🔰به نام خدا
️⛔️ تهمت بزن و در رو ⛔️
دو عقیده مذهبی را در نظر بگیرید ...
دو عقیده ضد هم ..
⚠️هر عقیده ای #مقدساتی دارد و بالطبع پیروانی ...
مقدسات یکی از این عقاید ، گره گشای مشکلات و سوالات و چالش های پیرواتش است و نه تنها پاسخگوی چالش های پیروان خود است ، بلکه به سوالات و مشکلات و حوائج صاحبان عقاید دیگر هم پاسخ می دهد.
❌️اما عقیده دیگر اینگونه نیست ..
طبیعتا اگر آن ایدئولوژی فراگیر شود ، شرایط عقیده دیگر دگرگون می شود و پیروانش را از دست می دهد و بزرگان آن جایگاه خود را از دست می دهند.
⁉️ به نظر شما با این شرایط ، بزرگان آن عقیده چکار می کنند؟
#برچسب_زنی
❎️ دروغی را به جان آن عقیده دیگر می اندازند تا کسی سمت آن نرود و با بردن نام آن عقیده ، تصویر آن دروغ در اذهانشان شکل بگیرد.
💯 حالا بیایید برایتان چند مثال بزنم تا موضوع برای شما کاملا قابل درک شود ..
۱_ کاروان اسرای کربلا را با عنوان خارجی به کوفه و شام وارد می کنند.
۲_ مرد شامی با دیدن امام حسن مجتبی ، ایشان را به ناسزا می گیرد و خارجی می نامد.
۳_ معاویه ، امیرالمومنین را قاتل عثمان را می نامد.
۴_ سالیان سال ، شیعیان را رافضی می نامیدند.
۵_ مشرکان مکه ، پیامبر را شاعر دیوانه می خواندند.
۶_ وهابیان، شیعیان را به دلیل درخواست حاجت از انسان های با کرامت ، مشرک می نامند.
۷_ در انتخابات سال ۹۶ ، جا می اندازند که اگر یک طیف خاص رای بیاورد ، در معابر دیوار کشی خواهد کرد.
۸_ طیف انقلابی را در جامعه تندرو می نامند.
💢 و همه و همه ی اینها به این خاطر است که حرف های یک عقیده ، به گوش مردم نرسد . اکثریت مردم جامعه هم که اهل تحقیق نیستند ، تازه برخی افراد هم از ترس اینکه آن #برچسب به آنها هم برخورد نکند ، سمتش نمی روند.
⁉️ شما دیگر چه مثال هایی به خاطر دارید ؟
⁉️ به نظر شما ، برای عقیده درست ، چاره چیست ؟
#ادامهدارد
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
❣️آموزش ضرب❣️
#ایده_معلمی ۷
#ابتدایی
💠 برای آشنایی دانش آموزان با مفهوم #ضرب و آموزش راحت تر آن ، می توانید از این دست ورزی جالب و جذاب که به راحتی با لیوان پلاستیکی و مقوا درست می شود، استفاده کنید.
🌹بچه ها با قرار دادن مداد یا اشیاء دیگر در دسته های مختلف ، می توانند مفهوم #ضربهایمختلف را به صورت عینی نشان دهند.
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
❣️دعوت به نماز❣️
#ایده_معلمی ۸
#ابتدایی
💠 چندی پیش بود که جشن تکلیف دختران کلاس سومی ما برگزار شد.
💯در کنار آموزش ها و بیان اهمیت ها و زیبایی های نماز و عبادت ، می توان اقداماتی انجام داد تا #اهتمام به اقامه #نماز که از اساسی ترین ارکان دین است ، بیشتر رعایت شود.
✅️ برگه هایی را چاپ کردم و در اختیار دختران قرار دادم تا با پر کردن روزانه آن با خواندن هر نماز ، در پایان هر ماه عملکرد خود را نسبت به نمازشان رویت کنند.
🌹همچنین با تحویل کاغذ به آموزشگاه ، جایزه دریافت کنند.
