eitaa logo
خوشه ماه 💫
130 دنبال‌کننده
89 عکس
9 ویدیو
0 فایل
ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده ... ابوالفضل مورعابدی #یک_معلم آیدی من : @Jahadi_teacher
مشاهده در ایتا
دانلود
طبعی که نپرداخت به نام تو تلف شد بر خاک نوشتند علی ، در نجف شد
شخصی وارد بر امام صادق(ع) شد و به حضرت چنین سلام کرد: «السلام علیک یا امیرالمؤمنین!» امام صادق ایستاد و فرمود: «آرام! این اسمی است که جز زیبنده امیرمؤمنان(ع) نیست. خداوند این لقب را به او داده و هیچ کس دیگری را به این لقب نخوانده است.» تفسیر عیاشی، ج 1، ص 276
هدایت شده از مسجدالرضا(ع)
«پدر» واژه‌ای است که ... پدر واژه نیست، پدر دنیایی است از صلابت، تلاش، امیدآفرینی، استقامت، دلسوزی، کوه رنجی که تکیه‌گاه است، دریای متلاطمی که ساحل آرامش است، اصلاً وجودی است که هستی‌ات به هستی‌اش گره خورده... ▫️روز پدر را به کسی که به پیروی از رهبر انقلاب اسلامی، با صلابت تمام و با تلاش، روحیه جهادی را به نمایش گذاشت و امیدآفرینی را آفرید و استقامتی بی بدیل را عرضه کرد و در این مسیر تمام رنج‌ها را به جان خرید و تکیه‌گاه اعضا شد، بر تلاطم درونش فائق آمد و ساحل آرامش اهالی شد و در نهایت به مجموعه قرارگاه جهادی و مسجد، به هویت شخصیتی نیروها هستی‌ای ریشه‌دار بخشید. که اگر نبود وسعت محدود جسم مادی‌اش، هیچ محرومی از دریای بذل و محبت و روح بی‌نهایتش، محروم نمی‌ماند. 💠کسی که در نهایت، سربازی امام خامنه‌ای(مدظله) را مدال افتخار خویش می‌خواند. و همچون پدری دلسوز همچنان بر این امر مداومت و مراقبت دارد... علت توقف وصف روحیه‌اش را محدودیت مرقومه و توان قلم و وسعت محدود درک نگارنده می‌دانم. روزت مبارک پدر معنوی قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام و امام مسجدالرضا. 🔰مسجدالرضا(ع)بشرویه https://eitaa.com/masjedalreza_bosh
🔰به نام خدا ❣️بازی ضرب ماروپله‌ای❣️ 💠اگر بخواهم منصفانه به دوران تحصیل در دانشگاه نگاه کنم ، یکی از معدود چیزهایی که به ما برای تعلیم کارآمد توصیه شد این بود که : the children learn by doing and playing. یعنی کودکان با انجام دادن و بازی کردن یاد می گیرند. 💯 یکی از بهترین کارها برای آموخته های در ، استفاده از بازی های متعدد و متنوع است که هم جنبه رقابت دارد و هم جذاب و برانگیزاننده است. ❣️بازی ضرب ماروپله ای هم یکی از این بازی هاست. 💢 در این بازی که می تواند مثل ماروپله سنتی ، بین یک تا معمولا چهار نفر برگزار شود ، دانش آموزان با انداختن تاس به اندازه عدد روی تاس جلو می روند و به ضرب مربوط به آن خانه جواب می دهند. ✅️ در رقابت های بیش از یک شرکت کننده ، تا سه بار امکان پرتاب تاس در صورت دادن پاسخ درست برای دانش آموز وجود دارد. ⚜️ اگر دانش آموز پاسخ اشتباه بدهد ، باید داخل دفترش با یکی از روش های به دست آوردن حاصل ضرب ( شکل ، محور ، الگویابی و ... ) جواب آن را به دست آورد و سپس امکان پرتاب مجدد برای او فراهم می شود. 🌹در نهایت کسی برنده است که زودتر از همه به آخرین خانه برسد. ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا ۵ یکی از دانش آموزانم را به پای تخته فرا خواندم. مسئله ای را در اختیارش قرار دادم تا آن را حل کند. هنوز چند لحظه ای بیشتر نگذشته بود که او درگیر مسئله بود ؛ در آن حین به او گفتم: فاطمه ثنا ! من دیروز رفتم خونه خالم. دختربچه گفت : خب به من چه 🙄 بعد چند لحظه که هنوز درگیر حل سوال بود ، دوباره از او پرسیدم : زنگ آخر ورزش داریم؟ با حالت کلافگی گفت : بَعععله 😑 دوباره پرسیدم : کی زنگ می خوره ؟ این دفعه دیگر حسابی عصبانی شد و گفت : آقا معلم ! اینا چه سوالات بی ربطیه که از من می پرسین ؟ خب من الان دارم سوال حل می کنم ، حواسم پرت میشه 😠 با مهربانی و همراه با لبخند به او رو کردم و گفتم : پس می بینی که من وقتی مشغول درس دادن هستم و شما وسط صحبت های من سوالات بی ربط می پرسید ، چه حالتی به من دست می ده ؟ پ.