eitaa logo
خیمه‌گاه ولایت
33.7هزار دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
5.7هزار ویدیو
214 فایل
#کانال_رسمی_خیمه‌گاه_ولایت خیمه‌گاه ولایت وابسته به هیچ نهاد و حزبی نیست. ما از انقلاب و درد مستضعفین و پابرهنگان و مظلومان جهان میگوییم، نه از سیاست بازی‌های سیاسیون معلوم الحال. اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر جهت ارتباط با ما👇 @irani_seyed
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5980806513038461817.mp3
2.23M
-🤍 گوش بدید ضرر نمیکنید
11.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀حوزه‌ای که همه‌ش میخواد بقیه رو امرونهی بکنه، چقدر مطیع ولایت بوده؟! [حدود ١۵سال از ایراد این سخنان می‌گذرد] @kheymegahevelayat
11.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخن تکان دهنده در «سوره؛ فصل » را از زبان دکتر زورق شنیدم. آنجا که گفت: «شوربختی معاویه این بود که مقابلش علی بن ابی‌طالب بود؛ که اگر نبود، ما امروز از معاویه چونان پادشاهی دانشمند، باتدبیر و قدرتمند یاد میکردیم.» همین. ✍🏼 حجت‌الاسلام 📖 «؛ فصل نهج‌البلاغه» را از اینجا⬇️ ببینید: https://www.aparat.com/sooreh_tv ◀️ صدای واقعی انقلاب را از بشنوید که نه اصولگراست، نه اصلاح طلب↙️ ➡️ @kheymegahevelayat
24.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 و آدم‌های اشتباهی 🚨حوزه به جایی خواهد رسید که خروجی‌هایش، هر چیزی هستند الا طلبه... ◀️ با میتوانید باشید ✅ @kheymegahevelayat
به زودی مستند داستانی امنیتی عاکف سلیمانی فصل پنجم منتشر خواهد شد
🔴انفجار در مزار شریف 🔹رسانه‌های افغانستان از وقوع انفجار در منطقه «مسجد ۳ دکان» شیعیان در شهر مزار شریف خبر دادند 🔹منابع مطلع گفتند، در هنگام ادای نماز ظهر، انفجاری در داخل «مسجد سه دکان» و در صف نمازگزاران، رخ داد. ✅ @kheymegahevelayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گیل مسینگ، کارشناس صهیونیست: ⭕️ ایرانی‌ها به یک شرکت انرژی بزرگ اسرائیلی حمله کردند. آن‌ها با ارسال ایمیل‌هایی به سیستم تسلط پیدا می‌کنند و اطلاعات زیادی به دست می‌آورند... ➡️ @kheymegahevelayat
🔹این توئیت یک اتهام و کنایه غیرمستقیم به رهبر انقلاب است 🔸عامل اصلی این اتهام‌زنی کدام جریان است؟! جریانی که روحانی و ظریف را به جلسه مسؤولان نظام با رهبر انقلاب دعوت می‌کند، جریانی که برای تصویب برجام و FATF و ممانعت از استیضاح روحانی، به از ناحیه‌ی بیت و خواب متوسل می‌شود... مواظب باشیم عده‌ای رخنه کرده در تشکیلات امام خامنه‌ای، بیت را تبدیل جماران ثانی نکنند. همان افرادی که حتی فرمایشات معظم له را دست کاری می‌کنند و در سایت منتشر می‌کنند و بعدا عذرخواهی می‌کنند. همان کسانی که لاریجانی و شمخانی برای تصویب 20 دقیقه‌ای برجام، از او که در بیت است بعنوان امین رهبری یاد کردند و خواستند برجام را به گردن رهبر معظم انقلاب اسلامی بیندازند. ◀️ با میتوانید باشید↙️ ✅ @kheymegahevelayat
