هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔘حجت الاسلام قوامی، امام جمعه پردیسان:
🔶مجتهد واقعی کسی است که تولید علم می کند و نظریه جدید می دهد تا گره ای از جامعه اسلامی باز کند، این که فردی درس های سنتی حوزه را حفظ باشد و ارائه بدهد که نشانگر اجتهاد نیست!
📅97/06/13
🆔 @feghahat
هدایت شده از خیابان انقلاب
🔴 امید غرب گرایان به حزب اللهی ها!
✍️ #اکبر_ابدالی
🔸 بعد از اینکه مدعیان علم و دانش و وابستگان فکری به غرب، در مدیریت اقتصادی کشور شکست خورده اند به دنبال عصبی کردن نیروهای انقلابی هستند تا آنها را واردار به عکس العمل و اشتباه کنند و با سوار شدن بر اشتباهات آنها جریان سازی کنند و کل مشکلات کشور را به گردن آنها بندازند.
🔸 برای این کار از ورزشکاران، بازیگران، برخی روحانی نماها، سیاسیون و .... استفاده می کنند و موضوعات حاشیه ای ساختار شکن را که جریان انقلابی روی آن حساسیت دارد (مثل چادر و حجاب و ...) را در رسانه ها و فضای مجازی مطرح می کنند.
🔸 این جریان از این کار سه هدف اصلی دارد: 1- حواسها را از مشکلات اقتصادی و بانیان وضع فعلی اقتصادی کشور پرت کنند. 2- جریان انقلابی را به عکس العمل وا دارند 3- به مردم بگویند که جریان انقلابی مانع کار دولت است. که در هر سه صورت به مراد خود رسیده اند.
🔸 راه کار مقابله با این عملیات روانی دشمن و عوامل داخلی آنها همان است که #امام_خامنه_ای در جمع دانشجویان فرمود: #صبر_انقلابی. بنابراین جریان انقلابی ضمن خودداری از ورود به این بازیهای حاشیه ای فقط بر #مطالبات_اقتصادی مردم درچارچوب عقلانی و انقلابی تمرکز کند.
@mashgh626
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیل های روز در خیابان انقلاب 👇
http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
هدایت شده از علیرضا پناهیان
💠 توییت علیرضا پناهیان/ از بس حزباللهیها شعارهای ارزشی دادند و بیش از وضع معیشت مردم به معنویت پرداختند،..
#توییت
@Panahian_ir
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
📌 #کورشیسم یا ناخوشیسم....
عده ای که دغدغه #دین ندارند و تلاش علمی، فرهنگی و تمدنی #ایرانیان #مسلمان را نادیده می گیرند، می پرسند چرا مسلمانان به سرزمین ما ایران #حمله کردند و ما را با زور مسلمان کردند و همه چیز را نابود کردند؟
در پاسخ می گوییم:
۱- اگر #فتوحات بد است، چرا شاهانی مثل #کوروش، داریوش، خشایارشا، یزدگرد و... به تمام دنیا ازجمله #عراق لشکر کشیدند؟
مگر حمله به دیگران بد نیست؟
۲- چرا یزدگرد توسط یک #آسیابان_ایرانی در #مرو کشته شد؟
۳- اگر سپاه ایران مقتدر بود، چرا سربازان و شاهان ایرانی در مقابل اعراب نتوانستند مقاومت کنند؟
۴- اگر اسلام بد است، چرا گذشتگان شما آن را گرامی داشتند و تمدنی ایران را با کمک اسلام توسعه دادند؟
۵- چرا کوروش در کشور گشایی به #بت_مردوک #سجده و یهودیان را آزاد کرد؛ اما شما برخلاف اجدادتان به اسلام بی احترامی می کنید؟
👇👇
🌻 @ahlolbit
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
📌 #علی(ع)،
ملاک شناخت #مومن از #منافق...
#ابوذر:
ما #منافقان را نمی شناختیم، مگر در #دشمنی با علی بن ابیطالب(ع).
