eitaa logo
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
5.3هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1.8هزار فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ﴿۱﴾ 🎓کانال پایه اول ابتدایی مجموعه خشت اول 🏷زیر نظر مربیان رسمی آموزش و پرورش ✅آموزش با رویکرد های نوین و جذاب ارسال مطالب فقط با لینک جایز ارتباط با مدیر مجموعه👇 @Sh2Barazandeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن بخش کردن و صدا کشی برای عضویت لینک زیر را لمس کنید👇👇 ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
خشت اول ⁦↔️⁩ کلاس⁦ اولی ها کلاس اول اول ابتدایی اول دبستان کلاس اولیها
🎥👈 تدریس فصل چهارم علوم اول ابتدایی ❇️👈 #درس4 : دنیای جانوران ☑️👈 قسمت اول 📝👈 تدریس فصل 4 کتاب علوم
👆🕊👇🕊 🌿💥🌿 دراین درس بچه ها با موجودات زنده و غیر زنده آشنا میشوند. یک سری عکس یا وسایل همراه چند گلدان و یا حیوانات کوچک به کلاس آورده شوند و بعد روی انها بچه ها باهم گفتگو کنند. فیلمی از حیوانات یا گیاهان برایشان میگذاریدو اگر امکانات نبود میتوانید چارت با تصویرهای مختلف درست کنید و با نمایش ان و پرسش بچه ها را به سمت اهداف سوق بدهید. 📢تدریس علوم در روشهای نوین ,این نیست که شما توضیح بدهید و بخواهید آنها حفظ کنند. ☝️بایدخودشان کشف کنندو گفتگو کنند و به 🤔نتیجه برسند. در این درس درباره انواع حرکت حیوانات, نوع غذا ,نوع پوشش, نوع تولید مثل, فواید و مضرات حیوانات مختلف ,مشاغلی که باحیوانات در ارتباط هست,فرق روشهای سنتی و جدید در پرورش جانوران ,باید اطلاعات کسب کنند. میتوانید بخواهید خودشان بروند تصویر پیدا کنند. فیلم به کمک بزرگترها از نت بگیرند. تحقیق را به کلاس بیاورند و درباره آنچه یاد گرفته اند,با دوستانشان صحبت کنند. ۴ برای عضویت لینک زیر را لمس کنید👇👇 ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم تدریس علوم #اول_ابتدایی #فصل4 : دنیای جانوران #علوم برای عضویت لینک زیر را لمس کنید👇👇 ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
#فصل_چهارم_دنیای_جانوران #علوم_اول_ابتدایی #بخش_چهار #فصل_۴ برای عضویت لینک زیر را لمس کنید👇👇 ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم فندق دنیای جانوران برای عضویت لینک زیر را لمس کنید👇👇 ‌‌ا╅━━━┅═❂═┅┅──┄┄ join🔜 @KheshteAvval ‌‌╆━━━┅═❂═┅┅──┄┄ 🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای نوشتن کلماتی مثل است دست دوست بست با مقوا ست را درست کنید و بعد حرف یا ترکیبات اول این کلمات را بنویسید بر گرفته از ایده ی آقای پرنیاک join🔜 @KheshteAvval
نمونه ای از جدول تفکیک صدا وترکیب مثال آب⭕️⭕️ بابا⭕️⭕️⭕️⭕️ باد⭕️⭕️⭕️ داد⭕️⭕️⭕️ کلمه رابخواند وهر نشانه را در گردی بنویسد .حتما بخواند وبنویسد. بــــ و آ میشه ⭕️ با میشه ⭕️⭕️ وجدول ترکیب هرشب در منزل کارکنید با تاکید بر جمله (بخوان و بنویس) join🔜 @KheshteAvval
تکلیف از نشانه ی (ر) سال گذشته join🔜 @KheshteAvval
تمرین وتکرار با کارت کلمات از روشهای موثر در تقویت روان خوانی دانش اموزان پایه اول است اگر دانش اموزی تا این زمان هنوز قادر به جمله سازی به صورت نوشتاری نیست روش موثر تمرین وتکرار با کارت است join🔜 @KheshteAvval
قصه گویی مادران و حضور مادران بچه ها در مدرسه برآی تدریس نشانه ر مدرسه شهید حقانی اسفراین join🔜 @KheshteAvval
ایجاد انگیزه نشانه ر با بیسکویت مادر رها فتاحیان مهر از اسداباد مدرسه شهید صوفی. خانم زرین صف join🔜 @KheshteAvval
♦️ #املای_تصویری_نشانه_ر #خشتِ_اول http://eitaa.com/joinchat/2699427849C950f3ea347 تخصصی کلاس اول در ایتا
♦️ #کارت_دعوت_از_مادر_آموزش_نشانه_ر join🔜 @KheshteAvval
