🔴پیش گویی آیت الله بهجت درباره طول عمر امام خمینی و انتخاب آیت الله خامنه ای
✔شیخ علی بهجت
🔸ایران، مملکت شیعه است، در مواقع خطر اساسی به داد این ممکلت، رسیدند. همینطوری که اول انقلاب هم در موقع خطر اساسی، وقتی همه خواب بودیم، هلیکوپتر آمریکای ها در صحرای طبس، ویران شد، دست الهی بود، درباره خود حضرت آقای خمینی هم جریانی که پیش آمده بود، ایشان سکته قلبی که کرده بودند و برای مداوا از قم به تهران منتقل می شدند، ایشان به آیه الله بهجت پیغام دادند. آقا خیلی از این مسئله ناراحت شدند. بعد فردایی که آقا از حرم آمد، به ایشان عرض کردم: چطور شد؟، گفت خدا ده سال به مردم رحم کرد. وقتی امام خمینی رحلت کردند، بعد از این حرفها دیدیم درست ده سال به عمر امام خمینی، اضافه شد. بله، مملکت آن موقعی که نیاز دارد، خدواند و ائمه مراقب هستند.
🔸 توجه و عنایت دیگر امام عصر و تایید الهی، انتخاب رهبری فعلی می باشد، ایشان انتخاب شده الهی بود. البته خبرگان با قیام و قعود، تأیید کردند، ولی ایشان با تایید الهی و امام عصر، انتخاب شده بود. خاطره ای را که در حضور مرحوم آیه الله بهجت بودم را برای شما نقل میکنم، دقیقاً یادم نیست چه سالی بود. بالاخره بعد از سال شصت بود که یک آقایی آمد بعد از روضه، مجلس که مقداری خلوت شد به آقا رو کرد و گفت: آقا خواب عجیبی دیدم. از اهل علم بود. شاید سنش بین 50 و 60 بود. رو کرد به آقا و پرسید آقا خواب عجیبی دیدم. روبروی آقا نشسته بود. گفت: خواب دیدم مجلسی هست، جمعیت زیادی و منبر هم آماده است، قرار است آقای خمینی منبر برود جمعیت همه آماده شدهاند، آقای خمینی هم نشسته است، زمان منبر رفتن شد و همه آماده شدند، اما ایشان رو کرد به آقای خامنهای و فرمود که شما بروید، مردم منتظر شما هستند، لکن آقای خامنه ای گفت که شما مرا معذور کنید، حاضر نشد، امام خمینی، دستور داد، امر کرد، ایشان خائفاً یترقب بالا رفتند. و بعد ان شخص از آیه الله بهجت، پرسیدند: تعبیر این خواب چه می باشد؟ آقا فورا و بلافاصله گفت: "این همان است که گفتند بعد از ایشان، ایشان است". در حالیکه آن موقع قائم مقام رهبری، آقای منتظری بود و کسی تفکر مخالف این موضوع را نداشت.
#آیت_الله_بهجت #پیشگویی
منبع:
رجانیوز: yon.ir/innMp
حوزه نیوز: yon.ir/3FoOl
⭕ به کانال مطالعات حوزوی بیپوندید:
http://eitaa.com/joinchat/3837067264Cadec8373c5
هدایت شده از حمید رسایی
.
چند نکته خواندنی درباره برند قلابی #مااصولگراها
🔺صفحات حمید رسایی در فضای مجازی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ #ویژه ♨️
🎥 #تماشایی | یارت میشم 🥰
🥲 هیچ پیشرفتی نتونسته بشر رو خوشبخت کنه
😇 برای روزهای خوب خودتون رو آماده کنین
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ splus.ir/safir_channel سروش
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خمینی: ما جز یک خدمتگزاری که بازهم توفیقش از اوست، چیزی نیستیم
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ splus.ir/safir_channel سروش
هدایت شده از شبکه خبری سفیر
🔴 هادی_العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق در پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) : امروز همزمان با سالگرد ارتحال امام بزرگوار، جمهوری اسلامی به جبهه جهانی در برابر استکبار و قطب اندیشه و تمدن و سنگر مقاومت تبدیل شد و تمامی مستضعفان را به سوی خود کشاند.
🔸️در بخش دیگری از این پیام آمده است : مردم عراق نزدیکترین مردم به این تجربه پیشگام و عاشق ترین آنها به این امام هستند.
