قاتل اعلام برائت کرده و خواستار برخورد قاطعانه با او شدند. 📩 در این نامه آمده است: انا لله و انا الیه راجعون مردم عزیز و ولایتمدار شهرستان کازرون و خانواده عالم وارسته و مردمی شهید خرسند ضمن عرض تسلیت این ضایعه‌ی دردناک به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، امت شهید پرور و ولایتمدار شهرستان کازرون و خانواده شریف شهید خرسند این اتفاق ناگوار به یکباره همه را شوکه کرده و شهر را در ماتم و عزا فرو برده است. اینجانبان خانواده درخشنده ضمن اظهار تاسف شدید و اعلام برائت، این اقدام پلید را محکوم نموده و از مسئولین محترم و دستگاه قضایی تقاضا داریم ضمن بررسی ابعاد پرونده برخورد قاطعانه را انجام دهند. خانواده درخشنده
هدایت شده از حوزه علميه همدان
میزان زکات فطره و کفاره. نظر مراجع معظم تقلید
هدایت شده از حوزه علميه همدان
📌 صفر تا صد شهادت امام‌جمعه کازرون☝️ 📛نقش فرقه در به شهادت رساندن امام جمعه کازرون