هدایت شده از
#مهارتهای_معلمی
#نظم
🔘جلوگيري از بينظمي در كلاس
1 - چند قانون رفتاري شفاف براي كلاس وضع كنيد. دانشآموزان را در تهيه اين قوانين شركت دهيد.
2 - هر رفتار خوب را بلافاصله با يك واكنش مثبت پاسخ دهيد. (مثلاً با يك لبخند يا چند كلمه تعريف يا تشويق)
3 - قبل از اينكه يك بينظمي جزئي تبديل به يك ناهنجاري بزرگ شود به آن رسيدگي كنيد. بينظميهاي جزئي به صورت خصوصي حل و فصل ميشود و رودررويي در انظار ديگران توجه بيش از حدي برميانگيزد.
4 - مجازات قانون شكني را مشخص كنيد. با دانشآموز خاطي برخورد نماييد.
5 - از دانشآموزان انتظارات غير منطقي نداشته باشيد. تكاليف مناسب حال همه دانشآموزان باشد.
6 - نوع برخورد خود را در صورت انجام يا عدم انجام تكاليف مشخص كنيد. (به صورت منطقي و اثر گذار)
7 - انعطاف داشته باشيد. به محض اينكه احساس كرديد يادگيري درس به خوبي پيش نميرود سرعت يا موضوع يا روش تدريس را تغيير دهيد. بهخاطر داشته باشيد اين يك توانايي است نه يك ضعف.
8 - اگر دانشآموزي نظم كلاس را برهم ميزند او را جا به جا كنيد و نشان دهيد متوجه بينظمي او شدهايد.
9 - براي فروكش كردن عصبانيت مدتي وقت بدهيد. اگر شما يا دانشآموز از كوره در رفتيد چند دقيقه فرصت بدهيد تا هر دو آرام شويد. سپس شاگرد عصباني را براي مدتي بيرون از كلاس ببريد و زمينه گفتن «متأسفم كه چنين اتفاقي افتاد» را در او ايجاد كنيد.
10 - علت رفتار ناشايست را بررسي كنيد. ممكن است مسائل خانوادگي، مالي و.... عامل اين رفتار باشد.
11 - در پايان كلاس، بهعنوان پاداش و بهخاطر رضايت از يك فعاليت مفيد و رفع خستگي، يك تست شفاهي يا سرگرمي براي دانشآموزان در ده دقيقه آخر كلاس در نظر بگيريد.
┈••✾•°❤️
هدایت شده از
ترفندهایی برای ساکت کردن کلاس درس.pdf
185.2K
هدایت شده از
✅ سخنرانی معاونت پرورشی امروز صبح
✅ در جمع معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران جدید الورود
https://shad.ir/alborzhamdel_4461
هدایت شده از
سلام وقتتون بخیر
لینک گروه
https://eitaa.com/joinchat/1809514518Cc98c3b85c1
لینک کانال
@afkor_canalsorood
هدایت شده از
گروه تخصصی سرود کشور
ویژه ی مربیان تربیتی مدارس
و بقیه ی همکاران و معلمان گرامی☝️☝️
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
هدایت شده از
202030_1281295598.ppsx
8.2M
#پاورپوینت
#کلاسداری
موضوع: باکلاس شلوغ چه کنیم؟
👌کیفیت عالی،18اسلاید
#تدریس_کارآمد
#روش_تدریس
کانال تخصصی صدای تدریس
@sedaye_tadris
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
🔺 چرا کودکان اولویت برنامهسازان در رسانهی ملی نیستند؟
◽️بسیاری به صدا و سیما انتقاد دارند که آنطور که باید و شاید، آنتنِ خوبی برای کودکان آماده نکردهاست که جایگزینی برای انیمیشنهای دور از سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد و آنها را پایِ محتوای رسانهی ملی بنشاند.
◽️مجموعه تلویزیونی "کلبه عموپورنگ" از فردا در حالی دوباره به آنتن شبکه دو سیما میرسد که دغدغه همه اهالی این کلبه، توجه بیشتر به کودکان در رسانه ملّی است.
