هدایت شده از هدیه آسمان
🌸درس نامه « بانوی برتر» 🌸
✅در این درس نامه با استفاده از شعر، داستان، مسابقه، و... دانش آموزان با احادیثی از حضرت زهرا وهمچنین خصلت های ایشان و حجاب فاطمی آشنا می گردند🌹
🗂فایل درسنامه، بانوی برتر ، آشنایی باحضرت زهراسلام الله علیها را از👇 دانلودنمایید
#درسنامه
#ویژه_نامه_فاطمیه
@HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
برترین بانو.pdf
2.24M
هدایت شده از هدیه آسمان
🌿قصه هایی از زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها🌿
🌐 لینک: yon.ir/73C9
#ویژه_نامه_فاطمیه #داستان
@HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
🌴 مجموعه پنج قصه شیرین و شنیدنی از زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نوشته مسلم ناصری را از فایل 👇دانلود نمایید 🌴
#ویژه_نامه_فاطمیه
#داستان
@HADYEASEMAN
هدایت شده از هدیه آسمان
قصه هایی از زندگانی حضرت فاطمه.pdf
6.24M
خزینه الجواهر, [۰۴.۰۲.۱۹ ۰۶:۵۵]
[Forwarded from رهپوئ ولایت]
@HADYEASEMANازبهترین کانالهای تبلیغ تخصصی ببرای کودک ونوجوان است
هدایت شده از حرم حضرت فاطمه معصومه س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #تیزر
💠مجموعه نمایشگاهی #پیام_انقلاب
🔵بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله)
📌در باب 🇮🇷دهه فجر 🇮🇷
🖼 فایل مجموعه پوستر نمایشگاهی
🔹مناسب جهت نصب در مساجد، ادارات و...
#انقلاب
#دهه_فجر
📥دریافت فایل کیفیت چاپ👇
@AstanQom
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ببینید | بچه شیرینی زندگی ❣
#فرزندآوری
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
‼️ علم روانشناسی حرامزادگی را تأیید میکند!
❌ زیگموند فروید، پایهگذار علم روانشناسی و خواهرزادهاش ادوارد برنایز که بر اساس فرضیات فروید، رشتهی روابط عمومی و رشتهی سیاست عمومی را پایهگذاری کرد، قائل به فطرت نبودند بلکه به طبیعت و طبیعتگرایی قائل بودند، لذا در غرب به پدیدارشناسی (فِنُمِن) معتقدند که در نقشهی انسان، نهایتاً شهوت و غضب و مبحث حبّ و بغض را در بر میگیرد، پس اساساً روانشناسی، ظرفیت فطرت را ندارد و به فطرت نمیانجامد؛ در نتیجه، حلالزادگی را که مؤلفهای فطری است، بر نمیتابد و به این ترتیب، علم روانشناسی مؤید و مقوّم حرامزادگی است!
#روان_شناسی_مقوم_حرام_زادگی
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 #انقلاب_جنسی در سینما!!
🔻 امروز محتوای دانشکده هنرهای زیبای تهران متأثر از دانشگاه #هنر_لیبرالی_آمریکایی است، واقعیت این است که ما با این رویکرد نمیتوانیم در تحقق #تمدن_نوین_اسلامی اثرگذار باشیم!
🔻 تبعیت رشتهی هنر در دانشکدهی هنرهای زیبا از هنر لیبرال، نفی #جهاد_کبیر است!
📌 امام خمینی(ره): ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم!
#سینمای_اباحه
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
هدایت شده از جنبش مردمی حلالزادهها
💢 متأسفم که باید بگم صدا سیما خواسته یا ناخواسته به شدت در حال عادیسازی روابط قبل ازدواجه
🔻این روابط دوست دختر، دوست پسری فارغ از نامشروع بودن، هم در صورت منجر شدن به ازدواج و هم در حالت جدایی، منجر به خسارتهای جبران ناپذیر به زندگی افراد میشه و شکستن قُبحش دانسته خیانت و ندانسته حِماقته.
twitter.com/love_ariya777/status/1091093323643797505?s=20
✌جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
همایش چهل سالگی انقلاب.mp3
11.9M
🔴همایش چهل سالگی انقلاب در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام
👤سخنران: استاد خسرو پناه
📅1397/11/10
🔻 #فایل_صوتی
🌐 @khosropanah_ir
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
چهل سالگی انقلاب
دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران(برگرفته از بیانات رهبر انقلاب تا آبان 97)
این پژوهش درصدد است دستاوردهای انقلاب اسلامی را از منظر رهبر معظم انقلاب دسته بندی و ارائه کند.
پژوهش خبری صدا وسیما: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 مهمترین رویداد سیاسی قرن در منطقه و جهان بود. این رخداد عظیم حاوی دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران است که این دستاوردها همچنان در حال رویش و ثمردهی است. این پژوهش درصدد است دستاوردهای انقلاب اسلامی را از منظر رهبر معظم انقلاب دسته بندی و ارائه کند. برای این منظور بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دستاوردهای انقلاب از ابتدای سال 1368 تاکنون استخراج و در یک تقسیم بندی موضوعی، ارائه شده است.
