eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸سلام علیکم🌸 بسته محتوایی مفصل پیرامون آسیبهای فضای مجازی 👆👆
هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻در برابر استفاده‌ی ابزاری از مرجعیّت مهدی جمشیدی: 🔹 یادداشت این حقیر در نقد سخن یکی از بزرگان گرانقدر حوزه، با واکنش‌های مختلفی روبرو گردید. از آن جمله، برخی نیروهای سیاسیِ حوزوی که وابسته به جریانِ «چپِ سیاسی» هستند، هوچی‌گری به راه انداختند و نسبت‌های ناصوابی را روا داشتند که بر من دشوار آمد. برای کسی‌که «مقلّد» است و دل در گروی «اسلام» دارد و «اسلامِ منهای روحانیّت» را «اسلامِ منهای اسلام» می‌داند و مرجعیّت را «قلّۀ عظمت شیعه» می‌انگارد، تلخ است چنین برداشت‌های سوگیرانه و تفسیرهای غرض‌ورزانه‌ای که جز در «سیاسی‌کاری» و «معادلاتِ غیرمعرفتی» ریشه ندارند. 🔹 جریان‌های «تکنوکرات» و «لیبرال» که در خاک ناپاکِ دولت‌های سازندگی و اصلاحات روییده‌اند، همواره در پیِ این بوده‌اند که از مرجعیّت، یک نیروی «منتقد» و «در برابر انقلاب» بیافرینند تا به این واسطه، فشار را تشدید کنند و انقلاب را به راهی که بیراهه است سوق بدهند. در واقع، برنامۀ ناگفتۀ آنها، «سوء‌استفاده از مرجعیّت شیعه» است؛ می‌خواهند سخن‌شان از «زبان مرجعیّت» گفته شود تا مخالفت‌ها و مقاومت‌ها خاموش شوند. آنها به دنبال «توجیه‌سازی‌های دینی» برای نسخۀ سیاستیِ خویش هستند و ازاین‌رو، «چشم طمع» به مراجع دارند و خواهان «استفادۀ ابزاری» از آنها هستند. پس مسألۀ آنها، «سپرکردن مراجع» است برای هدف‌های تجدُّدی‌شان، نه «دلسوزی» برای مراجع و «حمایت» از آنها. 🔹 هر چند مراجع بزرگوار، اهل تشخیص و تمیز هستند، امّا چنانچه سخنی از ایشان در جامعه منتشر گردید که به دست‌مایۀ «استفادۀ ابزاریِ لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها» تبدیل شد، چه باید کرد؟! آیا باید سکوت کرد تا این توطئۀ نانوشته و مخرّب، تثبیت شود؟! یا باید «دلسوزانه» و «صمیمانه» موضع‌گیری کرد و توصیۀ به حقّ کرد و مجال نداد که جریان‌های سیاسیِ بدنام و بدپیشینه و نفوذی‌های این دفتر و آن دفتر، و پاره‌ای آقازاده‌های بیگانه با زهد و بی‌تعلّقیِ مراجع بزرگوار، فرصت‌طلبی کنند؟! «حقّ» و «صلاح» کدام است؟! 🔹 جالب است که نیروهای تکنوکرات و لیبرال ‌که پرچم «آزادی» و «دموکراسی» را در ایران به دست گرفته و به «لوترها و کالون‌های معمّمِ» نقشۀ رفورمِ دینی تبدیل شده‌اند و بر منبرهای‌شان، «مواعظ جان لاکی» می‌خوانند، یک سخن منتقدانه را بر نمی‌تابند و برای «سرکوب منتقد»، نمایش مبتذلِ رسانه‌ای می‌سازند و از دین و «اسلام» و «اخلاق» و «مرجعیّت» و «روحانیّت» و «حوزه» هزینه می‌کنند! این‌همه ولخرجی و گشاده‌دستی بدان سبب است که دست در انبانِ «اعتبارِ اجتماعی و قدسیِ حوزه» برده‌اند، نه جیب خویش. «دین‌سازی» و «دین‌فروشی» می‌کنند تا «اسلامِ انقلابی» را مغلوب، و «لیبرالیسم» را مسلّط کنند. دیروز، در صف «مارکسیسم منافق» بودند و امروز در صف «لیبرالیسم منافق». و چه‌ها که نمی‌کنند با «ضروریّات و مسلّماتِ اسلام» تا جامۀ «لیبرالیسم» به اندام آن موزون افتد. بی‌جهت نبود که آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کرد که دشمن در پیِ «استحالۀ نظامِ جمهوری اسلامی» است؛ چنان‌که ممکن است حتّی فردی «معمّم» در رأس آن قرار گیرد، امّا هیچ خاصیّتِ قدسی و سیاستی بر این حضورِ نمادین، مترتّب نشود. و بی‌دلیل نیست این‌همه تأکید آیت‌الله ‌خامنه‌ای بر «نظریۀ نظام انقلابی» و این‌که حوزۀ مطلوب، «حوزۀ انقلابی» است. 