ن: "خاطره به نقل از معلم پایه دوم آموزشگاه مان از دانشجویان ورودی ۹۸ دانشگاه فرهنگیان بیرجند" ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا ❣️چال کردن نمی توانم ها❣️ ۱۰ 💠 هر دانش آموز سه مورد از من نمی توانم هایش را در حوزه درس و زندگی داخل برگه می نویسد و به دل خاک می سپارد تا یاد بگیرد اغلب کارها با تلاش قابل دستیابی هست و این خود ما هستیم که بر اکثر آنها مُهر می زنیم. 🌹 این کار به دانش آموزان خوبی برای تلاش مجدد و فعالیت مکرر می دهد و رغبت آنها را به بیشتر می کند. پ.ن: اجرا شده توسط یکی از همکاران ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیرجند در روستای کلاته مزار شهرستان زیرکوه ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰به نام خدا ❣️ارزشیابی چشم بسته❣️ ۱۱ 💠 تدریس است و معلم هم یک . این هنر معلم است ‌که چگونه محتوا را به دانش آموزان برساند و در نهایت از آنها به عمل آورد. ✨️معلمان خوش ذوق و هنرمند از شیوه های متنوعی برای این امر خصوصا در دوره بهره می برند. 💯 یکی از این روش ها ، ارزشیابی چشم بسته است. به این شکل که مثلا در درس مطالعات اجتماعی، دانش آموزان چشم های خود را می بندند و در این بین معلم سوالات از نوع صحيح و غلط از آنها می پرسد و آنها باید درستی یا نادرستی آنها را با دست به صورت "لایک" (👍) و "دیس لایک" (👎) نشان دهند. ✅️ این کار علاوه بر اینکه برای دانش آموزان و است و باعث ایجاد فضای در کلاس می شود ، به تقویت آنها نیز کمک می کند. پ.ن: اجرا شده توسط یکی از همکاران ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیرجند در دبستان برکت شهرستان طبس. ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا ❣️ایده زنگ هنر❣️ ۱۲ 💠 یکی از زنگ هایی که زمینه بسیار بسیار مناسبی برای ایجاد و تقویت و فراهم می کند ، زنگ هنر است. ✅️ ساخت گروهی پرچم ایران یکی از همین ایده هاست که نمونه ای از کارگروهی و هنرورزی است و نشان دهنده این است که ایران را با هم می سازیم✌️ پ.ن: اجرا شده توسط یکی از همکاران ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیرجند در مدرسه نصیری بیرجند ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
خوشه ماه 💫
🔰به نام خدا #خاطرات_معلمی ۵ یکی از دانش آموزانم را به پای تخته فرا خواندم. مسئله ای را در اختیارش
این خاطره رو یادتونه؟😁 در رابطه با این خاطره یکی از همکاران تجربه تقریبا مشابهی داشتند😅: . . . به یکی از بچه ها گفتم برای جلسه بعد فلان درس مطالعات رو بیا درس بده. در اون جلسه خودم رفتم به عنوان دانش آموز، روی نیمکت کنار یکی از دانش آموزان نشستم. حین تدریس ، دائما بچه های جلویی رو اذیت می کردم ؛ با پام می زدم پشت پاشون و با بغل دستی صحبت می کردم ؛ باز می گفتم خانم دوباره توضیح بده من متوجه نشدم اینا سر و صدا می کنن. بعدش شاگردی که کنفرانس می داد گفت: آقا واقعا معلمی خیلی سخته. شما واقعا حق دارین. در ضمن حین تدریس اعصابش به هم ریخت با کتاب زد تو سر دو تا از بچه ها😂 پ.ن: تجربه آقای شهابی ، از همکاران ورودی ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بیرجند ، در دبستان قمر روستای بیچند شهرستان نهبندان. ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah
🔰به نام خدا ❣️تثبیت ضرب❣️ ۱۳ 💠 یادگیری مباحث دفعتا بوجود نمی آید و لازم است در موقعیت های مختلف و به شیوه های متنوع تکرار و تمرین و مرور شود تا در حافظه گردد. 💯مبحث نیز یکی از همین مباحث است که باید در طول سال تحصیلی مرور شود. ✅️ به دانش آموزانم گفتم که تمام ضرب های جدول ضرب را روی برگه های کوچک بنویسند ( بدون جواب ) و دو جعبه نیز تهیه کنند. یکی موسوم به جعبه موفقیت و یکی موسوم به جعبه تلاش. ✨️هر برگه ضربی را که برداشتند و نگاه کردند و توانستند پاسخ دهند ، آن را در جعبه موفقیت بیندازند و هر کدام را نتوانستند ، در جعبه تلاش. ✌️در آخر با تکرار و تمرین جعبه تلاش آن ها را یاد گرفته و به جعبه موفقیت منتقل کنند. این گونه خودشان هم می توانند روند پیشرفت و یادگیری خود را نیز تحت نظر بگیرند. 🌹این کار را هم در خانه و هم در مدرسه می توانند انجام بدهند. ✍️ عمار https://eitaa.com/khoshe_mah