eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
ارسالی همکار عزیز join🔜 @KheshteAvval یا رب الحسین علیه السلام بحق الحسین علیه السلام اشف صدرالحسین علیه السلام بظهور الحجه علیه السلام. #اللهم_عجل_لولیک_الفرج_بحق_زینب_کبری_سلام_الله_علیها #اللهم_صل_علی_محمدﷺو_آل_محمدﷺو_عجل_فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این دیگه عالیییه 👏 الان که همه پدر و مادرا درگیر جلد گرفتن کتابای بچه ها هستن، این کلیپ شاید بتونه کارشونو راحت تر کنه 😍👌 join🔜 @KheshteAvval
❇️ جسارت نباشه ماها به خاطر داشتن نفس اماره همه مجمع رذائل اخلاقی (حسد، کبر، حرص و ...) هستیم منتهی 🔸یکی اینو فهمیده و در صدد اصلاح خودشه و 🔹 دیگری نفهمیده و درصدد اصلاح و بعد هم عیب جویی دیگرانه. ◇ و فقط یکی است که مجمع فضائل است و ذره ای از رذائل در او راه ندارد و او خواهد آمد... 🤲 اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج✨ join🔜 @KheshteAvval ••✾•🍃🌺🍃•✾••
📚 کتب درسی به بچه های ما از همان ابتدا این گونه القا می کند که آدمی فطرتی خدایی دارد و طوری مطالب را تبیین می کند که گویا ذات او خیر محض است؛ و با این مطالب خواسته یا ناخواسته خود بزرگ بینی و عجب به بچه القا می شود. 🧿 حال آن که بنا به تعالیم قرآن و روایات، آدمی از نفسی سرکش که دائما به بدی ها امر می کند هم برخوردارست. قرآن می فرماید: 📿 إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي. 🔮 نفس، بسيار به بدی امر می کند مگر پروردگارم رحم کند. ❇️ با این آموزش یک سویه و موافق طبع، بچه خود و خواسته های خود را خوب می پندارد و بستر مجاهده با نفس که بخشی جدی از تربیت دینی است در او شکل نمی گیرد و موجودی خودخواه و خودپسند و خلاصه خود محور بار می آید. join🔜 @KheshteAvval ••✾•🍃🌺🍃•✾••
#سواد_رسانه 👹 در گذشته کافی بود رئیس قبیله موضوعی را بپذیرد پس از آن بود که همه مردمان قبیله هم به پیروی از رئیس بدون دلیل و منطق، آن موضوع را می پذیرفتند. ⭕️ امروز هم با وجود هزار ادعای جورواجور نظیر ادعای آزاد اندیشی و استقلال رای باز همان آش است و همان کاسه فقط با کمی تفاوت در ظاهر و آن هم این است که 📡 رئیس قبیله جای خود را به غول رسانه داده است. کافی است یک سلیبریتی حرفی بزند و از کالایی تعریف کند و .. جماعتی بزرگ و بی هویت، پشت سرش حرکت می کنند و... 👺تمدن بشر امروزی، فقط رئیس قبیله جماعت متوحش دیروز را تغییر داده است. join🔜 @KoodakeShieh ••✾•🍃🌺🍃•✾•• join🔜 @KheshteAvval
