eitaa logo
خزینة الجواهر
1.1هزار دنبال‌کننده
31هزار عکس
28.7هزار ویدیو
34.9هزار فایل
منبعی از محتوای ناب تبلیغی مناسبتی ارتباط باخادم كانال @a1nemati پستهای مفیدتان را به ما ارسال کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴نعل وارونه ی آمریکا و پادوهای آن آمریکا و پادوهای آن ذات و ماهیتی جز دروغ گویی و حقه بازی و خشونت گرایی و تروریسم ندارد. 📌بقول فرانتس در آخر کتاب : رفقا! این غربی که دم از میزند در گوشه گوشه زمین انسان ها را می کشد و... ✅ در کتابش به براندازان فریب و حقه بازی می آموزد و می گوید دم از چیزی بزنید و علیه آن عمل کنید. ❇️سر دادن شعار «زن، زندگی، آزادی» هم دقیقا بر همین مبنا است. 📌 زن ها را به ابتذال می کشند و دختران و زنان معصوم را می کنند و... 📌 بشریت اند و نفس‌های حیات انسان ها را با می برند. 📌صدای مخالفان را بنام خفه می کنند تا مبادا باعث بیداری جامعه شود
🔴این بار اولی نیست که امثال آقای دایی دارن به این مملکت ضرر می‌رسونند.... 🔴به پویش مردمی بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴رمز تغییر احوالات آدمی‼️ ♦️امیرالمؤمنین عليه‌السلام میفرمایند: المَرءُ یَتَغَیَّر فی ثَلاث، القُرب مِنَ المُلُوکِ وَ الوِلایات، وَالغِناءِ مِنَ الفَقرِ، فَمَن لا یَتَغَیَّرُ فی هذِهِ فَهُوَ ذُو عَقلِ قَویم وَخُلقِِ مُستَقیمِِ 💢آدمی در سه حالت عوض می شود: در نزدیک شدن به حاکمان،و رسیدن به پست و مقام و ثروتمند شدن. ♦️البته کسی که در این سه حالت عوض نشود استوارو درست دارد. 📚غررالحکم، ۱۲۲ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🔴حتی اگر خمینی یکه و تنها بماند با ظلم و کفر مبارزه خواهد کرد. ♦️هیهات که خمینی، در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد - صلی الله علیه و آله و سلم - و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یا نظاره گر صحنه های ذلت و حقارت مسلمانان باشد. ♦️من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم. ♦️قدرت و ابرقدرت ها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می دهد. ♦️به یاری خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت را از دیدگان جهانخواران وسرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند سلب خواهد کرد. 📚صحیفه نور جلد ۲۰ صفحه ۱۱۳ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
🔴امام خامنه ای : ♦️یکی از عواملی که در جامعه از بدیها جلوگیری می کند ؛ نهی از منکر و منکر ساختن منکرست ؛ ♦️نگذاریم "منکر " "معروف "و "معروف " منکر" شود ♦️بنابراین اولین فایده ی امر به معروف از منکر همین است که نیکی و بدی ، همچنان نیکی و بدی بماند 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش 📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴همه‌مان لاف‌زن و بی‌حرمت نسبت به انسانیم 👆نظر عبدالکریم سروش درباره اپوزیسیون جمهوری اسلامی ♦️عبدالکریم سروش خود از اپوزیسیون‌های