دستاوردها در نگاهی کلی:
1- معرفت های سه گانه:
1-1- معرفت دینی
1-2- معرفت سیاسی
1-3- معرفت اخلاقی
2- مسائل اصولی سه گانه نظام و انقلاب:
2-1- استقلال:
2-1-1- اقتصادی
2-1-2- فرهنگی
2-1-3- سیاسی
2-1-4-امنیّتی
2-2- پیشرفت:
2-2-1- علمی
2-2-2- فنّاوری
2-2-3- اخلاقی
2-2-4- مادّی
2-2-5- معنوی
3-2- عدالت محوری:
3-2-1- تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی
3-2-2- ارزش مطلق بودن عدالت
3-2-3- مبارزه با فساد و ظلم
3-2-4- پیشرفت در زمینه عدالت با وجود فاصله داشتن با عدالت آرمانی
3-2-5- رسیدن ضریب جینی پیش از انقلاب از حدود 50 به 38، در سال ۹۴
3-2-6- رسیدن عددِ ۴۶ درصد قشر فقیر پیش از انقلاب به ۹/ ۵ درصد در سال ۹۳
3- مولفه های هفت گانه قدرت:
3-1- پیشرفت علمی
3-2- پیشرفت در نظامیگری
3-3- پیشرفت در سازندگی
3-4- داشتن عزّت بینالمللی و زیرسلطه نبودن
3-5- وجود استقلال و آزادی
3-6- اعتماد به نفس ملّی با نیروی ایمان
3-7- سپاه و بسیج و جهاد و حرکت های عمومی
* دستاوردهای داخلی:
1- حاکمیت اسلام و ارزش های دینی و معنوی:
1-1- نظام دین مدار
1-2- نظام مبتنی بر تعالیم و هدایت اسلامی
1-3- توحید با معنای عمیق و دقیق و همه جانبه آن
1-4- توجه به کرامت انسان
1-5- اهتزاز پرچم اسلام در کشور
1-6- ایجاد جو قرآنی در کشور
1-7- زایل کردن افسانه جدایی دین از سیاست
1-8- تبدیل نماز جمعه به سنتی پایدار
1-9- رونق گرفتن رسوم و سنت های دینی
2- مردم سالاری دینی (تبدیل نظام طاغوتسالار به نظام مردمسالار با الهام از اسلام):
2-1- مردم را در همه امور زندگی، صاحب رأی و تصمیم قرار دادن
2-2- حکومت مردمی به جای حکومت فردی
2-3- تصمیم گیری مردم در مسائل کشور
2-4- نقش آفرینی مردم در مسائل منطقه
2-5- اعطای مردمسالاری حقیقی متکی به ایمان
2-6- دست به دست شدنِ قدرت اجرایی در بهترین شکل و با شیرینترین وضع
2-7- احساس مسئولیت مردم و خروج از وضع بی توجهی به آینده
2-8- آشنا کردن ملت با حقوقشان
2-9- آوردن مردم پای صندوق های رای
2-10- برگزاری پیوسته و بموقع انتخابات
2-11- حکومت انتخابی به جای موروثی
2-12- فضای انتقاد و تذکر و اصلاح به جای فضای امنیتی
2-13- آوردن هنر و معارف میان مردم
3- پیشرفت همه جانبه و ایجاد انقلاب علمی و رشد و توسعه علم و فناوری در کشور:
3-1- قطب پزشکی و درمان بودن ایران
3-2- رتبه علمی بالا در دنیا:
3-2-1- سهم حدود 2 درصدی تولید علم ایران
3-3- صاحب رأی در مسائل منطقه
3-4- دانش بالا در زمینه هستهای
3-5- دانش بالا در زمینه نانو
3-6- دانش بالا در زمینه زیستفنّاوری
3-7- دانش بالا در زمینه های مربوط به فضای مجازی
3-8- پیشرفت در زمینه امنیّت و دفاع
3-9- پیشرفت در زمینه کشاورزی
3-10- پیشرفت در زمینه سلامت
3-11- پیشرفت در زمینه راههای مواصلاتی
3-12- پیشرفت در فنّاوری رادار و صنایع هوافضا
3-13- پیشرفت در علوم زیستی
3-14- ساخت داروهای نوترکیب و رادیوداروهای مهم
3-15- صنعت بسیار مهمّ سلّول های بنیادی
3-16- شبیهسازی
3-17- ساخت ابررایانهها
3-18- ایجاد زیرساخت های فنی و مهندسی و صنعتی
3-19- شتاب جمهوری اسلامی در پیشرفت، سیزده برابرِ متوسّطِ جهانی
3-20- پیشرفت در خودباوری و خودکفائی
3-21- گسترش روحیه تحقیق و شکوفایی استعدادهای انسانی
3-22- گسترش امید و نشاط
4- نهادینه سازی آزادی اسلامی در کشور:
4-1- وجودداشتن آزادی فکر
4-2- وجودداشتن آزادی بیان
4-3- وجودداشتن آزادی انتخاب
5- اقتدار، امنیت، عزت ملی و هویت بخشی:
5-1- نجات کشور از شر حکومت استبدادی و سلطنتی موروثی
5-2- ایستادگی در مقابل همه توطئه های ۴۰ سال اخیر
5-3- افزایش اعتبار و احترام ایران در منطقه و جهان
5-4- پیروزی در ۸ سال جنگ تحمیلی در مقابل جبهه وسیع دشمنان
5-5- حفظ تمامیت ارضی کشور
5-6- رفع تحقیرشدگی تاریخی
5-7- اعتماد به نفس ملی و از بین رفتن خودکم بینی
5-8- حفظ عزّت ملی در برابر سیاست توسعهطلبی و انحصارطلبی آمریکا
5-9- حفظ هویت ملی
5-10- پایان دادن به دوران ذلت دویست ساله منتهی به انقلاب
5-11- غلبه بر همه چالش های امنیتی
5-12- بی نظیر بودن امنیت ایران د
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
ر منطقه غرب آسیا
5-13- تبدیل ایران به قدرت موشکی اوّل منطقه
5-14- نجات کامل ایران از منجلاب سلطه:
5-14-1- رهایی رسمی انقلاب ایران از یوغ سلطه به لحاظ جهانبینی، فکر، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، و همه شئون مدیریّت کشور
5-14-2- مقاومت انقلاب در برابر نظام سلطه با وجود ترور، جنگ، کودتا، تبلیغات، تحریم و ...
