eitaa logo
خزینة الجواهر
1.2هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
29.4هزار ویدیو
35.2هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هدیه آسمان
📒مجله "غنچه های ولایی ویژه کودکان ولایی"🌷 🌻در این مجموعه ای که خدمتتان تقدیم می گردد نگارنده با استفاده از شیوه های مختلف آموزش غیر مستقیم، سعی بر آشنا ساختن کودکان دبستانی با رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله داشته است.💥 👤شما مربی یا پدر ومادر گرامی ، می توانید تمام برگه های این مجموعه یا هرکدام را به دلخواه پرینت گرفته در اختیار دانش آموزان قرار دهید . تا جدول ها را حل کنند وقصه وشعر های آن را بخوانند. در پایان پاسخ نامه سوالات برای شما آورده شده است.💠 📍نگارنده : محمدرضا میرزایی اصفهانی 🚦فایل را از 👇 دانلود نمایید 💫
هدایت شده از هدیه آسمان
غنچه های ولایی.rar
3.78M
📒مجله "غنچه های ولایی" 🌷 🍭به کانال هدیه آسمان بپیوندید👇 🆔 @HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
📝 درسنامه «حامی نبوت و امامت » 🌐لینک: https://goo.gl/bzC4jF @HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
📝 درسنامه «حامی نبوت و امامت »🌹 ☘در این درسنامه با استفاده از روش هایی مانند جدول ، راز گل ، داستان و مسابقه دانش آموزان با «حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها» و نکاتی از زندگانی ورفتار ایشان بیش از پیش آشنا میگردند.☘ 🗂فایل پی دی اف درسنامه «حامی نبوت وامامت» را از👇دانلود نمایید @HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
حامی نبوت وامامت.pdf
1.58M
📝 درسنامه «حامی نبوت و امامت »💠 @HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
🌸درس نامه « بانوی برتر» 🌸 🌐 لینک: https://goo.gl/21PH2g @HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
🌸درس نامه « بانوی برتر» 🌸 ✅در این درس نامه با استفاده از شعر، داستان، مسابقه، و... دانش آموزان با احادیثی از حضرت زهرا وهمچنین خصلت های ایشان و حجاب فاطمی آشنا می گردند🌹 🗂فایل درسنامه، بانوی برتر ، آشنایی باحضرت زهراسلام الله علیها را از👇 دانلودنمایید @HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
برترین بانو.pdf
2.24M
🌸درس نامه « بانوی برتر» 🌸 @HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
🌿قصه هایی از زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها🌿 🌐 لینک: yon.ir/73C9 @HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
🌴 مجموعه پنج قصه شیرین و شنیدنی از زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نوشته مسلم ناصری را از فایل 👇دانلود نمایید 🌴 @HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
قصه هایی از زندگانی حضرت فاطمه.pdf
6.24M
🌿قصه هایی از زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها🌿 @HADYEASEMAN
