36.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس
#نشانه_ق
#جواد_یوزی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻ ریاضی آمادگی برای عددنویسی ♻
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
صدا گذاری✅
❤️خواهر شما زهرا بلوچ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻ ریاضی عدد نویسی ۲۹-۱۹♻
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
صداگذاری✅
🌹خواهر شما زهرا بلوچ🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعالیتی برای جمع اعداد
راهبرد رسم شکل و چوب خط
محمدطاهر سعیدی
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقــــــــــــــــــویم
99/11/11
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
داستان ق
يروز ف غير آخر داشت تو پارك بازي ميكرد. يهو خورد زمين و پاش پيچ خورد. دور و اطرافشو نگاه كرد و ديد اي داد بيداد نقطه شو از رو سرش افتاده. با اون پاش شروع كرد ب گشتن. ف آخر اومد و گفت:چرا اينجوري راه ميري.
گفت :آخه پام پيچ خورده و نقطمم رو هم گم كردم. ف آخر گفت بيا تو بغلم تا ببرمت پيش دكتر. ف. غير آخر گف پس نقطه م؟؟
همه ي حرفاي اينا رو قمري مهربون شنيد و گفت:شما استراحت كنيد من براتون پيدا ميكنم.
قمري ،گشت و گشت. لا ب لاي گل ها رو ديد. وااااااي اينجا چقد نقطه هست.
بعد با نوكش يك نقطه و با ي چنگال دستش يك نقطه و با اون يكي چنگالش يك نقطه ديگه برداشت.
رفت رو سر ف غير آخر دوتا نقطه گذاشت. خوب ك نگا كرد ديد با اون يكي فرق داره. اون نقطه ي ديگه رو هم گذاشت رو سر ف آخر.
ف آخر گفت حالا ف كوچولو بيا تو بغلم. اما ف ديگه با اون دوتا نقطه سنگين شده بود و ف آخر مجبور شده بود يكم خودشو خم كنه و راه افتاد.
به شهر الفبا ك رسيدن گ بهشون گفت :خوش آمديد ق ها
او دوتا ب هم نگاه كردن و تازه فهميده بودن ك ديگه شكل و صداشون با ف فرق داره.
ق غير آخر. ق آخر.
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
داستان #نشانه_ق_ق
23_111269182231.pdf
133.4K
برگ املا نشانه ی ق
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
#نشانه_ق_ق
متن_روان_خوانی_قـ_ق_240170162328.pdf
16.4K
#روانخوانی_ق
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
#نشانه_ق_ق
#روانخوانی #نشانه_ق_ق
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
بچه ها خونه بابا الفبا و ننه الفبا می دونید چطوری بود؟
بابا الفبا و ننه الفبا یه حیاط بزرگ داشتن که توش یه حوض با گل و درختای سرسبز بود.
روی درخت 2 تا پرنده لانه داشتن.
بچه های ننه الفیا و بابا الفبا از این پرنده ها بی خبر بودند. یه روز که یکی از بچه های بابا الفبا (ب ) از خواب بیدار شده بود دید صدای (ق ق ق ق ) داره میاد
یهو دید که جوجه پرنده افتاده توی آب و یه گربه کنار حوض می خواد اون جوجه کوچولو رو بخوره. واسه همین مامانش از ترسش صدای ق ق ق ق در می آورد.
ب آخر زود باباالفبا رو صدا کرد. بابا الفبا هم گربه رو فراری داد و پرنده کوچولو رو نجات داد. بچه ها پرنده کوچولو را بردن کنار بخاری و با سشوار خشکش کردن. بعد از اینکه حال پرنده کوچولو خوب شد، از بچه ها تشکر کرد.
می دونید چطوری تشکر کرد؟
می گفت ق ق ق ق ق
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
داستان #نشانه_ق_ق
رهنمودهای_آموزشی_نشانه_ی_ق_250170234158.pdf
356.2K
#رهنمودهای_آموزشی_نشانه_ق
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
23قق.ppsx
2.57M
#پاورپوینت_ق
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
#نشانه_ق_ق
23_111269182231.pdf
133.4K
برگ املا نشانه ی ق
ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄
https://eitaa.com/KheshteAvval 🇮🇷🕊⚜
╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄
#خشتِ_اول
مراحل تدريس فارسي بخوانيم اول ابتدايي👇👇👇👇
@KheshteAvval
⭕️قسمت اوّل : عنوان درس
همانطور که از نامش پیداست آموختنی های درس،بحث ها وگفتگوها وتصاویر کوچک ومتن درس پیرامون نام عنوان درس است.
⭕️قسمت دوم: تصویر بزرگ
تصویر بزرگ ایجاد فضای مناسب برای شروع آموزش است.بهانه ای است برای ایجاد گفتگو ویافتن واژه ی کلید.آموزگار محترم می تواندبرای ایجاد تحرک ورقابت سالم جهت مشارکت جمعی در کلاس از این تصویر استفاده کرده وزمینه های گفتگوی کلاسی رافراهم کند.
⭕️قسمت سوم: تصویر های کوچک ( کلید واژه ها )
این قسمت شامل سه تاشش تصویر کوچک است که از متن تصویربزرگ استخراج شده وزیر آن نام تصویر به خط خواندن(نسخ) نوشته شده است.این نام ها واژه های کلید هر درس است وهر واژه دارای یک صدا بارنگ قرمز می باشد که کار اصلی درس روی همان صداست ؛ بنابر این چون صدابه صورت مجرد برای دانش آموز مفهومی را القا نمی کند ،در قالب یک واژه آمده است.