🔸️شهید صدر (رحمت الله علیه) و پیشتازانی از مؤمنان و مجاهدان وفادارترین و با وفاترین آنها بودند. احساس می کنیم روح جاودانه خمینی در هر افق اسلامی جاری است و به عاشقانش نوید می دهد که فرج نزدیک است.
✅eitaa.com/safir_channel ایتا
✅ splus.ir/safir_channel سروش
الف لام و دروغپردازی در خصوص موافقت امام با اجرای مشروط مواد ششگانه!
#اختصاصی|| الفلام تحریف؛ پرونده ویژه روزنه در نقد #الفلامخمینی/ یادداشت ۶
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹از نادرستیهای فاحش کتاب الف لام خمینی که قلب و روان آزاداندیشان و اصحاب تاریخ را میآزارد، تحریف خط فکری و راه سیاسی و انقلابی امام و ایجاد شبهه و ابهام در سیره سیاسی آن مرد بزرگ است.
🔻هدایتالله بهبودی در موارد متعدد به تحریف اندیشههای سیاسی امام پرداخته یا تحریفهای دیگران را تکرار کرده و به آن جلوه بخشیده است!
به طور مثال در ادعایی گزاف و تحریفآمیز چنین آورده است:
«... آیتالله خمینی مخالفتی با اجرای مواد ششگانه، در صورتی که به دور از دخالت بیگانگان طراحی شده باشد، نداشت»! (الف لام خمینی، ص237)
🔹نخست باید از این نویسنده پرسید که بر پایه چه سند معتبری این نکته مهم و راز مگو(!!) را به دست آورده است که امام با مواد ششگانه مخالفتی نداشته است؟!
نکتهای که در درازای بیش از نیم قرن گذشته محققان اندیشمند و پژوهشگران خردمند نتوانستهاند آن را کشف کنند، چگونه این نویسنده به آن دست یافته است؟!!
🔹دوم، سندها و آثاری که از امام در دست است نشان میدهد که او با مواد ششگانه به شدت مخالف بوده و آن را مباین موازین عدل و فقه اسلامی و مخالف عقل و شرع و مصالح کشور میدانسته است.
امام در پاسخ به پرسش پیرامون اصلاحات ارضی که یکی از مواد ششگانه بود، اعلام کرده است:
... آنچه به اسم قانون اصلاحات ارضی درصدد اجرای آن هستند مخالف عقل و شرع و مصالح مملکت و مباین موازین عدل و فقه اسلامی است... اصل مالکیت در اسلام محترم است و هیچ مقامی حق ندارد ملک دیگری را بدون رضایت و طیب نفس او تصرف کند یا به دیگری انتقال دهد و تصرف در اموال غیر بدون رضایت او حرام و نماز خواندن در آن ملکی که به این نحو از مالک سلب شود باطل است...
🔻امام در هر فرصت و در هر مناسبتی ضد به اصطلاح اصلاحات ارضی شاه و تقسیم اراضی فورمالیته موضع صریح و روشنی داشتند و هیچگاه آن را تأیید نکردند.
🔹سوم اینکه امام یکی از بندهای مواد ششگانه «اصلاح قانون انتخابات» را پوششی برای دستبرد به قانون اساسی میدانستند و بر این نظر بودند که رژیم شاه زیر عنوان «اصلاح قانون انتخابات» بر آن است که بندهایی از قانون اساسی مانند «قید اسلام»، «تحلیف به قرآن مجید» و قید ذکوریت را حذف کند، از این رو به شدت با آن مخالفت کردند.
🔹چهارم به فتوای امام بهرهگیری مردم از اقدامات و کارهای «عامالمنفعه» و بهظاهر مذهبی و مردمی حاکمان جائر (مانند ساخت مساجد، چاپ قرآن و...) بدون اجازه حاکم شرع جایز نیست و بالاتر از آن، حتی اگر دادگاه دستگاه ظلم، حق مظلومی را از قلدری بازستاند و به او بازگرداند، مالک آن مالی که به وسیله دستگاه قضایی حاکم ستمپیشه به او برگردانده شده است، نمیتواند از آن بهره بگیرد و از آن استفاده کند مگر اینکه از حاکم شرع اجازه بگیرد. بنابراین چگونه میتوان پذیرفت که امام با تقسیم اراضی و دیگر موادی که از سوی شاه جائر اجرا شده است- بر فرض محال که در راه منافع و مصالح مردم باشد- نظر موافق داشته باشد!