خزینه الجواهر, [۰۴.۰۲.۱۹ ۰۶:۵۵] [Forwarded from رهپوئ ولایت] @HADYEASEMANازبهترین کانالهای تبلیغ تخصصی ببرای کودک ونوجوان است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #تیزر 💠مجموعه نمایشگاهی #پیام_انقلاب 🔵بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) 📌در باب 🇮🇷دهه فجر 🇮🇷 🖼 فایل مجموعه پوستر نمایشگاهی 🔹مناسب جهت نصب در مساجد، ادارات و... #انقلاب #دهه_فجر 📥دریافت فایل کیفیت چاپ👇 @AstanQom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ببینید | بچه شیرینی زندگی ❣ #فرزندآوری ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
‼️ علم روان‌شناسی حرام‌زادگی را تأیید می‌کند! ❌ زیگموند فروید، پایه‌گذار علم روان‌شناسی و خواهرزاده‌اش ادوارد برنایز که بر اساس فرضیات فروید، رشته‌ی روابط عمومی و رشته‌ی سیاست عمومی را پایه‌گذاری کرد، قائل به فطرت نبودند بلکه به طبیعت و طبیعت‌گرایی قائل بودند، لذا در غرب به پدیدارشناسی (فِنُمِن) معتقدند که در نقشه‌ی انسان، نهایتاً شهوت و غضب و مبحث حبّ و بغض را در بر می‌گیرد، پس اساساً روان‌شناسی، ظرفیت فطرت را ندارد و به فطرت نمی‌انجامد؛ در نتیجه، حلال‌زادگی را که مؤلفه‌ای فطری است، بر نمی‌تابد و به این ترتیب، علم روان‌شناسی مؤید و مقوّم حرام‌زادگی است! ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 #انقلاب_جنسی در سینما!! 🔻 امروز محتوای دانشکده هنرهای زیبای تهران متأثر از دانشگاه #هنر_لیبرالی_آمریکایی است، واقعیت این است که ما با این روی‌کرد نمی‌توانیم در تحقق #تمدن_نوین_اسلامی اثرگذار باشیم! 🔻 تبعیت رشته‌ی هنر در دانشکده‌ی هنرهای زیبا از هنر لیبرال، نفی #جهاد_کبیر است! 📌 امام خمینی(ره): ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم! #سینمای_اباحه ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
💢 متأسفم که باید بگم صدا سیما خواسته یا ناخواسته به شدت در حال عادی‌سازی روابط قبل ازدواجه 🔻این روابط دوست دختر، دوست پسری فارغ از نامشروع بودن، هم در صورت منجر شدن به ازدواج و هم در حالت جدایی، منجر به خسارت‌های جبران ناپذیر به زندگی افراد می‌شه و شکستن قُبحش دانسته خیانت و ندانسته حِماقته. twitter.com/love_ariya777/status/1091093323643797505?s=20 ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
همایش چهل سالگی انقلاب.mp3
11.9M
🔴همایش چهل سالگی انقلاب در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام 👤سخنران: استاد خسرو پناه 📅1397/11/10 🔻 🌐 @khosropanah_ir
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
چهل سالگی انقلاب دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران(برگرفته از بیانات رهبر انقلاب تا آبان 97) این پژوهش درصدد است دستاوردهای انقلاب اسلامی را از منظر رهبر معظم انقلاب دسته بندی و ارائه کند. پژوهش خبری صدا وسیما: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 مهمترین رویداد سیاسی قرن در منطقه و جهان بود. این رخداد عظیم حاوی دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران است که این دستاوردها همچنان در حال رویش و ثمردهی است. این پژوهش درصدد است دستاوردهای