◽️صحبت های عوامل این فیلم پیرامون ضعف برنامه های رسانهی ملی شنیدنی است: داریوش فرضیایی در پاسخ به سؤال :"رسانه ملّی برای اینکه با کودک و نوجوان امروز بتواند همذاتپنداری کند و نوعی این اقشار را با صدا و سیما آشتی دهد که بیننده پروپاقرص برنامهها و سریالهایش باشند باید چه رویکردی را در دستور کار خودش قرار دهد؟ چرا ما شبکه کودک و امید هم راه انداختیم ولی نتوانستیم در حوزه کودک و نوجوان به موفقیت برسیم؟"اینگونه جواب داد " امروزه همهی مشکلات برنامهسازی به فقدان اتاق فکر برمیگردد". او در ادامه توضیح داد:ما نمیخواهیم ساختارشکنی داشته باشیم و ریسک کنیم. با روش جدید برنامه و سریال بسازیم، بلکه الان دیگر آن شیوهها و سبکهای سنتی ساخت برنامه و سریال را نمیطلبد و جایی ندارد در نتیجه باید به سراغ فکرها و اندیشههای جدید برویم. ما جوانان ِخوشذوقی داریم که باید به آنها میدان بدهیم.
◽️فرضیایی همچنین با اشاره به اینکه کودک و نوجوان اولویت مدیران تلویزیون نیستند، گفت: هنوز هم کودک و نوجوان برای مدیران تلویزیون اولویت نیستند. درباره راهکار برونرفت از این فضا و رفتن به سمت اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی، باید بگویم که صداوسیما باید فضا را باز کند تا کسانی بیایند که بچهها دوستشان دارند و آنها را پَس نزند و بجای اینکه هزینههای هنگفت برای برنامههایی که دیده نمیشود را اختصاص دهد؛ آن کسانی را که بچه ها دوستشان دارند را حمایتشان کند.
◽️احمد درویشعلیپور، کارگردان این مجموعه تلویزیونی، کودک و نوجوان را در تلویزیون مظلوم میداند و تأکید کرد: کودک و نوجوان در تلویزیون مظلوم واقع شدهاند. یعنی شبکه ایجاد کردیم و تعداد کارها را افزایش دادیم اما از تربیت و پرورش آدمهای کاربلد و متعهد غافل شدیم.
◽️مسلم آقاجانزاده تهیهکننده مجموعه کلبه عموپورنگ، به این نکته اشاره کرد که خیلی از خانوادهها تنها سرگرمی و تفریحشان دیدن تلویزیون است. اگر رسانهملی نتواند روحیه بچهها را شاد کند و محتوایی به آنها انتقال دهد؛ نسل آینده، نسلی پراسترس و بدون طراوتی تربیت میشود.
◽️آقاجانزاده با اشاره به اینکه کار برای کودکان ساختن، سختتر از کار برای بزرگسالان است، افزود: باید همه شبکههای سراسری و فراگیرِ ما گروه کودک داشته باشند و بودجه خوبی هم به آنها اختصاص دهند.
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
ابرقهرمانان و نسل زد.pdf
12.52M
📺داستان مصور و تاثیر ان برنسلz
🦸♂️مروری کوتاه بر ابر قهرمانان
🖌سوپرقهرمان و نوجوانان
#عصر_هشتادیا
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
💠 آیتالله سید محمد مهدی میرباقری
📢 نمیشود جوان را از سرِ صبح تا بعد از ظهر در مقابل علم و عقلانیت غربی تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربیها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایش غربی بد باشد؟ مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی و این نوع پوشش را ایجاد کرده است؟
📢«نکتهای را سالها قبل در جلساتی با حضور دبیران عرض کردم؛ جلسهای بود راجع به اینکه برای اخلاق جوانها چه کار کنیم؟ ناچار شدم عرض کنم که: شما از اول صبح تا بعد از ظهر که سر کلاس هستید، دانشجوهایتان را در مقابل غرب تحقیر میکنید، هر معادلۀ علمی که میگویید با زبان غرب میگویید؛ یعنی گاهی زبانتان زبانِ فارسی نیست و اصطلاحاتتان اصطلاحاتِ غربی است. نام دانشمندان غربی را هم تجلیل میکنید و بالاسر آن میگذارید!
📢بعد به چه جرأتی به جوان میگویید موهایت را مثل آنها نزن و مدل لباست مثل او نباشد و سبک پوشاکت را عوض بکن؟!