✡️ اشْعَث بن قَیس کِنْدی؛ نفوذی یهود (١) 💥 مهره‌های نفوذی یهود در عرصهٔ سیاسی 1️⃣ بزرگ قبیلهٔ کِنده در یمن، تا سال نهم هجری اسلام نیاورد. پس از شهادت رسول‌خدا (ص) نیز وی و قبیله‌اش شدند و در جنگی که میان فرستادهٔ و ایشان رخ داد، شکست خوردند. 2️⃣ در نهایت وی توانست برای خود و خانواده‌اش امان بگیرد، اما با نیرنگی، کندیان را استثنا کرد و به‌همین سبب مورد لعن و نفرین ایشان قرار گرفت و حتی به او لقب «عُرف النار» به‌معنای داده شد. 3️⃣ اشعث به‌همراه دیگر اسیران به مدینه آورده شد، اما ابوبکر در اقدامی عجیب وی را آزاد کرد و خواهر خود «اُم‌ّفروه» را به ازدواجش درآورد!! در نهایت وی پس از بنای ، در آنجا اقامت گزید. اشعث در دوران به امارت آذربایجان رسید. 4️⃣ زمانی‌که امام علی (ع) به خلافت رسید، به اشعث امر کرد تا اموال آذربایجان را تسلیم کند و سپس او را از ولایت آنجا برکنار کرد. اشعث افراد مورد اعتمادش را فرا خواند و گفت: «نامهٔ علی به‌دستم رسیده و مرا وحشت‌زده کرده، او اموال آذربایجان را از من خواسته، حال که من می‌خواهم به معاویه بپیوندم!» اطرافیان گفتند: «مرگ برای تو بهتر از آن چیزی است که در صدد انجام آن هستی. آیا می‌خواهی شهر و قوم خود را رها کرده، پیرو شامیان شوی؟!». 5️⃣ لذا وی به کوفه بازگشت و در جنگ صفین نیز حضور یافت. اما در شب که نزدیک بود سپاهیان امام علی (ع) کار جنگ را یکسره کنند، اشعث در جمع کندیان به پا خواست و ضمن خطبه‌ای، با لحنی مصلحت‌جویانه خواستار ترک خونریزی بیشتر شد!! بنا بر این روایات، تا خبر خطبهٔ اشعث به رسید دستور داد تا قرآن‌ها را به نیزه کنند. 6️⃣ این، نشان از هماهنگی کامل اشعث با معاویه دارد، چنان‌چه یعقوبی صریحاً از مکاتبه و ارتباط اشعث و معاویه در این‌باره یاد کرده است.
خیمه‌گاه ولایت
✡️ اشْعَث بن قَیس کِنْدی؛ نفوذی یهود (١) 💥 مهره‌های نفوذی یهود در عرصهٔ سیاسی 1️⃣ #اشعث_بن_قیس بزرگ
✡️ اشعث بن قیس کندی؛ نفوذی یهود (٢) 💥 مهره‌های نفوذی یهود در عرصهٔ سیاسی 1️⃣ یعقوبی می‌نویسد: وقتی بر سر لقب برای امام علی (ع) هنگام نوشتن صلح‌نامه میان نمایندگان دو سپاه اختلاف افتاد، اشعث از کسانی بود که خواستار محو این لقب در آن نامه شد و سخت به او اعتراض کرد. 2️⃣ خباثت را تا جایی پیش برد که حتی امام علی (ع) را تهدید به قتل کرد، و در توطئهٔ شهادت آن حضرت به‌دست نیز دست داشت. 3️⃣ با توجه به آنچه گذشت و با در نظر داشتن نقش خاص اشعث و خاندان وی در حوادث آینده و زمین‌گیر شدن کشتی نجات، به‌نظر می‌رسد که از همان ابتدا به فکر جذب و بهادادن به نیروهایی است که امید می‌رود در آینده کارهای بزرگی از دست آن‌ها برآید؛ وگرنه گذشتن از خون کسی که شده و خواهر به او دادن! هیچ توجیه معقولی ندارد!! 