انقلاب اسلامی را از منظر رهبر معظم انقلاب دسته بندی و ارائه کند. برای این منظور بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دستاوردهای انقلاب از ابتدای سال 1368 تاکنون استخراج و در یک تقسیم بندی موضوعی، ارائه شده است. دستاوردها در نگاهی کلی: 1- معرفت های سه گانه: 1-1- معرفت دینی 1-2- معرفت سیاسی  1-3- معرفت اخلاقی 2- مسائل اصولی سه گانه نظام و انقلاب: 2-1- استقلال: 2-1-1- اقتصادی 2-1-2- فرهنگی 2-1-3- سیاسی 2-1-4-امنیّتی 2-2- پیشرفت: 2-2-1- علمی 2-2-2- فنّاوری 2-2-3- ‌اخلاقی 2-2-4- مادّی 2-2-5- معنوی 3-2- عدالت محوری: 3-2-1- تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی  3-2-2- ارزش مطلق بودن عدالت 3-2-3- مبارزه با فساد و ظلم 3-2-4- پیشرفت در زمینه عدالت با وجود فاصله داشتن با عدالت آرمانی 3-2-5- رسیدن ضریب جینی پیش از انقلاب از حدود 50 به 38، در سال ۹۴  3-2-6- رسیدن عددِ ۴۶ درصد قشر فقیر پیش از انقلاب به ۹/ ۵ درصد در سال ۹۳ 3- مولفه های هفت گانه قدرت: 3-1- پیشرفت علمی  3-2- پیشرفت در نظامیگری 3-3- پیشرفت در سازندگی 3-4- داشتن عزّت بین‌المللی و زیرسلطه نبودن 3-5- وجود استقلال و آزادی 3-6- اعتماد به ‌نفس ملّی با نیروی ایمان 3-7- سپاه و بسیج و جهاد و حرکت های عمومی * دستاوردهای داخلی: 1- حاکمیت اسلام و ارزش های دینی و معنوی: 1-1- نظام دین مدار 1-2- نظام مبتنی بر تعالیم و هدایت اسلامی 1-3- توحید با معنای عمیق و دقیق و همه جانبه آن 1-4- توجه به کرامت انسان 1-5- اهتزاز پرچم اسلام در کشور 1-6- ایجاد جو قرآنی در کشور 1-7- زایل کردن افسانه جدایی دین از سیاست 1-8- تبدیل نماز جمعه به سنتی پایدار 1-9- رونق گرفتن رسوم و سنت های دینی  2- مردم سالاری دینی (تبدیل نظام طاغوت‌سالار به نظام مردم‌سالار با الهام از اسلام): 2-1- مردم را در همه‌ امور زندگی، صاحب رأی و تصمیم قرار دادن 2-2- حکومت مردمی به جای حکومت فردی 2-3- تصمیم گیری مردم در مسائل کشور 2-4- نقش آفرینی مردم در مسائل منطقه 2-5- اعطای مردمسالاری حقیقی متکی به ایمان 2-6- دست به دست شدنِ قدرت اجرایی در بهترین شکل و با شیرین‌ترین وضع 2-7- احساس مسئولیت مردم و خروج از وضع بی توجهی به آینده 2-8- آشنا کردن ملت با حقوقشان 2-9- آوردن مردم پای صندوق های رای 2-10- برگزاری پیوسته و بموقع انتخابات  2-11- حکومت انتخابی به جای موروثی 2-12- فضای انتقاد و تذکر و اصلاح به جای فضای امنیتی 2-13- آوردن هنر و معارف میان مردم 3- پیشرفت همه جانبه و ایجاد انقلاب علمی و رشد و توسعه علم و فناوری در کشور: 3-1- قطب پزشکی و درمان بودن ایران 3-2- رتبه‌ علمی بالا در دنیا: 3-2-1- سهم حدود 2 درصدی تولید علم ایران  3-3- صاحب رأی در مسائل منطقه  3-4- دانش بالا در زمینه‌ هسته‌ای  3-5- دانش بالا در زمینه‌ نانو  3-6- دانش بالا در زمینه‌ زیست‌فنّاوری  3-7- دانش بالا در زمینه های مربوط به فضای مجازی  3-8- پیشرفت در زمینه‌ امنیّت و دفاع 3-9- پیشرفت در زمینه‌ کشاورزی 3-10- پیشرفت در زمینه‌ سلامت  3-11- پیشرفت در زمینه‌ راه‌های مواصلاتی 3-12- پیشرفت در فنّاوری رادار و صنایع هوافضا 3-13- پیشرفت در علوم زیستی 3-14- ساخت داروهای نوترکیب و رادیوداروهای مهم 3-15- صنعت بسیار مهمّ سلّول های بنیادی 3-16- شبیه‌سازی 3-17- ساخت ابررایانه‌ها 3-18- ایجاد زیرساخت های فنی و مهندسی و صنعتی 3-19- شتاب جمهوری اسلامی در پیشرفت، سیزده برابرِ متوسّطِ جهانی 3-20- پیشرفت در خودباوری و خودکفائی  3-21- گسترش روحیه تحقیق و شکوفایی استعدادهای انسانی 3-22- گسترش امید و نشاط 4- نهادینه سازی آزادی اسلامی در کشور: 4-1- وجودداشتن آزادی فکر 4-2- وجودداشتن آزادی بیان  4-3- وجودداشتن آزادی انتخاب  5- اقتدار، امنیت، عزت ملی و هویت بخشی: 5-1- نجات کشور از شر حکومت استبدادی و سلطنتی موروثی 5-2- ایستادگی در مقابل همه توطئه های ۴۰ سال اخیر  5-3- افزایش اعتبار و احترام ایران در منطقه و جهان  5-4- پیروزی در ۸ سال جنگ تحمیلی در مقابل جبهه وسیع دشمنان  5-5- حفظ تمامیت ارضی کشور 5-6- رفع تحقیرشدگی تاریخی 5-7- اعتماد به نفس ملی و از بین رفتن خودکم بینی 5-8- حفظ عزّت ملی در برابر سیاست توسعه‌طلبی و انحصارطلبی‌ آمریکا 5-9- حفظ هویت ملی 5-10- پایان دادن به دوران ذلت دویست ساله منتهی به انقلاب 5-11- غلبه‌ بر همه‌ چالش های امنیتی 5-12- بی نظیر بودن امنیت ایران د
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
ر منطقه‌ غرب آسیا 5-13- تبدیل ایران به قدرت موشکی اوّل منطقه 5-14- نجات کامل ایران از منجلاب سلطه: 5-14-1- رهایی رسمی انقلاب ایران از یوغ سلطه به لحاظ جهان‌بینی، فکر، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، و همه‌ شئون مدیریّت کشور 5-14-2- مقاومت انقلاب در برابر نظام سلطه با وجود ترور، جنگ، کودتا، تبلیغات، تحریم و ... 5-14-3- هویت بخشی و آرمان بخشی انقلاب و جلوگیری از هضم‌شدن در هاضمه‌ سیاست جهانی و نظام سلطه  5-15- شکل گیری هویت ایرانی - اسلامی 6- افزایش آگاهی سیاسی مردم و توجه به حقوق زنان:  6-1- اعطای نگرش عمیق به ملت و باز شدن راه اندیشه 6-2- رشد سیاسی زنان  6-3- مقابله با تضییع حقوق زن (سوغات غرب برای ایران زمان رضاخان) 6-4- دفاع از حقوق زن ایرانی 6-5- نشان دادن عظمت زن مسلمان در میدان های سیاسی و فرهنگی  6-6- احیای کرامت زن (از مصادیق استقرار عدالت در نظام اجتماعی ایران) 6-7- تقویت جایگاه زن و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه 6-8- اعتلای منزلت و جایگاه اجتماعی زنان و فرصت‌های عادلانۀ آنان و تأکید بر نقش مقدس مادری 7- دستاوردهای اقتصادی: 7-1- تقویت زیرساخت‌های کشور (راه‌های ارتباطی، سدها، نیروگاه‌ها، بنادر و ... )  7-2- افزایش صادرات غیرنفتی 7-3- - دو برابر شدن سرانه‌ ناخالص ملّی نسبت به دوران پیش از انقلاب 7-4- رشد اقتصادی 7-5- رشد انرژی 7-6- کاهش واردات  7-7- در رده هجدهم بودن شاخص تولید ناخالص داخلی ایران در میان دویست و چند کشور 8- افزایش ظرفیّت جوانان و دانشجویان:  8-1- وجود ده میلیون جوان فارغ‌التّحصیل دانشگاهی 8-2- وجود بیش از چهار میلیون دانشجوی