جمهوری اسلامی است؛ به این معنا که ساختار سیاسی حاکم را قبول ندارد و بارها به نظام نقد کرده است. ♦️اما او در یکی از سخنرانی‌های خود که حدوداً یکسال پیش انجام شده، جمع‌بندی جالبی درباره اپوزیسیون خارج از کشور و حتی داخل کشور دارد. ♦️او می‌گوید: من وقتی به اپوزیسیون خارج از کشور و داخل کشور، بیشتر خارج از کشور، نگاه می‌کنم می‌بینم ما یک قدم، یک اینچ، یک سانتیمتر جلو نیامدیم. ♦️ما همانیم؛ همه‌مان لاف زن، همه‌مان یقه‌بگیر، همه‌مان بی‌گذشت و همه‌مان بی‌حرمت نسبت به انسان. ♦️اینها بالاترین رذایل است دیگر، شما ببینید دو نفر وقتی سر یک مسئله ساده‌ای به هم می‌افتند، لباس زیر همدیگر را به قول معروف هوا می‌دهند، رحم به یکدیگر نمی‌کنند. از هیچ چیزی برای تخریب دیگری فروگذار نیستند، این همان استبداد است دیگر، مگر چیست؟ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🌹شهید وحدت ♦️تصویری از اقامه نماز توسط سردار شهید نورعلی شوشتری با اهل سنت در سیستان و بلوچستان 📅 ۲۶ مهر سالروز شهادت مسیح سیستان گرامیباد 🕊شادی روح بلندش صلوات 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹نماهنگ | مسیح بلوچستان ♦️ روایتی از زندگی سردار بااخلاص و فداکار شهید نورعلی شوشتری 🕊شادی روح بلندش صلوات 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهید حاج قاسم سلیمانی: بر محفوظ بودن دختر خودمان حریص باشیم اما بر ولنگاری جامعه بی‌تفاوت باشیم؟ که کسی جرات نکند در جامعه امر به معروف و نهی از منکر بکند؟! 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴امام خامنه‌ای: منظورم از جذب، جذب آدم نیست جذب آدم بی‌اعتقاد نیست 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این ویدئو را ببینید تا بفهمید چرا غرب به انحاء و اشکال مختلف و با تمام امکانات به دنبال بدنام کردن اسلام است؟ ⭕️ آیا نظم نوین جهانی بر وفق مراد کشورهای سلطه‌گر پیش می‌رود؟ 🔴به پویش مردمی بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم/ سه سال است که واردات مداد ممنوع شده ولی فروشگاه‌ها پر از مداد خارجی است! 👤 امین تویسرکانی، تولیدکننده نوشت‌افزار در گفت‌وگو با «نود اقتصادی»: ما توان تولید ۶ میلیون قراس مداد را داریم ولی تنها ۲ میلیون تولید می‌کنیم. بهترین مداد دنیا را داخل ایران تولید می‌کنیم. سه سال است که واردات مداد ممنوع شده ولی فروشگاه‌ها پر از مداد خارجی است و تمام سایت‌های فروشگاه اینترنتی هم مداد قاچاق می‌فروشند. 🔴به پویش مردمی بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از 