🔹پرسشی که نباید از کنار آن بیتفاوت گذشت این است که جناب نویسنده از این ادعای ناروا و خلاف واقع که «آیتالله خمینی مخالفتی با اجرای مواد ششگانه نداشتند» چه نقشه و نظری داشته و بر آن بوده که از آن چه بهرهای بگیرد؟
▫️دور از نظر نیست که وی خواسته باشد به طور جانبی از موضع «نهضت آزادی» و «جبهه ملی» که مواد ششگانه شاه را با شعار «اصلاحات آری- دیکتاتوری نه» به رسمیت شناختند، پشتیبانی کند و چنین بنمایاند که امام نیز همین نظر را داشته و با گروههای سیاسی کشور در تأیید مواد ششگانه و رفرم امریکایی، همراه و همصدا بوده و سیاست سازشکارانه آن گروهها را تأیید میکرده است.
▫️چرا نویسنده الفلامخمینی تلاش دارد انگارههای غلط برخی گروههای سیاسی واداده و روشنفکرمآبان پرمدعا در مواجهه با اصلاحات آمریکایی را به نام امام ثبت کند؟!
🔹مخدوشسازی #محکماتاندیشهوسیرهسیاسیامامخمینی، در کتاب پرغلط #الفلامخمینی کاملا مشهود است و هزار افسوس که چنین اثر مخدوشی از سوی نهادهای فرهنگی و رسانهای کشور حلوا حلوا میشود و هر روز رپرتاژی تازه از آن میروند!
🔻امید است #صدا_و_سیما در #دورانجدید، به اصلاح رویه سابق خود بپردازد و ضمن پرهیز از ترویج کتاب، زمینهای برای نقد آن فراهم سازد.
#وزارتفرهنگ_و_ارشاد #دولت_مردمی و #انقلابی نیز قطعا در جهت مقابله با تحریف امام تکلیف شرعی و انقلابی خاص خود را دارد اما اقدامی در جهت مقابله با الفلام نداشته، بلکه اخیرا از اثر جدید بهبودی تجلیل کرد!
مقابله با تحریف امام یک ضرورت است!
🔘 روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🌐 آسمان و زمین عدالت نزد امام خمینی
مصاحبه #حجت_الاسلام_قنبریان با روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱/۳/۱۲
• مبانی حِکَمی-عرفانی عدالت
- از فرد تا اسماء الهی: استقامت بر صراط مستقیم
- اشراب معنویت به عدالت
• قسط و عدالت اقتصادی
- دخیل کردن توده های میلیونی در تولید نه فقط عدالت توزیعی
• ولایت مطلقه برای مصلحت پابرهنگان!
- امام ولایت مقیده را ولایت نمی دانست!
- مطلقه، یعنی تعطیل موقت احکام بخاطر مصلحت!
- مصلحت نزد امام یعنی مصلحت عموم بخصوص پابرهنگان!
- دو نمونه مداخله ولایت مطلقه امام:
۱.زمین و مسکن محرومان ۲.دستمزد کارگر!
- امتداد در سیاستهای کلی اصل۴۴(بند ب)
• آقای حکمران بدان:
- ٪۱ تورم اضافی= ۱۵هزارمیلیارد تومان رانت برای دارایان
-٪۱۰ تورم = رشد ۲٪ نرخ فقر و دومیلیون فقیر
* مطالعه این مصاحبه را به دغدغه داران عدالت توصیه کنید: http://fdn.ir/72095
#سالگرد_رحلت_امام
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 گزیده ای از مصاحبه ۴۵ دقیقه ای حجت الاسلام قنبریان با خبرگزاری تسنیم
گزارشی مشروح تر را اینجا بخوانید:
https://tn.ai/2719746
• زنده بودن آرمانها در مردم نقطه اصلی امید است/ نقد برای بهسازی نظام فرصت است نه تهدید/ تندترین نقدها به نظام از موضع آرمان ها میشود یعنی انقلاب امام زنده است
• اگر پیشرفت باشد عدالت نه! استقلال باشد آزادی نه! ناپلئون ها هم داشته اند، انقلاب اسلامی توازن اینها باهم را می خواست
• اشرافیت مسئولین با نگاه تیز مردم گرفته میشود و این لازمه اش دسته دوم و نامحرم نشدن مردم است
• صحیفه خوانی امروز چالش آفرین است. وقتی خواندیم امام فرموده اگر دولت و مجلس از طبقه مرفه شدند فاتحه جمهوری اسلامی خوانده است دچار چالش میشویم و ناچار زمین و آسمان می بافند تا حرف امام را توجیه کنند/ برخی حرفهای امام امروز به کمونیستی متهم میشود!