توصیه هایی برای آغاز سال تحصیلی برای بچه های مهد و پیش دبستان : join🔜 @KoodakeShieh 1- احساسات او را انکار نکنید. اگر بچه می‌گه از چیزی می‌ترسه، نگرانه یا احساس درد می‌کند قدم اول، همدلی با اوست : «تنهایی جایی رفتن یکمی نگرانی و ترس داره. می‌دونم.» بعد از این سعی کنید با خودش برای پیدا کردن راه‌های رفع نگرانی یا ترسش با هم صحبت کنید و از خودش کمک بگیرید. 2- -بچه ها( به خصوص تک فرندان یا بچه اولها ) درک درستی از جدائی ندارند و وقتی می گوئید از اول مهر باید مهد یا مدرسه برید فکر می کنند باید خانه را ترک کرده و برای همیشه به مدرسه بروند مرتب بگوئید : _ یادت باشه ظهر که برگشتی قصه هائی که اونجا برات گفتن رو برام بگیا _اگر بازی یاد دادن حتما یادت باشه ظهر که برگشتی به منم یاد بدیا 3- روز اول بدون اضطراب با ارامش کامل و واقعی همراه او باشید و ابتدا او را به امام زمان علیه السلام بسپارید و سپس به او بگویید که اینجا هم مثل بقیه زندگی ما خودمان را در پناه صاحب الزمان و ولی خدا قرار میدهیم تا در آرامش و سلامت باشیم join🔜 @KheshteAvval 4- صبح قبل از خروج در حضور فرزندمان صدقه بدهیم ( حتی با کمک فرزندمان )و به او بگوییم این کار را برای سلامتی خانواده انجام میدهیم و بهتر است قبل از این کار یک صدقه هم برای سلامتی امام زمان ع بدهیم
بعضی آموزش ها نه سال تحصیلی دارند نه سن ثبت نام join🔜 @KheshteAvval join🔜 @KoodakeShieh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت تربیت فرزندان در سن کم شرح دعای ۲۵ صحیفه سجادیه. محمدعلی انصاری ۴دقیقه و ۰۹ ثانیه به حجم ۹.۱ MB #تعامل_و_تکامل #ویدئو join🔜 @KoodakeShieh join🔜 @KheshteAvval
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
شیوه درست مداد گرفتن را چگونه اصلاح کنیم؟؟ واسه بچه هایی که مداد رو بد در دست می گیرند اگر بچه ها
باسلام نحوه ی مداد گرفتن در دست همه ی همکاران در این مورد استاد هستند با یک مثال شروع می کنم روز اول یک بالش بچه به کلاس بردم. وبه دانش آموزان نشان دادم و گفتم :بچه ها این چیست ؟ گفتند:بالش(متکا) برای چی خوبه؟ برای این که زیر سر بگذا ریم تا راحت بخوابیم.آفرین به شما یک مداد نشان دادم . بچه ها این چیه؟ معلومه آقا مداد.بله مداد است. اما این مداد هم یک بالش دارد. صدایم را تغییر دادم .با حالتی جدی .بالش مدادم کو؟ بچه ها با تعجب به اطراف نگاه می کردند.ببخشید بچه ها بالش مداد توی انگشتانم است. آقا کو. بچه های گلم این انگشت وسط بالش مدادمه برای این که مداد راحت بنویسد و خط شما زیبا تر شود باید با این دو انگشت مداد را طوری بگیریم که انگشت وسط زیر سر مداد باشد (تکیه گاه ) اکنون با هم شروع به نوشتن می کنیم. این روش را هم به اولیایی که در جلسه ی چهره به چهره آمده بودند هم گفتم. دانش آموزانی که مداد را از قبل خیلی بد گرفته اند اصلاح آن ها زمان می برد این کار باید با مهربانی و آرام صورت گیرد
راست دستها وچپ دستها در روز اول مشخص شدند و به نحوه ی گرفتن مداد نیز توجه خاص شد اموزش نحوهی گرفتن مداد نیزداده شد join🔜 @KheshteAvval
قبل از اموزش در دفتر خط زمینه ونحوه ی نوشتن روی خط زمینه ونوشتن فارسی از سمت راست برای دانش اموزان بصورت کاملا واضح وعملی روی تخته ی کلاس اموزش داده شد join🔜 @KheshteAvval
جشن شکوفه ها مدرسه شیرینی سازان مشهد join🔜 @KheshteAvval