مشغول به تحصیل (۲۳ برابر اوّل انقلاب) 8-3- بانشاط و زنده بودن محیط دانشجویی: 8-3-1- داشتن نگاه ها و گرایش های مختلف 8-3-2- انگیزه قوی 8-3-3- داشتن احساس هویت اثرگذار 9- ظهور سرداران بزرگ و رشید دفاع مقدس  10- زنده کردن روحیّه‌ کارهای بزرگ: 10-1- تشکیل جهاد سازندگی 10-2- تشکیل سپاه و بسیج  * دستاوردهای خارجی: 1- توسعه‌ نفوذ کشور در منطقه وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا 2- اثرگذاری در مسائل عمده منطقه  3- اهتزاز پرچم عزّت و اقتدار ملّت ایران در منطقه 4- تاثیرگذاری بر دیگر ملت ها و انقلاب ها: 4-1- بلندکردن پرچم اسلام و اعتلای جهاد و شهادت 4-2- محدود نشدن به تشکیل نظام جمهوری اسلامی: 4-2-1- عوض کردن تاریخ و گشودن راهی جدید در مقابل بشر 4-3- حرکت اسلامی و آزادیخواهانه مردم مصر  4-4- قیام مردم تونس 4-5- قیام مردم لیبی 4-6- درس گرفتن فلسطینیان از انقلاب کبیر اسلامی 5- شکستن هیبت استکبار 6- ایجاد سه موج اسلام‌خواهی در دنیا : 6-1- گرایش به اسلام  6-2- شکست نظام مارکسیستی 6-3- مأیوس شدن از لیبرالیزم غربی، لیبرال دموکراسی غرب و اقتصاد کاپیتالیستی 7- استقلال سیاسی 8- ترویج جرئت مقابله با قدرت های دنیا 9- در هم شکستن خط کشی سلطه گر و سلطه پذیر 10- بیداری دنیای اسلام 11- معرفی ارزش های اسلامی و احکام الهی به دنیا 12- رونق دین و دینداری در دنیا 13- شکل گیری هویت اسلامی برای ملت های مسلمان 14- برافراشتن پرچم اخلاق و معنویت در دنیا 15- سخن گفتن از عدالت و مظلومیت در منبرهای عظیم جهانی 16- زنده شدن امیدها در دل جوامع 17- شکستن کمر تکفیری‌ها در منطقه 18- خنثی کردن نقشه‌های آمریکا در منطقه  19- کمک عقلانی و منطقی به کشورهای منطقه 20- آشکار کردن ظلم استکبار: 20-1- ظلم استکبار در ایجاد داعش و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی کردن از آن 20-2- رسوا کردن ادعاهای آنها درباره حقوق بشر 20-3- رسوا کردن ظلم آنها به فلسطینیان 20-4- رسوا کردن ظلم آنها به مردم یمن 20-5- رسوا کردن تصمیم آمریکایی ها به خشکاندن ریشه مقاومت در غرب آسیا
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
شماره 343 ام نه دي؛ شنبه روي دكه هاي مطبوعات 💠 القاء ناكارآمدي انقلاب چهل ساله، تصويرسازي غلط دشمن است 🔹 تحليل جامع آيت الله مصباح يزدي درباره كارآمدي و كاميابي انقلاب اسلامي و خطرات فرهنگي پيش روي انقلاب در گفتگوي اختصاصي با ٩دي آيت الله مصباح: 🔸وجود رگه هايي از سكولاريسم در ميان برخي مسئولين 🔸در حوزه هاي ما هم سكولاريسم ناخودآگاه در حال رسوخ است 🔸كارآمدي امري نسبي است؛ برايند كارآمدي انقلاب اسلامي مثبت است 🔸در ذهن برخي مسئولين اين است كه بعد از رفتن شاه، حالا نوبت انهاست كه شاهي كنند 🔸جوانان نسبت به سال٥٧در مجموع ديندارترند اما اين نبايد ما را از رشد معنوي و كار فرهنگي غافل كند 🔸زماني صفت رباخوار براي يك نفر او را در جامعه ساقط مي كرد؛ الان كل اقتصاد بر پايه رباست ولي هيچكس بانكها وا رباخوار نمي خواند هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-1 💠تحقق صد درصدی اهداف یک نظام یا حکومت در این دنیا عملا امکان پذیر نیست 🔸تجربه تاریخی همه انسانها در همه زمانها و همه اقوام نشان می دهد این هدف ایده آل (تحقق صد درصدی اهداف) بسیار کم و شاید اصلا تحقق پیدا نمی کند. یعنی اینگونه نیست که هر طور برنامه ریزی کنیم، صد درصد آن محقق شود. 