❣️بی شک نمی توان از نقش #انگیزه_بیرونی در ترغیب به ارزش ها غافل شد.
پ.ن: برای پسر ها ، دریافت این کاغذ را به اختیاری خودشان گذاشتم و جالب این بود که اکثرا مشتاق دریافت بودند.
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
#خاطرات_معلمی ۴
زنگ کلاس خورد.
از دفتر خارج شدم تا به کلاس بروم که دیدم کلاس اولی ها در سالن مدرسه صف کشیده اند.
از آنها پرسیدم چرا اینجا هستند؟
جوابشان برایم جالب بود.
گفتند تولد آقا معلممان است و می خواهیم برایشان تولد بگیریم😁
و کادوی تولدشان چه بود ؟
این تکه اسفنج ... 😅
البته بچه ها به آن عروسک می گفتند.☺️
پ.ن: این هدیه ممکن است ارزش مادی نداشته باشد اما نشان دهنده علاقه دانش آموزان به معلمشان است😊
https://eitaa.com/khoshe_mah
هدایت شده از بچه های ایالت بُش
بچه های ایالت بُش
#تاریخ_شفاهی
قسمت ۱
📌 به تعداد شهدای کربلا
اواسط آبان ماه سال ۱۳۶۰ یادم هست برای بدرقه ما در مسجد جامع شهرستان مجلسی برگزار شد و شادروان حاج آقای محبتی صحبت کردند و اعلام کردند گروهی که میخواهیم برویم هفتاد و دو نفر، به تعداد شهدای کربلا هستیم.
📌 دسته عزاداری در تهران
رفتیم در پادگان امام حسن تهران مستقر شدیم. ایام محرم بود و در اوقات فراغت داخل پادگان یک حرکت قشنگی که بچه های بشرویه انجام دادند مانند داخل بشرویه دسته های عزاداری راه انداختیم.
📌 بچه های ایالت بُش
یادم هست که یک اصطلاحی را بچه های بشرویه راه انداخته بودند و هر موقع میخواستند همدیگر را صدا بزنند میگفتند: بچه های ایالت بُش.
بخشی از مصاحبه علی آقای فرشاد
درباره عملیات طریق القدس
#رسانه_باشید
#بچه_های_ایالت_بُش
@tarikh_bosh
🔰به نام خدا
❣️صبحانه کلاسی❣️
#ایده_معلمی ۹
#ابتدایی
💠 گاهی اوقات ، در مناطق روستایی ، ایده ای جالب با پهن کردن سفره ای کوچک اما صمیمی ، موجبات خیلی از چیز ها را فراهم می کند:
🔸️ایجاد صمیمیت و همدلی
🔹️تقویت حس همکاری و تعامل
🔸️یادگیری بخشندگی و همزیستی در کنار هم
🔹️دورهمی و لذت کنار هم بودن
💯بچه ها هر کدام صبحانه ای ساده با خود به مدرسه می آورند و در کنار هم و سر یک سفره آن را صرف می کنند.
پ.ن: اجرا شدا توسط یکی از همکاران ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیرجند در روستای کلاته مزار شهرستان زیرکوه
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
طبعی که نپرداخت به نام تو تلف شد
بر خاک نوشتند علی ، در نجف شد
#میلادامیرالمومنینمبارک
شخصی وارد بر امام صادق(ع) شد و به حضرت چنین سلام کرد: «السلام علیک یا امیرالمؤمنین!» امام صادق ایستاد و فرمود: «آرام! این اسمی است که جز زیبنده امیرمؤمنان(ع) نیست. خداوند این لقب را به او داده و هیچ کس دیگری را به این لقب نخوانده است.»
تفسیر عیاشی، ج 1، ص 276
#میلاد_امیرالمومنین
هدایت شده از مسجدالرضا(ع)
«پدر» واژهای است که ...
پدر واژه نیست،
پدر دنیایی است از
صلابت،
تلاش،
امیدآفرینی،
استقامت،
دلسوزی،
کوه رنجی که تکیهگاه است،
دریای متلاطمی که ساحل آرامش است،
اصلاً وجودی است که هستیات به هستیاش گره خورده...