🔹 یادداشت این حقیر، تند و گزنده بود، امّا این غلظت و تعدّی معطوف به جریان‌های «تکنوکرات» و «لیبرال» بود که نان مردم را ربودند و سقف معیشت را بر سرشان فرو ریختند و وضع ناگوار امروز را رقم زدند. اینان که رسم «شارلاتانیسم مطبوعاتی» را از روزنامه‌های زنجیره‌ای عهدِ تاریک اصلاحات به ارث برده‌اند و نام و نشان حوزوی را نیز ضمیمۀ خویش ساخته‌اند، یادداشتی را که آمرش، «وجدان اسلامی و انقلابی‌ام» بوده است را به آمر «بیرونی» نسبت می‌دهند و مرا که تعلّق و تعهّد عمیقِ ایمانی به اصالت‌های اسلامی و حوزوی دارم، «در برابر مرجعیّت» تعریف می‌کنند تا بازیِ سیاسیِ آلوده و منفعت‌طلبانه‌شان کامل شود، غافل از این‌که همان یادداشت نحیف، محاسبات‌شان را در هم ریخت و غرض‌شان را نقش بر آب کرد. قصد آن داشتند که به‌تدریج، از ظرفیّتِ مرجعیّت برای «بازی‌سازی‌ سیاسی» و «بازسازیِ سیاسیِ» خویش بهره ببرند و مرجعیّت را هزینه و هیزمِ آتشِ فتنۀ خویش سازند، امّا گمان نمی‌بردند که کسانی به بازی وارد ‌شوند که دل‌نگران «حریم» و «اعتبارِ» مرجعیّت شیعه هستند و «صادقانه» و «خالصانه»، سخن حقّ‌شان را با آنها در میان می‌گذارند؛ هر چند رسانه‌های لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها، سیل دشنام‌ها و تهمت‌ها را نصیب‌شان کند. ✅ @Rajanews
اسلام و خنثی سازی جنگ های شناختی
تاثیرات سبک زندگی بر نظام شخصیتی و آینده و قلب و روح انسان
هدایت شده از 
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ 🔸 درباره شهدا: ✅ برگزیدگان خدای متعال‌اند. ✅شهیدان راه درست را انتخاب کردند، خدا هم آنها را برای رسیدن به مقصد انتخاب کرد. ✅ ارزش شهیدان ارزش غیرقابل محاسبه‌ای است با محاسبات مادی ما. شهیدان در برترین تجارت عالم برنده شدند. ✅ شهادت قله است؛ قله بدون دامنه معنا ندارد. این دامنه و این مسیر چیست؟ ◀️ اخلاص ◀️ ایثار ◀️ صدق ◀️ معنویت ◀️ مجاهدت ◀️ گذشت ◀️ توجه به خدا ◀️ کار برای مردم ◀️ تلاش برای عدالت ◀️ تلاش برای استقرار حاکمیت دین ✅ اینها است که مسیر را معیّن میکند. از این مسیر اگر رفتید شما ممکن است به قلّه برسید. ✅ معنویت را نباید فراموش کرد. من یک جایی خواندم که شهید شهریاری تا دیروقت یک شب روی یک مسئله‌ی علمیِ پیچیده‌ای کار میکرد، نتوانست آن را حل کند. گفت برویم مسجد دانشگاه، دو رکعت نماز خواند، با حال، با توجه، بعد از نماز گفت فهمیدم! راه‌حل را خدای متعال به من نشان داد. بلند شد آمد مسئله را حل کرد. 🔸 درباره بزرگداشت شهیدان: ✅حسنه‌ی بزرگ ✅ یک وظیفه و کار مهم نه یک کار معمولی و عادی ✅ حادثه‌ی بزرگداشت شهیدان باید ادامه پیدا کند. ✅ [در این زمینه] ابتکار به خرج دهید. ✅ تحلیلها و استنتاجهای جامعه‌شناختی و روانشناختی روی خاطره‌نویسی‌ها بر اساس حضور عنصرِ پرقدرتِ دین مهم است. ✅ شرح حال پدرها و مادرها و همسرها مهم است. ✅ خدماتی که در خانه‌ها و مراکز زنانه و مردمی در دوران دفاع مقدس انجام گرفت، جزو اختصاصات کشور ما و جنگ ما است. ✅ کتاب «حوض خون» تفصیل خدمات بانوان مثل شستن لباسها و ملحفه‌های خونی رزمندگان است. ✅ تشییع جنازه‌‌ی شهدا در دوران جنگ و بعد از جنگ، یکی از چیزهای مغفولی است که باید حتما توجه بشود. ✅ کوچه‌ها و خیابان‌های شهر باید به نام شهیدان مزیّن شود. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: http://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