🔘جلوگيري از بي‌نظمي در كلاس 1 - چند قانون رفتاري شفاف براي كلاس وضع كنيد. دانش‌آموزان را در تهيه اين قوانين شركت دهيد. 2 - هر رفتار خوب را بلافاصله با يك واكنش مثبت پاسخ دهيد. (مثلاً با يك لبخند يا چند كلمه تعريف يا تشويق) 3 - قبل از اينكه يك بي‌نظمي جزئي تبديل به يك ناهنجاري بزرگ شود به آن رسيدگي كنيد. بي‌نظمي‌هاي جزئي به صورت خصوصي حل و فصل مي‌شود و رو‌دررويي در انظار ديگران توجه بيش از حدي برمي‌انگيزد. 4 - مجازات قانون شكني را مشخص كنيد. با دانش‌آموز خاطي برخورد نماييد. 5 - از دانش‌آموزان انتظارات غير منطقي نداشته باشيد. تكاليف مناسب حال همه دانش‌آموزان باشد. 6 - نوع برخورد خود را در صورت انجام يا عدم انجام تكاليف مشخص كنيد. (به صورت منطقي و اثر گذار) 7 - انعطاف داشته باشيد. به محض اينكه احساس كرديد يادگيري درس به خوبي پيش نمي‌رود سرعت يا موضوع يا روش تدريس را تغيير دهيد. به‌خاطر داشته باشيد اين يك توانايي است نه يك ضعف. 8 - اگر دانش‌آموزي نظم كلاس را برهم مي‌زند او را جا به جا كنيد و نشان دهيد متوجه بي‌نظمي او شده‌ايد. 9 - براي فروكش كردن عصبانيت مدتي وقت بدهيد. اگر شما يا دانش‌آموز از كوره در رفتيد چند دقيقه فرصت بدهيد تا هر دو آرام شويد. سپس شاگرد عصباني را براي مدتي بيرون از كلاس ببريد و زمينه گفتن «متأسفم كه چنين اتفاقي افتاد» را در او ايجاد كنيد. 10 - علت رفتار ناشايست را بررسي كنيد. ممكن است مسائل خانوادگي، مالي و.... عامل اين رفتار باشد. 11 - در پايان كلاس، به‌عنوان پاداش و به‌خاطر رضايت از يك فعاليت مفيد و رفع خستگي، يك تست شفاهي يا سرگرمي براي دانش‌آموزان در ده دقيقه آخر كلاس در نظر بگيريد. ‌‌ ┈••✾•°❤️
هدایت شده از 
ترفندهایی برای ساکت کردن کلاس درس.pdf
185.2K
✅ ترفندهایی جذاب برای ساکت کردن کلاس🤫🤔
هدایت شده از 
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از 
✅ سخنرانی معاونت پرورشی امروز صبح ✅ در جمع معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران جدید الورود https://shad.ir/alborzhamdel_4461
هدایت شده از 
سلام وقتتون بخیر لینک گروه https://eitaa.com/joinchat/1809514518Cc98c3b85c1 لینک کانال @afkor_canalsorood
هدایت شده از 
گروه تخصصی سرود کشور ویژه ی مربیان تربیتی مدارس و بقیه ی همکاران و معلمان گرامی☝️☝️ ☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
هدایت شده از 
202030_1281295598.ppsx
8.2M
موضوع: باکلاس شلوغ چه کنیم؟ 👌کیفیت عالی،18اسلاید کانال تخصصی صدای تدریس @sedaye_tadris
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
🔺 چرا کودکان اولویت برنامه‌سازان در رسانه‌ی ملی نیستند؟ ◽️بسیاری به صدا و سیما انتقاد دارند که آن‌طور که باید و شاید، آنتنِ خوبی برای کودکان آماده نکرده‌است که جایگزینی برای انیمیشن‌های دور از سبک زندگی ایرانی اسلامی باشد و آنها را پایِ محتوای رسانه‌ی ملی بنشاند. ◽️مجموعه تلویزیونی "کلبه عموپورنگ" از فردا در حالی دوباره به آنتن شبکه دو سیما می‌رسد که دغدغه همه اهالی این کلبه، توجه بیشتر به کودکان در رسانه ملّی است. ◽️صحبت های عوامل این فیلم پیرامون ضعف برنامه های رسانه‌ی ملی شنیدنی است: داریوش فرضیایی در پاسخ به سؤال :"رسانه ملّی برای اینکه با کودک و نوجوان امروز بتواند هم‌ذات‌پنداری کند و نوعی این اقشار را با صدا و سیما آشتی دهد که بیننده پروپاقرص برنامه‌ها و سریال‌هایش باشند باید چه رویکردی را در دستور کار خودش قرار دهد؟ چرا ما شبکه کودک و امید هم راه انداختیم ولی نتوانستیم در حوزه کودک و نوجوان به موفقیت برسیم؟"اینگونه جواب داد " امروزه همه‌ی مشکلات برنامه‌سازی به فقدان اتاق فکر برمیگردد". او در ادامه توضیح داد:ما نمی‌خواهیم ساختارشکنی داشته باشیم و ریسک کنیم. با روش جدید برنامه و سریال بسازیم، بلکه الان دیگر آن شیوه‌ها و سبک‌های سنتی ساخت برنامه‌ و سریال‌ را نمی‌طلبد و جایی ندارد در نتیجه باید به سراغ فکرها و اندیشه‌های جدید برویم. ما جوانان ِخوش‌ذوقی داریم که باید به آنها میدان بدهیم. ◽️فرضیایی همچنین با اشاره به اینکه کودک و نوجوان اولویت مدیران تلویزیون نیستند، گفت: هنوز هم کودک و نوجوان برای مدیران تلویزیون اولویت نیستند. درباره راهکار برون‌رفت از این فضا و رفتن به سمت اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی، باید بگویم که صداوسیما باید فضا را باز کند تا کسانی بیایند که بچه‌ها دوستشان دارند و آنها را پَس نزند و بجای اینکه هزینه‌های هنگفت برای برنامه‌هایی که دیده نمی‌شود را اختصاص دهد؛ آن کسانی را که بچه ها دوستشان دارند را حمایتشان کند. ◽️احمد درویشعلی‌پور، کارگردان این مجموعه تلویزیونی، کودک و نوجوان را در تلویزیون مظلوم می‌داند و تأکید کرد: کودک و نوجوان در تلویزیون مظلوم واقع شده‌اند. یعنی شبکه ایجاد کردیم و تعداد کارها را افزایش دادیم اما از تربیت و پرورش آدم‌های کاربلد و متعهد غافل شدیم. ◽️مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده مجموعه کلبه عموپورنگ، به این نکته اشاره کرد که خیلی از خانواده‌ها تنها سرگرمی و تفریحشان دیدن تلویزیون است. اگر رسانه‌ملی نتواند روحیه بچه‌ها را شاد کند و محتوایی به آنها انتقال دهد؛ نسل آینده، نسلی پراسترس و بدون طراوتی تربیت می‌شود. ◽️آقاجانزاده با اشاره به اینکه کار برای کودکان ساختن، سخت‌تر از کار برای بزرگسالان است، افزود: باید همه شبکه‌های سراسری و فراگیرِ ما گروه کودک داشته باشند و بودجه خوبی هم به آنها اختصاص دهند. 🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
ابرقهرمانان و نسل زد.pdf
12.52M
📺داستان مصور و تاثیر ان برنسلz 🦸‍♂️مروری کوتاه بر ابر قهرمانان 🖌سوپرقهرمان و نوجوانان 🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
💠 آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری 📢 نمی‌شود جوان را از سرِ صبح تا بعد از ظهر در مقابل علم و عقلانیت غربی تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایش غربی بد باشد؟ مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی و این نوع پوشش را ایجاد کرده است؟ 📢«نکته‌ای را سال‌ها قبل در جلساتی با حضور دبیران عرض کردم؛ جلسه‌ای بود راجع به اینکه برای اخلاق جوان‌ها چه کار کنیم؟ ناچار شدم عرض کنم که: شما از اول صبح تا بعد از ظهر که سر کلاس هستید، دانشجوهایتان را در مقابل غرب تحقیر می‌کنید، هر معادلۀ علمی که می‌گویید با زبان غرب می‌گویید؛ یعنی گاهی زبانتان زبانِ فارسی نیست و اصطلاحاتتان اصطلاحاتِ غربی است. نام دانشمندان غربی را هم تجلیل می‌کنید و بالاسر آن می‌گذارید! 📢بعد به چه جرأتی به جوان می‌گویید موهایت را مثل آنها نزن و مدل لباست مثل او نباشد و سبک پوشاکت را عوض بکن؟! او سبک آرایشش را چرا عوض بکند؟! مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی را ایجاد کرده است؟! چرا من جوان را از سر صبح تا بعد از ظهر در مقابل غرب تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربی‌ها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایشش بد باشد؟ اگر بنیانِ تمدن جدید بر اومانیزم است چرا وقتی به سبک زندگی و به شیوۀ آرایش که می‌رسد پوچی و نیهیلیزم و فوکولیزم را شما بد می‌دانید؟ چرا بد می‌دانید؟ چرا وقتی به شیوۀ آرایش که می‌رسد، می‌گوئید بد است؟ (معنای این شیوه‌های جدید آرایش این است که زیبایی اصلاً هیچ معنای مطلقی ندارد. دیده‌اید: هر روز، یک قیافه‌های عجیب‌وغریبی درست می‌کنند که انسان وقتی نگاهش می‌افتد متنفر می‌شود. اما بعد از یک‌مدتی، در خیابان جوان‌های زبادی همان قیافه را به خودشان می‌گیرند!) 📢به جوان می‌گویم آقا در سبک پوشاکت از او تبعیت نکن! چرا تبعیت نکند؟ چرا الگوی خوراکش را از آنها برداشت نکند؟ چرا فست‌فودها شلوغ نشود؟ اگر واقعاً دانشگاه‌های ما، همۀ دانشش وارداتی است و همۀ عقلانیتی که آنها آوردند عقلانیت حقی است و دانش است و علم است و محترم است و مبارک است، چرا این سبک زندگی مبارک نباشد؟ چرا مدل شهرسازی‌شان و مدل معماری‌شان، بد باشد؟ چرا سبک خوراک و پوشاکشان بد باشد؟ 📢چه کسی مأموریت دارد که نسل جوان را با این نقطه‌ضعف‌های تمدنی آشنا کند و از منحل شدن در این تمدن باز بدارد؟ جز شما اساتید چه کسی هست؟ و جز با اینکه نسبت به این تمدن، واقعاً افشاگری کنید و این تمدن را عریان نشان بدهید و نشان بدهید که این تمدن، یک مجموعۀ به‌هم‌پیوسته است و به‌راحتی نمی‌شود خوب و بدش کرد و بلکه باید استحاله‌اش کرد. من نمی‌خواهم بگویم صددرصد فاسد است و نقاط مثبت در آن وجود ندارد و نمی‌شود استفاده کرد، اما می‌گویم جهتِ حاکم بر او، جهت حقّی نیست. و الاّ در کاخ فرعون هم، موسی کلیم رشد می‌کند؛ یا آسیه همسر فرعون و مؤمن آل فرعون در کاخ فرعون هست. بنابراین نمی‌خواهیم بگوییم که در تمدن غرب اصلاً عنصر خوب پیدا نمی‌شود. 📢ولی ببینید این جریان، یک جریان به هم پیوسته است. نمی‌شود به‌راحتی غربِ خوب و بد کرد. نمی‌شود به‌راحتی ژاپن را اسلامی درست کرد. ژاپن ایدئولوژی خودش را با خودش به‌همراه دارد و اثر می‌گذارد. این غربِِ به هم پیوسته، لایه‌هایی دارد. ظاهرش محصولاتِ مدرن است. ظاهرش نظم خیابانی و کارخانه و شهر و فست‌فود و ماشین بنز است. این ظاهر آن است. باطنش عقلانیت است و سرّش ایدئولوژی غرب است. این مجموعه را شما باید به نسل جوان معرفی بکنید و به‌خصوص این کار را به‌شکل عالمانه و تخصصی در حوزۀ دانشی خودتان انجام بدهید. یعنی نشان بدهید که این دانش با فلسفه‌اش با ایدئولوژی‌اش یک پیوستارِ به هم پیوسته‌اند. نمی‌شود بگویید من دانش اقتصاد غربی را قبول می‌کنم، ولی ایدئولوژی غرب را قبول ندارم، نمی‌شود. 