5-14-3- هویت بخشی و آرمان بخشی انقلاب و جلوگیری از هضمشدن در هاضمه سیاست جهانی و نظام سلطه
5-15- شکل گیری هویت ایرانی - اسلامی
6- افزایش آگاهی سیاسی مردم و توجه به حقوق زنان:
6-1- اعطای نگرش عمیق به ملت و باز شدن راه اندیشه
6-2- رشد سیاسی زنان
6-3- مقابله با تضییع حقوق زن (سوغات غرب برای ایران زمان رضاخان)
6-4- دفاع از حقوق زن ایرانی
6-5- نشان دادن عظمت زن مسلمان در میدان های سیاسی و فرهنگی
6-6- احیای کرامت زن (از مصادیق استقرار عدالت در نظام اجتماعی ایران)
6-7- تقویت جایگاه زن و استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه
6-8- اعتلای منزلت و جایگاه اجتماعی زنان و فرصتهای عادلانۀ آنان و تأکید بر نقش مقدس مادری
7- دستاوردهای اقتصادی:
7-1- تقویت زیرساختهای کشور (راههای ارتباطی، سدها، نیروگاهها، بنادر و ... )
7-2- افزایش صادرات غیرنفتی
7-3- - دو برابر شدن سرانه ناخالص ملّی نسبت به دوران پیش از انقلاب
7-4- رشد اقتصادی
7-5- رشد انرژی
7-6- کاهش واردات
7-7- در رده هجدهم بودن شاخص تولید ناخالص داخلی ایران در میان دویست و چند کشور
8- افزایش ظرفیّت جوانان و دانشجویان:
8-1- وجود ده میلیون جوان فارغالتّحصیل دانشگاهی
8-2- وجود بیش از چهار میلیون دانشجوی مشغول به تحصیل (۲۳ برابر اوّل انقلاب)
8-3- بانشاط و زنده بودن محیط دانشجویی:
8-3-1- داشتن نگاه ها و گرایش های مختلف
8-3-2- انگیزه قوی
8-3-3- داشتن احساس هویت اثرگذار
9- ظهور سرداران بزرگ و رشید دفاع مقدس
10- زنده کردن روحیّه کارهای بزرگ:
10-1- تشکیل جهاد سازندگی
10-2- تشکیل سپاه و بسیج
* دستاوردهای خارجی:
1- توسعه نفوذ کشور در منطقه وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا
2- اثرگذاری در مسائل عمده منطقه
3- اهتزاز پرچم عزّت و اقتدار ملّت ایران در منطقه
4- تاثیرگذاری بر دیگر ملت ها و انقلاب ها:
4-1- بلندکردن پرچم اسلام و اعتلای جهاد و شهادت
4-2- محدود نشدن به تشکیل نظام جمهوری اسلامی:
4-2-1- عوض کردن تاریخ و گشودن راهی جدید در مقابل بشر
4-3- حرکت اسلامی و آزادیخواهانه مردم مصر
4-4- قیام مردم تونس
4-5- قیام مردم لیبی
4-6- درس گرفتن فلسطینیان از انقلاب کبیر اسلامی
5- شکستن هیبت استکبار
6- ایجاد سه موج اسلامخواهی در دنیا :
6-1- گرایش به اسلام
6-2- شکست نظام مارکسیستی
6-3- مأیوس شدن از لیبرالیزم غربی، لیبرال دموکراسی غرب و اقتصاد کاپیتالیستی
7- استقلال سیاسی
8- ترویج جرئت مقابله با قدرت های دنیا
9- در هم شکستن خط کشی سلطه گر و سلطه پذیر
10- بیداری دنیای اسلام
11- معرفی ارزش های اسلامی و احکام الهی به دنیا
12- رونق دین و دینداری در دنیا
13- شکل گیری هویت اسلامی برای ملت های مسلمان
14- برافراشتن پرچم اخلاق و معنویت در دنیا
15- سخن گفتن از عدالت و مظلومیت در منبرهای عظیم جهانی
16- زنده شدن امیدها در دل جوامع
17- شکستن کمر تکفیریها در منطقه
18- خنثی کردن نقشههای آمریکا در منطقه
19- کمک عقلانی و منطقی به کشورهای منطقه
20- آشکار کردن ظلم استکبار:
20-1- ظلم استکبار در ایجاد داعش و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی کردن از آن
20-2- رسوا کردن ادعاهای آنها درباره حقوق بشر
20-3- رسوا کردن ظلم آنها به فلسطینیان
20-4- رسوا کردن ظلم آنها به مردم یمن
20-5- رسوا کردن تصمیم آمریکایی ها به خشکاندن ریشه مقاومت در غرب آسیا
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
شماره 343 ام نه دي؛ شنبه روي دكه هاي مطبوعات
💠 القاء ناكارآمدي انقلاب چهل ساله، تصويرسازي غلط دشمن است
🔹 تحليل جامع آيت الله مصباح يزدي درباره كارآمدي و كاميابي انقلاب اسلامي و خطرات فرهنگي پيش روي انقلاب در گفتگوي اختصاصي با ٩دي
آيت الله مصباح:
🔸وجود رگه هايي از سكولاريسم در ميان برخي مسئولين
🔸در حوزه هاي ما هم سكولاريسم ناخودآگاه در حال رسوخ است
🔸كارآمدي امري نسبي است؛ برايند كارآمدي انقلاب اسلامي مثبت است
🔸در ذهن برخي مسئولين اين است كه بعد از رفتن شاه، حالا نوبت انهاست كه شاهي كنند
🔸جوانان نسبت به سال٥٧در مجموع ديندارترند اما اين نبايد ما را از رشد معنوي و كار فرهنگي غافل كند
🔸زماني صفت رباخوار براي يك نفر او را در جامعه ساقط مي كرد؛ الان كل اقتصاد بر پايه رباست ولي هيچكس بانكها وا رباخوار نمي خواند
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-1
💠تحقق صد درصدی اهداف یک نظام یا حکومت در این دنیا عملا امکان پذیر نیست
🔸تجربه تاریخی همه انسانها در همه زمانها و همه اقوام نشان می دهد این هدف ایده آل (تحقق صد درصدی اهداف) بسیار کم و شاید اصلا تحقق پیدا نمی کند. یعنی اینگونه نیست که هر طور برنامه ریزی کنیم، صد درصد آن محقق شود.
