eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
30.1هزار ویدیو
36.1هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
👈 امام رضا (ع) دیکتاتوری بنی‌عباس را عاجز کرد 🔻 نگاهی به تاثیرات اقداماتِ بلندمدت امام رضا (ع) طی نوزده سال دوران امامت به روايت حضرت آيت‌الله خامنه‌ای: ◾ عمر مبارک امام رضا (ع) تقریبا پنجاه و پنج سال بوده است - یعنی از سال ۱۴۸ که سال شهادت امام صادق (ع) است تا سال ۲۰۳ - تمام زندگی این بزرگوار با همه‌ی این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی که میشود برای آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدت عمر نسبتا کوتاه انجام گرفته است. ◾ از این مدت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال - تقریبا نوزده سال - مدت امامت این بزرگوار است؛ اما همین مدت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تاثیری که در واقعیت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقی اسلام و پیوستن به اهل‌بیت (ع) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است. ◾ آن وقتی که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقه‌مندان حضرت میگفتند که: علی‌بن‌موسی در این فضا چه کار میتواند انجام بدهد - این فضای شدت اختناق هارونی که در روایت دارد که میگفتند: و سیف هارون تقطر دما؛ خون میچکد از شمشیر هارون - این جوان در این شرایط، در ادامه‌ی جهاد امامان شیعه و در مسئولیت عظیمی که برعهده‌اش است، میخواهد چه بکند؟ این اول امامت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است. ◾ بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است، وقتی شما نگاه میکنید، می‌بینید که همان تفکر ولایت اهل‌بیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آن‌چنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنی‌عباس از مواجهه‌ی با آن عاجز است؛ این را علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) انجام داده... ◾ بالاخره مأمون طىّ همان قضایایی که شنیده‌اید و تکرار شده است و میدانید، احساس میکند که ناچار است. ◾ علىّ‌بن‌موسی‌الرّضا (ع) را - که با نیتهای خاص خودش، آن بزرگوار را از مدینه کشانده بود، آورده بود، به خود نزدیک کرده بود و قصد کشتن آن بزرگوار را هم نداشت - برخلاف آنچه تدبیر کرده بود، به شهادت برساند. 🔺️ کار قضاء الهی و اراده‌ی الهی و تدبیر الهی - که پاره‌ی تن پیغمبر در این نقطه‌ی دوردست از مدینه مدفون بشود که خود این یک تدبیر الهی است، یک مهندسی الهی است - به وسیله‌ی دشمنان اهل‌بیت انجام بگیرد. کار برای اهداف بلند را این‌جوری باید انجام داد؛ نگاه به بلندمدّت را با این انگیزه‌ها، با این نیّتها، با این امیدها باید انجام داد. ۹۲/۶/۲۶ 🏴 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
19.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید| شرح حدیثی از علیه‌السلام توسط رهبرانقلاب 🏴 @Khamenei_ir
خزینه الجواهر, [۱۸.۱۱.۱۷ ۰۶:۳۹] [Forwarded from المدرس الافضل] 🛑 آیت الله عندلیب همدانی گفت: بهتر است به جای کلمه نارسای رحلت برای نبی مکرم اسلام(ص) از کلمه شهادت استفاده کنیم، زیرا نبی مکرم اسلام(ص) همانند اهل بیتش با مسموم شدن به شهادت رسیده است. این استاد حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان گفت: با نگاهی به تاریخ اسلام متوجه می شویم که سه گروه درصدد از بین بردن نبی مکرم اسلام(ص) بودند. وی تصریح کرد: مشرکان از ابتدای اسلام، فعالیت های زیادی برای از میان برداشتن نبی مکرم اسلام(ص) انجام داده اند، لیلة المبیت از نشانه های بارز این مساله به شمار می رود. استادحوزه علمیه قم بیان داشت: یهودیان نیز در برابر اسلام مقاومت زیادی انجام داده و برای مقابله با اسلام دست به جنگ افروزی و توطئه های فراوانی می زدند. وی در ادامه افزود: یهودیان دست به توطئه های فراوانی برای از بین بردن نبی مکرم اسلام(ص) می زدند، فارغ از اختلاف هایی که در روایات مشاهده می شود مجموع روایات نشان می دهد که یهودیان در پی مسموم کردن پیامبر اکرم(ص) و به شهادت رساندن آخرین ابلاغ کننده وحی بودند و چه بسا به نتیجه مطلوب خود رسیده باشند. آیت الله عندلیب همدانی با اشاره به فعالیت های منافقان صدر اسلام اظهار داشت: گروه سوم که در صدد از بین بردن نبی مکرم اسلام(ص) بودند منافقان به شمار می روند. وی در ادامه افزود: قرآن کریم منافقان مدینه را به دو دسته تقسیم می کند، نخست منافقان شناخته شده در میان مسلمین که سرسختانه با پیامبر(ص) مبارزه می کردند، دوم مناقفقان بی نام و نشان و بدون