#ابوسعیدخدری:
ما در زمان #رسول_خدا(ص) منافقان را با #بغض و کینه ای که نسبت به علی بن ابیطالب(ع) داشتند، می شناختیم.
عبدالله بن عباس:
ما در زمان رسول خدا(ص) منافقان را به دشمنی با علی بن ابیطالب(ع) می شناختیم.
جابربن عبدالله انصاری:
ما #منافقان را جز به دشمنی با علی بن ابیطالب نمی شناختیم.
📚نیشابوری، المستدرک علی الصحیحین، ج۳، ص۱۲۹
📚ترمذی، صحیح، ج۱۳، ص۱۶۷
📚بغدادی، تاریخ بغداد، ج۳، ص۱۵۳
📚ابن عبدالبر، الاستیعاب، ج۲، ص۴۶۲
👇👇
🌻 @ahlolbit
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
📌#مشهورات #غیرمستند درباره #عاشورا
💠 تحقیقات حجت الاسلام مهدی #پیشوایی از اساتید برجسته تاریخ اسلام و اهل بیت علیهم السلام درباره #مشهورات #غیرمستند #عاشورا:
✅مشهور است امام #حسین(ع) #حج خود را ناتمام گذاشتند درحالی که امام حسین(ع) برای حج محرم نشده بودند و عمره مفرده به جاآورده بودند.
✅نقل میکنند که اصحاب امام #حسین(ع) شب عاشورا پراکنده شدند در حالی که طبق روایت امام معصوم(ع) این گونه نبوده و زمانی که خبر شهادت #مسلم بن عقیل به گوش رسید، پراکندگی صورت گرفت.
✅تنها رفتن حضرت #عباس(ع) برای آوردن آب مشهور غیرمستندی است؛ زیرا هر دو برادر با هم بودند، یعنی امام حسین(ع) نیز همراه با حضرت عباس(ع) بودند.
✅ #غسل_شهادت بر بدن امام حسین(ع) و یاران ایشان از مشهورات غیرمستند است.
✅حضرت سید الشهدا(ع) دعای #عرفه را چند روز قبل از واقعه عاشورا قرائت نکردهاند، بلکه در سالهای قبل قرائت شده است.
✅بریده شدن #انگشت امام حسین(ع) برای غارت #انگشتر مورد تأیید نیست.
✅ #عروسی حضرت #قاسم(ع)، حضور #شهربانو و #لیلا در #کربلا و همچنین از خود بی خود شدن حضرت #زینب(س) بعد از دیدن سر حضرت امام حسین(ع) بر #نیزه، از دیگر مشهورات غیرمستند عاشورا است.
💠 وی در ادامه افزود:
متأسفانه روایات و روضههای ضعیف حتی در مجالس برخی بزرگان نیز خوانده میشود.
👇👇
🌻 @ahlolbit
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#کتاب_تشکیلات
#پنجمین_کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#کتاب_تشکیلات
باید ها و نباید ها در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای
#پنجمین_کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
☑️گرداورنده: حجت الاسلام والمسلمین فخریان
به اطلاع شما دوستان می رسانم که طراحی این کتاب به اتمام نرسیده است ولیکن به دلیل شروع زمان مطالعه، قسمتی از کتاب را بار گزاری می کنیم.
زمان شروع مطالعه چهارشنبه ۱۴ شهریور است.
مقدار بودجه بندی مطالعه این کتاب روزانه ۸ صفحه می باشد. ( غیر از ایام تعطیل )
زمان اتمام مطالعه در روز پنج شنبه ۵ مهر ماه می باشد.
از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم.
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
17.5×24.12.pdf
1.9M
📑فایل پی دی اف ۳۵ صفحه از کتاب #تشکیلات
▪️باید ها و نباید ها در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
▪️مباهله؛ بهترین توصیف برای وضعیت کنونی ملت ایران است.