▫️روز پدر را به کسی که به پیروی از رهبر انقلاب اسلامی، با صلابت تمام و با تلاش، روحیه جهادی را به نمایش گذاشت و امیدآفرینی را آفرید و استقامتی بی بدیل را عرضه کرد و در این مسیر تمام رنجها را به جان خرید و تکیهگاه اعضا شد، بر تلاطم درونش فائق آمد و ساحل آرامش اهالی شد و در نهایت به مجموعه قرارگاه جهادی و مسجد، به هویت شخصیتی نیروها هستیای ریشهدار بخشید.
که اگر نبود وسعت محدود جسم مادیاش، هیچ محرومی از دریای بذل و محبت و روح بینهایتش، محروم نمیماند.
💠کسی که در نهایت، سربازی امام خامنهای(مدظله) را مدال افتخار خویش میخواند.
و همچون پدری دلسوز همچنان بر این امر مداومت و مراقبت دارد...
علت توقف وصف روحیهاش را محدودیت مرقومه و توان قلم و وسعت محدود درک نگارنده میدانم.
روزت مبارک پدر معنوی قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام و امام مسجدالرضا.
🔰مسجدالرضا(ع)بشرویه
https://eitaa.com/masjedalreza_bosh
🔰به نام خدا
❣️بازی ضرب ماروپلهای❣️
#تثبیت_ضرب
#ابتدایی
💠اگر بخواهم منصفانه به دوران تحصیل در دانشگاه نگاه کنم ، یکی از معدود چیزهایی که به ما برای تعلیم کارآمد توصیه شد این بود که :
the children learn by doing and playing.
یعنی کودکان با انجام دادن و بازی کردن یاد می گیرند.
💯 یکی از بهترین کارها برای #تثبیت آموخته های #ضرب در #پایه_سوم ، استفاده از بازی های متعدد و متنوع است که هم جنبه رقابت دارد و هم جذاب و برانگیزاننده است.
❣️بازی ضرب ماروپله ای هم یکی از این بازی هاست.
💢 در این بازی که می تواند مثل ماروپله سنتی ، بین یک تا معمولا چهار نفر برگزار شود ، دانش آموزان با انداختن تاس به اندازه عدد روی تاس جلو می روند و به ضرب مربوط به آن خانه جواب می دهند.
✅️ در رقابت های بیش از یک شرکت کننده ، تا سه بار امکان پرتاب تاس در صورت دادن پاسخ درست برای دانش آموز وجود دارد.
⚜️ اگر دانش آموز پاسخ اشتباه بدهد ، باید داخل دفترش با یکی از روش های به دست آوردن حاصل ضرب ( شکل ، محور ، الگویابی و ... ) جواب آن را به دست آورد و سپس امکان پرتاب مجدد برای او فراهم می شود.
🌹در نهایت کسی برنده است که زودتر از همه به آخرین خانه برسد.
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
#خاطرات_معلمی ۵
یکی از دانش آموزانم را به پای تخته فرا خواندم.
مسئله ای را در اختیارش قرار دادم تا آن را حل کند.
هنوز چند لحظه ای بیشتر نگذشته بود که او درگیر مسئله بود ؛ در آن حین به او گفتم: فاطمه ثنا ! من دیروز رفتم خونه خالم.