او سبک آرایشش را چرا عوض بکند؟! مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی را ایجاد کرده است؟! چرا من جوان را از سر صبح تا بعد از ظهر در مقابل غرب تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربیها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایشش بد باشد؟ اگر بنیانِ تمدن جدید بر اومانیزم است چرا وقتی به سبک زندگی و به شیوۀ آرایش که میرسد پوچی و نیهیلیزم و فوکولیزم را شما بد میدانید؟ چرا بد میدانید؟ چرا وقتی به شیوۀ آرایش که میرسد، میگوئید بد است؟
(معنای این شیوههای جدید آرایش این است که زیبایی اصلاً هیچ معنای مطلقی ندارد. دیدهاید: هر روز، یک قیافههای عجیبوغریبی درست میکنند که انسان وقتی نگاهش میافتد متنفر میشود. اما بعد از یکمدتی، در خیابان جوانهای زبادی همان قیافه را به خودشان میگیرند!)
📢به جوان میگویم آقا در سبک پوشاکت از او تبعیت نکن! چرا تبعیت نکند؟ چرا الگوی خوراکش را از آنها برداشت نکند؟ چرا فستفودها شلوغ نشود؟
اگر واقعاً دانشگاههای ما، همۀ دانشش وارداتی است و همۀ عقلانیتی که آنها آوردند عقلانیت حقی است و دانش است و علم است و محترم است و مبارک است، چرا این سبک زندگی مبارک نباشد؟ چرا مدل شهرسازیشان و مدل معماریشان، بد باشد؟ چرا سبک خوراک و پوشاکشان بد باشد؟
📢چه کسی مأموریت دارد که نسل جوان را با این نقطهضعفهای تمدنی آشنا کند و از منحل شدن در این تمدن باز بدارد؟ جز شما اساتید چه کسی هست؟ و جز با اینکه نسبت به این تمدن، واقعاً افشاگری کنید و این تمدن را عریان نشان بدهید و نشان بدهید که این تمدن، یک مجموعۀ بههمپیوسته است و بهراحتی نمیشود خوب و بدش کرد و بلکه باید استحالهاش کرد. من نمیخواهم بگویم صددرصد فاسد است و نقاط مثبت در آن وجود ندارد و نمیشود استفاده کرد، اما میگویم جهتِ حاکم بر او، جهت حقّی نیست. و الاّ در کاخ فرعون هم، موسی کلیم رشد میکند؛ یا آسیه همسر فرعون و مؤمن آل فرعون در کاخ فرعون هست. بنابراین نمیخواهیم بگوییم که در تمدن غرب اصلاً عنصر خوب پیدا نمیشود.
📢ولی ببینید این جریان، یک جریان به هم پیوسته است. نمیشود بهراحتی غربِ خوب و بد کرد. نمیشود بهراحتی ژاپن را اسلامی درست کرد. ژاپن ایدئولوژی خودش را با خودش بههمراه دارد و اثر میگذارد. این غربِِ به هم پیوسته، لایههایی دارد. ظاهرش محصولاتِ مدرن است. ظاهرش نظم خیابانی و کارخانه و شهر و فستفود و ماشین بنز است. این ظاهر آن است. باطنش عقلانیت است و سرّش ایدئولوژی غرب است. این مجموعه را شما باید به نسل جوان معرفی بکنید و بهخصوص این کار را بهشکل عالمانه و تخصصی در حوزۀ دانشی خودتان انجام بدهید. یعنی نشان بدهید که این دانش با فلسفهاش با ایدئولوژیاش یک پیوستارِ به هم پیوستهاند. نمیشود بگویید من دانش اقتصاد غربی را قبول میکنم، ولی ایدئولوژی غرب را قبول ندارم، نمیشود.
📢نمیشود بگویید من علوم انسانی آن را لااقل، قبول میکنم ولی ایدئولوژیاش را قبول نمیکنم! اصلاً ایدئولوژیِ تجسّدیافته در حوزۀ عقلانیت، تبدیل به دانش میشود و ایدئولوژیِ تجسدیافته در حوزۀ عینیت تبدیل به مظاهر تمدنی میشود. شهر و جاده و خیابان و کارخانه و برق و همۀ اینها تجسّد آن میشود. ایدئولوژی در عقلانیت تجسد مییابد. ساختارها و علوم و فناوریها و رسانههای غربی، فرهنگ غربی را به همراه خود میآورد.