هدایت شده از 
🌹باور کردنی نیست ولی حقیقت دارد 📌خاطره‌ای از ۱۸ سال اسارت سیدالاسراء، شهید سرلشگر خلبان حسین لشگری، اولین اسیر ایرانی در جنگ تحمیلی بود و آخرین اسیری که آزاد شد!!! 🔸وقتی بازگشت از او پرسیدند: این همه سال انفرادی را چگونه گذراندی؟ او گفت: برنامه ریزی کرده بودم و هرروز یکی از خاطرات گذشته‌ام را‌ مرور می‌کردم. 🔸سالها در سلولهای انفرادی بود و با کسی ارتباط نداشت و ⚪️ قرآن را کامل حفظ کرده بود، ⚪️ زبان انگلیسی می‌دانست ⚪️ برای ۲۶ سال نماز قضا خوانده بود. 🔸حسین می گفت: از هیجده سال اسارتم ده سالی که تو انفرادی بودم سالها با یک "مارمولک" هم صحبت میشدم! 🔸بهترین عیدی که این ۱۸ سال اسارت گرفتم، یک نصفه لیوان آب یخ بود! عید سال ۷۴ بود. سرباز عراقی نگهبان یک لیوان آب یخ می‌خورد می‌خواست باقی مانده آن را دور بریزد، نگاهش به من افتاد. دلش سوخت و آن را به من داد، من تا ساعتها از این مسئله خوشحال بودم. 🔸این را هم بگویم که من مدت ۱۲ سال (نه ۱۲روز یا ۱۲ ماه) در حسرت دیدن یک برگ سبز و یک منظره بودم. حسرت ۵ دقیقه آفتاب را داشتم... 🌹شادي روح شهید حسین‌ لشگري صلوات. ✌️دفتر فرهنگی۵۷: http://eitaa.com/joinchat/1642528771Cd4c62ac002
هدایت شده از حجه الاسلام الوندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نقد و بررسی روز جهانی کوروش هخامنشی 💠روز ۷آبان در تاریخ 💠اولین بار در اوایل دهه ی ۸۰ مطرح شد. 💠بررسی در وب سایت های رسمی جهانی 💠تاریخ مقبره و سرگذشت آن 💠جریان مرگ و دفن کوروش دوم هخامنشی کانال استاد : https://eitaa.com/joinchat/3072917635C8d17a3474a
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۸ آبان ماه سال ۱۳۵۹ شمسی 🏳شهادت محمدحسین فهمیده 💠رهبرانقلاب ‼️امروز «روز جوان و نوجوان» است و مناسبت آن هم شهادت یک نوجوان بسیجی - شهید حسین فهمیده - است. این از آن مواردی است که شخصیّت‌های حقیقی، به نماد و به حقایق اسطوره‌گون تبدیل میشوند. ما در تاریخ خود از این موارد بسیار داریم. ای بسا حوادثی که امروز وقتی گفته شود، از بس عجیب است همه تصوّر کنند که اسطوره و افسانه است؛ امّا حقیقت است. نمونه‌های آن را ما در زمان خودمان بارها و بارها دیده‌ایم و شنیده‌ایم و از جمله زیباترین آنها، شهادت این نوجوان بسیجی است. او سیزده ساله بود؛ امّا با رشد، با شعور، با اراده و مصمّم، که کشور خود را میشناخت، امام خود را میشناخت، دشمن خود را میشناخت، اهمیت وجود و فعّالیت خود را هم میشناخت و رفت این سرمایه را تقدیم عزّت کشور و آینده انقلاب و منافع و مصالح مردم کرد. جسم او رفت؛ امّا روحش زنده ماند، یادش ابدی شد و خاطره‌اش به صورت اسطوره درآمد. این الگوست. ۷۷/۸/۸ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۸ آبان ماه سال ۱۳۸۶ 🏳رحلت قیصر امین پور/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️یاد مرحوم قیصر امین‌پور که حقیقتاً درگذشت امین‌پور ما را داغدار