📢نمی‌شود بگویید من علوم انسانی آن را لااقل، قبول می‌کنم ولی ایدئولوژی‌اش را قبول نمی‌کنم! اصلاً ایدئولوژیِ تجسّد‌یافته در حوزۀ عقلانیت، تبدیل به دانش می‌شود و ایدئولوژیِ تجسد‌یافته در حوزۀ عینیت تبدیل به مظاهر تمدنی می‌شود. شهر و جاده و خیابان و کارخانه و برق و همۀ اینها تجسّد آن می‌شود. ایدئولوژی در عقلانیت تجسد می‌یابد. ساختارها و علوم و فناوری‌ها و رسانه‌های غربی، فرهنگ غربی را به همراه خود می‌آورد. 📢البته این تمدن را نمی‌شود کنار گذاشت؛ باید به قله‌های علمِ مدرن دست یافت و حتی مرزشکنی کرد. مقدمهٔ عبور از تمدن غربی و منحل کردن آن در تمدن اسلامی، تسلّطِ به قله‌های علمی موجود و استحاله آن در جهاز هاضمه تمدن اسلامی است، اما این «تسلّط» به‌معنای «مسخّر شُدن» نیست.» (۱۳۹۰) 🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
🔴 روزنامه جوان: ٩٠ درصد بازداشت شدگان حوادث اخیر دوست پسر و دوست دختر بوده اند/ در تجمعات اخیر،رویکرد جنسی نقش تعیین کننده داشت 📝روزنامه جوان نوشت: براساس گزارشات به دست آمده از سوی یک دستگاه امنیتی، ۹۳ درصد حاضران در تجمعات اخیر در بازه سنی تا ۲۵ سال بودند که نشانگر به وجود آمدن نسل نو اغتشاشگران در کشور است. 🔺همچنین این گزارش نشان می‌دهد به‌رغم اینکه گفته شد جنس تجمعات زنانه است، اما حضور جداگانه دختران و زنان در تجمع اخیر بسیار کم بوده است، اما در مقابل بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان در سن پایین دوست دختر-دوست پسر بودند که برای هیجان آشوب و... وارد صحنه شده و حتی در بازجویی‌های اولیه نیز اعلام کرده بودند برای نمایش قدرت و شجاعت و... در مقابل دوستانمان اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و... کرده بودیم که به تعبیری مسائل جنسی در به صحنه آوردن نسل جدید برای تجمع عنصر تعیین‌کننده‌ای بوده است. 🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
🔴 درد دل یک دهه هشتادی...! بنده یک دهه هشتادی متولد ۸۲ هستم. رفیق آشوبگر دارم (دیشب پیشش بودم)؛ رفیق معترض هم دارم (تقریبا کسی نیست که معترض نباشه از جمله خودم)؛ رفیق بسیجی دارم؛ رفیق دانشجوی اطلاعات و امنیت دارم (سپاه و وزارت هر دو)؛ رفیق مخالف نظام و موافق نظام دارم و از قضا توی جمع‌های مختلف که زمین تا آسمون با هم فاصله اعتقادی دارن هستم. به‌جای اینکه در مورد دهه هشتادیا نظر بدین حرفاشونو بشنوید. حرف یه جوون توی سن من چی می‌تونه باشه؟ شاید باورتون نشه ولی اولیش سرگرمیه! ما جوونیمونو توی فجازی زندگی کردیم با پابجی و کالاف دیوتی و PS4 و PS بزرگ شدیم؛ نه؛ باهاشون زندگی کردیم؛ توش هویت پیدا کردیم. از کلش اف کلنز خلاقیت و درس استراتژی گرفتیم. با انواع سلاح‌ها و شیوه‌های پیروزی و گذران مرحله در انواع گیم‌ها آشنا شدیم و سعی کردیم به روش‌های مختلف یه مرحله سخت از یه بازی سخت رو بگذرونیم بازی‌هایی که آدم کشی روال ترین بخشش هست! اما دهه هشتادیا بزرگ شدن؛ قد کشیدن؛ الان دانشگاه میرن؛ سر کار میرن؛ ولی با یه چیزی مواجهن؛ تفاوت عظیم با نسل قبل و قبل‌تر خودشون. با چاله عظیم نداشتن هیجان و سرگرمی در زندگی واقعی و در مقابلش تصویرسازی و رؤیاپردازی شدید مجازی از یه زندگی پر از هیجان. توی فجازی هویت پیدا کردیم و اکانت اینستا و توییترمون شد همه رسمیتمون. حالا اما جامعه به ما به چشم بچه نگاه می‌کنه؛ بچه بی‌تربیت! میفرمایید تقصیر خانوادشه شده آشوبگر. عه! واقعا؟ یعنی الان دنبال مقصریم؟ بیخیال! بنظرم بحث قصور رو پیش نکشیم چون سفره این دل اگر باز بشه حرف‌هایی زده میشه که شاید حتی به بلاک شدن و بن شدن بنده منتهی بشه! نسل من چیزی از انقلاب به دستش نرسید. زمان جنگ هشت ساله امام خمینی بحرانی‌ترین وضعیت ممکن رو سپرد به کسی همسن من، الان دسته بیل هم به بنده نمیدن! درس بخون درس بخون! جدا؟ ما برخلاف نسل قبل خودمون عاقلیم و ترسی از قضاوت جامعه نداریم. درس بخونیم؟ جدا؟ چی بخونیم؟ چی بخونیم که توی این کشور بها داشته باشه؟ طولانیش نکنم؛ این نسلی که کف خیابونه نه چیزی از انقلاب به دستش رسیده نه چیزی یه اسم به رسمیت شناخته شدن و نه مفاهیم عمیق دینی و ارزش های اصیل انسانی. از حجاب هیچی نمیدونه؛ با مفهوم عفاف آشنایی نداره؛ سود و ضررشو نمیدونه. از صبح تا شب با سینما و سریال و رسانه تو گوشش کردن حجاب اجباری. از صبح تا شب با مستندسازی و شبهه‌اندازی تو منوتو اصالت انقلابشو ازش گرفتن و سال ۵۷ رو اوج جهالت مردم نشون دادن. برخلاف جمهوری اسلامی جهودای بیشرف هزارتا برنامه براش پیاده کردن. سلبریتی‌ش دعوتش کرده به گل و وید کشیدن نوجوونیشو با پورن گذرونده و شده معتاد پورنوگرافی. یه سری جهش یافته هم داره که از مرحله مجازی به واقعی رسیدن و رسما مفهومی رو وارد قصه کردن به اسم فری ریلشن؛ بعدم وقتی کنار هم قرار گرفتن دیدن حرف مشترک زیاد دارن. تفاوت جنسیتی رو هم فراموش کردن و شدن اکیپ‌های دوستانه دختر و پسر بدون ذره‌ای مخفی کاری و علنی. یه سر به پارک‌ها و کافه‌ها بزنید متوجه خواهید شد. اینایی که کف خیابونن یه شبه به خیابون کشیده نشدن. فضا یه کاری باهاش کرده که درگیری با پلیس براش تفریح محسوب بشه؛ هیجان داره؛ کیف میکنه. از جهالتش گفتم تا هیجانش. قصه حجاب و گشت ارشاد بالاخره تموم می‌شه اما درد بی برنامگی سیستم برا نسل پیشران کشور همچنان بدون ذرررررره‌ای توجه باقی می‌مونه و صداش چند ماه دیگه با یه قصه دیگه شنیده خواهد شد. اگر دستتون رسید درد دلای صادقانه بنده رو به نیابت از نسل چهارم انقلاب به اهلش برسونید. برا ظهور امام زمانمون تا آخرش پای جمهوری اسلامی هستیم و بالاخره به هر زوری شده علم رو به صاحبش می‌رسونیم. یا علی 🆔@cultural_governance