📢البته این تمدن را نمیشود کنار گذاشت؛ باید به قلههای علمِ مدرن دست یافت و حتی مرزشکنی کرد. مقدمهٔ عبور از تمدن غربی و منحل کردن آن در تمدن اسلامی، تسلّطِ به قلههای علمی موجود و استحاله آن در جهاز هاضمه تمدن اسلامی است، اما این «تسلّط» بهمعنای «مسخّر شُدن» نیست.» (۱۳۹۰)
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
🔴 روزنامه جوان:
٩٠ درصد بازداشت شدگان حوادث اخیر دوست پسر و دوست دختر بوده اند/ در تجمعات اخیر،رویکرد جنسی نقش تعیین کننده داشت
📝روزنامه جوان نوشت: براساس گزارشات به دست آمده از سوی یک دستگاه امنیتی، ۹۳ درصد حاضران در تجمعات اخیر در بازه سنی تا ۲۵ سال بودند که نشانگر به وجود آمدن نسل نو اغتشاشگران در کشور است.
🔺همچنین این گزارش نشان میدهد بهرغم اینکه گفته شد جنس تجمعات زنانه است، اما حضور جداگانه دختران و زنان در تجمع اخیر بسیار کم بوده است، اما در مقابل بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان در سن پایین دوست دختر-دوست پسر بودند که برای هیجان آشوب و... وارد صحنه شده و حتی در بازجوییهای اولیه نیز اعلام کرده بودند برای نمایش قدرت و شجاعت و... در مقابل دوستانمان اقدام به آتش زدن سطلهای زباله و... کرده بودیم که به تعبیری مسائل جنسی در به صحنه آوردن نسل جدید برای تجمع عنصر تعیینکنندهای بوده است.
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
🔴 درد دل یک دهه هشتادی...!
#ارسال_مخاطبین
بنده یک دهه هشتادی متولد ۸۲ هستم.
رفیق آشوبگر دارم (دیشب پیشش بودم)؛
رفیق معترض هم دارم (تقریبا کسی نیست که معترض نباشه از جمله خودم)؛
رفیق بسیجی دارم؛
رفیق دانشجوی اطلاعات و امنیت دارم (سپاه و وزارت هر دو)؛
رفیق مخالف نظام و موافق نظام دارم و از قضا توی جمعهای مختلف که زمین تا آسمون با هم فاصله اعتقادی دارن هستم.
بهجای اینکه در مورد دهه هشتادیا نظر بدین حرفاشونو بشنوید.
حرف یه جوون توی سن من چی میتونه باشه؟
شاید باورتون نشه ولی اولیش سرگرمیه!
ما جوونیمونو توی فجازی زندگی کردیم
با پابجی و کالاف دیوتی و PS4 و PS بزرگ شدیم؛ نه؛ باهاشون زندگی کردیم؛ توش هویت پیدا کردیم. از کلش اف کلنز خلاقیت و درس استراتژی گرفتیم. با انواع سلاحها و شیوههای پیروزی و گذران مرحله در انواع گیمها آشنا شدیم و سعی کردیم به روشهای مختلف یه مرحله سخت از یه بازی سخت رو بگذرونیم
بازیهایی که آدم کشی روال ترین بخشش هست!
اما دهه هشتادیا بزرگ شدن؛ قد کشیدن؛ الان دانشگاه میرن؛ سر کار میرن؛ ولی با یه چیزی مواجهن؛ تفاوت عظیم با نسل قبل و قبلتر خودشون. با چاله عظیم نداشتن هیجان و سرگرمی در زندگی واقعی و در مقابلش تصویرسازی و رؤیاپردازی شدید مجازی از یه زندگی پر از هیجان. توی فجازی هویت پیدا کردیم و اکانت اینستا و توییترمون شد همه رسمیتمون.
حالا اما جامعه به ما به چشم بچه نگاه میکنه؛ بچه بیتربیت!
میفرمایید تقصیر خانوادشه شده آشوبگر.
عه! واقعا؟ یعنی الان دنبال مقصریم؟ بیخیال! بنظرم بحث قصور رو پیش نکشیم چون سفره این دل اگر باز بشه حرفهایی زده میشه که شاید حتی به بلاک شدن و بن شدن بنده منتهی بشه!
نسل من چیزی از انقلاب به دستش نرسید.
زمان جنگ هشت ساله امام خمینی بحرانیترین وضعیت ممکن رو سپرد به کسی همسن من، الان دسته بیل هم به بنده نمیدن!
درس بخون درس بخون!
جدا؟ ما برخلاف نسل قبل خودمون عاقلیم و ترسی از قضاوت جامعه نداریم.