4️⃣ فرزندان اشعث نیز مانند خودش دشمن اهل‌بیت (ع) بوده‌اند، چنانچه از امیران مورد اعتماد زیاد بن ابی‌سفیان و ابن‌زیاد بود و در دستگیری و قتل هانی بن عروه و مسلم بن عقیل در آستانهٔ واقعهٔ شرکت جست. 5️⃣ فرزند دیگرش از کسانی بود که امام حسین (ع) را به کوفه دعوت کرد، ولی به آن حضرت خیانت نمود؛ به لشکر شام پیوست و مکاتبه با آن حضرت را انکار کرد و در نهایت پس از شهادت امام (ع)، جامه از پیکر آن حضرت ربود. دختر اشعث، نیز امام حسن (ع) را مسموم و به شهادت رساند. 6️⃣ نکتهٔ قابل‌توجه در مورد آن است که میان برخی قبایل یمنی همچون کنده رایج بوده است. برخی محققان نیز تصریح کرده‌اند که اشعث قبل از گرویدن ظاهری به دین اسلام در زمرهٔ پیروان قرار داشت. ◀️ با باشید. ♻️ تلگرام 🔰 https://t.me/+TTDEwsMDDrWGaJdJ ♻️ ایتا 🔰 https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff ♻️ سروش 🔰 http://sapp.ir/kheymegahevelayat ♻️ توییتر 🔰 https://twitter.com/kh_Velayat
خیمه‌گاه ولایت
#شیوه_امام_علی_در_امور_امنیتی #قسمت_هفتم 🔴 اشراف و رصدهای اطلاعاتیِ شبانه روزی امیرالمومنین علی عل
🔷نامه به کارگزار مدائن در نامه به مردم مدائن و ابقاي استاندار «حذيفه بن يمان » دستور ميدهد نسبت به افراد مريب سختگير باشد و اين نكته را براي مردم بيان ميكند: «و به او دستور داده ام که به نيكان شما احسان و نيكى نمايد و نسبت به افراد مشكوك با شدت برخورد نمايد و در عين حال نسبت به تمام افراد مردم، رفق و مدارا کند». اما در نامه اي که به خود حذيفه نوشته و وظايف او را مشخص ميكند، از تعبير مريب عدول کرده و به جای آن ذکر کرده اند: «از تو میخواهم که به افراد نيكوکار نيكى نموده، بر افراد معاند و مخالف سخت بگيري.» شايد علت تفاوت در نامه ای که حضرت به حذيفه مينويسند، با آنچه برمردم خوانده می شود، جلوگيری از سوءاستفاده احتمالی باشد که ممكن است برخي از آن مينمودند؛ چراکه در افراد غيرمسلمان زياد بودند. شاهد بر اين تفسیر، سخن حضرت درباره مردم سواد عراق است که غيرمسلمان بودند. وقتی حضرت ميخواست مردی را به منطقه عكبرا برای گردآوری خراج اعزام کند، در جمع مردم به او فرمود: خراج آنها را به طور کامل دريافت کن و در تو ناتواني و سستی نباشد. هنگامی که آن کارگزار نزد حضرت رفت به او فرمود: «نبايد سختگيری نمايد.» 🔷توصيه امنيتی امام علی عليه السلام مبنی بر برخورد جدی با افراد مشكوک در توصيه به کارگزار مصر اميرالمؤمنين علی علیه السلام به "قيس بن سعد" کارگزار جديد مصر در هنگام اعزام وی فرمود: هرگاه به مصر وارد شدی، به نيكوکاران نيكويی کن و بر اشخاص مشكوک و مريب، سخت بگير و با تمام افراد خاص و عام مهربان باش؛ زيرا مدارا، ميمون و مبارک است. ايشان در نامه دومی که همراه قيس براي مردم مصر نوشت و قيس را به آنها معرفی کرد؛ وظايفی را که برای وی تعيين کرده بيان نموده و به