🗒#تم۹(صفحه ی ۶۰)
🗒اهداف:
🗝درک مفهوم تقارن
🗝شناخت و تشخیص اشکال متقارن، و اشیاء متقارن اطراف
#تدریس:
میتوان از چوب بستنی ها استقاده کرد، یا از دو تکه کاغذ، از کاربرگ های متقارن هم میتوان استفاده کرد.
برای الگو های شطرنجی هم از کاربرگ های شطرنجی میشه استفاده کرد
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
🗒#تم۹(صفحه ی ۶۱)
🗒اهداف:
🗝درک مفهوم جمع و نوشتن حاصل جمع،
🗝تمرین حل مسئله کلامی با استفاده از راهبرد رسن شکل و شمارش
#تدریس:
استفاده از چینه و چوب خط و دست سازه های آموزشی،
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
🗒#تم۹(صفحه ی ۶۲)
🗒اهداف:
🗝درک مفهوم کاهش و تفریق
🗝آموزش نوشتن نماد و خود عدد صفر
#تدریس:
از روش یکی میخوابه یکی بیدار میشه استفاده کنیم، و اینکه میتوانیم از روشهای ملموس استفاده کنیم،
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
🗒#تم۹(صفحه ی ۶۳)
🗒اهداف:
🗝تمرین سرشماری و جمع آماری داده ها
نمایش تعداد اشیاء به وسیله ی نماد عددی
🗝تمرین نوشتن عددهای ۰و۵ و درک مفهوم عدد صفر با عدم موجود یا هیچی
#تدریس:
بهترین روش همین تا کردن کاغذ هست.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
هدایت شده از استیکر مذهبی لبیک
#نشانه #نشانه_او #فارسی
#استیکر_نشانه_ها
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
🔴🔴 #_نکات_مهم_تدریس_اواول_وغیراول
➖قبل از تدریس نشانه جدید مثل تدریس نشانه های قبل به یک سری موارد نیاز داریم که آماده کنید
🍇روز قبل از تدریس از بچه ها بخواهید که با خودشان انگور توت گردو خرمالو و آلو یا اسباب بازی های که نشانه او را دارند با خودشون بیاروند
join🔜 @KheshteAvval
➖ #کاردستی به صورت سوت یا توپ درست کنند و یا اینکه خودتان سوت یا توپ را به کلاس ببرید
➖شکل او را به صورت فانتزی و در ابعاد بزرگ رو تابلو برای بچه ها بکشید و کاردستی هایی رو که اوردن روی تابلو بزنید
➖اگه هوا خوب بود و لازم دیدید میتونید بچه ها را به حیاط مدرسه ببرید و در یک صف پشت سرهم قرار بگیرند و شروع کنید به حرکت با شعر زیر:
او او او قطار اومد دوباره قطار چقدر دود داره اون باره گردو داره توت داره انگور داره سوت میزنه او او برین کنار اومدم صداش چیه((اینجا به بچه ها بگید که همراهی کنند))او او کدوم او او اول نگاش کنید تو جدول پیر شده با اعصا میاد کجا میاد کجا میاد اول میاد همیشه به غیر از این نمیشه
➖بچه ها میوه هایی را که اورده اند توی سبدی بچینید به انها بگوید به به چه میوه های خوبی اوردین
یکی یکی میوه ها واسباب بازی ها را دستتان بگیرید خرمالو رو دست بگیرید بگید خرمالوووووووو(سعی کنید هرجا نشانه و داشت به صورت کشیده بیان کنید) انگور را دست بگیرید بچه ها این چیه انگووووووور بعد گردوووووو بعد توووووووت
وهمینطور اسباب بازی ها اتووووووو
توووووووووپ سوووووووووت و......سعی کنید اسم اسباب بازی ها ومیوه های که بچه اورده اند را با دو مازیک سیاه وقرمزبنویسید نشانه ی در حال تدریس رابارنگ قرمز وبقیه حروف را بارنگ سیاه نوشته شود
🍇بعد #داستان او را برای بچه ها به صورت زیر بگید:
بچه ها میخواهم داستانی درباره او براتون بگم
داستان نشانه او
یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ کس نبود
مدتی بود که اهالی شهرک الفبا
از پشت درخت های جنگل صدای می شنیدن وباعث ترس ووحشت اهالی شهرک الفبا شده بودو در هر کوچه ومحل صحبت از این صدا بود این صدا شبیه صدای زوزه ی گرگ بود
بعد از چند مدت اهالی شهرک الفبا به این نتیجه رسیدند که به این وحشت وترس پایان بدهند وسری به جنگل بزنند و سر از این صدا در بیاورند
چند نفر از اعضای دلیر وشجاع شهرک
وسایل ایمنی ودفاع از خود را برداشتند وبه طرف جنگل به راه افتادند با ترس ولرز وارد جنگل شدند وشاخه ها وبوته هارا به آرامی کنارمی زدند تا به صدا نزدیک شدن ارام گوشه ای نشستند و شاخه ها ی درخت ها را کنار زدند وبا تعجب دیدند که دو نفر که به شکل سوت هستند یکی یک عصا به دستش دارد ودیگری شبیه سوت است یک کلبه ی کوچک درختی درست کرده اند وباهم صحبت می کنند وصدای انها مثل زوزه ی گرگ است
از جای خود بلند شدند وبه طرف انها حرکت کردند دو برادر از کلبه ی درختی خود پایین امدند وبا همان صدای زوزه ی گرگ با انها سلام واحوالپرسی کردند
اهالی شهرک از انها خواستند تا به شهرک الفبا بیایند وبا انها زندگی کنند
وقتی به شهرک رسیدند همه منتظر امدن شان بودند وقتی با دو نفر اشنا شدند که صدای او میدادند به خودشان خندیدن زیرا انها را با یک گرگ اشتباه گرفته بودند