کار اصلی آموزگار در همین قسمت متمرکز می شود . ابتدا تصاویر را به دانش آموزان نشان دهید واز آن ها بخواهید نام تصویر رابگویند.پس از اینکه نام یک یک تصاویر را گفتند ؛ از آن ها می خواهیم به صدای قرمز رنگ نوشته شده در نام تصویر خوب دقت کنند وبگویند این صدا در اوّل کلمه نوشته شده یا در آخر کلمه.( صدای جدید اکثراًدر اول یا آخر کلمه آمده وبعضاً در وسط ). پس از دریافت پاسخ از آن ها می خواهیم که بگویند صدای قرمز رنگ چه صدایی است .از آنجایی که دانش آموزان ارتباط عینی بین تصویر ونام واژه برقرار می کنند ورنگ صدا نیز به آن ها کمک می کند صدای مورد نظر را تشخیص می دهند. آنچه ممکن است در این بخش ایجاد ابهام ونگرانی بکند استفاده از حروفی است که دانش آموز نخوانده وندیده است .باید توجه داشت که دانش آموز بادیدن تصویر نام شکل راکشف خواهد کردووقتی نام هر شکل رادر زیر آن ببیند ، بین در اثر مجاورت بین شکل وتصویررابطه ی عینی برقرار خواهد کرد( به قول خودمان کلمه وتصویر رادر کنار هم حفظ خواهد کرد.)با استفاده از اصل تمرین وتکرار ومطرح کردن همین واژه ها در درس های بعدی ،کار یادگیری آسان می شود.برای معرفی صدا:
آموزگار ساده ترین،ملموس ترین واژه را از زبان دانش آموزان می گیرد . وضمن نوشتن کلمه روی تخته صدای جدیدرا با رنگ قرمز در کلمه می نویسد وسپس معرفی ونام گذاری می کند. (البته در یکی دودرس اول چون صدایی خوانده نشده است ،فقط صدای مورد نظر معرفی می شود.)
⭕️قسمت چهارم :متن آهنگین درس
هدف از این قسمت آشنا شدن چشم دانش آموز به هیئت دیگری از واژه است ؛ به شکل خط تحریری . معلم می کوشد با کمک دانش آموز در خواندن نوشته های این قسمت همراهی کند . آموزگار ابتدا توجه دانش آموزان را متوجه متن درس می کند ،سپس از آنها می پرسد چه کسی می تواند این قسمت را بخواند .به احتمال قوی دانش آموزانی هستند که از عهده ی خواندن متن درس برآیند.آموزگار ابتدا از آنها می خواهد که بخوانند. ممکن است آموزگار از بقیه ی دانش آموزان بخواهد که وقتی دوستشان متن درس رامی خواند کلمات را با انگشت نشان داده وتکرار کنند .اگر دانش آموز کلمه ای را نتوانست بخواند در صورتی که از کلید واژه هاست به او می گوییم ،زیرکدام تصویر کوچک آن را می بیند یا شیبه کدام یک از آن کلمه هاست . شاید یکی از دشواری های خواندن در این قسمت دوگانگی خط وعدم انطباق دونوع نوشته است.
⭕️قسمت پنجم : شکل درشت وخوانای صدای تدریس شده به رنگ قرمز
در گوشه ی سمت چپ وپایین صفحه شکل درشت وخوانای صدای تدریس شده نوشته شده است تادانش آموزان ابعاد مختلف آن را از نظر بگذرانند.
⭕️قسمت ششم: طرح مدادی صداها پایین صفحه( که صدای خوانده شده روزقبل بارنگ سیاه ، صدای تدریس شده ی جدید بارنگ قرمز وصدای بعدی که تدریس می شود با رنگ آبی در آن نوشته شده است. که توجه دانش آموزان رابا همین توضیحات متوجه آن می کنیم.
توجه:
از نو آموز انتظار نمی رود که تمامی واژه های داده شده رابه راحتی بخواندوبنویسد بلکه هدف از آموزش این بخش ،فقط یاد گرفتن شکل های قرمز رنگ وصدای آن هاست.نباید برای یادگیری تمام واژه ها نوآموز را تحت فشار گذاشت.اگر در درس اول صدای « آ ا » را می آموزد ،جای نگرانی نیست چون در درس بعد صدای « ب » را یاد می گیرد وواژه ی «آب و بابا » رابه راحتی می خواند ومی نویسد.به یاد داشته باشید کتاب بخوانیم مخصوص خواندن است نه نوشتن .رویکرد کتاب بنویسیم از جزء به کل است ودانش آموزان به بخش کردن وصداکشی نیاز پیدامی کنند.از آنجا که برخی از صفحات کتاب بنویسیم جدول هایی دارد که بچه ها باید کلمات رابخش کرده وصداهای آنرا مجزا کنند وبنویسند،از طرفی در برابردانش آموزان ضعیف مجبوریم به صداکشی روی بیاوریم پیشنهاد می شود در فرصت های مناسب بخش کردن وصداکشی را نیز (نه به شکل افراطی) با دانش آموزان کار کنند
#خشتِ_اول