درس بخونیم؟ جدا؟ چی بخونیم؟ چی بخونیم که توی این کشور بها داشته باشه؟
طولانیش نکنم؛ این نسلی که کف خیابونه نه چیزی از انقلاب به دستش رسیده نه چیزی یه اسم به رسمیت شناخته شدن و نه مفاهیم عمیق دینی و ارزش های اصیل انسانی.
از حجاب هیچی نمیدونه؛ با مفهوم عفاف آشنایی نداره؛ سود و ضررشو نمیدونه.
از صبح تا شب با سینما و سریال و رسانه تو گوشش کردن حجاب اجباری.
از صبح تا شب با مستندسازی و شبههاندازی تو منوتو اصالت انقلابشو ازش گرفتن و سال ۵۷ رو اوج جهالت مردم نشون دادن.
برخلاف جمهوری اسلامی جهودای بیشرف هزارتا برنامه براش پیاده کردن.
سلبریتیش دعوتش کرده به گل و وید کشیدن
نوجوونیشو با پورن گذرونده و شده معتاد پورنوگرافی.
یه سری جهش یافته هم داره که از مرحله مجازی به واقعی رسیدن و رسما مفهومی رو وارد قصه کردن به اسم فری ریلشن؛ بعدم وقتی کنار هم قرار گرفتن دیدن حرف مشترک زیاد دارن. تفاوت جنسیتی رو هم فراموش کردن و شدن اکیپهای دوستانه دختر و پسر بدون ذرهای مخفی کاری و علنی.
یه سر به پارکها و کافهها بزنید متوجه خواهید شد.
اینایی که کف خیابونن یه شبه به خیابون کشیده نشدن.
فضا یه کاری باهاش کرده که درگیری با پلیس براش تفریح محسوب بشه؛ هیجان داره؛ کیف میکنه.
از جهالتش گفتم تا هیجانش.
قصه حجاب و گشت ارشاد بالاخره تموم میشه اما درد بی برنامگی سیستم برا نسل پیشران کشور همچنان بدون ذررررررهای توجه باقی میمونه و صداش چند ماه دیگه با یه قصه دیگه شنیده خواهد شد.
اگر دستتون رسید درد دلای صادقانه بنده رو به نیابت از نسل چهارم انقلاب به اهلش برسونید.
برا ظهور امام زمانمون تا آخرش پای جمهوری اسلامی هستیم و بالاخره به هر زوری شده علم رو به صاحبش میرسونیم.
یا علی
#دهه_هشتادی
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
گزارش های امایشی مصرف شناسی نسل z👇
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
دهه هشتادی ها چه کتابی می خوانند.pdf
43.88M
📂گزارش امایشی نسل z
📚دهه هشتادی های چه کتاب هایی را می خوانند؟
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
20میلیون_ایرانی_مشتری_روزانه_بازی_رایانه_ای.pdf
37.75M
📂گزارش امایشی نسل z
💻امارهای وضعیت بازی های رایانه ای در ایران
📌بیست میلیون گیمر ایرانی، مشتری روزانه بازی های کامپیوتری
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
امارهای عجیب دختران.pdf
17.72M
🔺امارهایی عجیب از دختران دور از تحصیل و مهارت
📌این ارقامرا دلسوزانه بخوانید: ۴۰ درصد دختران ۱۵ تا ۲۴ سال نه درس میخوانند، نه شغل دارند، نه در حال مهارتآموزی هستند
#نسل_زد
#زنان
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
سبد مصرف فرهنگی دهه هشتادی.pdf
23.83M
📂گزارش امایشی نسل z
🎞سبد مصرف محصولات فرهنگی دهه هشتادی ها
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
نوشت افزار داخلی.pdf
48.76M
📂گزارش امایشی نسل z
🖍55 درصد نوشت افزار در دست تولید کنندگان داخلی
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
دانش اموزان و کتابخانه.pdf
15.4M
📂گزارش امایشی نسل z
👨🎓نیمی از دانش اموزان ایرانی عضو کتابخان های ایرانی هستند
📚بررسی وضعیت کتابخانه در نوجوانان
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
پول پارو کردن با دنیای بازی.pdf
31.09M
📂گزارش امایشی نسل z
👨🎓بررسی وضعیت گیم در دنیا
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
مجموعه گزارش ها، صدا و سیما و نسل نوجوان👇
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
شبکه پویا؛ منفعل یا پویا؟!