🔳رهبر معظم انقلاب در این مقطع حساس نیز همچون گذشته نهایت اعتماد و اطمینان را به جوانان حزباللهی و انقلابی در سراسر کشور دارند: «در یک چنین وضعیتی جوانهای کشور خیلی باید بیدار باشند و الحمدلله بیدارند... بنده از این جهت هیچ نگرانی ندارم.»(۱۳۹۴/۰۷/۱۵)
و بر مبنای همین اعتماد کامل است که صفبندی و آرایش نهایی دو سوی این منازعهی تاریخی را با آنها در میان میگذارند: «همانگونه که در قضیهی مباهله در صدر اسلام، همهی ایمان در مقابل کفر قرار گرفته بود، امروز نیز در جمهوری اسلامی ایران، همهی ایمان در مقابل کفر قرار گرفته است.»(۱۳۹۴/۰۷/۱۵) «کفر» دربرابر «همهی ایمان»؛ این تصویری است که ایشان از منازعهی بزرگ و تاریخی ملت ایران و همهی نیروهای مومن و انقلابی ارائه میدهد. تصویری بیسابقه و بسیار سرنوشتساز در تاریخ انقلاب اسلامی که در ورای خود، نشاندهندهی جایگاه ملت مؤمن و انقلابی ایران در منظر رهبر معظم انقلاب است. رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اما در کنار نشان دادن مسیر حرکت، پایان این راه پرخطر را هم ترسیم میکنند.
▫️تصویری امیدبخش و برانگیزاننده از پایان کار "مباهله در قرن بیست و یکم"، مانند همهی وعدهها و پیشبینیهای ایشان که در همهی ۲۶ سال گذشته محقق شده است: «همانگونه که در آن زمان صفای معنوی پیامبر و خاندان ایشان توانست دشمن را از میدان خارج کند، امروز هم ملت ایران با اقتدار معنوی خود، دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.»(۱۳۹۴/۰۷/۱۵)
☑️اگر برای یاری دین خدا آماده و پا به رکاب باشیم، قطعاً وعدهی الهی مبنی بر نصرت یاریکنندگان دین خدا، محقق خواهد شد و بدخواهان نظام اسلامی در طرحها و برنامههای امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی شکست خواهند خورد.
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
کار خدا روی زمین نمیمونه.mp3
3.96M
☑️امروز #انقلاب_اسلامی برای کل جهان حرف دارد. کار را شروع کنید.
برای #خدا قیام کنید.
#تشکیلاتی حرکت کنید.
@t_manzome_f_r
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چهکسی از دعوای عرب و ایرانی سود میبرد؟
سکانس دیدنی مختارنامه که شباهت زیادی به فضای این روزها دارد.
@Bisimchimedia
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ کامل استاد ازغدی به حواشی فیضیه قم و بیانیه دفتر آیت الله مکارم شیرازی
@BisimchiMedia
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 حدیث روز 💠
◀️ جایی که نباید سلام کرد
➖ عن الصَّادِقِ (ع) قَالَ: ثَلَاثَةٌ لَا يُسَلَّمُونَ الْمَاشِي مَعَ جَنَازَةٍ وَ الْمَاشِي إِلَى الْجُمُعَةِ وَ فِي بَيْتِ الْحَمَّامِ.
➖ امام صادق (ع) فرمود: به سه گروه سلام کردن روا نیست: کسی که در حال تشییع جنازه است و کسی که در حال رفتن به نماز جمعه است و کسی که در حمام است.
خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۹۱
🔹 توضیح: همانطور که می دانیم سلام کردن امری مستحبی است با وجود این، نهی از سلام کردن به این افراد از باب مذمت آنها نیست؛ به خاطر اهمیت کاری است که انجام می دهند و در حمام نیز ممکن است به خاطر رعایت حیا باشد.