• مفهوم مردمی بودن، دستمالی شده! به نفع سرمایه داری کاری می کنیم یک برچسب مردمی سازی هم رویش می زنیم!
• حرف نو امام در اقتصاد و عدالت!
#صحیفه_خوانی #اشرافیت #عدالت #اقتصاد
#مردمی_سازی #سرمایه_داری
☑️ @m_ghanbarian
استادقنبریان--۱۲خرداد۱۴۰۱.pdf
363.1K
🌐 آسمان و زمین عدالت نزد امام خمینی
مصاحبه #حجت_الاسلام_قنبریان با روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۱/۳/۱۲
• مبانی حِکَمی-عرفانی عدالت
- از فرد تا اسماء الهی: استقامت بر صراط مستقیم
- اشراب معنویت به عدالت
• قسط و عدالت اقتصادی
- دخیل کردن توده های میلیونی در تولید نه فقط عدالت توزیعی
• ولایت مطلقه برای مصلحت پابرهنگان!
- امام ولایت مقیده را ولایت نمی دانست!
- مطلقه، یعنی تعطیل موقت احکام بخاطر مصلحت!
- مصلحت نزد امام یعنی مصلحت عموم بخصوص پابرهنگان!
- دو نمونه مداخله ولایت مطلقه امام:
۱.زمین و مسکن محرومان ۲.دستمزد کارگر!
- امتداد در سیاستهای کلی اصل۴۴(بند ب)
• آقای حکمران بدان:
- ٪۱ تورم اضافی= ۱۵هزارمیلیارد تومان رانت برای دارایان
-٪۱۰ تورم = رشد ۲٪ نرخ فقر و دومیلیون فقیر
* مطالعه این مصاحبه را به دغدغه داران عدالت توصیه کنید: http://fdn.ir/72095
#سالگرد_رحلت_امام
☑️ @m_ghanbarian
♨️ امام خمینی، رهبری که حتی در جمهوری اسلامی هم مظلوم و گمنام است.
💢 سال ۹۱ بود و بنا به درخواست و قبولی در آزمون مدرسی، به علت تاخیر در اعلام ساعت کلاسی، درس وصیت نامه حضرت امام آنهم جهت دانشجویان دختر دانشکده مهندسی نصیبم شد. برای ترم نخست تدریس، چنین درسی، آنهم برای دانشجویان دختر خیلی سنگین بود.
🔰 همان جلسه نخست عدم علاقمندی و غر زدن های دانشجویان از موضوع و عنوان درس، مرا بی انگیزه کرد و جلسه نخست با هر ترفندی بود به پایان رسید و سریع با یکی از اهالی عرفان تماس گرفته و مشکل را بیان و ایشان نکاتی را گفتند.
🔽از جلسه بعد بنا به توصیه اش بجای معرفی امام به شکل رسمی به خاطرات و ابعاد شخصیتی ایشان پرداخته، چنانچه تا سند و مدرک و منبعی در هر جلسه نمی بردم، باور نمی کردند آنچه می گویم از خمینی کبیر است.
◀️ از عشق و علاقه حضرت امام به همسر و خانواده گفتم که چطور در زمانه ای که چون بعضی ها در کنون، نام همسر را منزل می گذارند و جمله عاشقانه به همسر را پر رو کردن او، حضرت امام نامه عاشقانه به همسرش می نویسند و با عشق و محبت همسرش را در غربت یاد کرده و او را نور چشم، قوت قلب، محبوب عزیز خطاب می کند، عشقی که به گفته دانشجویی پدر شاعرش هم به مادرش هدیه نداده!!
◀️برایشان از دلسوزی ها و توصیه اما حتی به مخالفینشان گفتم که چون پدر برای همه بودند و حتی به ملاقات محمدرضا پهلوی در کاخش می رود تا شاید به توصیه آیت الله بروجردی بتواند در دل او تاثیری بگذارد و نشود آنچه بعد ها بر سر او آمد.
◀️ از تقیدش به قانون گفتیم که حتی در فرانسه خود را مقید به آن می دانست و بعدها قبل از هر اقدامی به تدوین و اجرای قانون همت می گماشت و هیچ کس را حتی فرزند و نوه اش را نه تنها مسئولیت نداد، بلکه وقتی شنید که نوه اش سید حسین مسلحانه قصد تمرد از حکم قانون دارد، گفت با گلوله هم که شده بزنیدش.