اين نكته متذکر ميشود: «به او دستور داده ام که به نيكان شما خوبی نموده و به افراد مشكوک از شما، سخت بگيرد و با افراد خاص و عام شما مدارا نمايد. او از جمله افرادى است که روش اش مورد رضايت من و اميد به صلاح و خيرخواهى او دارم.» منظور از افراد مشكوک و مريب در مصر کساني بودند که با علی علیه السلام بيعت نكردند و در منطقه "خِربتا" سكونت داشتند. نظر حضرت و مشاوران سیاسی و نظامی و امنیتی ايشان اين بود که آنان بايد بيعت کنند و اگر بيعت نكنند، تحت فشار قرار گيرند. قيس معتقد بود اکنون که آنان مخالفتی ابراز نميكنند، با آنها کاری نداشته باشد؛ اما نظر حضرت سختگيری بود. چون وجود هسته ای مخالف در مصر که درهمسايگی معاويه و شام بود، بسيار خطرناک می‌نمود. اين موضوع و توطئه معاويه در جعل نامه از قول قيس و خواندن آن در منبر مسجد شام، برابر گزارش‌های نيروهای اطلاعاتی حضرت در شام، باعث شد که امام علي ( ع ) "قيس بن سعد" را از مصر عزل، و "محمد بن ابوبكر" را به آنجا اعزام نمايد. در جمع بندی اين دسته از روايات بايد گفت که سختگيری و مراقبت از افراد مشكوک و منافق کاری لازم است؛ اين امر در نامه های حضرت به مردم مصر، به قيس بن سعد و مردم مدائن آمده است. اما برخورد آنها در سطح درگيری و جنگ وقتی است که آنها به مخالفت و عصيان دست زنند. 🔷مبارزه با افراد مريب و مشكوک در موارد ديگر نيز امام از افراد مشكوک تعبير به مريب کرده اند. آنان همان مخالفان داخلی هستند که بايد بر آنان اشراف اطلاعاتی داشت. گاهي اينان درگيری را آغاز ميكنند. حضرت ميفرمايد: «وَ لكن من با کساني که به حق روي آورند، با کساني که به حق پشت کرده اند مبارزه ميكنم و توسط افراد شنونده مطيع، عصيان کنندگان مشكوک را هميشه سرکوب مينمايم.» آن حضرت در سخنانی دیگر میفرماید: «برپادار مردم را بر روش و دينشان؛ و بى گناهانشان بايد از تو ايمن باشند و با کسى که متهّم هست از تو بيمناک باشد؛ و سر حد ات و اطراف شهرهاى ايشان را بازرسي کن.» خوانساري در شرح غرر ميگويد: علی، اين توصيه ها را به تمام کارگزاران مينمود که در آن آمده است «افراد مشكوک بايد از تو بترسند.» ممكن است در اين مقام سوال شود كه چگونه حضرت نسبت به و و خريت، كاري انجام ندادند، ولي از حذيفه و قيس بن سعد مي خواهند بر افراد مريب سخت بگيرند! 🔷برابر آنچه مورخان ذكر كرده اند نيز، مدارا كردن قيس با افراد مريب، يكي از علل بركناري قيس بوده است. در پاسخ بايد گفت: اولاً، در هر سه مورد، آنان مدعي بودند مخالفتي با حضرت ندارند. هم طلحه و زبير و هم خريت و هم ابن ملجم چنين نظري ابراز ميكردند؛ اما در مصر گروهي بودند که رسماً بيعت نكرده بودند و مشکوک به ملی_حکومت_مولای_متقیبان بودند. ثانياً، اينان در مدينه و کوفه مخالفتي با حضرت ابراز نكرده بودند؛ در حاليكه افراد حاضر در مصر با بيعت نكردن در مصر به نوعي مخالفت خود را ابراز کرده بودند.