🔸جدای از متون تاریخی، قطعیات قرآن هم همین مساله را تایید می کند. اراده خدا بر این تعلق گرفته که انسانها به وسیله انبیا هدایت شوند و زندگی خوبی در دنیا داشته باشند تا مقدمه ای باشد برای سعادت ابدی در آخرت اما در طول تاریخ، قرآن کجا را نشان می دهد که یک پیغمبر یا رهبر یا جامعه ای به طور صد درصد به خواسته های خودش رسیده باشد؟ بنده که سراغ ندارم؛ برعکس غالبا هر جا صحبت از انبیا و نهضت و قیام انبیا هست، از مخالفت اقوام و شخصیتها با آن پیامبر سخن گفته است.
🔸بنابراین اینکه انتظار داشته باشیم یک پدیده اجتماعی شایسته ای در صورت داشتن طرح صحیح و اجرای درست حتما و صد درصد به نتیجه مطلوب برسد، انتظار واقع بینانه ای نیست و تا کنون هم در طول تاریخ چنین چیزی محقق نشده است.
🔸بنابراین اگر در حکومت اسلامی ای که برای آن شهید داده ایم و یاران امام برای پیروزی اش چنین و چنان کرده اند و فداکاریها و از خودگشتگیهای زیادی کرده اند، وقتی یک نقصی پیدا شود تعجب کنیم، نه؛ تعجب ندارد کار انسان و دنیا همین است.
🔸اتفاقا اگر موفقیتی پیدا شده باید تعجب کنیم. مخصوصا با توجه به نقصها و کمبود امکانات و کمبود معلومات و کمبودهای علمی و تکنولوژی اگر پیروزی ای به دست آمد، جای تعجب دارد. وگرنه اگر جامعه ای به هدفی که برایش ترسیم شده است نرسد، تعجبی ندارد. تاریخ بشر همیشه همینطور بوده است.
🔸بنابراین این انتظار که ممکن است در جوانها و افرادی که کم تجربه هستند وجود داشته باشد که وقتی انقلاب کردیم باید ظرف چند سال تمام خواسته هایمان به طور کامل تحقق پیداکند، نابجاست و خیال است؛ عالم اینگونه نیست و خدا هم اینگونه نیافریده است.
🔸ما باید در راستای اهدافمان تلاش کنیم و خدا هم حکمت و سر این نوع آفرینش را گفته است؛ عالم را برای این نیافریده است که ما در اینجا زندگی آرامی داشته باشیم؛ اینجا یک آزمایشگاه است و جلسه امتحان.
🔸این نکته را بنده کمتر دیدم در نوشته ها و بیانات بهش توجه شود؛ همه ناراحت اند که چرا فلان جور شد؟ مثلا چرا انقلاب آنگونه که باید به اهدافش نرسید؟ آیا در برنامه اشکالی بود؟ یا در مجری اشکالی بود؟
🔸آیا برنامه ای بهتر از قرآن می شود پیدا کرد؟ مجری ای هم بهتر از پیغمبر و امیرالمؤمنین می توان یافت؟ اما چقدر اهداف اسلامی در زمان حضور پیغمبر و امیرالمؤمنین تحقق پیدا کرد؟ پس باید همیشه این نکته را در نظر گرفت که اساسا این دنیا برای این نیست که همه اهداف تحقق صد درصدی پیدا کند، اینجا برای امتحان است.
🔸قطعا باید فکر کنیم نقطه ضعفهایش را بشناسیم و به اندازه ای که ما می توانیم کمک کنیم. این وظیفه و امتحان بعدی ما بعد از تلاش برای برقراری نظام اسلامی، می شود. حالا که فهمیدیم اشکالی وجود دارد چه کار کردیم؟ باید بشناسیم نقطه های ضعف را، اما نه فقط برای اینکه توهین کنیم. برای اینکه خودمان ببینیم چه کار می توانیم بکنیم که مشکل حل شود.
🔸پس پیگیری اشتباهات، ضعف ها و کمبودها لازم است اما به این انگیزه که من بدانم کدامش را میتوانم رفع کنم اما صرف این که به جان هم بیفتیم و به این و آن اهانت کنیم می شود همان کاری که دنیا پرست ها هم می کنند، هیچ مشکلی هم حل نمیشود به مشکلات هم می افزاید. اما انسان مؤمن، صادقانه بررسی می کند چه نقصهایی وجود دارد و من کجایش را میتوانم حل کنم؛ اینگونه اگر باشد خدا هم کمکش میکند.
👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-2
💠 امام معطل کمک بقیه نماند؛ به وظیفه خودش عمل کرد و این معجزه عظیم رقم خورد
🔸حضرت امام خیلی انتظار نداشت که بقیه علما و مراجع به کمکش بیایند؛ این عین تعبیر امام است که به مراجع فرمود بیایید هفته ای یک شب جلسه تشکیل بدهید چای بخورید. در واقع آن اخلاصی که امام داشت و آن اعتمادی که به سنت های الهی داشت موجب شد این معجزه عظیم رقم بخورد. اتفاقی که ما نظیرش را در دنیا سراغ نداریم و نمیدانم تا زمان ظهور حضرت ولیعصر شبیهی برای این اتفاق پیدا بشود یا نه.
🔸خب این برای ما بچه ها درس می شود. امام از این دنیا چی داشت؟ اگر آن روز شخصیت امام را ترسیم می کردند و یک بیوگرافی از زندگی امام می نوشتند اینگونه بود که یک آخوندی هست که از نظر مادی به زحمت نان و آب زن و بچه خودش را می تواند تأمین کند.
🔸امام آدمی نبود که دنبال این باشد که ریاست درست کند و پول یا بودجه ای برای این کار در نظر بگیرد و ...؛ می گفت من وظیفه ام را انجام می دهم. بعد از 15 سال که به ایران برمیگشتند در هواپیما از ایشان پرسیدند چه احساسی دارید؟ گفت وظیفه ای دارم که در حال انجامش هستم. پرسیدند احتمال نمیدهید خطر شدیدی در ورود به فرودگاه تهران شما را تهدید کند؟ گفت ممکن است؛ من وظیفه ام این است که بروم بعد هم راحت خوابید.
🔰شاگرد موفق امام
🔸وجود امام و زندگی امام بهترین درس آموزنده برای هر مسلمانی است که می خواهد به وظیفه اش عمل کند و الحمد الله خداوند یک شاگرد کاملاً موفق هم نصیبش کرد.