جشن شکوفه های دبستان امام حسن عسگری(ع) join🔜 @KheshteAvval
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 join🔜 @KheshteAvval شعری برای نگاره ۱ آی بچه ها آی بچه ها! خوش آمدید خانه ی ما اگر که خوب گوش بکنید یاد می گیرید خیلی چیزا این خانه را که می بینید یک در دارددوپنجره از هرجایی که فکر کنید خانه ما قشنگ تره راستی یادم رفته بگم که اسم من آزاده است خدای مهربون به من مادر خوبی داده است مثل تمام شماها من هم کلاس اولم درس ها راخوب یاد میگیرم فکر نکنید که تنبلم شکر خدا باید بگم بابای من مهربونه وقتی می آدازسرکار خنده رو لب ها مهمونه تصویر را خوب نگاه کن حالا بگو دوست عزیز پنجره کو؟ پرده کجاست؟ فرش وگل وکتاب ومیز اعضای خانه هر کدام دارند یه کاری می کنند مادروبابا وامین بگو چه کار می کنند؟ join🔜 @KheshteAvval شعری برای نگاره۲ زنگ و زنگ وزنگ یک صبح قشنگ بیدارشد از خواب بچه ی زرنگ لبل از همه شست او دست ورویش لباس که پوشید شانه زد مویش مثل آزاده بابا آماده صبحانه خورده با خانواده حالا وقت چیست؟ خداحافظی ازدست ما هست مادرم راضی مادر می گوید همراه بابات برو مدرسه خدا به همرات یک ودووسه می ریم مدرسه دوست بچه ها کتاب ودرسه یک کیف خوش رنگ کفش آزاده قرمز وقشنگ امین چی دارد؟ کتاب و جوراب او هم با مادر پا شده از خواب join🔜 @KheshteAvval شعر برای نگاره ۳ یک ودو وسه راه مدرسه بچه ها بریم سمت مدرسه اول می زنیم ازخونه بیرون بعدبایدردشیم ازتوخیابون ازمحل های خط کشی شده بچه ها ردشید بی سروصدا نگهدارتون دست های خدا آزاده خانم عاشق درسه پدرمی برد اورامدرسه همه میگن آب نعمت خداست حوضی پرازآب وسط چارراست چه خوب شد پیش مدرسه ی ما ساخته شده یک مسجدزیبا راه مدرسه راهی لشنگ است درخاطرما هزارتارنگ است شعربرای نگاره ی ۴ نگاه کنین زنگ تفریحه حالا دو تا از این بچه ها توپ و میندازن بالا سارا خانوم آب تو لیوان میریزه ببین چقدر تمیزه آزاده و مریم فارسی میخونن با هم مدیر مدرسه هم هست روی میزش پرچم پرچم خوب میهن تو کتابا نوشته کثیفی کار زشته اگه آشغال نریزی میگن هستی فرشته آسمون پاک و آبی شب به موقع بخوابی شعربرای نگاره ی ۵ معلم خوب ما نوشت به نام خدا ببینید آی بچه ها پرچم ایران ما پرچم روی میزه امام ما عزیزه بچه ها روی نیمکت گروه گروه نه تک تک گوش میدن حرف آلا یاد بگیرن آب بابا لباساشون آبیه آب به گل خوب کاریه دو سطر کتاب رو دیوار صبح ها زود بشی بیدار مداد ما تفنگه اینویادمان هیچ نره join🔜 @KheshteAvval 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 join🔜 @KheshteAvval آموزش نگاره ها اول لازمه از خودمون بپرسیم نگاره ها چی هستن؟(چیستی) و چه هدفی دارند؟(چرایی) نگارەها دریچەای هستند از دنیای تصویر و رنگ که رو به دیار کلمه و واژه ها باز می شود ( چیستی ) هدف از نگاره ها ایجاد و تقویت رابطه ی دانش آموز با محیط، خود و دیگران ( چرایی ) شناخت ما از نگارەها باعث میشه بهترین رویکرد و فنون رو برای آموزش آن ها پیدا کرده، بکار ببریم. هر نگاره بهانه ای است برای ایجاد کنجکاوی و طرح پرسشی که نقطه ی آغاز یادگیری است.