◀️ از شاعر بودن امام گفتم و اشعار مشهوری که بر زبان ها جاریست اما کسی نمی داند از این پیر جماران است، چون شعر من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم، چشم بیمار تو را دیدم و بیدار شدم!
◀️از ثروت پدری و مال و منالی گفتم که پدرش را در خمین از ثروتمندان کرده بود و او علی رغم وارث آنها بودن، از همه اش دل کند و رفت اراک برای درس طلبگی و خود در فقر و تهیدستی زندگی می کرد و تا بود، همان حسینیه و کوچه های تنگ جماران و خانه قدیمی آنجا نه محل زندگی، بلکه محل مدیریت ایران و اسلام شد و ناجوانمردانه بعد ها با حرمی کاخ گونه رهبر مستضعفین بودنشان به حاشیه بردند.
◀️ برایشان از روحانیتی گفتم که یکی از دشمنان اصلی او بودند و خون دلی بر دلش کردند که لیبرال ها نکردند، برایشان از امامی گفتم که آنقدر اهل علم و فلسفه و منطق بود که عده ای ایشان را نجس شمرده و حتی ظرف آب خورده فرزندش را طاهر می کردند.
◀️از امامی گفتم که درس و مشق سیاست و جنگ نخوانده بود، اما چنان هشت سال کشور را مدیریت کرد که سیاستمداران و نظامیان عالم با آنچه داشتند نتوانستند شکستش دهند، حتی اگر در ظاهر دستوراتش چون اطلاع دادن به مردم عراق در موشک باران کشورشان خنده دار باشد. که همین سیاست ترسی عجیب در صدام ایجاد و سپس امام و ایران را محبوب عراقی ها کرد که حتی در جنگ هم حواسش به آنان است که کمتر آسیب ببینند.
◀️ و برایشان از سعه صدری گفتم که تا می شد به خرج می دادند: دولت بازرگان را تایید می کردند، حکم بنی صدر را تنفیذ، آیت الله منتظری را علی رغم میل باطنی، حمایت و به ارتشیان شاهنشاهی تا می شد اعتماد که هر چند بعضی ها با کودتا خلف وعده کردند و خیانت.
✅ وقتی بحث به اینها کشیده شد، شاید باورش سخت باشد اما همه می گفتند: پس چرا کسی به ما نگفته بود که امام چنین بوده؟ مگر مملکت در اختیارش نبوده پس چرا اینها را رادیو و تلویزیون برایمان نقل نکردند؟ مگر رهبر ایران نبوده پس چرا در کتب درسی و آموزشی نیامده؟
و اینجا بود که فقط یک پاسخ می شود داد، امام در نظام برآمده از اندیشه خود نیز مظلوم و گمنام است!!!
✍️ سید محسن هاشمی
4_5821184504454188825.mp3
6.38M
#تلنگری
#امام_خمینی (ره)
#شهید_بهشتی
#استاد_شجاعی
💥انقلاب اسلامی همانطور که مسیر تاریخ را به سمت آیندهی باشکوه انقلاب جهانی اسلام تغییر داده است؛ می تواند به تغییر سرنوشت هریک از ما نیز بیانجامد!