دختربچه گفت : خب به من چه 🙄
بعد چند لحظه که هنوز درگیر حل سوال بود ، دوباره از او پرسیدم : زنگ آخر ورزش داریم؟
با حالت کلافگی گفت : بَعععله 😑
دوباره پرسیدم : کی زنگ می خوره ؟
این دفعه دیگر حسابی عصبانی شد و گفت : آقا معلم ! اینا چه سوالات بی ربطیه که از من می پرسین ؟ خب من الان دارم سوال حل می کنم ، حواسم پرت میشه 😠
با مهربانی و همراه با لبخند به او رو کردم و گفتم :
پس می بینی که من وقتی مشغول درس دادن هستم و شما وسط صحبت های من سوالات بی ربط می پرسید ، چه حالتی به من دست می ده ؟
پ.ن: "خاطره به نقل از معلم پایه دوم آموزشگاه مان از دانشجویان ورودی ۹۸ دانشگاه فرهنگیان بیرجند"
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
❣️چال کردن نمی توانم ها❣️
#ایده_معلمی ۱۰
💠 هر دانش آموز سه مورد از من نمی توانم هایش را در حوزه درس و زندگی داخل برگه می نویسد و به دل خاک می سپارد تا یاد بگیرد اغلب کارها با تلاش قابل دستیابی هست و این خود ما هستیم که بر اکثر آنها مُهر #نمی_توانم می زنیم.
🌹 این کار به دانش آموزان #انگیزه خوبی برای تلاش مجدد و فعالیت مکرر می دهد و رغبت آنها را به #یادگیری بیشتر می کند.
پ.ن: اجرا شده توسط یکی از همکاران ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیرجند در روستای کلاته مزار شهرستان زیرکوه
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰به نام خدا
❣️ارزشیابی چشم بسته❣️
#ایده_معلمی ۱۱
#ابتدایی
💠 تدریس #هنر است و معلم هم یک #هنرمند.
این هنر معلم است که چگونه محتوا را به دانش آموزان برساند و در نهایت از آنها #ارزشیابی به عمل آورد.
✨️معلمان خوش ذوق و هنرمند از شیوه های متنوعی برای این امر خصوصا در دوره #ابتدایی بهره می برند.
💯 یکی از این روش ها ، ارزشیابی چشم بسته است.
به این شکل که مثلا در #ارزشیابی درس مطالعات اجتماعی، دانش آموزان چشم های خود را می بندند و در این بین معلم سوالات از نوع صحيح و غلط از آنها می پرسد و آنها باید درستی یا نادرستی آنها را با دست به صورت "لایک" (👍) و "دیس لایک" (👎) نشان دهند.
✅️ این کار علاوه بر اینکه برای دانش آموزان #جذاب و #جدید است و باعث ایجاد فضای #شاد در کلاس می شود ، به تقویت #تمییز_شنیداری آنها نیز کمک می کند.
پ.ن: اجرا شده توسط یکی از همکاران ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیرجند در دبستان برکت شهرستان طبس.
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
❣️ایده زنگ هنر❣️
#ایده_معلمی ۱۲
#ابتدایی
💠 یکی از زنگ هایی که زمینه بسیار بسیار مناسبی برای ایجاد #تنوع و تقویت #خلاقیت و #تلفیقبازیویادگیری فراهم می کند ، زنگ هنر است.
✅️ ساخت گروهی پرچم ایران یکی از همین ایده هاست که نمونه ای از کارگروهی و هنرورزی است و نشان دهنده این است که ایران را با هم می سازیم✌️
پ.ن: اجرا شده توسط یکی از همکاران ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیرجند در مدرسه نصیری بیرجند
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
خوشه ماه 💫
🔰به نام خدا #خاطرات_معلمی ۵ یکی از دانش آموزانم را به پای تخته فرا خواندم. مسئله ای را در اختیارش
این خاطره رو یادتونه؟😁
در رابطه با این خاطره یکی از همکاران تجربه تقریبا مشابهی داشتند😅:
.
.
.
به یکی از بچه ها گفتم برای جلسه بعد فلان درس مطالعات رو بیا درس بده.
در اون جلسه خودم رفتم به عنوان دانش آموز، روی نیمکت کنار یکی از دانش آموزان نشستم.
حین تدریس ، دائما بچه های جلویی رو اذیت می کردم ؛ با پام می زدم پشت پاشون و با بغل دستی صحبت می کردم ؛ باز می گفتم خانم دوباره توضیح بده من متوجه نشدم اینا سر و صدا می کنن.
بعدش شاگردی که کنفرانس می داد گفت: آقا واقعا معلمی خیلی سخته. شما واقعا حق دارین.