✍️ محمدمهدی احسانیفر
پس از بهبودی نسبی از کرونا، توان انجام کاری را نداشتم و مجبور بودم که بیشتر وقت را استراحت کنم. دختر کوچکم، بخشی از روز را به دیدن شبکه پویا می گذراند. از این فرصت استفاده کردم و به او گفتم: از این به بعد، با هم پویا ببینیم. خیلی خوشحال شد. حتی برنامه ها را برایم معرفی می کرد و گاهی با زبان خودش تحلیل می نمود. البته این همراهی حدود یک هفته تا ده روز طول کشید.
در آن روزهایی که پویا می دیدم، متوجه اشکالات زیادی در برنامه های این شبکه شدم. این اشکالات به اندازه ای است که نمی توان شبکه پویا را کانالی اسلامی یا ایرانی دانست و آن را در راستای اهداف انقلاب اسلامی دانست. حتی نمی توان این شبکه را در راستای نیازهای کودک و نوجوان دانست. برخی از آن اشکالات را یادداشت کرده ام.
۱. شبکه ویژه برای کودک و نوجوان، او را از فضای واقعی زندگی دور کرده و گمان می کند که همه چیز باید با دنیای کودکانه او هماهنگ شود. از این رو با جهان واقعی فاصله گرفته و خیال پردازی افراطی در وی شکل می گیرد.
۲. وقتی شبکه ای از صبح تا شب، برنامه کودک و نوجوان پخش کند، معنایش این است که این گروه سنی نیاز به کار دیگری ندارد. تفاوت این گروه با دیگران آن است که دیگران، توان انتخاب دارند ولی در اعضای این گروه، هنوز اراده انتخاب شکل نگرفته است. حال اگر این برنامه ها فقط یکی دو ساعت از روز را پوشش دهد، معنایش آن است که زندگی فقط "شبکه پویا دیدن" نیست.
۳. شبکه پویا شبکه ای سکولار است. در این شبکه به جای بهره گیری از زمینه دینی و تم اسلامی ایرانی، به ظاهرسازی های موقع اذان یا یکی دو سرود تکراری غیر جذاب اکتفا می شود. هیچگاه مخاطب شبکه پویا، عقاید و احکام و برنامه های دینی را در قالبی کودکانه نمی آموزد. بلکه یا اصلا چنین چیزهایی را یاد نمی گیرد و یا در قالبهای مستقیم که جذابیت ندارد، پخش می شود.
۴. شبکه پویا از ضعف سیاست گذاری و یا نداشتن سیاست رنج می برد. دیده نشدن سیاست واحد در تولید و پخش برنامه، بی توجهی به سیاست های کلان تربیتی، دوری از فضای آموزشی متناسب با کودک و نوجوان، حرکت نکردن به سمت اهداف انقلاب اسلامی و نداشتن خروجی تربیتی در میان مخاطبان، برخی از دلایل این ادعاست. آیا پس از راه اندازی شبکه پویا و تربیت دست کم یک نسل پای گیرنده های آن، کسی، غیر از نهادهای آماری و تبلیغی سازمان صداوسیما، می تواند ادعا کند که برنامه های این شبکه موجب پیشرفت او شده است؟
۵. تاکنون کارتون های ایرانی مختلفی تولید شده است. یکی از عجایب برخی از این کارتون ها، شخصیت پردازی خارجی و به ویژه غربی در کارتون ایرانی است! یعنی بیننده گمان می کند که با یک شخصیت خارجی رو به روست؛ چون هیچ نشان و نمادی از ایرانی بودن ندارد. بعد در پایان کارتون می بیند که تولید داخل بوده است!
#نسل_زد
#صدا_سیما
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
سیاست تلویزیونی بازگشایی مدارس.pdf
21.87M
📂گزارش راهبردی نسل z
🔹بررسی سیاست های تلویزیون در حوزه کودک و نوجوان، به مناسبت بازگشایی مداری
🔺باز امد بوی تکرار برنامه
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
تولیدات فرهنگی و تلویزیونی برای نسل نوجوان.pdf
40.09M
📂گزارش راهبردی نسل z
🎥 تولیدات فرهنگی و تلویزیونی برای نسل نوجوان
🔖برنامه سازی تلویزیونی برای نوجوانان
#نسل_زد
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
علیان و دهه هشتادی ها.pdf
169.4K
من هم مقصرم!
🔻روایت خواندنی محمد علیان از کف خیابان و مواجهه او با #دهه_هشتادی_ها در اغتشاشات اخیر
#نسل_زد
🆔@cultural_governance