➖➖➖
@HawzahNews| خبرگزاری حوزه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
شماره جدید «افقحوزه» با ضمیمه «افق خانواده» در لینک زیر بخوانید + دانلود⬇️
hawzahnews.com/detail/News/460453
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻امام جمعه آبادان در گفتگو با«حوزه»:
➖ بیبیسی آغازگر شایعه سوءاستفاده جنسی عراقیها از زنان ایرانی بود
➖ همین شبههای که امروز پیرامون گردشگران عراقی مطرح میکنند، در رابطه با زائرین ایرانی در نجف و کربلا ترویج دادند که ایرانیان برای مقاصد ضداخلاقی به عراق میآیند.
hawzahnews.com/detail/News/460627
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:
سوءمدیریت باعث شد تا با اقتدار موشکی مشکل «پوشک بچه» داشته باشیم
hawzahnews.com/detail/News/460680
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیتالله احمد جنتی:
⚠️ ماههای اخیر تلاش گسترده رسانهای صورت گرفته تا ناکارآمدی دستگاههای مختلف بصورتی هماهنگ به پای رهبرمعظم انقلاب نوشته و ثبت شود.
hawzahnews.com/detail/News/460537
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه:
🔳 حوزه در پاسخ به شبهات فکری ضعفی ندارد
به جرأت می توانم بگویم شبهه ای در جامعه وجود ندارد که حوزه علمیه به آن پاسخ نداده باشد؛ ولی ضعف ما حوزویان در #ترویج آن است و باید این اشکال برطرف شود و هنوز از ابزار جدید نتوانستیم درست استفاده کنیم.
در پاسخ به #شبهات فکری هیچ ضعفی نداریم . متأسفانه امروز همه می خواهند #مرکز_پژوهشی راه بیاندازند در حالی که ما نیاز به مرکز ترویج داریم.
▫️دسته دیگر نیاز ها تخصصی است که ظرفیت حوزه در این دسته نیز بسیار بالا است مانند نیاز هایی در حوزه کلام جدید، حوزه تعارض عقل ودین و نیاز های دیگری که افراد خاصی آن ها را می پرسند.
▫️مباحث جدید چون فقه پزشکی، فرهنگی و اقتصاد از مواردی است که حوزه ظرفیت پاسخ به این دسته از مسائل را نیز دارد که مجلات تخصصی فقهی و کتاب های فراوانی که نوشته شده شاهد این امر است.
▫️دوستان ما در حوزه به تبیین مسائل فقهی در حوزه اقتصاد پرداختند حال اگر مقامات اجرایی بهره نمی گیرند و یا از ضوابط بانک اسلامی درست استفاده نمی کنند نباید بگوییم که حوزه کاری انجام نداده است.
در زمینه فقه تکنولوژی و فرهنگ و بین الملل کار جدی نکردیم. اما در فقه سیاسی، پزشکی و بخشهای دیگر کارهای جدی صورت گرفته و طلاب در رشتههای تخصصی فقه اقتصاد، تربیت و سیاست در حال تحصیل هستند و قریب به 20 رشته تخصصی در حوزه شکل گرفته است.
#تبلیغ امروز یکی از پیچیده ترین فعالیت ها است و می توان اذعان داشت که تبلیغ نسبت به آموزش و پژوهش بسیار سخت و مشکلتر است.
ما علمای حوزه اگر عمری درس و پژوهش کنیم، ولی ابلاغ رسالت الهی را انجام ندهیم، هیچ کاری نکرده ایم و مراجع ما امروز به منبر رفتن خود افتخار می کنند.
http://hawzahnews.com/detail/News/460786
➕ @HawzahNews| خبرگزاری حوزه
هدایت شده از دروس
📝📛 یک هفته از مجلس انقلابی
🔷 ارسال سؤال از رییسجمهور به قوه قضاییه، منتفی شد.
🔷 طرح ممنوعیت انتصاب مدیران دو تابعیتی، منتفی شد.
🔷 طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی، از دستور کار خارج شد.
🔷 فوریت طرح شفافیت آراء نمایندگان، رد شد.
🔷 دو فوریت طرح توزیع کالاهای اساسی، رد شد.