در ضمن حین تدریس اعصابش به هم ریخت با کتاب زد تو سر دو تا از بچه ها😂
پ.ن: تجربه آقای شهابی ، از همکاران ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیرجند ، در دبستان قمر روستای بیچند شهرستان نهبندان.
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
❣️تثبیت ضرب❣️
#ایده_معلمی ۱۳
#ابتدایی
#جعبههایموفقیتوتلاش
💠 یادگیری مباحث دفعتا بوجود نمی آید و لازم است در موقعیت های مختلف و به شیوه های متنوع تکرار و تمرین و مرور شود تا در حافظه #تثبیت گردد.
💯مبحث #ضرب نیز یکی از همین مباحث است که باید در طول سال تحصیلی مرور شود.
✅️ به دانش آموزانم گفتم که تمام ضرب های جدول ضرب را روی برگه های کوچک بنویسند ( بدون جواب ) و دو جعبه نیز تهیه کنند. یکی موسوم به جعبه موفقیت و یکی موسوم به جعبه تلاش.
✨️هر برگه ضربی را که برداشتند و نگاه کردند و توانستند پاسخ دهند ، آن را در جعبه موفقیت بیندازند و هر کدام را نتوانستند ، در جعبه تلاش.
✌️در آخر با تکرار و تمرین جعبه تلاش آن ها را یاد گرفته و به جعبه موفقیت منتقل کنند.
این گونه خودشان هم می توانند روند پیشرفت و یادگیری خود را نیز تحت نظر بگیرند.
🌹این کار را هم در خانه و هم در مدرسه می توانند انجام بدهند.
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
هدایت شده از حجت الاسلام دومیری
♨️ برگزاری پنجمین دوره آموزش مبانی و اصول « آفرینش»
#ویژه_برادران
#ظرفیت_محدود
📆 تاریخ ثبت نام :
۲۶ بهمنماه الی ۶ اسفندماه ۱۴۰۲
📆 تاریخ برگزاری:
۱۶ اسفندماه الی ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲
کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره از طریق تماس با شمارههای داخل پوستر.
قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام
شهرستان بشرویه
@mahdi_domeiri
🔰به نام خدا
❣️جشن میلاد امام زمان❣️
#ابتدایی
#متوسطه
#مراسماتبهانهایبرایتعاملسازنده
💠 بی شک یکی از خاطره انگیز ترین لحظات در مدارس ، #جشن هایی است که به مناسبت های مختلف برگزار می شود.
✨️ #جشن_نیمه_شعبان نیز در مدرسه ما برگزار شد تا دانش آموزان بیشتر و بهتر با امام زمان خویش و آرمان #مهدویت آشنا شوند.
💯 نکته قابل توجه مانند همه جشن هایی که تا به حال در مدرسه ما برگزار شده ، #مشارکت دانش آموزان در فضا سازی و اجرای مراسم و همچنین #مشارکت والدین در بحث پذیرایی بود.
✅️ تا شب قبل مراسم ، چیزی از پذیرایی آماده نبود اما خود والدین به صورت خودجوش با آوردن شربت و شیرینی و شکلات ، مراسم را صفا بخشیدند.
🌹امید است که مدارس و معلمان بیش از پیش به پاسداشت این گونه مراسمات که با هویت و فرهنگ ما گره خورده است ، اهتمام ورزند.
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
#خاطرات_معلمی ۶
مشغول درس دادن بودم.
صدای سکسکه یکی از دانش آموزان توجهم را به خودش جلب کرد.
چند دقیقه بود که مدام سکسکه می کرد و حواس دانش آموزان هم پرت می شد.
وسط صحبت و تدریس ، ناگهان رو به او کردم و با عصبانیت گفتم :
چه خبر شده ؟ چرا اینقدر سر و صدا می کنی ؟ چرا حواس دانش آموزا رو پرت می کنی ؟ چرا اینقدر شلوغ کاری ؟ 😡
بلند شو از کلاس برو بیرون.
دانش آموز مبهوت من را نگاه می کرد.