مهم این نیست پرسش از جانب ما باشد یا دانش آموز،بلکه مهم تعامل شاداب و فعال بین معلم و دانش آموز است. نیک تر آن است که اگر ما می پرسیم سوال در قالب جمله باشدو بچه ها را تشویق به سخن گفتن و بیان نماییم. هر نگاره یک یا چند موضوع محوری دارد که باید تلاش کنیم دانش آموز را به سوی آن موضوع هدایت نماییم. لازمە خدمتتون بگم در آموزش نگارەها حاشیەهایی هست کە از خود متن مهمتر می باشند؛ نظیر: افزایش اعتماد بنفس در روابط اجتماعی شناخت خویش و جایگاه خود در محیط و جامعه. و توجه و تقویت مهارتهای زبان آموزی. در پرسشها باید توجه داشته باشیم که توجه دانش آموز را به کل موضوع معطوف داریم. سوالات جزیی باعث میشود از کل موضوع دور و صرفا به جزئیات توجه داشته باشد. در آموزش نگاره ها می توان با تلفیق ریاضی به واژه ها و مفاهیم،بالا،پایین،چپ،راست،زیر ،رو و....اشاره نمود. در لابه لای آموزش زمانی که احساس کردیم دانش آموزان خسته شدند از شعرهای مربوطه استفاده کنیم تا فضای شاد و مفرحی در کلاس داشته باشیم. بهترە شرایطی مهیا کنیم که دانش آموز ضمن تصویرخوانی و مفهوم سازی، با آزاده همزاد پنداری کند یعنی همزمان که آزاده رو معرفی می کنیم به عنوان دانش آموز کلاس اول و فعالیتهایی که لازمه انجام بده، کاری کنیم که دانش آموز خودش رو مثل آزاده ببینه و به فعالیتها و وظایف خود فکر کنه در تمام مدت زمان تدریس نگاره ها بهتر است که به دانش آموزان آزادی کامل بدهیم برای اظهار نظر و حرف زدن در مورد آنچه می بینند چون آن ها همزمان که از تصاویر و اشخاص صحبت می کنند، خود مستتر در این داستان را نیز نمایش می دهند یعنی خودشونو نشون میدن join🔜 @KheshteAvval و نیز لازمه که موضوع نگاره ها حالت چالش و حداقل به شکل سوال باشه و دانش آموز رو به تفکر وادار کند. 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚
هدف نگاره ها ۱- تقویت مهارت دیدن ۲- تقویت مهارت شنیدن ۳- تقویت مهارت سخن گفتن ۴- تقویت مهارت فڪر کردن ۵- تقویت مهارت مشاهده(استفاده از حواس ) ۶- پی بردن به ارزش گروه و همفکری ۷- ایجاد اعتماد به نفس در بیانِ آزاد ۸- ایجاد حس موعدوستی ۹- درڪ بهتر از شناخت پدیده ها ، اشیا و رنگها و قوانین و مقررات ۱۰- پایبندی به اصول حاکم بر جامعه ۱۱- رعایت بهداشت جهت سلامتی و زنده ماندن ۱۲- پی بردن به عظمت خالق هستی ۱۳- آشنایی با اصول و ارزشهای ملی و میهنی و همچنین آداب و رسوم حاکم بر جامعه و دهها موارد دیگر. join🔜 @KheshteAvval
تصاویر کوچک یا کلمات کلیدی: هدف: پیدا کردن جزء از کل تلفظ صحیح کلمات تطابق تصویر با نوشته آشنایی با شکل کلی کلمه یافتن کلمات هم آغاز و هم پایان join🔜 @KheshteAvval