🔸شاگرد الحمدالله زیاد داشت اما آن نفری که صد در صد شبیه خودش باشد که زیر دست او تربیت شد، بعد از خودش جانشین او شد. هرچقدر شکر خدا بکنیم به خاطر رهبری امام و رهبری جانشینش کم است.
🔸یکی از وظایف شما به عنوان کسی که در زمینه رهبری فکری مردم کار می کنید این است که این فکر را جا بیندازید که ما فقط برای شکست دادن رقیب کار نمی کنیم؛ ما میخواهیم اهداف الهی تحقق پیدا کند.
👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-3
💠 القاء ناکارآمدی انقلاب چهل ساله، تصویرسازی غلط دشمن است/ کارآمدی نسبی است؛ در مجموع برایند کارآمدی انقلاب اسلامی مثبت است
🔸کارآمدی مراتب دارد؛ اما اگر بگوییم کارآمدی بین صفر یا صد است؛ یا هست یا نیست، خب در جواب یا باید بگوییم بله یا نه؛ ولی اینطوری نیست، کارآمدی نسبی است. بین صفر تا صد، صد درجه هست ممکن است در جایی کارآمدی صد نباشد، اما 99 باشد یا 80 باشد یا 50 باشد؛ همین که از نصف بیشتر باشد این یک موفقیتی است.
🔸اگر ما در جایی انتقاد می کنیم باید ببینیم آیا می شد از این چیزی که محقق شده بهتر کار بکنند یا نه، کسانی غفلت کردند یا از روی هوای نفس کار نکردند؛ انتقاد کنیم شما چرا از این فرصت استفاده نکردید؟ بعد توجهشان دهیم به این نکته و خودمان تلاش کنیم جبران کنیم.
🔸بنابراین کارآمدی یک چیزی که مضبوطاً معین باشد و این اندازه درجه اش مشخص باشد و اگر بود، بگوییم کارآمد هست و اگر نبود، کارآمد نیست، اینطوری نیست.
🔸شاید الان دشمن اینگونه دوست داشته باشد که القا کند این نظام کارآمد نیست و به گونه ای مطرح می کنند که یک پاسخ بله یا خیر بدهیم؛اگر قاطعانه بگویند ناکارآمد است این تصویرسازیِ غلط است؛ درست این است که بگوییم بله، نسبت به بعضی از نظام ها کارآمد بود نسبت به آن چیزی که ما انتظار داریم، مثلاً 70% کارآمدی را داشت؛ ضمن اینکه در بخش های مختلف هم تفاوت دارد. در یک بخشی ما موفق بودیم یک بخشی نبودیم اما سرجمع کارآمدی میشود آن 70، یا 75 یا 80 درصدی که گفتیم. اما اگر بخواهیم یکجا بگوییم کارآمد است یا ناکارآمد، به نظر من صحیح نیست.
🔰اینکه بگوییم مردم بی دین تر شده اند و این بی دین محصول حکومت اسلامی است، حرف بچه گانه ای است
🔸آیا امیرالمؤمنین وقتی به شهادت رسید مردم دیندارتر شده بودند از روز اولی که با او بیعت کرده بودند یا بی دین تر شده بودند؟ اگر بگوییم بی دین تر شده بودند، پس باید بگوییم حکومت علی بی دینی آورد! بنابراین این حرفها دلیل نمیشود برای ناکارآمد نشان دادن حکومت؛ اینها حرف های بچه گانه است.
🔸یک حکومت مخصوصاً حکومت اسلامی ساحت های مختلفی دارد. انگیزه های مختلفی دارد، شرایط مختلف جامعه داخل و جامعه جهانی تفاوت می کند. اینکه گفتیم نسبی است یعنی باید مجموع اینها را با هم سنجید، میگوییم در این شرایط، با این موانع، با این دشمنی ها، ما چقدر به اهدافمان رسیدیم؟
🔸یک درصدی را مثلا نشان بدهیم، فرض کنید اگر بتوانیم کیفیت را تبدیل به کمیت کنیم، باید بگوییم در این سطح ما موفق هستیم؛ ولی اگر جواب حقیقی بخواهیم باید بخشها را از هم تفکیک کنیم، بگوییم این بخشش موفق بودیم؛ مثلاً 100% در یک بخشی هم ضعیف بودیم زیر 50% در یک بخشی هم نسبی بوده، اشکال از یک شخص بوده، اشکال از طرز تفکر بوده، از حزب یا از جناح بوده است.
🔸اما اگر بگوییم ملت اینجور بودند و شما جامعه تشکیل دادید و این جامعه الان خراب شده، اینها حرف های بچه گانه است. عین همین مساله را اگر به حکومت علی (علیه السلام) یا خود پیغمبر نسبت دهید، آیا مردم دیندارتر شدند یا بی دین تر؟ بنی اسرائیل وقتی آمدند گفتند اجعل لنا الها کما لهم آلهه یا وقتی رفتند گوساله پرست شدند، دین دار تر شدند یا بی دین تر؟ پس حضرت موسی چه کاره بود؟
👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-4
💠 وقتی جنگ تمام شد خواستند کمبودهای دیگر را جبران کنند از اهداف اصلی انقلاب غفلت کردند/ برای فهم مواضع رهبری باید همه سخنان ایشان را توجه کنیم نه فقط سخنانی که به مزاجمان می سازد
🔸بنابراین کارآمدی، نسبی است. اما حالا این نسبت در این زمان بیشتر بوده یا زمان دیگری؟ مختلف است و نوسان دارد. دریک قسمتی ما در زمان امام خیلی پیشرفت کردیم اما در یک قسمتی نه. یعنی نیروها صرف یک بخش هایی شد و از جای دیگر غفلت شد یا غفلت هم نشد اما نیرو نداشتند برای آن جای دیگر؛
🔸آن زمانی که 8 سال مردم باید بروند در جبهه و بجنگند و به صورت های مختلف یا پشت جبهه باید پشتیبانی کنند، امام فرمودند جبهه ها را پرکنید. دیگر نمی شد به درس اخلاق و تربیت و روان شناسی اولویت دهیم؛
🔸وقتی جنگ تمام شد نوبت این شد که ما کمبود های دیگر را جبران کنیم که متأسفانه غفلت شد. فقط توجه مسئولین به این مساله معطوف شد که کمبودهای جنگ و خرابیها را جبران کنند. اسمش را هم گذاشتند دولت آبادانی؛
🔸غافل از اینکه اصلاً اصل این نهضت و اصل تشکیل این حکومت برای کار فرهنگی است، برای آدم سازی است؛ برای این است که در این امتحان پیروز بشویم برای سعادت ابدی. اما رفتیم دیدیم آمریکا چه کار کرده ما هم برویم یاد بگیریم انجام دهیم، ببینیم ژاپن چه کار کرده، گروهی را فرستادند ژاپن کار بکنند که بعد از جنگ جهانی چه کار کرده و کلی هزینه شد، مطالعات شد و روی آن تئوری ساختند، نیروهایی تربیت کردند که ما از روش های ژاپن برای آبادانی کشور استفاده کنیم.