🔸جدای از متون تاریخی، قطعیات قرآن هم همین مساله را تایید می کند. اراده خدا بر این تعلق گرفته که انسانها به وسیله انبیا هدایت شوند و زندگی خوبی در دنیا داشته باشند تا مقدمه ای باشد برای سعادت ابدی در آخرت اما در طول تاریخ، قرآن کجا را نشان می دهد که یک پیغمبر یا رهبر یا جامعه ای به طور صد درصد به خواسته های خودش رسیده باشد؟ بنده که سراغ ندارم؛ برعکس غالبا هر جا صحبت از انبیا و نهضت و قیام انبیا هست، از مخالفت اقوام و شخصیتها با آن پیامبر سخن گفته است. 🔸بنابراین اینکه انتظار داشته باشیم یک پدیده اجتماعی شایسته ای در صورت داشتن طرح صحیح و اجرای درست حتما و صد درصد به نتیجه مطلوب برسد، انتظار واقع بینانه ای نیست و تا کنون هم در طول تاریخ چنین چیزی محقق نشده است. 🔸بنابراین اگر در حکومت اسلامی ای که برای آن شهید داده ایم و یاران امام برای پیروزی اش چنین و چنان کرده اند و فداکاریها و از خودگشتگیهای زیادی کرده اند، وقتی یک نقصی پیدا شود تعجب کنیم، نه؛ تعجب ندارد کار انسان و دنیا همین است. 🔸اتفاقا اگر موفقیتی پیدا شده باید تعجب کنیم. مخصوصا با توجه به نقصها و کمبود امکانات و کمبود معلومات و کمبودهای علمی و تکنولوژی اگر پیروزی ای به دست آمد، جای تعجب دارد. وگرنه اگر جامعه ای به هدفی که برایش ترسیم شده است نرسد، تعجبی ندارد. تاریخ بشر همیشه همینطور بوده است. 🔸بنابراین این انتظار که ممکن است در جوانها و افرادی که کم تجربه هستند وجود داشته باشد که وقتی انقلاب کردیم باید ظرف چند سال تمام خواسته هایمان به طور کامل تحقق پیداکند، نابجاست و خیال است؛ عالم اینگونه نیست و خدا هم اینگونه نیافریده است. 🔸ما باید در راستای اهدافمان تلاش کنیم و خدا هم حکمت و سر این نوع آفرینش را گفته است؛ عالم را برای این نیافریده است که ما در اینجا زندگی آرامی داشته باشیم؛ اینجا یک آزمایشگاه است و جلسه امتحان. 🔸این نکته را بنده کمتر دیدم در نوشته ها و بیانات بهش توجه شود؛ همه ناراحت اند که چرا فلان جور شد؟ مثلا چرا انقلاب آنگونه که باید به اهدافش نرسید؟ آیا در برنامه اشکالی بود؟ یا در مجری اشکالی بود؟ 🔸آیا برنامه ای بهتر از قرآن می شود پیدا کرد؟ مجری ای هم بهتر از پیغمبر و امیرالمؤمنین می توان یافت؟ اما چقدر اهداف اسلامی در زمان حضور پیغمبر و امیرالمؤمنین تحقق پیدا کرد؟ پس باید همیشه این نکته را در نظر گرفت که اساسا این دنیا برای این نیست که همه اهداف تحقق صد درصدی پیدا کند، اینجا برای امتحان است. 🔸قطعا باید فکر کنیم نقطه ضعفهایش را بشناسیم و به اندازه ای که ما می توانیم کمک کنیم. این وظیفه و امتحان بعدی ما بعد از تلاش برای برقراری نظام اسلامی، می شود. حالا که فهمیدیم اشکالی وجود دارد چه کار کردیم؟ باید بشناسیم نقطه های ضعف را، اما نه فقط برای اینکه توهین کنیم. برای اینکه خودمان ببینیم چه کار می توانیم بکنیم که مشکل حل شود. 🔸پس پیگیری اشتباهات، ضعف ها و کمبودها لازم است اما به این انگیزه که من بدانم کدامش را میتوانم رفع کنم اما صرف این که به جان هم بیفتیم و به این و آن اهانت کنیم می شود همان کاری که دنیا پرست ها هم می کنند، هیچ مشکلی هم حل نمیشود به مشکلات هم می افزاید. اما انسان مؤمن، صادقانه بررسی می کند چه نقصهایی وجود دارد و من کجایش را میتوانم حل کنم؛ اینگونه اگر باشد خدا هم کمکش میکند. 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-2 💠 امام معطل کمک بقیه نماند؛ به وظیفه خودش عمل کرد و این معجزه عظیم رقم خورد 🔸حضرت امام خیلی انتظار نداشت که بقیه علما و مراجع به کمکش بیایند؛ این عین تعبیر امام است که به مراجع فرمود بیایید هفته ای یک شب جلسه تشکیل بدهید چای بخورید. در واقع آن اخلاصی که امام داشت و آن اعتمادی که به سنت های الهی داشت موجب شد این معجزه عظیم رقم بخورد. اتفاقی که ما نظیرش را در دنیا سراغ نداریم و نمیدانم تا زمان ظهور حضرت ولیعصر شبیهی برای این اتفاق پیدا بشود یا نه. 🔸خب این برای ما بچه ها درس می شود. امام از این دنیا چی داشت؟ اگر آن روز شخصیت امام را ترسیم می کردند و یک بیوگرافی از زندگی امام می نوشتند اینگونه بود که یک آخوندی هست که از نظر مادی به زحمت نان و آب زن و بچه خودش را می تواند تأمین کند. 🔸امام آدمی نبود که دنبال این باشد که ریاست درست کند و پول یا بودجه ای برای این کار در نظر بگیرد و ...؛ می گفت من وظیفه ام را انجام می دهم. بعد از 15 سال که به ایران برمیگشتند در هواپیما از ایشان پرسیدند چه احساسی دارید؟ گفت وظیفه ای دارم که در حال انجامش هستم. پرسیدند احتمال نمیدهید خطر شدیدی در ورود به فرودگاه تهران شما را تهدید کند؟ گفت ممکن است؛ من وظیفه ام این است که بروم بعد هم راحت خوابید. 🔰شاگرد موفق امام 🔸وجود امام و زندگی امام بهترین درس آموزنده برای هر مسلمانی است که می خواهد به وظیفه اش عمل کند و الحمد الله خداوند یک شاگرد کاملاً موفق هم نصیبش کرد. 🔸شاگرد الحمدالله زیاد داشت اما آن نفری که صد در صد شبیه خودش باشد که زیر دست او تربیت شد، بعد از خودش جانشین او شد. هرچقدر شکر خدا بکنیم به خاطر رهبری امام و رهبری جانشینش کم است. 🔸یکی از وظایف شما به عنوان کسی که در زمینه رهبری فکری مردم کار می کنید این است که این فکر را جا بیندازید که ما فقط برای شکست دادن رقیب کار نمی کنیم؛ ما میخواهیم اهداف الهی تحقق پیدا کند. 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-3 💠 القاء ناکارآمدی انقلاب چهل ساله، تصویرسازی غلط دشمن است/ کارآمدی نسبی است؛ در مجموع برایند کارآمدی انقلاب اسلامی مثبت است 🔸کارآمدی مراتب دارد؛ اما اگر بگوییم کارآمدی بین صفر یا صد است؛ یا هست یا نیست، خب در جواب یا باید بگوییم بله یا نه؛ ولی اینطوری نیست، کارآمدی نسبی است. بین صفر تا صد، صد درجه هست ممکن است در جایی کارآمدی صد نباشد، اما 99 باشد یا 80 باشد یا 50 باشد؛ همین که از نصف بیشتر باشد این یک موفقیتی است. 