▫️چطور این اتفاق حاصل میشود؟
▪️تفاوت انقلاب ایران با انقلابهای دیگر جهان در چیست که چنین قدرتی دارد؟
▪️ویژه رحلت امام خمینی رحمتالله علیه🖤
#جهادتبیین
هدایت شده از جهادتبیینی
🏳اولین غروب جمعه ماه ذیقعده
🏳قرائت دعای با عظمت سمات
🏳بمناسبت ایام تجلی اسم اعظم
🏳بر موسی(ع) و خواص اولیاءالله
💠امام خمینی
‼️دعای عظیم الشان سمات كه منكران را جرأت انكار سند و متن آن نیست و مقبول عامه و خاصه و عارف و عامی است و در آن دعای شریف مضمونهای عالی مقام و معارف بسیار است كه شمیم آن قلب عارف را بیخود كند و نسیم آن نفخه الهیه در جان سالك دمد. تفسیر سوره حمد ص۱۹
💠آیةالله قاضی
‼️این دعای عظیم الشان و بلند مرتبه، موسوم به دعای سمات، چشمه حیات است، که آیات روشن و مقام ابراهیم و اسم اعظم الهی و تاج آدم و خاتم سليمان و حجاب آصف و تخت بلقيس و آن چه که ادریس با آن به مکانی رفیع برده شد، در آن هست. و همان دعای شبور است که در میان مردم میخواند تا جاهلان گفتار او را دزدیده گوش ندهند و غافلان الفاظ او را درک نکنند، دعایی که تأویل آن را جز خداوند - جل جلاله. نمیداند و ما در ادعيه شریفه، تعظیم و احترامی همانند آنچه که برای این دعای کبیر وارد شده است، نیافتیم. این خود نیز دلیل بر عظمت این دعاست و تا به حال هیچ شرح واضحی که بیان کننده معانی آن بوده و متعرض نفحات آن شده باشد، نیافته ایم و این حقیر سراپا تقصیر و کم بضاعت از خداوند بزرگ میخواهم که مرا بر نوشتن شرحی که بیان کننده مبانی این دعاو بعضی از معانی و مطالب عمیق آن باشد، توفیق دهد. هر چند معترفم که هیچ کس جز خداوند جل جلاله و کسی که خداوند به او احاطه علمی داده است، تفسیر و تأویل آن را نمی داند. پس با تضرع و توجه کامل از خداوند سبحان میخواهم که مرا از هرگونه زیغ و لغزش حفظ نماید. شرح دعای سمات ص۲۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🔴ضرورت تأسیس مدارس اخلاقی در حوزههای علمیه از نگاه امام خمینی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از توصیههای اکید #امام_خمینی(ره) به مسؤولان #حوزههای_علمیه این بود که در کنار مدارس علمیه متعارف و در کنار مدارس فقه و اصول و فلسفه لازم است مدارس علمیه اخلاق و تهذیب نفس هم تأسیس شود. زیرا:
اولاً، فقه و عرفان و فلسفه و الهیات منهای تهذیب و اخلاق نه تنها هیچ فایدهای ندارند بلکه خود از بزرگترین حجابهای معنویاند. به تعبیر امام خمینی(ره):
«اگر تهذيب در كار نباشد، علم توحيد هم به درد نمىخورد. «الْعِلْمُ هُوَ الْحِجابُ الْاكْبَرْ» هر چه انباشتهتر بشود علم، حتى توحيد كه بالاترين علم است، انباشته بشود در مغز انسان و قلب انسان، انسان را اگر مُهذَّب نباشد، از خداى تبارك و تعالى دورتر مىكند.»
و ثانیاً، به دلیل ارتباطات و نفوذ اجتماعی روحانیان و عالمان دین، اگر روحانیان انسانهای مهذب نباشند، تأثیرات بسیار مخربی بر جامعه خواهند گذاشت. و به تعبیر امام خمینی(ره): «وقتى معمّم، ملّا؛ مهذّب نباشد، فسادش از همه كس بيشتر است.»
🔻و تهذیب اخلاق بدون برخورداری از دانش آن و بدون ایجاد دغدغه و تعلیم روش آن و بدون وجود الگوهای عینی آن، ناشدنی است.
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻جایگاه فلسفه و عرفان در شناخت حقایق عالم از نگاه امام خمینی(ره)
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
میدانیم که #امام_خمینی یک فیلسوف و عارف طراز اول دوران معاصر بود. او متخصص و استاد برجسته فلسفه به ویژه حکمت متعالیه بود. و قریب به دو دهه به طور جدی به تدریس و تحقیق در فلسفه صدرایی پرداخت. او نه تنها در عرفان عملی از بینظیرترین افراد تاریخ اسلام به شمار میرفت که از استادان و شارحان بزرگ عرفان نظری بود و از شیفتگان محییالدین ابن عربی بود.
با مراجعه به کتابهایی مثل «مصباح الهدایه الی الخلافة و الولایة» و همچنین «شرح دعای سحر» که در دهه سوم عمر مبارکشان تألیف کردند و کتابهایی مثل «حاشیه بر شرح فصوص الحکم» و «حاشیه بر مصباح الانس بین المعقول و المشهود» نوشته ابنفناری و «تفسیر سوره حمد» میتوان با دقتهای عمیق امام خمینی در مباحث عرفان نظری آشنا شد. و با مراجعه به کتابهایی مثل «شرح چهل حدیث» و «شرح جنود عقل و جهل» و «سرّ الصلاة» و «آداب الصلاة» و «جهاد اکبر یا مبارزه با نفس» و همچنین «نامههای عرفانی و اخلاقی» او میتوان به عمق عرفان عملی امام خمینی پی برد.