👈 ببین و بگو 👉 این فعالیت ازدوتا۴تصویرتشکیل شده که بیشترتصاویرمرتبط و داستان وار هستن و اغلب در دو ردیف قرار گرفتند که باید بچه ها از راست به چپ و از بالا به پایین تصاویر را دنبال کنند join🔜 @KheshteAvval
👈 کامل کن و رنگ کن لوحه همان صفحه به صورت خط چین جزئی از یک نقاشی است. این نقاشی باید با وصل خط چین ها کامل و بعد رنگ آمیزی بشه. join🔜 @KheshteAvval
📝 قبل از نوشتن اولین لوحه؛ از بچه ها میخوام تعدادی چوب خط از کیسه ریاضی بیرون آورده؛ اونها را مرتب کنار هم گذاشته و به اندازه هاشون دقت کنند. ( به هم اندازه بودن چوب خط ها توجه و اشاره کنند ) بعد ازشون میخوام تا چوب خطها را با کمی فاصله کنار هم قرار دهند. و راهنمایی میکنم که فاصله بین چوب خطها را مرتب و هم اندازه کنند. در این بین احتمال داره دانش آموز یا دانش آموزانی با دو یا سه رنگ الگویی درست کرده باشند؛ ازشون میخوام تا به ترتیب رنگ چوب خطها را بگن. ( اولین گام برای درست کردن الگو ) در مرحله بعد تعدادی چوب خط یا چوب پزشکی که پشت اون را آهنربا زدم در اختیار چند دانش آموز قرار داده و میخوام تا با فاصله روی تابلو نصب کنند. و بعد از این آماده سازی ها؛ طریقه نوشتن لوحه را روی تابلو توضیح داده و ازشون میخوام هر کدوم پای تابلو اومده و مانند نمونه ای که من نوشتم یکبار بنویسند. join🔜 @KheshteAvval و بعد برگه های کپی شده یا دفتر لوحه نویسی را بیرون آورده و مراحل نوشتن را به ترتیب دنبال کنند. همین سرمشق را در منزل تمرین کرده و روز بعد در کلاس؛ کتاب کار انجام دهند.
🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦 ها join🔜 @KheshteAvval طبق برنامه زمان بندی هر نگاره برای دو روز است،یعنی در هفته سه نگاره تدریس می شود. پیشنهادی : * دو هفته ی اول هر هفته دو نگاره یعنی نیمه ی اول مهر چهار نگاره و دو هفته ی پایانی مهر یعنی نیمه ی دوم مهر شش نگاره آموزش داده می شود.* 1- روز اول: ساعت اول، تدریس تصویر نگاره ،تصاویر زیرنگاره وتمرین گوش کن وبگو ساعت دوم، کتاب بنویسیم و(بازی ، یا نمایش ،یا با هم بخوانیم )کتاب بخوانیم 2- روز دوم: ساعت اول، مرور نگاره ،ببین وبگو ، بگرد وپیداکن ، به دوستانت بگو ساعت دوم : کتاب بنویسیم و(بازی ، یا نمایش ،یا با هم بخوانیم )کتاب بخوانیم · برخی آموزگاران درمدارس ومناطق کشور با توجه به شرایط محیطی ممکن است فرصت بیشتری را به نگاره ها اختصاص دهند. · تمرین های گوش کن وبگو ،بگرد وپیداکن یا به دوستانت بگو نمونه و پیشنهاد کتاب هستندوآموزگار می تواند سؤالاتی به آن اضافه کند. · شعر ها جنبه ی التذاذی دارند ونیازی به حفظ کردن آنها نیست. · تدریس نگاره با یک الگوی خاص یا روش قالبی مخصوص اجبار نیست وهر آموزگارباتوجه به امکانات وتجربه خود می تواند مطابق اهداف نگاره با شیوه های گروهی ومشارکتی ،پازل ،نمایشی وغیره به تدریس بپردازد.طوری که دانش آموزان به اهداف مورد نظر دست یابند join🔜 @KheshteAvval 🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦🍃💦