💠 و سرانجام در حین رکوردشکنی روزانۀ سقوط ارزش پول ملی (دلار ۱۴۰۰۰ تومان) نمایندگان شریف ۲ هفته به «تعطیلات تابستانی» رفتند!
♨️👇📛اخبار داغ حوزه:
تلگرام: T.me/dph110
ایتا: Eitaa.com/dph110
هدایت شده از ألنکت الأدبیة والٱصولیة
#مصادر_مجعول
۱.جعفلة
جعلت فداءک
۲.طلبقة
اطاع الله بقاءک
۳.دمعزه
ادام الله عزک
۴.بخبخة
اذا قال الرجل بخ بخ(مبارکت باد)
۵.سبحلة
سبحان الله
۶.فذلکة
در اصطلاح یعنی خلاصه کلام ماقبل.مجمل بعد از تفصیل گرفته شده از فذلک کذا و کذا عددا
۷.برهمه
ادام النظر،فتح عینه و حد النظر
۸.بأبأة
بابی انت و امی
۹.حوقله
لاحول و لا قوة الا بالله
۱۰بسملة
بسم الله الرحمن الرحیم
۱۱.حیعلة
حی علی الصلاة
۱۲.هیللة
لا اله الا الله
۱۳.حمدلة
الحمدلله
۱۴.سمعلة
سمع الله لمن حمده
۱۵.حسبلة
حسبی الله
۱۶.فلسفه
۱۷سفسطه
۱۸کشکله
۱۹سبحقه
۲۰بلکفه
به اخر معانی گفتن اضافه شود چون مصدر هستند.
فقه اللغه ثعالبی ص۳۳۶
صحاح ج۵/ص۱۷۲۴
تاج العروس ج۱۳/ص۶۲۳
العین،ج۴/ص۱۲۸
لسان العرب ج۱/ص۵۹
العین ج۴ /ص۱۴۶
@alnokat
هدایت شده از ألنکت الأدبیة والٱصولیة
💥جنس مصدر از لحاظ تأنیث و تذکیر
بسیار دیده شده که ضمیر عائد به مصدر، به صورت مفرد مذکر است، با آنکه مصدر تاء تأنیث دارد،مثل:
الإقامة،الفصاحة،البلاغة و...
⚡️حال کلام برخی از نحویون را پیرامون این مسئلة نقل می کنیم.
۱.ابن جنی می گوید(مضمون کلام):مصدر ها اسماء اجناس هستند که وضع شده اند برای مطلق ماهیت و اگر گاهی مصادر علامت تأنیث می گیرند به آن خاطر نیست که مدلول آن ها مؤنث است بلکه تنها لفظ آن ها مؤنث است،دقیقا مثل اسماء غیر مصدری که لفظ آن ها مؤنث است اما مدلول آنها نه مثل:
غرفة،مشرقة،مقرمة،مروحة و..
📝الأشباه و النظائر في النحو ؛ ج1 ؛ ص322
دیگر اقوال موافق در مسئلة👇👇👇
۲... ممّا يستوي فيه المذكّر و المؤنّث، ك «المصدر» غير الميمي، و صيغتي «فعول» و «فعيل» و «أفعل» التّفضيل، فهذه لا تطابق منعوتها في التأنيث و التّثنية و الجمع، بل تلزم الإفراد و التذكير، تقول «جاءني رجل أو امرأة أو امرأتان أو رجلان أو نساء أو رجال عدل أو صبور أو جريح أو أفضل من كذا».
و كذلك صفة جمع ما لا يعقل، فإنها تعامل معاملة المؤنّثة المفردة
📝معجم النحو ؛ النص ؛ ص205
۳...فيكون بمعنى: كل إعطاء، و إما استغراق الجميع؛ لأن المصدر يستوي فيه المفرد و الجمع، فيكون بمعنى جميع الإعطاءات...
