eitaa logo
خیآلِ‌خوش .
2.1هزار دنبال‌کننده
68 عکس
6 ویدیو
1 فایل
- دفترچه‌خاطرات.
مشاهده در ایتا
دانلود
-سلام‌به‌قوی‌ترین‌آدمها‌درسیاره‌رنج🕊-
-
| (۱) شماٰ نمینویسید چرا که کاٰغذ هراس هستید! خیال میکنید اولین یادداشت باید بهترین باشد. تصمیم میگیرید قدم‌های ابتدایی‌تان صاف در سرزمین شعر و رمان باشد. اما نابغه‌ای مانند لئوتولستوی بیش از یک دهه درباره خودش نوشت! روزانه نویسی را رها نکرد تا اعتماد بنفس کافی پیدا کند و شاهکارش را بنویسد. فقط بنویسید، درباره چه و از کجا و برای کدام مخاطب فرقی ندارد. خودکارتان را بردارید، پشت میز بنشینید و اجازه بدهید احساستان بالا بیاید بریزد روی کاغذ. تنها کاری که لازم است بکنید این است که جلوی هیچ‌چیز را نگیرید، اجازه بدهید قلم به تهِ وجودتان برسد و چیزهایی را پیدا کند که فراموش کرده‌اید. میم سادات هاشمی | خیآلِ‌خوش .
من خواب دیده‌ام که کسی می‌آید .
خوب است که شعر ، موسیقی و چای هست ؛ وگرنه خیلی سال پیش متلاشی شده بودم .
Dekamond - Engar.mp3
9.73M
مثال رفتنِ من مثالِ کوچ پرستوهاست سردی که می‌بینند می‌روند و با کوچک‌ترین احساس گرمی دوباره باز می‌گردند؛ مثال رفتنِ تو اما نه مثال کوچ پرستوهاست و نه من مثال رفتنِ تو، خودِ تویی که میروی و باز نمی‌گردی . - یلدا ‌
حُزن .
گویا او ، پناهی‌ست برای منِ آوار شده .
که علاجِ دلتنگی ، آغوشی‌ست طولانی با بوسه‌های بسیار .
می‌گفت : آدم‌های غمگین یجور دیگه‌ان، انگار غم ازشون یه هنرمند می‌سازه، مثلا مثلِ خودِ تو، تاحالا دقت کردی چقدر قشنگ کلمه‌هارو کنار هم می‌چینی؟ تاحالا دقت کردی چقدر قشنگ حرف می‌زنی؟ تاحالا چشم‌هات رو دیدی؟ درسته غمگینه ولی بی‌نهایت قشنگه .
| (۲) مردم اغلب از من میپرسند «چه بنویسیم؟ما هیچ ایده‌ای نداریم! ما کویریم خشکیم بی‌آبیم! بدونِ حتی یک تصویر. نوشتن خلاقیت میخواهد که ما نداریم! سوژه پیدا نمیکنیم..» اما من فکر میکنم اگر پانزده سالگی را رد کردی و هنوز نمرده‌ای؛ (!) آنقدر خاطره‌های شخصی، خانوادگی، قومی و فامیلی، خرده فرهنگ‌های جالب و خواندنی، کشمکش‌های عاطفی، شکست‌های تعریف کردنی داری که میتوانی داستانشان را بنویسی و مخاطب خودت را پیدا کنی. من به هنرآموزهاٰی خودم همیشه میگویم:«داستان خودِ شمایید!» چیزی به نامِ الهام از آسمان و الهه‌ی یونانی وجود ندارد! همه‌چیز خودتان هستید… میم سادات هاشمی | خیالِ خوش .
من بنده توجهم، بهم توجه کن .
یارب سببی ساز که در روز جزا پرونده ی ما به دست مادر برسد .
Iday-Bru-320(1).mp3
6.16M
بسیار حرف دارم، حرف‌ها در سرم می‌چرخند و تنها واکنش من به آن‌ها، فقط سکوت است . نیاز دارم حرف بزنم و احساس سبکی کنم اما آدمی مناسب حرف‌هایِ من وجود ندارد . کلمه‌ها ناتوان شده‌اند و هیچ کلمه و حرفی پیدا نمی‌شود تا منظور مرا به درستی برساند، خسته‌ام و فقط می‌خواهم چند لحظه‌ای را در آرامش بخوابم و بعد که بیدار شوم هیچ یادم نیاید .
غم که بهت هجوم آورد ، به من فکر کن، به من که خونه و وطنِ توام‌ .
از اون جنون چخبر ؟ - بله آقایِ چاووشی بله ، لایقِ جنون نبود .
؛ میوو
و هرکس که مرا دید، یادِ . تو . افتاد .
430_24843846477310.mp3
3.52M
شب، زندگی طور دیگری‌ست . شب، غمش غلیظ، دلتنگی‌اش بسیار و تنهایی‌اش گسترده است . - یلدا‌
| (۳) نسخه‌ی اولیه نوشته‌های خود را نشر ندهید، بارها و بارها پشت میز بنشینید و ساعتها اثری که خلق کرده‌اید را بخوانید. یکبار وقتی عمیقا غمگینید و بارِ دیگر زماٰنی که صمیمانه خوشحالید! اجازه بدهید که در زمانهای مختلف، با نگاه و عواطف متفاوتی که تجربه میکنید، متن‌تان بررسی شود. خودتان مخاطب و منتقدِ داستان‌هایتان باشید. رایج‌ترین خطای هنرآموزانِ نوپا این است که پرشور مینویسند و عجولانه نشر میدهند! از اهمیتِ ویرایش غافل نشوید و هرگز با این خیال که قلمِ خوبی پیدا کرده‌اید و یک عده طرفدار دنبالتان میکنند، از بازنویسی و اصلاحِ یادداشت‌هایتان دست نکشید. ارنست همینگوی میگفت:«مست بنویس، هشیار ویرایش کن.» این به معنای همین است که باید با عشق نوشت اما با منطق همان نوشته‌ی عاشقانه را دوباره خواند! میم سادات هاشمی | خیآلِ‌خوش .
میخوام چنل بزنم و بگم یِ پسرِ ۲۵‌ساله‌یِ مجردم ، محتوایِ چنلم مذهبیُ پروفم ی پسر با ماسک و انگشتر بذارم ، تنها راهِ جذبِ ممبر و رسوندنِ کانال تو دوروز به 2k تو ایتا همینه دوستان .