بلند شد که برود. به دم در که رسید ، به او گفتم که برگردد.
رو به او کردم و گفتم :
لازم نیست بری بیرون. آخه تو که کاری نکردی 😊
من فقط می خواستم بترسونمت که سکسکه ات خوب بشه.
حالا سکسکه ات خوب شد؟ ☺️
از نتیجه متعجب بود و فقط می خندید😁
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
❣️این زنگ تو معلم باش❣️
#ایده_معلمی ۱۴
#ابتدایی
#متوسطه
💠 کار جالب و موثری که بعضی از معلمان انجام می دهند ، این است که فرصت می دهند که یک زنگ را یکی از دانش آموزان به جای معلم ، درس مورد نظری را تدریس کند.
💯 این کار علاوه بر این که باعث تقویت #اعتمادبهنفس دانش آموز می شود ، برای کلاس درس شما ایجاد #تنوع می کند.
✅️ از همه اینها گذشته فوایدی دارد که با تجربه ای که امروز از اجرای این طرح در کلاس خودم داشتم ، آن را در اختیار شما می گذارم:
🔻یکی از دانش آموزان پس از اتمام تدریس همکلاسی اش ، به من گفت : آقا معلم ، این زنگ خیلی حال داد 😅 خیلی خندیدیم و بهتر یاد گرفتیم.
🔻دانش آموزی که امروز مسئولیت تدریس درس مطالعات اجتماعی را بر عهده داشت ، در پایان تدریسش به من گفت : آقا معلم ! شما چی می کشین😁 کارتون خیلی سخته 😄☺️
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا
❣️امضای طلایی❣️
#ایده_معلمی ۱۵
#ابتدایی
💠یکی از اقداماتی که در تقویت #انگیزه دانش آموزان و ترغیب به #پیشرفت آنها بسیار موثر است ، گذاشتن قواعدی خاص برای تکالیف آنهاست.
✨️تکالیف ، نقش بسیار موثری در تقویت یادگیری دانش آموزان دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست.
اما بیشتر اوقات دانش آموزان از آن سرسری عبور می کنند و برای این که زود تر تمام شود ، تمیزی و خوش خطی و حتی درستی آنها را رعایت نمی کنند.
💯 یکی از راه حل های این معضل ، استفاده از خودکار و امضای طلایی است.
✅️ به دانش آموزانتان بگویید که از این به بعد تکالیفشان را با دو خودکار تصحیح می کنید:
🔻یکی خودکار معمولی ( مثل آبی )
🔻یکی خودکار طلایی ( یا هر رنگ خاص دیگری )
اگر تکالیفتان:
⚜️خوش خط
⚜️تمیز
⚜️با دقت و صحيح باشد
آن ها را با خودکار طلایی امضا خواهم کرد.
سپس به ازای هر چند امضای طلایی به آنها #جایزه یا #کارتجایزه بدهید.
🌹امتحان کنید و منتظر نتایج شگفت انگیزش در تمیزی و خوش خطی دفترهای بچه ها باشید 😉
✍️ عمار
https://eitaa.com/khoshe_mah
خوشه ماه 💫
🔰به نام خدا ❣️امضای طلایی❣️ #ایده_معلمی ۱۵ #ابتدایی 💠یکی از اقداماتی که در تقویت #انگیزه دانش آم
🔻البته به شخصه زمانی که این ایده رو در کلاس خودم انجام دادم ، به دانش آموزانم گفتم که تکالیف ریاضی از این قاعده مستثنی هستند و من برای تکالیف ریاضی شما از خودکار طلایی استفاده نخواهم کرد.
🔻چون ممکن است دانش آموز برای این که به امضای طلایی برسد و تکلیفش بی غلط باشد ، از شخص دیگری کمک بگیرد یا جواب ها را از جایی نگاه کند و این گونه هدف تکالیف که یادگیری و پیشرفت و تثبیت هست ، محقق نمی شود.
🔻دانش آموزان گاهی اوقات باید اشتباه بنویسند تا یاد بگیرند.
✍️ عمار