برخلاف تصور عدهای که گمان میکنند امام از میانه عمر خود به بعد عرفان و فلسفه را کنار گذاشت و دیگر سخنی از آنها به میان نیاورد، به استناد شواهد متعدد میتوان گفت وی تا واپسین روزهای حیات اینجهانی خود دلبسته عرفان و فلسفه بود و آشنایی با این علوم و تعمق و تفکر در آنها را برای آگاهی از حقایق اسلام از ضروریات میدانست و بر این باور بود که بدون تعمق در فلسفه و عرفان اسلامی امکان فهم و درک حقایق اسلامی وجود ندارد. حتی در نامهای که به گورباچف نوشتند بر این مسأله تأکید ویژه کردند. توضیح آنکه:
امام خمینی در نامهای که در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۶۷ به رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی، میخائیل گورباچف نوشتند، از او خواستند که در کنار مطالعه فلسفه غرب و آگاهی از اندیشههای فیلسوفان غربی، عدهای از افراد توانمند و نخبه را مأمور کند تا در فلسفه و عرفان اسلامی نیز به تحقیق و مطالعه بپردازند. به ويژه از آراء و اندیشههای ابونصر فارابی و ابوعلی سینا، در حکمت مشاء، و شیخ شهابالدین سهروردی در حکمت اشراق و صدرالدین شیرازی در حکمت متعالیه آگاه شوند. و ظرافتهای فکری آنان درباب علت و معلول و قوانین کلی حاکم بر عالم و ارزش معرفتشناختی ادراک شهودی و حقیقت علم و امثال آن را بدانند و برای او شرح دهند. و سپس به وی توصیه میکند که:
«اگر خواستيد از مباحث اين بزرگمرد [شیخ محییالدین ابن عربی] مطلع گرديد، تنى چند از خبرگان تيزهوش خود را كه در اين گونه مسائل قوياً دست دارند، راهى قم گردانيد، تا پس از چند سالى با توكل به خدا از عمق لطيف باريكتر ز موى منازل معرفت آگاه گردند، كه بدون اين سفر آگاهى از آن امكان ندارد.»
امام خمینی در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ (یعنی حدود سه ماه پایانی عمر مبارکشان) در پیام مهمی خطاب به عالمان دین و روحانیان که با عنوان «منشور روحانیت» مشهور شد، دوران سیاه مخالفت عدهای از روحانیان با فلسفه و عرفان یاد میکند و مینویسد:
«اين از مسائل رايج حوزهها بود كه هر كس كج راه مىرفت متدينتر بود. ياد گرفتن زبان خارجى، كفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرك بشمار مىرفت. در مدرسه فيضيه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفى از كوزهاى آب نوشيد، كوزه را آب كشيدند، چرا كه من فلسفه مىگفتم. ترديدى ندارم اگر همين روند ادامه مىيافت، وضع روحانيت و حوزهها، وضع كليساهاى قرون وسطى مىشد كه خداوند بر مسلمين و روحانيت منت نهاد و كيان و مجد واقعى حوزهها را حفظ نمود.»
برخی گمان کردهاند که ابزاری دانستن #فلسفه و #عرفان از سوی امام راحل و توصیف آنها به «حجاب اکبر» به معنای آن است که وی در پایان عمرشان به مخالفت با این علوم پرداختهاند!