کرد، گرامی میداریم. واقعاً به معنای حقیقی کلمه بعد از مرحوم حسینی، ما دلمان به امین‌پور خوش بود که متاسفانه رفت؛ حالا باید قدر شماها را بدانیم که خدای نکرده شماها ما را تنها نگذارید. ۸۷/۶/۲۵ ‼️با اندوه و دریغ، خبر تلخ درگذشت شاعر فرزانه انقلاب دکتر قیصر امین‌پور را دریافت کردم. از دست دادن او برای اینجانب و برای همه‌ی اصحاب شعر و ادب، خسارت‌بار است. او شاعری خلاق و برجسته بود و همچنان به سمت قله‌های این هنر بزرگ پیش میرفت. درگذشت او آرزوهائی را خاک کرد، ولی راه فتح قله‌ها را امید است دوستان و یاران نزدیک و شاگردان این عزیز، ادامه دهند. او و دوستانش نخستین رویشهای زیبا و مبارک انقلاب در عرصه‌ی شعر بودند و بخش مهمی از طراوت و جلوه‌ی این بوستان، مرهون ظهور و رشد آن عزیز و دیگر دوستان همراه اوست. خداوند پاداش خوبیهای او را امروز که بیش از گذشته به آن نیازمند است، با کَرََم و فضل به او برگرداند و او را در آغوش رحمت و مغفرت خویش بگیرد. به خاندان و بازماندگان و دوستان و شاگردان آن عزیز صمیمانه تسلیت میگویم. ۸۶/۸/۹ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۸ آبان ماه سال ۱۳۸۶ 🏳رحلت قیصر امین پور/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️شعر، یک ثروت ملّی است؛ اینکه این ثروت در چه راهی بنا است مصرف بشود، مهم است؛ سعی‌ای در کشور وجود داشت و الان هم وجود دارد که این ثروت در خدمت مفاهیم غیر از آنچه انقلاب به ما داد، به راه بیفتد؛ علت هم این است که قبل از انقلاب شعرای خوب بزرگی داشتیم که در انواع مختلف شعر، در کیفیّت‌های گوناگون و در درجات مختلف شعر میگفتند؛ لکن آنچه در میان آن شعرها به درد این ملّت میخورد، زیاد نبود، کم بود؛ چه شعر قدیمی و چه شعرهای نو. بعد از انقلاب آن روال به‌هم خورد؛ جوانانی پیدا شدند، افراد صاحب‌همّتی پیدا شدند. همین جوانهایی که بعد بحمدالله جایگاه‌های شعری بالاتری هم پیدا کردند مثل مرحوم حسینی، مثل مرحوم قیصر امین‌پور یا آقای علی معلّم و بعضی‌های دیگر که اینها آن جوانهای اوّل کار انقلاب بودند، حقیقتاً خدمت کردند؛ یعنی انقلاب را وارد یک مقوله‌ی جدیدی کردند. امثال اینها واقعاً خدمت کردند؛ تعداد محدودی بودند لکن روزبه‌روز این دایره وسیع‌تر شد. البتّه بنده میبینم گاهی آثار شعری دیگری را که در خدمت مفاهیم دیگر است؛ حالا در بعضی عناد نسبت به مفاهیم اسلامی و انقلابی هم هست، در بعضی نه، عنادی نیست -که گاهی می‌آیند و می‌آورند برای ما شعرها را، نگاه میکنم میبینم- لکن امروز در سطح عمومی کشور، غلبه با شعری است که باب انقلاب است؛ حالا یا مفاهیم مذهبی است یا مفاهیم انقلابی است یا مفاهیم مربوط به دفاع مقدّس و مسائل این‌جوری است؛ انواع و اقسام شعرها. امروز این ثروت خوشبختانه در این جهت دارد به کار می‌افتد. ۹۶/۳/۲۰ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۲ ماه ربیع الاول سال ۳ ه.