🔸این مسائل را ما باید بشناسیم که چه خطرهایی انسان را تهدید می کند؛ حتی آنوقت که حکومت اسلامی هست شیطان اینگونه راه را سراشیبی درست می کند رو به جهنم و به نام اسلام و به نام خدمت به نظام.
🔰فرهنگ همچنان اصل است؛ تاکید بر اقتصاد بنا به اقتضاءات و شرایط است
🔸امروز که آقا بر روی مسائل اقتصادی تکیه می کنند. این را میدانند اگر این مساله را نگویند دشمنان این را سوژه می کنند و این اهرم را از دست نظام می گیرند، میگویند شما خراب کردید حالا ما میخواهیم آبادش کنیم؛ پس ایشان تکیه می کنند روی این مساله که ما باید معیشت مردم را تأمین کنیم؛ برای اینکه مارکسیستها این شعار را از دست ما نگیرند؛ همین الان هم می بینید در جمهوری اسلامی در دانشگاه های تهران و دانشگاه های اسلامی، گرایشات مارکسیستی در حال شکل گیری است.
🔸این قبیل مسائل، جدی است و حتی اساتید در دانشگاه ها مطرح می کنند. می خواهند نسل جوان ما را از مسائل اصلی دین دور کنند. فردا یکوقت چشم باز می کنیم بچه های دبیرستانی ما بهشت و جهنم و شب اول قبر و این مسائل را مسخره می کنند. در حالیکه ما مشغول هستیم به اقتصاد و میخواهیم اقتصادمان را درست کنیم.
🔸باید بفهمیم رهبری لازم است در فلان موقعیت فلان شعار را بدهد تا آن شعار از دست دشمن بگیرد. مساله معیشت واقعاً نیاز مردم است و اکثر مردم تا حداقلهای زندگیشان تأمین نشود کار نمیکنند. این میشود مقدمه لازم؛ اما این هدف نیست.
🔸اصلاً هدف زندگی چیست؟ برای چه انقلاب کردیم؟ اینها فراموش میشود بعد کسانی هم که کمتر تجربه دارند یک جمله از فرمایشات آقا را یکجا می شنوند فکر میکنند اول تا آخر قضیه همین است؛ در حالی که همین آقا دیروز هم حرف دیگری زد، پریروز هم مطلب دیگری گفت چرا آن حرفها را فراموش می کنید؟ فلان حرفی از رهبری که با مزاجش میسازد را می گیرد و بقیه را فراموش میکند.
👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-5
💠 در ذهن برخی مسولان این است که شاه را کنار زدند حالا نوبت آنهاست که شاهی کنند/ درمجموع جوانان نسبت به سال 57 دیندارترند/ برخیها نهایت آرزویشان این است مثل یکی از ایالتهای آمریکا شویم!
🔸آدم احساس میکند بعضی از مسئولین، بعضی که میگویم میتواند یک در یک میلیون باشد عددش را هم در نظر نگیرید، بعضی از مسئولین در فکرشان اینگونه تصور می کنند؛ میگویند شاه را بیرون کردیم حالا نوبت ماست که شاهی کنیم. ما زندان رفتیم و شکنجه شدیم، حالا نوبت خودمان، بچه هایمان، دار و دسته و همشهریهایمان است. ارزش ها و اسلام، ابزاری بود. امام هم نعوذ بالله از فکر دینی مردم استفاده کرد برای اینکه یک حرکتی ایجاد کند!
🔸اگر فقط به این فکر باشیم که در تکنولوژی پیشرفت کنیم، جامعه درست میشود؟ با این نگاه نهایتا میشویم مثل یک ایالتی از ایالات آمریکا، یا یک اسرائیل دیگر. آیا ما برای همین انقلاب کردیم؟
🔸بنده مطمئنم در ذهن بسیاری از مسئولین به عنوان بزرگترین آرزو این هست که خودشان را برسانند به حد یکی از ایالات آمریکا. بگویند ما آمریکا شدیم؛ ما که هیچ جا به حسابمان نمی آوردند، آمریکا شدیم. خدا، دین، ارزش ها و شهادت هم ابزاری بود برای همین. خب کی باید این نگاه را اصلاح کند؟
🔸مسئولین فرهنگی کشور. تئوریش را هم آنها باید تهیه کنند و نشر هم به دست شماهاست. اونوقت برای اینکه این مسئولیت ها را انجام بدهیم خون دل باید بخوریم، فحش باید بخوریم، فقر باید بچشیم، تهمت باید بشنویم، بله جهاد یعنی همین.
🔸وقتی می گوییم جوانان دیندارتر شده اند، جوان را باید معنا کنیم؛ جوان یعنی برآیند جوان ها، وگرنه بعضی ها هستند که بی دینتر هستند، بعضی های دیگر خیلی عالی تر هستند؛ اما مجموعاً میگوییم برایند جوانها نسبت به آنها بهترند.