join🔜 @KheshteAvval کلی وراهکارهای اموزشی درس مادر 1ـ آشنایی کامل با شکل و صدای نشانه ی ( ر) 2ـ توانایی خواندن متن درس مادر 3ـ ابراز علاقه به یادگیری درس اهداف رفتاری 1ـ در مورد تصویر کتاب جمله ای بیان کند . 2ـ کلمات کلیدی مادر ـ ابر ـ باران ، را بتواند بخواند . 3ـ نشانه ی ( ر ) را در کلید واژه شناسایی کند . 4ـ از روی درس به راحتی بخواند . 5ـ ترکیب نشانه ی (ر) با مصوت ها را بتواند بخواند . 6ـ به یادگیری درس علاقه نشان دهد . 7ـ در گروه با دوستانش مشورت و همکاری کند . الگو : الگوی دریافت مفهوم ـ آموزش مشارکتی و همیاری روش : فعال گروهی ـ پرسش و پاسخ ـ تصویر خوانی ـ صامت خوانی و توضیحی ابزار ، مواد ، وسایل : کارت های تصویری ـ تابلو ـ ـ کتاب ـ چسب ـ لوحه ـ جدول حروف الفبا ـ جدول صامت و مصوت ـ گیره مفاهیم کلیدی : مادر ـ ابر ـ باران انجام امور مقدماتی :سلام و احوالپرسی ـ خواندن سوره توحید ـ بررسی وضع روحی ـ روانی دانش آموزان ـ گرفتن تکالیف آنها و بررسی در فرصت مناسب گروه بندی دانش آموزان : هر دانش آموز یک کارت از سبد برداشته که در پشت آن نشانه ای نوشته شده .کسانی که نشانه پشت کارت آن ها مثل هم است در یک گروه قرار می گیرند . ایجاد انگیزه :از قبل به آن ها گفته شده تصاویری از ابر و باران روی برگه چسبانده و نحوه تشکیل ابر و باران را نقاشی کنند و به کلاس بیاورند و با همکاری یکدیگر در کلاس نصب می کنیم . سنجش آغازین : تعدادی کارت به آن ها نشان داده و گفته می شود من این کارت ها را به دو دسته تقسیم می کنم کارتی که نشانه ی مورد نظر من در آن است را در قسمت هست روی تابلو می چسبانم و کارتی که نشانه ی مورد نظر من در آن نیست را در قسمت نیست روی تابلو می چسبانم هر کس با هم گروهی هایش فکر کند و آن نشانه را پیدا کند در ضمن کسی جواب را نگوید فقط دست خود را بالا ببرد. join🔜 @KheshteAvval هست مادر ابر باران در نیست دست داد تاب توپ ارائه درس : پسر های خوب این گروه متوجه شدند چه نشانه ای مورد نظر است . دو کارت به این گروه (گروه ب ) داده و از آنها می خواهم که آن را در جای مناسب روی تابلو زیر کارت های دیگر بچسبانند . ( کلمات میز ـ در ) بعد دو کارت به هر گرو.ه داده از آن می خواهم براساس فکر و نظر گروه آن را در جدول روی تابلو قرار دهند . ( اَسب ـ سرباز آزاده ـزرد اَمین ـ دریا ) در حین کار نظر گروه های دیگر را پرسیده که آیا این گروه های دیگر را پرسیده که آیا این گروه کارت را در جای مناسب در جدول قرار داده یا نه؟ در مرحله بعدمعلم به نامگذاری و تعریف مفهوم می پردازد . بچه های گلم متوجه شدید که چه نشانه ای در ذهن من است ؟ و آن ها پاسخ می دهند نشانه ی (ر) خوب به کلمات کارت ها نگاه کنید و بگویید (ر) چند شکل دارد ؟و کجای کلمه آمده بعد لوحه مربوط به درس مادر را روی تابلو نصب کرده و مراحل زیر اجرا می گردد. تصویرخوانی:بچه ها به تصویر (لوحه ) با دقت نگاه کنید و در گروه در مورد تصویر با یکدیگر گفت و گو کنید . چه چیزهایی می بینید سعی کنید در گروه با آن ها جمله بسازید . کلمات مورد نظر هر گروه و جمله ی مربوط به آن ها پرسیده می شود در مورد نحوه تشکیل ابر و باران صحبت می شود . تصویرک ها:الان تصویری به شما نشان می دهم که شما آن شخص را خیلی دوست دارید . مادر نشانه ی قرمز چیه ؟ کجای کلمه آمده ؟ تصویری بعدی در آسمان است .(ابر) نشانه ی قرمز چیه ؟ کجای کلمه آمده ؟تصویر سوم که از ابر بوجود می آید ؟ (باران ) و باز هم سوالات بالا پرسیده می شود و چند تصویر دیگر (رودخانه ـ اردک ـ قوری ) نشان داده می شود و سوالات پرسیده می شود . خواندن متن:خب بچه ها ی گلم الان کتاب هایتان را باز کنید و هرکس در گروه با همکاری یکدیگر از روی درس بخواند . در حین کار بر گروه ها نظارت می شود و اگر اشکالی وجود داشت به کمک آن ها رفع می گردد . پسر های خوبم نشانه ی قرمز چند شکل دارد؟ آفرین یک شکل دارد یک بار همه با اسم آن را بگویید و بعد از هر گروه یک نفر با صدای بلند از روی درس می خوانند . و گروه هایی که صحیح خواند مورد تشویق قرار می گیرند . با همکاری بچه ها و راهنمایی معلم نشانه های پایین صفحه خوانده می شود . ارزشیابی: درطی فعالیتهای آموزشی وبااستفاده از چک لیست انجام می شود. جمع بندی:خب پسرهای گلم نشانه ای که امروز یاد گرفتیم چه بود ؟ الان من این نشانه را در جدول حروف الفبا می نویسم . هر گروه فکر کند و دو کلمه بگویید که در آن (ر) باشد . در آخر صدای (ر) را با مصوت ها در جدول ترکیب کرده و می خوانیم . ر با ا چی می شه ؟را را را میشه ....و سوالاتی پرسیده می شود مانند : ابر چگونه تشگیل می شود . باران چگونه بوجود می آید . در کلمه مادر نشانه ی (ر) کجای کلمه آمده و... تکلیف گروهی: روزنامه ای به آن ها داده و از آن ها خواسته می شود کلماتی که نشانه ی (ر) دارند را خط بکشد
4_421949978139691943.ogg
479.4K
♦️ #ایده_روانخوانی_نشانه_ر 💎همکارمحترم خانم گودرزی join🔜 @KheshteAvval