ق 🏳غزوه پیامبربایهودیان‌بنی‌نضیر 💠رهبرانقلاب ‼️پیامبر اسلام همه دشمنان را یکسان نمیدانست. این از نکات مهم زندگی پیامبر است. بعضی از دشمنان، دشمنانی بودند که دشمنیشان عمیق بود؛ اما پیامبر اگر میدید خطر عمده‌ای ندارند، کاری به کارشان نداشت، بعضی دشمنان هم بودند که خطر داشتند، اما پیامبر آنها را زیر نظر داشت؛ مثل عبدالله بن ابیّ که یک منافق درجه یک بود و علیه پیامبر توطئه هم میکرد لیکن پیامبر فقط او را زیر نظر داشت، کاری به کار او نداشت اما همان آدم مهربان و دلرحم در مقابل دشمانی بشدت سختگیر بود دستور داد که خائنان بنی‌قینقاع و بنی‌نضیر و بنی‌قریظه را بیرون راندند و خیبر را فتح کردند؛ چون دشمنان خطرناکی بودند. پیامبر از اول ورود به مکه کمال مهربانی را به‌خرج داد اما اینها در مقابل خیانت کردند و از پشت خنجر زدند کردند! ۷۹/۲/۲۳ ⚠️توجه 🏴پیامبر برای فتح بیت المقدس با ۷مانع قبایل یهودی بنی‌قینقاع و بنی‌نضیر و بنی‌قریظه و خیبر و موته و تبوک و فلسطین روبرو بود اما در حین عزم به مقابله با یهودیان موته ایشان را ترور کردند! @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۳ ماه ربیع الاول سال ۲۰۱ق 🏳ورود حضرت معصومه به قم 💠رهبرانقلاب ‼️پیدایش شهر قم ناشی بود از یک حرکت جهادی و توأم با بصیرت. یعنی خاندان اشعریون که آمدند این منطقه را محل سکونت خودشان قرار دادند، در واقع اینجا را پایگاهی کردند برای نشر معارف اهل‌بیت (علیهم‌السّلام)؛ یک مجاهدت فرهنگی را در اینجا شروع کردند. اشعریون قبل از آنکه به قم بیایند، جهاد در میدان نبرد هم انجام داده بودند؛ جهاد نظامی هم کرده بودند؛ بزرگِ اشعریون در رکاب جناب زیدبن‌علی (علیهماالسّلام) مبارزه کرده بود؛ لذا بود که حجاج‌بن‌یوسف بر اینها خشم گرفت و اینها مجبور شدند بیایند و این منطقه را با تلاش خود، با بصیرت خود، با دانش خود، منطقه‌ی علم قرار بدهند. همین هم موجب شد که حضرت فاطمه‌ی معصومه (سلام اللَّه علیها) وقتی به این ناحیه رسیدند، اظهار تمایل کردند که به قم بیایند؛ به خاطرِ بودن همین بزرگان اشعریون. آنها رفتند از حضرت استقبال کردند، حضرت را به این شهر آوردند و این بارگاه نورانی از آن روز و از بعد از وفات این بزرگوار در این شهر نورافشانی میکند. مردم قم که پدید آورنده‌ی این حرکت عظیم فرهنگی بودند، از آن روز پایگاه معارف اهل‌بیت را در این شهر تشکیل دادند و صدها عالم، محدث، مفسر و مبیّن احکام اسلامی و قرآنی را به شرق و غرب دنیای اسلام فرستادند. از قم، علم به اقصای خراسان و اقصای عراق و شامات رفت. این، بصیرت آن روزِ مردم قم است؛ که پیدایش قم بر اساس جهاد و بصیرت شد. ۸۹/۷/۲۷ @Jahade_tabeini
سال روز شهادت محمدحسین فهمیده.pdf
131.4K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 هشتم آبان شهادت محمد حسین فهمیده
برکات ورود حضرت معصومه علیهاالسلام به شهر قم.pdf
254.1K
https://eitaa.com/hejrat_ir (ايتا) 🇮🇷🌸 هشتم آبان سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها
هدایت شده از پنجره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 سخنان شنیدنی یک استاد دانشگاه پیرامون پیشینه تاریخی 🔹 هخامنشیان بعنوان یک سلسله پادشاهی ایرانی، در تاریخ ثبت نشده است! 🔹پاسارگاد قبر کوروش نیست! 🔴 و بازخوانی ماجرای کوروش در منابع معتبر تاریخی 📎 📎 📎 📎 📎 ♨️جدیدترین روز 🆔 @andisheyehbartar_ir
هدایت شده از پنجره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناقص شنیدی، کامل بشنو 🔹بخش تقطیع شده اظهارات حجت الاسلام علی اکبری که روز گذشته کلیپ ناقص آن در فضای مجازی پخش شد و دستمایه تخریب قرار گرفت. 📎 📎 📎 📎 📎 🌐 اندیشه برتر ♨️جدیدترین روز 🆔 @andisheyehbartar_ir