🔸یک مساله مهم هم اینجا وجود دارد که نباید آن را فراموش کرد و آن اینکه وقتی در مورد دینداری جوانان اینگونه سخن می گوییم باید مراقب باشیم دچار این آفت نشویم که خب پس دیگر نسبت به جوان ها وظیفه ای نداریم و این جوان ها دیندارتر از قبلیها هستند. نه؛ دینداری این جوانان را هم باید حفظ کرد و هم باید رشد داد، و هم آنهایی که کمبود دارند باید کمبودهایشان را برطرف کرد.
🔰باید آرمانی فکر کنیم اما در عمل، عملگرا باشیم
🔸اگر خیال پردازی کنیم و آرمان گرایی صرف پیشه کنیم و مدام بگوییم باید چنین شود و باید چنان شود، به هدف نخواهیم رسید و باز همین جایی خواهیم بود که هستیم. ما باید آرمانی فکر کنیم اما در عمل، باید عمل گرا باشیم. باید فکر کنیم این آرمان را در این شرایط، چگونه و تا چه اندازه میشود محقق کرد. وقتی ما مسائل را قاطی میکنیم، یا خیلی ناامید میشویم یا راه را عوضی میرویم.
👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-6
💠 سیاری از مسائل هست که با هم تزاحم دارد و ما درک نمی کنیم/ رهبر اولویتها را تشخیص می دهد/ برای برخی متدینین مساله ولایت فقیه هنوز حل نشده است/ احترامشان به رهبری از باب احترام به عالم است نه ولیّ واجب الاطاعه
🔸برای برخی از کسانی که نسبت به رفتارهای رهبری شبهه و سوال دارند، از اول مسائل مربوط به ولایت فقیه و رهبری حل نشده است. همانطور که قبل از حضرت امام برای اکثر متدینین تصوری نسبت به حکومت اسلامی نبود، و برای آنها دین در نماز و روزه و سینه زنی و این مسائل خلاصه میشد، امروز هم برای بسیاری از اقشار، دینداری شامل این مسائل حکومتی نمی شود. اینها را مسائل سیاسی میدانند.
🔸در ذهن اینها این است که حضرت آقا سمبل و نماد یک حزب و جناح سیاسی است، فرد دیگری هم سمبل و نماد جناح دیگر است؛ گاهی این روی کار است و گاهی او! این نقصی معرفتی درباره اصل ولایت فقیه، شان ولی فقیه، و لزوم اطاعت از ولی فقیه در اسلام است. این نکته اتفاقا در میان متدینین بیشتر است. به رهبری هم از باب احترام به علما، احترام می گذارند نه ولی فقیهی که باید از او اطاعت کرد
🔸از سوی دیگر بسیاری از مسائل هست که با هم تزاحم دارد و ما درک نمی کنیم. یک روی سکه را می بینیم، اما جهات دیگری دارد که ما متوجه آن نیستیم. این مسأله در صدر اسلام هم سابقه دارد.
🔸بهترین نمونه آن در زمان امام حسن (علیه السلام) اتفاق افتاد. عدهای از شیعیان حضرت آمدند و سجاده از زیر پای حضرت کشیدند، و گفتند: السلام علیک یا مذلّ المومنین! آنها اصحاب خاص خود حضرت بودند؛ گفتند: تو مومنین را ذلیل کردی. آیا واقعا اینگونه بود؟ این رفتار آنها به خاطر این بود که حضرت مصالح و مسائلی را درک می کرد که آنها درک نمی کردند. او می دید که اگر این کار را نکند اصل اسلام برچیده می شود.
🔸این نکته هم باز بر می گردد به کمبود معرفت ما نسبت به وظایف رهبر. او هم مصالح امت را و هم تکلیف شرعیاش را می فهمد، اما مسائلی را می بیند که ما نمی بینیم. حالا فرض کنید خدای نکرده شرایط جامعه ما به گونه ای شود که یا امام حسن باید با معاویه صلح کند، یا باید اصل اسلام در معرض خطر قرار بگیرد؛ چه باید کرد؟
🔸فرض می کنیم رهبر جامعه درک کرد که مسیر جامعه با شرایط جهانی به گونه ای است که یا نسل آینده ای که روی کار می آید خواهد گفت: ما باید دموکراسی غربی با همه خصوصیاتش را داشته باشیم، ولو دین پایمال شود، یا رهبری باید از امروز در مسائلی دخالت نکند و خودش را محدود کند به آنچه در قانون اساسی که مردم رای داده اند آمده، تا از آن خطر محتمل در آینده جلوگیری شود.
🔸زیرا اگر بخواهد بیشتر از قانون دخالت کند، می گویند خلاف قانون عمل می کنی. پس اولا به لحاظ قانونی خلاف قانون عمل نمیکند، ثانیا در عمل اگر بخواهد فراتر از قانون اساسی عمل کند مردم طاقت نمی آورند. منظور از مردم یعنی ثروتمندان، صاحبان مقام و افراد موثرند که وقتی ببینند خواسته هایشان تامین نمی شود، اصل دین و نظام را زیر سوال میبرند و میگویند مردم به رئیس جمهور رأی داده اند؛ رهبری دیگر چیست؟
🔸او باید مصالح را ببیند، جرح و تعدیل کند، اولویتها را رعایت کند، مصلحت اعم را مقدم بدارد، خط مشی را تعیین کند، و ما لازم است اطاعت کنیم. والا اگر اطاعت یعنی تکلیفی که در رساله نوشته شده، پس رهبر می خواهیم چه کار؟ او باید تصمیم بگیرد که امروز باید فلان کار را انجام دهید؛ ولایت فقیه یعنی این.
🔸ما عملاً باید اطاعت کنیم؛ البته سعی هم میکنیم فهممان را ارتقاء ببخشیم که مصلحت اش را بفهمیم، اما باید بدانیم و اطمینان داشته باشیم که او فهمش بهتر از ماست و مسائل را بهتر درک میکند، و نهایتاً برای انجام وظیفه اش هست که این رفتار را میکند و سرسوزنی هم حاضر نیست از این وظیفه تخطی کند.
👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔹گزیده گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی-7
💠 در میان برخی مسئولین کشور رگه هایی از سکولاریسم وجود دارد/ در حوزه های ما ناخودآگاه، سکولاریسم دارد رسوخ می کند/ زمانی صفت رباخوار، فرد را در جامعه ساقط می کرد؛ اما الان کل اقتصاد با ربا اداره می شود، کسی هم نمی گوید بانکها رباخوارند/ برای تحول در علوم انسانی دانشگاهها باید از جلسات علمی و انجمنهای علمی شروع کرد
🔸در مورد تغییر محتوای علوم انسانی آرام و بدون اینکه واکنش تندی ایجاد کند و حساسیت برانگیز باشد می توان این تغییرات را ایجاد کرد. بهترین راهش این است که جلسات علمی برگزار شود. خیلی آرام مسائل را خودشان بنشینند و با هم نقد کنند؛ خود آنها مدعی نقد شوند، منتها با یک مدیریت صحیح.
🔸جلساتی تشکیل شود، انجمن هایی در دانشگاهها ایجاد شود که یکی دوتا شخصیت پخته متدین در بین اینها حضور داشته باشند، و با بحث و تحقیق بی طرفانه نقدهایشان را مطرح کنند. الان هم در بعضی دانشگاهها مانند دانشگاه تهران انجمن هایی وجود دارد که اساتید جامعه شناسی یا اقتصاد با هم جلساتی دارند. این کاری بود که دفتر همکاری حوزه و دانشگاه شروع کرد اما مسائل سیاسی و مسائل مربوط به جنگ نگذاشت که خوب پیشرفت کنیم.
🔸این کار باید با مشارکت خود اساتید دانشگاه ها و طرح بحث آزاد علمی و بی طرفانه انجام بگیرد. اول باید اصول این مسائل حل شود، و بعد گروه هایی تشکیل شود برای نوشتن کتابهای جدید. این طرحی است که از سال اول انقلاب بچه های حوزه پیشنهاد کردند و آن روز عملی هم شد.
🔸امروز هم بعد از چهل سال می بینیم بهترین راه همین است؛ اما اگر بگوییم ما طرح می دهیم و شما باید عمل کنید، یک زمینه ای می شود برای مانور ضد انقلاب. باید فکر کنیم چگونه فکر آنها را عوض کنیم؛ با حفظ آبرو و موقعیت استاد به گونه ای که به شخصیتش لطمه نخورد و منافعش محفوظ بماند، در فکرش اثر بگذاریم.
🔰برخی هرچه وعده می دهند ما ارزان می کنیم، در واقع در نهایت می خواهند با آمریکا سازش کنند
🔸از نظر جهانی، بزرگترین خطری که ما را تهدید می کند سکولاریسم است که می گوید اصلا دین میخواهید برای چه؟ بعد از این که معلوم شد شما دین می خواهید، آنوقت اگر بگویید کدام دین، خطر پلورالیسم مطرح می شود که میگوید هر دینی که باشد فرق نمیکند.
🔸خطر سکولاریسم الان کشورهای اسلامی را تهدید می کند. الان رگه هایی از سکولاریزم در مسئولین کشور ما هم وجود دارد، و حتی در حوزه های ما ناخودآگاه دارد رسوخ می کند و ما غافلیم. وقتی ارزش ها ی دینی کمرنگ می شود و بی احترامی به دین صورت می گیرد، این خطر پررنگ می شود.
🔸به عنوان یک مثال ساده عرض کنم، زمانی اگر می گفتند فلانی رباخوار است، همین کافی بود که او در یک محیط دینی اصلا ساقط شود. حالا ربا خوری او چه اندازه بود؟ مثلا تاجرهای متدینی بودند که من می شناختم؛ نماز اول وقتشان ترک نمی شد، اما معامله ای که می کردند یک کم نبات می فروختند به طرف و پولی هم قرض می دادند، و مثلا پنج درصد سود می گرفتند؛ آن هم با همین ظاهرهای دینی یا همان کلاه شرعی.
🔸اما الان کل اقتصاد ما به طور رسمی با سود بیست درصد و بیست وپنج درصد و سی درصد اداره می شود؛ هیچکس هم نمی گوید این ربا خوردن است و اینها رباخوار هستند؛ برعکس میگویند: مگر بدون این هم میشود؟!
🔸در سیاست هم میگویند ما فقط شعار میدهیم که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، اما مگر ما در مقابل آمریکا چه داریم؟ اگر آمریکا فلان جنس را تحریم کند بیچاره می شویم.
🔸یعنی الان هرچه که وعده می دهند ما ارزان می کنیم، در واقع یعنی در نهایت می خواهند با آمریکا سازش کنند. اسمش این است که دولت می خواهد برنامه ریزی کند، و به مردم وعده می دهند که اجناس ارزان میشود، اما واقعیتش این است که میخواهند با آمریکا ببندند، و به آنها می گویند فلان امتیاز را به شما می دهیم و شما هم فلان تحریم را کم کنید و خیلی سختگیری نکنید.
🔸یا شعار می دهند، و از مردم نظر خواهی می کنند که آیا ارزانی میخواهید یا فلان ارزش اجتماعی را؟ خب مردم هم ارزانی میخواهند. ولی در واقع دارند طرحهایی را برنامه ریزی می کنند مبتنی بر سازش با آمریکا؛ معتقدند چاره ای جز سازش نداریم. در حرف وشعار چیزی میگویند (سنگ مفت و گنجشک مفت)؛ ولی اعتقادشان این است که مگر می شود با آمریکا در افتاد؟ ته دلشان این است که با آمریکا که هیچ، با نوکر آمریکا هم نمی توانیم دربیافتیم!
👈متن کامل را در 9دی 343 ام بخوانید
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
مدیر مسئول 👇
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
343.pdf
11M
✍نسخه پی دی اف شماره هفته قبل 9دی (343)
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی.docx
49.3K
✍ متن کامل گفتگوی 9دی با آیت الله مصباح یزدی در شماره 343
هفته نامه ۹ دی 👇
eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a