📝الأطول شرح تلخيص مفتاح العلوم ؛ ج1 ؛ ص515
۴...و لا يقال: إنّ لازم كون «كثيرا» صفة المصدر تأنيثه، و ذلك لوجوب مطابقة الصّفة و الموصوف في التّذكير و التّأنيث.
فإنّه يقال: إنّ صفة المصدر و خبره لا يجب تأنيثها كما في قوله تعالى: إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ
📝دروس في البلاغة، بامیانی (شرح مختصر المعاني للتفتازاني) ؛ ج1 ؛ ص159
۵...الضمير الراجع الى المصدر يستوى فيه المذكر و المؤنث فلا حاجة الى ما ارتكبه الفاضل المحشى من تاويل ...
📝المدرس الأفضل فيما يرمز و يشار إليه في المطول ؛ ج3 ؛ ص7
۶...و ما يستوي فيه المذكّر و المؤنّث، ك «المصدر» غير الميمي، و صيغتي «فعول» و «فعيل» و «أفعل» التّفضيل، فهذه لا تطابق منعوتها في التأنيث و التثنية و الجمع، بل تلزم الإفراد، و التّذكير، تقول:
«جاءني رجل أو امرأة أو امرأتان أو رجلان أو نساء أو رجال عدل، أو صبور، أو جريح، أو أفضل من غيره».
📝معجم القواعد العربية في النحو و التصريف ؛ ص511
@ALNOKAT
هدایت شده از ألنکت الأدبیة والٱصولیة
💥فرق لا نعلم خلافا، لا خلاف و اجماع چیست؟
✅لا نعلم خلافا، یعنی تا آنجا که ما اطلاع داریم، خلافی در مسئله نیست ولی نفی خلاف هم در واقع نمی کنیم.
✅لا خلاف، یعنی ما یقین داریم که مخالفی در مسئله نیست، و لو همه تصریح به وفاق ندارد تا موافق باشد و اجماع حاصل شود.
✅اجماع، یعنی ما علم داریم به اتفاق كل، که همه علما تصریح به وفاق دارند. پس اجماع از عدم الخلاف بالاتر است.
شرح علی محمدی بر اصول فقه،ج1،ص۲۹۹
@alnokat
هدایت شده از ألنکت الأدبیة والٱصولیة
💠 معرفی کتاب "الفوائد الضیائیه".
🔸"شرح ملا جامى"، با نام اصلى «الفوائد الضيائية على متن الكافية في النحو»، اثر عبد الرحمن بن احمد بن محمد جامى است.
🔸این اثر از شروح مشهور كتاب «الكافية في النحو» اثر «ابن حاجب» است كه جامى آن را در روز شنبه 11 رمضان سال 897 ق، به نام پسرش ضياء الدين يوسف، گويا در هرات، به انجام رسانده است.
🔸اين شرح به جهت اهميت بيان مباحث نحوى در زبان و ادبيات عرب، مورد توجه بسيارى از دانشمندان علوم ادبى قرار گرفته و صدها سال در مدارس، بهعنوان كتاب درسى دانشجويان علوم اسلامى در عراق، هند، ايران و افغانستان تدريس مىشده است و بر آن تعليقات و حواشى متعددى نوشتهاند.
🔸کتاب شرح جامی، متنی بسیار متقن دارد و مشهور است که طلاب با خواندن این کتاب، مسلط به متن نویسی عربی می شوند.
🔸در سیر درسی حوزه های علمیه، شرح جامی پس از سیوطی، تحت نظر استادی ماهر، خوانده میشود.
آیت الله صمدی آملی حفظه الله در خاتمه ترجمه شان بر شرح ملا جامی نوشته اند:
این برکات از ناحیه افاضات مولای مکرمم حضرت محقق و ادیب بارع ابو الفضایل علامه حسن زاده آملی روحی فداه است که بارها در فرمایشاتشان از عظمت شرح جامی بر کافیه ،به عنوان عالی ترین کتاب درسی نحوی در حوزه های قدیم سخن به میان آورده بودند...
@matalebelmi96