🔸اگر ما در جایی انتقاد می کنیم باید ببینیم آیا می شد از این چیزی که محقق شده بهتر کار بکنند یا نه، کسانی غفلت کردند یا از روی هوای نفس کار نکردند؛ انتقاد کنیم شما چرا از این فرصت استفاده نکردید؟ بعد توجهشان دهیم به این نکته و خودمان تلاش کنیم جبران کنیم. 🔸بنابراین کارآمدی یک چیزی که مضبوطاً معین باشد و این اندازه درجه اش مشخص باشد و اگر بود، بگوییم کارآمد هست و اگر نبود، کارآمد نیست، اینطوری نیست. 🔸شاید الان دشمن اینگونه دوست داشته باشد که القا کند این نظام کارآمد نیست و به گونه ای مطرح می کنند که یک پاسخ بله یا خیر بدهیم؛اگر قاطعانه بگویند ناکارآمد است این تصویرسازیِ غلط است؛ درست این است که بگوییم بله، نسبت به بعضی از نظام ها کارآمد بود نسبت به آن چیزی که ما انتظار داریم، مثلاً 70% کارآمدی را داشت؛ ضمن اینکه در بخش های مختلف هم تفاوت دارد. در یک بخشی ما موفق بودیم یک بخشی نبودیم اما سرجمع کارآمدی میشود آن 70، یا 75 یا 80 درصدی که گفتیم. اما اگر بخواهیم یکجا بگوییم کارآمد است یا ناکارآمد، به نظر من صحیح نیست. 🔰اینکه بگوییم مردم بی دین تر شده اند و این بی دین محصول حکومت اسلامی است، حرف بچه گانه ای است 🔸آیا امیرالمؤمنین وقتی به شهادت رسید مردم دیندارتر شده بودند از روز اولی که با او بیعت کرده بودند یا بی دین تر شده بودند؟ اگر بگوییم بی دین تر شده بودند، پس باید بگوییم حکومت علی بی دینی آورد! بنابراین این حرفها دلیل نمیشود برای ناکارآمد نشان دادن حکومت؛ اینها حرف های بچه گانه است. 🔸یک حکومت مخصوصاً حکومت اسلامی ساحت های مختلفی دارد. انگیزه های مختلفی دارد، شرایط مختلف جامعه داخل و جامعه جهانی تفاوت می کند. اینکه گفتیم نسبی است یعنی باید مجموع اینها را با هم سنجید، میگوییم در این شرایط، با این موانع، با این دشمنی ها، ما چقدر به اهدافمان رسیدیم؟ 🔸یک درصدی را مثلا نشان بدهیم، فرض کنید اگر بتوانیم کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم، باید بگوییم در این سطح ما موفق هستیم؛ ولی اگر جواب حقیقی بخواهیم باید بخشها را از هم تفکیک کنیم، بگوییم این بخشش موفق بودیم؛ مثلاً 100% در یک بخشی هم ضعیف بودیم زیر 50% در یک بخشی هم نسبی بوده، اشکال از یک شخص بوده، اشکال از طرز تفکر بوده، از حزب یا از جناح بوده است. 🔸اما اگر بگوییم ملت اینجور بودند و شما جامعه تشکیل دادید و این جامعه الان خراب شده، اینها حرف های بچه گانه است. عین همین مساله را اگر به حکومت علی (علیه السلام) یا خود پیغمبر نسبت دهید، آیا مردم دیندارتر شدند یا بی دین تر؟ بنی اسرائیل وقتی آمدند گفتند اجعل لنا الها کما لهم آلهه یا وقتی رفتند گوساله پرست شدند، دین دار تر شدند یا بی دین تر؟ پس حضرت موسی چه کاره بود؟ 👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید هفته نامه ۹ دی 👇 eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a مدیر مسئول 👇 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1