مارک. ایشان اظهار داشت: نقشه های منافقان برای آسیب وارد کردن به پیامبر(ص) به تحقیق بسیار مرموزانه تر از یهود و مشرکان بود، آیه مبارکه 101 سوره توبه می فرماید عده ای تعصب و لجاجت در نفاق دارند. وی در ادامه تصریح کرد: در ادامه آیه 101 سوره توبه خداوند متعال پیامبر(ص) می فرماید تو منافقان را نمی شناسی بلکه ما منافقان را می شناسیم، کنایه از این مطلب که مردم منافقان بی نام و نشان را نمی شناسند. آیت الله عندلیب همدانی ابراز داشت: مشرکان بی نام و نشان افرادی نبودند که در بادیه ای یا جای خاصی زندگی کنند آنها در دل مدینه رشد کرده بودند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: منافقان بی نام و نشان در مدینه همانند دیگر مسلمین در بین مردم مدینه همانند مسلمانان و مهاجران زندگی می کردند و اعمال ظاهری اسلام را به جا می آوردند. این استاد حوزه با اشاره به خصلت های منافقان بیان داشت: تاریخ نشان می دهد منافقان زمانی که کوچک ترین سستی در جبهه اسلام مشاهده می کردند به دنبال آداب و رسوم جاهلیت می رفتند. وی در ادامه با اشاره به آیه 144 سوره تصریح کرد: خداوند متعال می فرماید و محمد(ص)، جز فرستاده ای که پیش از او هم پیامبرانی آمده و گذشتند، نیست، آیا اگر او بمیرد یا کشته شود، از عقیده خود برمی گردید. آیت الله عندلیب همدانی گفت: با توجه و تدبر در آیه 144 سوره آل عمران متوجه می شویم که عده ای به دنبال از میان بردن نبی مکرم اسلام(ص) و برگشتن به آداب و رسوم جاهلی بوده اند. وی در ادامه افزود: منافقان بی نام و نشان مدینه در ظاهر از مهاجران مدینه به شمار رفته و بعضی از آنها نیز ارتباط های فامیلی نزدیکی با پیامبر اکرم(ص) پیدا کرده بودند. استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایات مربوط به مسموم شدن نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: در مورد مسموم شده پیامبر(ص) روایاتی وجود دارد که در برهه ای از زمان نبی مکرم اسلام(ص) توسط یهود مسموم شده و روایاتی نیز دال بر این مطلب است که نبی مکرم اسلام(ص) در آخرین روزهای زندگی که منجر به شهادت ایشان می شود توسط منافقان بی نام و نشان مسموم می شود. وی در ادامه با اشاره روایتی از امام صادق(ع) درباره شهادت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: امام صادق(ع) از امام حسن مجتبی(ع) نقل می کند که من همان گونه که جدم رسول خدا(ص) به شهادت رسید و مسموم شد، مسموم می شوم و به شهادت خواهم رسید ایشان در ادامه افزود : روایاتی وجود دارد که با اشاره بیان می کند که کسانی که از نزدیک با رسول خدا(ص) ارتباط داشتند سبب شهادت حضرت محمد(ص) شده اند. وی در ادامه افزود: روایات متعددی با این مفهوم وجود دارد که هیچ یک از ما اهل بیت نیست که به مرگ طبیعی از دنیا برود، یا مسموم می شود و یا مقنتول واقع می شود. این استاد حوزه خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) بارها از سوی یهود مسموم شده که چه بسا آثار سموم در بدن مبارک ایشان باقی مانده بود و همچنین در اواخر عمر، ایشان توسط منافقان بی نام و نشان مدینه به مسمومیت رسید.
وی در ادامه مطرح کرد: بهتر است به جای کلمه نارسای رحلت برای نبی مکرم اسلام(ص) از کلمه شهادت استفاده کنیم، زیرا نبی مکرم اسلام(ع) همانند اهل بیتش با مسموم شدن به شهادت رسیده است. آیت الله عندلیب همدانی گفت: طلاب علوم دینی بهتر است
هدایت شده از اشعار ناب آیینی
علیه السلام مسافری که اجل گشت همسفرش سفر رسیده به پایان در آخر صفرش  هنوز آید از آن حجره ی غریب به گوش  صدای ناله ی آهسته ی پسر پسرش  چه خوب اجر رسالت به مصطفی دادند  که پاره ی جگرش، پاره پاره شد چگرش اگر چه کار گذشته، اجل شتاب مکن  جواد آمده از ره به دیدن پدرش  ز اشک های جوادالائمه پیدا بود که شسته دست دگر از جهان محتضرش  پسر به صورت بابا نهاد صورت خویش  پدر گرفت به زحمت سرشک از بصرش 🔹 🔹 http://eitaa.com/joinchat/1035468802Cef07e8d2e7
هدایت شده از اشعار ناب آیینی
علیه السلام آسمان زیر پرت بود زمین افتادی  یک عبا روی سرت بود زمین افتادی  نه صدای تو به گوش کسی آن روز رسید  نه کسی دور و برت بود زمین افتادی  صورتت خاکی و دستار و عبایت خاکی  مادرت در نظرت بود زمین افتادی  «زهر از جان تو آقا جگرت را می خواست»  آتشی بر جگرت بود زمین افتادی  ناله می کرد جوادت به سرش می زد آه  اشک در چشم ترت بود زمین افتادی  مثل یک مار گزیده به خودت پیچیدی  خوب شد که پسرت بود زمین افتادی  ولی افسوس به میدان دل خون برد حسین  نیزه از پشت زدند و به زمین خورد حسین 🔹 🔹 http://eitaa.com/joinchat/1035468802Cef07e8d2e7