از ان روز به بعد این دو نشانه با صدای او اول و غیر اول در شهرک معرفی شدند
و چون رنگ انها قرمز بود وصدای انها کشیده بود به عنوان گروه نجات در قسمت بالای شهرک الفبا قرار گرفتند
به این ترتیب او اول و غیر اول وارد شهرک الفبا شدند
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
🍇 بعد به بچه ها بگید همتون بگید انگور لبهاتونو جمع کنید ببینم چجوری میگید انگووووووور خب بچه ها ببینید لبمون گرد میشه مثه گردو حالا بگید گردوووووو
🍇 #نحوه_نوشتن او اول و غیراول را در ابعاد بزرگ روی تابلو بکشید
خب بچه ها این او اول هستش چون پیر شده عصا داره و اینم بگید برا بچه بعضی وقتها او اول وسطم میاد(با این توضیح بگید که بهتر براشون تفهمیم بشه که بچه ها پدربزرگها و مادر بزرگها وقتی مریض میشن عصاسشون دستشونه و برای اینکه نیفتن رو زمین پدر و مادراتون این ور اون ورشو می ایستن که مبادا بیفته)
بچه ها اینم و غیراول هستش وسط میاد , اخر میاد این نشانه وقتی ببینه هرکدوم از نشانه های دیگر اگه دستشونو دراز کردن رو خط زمینه دستشونو میگیره ولی جای که دستشونو دراز نکردن فقط کنارشون قرار میگیرن که تنها نباشن روی تابلو تکرار و تمرین کنید که بهتر برای بچه ها تفهمیم بشه
-اینم میتونید انجام بدید که اتشی کوچیک روشن کنید توی حیاط دود کنه یا اسفند دود کنید وتوجه بچه ها را به دود اسفند جلب کنید (ایمنی رو رعایت کتید بچه ها از دور نگاه کنن که داره دود میاد)
🍇بعد از تدریس هر نشانه باید بلافاصله ترکیبها را با بچه ها کارکنید:
ب با و چی میشه بو بو بو میشه
د با و چی میشه دو دو دو میشه
س با و چی میشه سو سو سو میشه
م با و چی میشه مو مو مو میشه
(این توضیحو بگین که هرجا دستشو دراز کرده و دستشو میگیره و هرجا دستی دراز نشده فقط کنار قرار میگیره تنها نباشه)
🍇 #ترکیبها رو وارد جدول صامت و مصوتها کنید
-نشانه او اول و غیر اول رو وارد #جدول حرف الفبا کنید
🍇روز اول کلمات تک بخشی و ساده را بگین
دود بود سود موم دو بو سو مو
روز بعد کلمات سخت را بگید
🍇کتاب بخوانیم رو باز کنید با بچه ها روخوانی کنید
🍇جمله سازی حتما با بچه ها کار کنید و هر روز 4کلمه بهشون بدین که جمله بسازنند
🍇در اخر برای تنوع در کلاس میتونید برا نشانه ها بازی پانتومیم نشانه ها رو برا بچه ها اجرا کنید به اینصورت یکی از بچه صدای ممممم یا ووووووو رو با لب و دهانش بدون صدا انجام بده بچه های دیگر تشخیص بدن چه صدایی هست!
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
🎓
#داستان_او
یکی بود یکی نبود
توی یه جنگل بزرگ همه ی حیوونا با هم زندگی میکردن
اونا همیشه مراقب هم دیگه بودن صبح ها با هم کار میکردن و تلاش میکردن و شبها هر کسی توی لونه ی خودش استراحت میکرد.
یه شب که هر کسی توی لونه اش بود یه حییون بد جنس وارد جنگل شد و باغ و گل و گلستون جنگل رو خداب کرد .
فردا صبح وقتی همه ی حیوونا باشادی اومدن برای شروع کار دیدن گلها ی زیبای جنگل پر پر شدن و خراب شدن .
همگی خیلی ناراحت و پر غصه رفتن پیش سلطان جنگل تا با هم مشورت کنن اونا میدونستن وقتی توی کارها با هم مشورت کنن اون مشکل حل میشه .
شیر فکری به ذهنش رسید به گرگ جنگل گفت
آقای گرگ میتونی به ما کمک کنی و شبا توی جنگل نگهبانی بدی تا اگه کسی جنگل ما رو خراب نکنه . و اگه دیدی کسی خواست این کارو انجام بده با یه علامت به همهی حییوونا بفهمون که خطری هست و ما به کمکت بیایم .
گرگ قبول کرد و گقت من شبا مراقبم و اگر احساس خطر کردم بلند و کشیده فریاد میزززنم
اوووووو
اوووووووووو
اووووووووووووو
🎓
تا شما متوجه بشید و به کمکم بیاید
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس نشانه او
قسمت اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس نشانه او
قسمت اول
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس نشانه او
قسمت سوم
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
27.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس نشانه او
قسمت دوم
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
#روانخوانی_او
طراح : خانم بقالیان
📝روانــخوانـــی و امــــلا📝
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
خط تحریری او
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس او
آموزگار حسینی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
هدایت شده از استیکر مذهبی لبیک