این در حالی است که افزون بر مطالب پیشگفته، امام خمینی(ره) به صراحت کنار گذاشتن فلسفه و عرفان و علوم استدلالی را نوعی خیانت میدانستند. وی در نامهای عرفانی و اخلاقی پس از پارهای توصیههای معنوی و عرفانی، خطاب به سیداحمد خمینی چنین نوشتند:
«و آنچه گفتم به آن معنى نيست كه به فلسفه و علوم برهانى و عقلى نپرداز و از علوم استدلالى روى گردان كه اين خيانت به عقل و استدلال و فلسفه است، بلكه به آن معنى است كه فلسفه و استدلال راهى است براى وصول به مقصد اصلى و نبايد تو را از مقصد و مقصود و محبوبْ محجوب كند، يا بگو اين علوم عبورگاه به سوى مقصد هستند و خود مقصد نيستند و دنيا مزرعه آخرت است و علوم رسمى مزرعه وصول به مقصودند، چنانچه عبادات نيز عبورگاه به سوى او- جلّ و علا- است»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
روش تحلیل سیاسی 6.mp3
9.61M
صوت جلسه بالا 👆
جلسه ششم روش تحلیل سیاسی
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
آقای استاد و سخنران انقلابی
صرفا جهت اطلاع
حضرت #امام_خمینی در اوج قدرت و محبوبیت،هیچوقت سران آمریکا و شاه را با القاب زشت دو زاری و... خطاب نکرد
هیچ وقت هم مستقیم به فساد اخلاقی این افراد اشاره نکرد
با علم و استدلال و منطق آنها را محکوم می کرد
توهین در منطق اسلام نیست
@ma_va_o
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
🎥 #لیست ویدیویی جلسات #آموزش_تندخوانی
🎥جلسات مقدماتی آموزش تندخوانی
📍این جلسات ادامه دار است و تا الان 7 جلسه از مباحث مهم تند خوانی تدریس شده است و آموزش مقدماتی تکمیل شده ( به زودی آموزش پیشرفته شروع خواهد شد )
📌موضوعی کاربردی که مورد بررسی #استاد_احسان_عبادی قرار گرفته و البته جلسات بعدی هم طبق درخواست اعضای محترم ادامه دار خواهد بود
🔰روی لینک هر جلسه کلیک کنید🔰
امکان مشاهده با هر کیفیتی وجود دارد
امکان دانلود با هر کیفیتی وجود دارد
1⃣ https://aparat.com/v/EWnjp فیلم
2⃣ https://aparat.com/v/6IBiA فیلم
3⃣ https://aparat.com/v/iW6Y4 فیلم
4⃣ https://aparat.com/v/xV9wR فیلم
5⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/3624 صوت
6⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/3829 صوت
7⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/4355 صوت
👆امروزه کلاسهای تندخوانی در همه دنیا در حال برگزاری می باشد و افراد مشهوری در آن شرکت می کنند یا کرده اند
اما هزینه های آن سرسام آور است
استاد احسان عبادی در سلسله جلساتی این مباحث را در حد آسان به پیشرفته به صورت کاملا رایگان خدمت شما ارائه کرده اند.
#مطالعه
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
🎥 #لیست ویدیویی جلسات #آموزش_تندخوانی_پیشرفته
🎥جلسات پیشرفته آموزش تندخوانی
📍تعداد جلسات پیشرفته تند خوانی 7 جلسه است
📌موضوعی کاربردی که مورد بررسی #استاد_احسان_عبادی قرار گرفته
📍 جلسات #آموزش_تندخوانی مقدماتی نیز قبلا در 7 جلسه برگزار شده که اگر تندخوانی را تازه میخواهید شروع کنید اول از مقدماتی شروع کنید ( دوره تند خوانی مقدماتی : کلیک کنید https://eitaa.com/ma_va_o/5357 )
🔰روی لینک هر جلسه کلیک کنید🔰
امکان مشاهده با هر کیفیتی وجود دارد
امکان دانلود با هر کیفیتی وجود دارد
1⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/5482 صوت
2⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/5579 صوت
3⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/5672 صوت
4⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/5732 صوت
5⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/5818 صوت
6⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/6875 صوت
7⃣ https://eitaa.com/ma_va_o/7913 صوت
👆امروزه کلاسهای تندخوانی در همه دنیا در حال برگزاری می باشد و افراد مشهوری در آن شرکت می کنند یا کرده اند
اما هزینه های آن سرسام آور است
استاد احسان عبادی در سلسله جلساتی این مباحث را در حد آسان به پیشرفته به صورت کاملا رایگان خدمت شما ارائه کرده اند
هدایت شده از ما و او ( احسان عبادی )
❌❌ دوستان عزیز و همراهان محترم ، لطفا برای دوره تندخوانی ، پول خودتان را هدر ندهید، هر چه در این باره نیاز بود را ما در دو سطح مقدماتی و تخصصی گفتیم و همان ها را اگر انجام دهید سرعت شما 10 الی 50 برابر خواهد شد. خواهشا اسیر جو تبلیغات برخی موسسات در این باره نشوید ، باور کنید تندخوانی چیز عجیب و غریبی نیست، هرچه نیاز بود را گفتیم و به صورت کاملا #رایگان می توانید از کانال https://eitaa.com/joinchat/51445890Caa368bac32 دریافت نمائید
🔰 دوره 8 جلسه ای تصویری و صوتی آموزش مقاله نویسی هم در همان کانال وجود دارد که می توانید به رایگان استفاده بفرمائید.
عبادی
@ma_va_o